لینکدین شبکه حرفه ای برای پزشکان

در ادامه سلسله مقالات راهنمای دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان ، این بار نوبت به معرفی شبکه اجتماعی لینکدین می رسد. بر خلاف سایر رسانه های انلاین، لینکدین را می توان ناشناخته ترین عضو این مجموعه دانست.

اگر شما هم بعنوان یک پزشک مانند بسیاری از افراد دیگر به این شبکه فقط به چشم محلی برای گذاشتن رزومه کاری  نگاه می کنید، پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را با دقت تا پایان دنبال کنید.

فرصت های موجود در این شبکه اجتماعی بسیار فراتر از به اشتراک گذاشتن سوابق و تجربیات کاری است. برای آشنایی با تمامی پتانسیل های این شبکه و دلیل اینکه چرا باید حضور فعالی بعنوان پزشک در آن داشته باشید با ما همراه باشید.

 

چرا بعنوان یک پزشک به پروفایل لینکدین حرفه ای نیاز داریم ؟

شبکه حرفه ای لینکدین

ارتباط رایگان با شبکه ای بزرگ از حرفه ای ها

با داشتن ۳۴۷ میلیون کاربر ، لینکدین بزرگترین پلتفرم اجتماعی حرفه ای تا  به امروز بوده است.

پر رنگ ترین وجه تمایز شبکه لینکدین تجاری بودن محیط آن و وجود مخاطبانی است که همگی با هدف برقراری ارتباطات کاری حضور پیدا کرده اند.

شما نیز بعنوان یک پزشک و متخصص حوزه سلامت و درمان می توانید پس از ایجاد پروفایل خود و اشتراک گذاشتن تجربیات، به انبوهی از اطلاعات ارزشمند و بروز و تجربیات دیگر همکارانتان دسترسی داشته باشید.

مدیریت شهرت

در دنیای جدید کسب و کارها ، شهرت حرفه ای پزشکان در فضای آنلاین تعیین می شود.

حضور در فضای آنلاین برای  افزایش شهرت شما یک امر ضروری است و آنچه که در پروفایل لینکیدن خود دارید ، دز واقع ابزار مدیریت شهرت شما در فضای دیجیتال می باشد.

به کمک این ابزار می توانید ابعاد مختلف شخصیت حرفه ای خود را معرفی کنید و بدون آنکه رنگی از خودنمایی داشته باشد از تمامی سوابقتان به همراه مدارک و تصاویر صحبت کنید.

افزایش بازدید وبسایت

اگر بحث اشتراک گذاری محتوا در میان باشد شبکه های توییتر و فیسبوک در صدر جدول استفاده کاربران قرار می گیرند اما جالب است بدانید در مورد هدایت ترافیک به وبسایت اصلی شبکه لینکدین بدون رقیب در رتبه اول قرار گرفته است.

با توجه به آنالیزها انتقال مخاطبان به وبسایت در لینکدین ۴ برابر دیگر شبکه های اجتماعی مانند قیسبوک و توییتر است.

دلیل این آمار این است که در شبکه لینکدین افراد با یک حیطه کاری مرتبط با یکدیگر در ارتباط هستند و تمایل بیشتری به دنبال کردن فعالیت ها و کلیک بر روی لینک وبسایت شما دارند. برای استفاده از این فرصت می توانید لینک وبسایت خود را در پایین محتوای خود در گروه ها قرار دهید و یا مستقیما از  همکاران خود دعوت کنید به سایت شما سر بزنند و در مورد آن نظر بدهند.

یادگیری بدون توقف

خوشبختانه لینکدین امکان انتشار مقالات مختلف و متعدد و دسترسی ازاد برای همه افراد را داده است . براحتی می توانید با پزشکان و متخصصان دیگر ارتباط داشته باشید و فرصت یادگیری را در همه مموضوعات کاری بیزینس خود بدست آورید و از آخرین متدها و ترند های تخصص خود مطلع شوید.

با جستجوی کلمات کلیدی کاری خود بعنوان مثال : medical , dentist , doctor , clinic , policlinic و .. سعی کنید هفته به هفته شبکه دوستان و همکاران خود را در لینکیدن افزایش دهید تا به محتوای تولیدی انها دسترسی داشته باشید.

 

در قسمت دوم مقاله به معرفی روش هایی برای بازاریابی فعالیت های پزشکی شما درلینکدین می پردازیم.

 

 

۵ اصل اساسی برند سازی و بازاریابی در لینکدین برای پزشکان 

 

۱- از بهینه سازی پروفایل خود شروع کنید.

