هر آنچه که باید درباره درمان عوارض بعد از واکسن کرونا بدانید

اطلاع از علائم و روش‌های کنترل عوارض انواع واکسن‌های کرونا

درمان عوارض و واکنش‌های واکسیناسیون کووید-۱۹

در حال حاضر حدود ۱۵ نوع واکسن کرونا در سراسر جهان وجود دارد که هیچ‌کدام بدون عارضه جانبی نیستند. به گفته سازمان جهانی بهداشت (WHO) شایع‌ترین عوارض جانبی پس از تزریق واکسن کووید-۱۹ شامل خستگی، تب، سردرد، بدن‌درد، لرز، حالت تهوع، اسهال، درد در محل تزریق و تورم غدد لنفاوی زیر بازو است.

البته واکنش هر فردی تحت تأثیر واکسیناسیون متفاوت است. برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی کمی داشته باشند یا هیچ عوارض جانبی نداشته باشند. درحالی‌که برخی دیگر ممکن است عوارض جانبی متعددی را تجربه و حتی احساس بیماری کنند. در این شرایط درمان عوارض بعد از واکسن کرونا تحت نظر پزشک ضرورت دارد.

مشاهده این علائم به این معنی نیست که شما بیمار هستید. بلکه نشان می دهد که سیستم ایمنی بدن شما در حال واکنش به تزریق واکسن، تولید آنتی‌بادی و ایجاد محافظت در برابر ویروس کرونا است. اصولا شدت عوارض جانبی با سطح ایمنی بدن ارتباطی ندارد.

طبق مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده است، اگر قبل از واکسینه شدن به کووید-۱۹ مبتلا شده باشید، اولین تزریق ممکن است عوارض جانبی قابل توجهی نسبت به افرادی‌که به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند، داشته باشد.

اگر هرگز حتی قبل از تزریق دوز دوم به کووید-۱۹ مبتلا نشده باشید، ممکن است بعد از تزریق دوز دوم متوجه عوارض جانبی بیشتری نسبت به تزریق اولین دوز شوید. پس از دریافت دوز سوم واکسن کووید-۱۹، ممکن است عوارض جانبی مشابه تزریق دوز دوم واکسن را تجربه کنید.

در این مطلب پس از ارائه اطلاعاتی در مورد انواع عوارض شایع و جدی واکسن‌های کرونا، به نحوه کنترل و درمان عوارض بعد از واکسن کرونا اشاره خواهیم کرد.

عوارض شایع واکسن کرونا

عوارض شایع بعد از تزریق دوز اول یا دوم واکسن کرونا

پس از تزریق همه انواع واکسن‌های کرونا حتی واکسن‌های سبک حاوی ویروس غیر فعالسازی شده مانند سینوفارم نیز عوارض جانبی مانند موارد زیر احساس خواهید کرد:

  • سردرد
  • تب (با دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد یا بالاتر) یا تب و لرز
  • بدن‌درد
  • حالت تهوع یا استفراغ خفیف
  • اسهال
  • خستگی و بی‌قراری
  • احساس درد، خارش یا قرمزی در محل تزریق

در واقع با شروع عملکرد واکنش ایمنی بدن در برابر ماده خارجی و بیگانه‌ای مثل واکسن، طبیعی است که چنین علائمی را احساس کنید. البته در بعضی از افراد به‌دلیل شدت بالای عوارض ذکر شده، نیاز به درمان عوارض بعد از واکسن کرونا با درمان‌های خانگی یا درمان‌های دارویی است.

مشکل اصلی اینجاست که مصرف نادرست انواع داروهای ضد درد و ضد التهاب قبل و بعد از تزریق واکسن می‌تواند روی کیفیت پاسخ ایمنی بدن تاثیر منفی بگذارد. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم که پیش از مصرف انواع مسکن با پزشک صحبت کنید.

نکته قابل توجه دیگر این است که در میان همه عوارض ذکر شده، احساس درد، خارش یا قرمزی در محل تزریق ممکن است بیش از ۳ روز ادامه یابد و برای حتی ۷ روز همراه شما باشد.

اگرچه بروز این عارضه ممکن است نگران‌کننده باشد، اما تهدیدکننده زندگی نیست. می‌توانید از کمپرس آب سرد برای بهبودی سریع‌تر آن استفاده کنید. با پزشک در مورد مصرف آنتی‌هیستامین‌هایی مانند دیفن هیدرامین برای درمان عوارض بعد از واکسن کرونا صحبت کنید.

عوارض جانبی نادر و جدی بعد از تزریق واکسن کرونا و نحوه درمان آن‌ها

اگرچه احتمال بروز عوارض نادر بعد از تزریق واکسن آسترازنکا بیشتر است، اما طبق مطالعات انجام شده در افرادی‌که واکسن سینوفارم زده‌اند نیز مشاهده شده‌اند (تقریبا از هر ۱۰۰۰۰ نفر در یک نفر). مواردی مانند:

  • کاهش اشتها
  • سرگیجه
  • خواب‌آلودگی
  • تعریق مداوم
  • تورم غدد لنفاوی
  • کهیر و بثورات پوستی (درماتیت آلرژیک یا آلرژی پوستی)
  • کمبود انرژی شدید
  • درد شکمی
  • اسپاسم عضلانی
  • فلج صورت

از عوارض جدی تزریق واکسن کرونا که باید بلافاصله پس از مشاهده علائم به پزشک مراجعه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

میوکاردیت

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، از آوریل ۲۰۲۱ برخی از افراد پس از دریافت واکسن‌های آسترازنکا، فایزر و و مدرنا دچار میوکاردیت (التهاب عضله قلب) و پریکاردیت (التهاب پوشش بیرونی قلب) شده‌اند. این مشکل بیشتر در نوجوانان و بزرگسالان به‌خصوص مردان رخ می‌دهد.

خوشبختانه اکثر قریب به اتفاق موارد میوکاردیت یا پریکاردیت خفیف هستند و به سرعت برطرف می‌شوند. توصیه می‌کنیم اگر در عرض چند روز پس از تزریق دوز دوم واکسن کووید-۱۹ شما یا فرزندتان عوارض زیر را تجربه کردید، فوراً به پزشک مراجعه کنید:

درمان عوارض بعد از واکسن کرونا با احتمال ابتلا به این مشکل جدی، ضرورت بیشتری دارد. البته بروز آن بسیار نادر است. جالب است بدانید که ابتلا به کووید-۱۹ نیز می‌تواند باعث مشکلات قلبی شود.

یک مطالعه منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده گزارش می‌دهد که از مارس ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱، بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در مقایسه با بیمارانی‌که کووید-۱۹ نداشتند، تقریباً ۱۶ برابر در معرض خطر ابتلا به میوکاردیت بودند.

درمان عوارض واکسن کرونا

ترمبوز در اثر تجمع لخته خود در عروق

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در یک بازه زمانی به طور موقت تزریق واکسن‌های جانسون اند جانسون و آسترازنکا را متوقف کرد. علت اصلی آن، بروز یک عارضه جانبی نادر به نام ترمبوز در برخی از افرادی بود که این واکسن‌ها را دریافت کرده بودند.

