اگر کاندوم حین رابطه در رحم جا بماند باید چه کنیم؟

اقدامات لازم بعد از گیر کردن کاندوم در رحم

اگر کاندوم در رحم جا بماند

در پاسخ به سوال آیا ممکن است کاندوم در واژن بماند؟ می‌توان گفت بله. به گفته پزشکان، اگر مردی قدرت نعوظ خود را درحالی‌که آلت تناسلی او در داخل واژن قرار دارد از دست بدهد، کاندوم ممکن است لیز بخورد، تا شود و در داخل واژن یا رحم خانم گیر کند. گاهی نیز جا ماندن کاندوم در واژن در اثر مناسب نبودن سایز آن برای آلت تناسلی مرد رخ می‌دهد. در واقع به‌دلیل سایز بزرگ یا خیلی کوچک، کاندوم بعد از انزال در دیواره واژن گیر کرده و خارج نمی‌شود.

در مورد عوارض جا ماندن کاندوم‌ و شی خارجی در واژن می‌توان گفت که معمولا این مسئله در صورت بی‌توجهی و عدم تلاش برای خارج کردن کاندوم، باعث بروز مشکلاتی مانند افزایش خروج ترشحات از واژن، خارش، سوزش یا حتی عفونت می‌شود. با توجه اینکه معمولا زوجین از کاندوم به‌عنوان یک وسیله برای پیشگیری از بارداری یا ابتلا به بیماری‌های مقاربتی مانند ایدز استفاده می‌کنند، جا ماندن کاندوم در واژن یا رحم می‌تواند معادل با بارداری ناخواسته با انتقال عفونت مقاربتی به خانم باشد.

مطمئنا اگر تلاش‌های شما و همسرتان برای خارج کردن کاندوم از واژن موثر واقع نشد، باید به بیمارستان مراجعه کنید. در ادامه این مطلب به جزئیات بیشتری از این مشکل اشاره خواهیم کرد.

برای خارج کردن کاندوم گیر کرده در واژن چه باید کرد؟

ازآنجایی‌که واژن یک نقطه توقف به نام دهانه رحم دارد، به‌ندرت اتفاق می‌افتد که کاندوم وارد رحم شود. از طرفی، کانال واژن ۱۰ تا ۱۲ سانتی‌متر طول دارد و معمولا در صورت جا ماندن کاندوم در واژن امکان دسترسی به آن توسط خودتان فراهم است.

به‌همین‌دلیل، اگر کاندوم جا بماند برای درآوردن آن بهتر است درحالی‌که زیر دوش هستید یا دراز کشیده‌اید، چند نفس عمیق بکشید و آرام شوید و سپس با انگشت تمیز سعی کنید آن را خارج کنید. می‌توانید روی کمک همسرتان نیز حساب باز کنید. حتما باید از قبل دستان خودتان را بشویید و ناخن بلند نداشته باشید. بهتر است قبل از وارد کردن انگشت، آن را به ماده روان‌کننده یا لوبریکانت آغشته کنید تا راحت‌تر بتواند بلغزد و به کاندوم برسد.

خارج کردن کاندوم از رحم

هرگز اجسام تیز و خطرناکی مانند موچین، فر مژه یا قیچی را وارد واژن نکنید، زیرا خطر خراشیدن یا آسیب رساندن به پوست ظریف دیواره واژن وجود دارد.

از نظر پزشکان اگر کاندوم داخل بماند، بهترین موقعیت بدن برای خارج کردن آن دقیقا همان موقعیتی است که خانم طبق عادت برای قرار دادن تامپون یا فنجان قاعدگی استفاده می‌کند.

اگر کاندوم در رحم بماند واقعا موقعیت استرس‌زایی است. وقتی استرس دارید، عضلات کف لگن شما منقبض می‌شوند و کانال واژن شما را سفت‌تر می‌کنند. این مسئله ممکن است روند نفوذ به واژن را ناخوشایند یا غیر ممکن کند. پس آرامش خود را حفظ کنید.

اگر موفق به خارج کردن کاندوم شدید، حتما به‌خوبی آن را بررسی کنید تا تکه‌ای از آن داخل کانال واژن باقی نمانده باشد. درصورتی‌که بعد از ۲ ساعت با تلاش مدام موفق به درآوردن کاندوم از واژن نشدید، حتما به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

راهکارهایی که پزشک برای رفع مشکل جا ماندن کاندوم در واژن ارائه می‌دهد

پزشک معمولا یک قطعه پزشکی به نام اسپکولوم را در واژن قرار می‌دهد تا بتواند دیواره‌های آن را از یکدیگر باز کند. سپس به کمک یک ابزار مخصوص و ایمن برای خارج کردن کاندوم اقدام می‌کند. البته درصورتی‌که کاندوم وارد رحم شده باشد، روند کار پیچیده‌تر می‌شود و حتی نیاز به انجام سونوگرافی خواهد بود. مواردی از جا ماندن کاندوم در واژن بعد از سونوگرافی واژینال نیز مشاهده شده است.

آنچه باید بلافاصله بعد از خارج کردن کاندوم در منزل انجام دهید

مطمئنا اگر پزشک این کار را برای شما انجام داده باشد، نکات بعدی مانند راهکارهای اورژانسی برای جلوگیری از بارداری و ابتلا به بیماری‌های مقاربتی را یادآوری خواهد کرد. اما اگر درآوردن کاندوم از واژن در منزل انجام شود، باید از دستورالعمل زیر آگاه باشید. با توجه به اینکه فقط ۲۴ تا ۷۲ ساعت زمان دارید!