در اینجا منظور از بهینه سازی تنها بروز نگه داشتن پروفایل خود با آخرین اطلاعات شخصی نیست.

وقتی از بهینه کردن پروفایل صحبت می کنیم منظور این است که بتوانید مناسب ترین محتوا را برای هر بخش از پروفایل خود انتخاب کنیذ، طوری که بقیه دوستان و همکاران شما بتوانند به راحتی متوجه زمینه کاری شما ، مهارت ها، تجریبات و علاقه مندی های شما بشوند.

همچنین برای اینکه در صدر نتایج جستجوی سازمان ها، همکاران و بیماران قرار بگیرید از کلمات کلیدی مربوط به تخصص خود در قسمت های مختلف پروفایل خود استفاده کنید.

 

نام خود را درست وارد کنید  (Name) : 

نام خود را به همراه فامیلی خود بصورت کامل وارد کنید. اگر نام خود را به زبان انگلیسی وارد می کنید حتما دقت کنید که حرف اول کلمات باید بزرگ باشد.

فرصت داشتن یک عنوان خوب را از دست ندهید (Head line) : 

مطمئنا همه ما تمایل داریم با کار و تخصص افرادی که به پروفایل آنها مراجعه کرده ایم در کمترین زمان آشنا شویم. عنوان پروفایل شما بزرگترین فرصت برای بازاریابی و شناساندن مهارت هایتان است. این عنوان باید بتواند تمامی جوانب کاری شما که برای خودتان مهم تر هستند را در یک عبارت به کاربران معرفی کند.

همچنین در نتایج موتورهای جستجو Head line  پروفایل بعنوان یک کلمه کلیدی محسوب می شود. پس  اگر دندانپزشک هستید حتما کلمه dentist را در عنوان خود بیاورید.

بخش website پروفایل خود را کامل کنید : 

در این قسمت یک فرصت فوق العاده برای شما در نظر گرفته شده است که اگر وبسایت شخصی دارید آن را در این قسمت وارد کنید.

این لینک می تواند بسیاری از بازدیدکنندگان را به وبسایت شما منتقل کند و با محصولات و خدمات شما بیشتر آشنا شوند. همچنین بعنوان یک بک لینک برای سایت شما در نظر گرفته میشود.

 

 

نحوه بیان مطالبتان را اصلاح کنید : 

بر خلاف رزومه های کاری که بصورت سوم شخص نوشته می شوند، بهتر است سوابق کاری و اطلاعات را از زبان شخصی خودتان بازگو کنید. بعنون مثال “من متخصص پوست ، مو و زیبایی هستم و ۱۴ سال است که تجربه فعالیت در این زمینه را دارم”

همچنین از شاخ و برگ دادن بیش از حد به مطلب و شعار دادن و اغراق در گفتن تخصص و مهارت هایتان پرهیز کنید. هیچ چیز تاثیر گذار تر از صداقت در ارائه آنچه که هستید نیست.

پروفایل خود را تکمیل کنید : 

تکمیل پروفایل شامل نوشتن خلاصه ای از خودتان (Summary) ، آوردن علاقه مندی ها (Interests) ، وارد کردن تصویر گواهینامه و مدارک (Certifications) ، دروه های آموزشی که شرکت کرده اید (Courses) ، افتخارت و جوایزی که دریافت کرده اید (Honors and Awards) ، زبان هایی را که قادر به نوشتن یا صحبت کردن آن هستید(Language) ، سازمان های معتبری که در آنها عضو هستید (Organizations) ، پروژه ها (Projects) ، انتشارات (Publications) ، اختراعات ( Patents) ، نمرات امتحانات معتبر (Test Scores)  و کارهای داوطلبانه (Volunteer Experience & Causes)  می باشد که نقش مهمی در شناخت شما در بین همکاران و مخاطبان دیگر دارد.

 

 

 

۲- در گروه های مرتبط در لینکدین عضو شوید

با جستجوی مطالب خود به دنبال گروه هایی باشید که در زمینه کاری شمم فعال هستند. محبوب ترین گروه پزشکان در لینکدین  Medical Doctor (MD) NetworkInnovations in Healthand Networking for Business Professionals & Doctors هستند.

پیشنهاد می کنیم حداقل در یکی از گروه های بالا و یا مشابه آنها عضو شوید و در آنها فعالیت کنید.