البته سندرم ترومبوسیتوپنی یا TTS نیز همزمان مشاهده شد. سندرم ترومبوسیتوپنی باعث لخته شدن خون و در نتیجه کاهش پلاکت خون می‌شود. اگرچه این عوارض جانبی نادر هستند، اما به‌دلیل جدی بودن نیاز به درمان عوارض بعد از واکسن کرونا تحت نظر پزشک دارند.

اغلب موارد ترومبوسیتوپنی در زنان بالغ کمتر از ۵۰ سال گزارش شده است. پس از بررسی داده‌های بیشتر، سازمان غذا و داروی آمریکا تشخیص داد که به‌دلیل آمار خیلی کم ابتلا، مزایای این واکسن‌ها بر خطرات آن‌ها غلبه دارد و باید واکسیناسیون ادامه پیدا کند. درحالی‌که ابتلا به کووید-۱۹ بیمار را چندین برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به ترومبوز و آمبولی قرار می‌دهد.

به مدت سه هفته پس از دریافت واکسن آسترازنکا باید مراقب علائم احتمالی ترومبوز و سندرم ترومبوسیتوپنی باشید و در صورت داشتن هر یک از علائم زیر فوراً از پزشک کمک بگیرید:

  • سردردهای شدید یا مداوم یا تاری دید
  • تنگی نفس
  • درد قفسه سینه
  • تورم پا
  • درد مداوم شکم
  • مشاهده کبودی بی‌دلیل پوست یا لکه‌های خونی ریز زیر پوستی در نزدیکی محل تزریق

با توجه به اینکه مصرف آسپرین به کاهش ایجاد لخته‌های خون کمک می‌کند. ممکن است این ابهام در ذهن شما شکل بگیرد که بهتر است قبل از تزریق واکسن این دارو را مصرف کنید. شما نیازی به مصرف آسپرین قبل یا بعد از واکسیناسیون ندارید. زیرا برای درمان عوارض بعد از واکسن کرونا اثر مفیدی نخواهد داشت.

بهتر است به‌جای این کار، به پزشک مراجعه کنید و برای درمان عوارض بعد از واکسن کرونا داروهای تجویز شده را مصرف کنید. عدم رسیدگی به‌موقع به عوارض جدی مانند ترومبوز با خطر بروز سکته قلبی یا مغزی همراه است. گاهی این عارضه در عرض ۴ هفته پس از واکسیناسیون اتفاق می‌افتد.

سندرم نشت مویرگی

تعداد بسیار کمی از مردم اروپا پس از تزریق واکسن آسترازنکا، سندرم نشت مویرگی را تجربه کرده‌اند. سندرم نشت مویرگی یک بیماری نادر اما جدی است. گاهی اوقات می‌تواند کشنده باشد. پس در صورت وجود علائم زیر حتما با پزشک مشورت کنید:

  • تورم سریع بازوها یا پاها
  • افزایش وزن ناگهانی
  • احساس ضعف به‌دلیل فشار خون پایین

از نظر پزشکان سندرم نشت مویرگی یک عارضه وحشتناک است که حتی باعث قطع عضو می‌شود. پس درمان عوارض بعد از واکسن کرونا به‌صورت اورژانسی تحت نظر پزشک را دست کم نگیرید.

سندرم گیلن باره (GBS)

این سندرم یک بیماری نادر و جدی است که بر اعصاب تأثیر می‌گذارد. علائم آن می‌تواند از ضعف خفیف تا فلج شدید (ناتوانی در حرکت دادن بخشی از بدن) متغیر باشد. ممکن است با احتمال خیلی کم بعد از تزریق واکسن آسترازنکا این عارضه جانبی را تجربه کنید. البته هنوز مطمئن نیستیم که آیا تزریق واکسن به بروز این سندرم مرتبط است یا خیر.

تا یک هفته علائم خود را پس از تزرق واکسن بررسی کنید. در صورت مشاهده موارد زیر برای درمان عوارض بعد از واکسن آسترازنکا توسط پزشک اقدام کنید:

  • مشکل در بلع
  • دوبینی
  • مشکل در راه رفتن
  • عدم هماهنگی بین اعضای بدن
  • احساس سوزن‌سوزن شدن دست و پا
  • کاهش قدرت کنترل دفع ادرار و مدفوع

بنابراین، مشورت با پزشک برای کنترل و درمان عوارض بعد از واکسن کرونا خیلی مهم است. شاید از نظر شما علائم ذکر شده موقتی و گذرا باشند، اما در واقعیت نشانه بروز مشکلات جدی و خطرناک هستند.

از نظر متخصصان، هرکسی که سابقه حساسیت شدید شناخته شده (مانند آنافیلاکسی) به هر یک از اجزای واکسن دارد، نباید واکسن کووید-۱۹را دریافت کند. البته افرادی‌که به برخی غذاها، حشرات، لاتکس و سایر آلرژن‌های رایج حساسیت دارند، می‌توانند با خیال راحت انواع واکسن کرونا را دریافت کنند.

طبق آمار، از هر ۱ میلیون نفر ممکن است در ۲ تا ۵ نفر بروز شوک آنافیلاکسی بعد از تزریق مشاهده شود. نگران نباشید، واکنش‌های آنافیلاکسی به واکسن معمولاً به سرعت رخ می‌دهند. به‌همین‌دلیل است که توصیه می‌شود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بعد از تزریق واکسن کووید-۱۹ تحت مراقبت پزشکی باشید.

مدت زمان عوارض واکسن کرونا

معمولا عوارض جانبی واکسن کرونا تا چند روز ظاهر می‌شوند؟

اصولا اثرات نامطلوب و شایع همه واکسن‌های کووید-۱۹ برای ۴۸ تا ۷۲ ساعت باقی می‌مانند. اگر بیش از ۳ روز همراه شما بودند، بدون اینکه شدت آن‌ها کاهش پیدا کند، باید با پزشک تماس بگیرید.

چراکه برخی از عوارض جانبی مانند تب، لرز و خستگی از علائم بیماری کووید-۱۹ نیز هستند. با توجه به اینکه امکان ابتلا به ویروس کرونا درست قبل یا بعد از دریافت واکسن وجود دارد. دقیقا قبل از اینکه بدن فرصتی برای تولید آنتی‌بادی مناسب و ایجاد ایمنی پیدا کند. علاوه‌براین، درحالی‌که واکسن‌ها بسیار مؤثر هستند اما محافظت ۱۰۰٪ در برابر ویروس ایجاد نمی‌کنند.

پس با ادامه علائم شما بیش از ۳ روز می‌توان به ناقل بودن شما پیش از تزریق واکسن یا ابتلا به ویروس بعد از تزریق واکسن شک کرد. فراموش نکنید که هیچ واکسنی نمی‌تواند باعث ابتلای شما به کووید-۱۹ شود. زیرا هیچ واکسنی حاوی کل پیکر ویروس کرونا (SARS-CoV-2) نیست.

اساسا فردی‌که پس از دریافت واکسن به کووید-۱۹ مبتلا می‌شود، احتمالاً قبل از اینکه بتواند ایمنی کافی ایجاد کند در معرض ویروس قرار گرفته است. پس اگر عوارض جانبی شما بعد از تزریق واکسن همچنان ادامه یافت، بهتر است به پزشک مراجعه کنید و یک تست کووید-۱۹ انجام دهید.

