پروتز لب چگونه انجام می‌شود؟ عوارض پروتز لب

معرفی انواع روش‌های پروتز لب

آشنایی با انواع روش های پروتز لب؛ عوارض و قیمت آن

پروتز لب یک روش کم تهاجم برای بزرگ و برجسته کردم لب‌ها است که این روزها طرفداران زیادی دارد. پیش از این استفاده از پروتز برای ایجاد لب‌های بزرگ مرسوم بود اما در حال حاضر سعی می‌شود لب‌های باریک حالت طبیعی و ظاهری زیبا داشته باشند. با توجه به تنوع روش‌ها و تکنیک‌های مورد استفاده قصد داریم در این مطلب هر اطلاعاتی که در مورد پروتز لب نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهیم.

پروتز لب چیست؟

پروتز لب یکی از انواع جراحی‌های زیبایی است که با هدف بزرگ و قلوه‌ای کردن لب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. انجام این روش باعث جذاب شدن چهره و بالا رفتن اعتماد به نفس می‌شود.  این شیوه مدل‌های مختلفی دارد.

انواع مدل پروتز لب با توجه به وضعیت آناتومی لب بیمار انتخاب می‌شود و حجم مناسب برای او تعیین می‌کند. برخی از افراد دوست دارند پروتز لب مدل عروسکی یا مدل لب روسی یا لب اردکی انجام دهند. اما با توجه به اینکه احتمال پشیمانی بعد از انجام مدل‌های پروتز فانتزی بیشتر است، معمولاً پزشکان با توجه به مدل و سایز لب بهترین روش پروتز لب و مدل‌های طبیعی را به بیمار پیشنهاد می‌کند.

پروتز لب چیست؟

پروتز لب مردان

کسانی که فکر می‌کنند تزریق پروتز به لب فقط مخصوص خانم‌ها است کاملاً در اشتباهند. چون تمام مدل‌های پروتز لب‌های حجیم و بزرگ ایجاد نمی‌کنند. پروتز لب مردانه با هدف اصلاح شکل ظاهری لب‌های باریک ایجاد می‌شود و میزان برجسته شدن لب به درخواست بیمار انجام می‌شود.

پیش از شروع جراحی زیبایی صورت باید در مورد روش انجام و عوارض آن اطلاعات کافی داشته باشید تا بعداً از نتیجه ناراضی نباشید و با دقت زیادی روش مناسب را انتخاب کرده باشید. برای اطلاع از روش‌های انجام پرتز لب و عوارض آن می‌توانید با پزشکان و متخصص جراح زیبایی در پذیرش ۲۴ تماس بگیرید یا به صورت متنی مشورت کنید. در این شیوه بدون محدودیت زمانی و مکانی می‌توانید سوالات خود را بپرسید. دسترسی به این شیوه هم آسان است و با نصب اپلیکیشن روی گوشی همراه به راحتی می‌توانید وقت بگیرید.

انواع روش های پروتز لب براساس زمان ماندگاری

روش‌های پروتز لب براساس ماندگاری به دو دسته کلی تقسیم می‌شود.

روش‌های موقتی پروتز لب

 این شیوه‌ها با کمترین تهاجم انجام می‌شوند و تا مدت مشخص و محدودی لب‌ها را برجسته نشان می‌دهند. به طور مثال پروتز لب با نخ یک روش‌ موقتی است که تا مدتی مشخص اثربخشی دارند.

در پروتز لب با نخ، برای بالاکشیدن لب‌ها از نخ‌های قابل جذب اطراف لب استفاده می‌شود که می‌تواند فرم دلخواه را به لب بدهد. این روش باعث می‌شود خطوط ریز اطراف دهان صاف شود و تولید کلاژن افزایش پیدا کند.

همچنین  حجیم، بزرگ و برجسته سازی لب ها با تزریق ژل و چربی جزو روش‌های موقتی پروتز لب هستند که حداکثر تا یک سال ماندگاری دارند.

روش های پروتز لب

 جراحی پروتز دائمی لب

همان‌طور که از نام این روش مشخص است حجیم بودن لب تا مدت طولانی باقی می‌ماند. جراحی پروتز لب با استفاده از پروتزهای سیلیکونی و نخ گورتکس انجام می‌شود. البته باید توجه داشته باشید عمل پروتز لب و برجسته کردن دائمی لب ها ممکن است با عوارضی مانند عفونت یا از بین رفتن حس در لب‌ها همراه باشد.