شروع به صحبت با دیگران کنید ، به سوالات تا حد ممکن پاسخ دهید و یا نظر خود را بگویید . با این اقدامات لینکدین پس از مدتی شما را بعوان عضو فعال گروه معرفی می کند.

 

۳- با افراد حرفه ای در لینکدین ارتباط بگیرید

از همان ابتدای ورود به لینکدین، اضافه کردن دوستان، همکاران و دیگر افراد حرفه ای به شبکه خود را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

برای این کار بهترین روش Sync کردن مخاطبان gmial، facebook  و دیگر اکانت ها با پروفایل لینکدین می باشد.

راه دیگر این است به افراد متخصصی که در گروه ها وجود دارند و یا مطالب ارزشمندی را به اشتراک می گذارند درخواست ارتباط دهید . بهتر است متنی از معرفی خود را نیز برای آنها بفرستید و علاقه مندی خود را به برقراری ارتباط جدید نشان دهید.

همچنین می توانید کارکنان یک سازمان یا درمانگاهی که در یک زمینه خاص مثلا (بیماری های نوزادان) فعالیت می کنند را دنبال کنید تا در جریان آخرین مطالب ارسالی آنها باشید. لینکدین این امکان را قرار داده است تا با جستجوی شرکت ها به پروفایل کارکنان آنان نیز دسترسی داشته باشید.

 

۴- از تولید محتوای ارزشمند غافل نشوید

در لینکدین نیز مانند سایر رسانه های آنلاین حرف اول را محتوا می زند. البته محتوایی که ارزشمند و مرتبط با زمینه کاریتان باشد. پیشنهاد می کنیم هر هفته سه مطلب در Status خود وارد کنید و یک مطلب نیز در گروه هایی که فعالیت دارید به اشتراک بگذارید.

چه محتوایی تولید کنیم ؟

می توانید از فعالیت ها و تجربیات بدست آمده از درمان های اخیر خود مطالبی را به اشتراک بگذارید و یا به معرفی مطب و درمانگاه خود و خدماتی که ارئه می دهید بپردازید.

فقط به گونه ای این کار را انجام دهید که جنبه تبلیغاتی و تک بعدی نداشته باشد. قطعا هدف شما باید تنها معرفی توانمندی های خودتان باشد.

 

۵- همکاران خود را توصیه کنید و تاییدیه بگیرید

یکی از قابلیت های جالب شبکه لینکدین امکان توصیه کردن افراد می باشد. دوستان و همکاران شما می توانند درقسمت توصیه (Recommendations) در مورد تخصص و تجربیات شما توصیه نامه بنویسند و آنها را تایید کنند.

مشخصا افراد حرفه ای از دیگران در خواست توصیه نامه و یا تایدیه نمی کنند. این کار باید از جانب مخاطبان شما به صورت داوطلبانه انجام شود در غیر اینصورت گرفتن توصیه نامه از دوستان بصورت سوری تاثیر عکس بر روی برند شما میگذارد.

سعی کنید با انجام فعالیت های مستمر و تولید محتوای ارزشمند و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود و همچنین تایید کردن همکارانتان و توصیه کردن آنان ، همکاران خود را نیز به تایید کردن (Endorsement) و توصیه کردن (Recommendation) مهارت های خود ترغیب کنید.

 

هرچند لینکدین این امکان را قرار داده است تا از مخاطبان دیگر درخواست کنید تا شما را توصیه کنند. برای این کار کافی است به پروفایل شخص مورد نظرتان بروید، بر روی سه نقطه کنار پروفایل کلیک کنید و گزینه Request a recommendation را بزنید.

 

 

 

توانایی های لینکدین را باور کنید

همانطور که متوجه شدید ، هدف  ما از این مطلب صرفا شناساندن شبکه لینکدین برای پزشکان جهت شروع فعالیت شما بوده است. قطعا هر رسانه پتانسیل های خاص خود را برای معرفی و شناخت کسب وکار شما به مخاطبانتان دارد، اگر بتوانید از قابلیت های شبکه لینکدین به درستی استفاده کنید می توانیم بگوییم گام بزرگی را در برندینگ شخصی خود برداشته اید.

تنها نکته ای که در پایان باید یادآور شویم این است که لینکدین نیز مانند تمامی کانال های ارتباطی دیگر، برای تاثیرگذاری نیاز به حضور و فعالیت مداوم شما دارد.

مطمئن باشید خود شما در زمان کوتاهی با قابلیت های بسیار بیشتری از آنچه در این مقاله اشاره کردیم آشنا می شوید.

 

همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

۳/۵ (۱ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا