لوبریکانت چیست؟ فواید، عوارض و طریقه مصرف ژل لوبریکانت

کاربرد ژل لوبریکانت چیست؟ استفاده از ژل لوبریکانت در دوران بارداری

لوبریکانت چیست؟ فواید و عوارض مصرف ژل لوبریکانت

ژل لوبریکانت (Lubricant Gel) یک ژل بهداشتی است و در مواردی که نیاز به داشتن یک محلول روان‌کننده باشد، استفاده می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که ژل لوبریکانت چیست و چند نوع دارد؟ عوارض ژل لوبریکانت چیست؟ آیا استفاده از ژل لوبریکانت مانع بارداری می‌شود؟ آیا ژل لوبریکانت و روان‌کننده در بارداری عوارض یا ضرر دارد؟ با ما همراه باشید.

کاربرد ژل لوبریکانت چیست؟

ژل لوبریکانت ماده‌ای روان کننده است که در موارد مختلف کارآیی دارد. شایع‌ترین کاربرد این ژل در رابطه جنسی است. یکی از مشکلاتی که در هنگام رابطه جنسی ممکن است طرفین با آن روبرو شوند، درد زیاد است. این درد در خانم‌ها شایع است و باعث پایین آمدن میزان رضایت در رابطه است.

برای کم کردن این درد، راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از ژل‌های روان‌کننده است. ژل‌های لوبریکانت خاصیت روان‌کنندگی دارند. یعنی با نرم کردن واژن خانم‌ها، راه ورود را باز کرده و از درد در هنگام رابطه کم می‌کنند. در واقع لوبریکانت برای کم کردن درد و بیشتر کردن لذت آمیزش، استفاده می‌شود  میزان رضایت را در طرفین بالا خواهد برد.

کاربرد ژل لوبریکانت در زمان معاینه پزشک زنان هم به چشم می‌آید. پزشک از این ژل‌ها برای انجام یک معاینه راحت و بدون درد استفاده می‌کند. علاوه بر واژن، برای معاینات مقعدی هم پزشکان از ژل لوبریکانت استفاده می‌کنند.

کاربرد دیگر این ژل در هنگام سونوگرافی است. پزشک مقداری از این ژل را روی بدن بیمار قرار داده و سونوگرافی را انجام می‌دهد. ژل لوبریکانت انواع مختلفی دارد که با توجه به نیاز افراد می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

انواع ژل لوبریکانت

ژل‌ لوبریکانت محلول در آب

این نوع ژل لوبریکانت، هم در روابط جنسی کاربرد دارد و هم متخصص زنان برای معاینه و سونوگرافی از آن استفاده می‌کند. طرز استفاده از ژل لوبریکانت محلول در آب، با دیگر ژل‌ها تفاوتی ندارد. در واقع فقط در مواد تشکیل دهنده با هم متفاوتند. این نوع ژل حساسیت ایجاد نمی‌کند و به راحتی هم شسته می‌شود. در هنگام رابطه جنسی، ژل‌های بر پایه آب، آسیبی به کاندوم وارد نمی‌کنند. به همین دلیل راحت‌ترین و قابل استفاده‌ترین ژل‌ها در هنگام نزدیکی هستند. شاید تنها ایراد این ژل را بتوان، زود خشک شدن آن دانست.

گفتیم که این نوع ژل حساسیتی به وجود نمی‌آورد. به همین دلیل پزشک با خیال راحت آن را برای معاینه واژینال خانم‌ها استفاده می‌کند. علاوه بر این موارد، برای معاینه مقعدی هم از ژل لوبریکانت محلول در آب استفاده می‌کنند که حساسیتی ایجاد نکند.

ژل لوبریکانت بر پایه روغن

یک نوع دیگر از ژل لوبریکانت، حاوی مقادیری وازلین یا روغن نارگیل است. این نوع ژل را برای روابط جنسی استفاده نمی‌کنند زیرا ممکن است ایجاد حساسیت کند. از طرف دیگر این نوع ژل ممکن است باعث پارگی کاندوم هم بشود که خود مشکلی متفاوت ایجاد می‌کند. به دلیل اینکه روغن نارگیل میزان PH‌ واژن را نیز تغییر می‌دهد، استفاده از این نوع ژل ممکن است احتمال رشد باکتری در این قسمت را زیاد کند.