راهکارهایی برای درمان عوارض بعد از واکسن کرونا

همانطورکه متوجه شده‌اید، عوارض جدی و نادر ذکر شده توسط داروهای بدون نسخه و انواع مسکن قابل درمان نیستند و به حضور پزشک نیاز است. اما برای درمان عوارض شایع واکسن کرونا می‌توان از داروهای بدون نسخه و درمان‌های خانگی بهره‌مند شد تا شدت آن‌ها کاهش یابد.

روش‌های خانگی درمان عوارض بعد از واکسن کرونا

 از راهکارهای خانگی موثر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از کمپرس یخ یا کمپرس آب سرد. برای بهبود واکنش‌های محل تزریق مانند درد یا تورم، بهترین گزینه ممکن قرار دادن کمپرس آب سرد است. این کار می‌تواند به کاهش دردهای عضلانی و مفاصل نیز کمک کند.
  • حرکت دادن آرام بازو. برای کاهش درد یا سفتی بازو، آن را تا حد امکان حرکت دهید. ممکن است این کار کمی غیر منطقی به نظر برسد و ایجاد ناراحتی کند، اما با تکان دادن عضلات دردناک از سفتی بیشتر آن‌ها جلوگیری می‌شود.
  • نوشیدن مقدار زیادی مایعات به‌خصوص آب. این مسئله در مورد کسانی‌که بعد از تزریق دچار تب و لرز می‌شوند اهمیت بیشتری دارد. زیرا با مصرف زیاد مایعات جریان خون در بدن بیشتر شده و دفع مواد محرک واکسن سریع‌تر ممکن می‌شود.
  • پوشیدن یک لباس راحت و انجام پاشویه. اگر دمای بدن شما بالا رفته است (بیش از ۳۸ درجه سانتی‌گراد) بهتر است مدام با آب سرد پاها و صورت خود را بشویید. پوشیدن یک لباس سبک و راحت به کاهش گرمای بیش‌ازحد بدن کمک می‌کند.
  • مصرف یک غذای سبک. خوردن غذایی سنگین در تشدید علائمی مانند خستگی و بی‌قراری موثر است. پس بهتر است در یک تا دو روز اول بعد از تزریق واکسن انواع سوپ با پوره سیب‌ زمینی مصرف کنید.

توصیه می‌کنیم در روز اول پس از تزریق واکسن از دمنوش‌های گیاهی استفاده نکنید. زیرا ترکیب مشخصی ندارند و ممکن است عوارض شما تشدید شوند. مصرف میوه و سبزیجات و انواع آبمیوه کفایت می‌کند.

داروهای بدون نسخه موثر برای درمان عوارض بعد از واکسن کرونا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) توصیه نمی‌کند که برای پیشگیری از عوارض شایعی مانند تب، خستگی، بدن‌درد، سردرد و غیره، قبل از تزریق واکسن کرونا مسکن مصرف کنید. بهتر است منتظر بمانید و ببینید که آیا عوارض جانبی ایجاد می‌شود یا خیر، سپس برحسب نوع عارضه از داروهای مختلف استفاده کنید.

معمولا پزشکان توصیه می‌کنند که برای تسکین تب و لرز، دردعضلانی و درد محل تزریق مصرف یک یا دو عدد قرص استامینوفن ۵۰۰ کفایت می‌کند. اما اگر موثر واقع نشد، باید به‌سراغ مصرف قرص ناپروکسن ۵۰۰ بروید. یک ضد التهاب قوی است که اثرات خوبی دارد.

اگر ناپروکسن در دسترس شما نبود می‌توانید از ایبوپروفن، دیکلوفناک یا آسپرین استفاده کنید. توصیه می‌کنیم پیش از مصرف این داروهای بدون نسخه نیز با پزشک عمومی مشورت کنید.

درمان دارویی عوارض واکسن کرونا

برای درمان عوارض بعد از واکسن کرونا چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر شدت هرکدام از عوارض جانبی شایع با وجود درمان خانگی یا مصرف مسکن، طی ۴۸ تا ۷۲ ساعت افزایش پیدا کرد یا علائمی از عوارض جدی نادر و جدی مشاهده کردید، باید به پزشک عمومی یا متخصص عفونی مراجعه کنید.

گفتگوی آنلاین با متخصص عفونی

افزایش دمای بدن به بیش از ۳۹ درجه سانتی‌گراد یا بروز واکنش‌های آلرژیک (مانند مشکل در تنفس، بسته شدن گلو، تورم صورت و کهیر) در اثر تزریق واکسن واقعا خطرناک است و نیاز به مراقبت‌های پزشکی اورژانسی دارند.

با وجود اینکه مزایای واکسیناسیون بیشتر از خطرات آن است اما درمان عوارض بعد از واکسن آسترازنکا یا درمان عوارض بعد از واکسن سینوفارم را نادیده نگیرید.

درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از دکتر عفونی انلاین پذیرش ۲۴ مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید. مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های بهترین دکتر انلاین عفونی برای درمان استفاده کنید.

۴.۷/۵ (۶ نظر)

منبع
www.mskcc.orgwww.ynhhs.orgwww2.hse.iewww.hopkinsmedicine.orgwww.medicalnewstoday.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
169 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد
حامد
8 روز قبل

سلام، من بعد از زدن دوز دوم واکسن سینوفارم میل جنسیم رو از دست دادم، دچار سوت کشیدن گوش شدم، تنگی نفس، تعرق شدید و.. شدم

کهزادی
کهزادی
9 روز قبل

من دونوبت سینوفارم زدم بعد چند ماه پلاکت وگلبول سفد خونم افت کرد این وضع تا یک سال ادامه داشت تا به حالت عادی برگشتم.

آرمان
آرمان
1 ماه قبل

دوستان عزیز این عوارض شاید بعضیاشون مال واکسن باشه اما من هیچ دوز واکسنی رو تزریق نکردم و بعد آخرین بار مریض شدنم که همون کرونا بود دچار تپش قلب ، اضطراب ، التهاب معده و مشکلات گوارشی همراه با درجه حرارت بالا بدن شدم دکترا شاید علت رو استرس و اضطراب بدونن ولی دلیل اصلی و منشاء این مشکلات خود کروناس

ایرج
ایرج
1 ماه قبل

وای خدای من .چقدر رفیق اینجا دارم.من بعداز دوسال تزریق هنوز آدم نشدم.تنگی نفس وتپش قلب وگز گز دست وپاکه انگاردایم برق بهت وصله وکاهش وزن و….خلاصه اگه ازاین واکسناس خدانگذره ازباعث وبانیش.من که دوساله فقط زنده م ولی زندگی خیررر.فقط دعاتون این باشه که بالاخره یه روز این عوارض تموم بشه وگرنه من یکی که حاضرم برم اون دنیا