انواع روش‌های پروتز لب بر اساس تکنیک مورد استفاده

  • یکی از راه های  طبیعی برای تقویت و حجیم کردن لب این است که به آن‌ها چربی تزریق شود. این چربی از بدن فرد خارج می‌شود و بعد از تمیز کردن در لب‌ها تزریق می‌شود.
  • یکی دیگر از شیوه‌های مرسوم برای حجیم کردن لب‌ها استفاده از پرکننده‌های هیارولونیک است. هیالورونیک یک ماده‌ی طبیعی در بدن است که که می‌تواند شکل و ساختار لب‌ها را بهبود ببخشد.
  • برجسته کردن لب با پروتز و تزریق کلاژن  یکی دیگر از شیوه‌های حجیم کردن لب‌ها است.کلاژن پروتئین طبیعی بدن است که بعد از تزریق علاوه بر حجیم کردن لب به از بین بردن چین و چروک‌های اطراف دهان هم کمک می‌کند.  

آیا تزریق ژل لب درد دارد ؟

برخی از متقاضیان عمل پروتز لب با ژل نگران درد آن هستند و از دکتر جراحی زیبایی لب در مورد میزان درد حین تزریق سوال می‌کنند. واقعیت این است که برجسته کردن لب با پروتز دردناک و آزاردهنده نیست اما اگر شرایط زیر رعایت نشود، این فرایند با درد همراه خواهد بود.

  • مراجعه به کلینیک غیر استاندارد برای تزریق احتمال درناک بودن تزریق را بالا می‌برد.
  • میزان تخصص پزشک معالج در انجام دادن صحیح تکنیک‌ها و کم شدن درد تاثیرگذار است.
  • استفاده از سوزن‌های بزرگ به جای سوزن‌های کوچک و مدرن
  • رعایت نکردن توصیه‌ها و مراقبت‌های لازم بعد از تزریق ژل به لب

با مشاهده عکس پروتز لب  و فیلم پروتز لب  می‌توانید با شیوه انجام تزریق ژل به لب و ظاهر لب‌ها بعد از عمل آشنا شوید. عکس زیر پروتز لب قبل و بعد از تزریق را نشان می‌دهد.

هزینه پروتز لب

هزینه و قیمت پروتز لب چقدر است؟

پروتز لب هم مانند جراحی‌های زیبایی دیگر هزینه ثابت و مشخصی ندارد و میزان هزینه‌ی آن تحت تاثیر عوامل مختلفی است. عواملی که بر قیمت پروتز لب تاثیر می‌گذارد شامل موارد زیر است

  • نوع پروتزی که بیمار انتخاب می‌کند.
  • هزینه‌ی بیهوشی یا بی‌حسی مورد نیاز برای انجام پروتز
  • میزان تخصص و تجربه‌ی پزشک که دستمزد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • تجهیزات و تخصصی بودن مطلب یا کلینیکی که در آن پروتز انجام می‌شود.

ماندگاری پروتز لب چقدر است؟

با بالا رفتن سن میزان چربی و کلاژن بدن به طور طبیعی کاهش پیدا می‌کند و موجب ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست صورت و باریک شدن لب‌ها می‌شود. تزریق ژل یکی از راه‌هایی است که باعث می‌شود لب‌ها حجیم به نظر بیایند. اما ماندگاری آن بستگی به نوع ماده تزریق شده دارد.

به طور مثال کلاژن یکی از رایج‌ترین ژل‌هایی است که برای تزریق استفاده می‌شده است اما در حال حاضر به دلیل ماندگاری کم و عوارض جانبی استفاده از ان محدود شده است. در حال حاضر اسید هیالورونیک رایج‌ترین ژلی است که برای پروتز لب مورد استفاده قرار می‌گیرد.  البته اگر می‌خواهید بدانید دوام تزریق پروتز به لب چقدر است باید به برند ژل تزریق شده هم دقت کنید. ژل‌های مختلف ماندگاری‌های متفاوتی دارند. میزان ماندگاری برندهای مختلف پروتز لب از ۶ ماه تا دو سال متغیر است.
عوارض پروتز لب چیست؟