ژل لوبریکانت همراه با سیلیکون

این نوع ژل هم مانند ژل‌های بر پایه روغن، می‌تواند بستری برای رشد باکتری‌ها باشد. با اینکه در مقایسه با ژل‌های بر پایه آب، مدل سیلیکونی، هم قابلیت روان‌کنندگی بیشتر دارند و هم دوام بیشتر، اما به دلیل اینکه یک لایه از خود در واژن باقی می‌گذارند، خیلی در روابط جنسی توصیه نمی‌شوند. اما از طرف دیگر این نوع ژل، آسیبی به کاندوم نمی‌زند. اما باید حتما بعد از رابطه، واژن با آب گرم و صابون شسته شود.

انواع ژل لوبریکانت

عوارض جانبی ژل لوبریکانت

به دلیل نوع استفاده ژل‌های لوبریکانت، معمولا در تهیه این ژل‌ها تلاش می‌شود تا از مواد بی‌ضرر استفاده شود. اما استفاده از ژل لوبریکانت چه مضراتی دارد؟ ژل لوبریکانت محلول در آب هیچ عارضه‌ای ندارد اما  ژل‌هایی که بر پایه روغن یا سیلیکون هستند، ممکن است در افرادی ایجاد حساسیت یا خارش کند.

در میان مزایا و معایب انواع ژل روان‌کننده لوبریکانت در رابطه جنسی باید به پارگی کاندوم اشاره کرد. این را باید از عوارض ژل لوبریکانت برای مردان دانست. مشکلی که بیشتر با استفاده از ژل لوبریکانت بر پایه روغن یا سیلیکون پیش می‌آید. البته اگر جنس کاندوم از لاتکس باشد این پارگی هم اتفاق نخواهد افتاد.

فواید ژل لوبریکانت

 در مورد فواید این ژل، در توضیح انواع ژل‌ها مواردی را ذکر کردیم. اما اگر بخواهیم به اختصار در این مورد بگوییم باید به چند مورد اشاره کنیم: بالا بردن کیفیت ارتباط جنسی، کم کردن خشکی واژن، بالا بردن زمان رابطه جنسی و افزایش میزان رضایت، کم کردن درد در رابطه جنسی، تسهیل کار پزشکان در هنگام معاینات و انجام سونوگرافی.

گفتگوی آنلاین با متخصص زنان و زایمان

مقدار و روش استفاده از ژل لوبریکانت

استفاده از این ژل کار راحتی است. کافی است مقداری از آن با دست به موضع مورد نظر مالیده شود. مقدار این ژل نباید خیلی کم و نه خیلی زیاد باشد. ممکن است در ابتدای کار، یخ بودن آن کمی حس ناخوشایند داشته باشد اما خیلی زود این حس از بین می‌رود. شل کردن عضلات لگن باعث می‌شود که ژل بهتر در موضع مورد نظر قرار بگیرد.

استفاده از ژل لوبریکانت در دوران بارداری

دوران بارداری حساسیت‌های خاص خودش را دارد. به دلیل خشک شدن واژن، رابطه جنسی در این دوران کمی سخت می‌شود و افراد به ژل لوبریکانت در بارداری فکر می‌کنند. اما در این میان ممکن است این سوالات هم برای فرد پیش بیاید که آیا استفاده از ژل لوبریکانت در بارداری ضرر دارد؟ یا آیا استفاده از روان‌کننده‌ها در بارداری خطرناک است؟ استفاده از ژل لوبریکانت چه تاثیری بر بارداری دارد؟ پاسخ تمام این سوالات یک جمله است. استفاده از ژل لوبریکانت در اقدام بارداری و استفاده از لوبریکانت در دوران بارداری هیچ ضرری ندارد. آیا استفاده از ژل لوبریکانت مانع بارداری می‌شود؟ خیر. تا کنون هیچ مطلبی در مورد تاثیر لوبریکانت و روان کننده جنسی بر باروری و در بارداری اعلام نشده است. با این حال می‌توانید برای اطیمنان بیشتر از مشاوره پزشک زنان آنلاین نیز کمک بگیرید.

بهترین ژل لوبریکانت کدام است و از کجا تهیه شود؟

در مورد فواید و عوارض مصرف ژل لوبریکانت بهتر است قبل از اقدام به خرید تحقیق کرده و سپس بهترین مارک ژل لوبریکانت را تهیه کنید. قیمت ژل لوبریکانت در داروخانه‌های مختلف معمولا یکسان است اما برندهای مختلف هر کدام قیمتی جداگانه دارند. ژل لوبریکانت را باید در جای خشک و خنک نگهداری کرد. در این زمینه و البته در مورد سایر محصولات پزشگی می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین پذیرش ۲۴ نیز استفاده کنید.