زهرا _ر
زهرا _ر
2 ماه قبل

سلام من واکسن برکت زدم بعد ازدوسال که میگذره تمام استخوانم درد شدید داره انواع بیماری هارو گرفتم قبل از اون من هیچ مشکلی نداشتم ولی الان ازدرد شبها گریه میکنم یه حا لت بی قراری گرفتم نمیدونم چکار کنم کسی هست منو راهنمایی کنه به شدت درد میکشم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  زهرا _ر
2 ماه قبل

ببین ویروس کرونا روی مغز و اعصاب تاثیر گذاشته خیلی از این دردهایی که می کشیم عصبی هست به نظرم پیش روانپزشک بروید.من خودم تا حدی با خوردن آرامبخش مشکلاتم حل شد

ایکس
ایکس
پاسخ به  زهرا _ر
1 ماه قبل

شبها زود بخواب حداکثر ساعت ١٠ بخواب ولی بهتر ساعت ٨ یا ٩ بخواب بهتر میشی نوشابه و فست فود هم نخور

نائف جلكی
نائف جلكی
2 ماه قبل

سلام ، من حساسیت با بعضی داروها دارم از جمله دیکادرون و فولتارین در فتره کورونا زدن دوزهای کورونا اجباری شد در کردستان عراق، منم دوو دوز گرفتم بعد از ۲ سال و تا حالا ضربان قلبم بالا و نا منظم است و فشار خونم یابسیار بالا یا بسیار پاین است، احساسخشتگی شدید و سردرد بسیار شدید دارم ،امیدوارم چ روشی وجود دار تا بدنم را از ماده این واکسنها پاک کنم؟

آرمان
آرمان
پاسخ به  نائف جلكی
1 ماه قبل

اینا از عوارض خود کروناس و ربطی به واکسنش نداره منم واکسن ندادم ، کرونا گرفتمو بهبود پیدا کردم اما همچنان الان هم دچار تپش قلب و مشکلات معده و روده شدم همراه با درجه حرارت بالا

حنا
حنا
پاسخ به  آرمان
17 روز قبل

خب واکسن هم میکروب ضعیف شده ی کروناست دیگه

محمدرضا
محمدرضا
4 ماه قبل

سلام
واکسن کرونا همه رو مثل ربات می‌کنه و از راه دور هر کاری روی بدن انجام میدن .انگار ریموت تو دستشونه همه جای بدنت میتونن اثر بذارن.بستگی به وجدان طرف داره چقدر اذیتت کنه.منتها کو وجدان

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط محمدرضا
یوسف
یوسف
4 ماه قبل

سلام ی دز واکسن زدم بازویی که واکسن زدم یک ساله درد میکنه ی کشا‌وزم کارم زیاده چکار کنم

سکایی
سکایی
4 ماه قبل

مردم عزیز ایران اینا میخوان ما مریض بشیم وبا واکسن زدن موفق هم شدم هیچ کس به داد ما نمی‌رسه فقط مگر خدا و خودمون یک روحیتون رو حفظ کنید و فکر مثبت کنید فاز منفی رو از خودتون دور کنید دو ورزش کنید انشاالله به کوری چشم دشمنان مردم مظلوم ایران که مصعولین هستن همه چیز درست میشه

سعید
سعید
5 ماه قبل

سلام من دو سال پیش دوز دوم زدم همین علایم دارم تا الان کل بدنم عفونت گرفته کار قبل تزریق من کار میکردم قوی الان خیلی ضعیف شدم کاهش وزن دارم کاش نمیزدم

Aوممکمم
Aوممکمم
5 ماه قبل

سلام بعد زدن واکسن بیماری روانی گرفتم حتی الان هم زیر نظر پزشکم فشار خون هم گرفتم تو سن ۱۸سالگی معلوم نبود چه اشغالی تزریق کردن بهمون
همیشه اینو بدونید هیچ چیزی رایگان نیست اگه هم بود صد در صد یه کاسه ای زیر نیم کاسست

شکر گذار
شکر گذار
پاسخ به  Aوممکمم
5 ماه قبل

داداش منم ۱۹سالمه بیماری روانی گرفتم دکترم رفتم فشار خونمم بالاس همیشه با این که ورزش کارم

امیر
امیر
پاسخ به  شکر گذار
4 ماه قبل

داداش راخی پیدا نکردی براش منم ۲۰ سالمه فشارم بالاست. دارو میخورم میاد پایین

امیر صالحی
امیر صالحی
پاسخ به  شکر گذار
2 ماه قبل

منم اسمم امیره دقیقا بخدا همین علائم شما رو دارم چی به سرمون آووردن خدایا خودت رحم کن

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  Aوممکمم
2 ماه قبل

من هم دچار استرس و اضطراب بی دلیل شدم

شیدا
شیدا
5 ماه قبل

سلام ، این عوارض های کرونا کی از بین میرن؟

فاطمه
فاطمه
5 ماه قبل

والا من یه دوز بیشتر نزدم اونم سال ۱۴۰۰ که اوج شدتش بود من کلا سرحال سر زنده بودم باشگاه می رفتم اینا حس کردم موقعی ورزش می کنم یه احساس درد زیر سینه سمت چپم موقع دویدن دارم دیگه تا ۱ ماه اینجوری بودم گفت که کمبود ویتامین شدید داری خیلی بد بود حالا نمی دونم عوارض سینو فام یا نه اگه که هست پدر چینی ها رو نیامرزه من حتی شب ها خواب ندارم آشوبم البته مقاومت بدنم خیلی قبل واکسن کرونا بالا بود از روزی زدم مقاومت آورد پاین انگار نزدنش بهتر بود

حسین
حسین
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

منم یه دوز واکسن استرزانکازدم
سه ماه خونه افتاده بودم هیچ دکتری دردمو نمیدونست کلا توازمایشاتم عفونت بدن شدیدی نشون میداد الانم زانووهام یکم پیاده روی میکنم وورم میکنه .گزگز دست وپا دارم .بی حال وبی رمق .مادرمم بی حسی طرف چپ و پدرمم شبا کلا پاادردنمیتونه بخواب

فاطیماه
فاطیماه
پاسخ به  حسین
1 ماه قبل

سلام من درد زانو دمارم را در آورده وپسرم مدام سینوساش در گیره. مردم شدن موش آزمایشگاهی این خدا ناشناسا.من که حقم را نمیگذرم

محمد سلگی
محمد سلگی
پاسخ به  فاطمه
4 ماه قبل

دقیقا منم همینم‌ یه شب خواب راحت ندارم در صورتی که قبلش کوچکترین مشکلی نداستم

سحر
سحر
6 ماه قبل

سلام من ۲۵ سالمه از وقتی واکسن کرونا زدم اصلا بدنم نرمال نیست دائم استخوان وشکم و سر درد دارم سرگیجه.بی حالی تازه گی ها ضعف بینایی هم دارم

حمید
حمید
پاسخ به  سحر
4 ماه قبل

سلام من۱۹سالمه دقیقا همین مشکلاتو دارم چیکارباید بکنم تروخدا بگین دیگه دارم دیوونه میشم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  سحر
17 روز قبل