عوارض تزریق ژل به لب خیلی شایع نیست و در موارد نادری اتفاق می‌افتد.  اما پروتز لب و عوارض احتمالی که انجام آن را خطرناک می‌کند شامل موارد زیر است:

  • واکنش آلرژیک به اسید هیالورونیک و احتمال ایجاد توده در بافت یکی از عوارض پروتز لب است.
  • انسداد عروق خونی که باعث کاهش جریان خون درلب‌های فرد می‌شود.
  • تورم و کبودی در محل تزریق ژل به لب ممکن است در برخی افراد مشاهده شود. با اینکه این عارضه با استراحت کردن و مصرف دارو بهبود می‌یاید اما می‌توان از آن به عنوان عوارض تزریق ژل در دراز مدت نام برد، چون در خیلی از افراد تا مدت‌ها از بین نمی‌رود.
  • تزریق ژل در برخی افراد موجب ایجاد عفونت می‌شود. به همین دلیل برای جلوگیری از عوارض پروتز لب با تزریق بهتر است قبل از تزریق از لب بیمار نمونه برداری شود.

درصورتی‌که از تاپیک عوارض پروتز لب نی نی سایت نتوانستید پاسخ سوالات خود را پیدا کنید می‌توانید از ماوره آنلاین جراحی زیبایی صورت در پذیرش ۲۴ استفاده کنید. این وب سایت امکان مشاوره‌ی غیر حضوری و آنلاین را با مقرون به صرفه‌ترین هزینه در اختیار شما قرار می‌دهد.

چه کسانی نمی‌توانند جراحی پروتز لب انجام دهند؟

کسانی که مبتلا به نقص سیستم ایمنی، بیماری دیابت و لوپوس یا بیماری‌ بافت همبند باشند نمی‌توانند پروتز لب انجام دهند. همچنین افرادی که فشار خون بالا و غیر کنترل شده یا عفونت‌های تبخالی دارند تنها با تایید پزشک معالج می‌توانند برای انجام پروتز اقدام کنند.

جراحی پروتز لب

مراقبت‌های بعد از انجام پروتز لب شامل چه مواردی است؟

  • به مدت ۴۸ ساعت بعد از تزریق ژل بهتر است فعالیت سنگین و ورزش کردن انجام نشود.
  • بعد از تزریق ژل یا چربی بهتر از کمپرس سرد روی محل تزریق استفاده شود.
  • برای جلوگیری از خشک شدن پوست بعد از تزریق باید از مرطوب کننده استفاده شود.
  • مصرف سیگار و الکل تا دو هفته بعد از انجام تزریق ممنوع است.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

بعد از انجام پروتز لب ممکن است عوارض و نشانه‌هایی مانند کبودی یا تورم مختصر در اطراف لب‌ها ایجاد شود که معمولاً بیشتر از یک هفته طول نمی‌کشد و خود بخود بهبود می‌یابد. اما اگر این نشانه‌ها از بین نرود یا زخم و اسکار اطراف لب مشاهده شود، بیمار حتماً باید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کند. اگر برای حضور در درمانگاه با مشکل مواجه هستید می توانید از پزشک آنلاین پوست و مو در سایت پذیرش ۲۴ مشاوره دریافت کنید.

گفتگوی آنلاین با متخصص پوست و مو

۳/۵ (۳ نظر)

منبع
theaestheticcenter.netseermedical.compaulharrisplasticsurgeon.co.ukwww.hovecenter.comwww.google.comwww.americanboardcosmeticsurgery.orgwww.genesisokc.comwww.plasticsurgery.orgwww.healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
3 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hair transplant in izmir cost
hair transplant in izmir cost
1 ماه قبل

It was just what I needed, hope to see more similar content.

ندا
ندا
11 ماه قبل

سلام من ناخن کار هستم و ب موادم حساسیت گرفتم سه ماه دستانم خارش داشتن و پوسته پوسته و ترک خوردن هنوز هم ب موادم حساسیت دارم و هیچ راه درمانی براشون پیدا نکردم چه راهی ب نظر شما برای درمانش صحیح هست ممنونم

صبا
صبا
1 سال قبل

سلام کسی که چندین بار تزریق ژل انجام داده اما لژش رفته میتونه پرتز دایمی بزاره؟

دکمه بازگشت به بالا