۲.۶/۵ (۲۴ نظر)

منبع
www.future-works.commedgraphics.co.uk

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
88 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
...
...
15 روز قبل

ببخشید کسی می دونه از این ژل با پایه ی آب چ مارکی بهتره ؟؟

حسین
حسین
3 ماه قبل

برای رابطه مقعدی استفاده از ژل میشه کاندوم نزنم

لیلا
لیلا
پاسخ به  حسین
2 ماه قبل

بله میشه من خودم موقع رابطه مقعدی به شوهرم میگم کاندوم نزنه

دخی برف
دخی برف
پاسخ به  لیلا
1 ماه قبل

خاک عالم:/ من خجالت کشیدم

کریم
کریم
پاسخ به  لیلا
28 روز قبل

واسه من ژل سر خود داره میخوای امتحان کنی

کریم
کریم
پاسخ به  حسین
3 روز قبل

میشه منم امتحان کنم .

Sina
Sina
4 ماه قبل

خیلی با حالید شماها.
فقط دو تا سوراخ است که باید بکنیم توش!؟
جلو و پشت.بغل سوراخی نیست!؟

رستم تهمتن
رستم تهمتن
5 ماه قبل

درود بر شما انسان های نر و ماده دارای عقل و شعور در زیر که با این سوال و پاسخ هاتون ما را خندانیدید قدیم ها ژل کجا بود بدون ژل کارشون انجام می دادند و یکسال در میان یک بچه دنیا می اوردند. و خوشحال با آرامش هم زندگی میکردند.یک دانه از این همه لوازمی که الان برای بچه نیاز هست نبود.و همه ی بچه ها بزرگ میشدن و یکی از دیگری پهلوان تر و باسواد تر.حالا مواد قاطی ژل میشود و میشود این بچه ها با این سوال و جواب ها.ببخشید شوخی کردم بخندیم.

کلثوم
کلثوم
7 ماه قبل

ببخشید این خوب نیست جواب سوال من بود

کلثوم
کلثوم
7 ماه قبل

سلام میشه از ژل راون کننده برا نزدیکی معقدی استفاده کرد مشکلی نداره

خان
خان
پاسخ به  کلثوم
6 ماه قبل

حال میده

Moscomis
Moscomis
پاسخ به  کلثوم
4 ماه قبل

میشه میشه
خیالت راحت

اصغر
اصغر
پاسخ به  کلثوم
4 ماه قبل

یک حالی میده استفاده کن و حالشو ببر

مسیح
مسیح
پاسخ به  کلثوم
3 ماه قبل

ن مشگلی نداره

مهناز
مهناز
7 ماه قبل

خوب نیست

Moscomis
Moscomis
پاسخ به  مهناز
4 ماه قبل

طرفت بی تجربه بوده مهناز خانوم..

لیلا
لیلا
پاسخ به  Moscomis
2 ماه قبل

تو تجربت زیاده لابد

لیلا
لیلا
پاسخ به  مهناز
2 ماه قبل

چرا عالیه

حسن
حسن
پاسخ به  مهناز
3 روز قبل

چراخیلی خوبه

m.
m.
11 ماه قبل

سلام اگر ممکن است عکس و مطالبی که در سایت می گذارید از لحاظ انسانی و اسلامی رعایت شده باشد مثلاً حجاب و عفاف

عشقم
عشقم
پاسخ به  m.
11 ماه قبل

کجای این عکسهاموردداره؟اصلاتوقوه میخوری میای این چیزهارونگاه میکنی!توبروهمون قرآن روبخون همه چی توش هست!
عقب موندهٔ بی خاصیت

علی
علی
پاسخ به  عشقم
11 ماه قبل

بی ادب

محمدحسین
محمدحسین
پاسخ به  عشقم
10 ماه قبل

خجالت نمیکشی به کتاب مقدس قران توهین میکنی بروتوبه کن

کشاورز ستمدیده
کشاورز ستمدیده
پاسخ به  عشقم
5 ماه قبل

مثل اینکه چیزی عقب خودتون مونده که دارید میسوزید چرا حرف مفت میزنی برو روزی صدتا بده که عقب مونده نباشی

ییییی
ییییی
پاسخ به  عشقم
5 ماه قبل

یییییی

دکتر استاپ
دکتر استاپ
پاسخ به  m.
6 ماه قبل

میخایی چادر بپوشن عقب مونده؟

کشاورز ستمدیده
کشاورز ستمدیده
پاسخ به  دکتر استاپ
5 ماه قبل

شما لخت بشید که عقبتون نمونه شاید کسی نتونه منظورشو کامل واضح برسونه میشه عقب مونده شما با این حرفا خودتون بزرگ نمیکنید بلکه از روی نادانی این طرز فکر احمقانه رو دارید

ahmad
ahmad
پاسخ به  کشاورز ستمدیده
3 ماه قبل

یه سوالی احیانا مادرت جنده نبوده؟

حسین
حسین
پاسخ به  دکتر استاپ
2 ماه قبل

سران مملکت ایران رو خوردن بردن ریدن او وقت یه مشت عقب افتاده که جنون به سکس داریم دور هم جم شدیم داریم درباره ژل حرف میزنیم