واسه منم هست

روزیتا
روزیتا
6 ماه قبل

سلام منم حدودا دوساله واکسن سینو فارم زدم سمت چپ بدنم از صورت تا کف پا گز گز می‌کنه درد میگیره خارش دارم قفسه سینه درد می‌کنه سمت چپ بدنم آلرژی گرفته سمت راست بدنم هم سوزن سوزن میشه کتف چپم دایم درد میکنه نابود بشه کسی که مردمو به این روز انداخت با زور واجبار مارو مجبور به واکسن کردن

saed
saed
پاسخ به  روزیتا
5 ماه قبل

منم یه دوز زدم بعد یکسال کتف چپم درد می‌کنه رایی نداری

ن د
ن د
پاسخ به  روزیتا
4 ماه قبل

سلام منم مشکل شمارو داشتم خداروشکر یکم بهتر شدم قرص منیزیم وقرص آهن خیبی کمکم کرد

محمدرضا
محمدرضا
پاسخ به  روزیتا
4 ماه قبل

الهی آمین.ایشاالله نابود بشن.به روز سیاه بشینن کفتار صفتها

ابراهیم
ابراهیم
6 ماه قبل

پدر من بعد واکسن تو سن ۹۰سالگی سرطان خون گرفت تو سنی که از نظر ژنتیک امکان نداره تو حالت نرمال کسی سرطان بگیره

رقیه
رقیه
پاسخ به  ابراهیم
1 ماه قبل

منم بخدا ازروزی که زدم عادم خوش نیس تپش قلب کارم به سیسکو میکشه خدا براشون نسازه

سمیرا
سمیرا
6 ماه قبل

من بعد از واکسن کرونا همه جام یه مشکلی گرفته درمانش چیه

عباسی
عباسی
7 ماه قبل

من قبل از کرونا سالم بودم بعد از تزریق امپول کورونا قند وچربی رفته بالا

امیر صالحی
امیر صالحی
پاسخ به  عباسی
2 ماه قبل

آره خداگواهه برا منم هردوش رفته بالا بخدا دارن به کشتنمون میدن

هیهی
هیهی
7 ماه قبل

منی که تا قبل واکسن سینوفارم حتی سرماخوردگی هم نمیگرفتم ولی از وقتی که دوز سوم رو زدم ۱ سال و ۱۰ ماهه به طور مداوم اسهال دارم ، همین چند ماه پیش هم ۳ ماه به طور مداوم سردرد داشتم ، قبلنا روزی ۳ تا ۴ ساعت پیاده روی میکردم التن ۱۰ دقیقه بیشتر دوام نمیارم.

مهدی
مهدی
9 ماه قبل

کلاچ

لیلا
لیلا
10 ماه قبل

الان اواخر اردیبهشت سال ۱۴۰۲ هست و مادر بیچاره من از مهر سال ۱۴۰۰ که واکسن برکت زد تا همین الان از درد بازوش شب و روز نداره

حسینی
حسینی
پاسخ به  لیلا
5 ماه قبل

تاندم دستش مشکل پیدا کرده با روغن سیاه دانه وزیتون هرشب ماساژبده وبادستش ورزش بکنه منم همینطوربودم دوسال طول کشید تابهترسد الانم دردداره ولی کم کم شده

محمدرضا
محمدرضا
پاسخ به  لیلا
4 ماه قبل

ایشالله خیر و خوشی نبینن

اصغر
اصغر
پاسخ به  لیلا
1 ماه قبل

منم سه دوز واکسن کرونا زدم قسمت چپ بدنم به شدت درد داره حتی نمیتونم قسمت چپ بدنم بخوابم درضمن تمام اعضای بدنم خواب میره انگار خون درجریان نیست وجای واکسن خیلی درد میکنه بعد ۲سال

عبدالرضا
عبدالرضا
پاسخ به  اصغر
19 روز قبل

سلام حتما یه سونوگرافی انجام بده که طحال سمت چپ هستش نکنه بزرگ شده باشه

Armik
Armik
1 سال قبل

زندگی من رو در سن ۳۵ سالگی واکسن نابود کرد
من تا قبل تزریق واکسن حتی سرم هم نزده بودم
ورزشکار بودم …
الان ۹ ماهه بالای ۴۰ تا دکتر مختلف رفتم هیچ کس تشخیص نمیده میگن همه چی سالمه از اعصابه …
سردرد ، سرگیجه ، تاری دید ، درد فک و سوزن شدن صورت و گر گرفتن صورت
درد قلب و قفسه سینه ، تپش قلب
درد گردن و عضلات
سوزن سوزن شدن دست و پا
کرختی و بی حالی
درد شکم و روده
لرزش بدن
۹ ماهه فقط زنده ام همین دیگه زندگی نمیفههم چیه

حمید
حمید
پاسخ به  Armik
10 ماه قبل

سلام خدا نابودشون کنه که معلوم نبود این واکسنا چیبود زدن به مردم .خدا شاهده منم ۱ ساله یه روز خوش به خودم ندیدم .منی که اصلا نمیدونستم دکتر چی هست حالا کار شب و روزم شده دکتر رفتن هیچ نتیجه ای هم نگرفتم .همش استرس و بیحالی و تنگی نفس و درد قفسه سینه و کتف و بازوهام و……

saed
saed
پاسخ به  حمید
5 ماه قبل

منم

saed
saed
پاسخ به  حمید
5 ماه قبل

رایی پیدا کردی بگو

Ahmad
Ahmad
پاسخ به  Armik
9 ماه قبل

ب خدا قسم از وقتی منم واکسن زدم همین چیزای ک ت میگی دقیق ماله منم هست خیلی دکتر رفتم میگن ماله استرسته

الیکا
الیکا
پاسخ به  Armik
6 ماه قبل

من هم دقیقاعلائمم همینه میترسم بمیرم..وبچه ام بی مادربشه ۳۰سالمه میترسم تواین سن بمیرم این واکسن چی به سرمون میاره خدارحم کن به بچه ۶ ساله ام

saed
saed
پاسخ به  الیکا
5 ماه قبل

رایی سراغ نداری اثر واکسن از بین بره

حسینی
حسینی
پاسخ به  saed
5 ماه قبل

واکن تورگ وداخل خون زده میشه وهیچ راهی برای از بین بردش نیست

محسن
محسن
پاسخ به  saed
4 ماه قبل

میگن حجامت خیلی خوبه اونم فصلی یکبار انجام بدید

حسینی
حسینی
پاسخ به  الیکا
5 ماه قبل

سلام سیرواناب بخورتاخوت لخته نکنی

محمدی
محمدی
پاسخ به  الیکا
2 ماه قبل

داروی صاف کننده ی خون باید از عطاریها بگیریم عالیه خواهر امتحان کردیم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  الیکا
2 ماه قبل

اب‌زیاد‌بخور‌واخراردیبهشت‌حجامت‌کن‌خوب‌میشوی‌عوارض واکسن‌خیلی‌کمترمیشه‌موجب‌رقیق‌شدن‌خون‌هم‌میشود

رقیه
رقیه
پاسخ به  الیکا
1 ماه قبل

بخاک مادرم منم ۳۰سالمه امروزی زدم تپش قلب یروز خوش ندیدم سالم بودم دوتازایمان هم داشتم الان دکتر میگه باردارشی سکته میکنی

saed
saed
پاسخ به  Armik
5 ماه قبل

منم درد شکم درد قفسه سینه کتف بدن درد دارم رایی سراغ نداری

مامان سامیار
مامان سامیار
پاسخ به  saed
4 ماه قبل

منم دقیقا این علایم رو دارم چند روزی خیلی کتف درد دارم میگن از واکسنه خدا بهم نشون کنه

saed
saed
پاسخ به  Armik
5 ماه قبل

سلام هنوز هستی دادا یا نه

ن د
ن د
پاسخ به  Armik
4 ماه قبل

قرص منیزیم بخور روزی یکی آب فراوان البت نیم ساعت قبل خواب بخور کمکت میکنه

محمدرضا
محمدرضا
پاسخ به  Armik
4 ماه قبل

داداش ریموت ما تو دستشونه از راه دور کنترل میکنن انسان رباطی شدیم.بستگی به وجدان اپراتور کنترل ریموت داره چقدر اذیت کنه.خدا ازشون نگذره

اسی
اسی
پاسخ به  Armik
3 ماه قبل

چندتا دوزشوزدی وکدوم واکسن روزدی؟

بختیاری
بختیاری
پاسخ به  Armik
3 ماه قبل

ب حق امام زمان نابود بشن ک هرچند هرچی نفرین کنی اونا از کوره در میرن

محمدی
محمدی
پاسخ به  Armik
2 ماه قبل

سلام والا ماهم واکسن زدیم ولی داروی پاک کننده خون ک در عطاریها هست استفاده کردیم دچار ضعف و تنبلی بودیم و خستگی بودیم ولی بعداز استفاده خیلی بهتر شدیم و همینطور باید جایی مطمئن حجامت کنیم بگیم حجامت برا واکسن کاملا خوب میشیم

علی
علی
1 سال قبل

سلام خدمت همه پسرم۲۵ساله من پارسال برج۹واکسن کرونا سینوفارم که حین خدمت سربازی بلوچستان بودم فرمانده مون مجبورم کردواکسن بزنم که بعدش دچار مشکلات گوارشی و استخوان درددیسک کمر روماتیسم مشکلات بویایی خلط دهان
اعصاب داغون شدم نابود شدم تازه گیا میل جنسی اصلا ندارم عقیم شدم خدمتو ول کردم تا حداقل برای همچین آدمایی خدمت نکنم خدازورش بیشتره اون دنیا تقاصشونو میدن.

محمدی
محمدی
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

داروی صاف کننده ی خون از عطاریها بگیر و بخور و حجامت در فصل بهار ب امید خدا خوب میشین

امیرعلی
امیرعلی
1 سال قبل

سلام من الان چهار سری واکسن برکت زدم و اوایل عوارض نشون میده ولی بعد یک هفته عواضش تموم میشه الان تازه زدم و بدن درد و استخوان درد دارم و کمی از دردم کاسته شده …به نظرم به دکترها و دانشمندان کشور خودمون اعتماد کنیم و این واکسن های دیگر کشورها را نزنید … اگر قرار باشد کسی بمیرد هیچ‌ کسی و دارویی نمیتواند جلوش بگیرد …

shazi dlt
shazi dlt
پاسخ به  امیرعلی
9 ماه قبل

سلام هر واکسنی محدودیت سنی دارد و برای مثال اینکه
زیر سن ۱۸سال جز سینوفارم اجازه ی واکسن دیگه نیست.
به طور کلی به نظرم به خاطر ماده ای مانند آلومینیوم که
داخل واکسن های کرونا قرار دارد باعث التهاب بازو شده
است.

رضایی حمید همدان
رضایی حمید همدان
1 سال قبل

خانم بنده حدود یک سال است که واکسن زده چینی الان هر دو بازویش درد داره علت چیست؟ با تشکر

حسینی
حسینی
پاسخ به  رضایی حمید همدان
5 ماه قبل

باروغن زیتون وروغن سیاه دانه ماساژبده اون تاندم دستش مشکل پیداکرده یاباید آمپورژل بزنی

یوسف
یوسف
پاسخ به  رضایی حمید همدان
4 ماه قبل

سلام منم چینی زدم انگار عضله بازوم گره میخوره ی ساله درد میکنه نمیدونم چکار کنم

حمید حبیبیان
حمید حبیبیان
1 سال قبل

سلام بعد از واکسن کرونا هر روز دچار سردرد وپادرد وگردن درد هر درد دیگه به سراغمون آمده هر دکتری هم میریم اصلا تشخیص نمیدن چی هست کسی هست بتونه راهنمایی کنه

حمیدهداوندخانی
حمیدهداوندخانی
1 سال قبل

باسلام من بعد سه روز از تزریق واکسن آستارازنکاه پاهام شروع به گزگزکرد وتا الان که دو دوز از همین واکسن رو زدم یک سال و اندی هست که خواب ندارم سوزش و گزگزکردن کف پاها منو کلافه کرده گفتن شاید از دیابت باشه مرتب کنترل کردم الان قند من حدود۱۰۰می باشد انواع داروها رو حدود یکسال ونیم مصرف کردم هم گیاهی هم شیمایی از قبیل گاباپنتین،پرگابالین و……تب عصب وعظله سه مرتبه رفتم نتیجه ای نگرفتم انواع آزمایشات برای فشارخون،چربی خون همه نرمال بود درحال حاضر فقط بعضی اوقات که خیلی درد دارم قرص های دیازپام ،لورازپام،آمی تریپترین مصرف میکنم که اوناها هم زیاد تاثیری نداره لطفا در صورت امکان منو راهنمایی کنید باتشکر

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  حمیدهداوندخانی
1 سال قبل

منم اشتباه کردم واکسن زدم الان عوارض خستگی و تنگی نفس دارم

رصا
رصا
پاسخ به  علیرضا
11 ماه قبل

منم هینجورم

سلام من هم دقیقا مشکل شمارو دارم باید یه سونوگرافی
سلام من هم دقیقا مشکل شمارو دارم باید یه سونوگرافی
پاسخ به  حمیدهداوندخانی
4 ماه قبل

سلام واکسن اغلب کبد رو از کار میندازه ازمایش انزیم کبد و سونوگرافی کبد انجام بدید

بی نام
بی نام
پاسخ به  حمیدهداوندخانی
4 ماه قبل

شاید سندرم پای بیقرار باشه به دکتر مغز و اعصاب استخوان مراجعه کن

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام من دوز چهارم که زدم تب لرز ونفخ شکم شدیدی دارم همراه با سر درد۴۸ساعت هست ناراحتیم ادامه دارد

رضا
رضا
1 سال قبل

از وقتی واکسن زدم تا الان مدام تپش قلب میگیرم حدود ۱۶۰ با کمترین تحرک هم دچار ضعف و بی حالی شدید میشم خیلی خسته که یعنی تو مدرسه نزدیک ۳۰ بار به خواب میرفتم
حیف به این واکسنی که زدم