Moscomis
Moscomis
پاسخ به  m.
4 ماه قبل

مگه چی دیدی که ما ندیدیم..
الان با عکسها وسوسه شدی؟؟

مهسا
مهسا
1 سال قبل

چکنم هروقت نزدیکی دارم درد دارم

دکتر بهزاد
دکتر بهزاد
پاسخ به  مهسا
10 ماه قبل

باید به جای نزدیکی ، دوری کنی

مجتبی شاهی
مجتبی شاهی
پاسخ به  مهسا
4 ماه قبل

خداییش خیلی خوبه انقدر روان میشه که طرفت نمیفهمه داری میزنی

مسیح
مسیح
پاسخ به  مهسا
3 ماه قبل

خوب ازاین ژل استفاده کن

امید
امید
پاسخ به  مهسا
3 روز قبل

چون خیلی تنگی همین

نادر
نادر
1 سال قبل

واژنم خیلی تنگه موقع نزدیکی خیلی درد داره چکار کنم؟ البته هم لذت داره هم درد داره شوهرم هم لذت میبره

دکتر بهزاد
دکتر بهزاد
پاسخ به  نادر
10 ماه قبل

نادر جان شما مگه واژن داری عزیزم؟

کشاورز ستمدیده
کشاورز ستمدیده
پاسخ به  دکتر بهزاد
5 ماه قبل

خخخخخ

MAGKI
MAGKI
پاسخ به  دکتر بهزاد
21 روز قبل
خان
خان
پاسخ به  نادر
6 ماه قبل

گشادش کنم

کشاورز ستمدیده
کشاورز ستمدیده
پاسخ به  خان
5 ماه قبل

شما خودت گشادخانی خخخخخ

رامین ش
رامین ش
پاسخ به  نادر
2 ماه قبل

کاش بامن بودی افسوس بهترین راکارمی کردم که بدون ژل دادمیکشیدی فشاربده لامصبو

امید
امید
پاسخ به  نادر
3 روز قبل

عادت میکنی بعددردش میره نگران نباش

نادر
نادر
1 سال قبل

ژل جمع کننده لوبریکانت قرمز باید داخل واژن ریخته بشه؟ آیا قبل از رابطه جنسی نیاز به شستشو دارد؟

دکتر بهزاد
دکتر بهزاد
پاسخ به  نادر
10 ماه قبل

خیر باید شیاف بشه
تیمم هم بجای شستشو قبول است برادر نادر

کشاورز ستمدیده
کشاورز ستمدیده
پاسخ به  دکتر بهزاد
5 ماه قبل

معلومه از برادران اسلامی پارگی شدید داشتید که فکر میکنید با توهین به مقدسات و واجبات از دردتون کم میشه

ahmad
ahmad
پاسخ به  کشاورز ستمدیده
3 ماه قبل

داداش معلومه مادر حقی داری

محمدد.
محمدد.
1 سال قبل

ایا.دارویی.برای.تحریک.سریع.وقوی.جنسی.
وجود.دارد.

مجنون
مجنون
پاسخ به  محمدد.
10 روز قبل

سلام

میترا
میترا
1 سال قبل

سلام دوستان
لطفا کمتر از این ژل ها و .. استفاده کنید و بجاش محیطی مناسب ایجاد کنید دوش با آب گرم بگیرید آرام و ریلکس کنید ذهن خود و بدن خود رو آماده رابطه گرم لذت بخش کنید و از شوهرتان بخواهید که تا ارگاسم نرسیدنتان سکس نداشته باشید با این کارها درد و خشکی واژن از بین میره و رابطه جنسی زیبا و عاشقانه ای تجربه میکنید.

حسین
حسین
پاسخ به  میترا
1 سال قبل

خوبه که

ابوالفضل
ابوالفضل
پاسخ به  حسین
1 سال قبل

واژن بوی سگ میده

ساعد
ساعد
پاسخ به  ابوالفضل
1 سال قبل

اتفاقا بوی بهشت میده

حسینh
حسینh
پاسخ به  ابوالفضل
1 سال قبل

به خاطر داشتن عفونت در واژن هست.