امید
امید
پاسخ به  رضا
1 سال قبل

داداش منم همون مشکل دارم درمانش چیه؟

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  رضا
1 سال قبل

دقیقا منم همینطور کاش نمیزدم

امید
امید
1 سال قبل

کیا مثل من بعد از واکسن میل جنسیشون کم شده؟

اصغر
اصغر
پاسخ به  امید
7 ماه قبل

آره منم همه این مشکلات را دارم مخصوصا میل جنسی خدا ازشون نگذره

مژگان
مژگان
1 سال قبل

سلام من واکسن اسپایکوژن زدم
مرگ جلو چشام دیدم ازسردردوبدن درد الان گلوم درد میکنه چکار کنم

احسان
احسان
پاسخ به  مژگان
1 سال قبل

میخواستی نزنی

saed
saed
پاسخ به  احسان
5 ماه قبل

رایی نداری اثر واکسن گم شه

لیلا
لیلا
پاسخ به  مژگان
1 سال قبل

منم زدم نابود شدم تا سه‌روز تب و لرز و عرق نمیدونم چرا اینطوری شد

محمد
محمد
پاسخ به  مژگان
1 سال قبل

سلام من واکس کرونا سه بار زدم هفت ماه از دور سوم گذشته خس‌خس سینه وسوت گلو موقع دراز کشیدن دارم دکتر ریه رفتم میگه اسم داری آیا درسته من که میگم به خاطر واکسن الژی زیاد شده راهنمایم کنید ممنون

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

منم از وقتی واکسن زدم تنگی نفس گرفتم کاش نمیزدیم

یاسین
یاسین
پاسخ به  محمد
6 ماه قبل

سلام دقیقا منم الرژی های عجیب گرفتم مثلاانجیربخورم باید قبرموبکنن تاقبل ازواکسن زدنم صدبارخوردم مشکلی نداشتم سنم کمه۳۲سال ولی ازوقتی واکسن زدم ازشدت پادرد صبحا بایدمثل بچه۶ماهاردچهاردست پابرم تاکمی ورمودردپام بهتربشه خلاصه بدبخت شدم همیشه مریضم

پژمان
پژمان
1 سال قبل

من دوز اول سینوفارم رو که زدم بویاییم رفت دوز دوم رو که زدم بویاییم برگشت ولی تو همه مواد غذایی و مایع دستشویی سیر و پیاز بوی گوگرد میده واسم دوز سوم رو زدم الان نمیتونم قشنگ نفس بکشم حس میکنم ریه هام درگیر شده کسی میتونه کمک کنه؟

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام من دز سوم واکسن زدم چون واکسن برکت نبود سینو فارم زدم ولی چهار روزه حالم بده اسهال شدید دارم وسرمایه خوردم لطفا راه درمان بهم بگید

امیر
امیر
1 سال قبل

سلام هرکس تا حالا واکسن نزده دیگه نزنه اگر واکطن زدید تا ۸۰ درصد دچار تپش قلب فشار خون بالا و ضربان نامنظم قلب و خدای نکرده ممکنه دجار حمله قلبی و یا سکته مغزی بشید
الان من چند روز که اینجوری شدم روزگارم سیاه شده

محمد
محمد
پاسخ به  امیر
1 سال قبل

دقیقا همینطوره و من پمج ماهه درگیرشم و مشکلات عصبی زیادی هم برام بوجود اومده لعنت به این چین

امید
امید
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

داداش منم همون مشکل دارم درمانش چیه؟

saed
saed
پاسخ به  محمد
5 ماه قبل

درمانش چیه بگو بفهمی

امید
امید
پاسخ به  امیر
1 سال قبل

من حتی میل جنسیم هم کم شده

علی
علی
پاسخ به  امید
9 ماه قبل

واسه من از بین رفته میل جنسیم و اصلا کلا خسته ام دوست دارم فقط دارز بکشم قبل واکسن من ۱ دقیقه یه جا بند نمیشدم و حالم خیلی خوب بود

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  امیر
1 سال قبل

دقیقا کاش هیچ کسی نمیزد

ر. صالحی
ر. صالحی
پاسخ به  امیر
1 سال قبل

من هم دقیقا همین طور شدم. دوز اول و دوم برکت زدم و هیچ مشکلی بعد تزریق نداشتم ولی دو هفته پیش دوز سوم رو اسپایکوژن زدم و سر دردهام شروع شد و فشارم که قبلا ۱۲.۷ روی ۸.۵ بود شده ۱۶ یا ۱۷ روی ۹.۵، پاهام سوزن سوزن میشه، مشکل ادرار پیدا کردم و مقدار ادرار کم شده و تپش قلب بالا که شبها بیشتره و نمیذاره بخوابم.

حسینی
حسینی
پاسخ به  امیر
5 ماه قبل

سیروبخور تا خونت رقیق بشه نترس

سلطانه
سلطانه
1 سال قبل

سلام من دو هفته میشه واکسیناسیون کرونا زدم سرم گیج میشه کنیم

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من خواهرم بعداز تزریق دوز دوم به شدت با کمبود آهن خون و پا درد مواجه شده.هردکتری مراجعه کردیم گفتن بخاطر واکسن بوده.واکسن سینوفارم .

سپیده
سپیده
1 سال قبل

سلام همسرم یک هفته بعد از زدن دوز دوم سینوفارم کم خونی شدید گرفتن هموگلوبین خونشون از۸ بالا نمیره تا ۵ هم پایین اومده در حالیکه سه روز قبل از واکسن هموگلوبین ۱۴ بوده ..
هزارتا آزمایش از جمله مغز استخوان و ژنتیک وغیره گرفتن همه چیشون سالمه و علت این کم خونی رو نمیتونن تشخیص بدن.
کسی این مشکل براش پیش اومده؟؟؟

عاطفه
عاطفه
پاسخ به  سپیده
1 سال قبل

بله منم همینطور شدم

سپیده
سپیده
پاسخ به  عاطفه
1 سال قبل

تشخیص دکترا براتون چی بوده ؟ چه دارویی مصرف میکنید

سپیده
سپیده
پاسخ به  عاطفه
1 سال قبل

تشخیص دکتر اون چی بوده چه دارویی مصرف میکنید

سجاد
سجاد
پاسخ به  سپیده
1 سال قبل

سلام داداش منم اینطوری شده یعنی روزگارپون سیاه شده اینقد حالش بده

سپیده
سپیده
پاسخ به  سجاد
1 سال قبل

میشه لطفاً بگید تشخیص دکتر چی بوده براشون یا چه دارویی مصرف میکنن . دیگه از خون زدن خسته شدیم

سپیده
سپیده
پاسخ به  سجاد
1 سال قبل

تشخیص دکترش چی بوده؟دکتر ما میگه سردرنمیاریم چرا اینجوری شدی درحالیکه همه چیت سالمه. از تزریق خون خسته شدیم بخدا

حبیبی
حبیبی
1 سال قبل

سلام من استرازنکا زدم..سوزن سوزن شدن صورت دردسینه دردست واکسن زده ودردوضعف عضلات پای راست که واکسن هم درهمان جهت بوده به نحوی مه بلند شدن ازمین بدون حمایت غیر ممکنه لطفا راهنمایی کنید تاریخ واکسن۱۵/۱۲/۱۴۰۰

الف
الف
پاسخ به  حبیبی
1 سال قبل

الان حالت چ طوره

کسری
کسری
پاسخ به  حبیبی
1 سال قبل

سلام منم ۱۰ ماه جلو زدم هنوز بی حالی و گز گز دست و پا دارک دیگه خسته شدمه

mahdi
mahdi
پاسخ به  کسری
1 سال قبل

فشار خونت بالاست یا غلضت خون داری برادر من هم این داستان برام پیش اومده سعی کن کنترل کنیش

حسینی
حسینی
پاسخ به  mahdi
5 ماه قبل

برای غلضت خون سیرلخور

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  حبیبی
1 سال قبل

کاش واکسن نمیزدیم کلا عوارض داشت

سامره
سامره
1 سال قبل

سلام من از وقتی واکسن زدم دست راستم مخصوصا ارنجم درد میکنه

محمد شیری
محمد شیری
1 سال قبل

سلام دخترم ۱۲ سالش دوز دوم پاستوکوک زد یک روز بعد تزریق اول گلو درد اب ریزش بینی روز،بعد سوزش گلو سرفه امروز ۵علایم داره نگرانم به پزشک مراجعه کنم

کیانا کمالی
کیانا کمالی
2 سال قبل

سلام عرض میکنم خدمت شما عزیزان: من واکسن کرونا زدم و چند روز گذشته ومن دست درد داشتم می خواهم ببینم عوارض واکسنه دیگه

ارشک
ارشک
2 سال قبل

درود خدمت تمامی فرشتگان سفیدپوش
من ۳۵ سال دارم،یعنی یاد ندارم که تو این ۳۵ سال وزنم،از ۶۰ کیلو بیشتربوده باشه،یک ماه پیش رفتم دوز اول واکسن سینوفارم زدم،یه احساس چاقی برام بوجود اومد،تا دیروز خودمو وزن کردم که شدم ۷۵ کیلو،،چکاپ نه کامل بلکه مختصر کردم مشکلی نبود، مامانم گفت ب احتمال زیاد از واکسنه،،خودم و خونوادم خیلی استرس داریم، نمیدونم چی میخواد سرم بیاد؟ شما خوبان اگه میدونید منو راهنمایی کنید که علت این افزایش وزن بی سابقه من چیست؟ درود به شرف تمامی کادر درمان پزشکی، زنده باشین، که اگه شما فداکاری نمیکردین،،حال جان باختگان کرونای ما بی شک دهها برابر بود.

محمدرضا
محمدرضا
پاسخ به  ارشک
6 ماه قبل

اینها از عمد مردم رو میکشتن

سینا
سینا
2 سال قبل

آیا واکسن سینوفارم باعث بیقراری و بیخوابی میشود؟ چندین نفر دیدم این حالت بهشون دست داده

امید
امید
پاسخ به  سینا
1 سال قبل

اره من

مسلم
مسلم
پاسخ به  سینا
2 ماه قبل

منم خوابم شبانه روزی سه چار ساعت شده دچار نعوظ الت شبانه شدم که خواب رو از چشام میگیره ،نمیدونم کسی دیگه هم اینطوری شده یا نه

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام مادرم ۶۵ سالشونه. همه خانواده دوز سوم سینو فارم زدیم بعد از یک هفته همه کرونا گرفتیم مادرم روی بازویی که واکسن نزدن یک جای عمل از تصادف دارند من دو روز بهد دیدم ی کم قرمز شده بعد با توجه به اینکه مریض شدیم دیگه حواسمون نبود الان بهد از ۱۸ روز دیدیم‌خط بخیه بازو تاول زده و قرمز تیره و حالت عفونی و ورم پیدا کرده رفتم داروخانه میگه روزی ۲ تا سفالکسین بخوره و روشم پماد بتامتازون بزنه ایا اینجوری این زخم و تورم و قرمزی خوب میشه

خلیل
خلیل
2 سال قبل

سلام خوبی..من دیروز دوز دوم زدم واکسن کرونا ولی از دیشب تا الان هر دقیقه یک حالت میشم از خستگی بی حالی گرفته تا اعصبی هستم طاقت هیچی ندارم

کیانا کمالی
کیانا کمالی
2 سال قبل

سلام من دختر هستم و۱۰ سالمه امروز صبح رفتم واکسن کرونا زدم و درست به از اینکه واکسن زدم دستم درد میکنه
چکار کنم؟

خجسته
خجسته
2 سال قبل

سلام خسته نباشید یک هفته است واکسن دوزسوم سینوفارم زدیم ولی درطی روزخستگی بدن وضعف عضلانی وبی حالی شدید بهم دست میده علتش چیه ی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

عباس
عباس
پاسخ به  خجسته
1 سال قبل

سلام خسته نباشی ِ۲ هفته هست واکسن سینوفارم تزریق شد ولی هنوز تب ولرز وبیحالی دارم و عذا نمیتونم بخورم. .مشکل کجاست راهنمایی کنید ضمنا به چند دکتر مراجه کردم ولی جواب نگرفتم .با تشکر

مظلوم
مظلوم
2 سال قبل

همسرم با زدن دوز اول برکت سرگیجه داشتند که باخوردن شربت خوب شدند ولی دوز دوم عوارضی نداشتند ولی دوز سوم بعد ار ۲۴ ساعت تب و لرز و بدن درد شدید گرفتند که بعد از دو روز خوب شدند اما سرگیجه شدید همراه با سنگینی سر بر آنها قالب شده که به طوری که صورت قرمز و چشم قرمز بعضی از مواقع به طوری که همه ی آزمایش هارو گرفتند گفتند موردی نداره ولی بعد از ۱ماه و نیم از دوز سوم هنوز سرگیجه و سنگینی سرشان خوب نشده این در صورتی است که مراجع کردند به دکتر براشون قرص آسپرین و قرص چربی خون دادند البته آزمایش هاشون مشکلی نداشته اما عکسی که از سرشون گرفتند دکتر تشخیص سکتیه ی مغزی خفیف کرده این در صورتی است که هیچ لرزش و بی حسی در بدن همسرم به وجود نیامده لطفا من رو راهنمایی کنید .چیکار کنم ؟

زهرا
زهرا
پاسخ به  مظلوم
1 سال قبل

الان حالش خوبه؟ منم همسرم چند روز بعد دوز سوم قفسه سینش درد گرفته. الان بی علت خلط قهو اه ای داره. همراه با درد شانه و کتف. میترسم

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  زهرا
1 سال قبل

کاش واکسن نمیزدن همه عوارض گرفتن

مهدی حاج زاده
مهدی حاج زاده
پاسخ به  مظلوم
1 سال قبل

من هفت ماه پیش دوز سوم استرازنکا وهر سه ببازوی راست زدم ششماهه از درد ارنج تا شانه همان دست خواب ندارم دکتر دارو ها فیزیو تراپی برق لیزر همه بدتر شده چه کنم

امنه
امنه
2 سال قبل

سلام دو دوز واکسن استرازینکا زده بودم دیروز دوز سوم رو اسپاکوژن رو تزریق کردم کمی تب و گلو درد دارم طبیعی است

رضا
رضا
2 سال قبل

سلام من بعد از واکسن برکت حالت خستگی در سرم رو دارم الان ۲ ماه از دوز دوم گذشته ولی هنوز خوب نشدم نمیدونم چی شده ؟

دکمه بازگشت به بالا