حسینی
حسینی
پاسخ به  میترا
4 ماه قبل

آفرین من از همه این راه ها این حرف و قبول دارم ☺️☺️☺️

چکاوک
چکاوک
1 سال قبل

سلام چند روز بعداز عمل برداشتن رحم میتوان رابطه جنسی داشت ؟

یدیتتی
یدیتتی
پاسخ به  چکاوک
1 سال قبل

کندیش کلا

میترا
میترا
پاسخ به  یدیتتی
4 ماه قبل
Dr D
Dr D
پاسخ به  چکاوک
1 سال قبل

سلام
حداقل یک ماه با توجه به شرایط جسمی
اما توصیه پزشکی حداقل ۳ ماه بعد از عمل هست

کناری
کناری
پاسخ به  چکاوک
1 سال قبل

همون روز هم میشه البته از عقب

اصغر
اصغر
پاسخ به  چکاوک
7 ماه قبل

خدا گر زحکمت ببمدد دری
زرحمت گشاید در دیگری
ازعقب بکن

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام من عمل تنگ کردن واژن انجام دادم بعداز ۴۵ روز برای بار اول نمیتونم رابطه جنسی داشته باشم چون خیلی درد دارم لطفا راهنماییم کنید ممنونم

مهدی شهبازی
مهدی شهبازی
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

استفاده از ژل خوب هست

ابوالفضل
ابوالفضل
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

چقد کردنت که اینقد گشاد بوده

علی
علی
پاسخ به  ابوالفضل
1 سال قبل

دهنت سرویس

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط علی
رضا
رضا
پاسخ به  ابوالفضل
1 سال قبل
m.
m.
پاسخ به  ابوالفضل
11 ماه قبل

اصلا این طور نیستند

کناری
کناری
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

عالیه بذار من بیام و افتتاحش کنم

m.
m.
پاسخ به  کناری
11 ماه قبل

اگر از راه درستش و اسلامی باشد اشکال ندارد .

ahmad
ahmad
پاسخ به  m.
3 ماه قبل

دقیقا راست میگه همون طوری من مال ننشو افتتاح کردم

دکتر بهزاد
دکتر بهزاد
پاسخ به  مریم
10 ماه قبل

عزیزم دوباره یه عمل گشاد کننده باید انجام بدی و بعدش روزی ۴۵ بار میتونی رابطه جنسی با ۴۵ نفر داشته باشی
نگران نباش

مسیح
مسیح
پاسخ به  مریم
3 ماه قبل

از ژل استفاده کن

علی
علی
پاسخ به  مریم
2 ماه قبل

همه مریم ها گشاد هستن چرا

بهزاد
بهزاد
2 سال قبل

سلام .ژل را به آلت بریزیم بهتره یا به خود واژن بمایم

میترا شکیبا
میترا شکیبا
پاسخ به  بهزاد
1 سال قبل

سلام ژل لوبریکانت محلول در آب رو داخل رحم بزنیم یا لبه رحم
پزشک برای زخم در داخل رحم تجویز کرده حالا نمیدونم طرز استفاده اش چجوریه

علی
علی
پاسخ به  میترا شکیبا
1 سال قبل

سلام آیا ژل را به آلت بزنیم یا به واژن

دکتر بهزاد
دکتر بهزاد
پاسخ به  علی
10 ماه قبل

به زبان

سعید
سعید
پاسخ به  دکتر بهزاد
4 ماه قبل

دهنت سرویس

علی
علی
پاسخ به  علی
7 ماه قبل

بایس یه لیوان ازش بخوری

ح عسگری
ح عسگری
پاسخ به  میترا شکیبا
2 ماه قبل

بزار رو آلت من مستقیم میفرستم اونجا

حسین
حسین
پاسخ به  بهزاد
1 سال قبل

آلت

نادر
نادر
پاسخ به  حسین
1 سال قبل

ژل لوبریکانت جمع کننده واژن داخل واژن بریزیم؟ قبل از رابطه جنسی نیاز به شستشو داره؟

دکتر بهزاد
دکتر بهزاد
پاسخ به  بهزاد
10 ماه قبل

بهتر است به دهان خود بمالید

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  دکتر بهزاد
7 ماه قبل

برو با…!!!

Moh
Moh
پاسخ به  بهزاد
3 ماه قبل

واژن

Moh
Moh
پاسخ به  بهزاد
3 ماه قبل

واژن

شریفی
شریفی
پاسخ به  Moh
2 ماه قبل

همه شما مشنگ هستید نیاز به هیچی نیست هرشب بخورید نه ظرر داره نه هم بده عالیه

ح عسگری
ح عسگری
پاسخ به  بهزاد
2 ماه قبل

بزن دهنت ننه خودت

دکمه بازگشت به بالا