در صورت نیاز از روش‌های اورژانسی استفاده کنید

مطمئنا با جا ماندن کاندوم در واژن، اسپرم‌های موجود در مایع منی نیز آماده حرکت به سوی لوله فالوپ و تشکیل تخم هستند.

پس اگر قصد باردار شدن را ندارید، باید در عرض ۷۲ ساعت برای خوردن قرص‌های اورژانسی اقدام کنید. در صورت عدم دسترسی می‌توانید از دو عدد قرص HD یا چهار عدد قرص LD در لحظات ابتدایی و دوباره برای ۱۲ ساعت بعد استفاده کنید. این قرص‌ها با اختلال در روند تخمک‌گذاری تا ۹۵ درصد مانع از تشکیل تخم می‌شوند.

اگر امکان مصرف قرص‌های ضد بارداری یا اورژانسی را ندارید، به پزشک مراجعه کنید تا با قرار دادن یک IUD مسی بتوانید اسپرم‌ها و تخمک‌های احتمالی را نابود کنید. این کار باید در عرض ۵ روز پس از جا ماندن کاندوم در واژن یا رحم انجام شود.

به دنبال پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های مقاربتی باشید

اگر شریک زندگی شما ناقل ویروس HIV باشد، احتمالاً زمانی‌که کاندوم حاوی مایع منی در واژن گیر می‌کند، شما نیز در معرض ویروس قرار می‌گیرید. خوشبختانه اگر ظرف ۷۲ ساعت به پزشک متخصص مراجعه کنید، با مصرف داروهایی می‌توانید از ابتلا به این ویروس جلوگیری کنید.

اگر شریک زندگی شما در حال حاضر یک بیماری مقاربتی باکتریایی دارد که هنوز درمان نشده است، می‌توانید با مصرف دوز پیشگیری‌کننده از آنتی‌بیوتیک‌ها تحت نظر پزشک درمان شوید. این مسئله می‌تواند از انتقال بیماری‌های کلامیدیا، سوزاک یا سیفلیس به شما جلوگیری کند.

اگر شریک زندگی شما تبخال جنسی دارد، پزشک ممکن است علاوه‌بر تزریق واکسن روی مصرف آسیکلوویر والاسیکلوویر تاکید کند. این داروها ممکن است از انتقال عفونت تبخال جلوگیری نکنند، اما می‌توانند از شیوع آن جلوگیری کنند.

پیشگیری از بیماریهای مقاربتی

برای غربالگری بیماری‌های مقاربتی اقدام کنید

حتی اگر شریک جنسی شما سالم باشد، باید آزمایش بدهید. معمولا زمان بین انتقال عفونت و ظاهر شدن نشانه‌های آن در غربالگری کمی متفاوت است. بهتر است حدود ۱ تا ۲ هفته پس از جا ماندن کاندوم در واژن برای انجام آزمایشات اقدام کنید. اگر خیلی زودتر از این بازه زمانی آزمایش بدهید، ممکن است نتایج منفی یا مثبت کاذب دریافت کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

همانطورکه در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، بهتر است برای بیرون آوردن ایمن و سریع‌تر کاندوم، پیشگیری از بارداری یا خطر بروز عفونت‌های مقاربتی در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید. درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از صدها پزشک آنلاین زنان و زایمان پذیرش ۲۴ مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید. مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های بهترین دکتر آنلاین زنان برای درمان استفاده کنید.

گفتگوی آنلاین با متخصص زنان و زایمان

۴/۵ (۱۳ نظر)

منبع
www.healthline.comwww.health.comwww.plannedparenthood.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
61 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امید
امید
1 روز قبل

هستی رو دوست ندارم سارا رو دوست دارم

امید
امید
1 روز قبل

الو کی هست

امید
امید
2 روز قبل

اصلا هستی رو دوست ندارم کی میاد از خانوما ازدواج کنیم

امید
امید
6 روز قبل

سلام هستی خوبی

هستی
هستی
17 روز قبل

آره فقط دوست باشیم ازدواج نکنیم شرایطشو ندارم

هستی
هستی
17 روز قبل

امید من ومیگیری با خودت ببری

هستی
هستی
17 روز قبل

۱۷سالمه دخترم دوست دارم منو بکنی از پشت

هستی
هستی
17 روز قبل

امید منو میکنی

امید
امید
18 روز قبل

سلام مه لقا من چی

امید
امید
19 روز قبل

چیشدمهسا درش آوردیش

امید
امید
20 روز قبل

سلام باوکیوم میتونم دربیارم برات

هستی
هستی
پاسخ به  امید
17 روز قبل

امید منو میکنی

سحر
سحر
21 روز قبل

سلام فعلا نوار بهداشتی سسی ببند تا مشکلت حل شه مهسااگه خواستی میام کمکت

امید
امید
21 روز قبل

اینجام متاسفانه یروز میکشه تایید بشه پیام

مهسا
مهسا
22 روز قبل

کمکم کنید ی سیب تو واژنم فرو کردم فکر کنم رفته تو رحم بدادم برسید چیکارکنم درش بیارم

کسی نفهمه آبروم می‌ره زندگیم از هم می‌پاشه تورو خدا بدادم برسید

مهسا
مهسا
22 روز قبل

ی خوردشو با دستم تراشوندم خارج شد خورد خورد ولی بقیش مشکوکم فکر کنم رفته باشه بالا تو رحم چون هیچیش حس نمیشه ولی کمر درد دارم

توروخدا اگه میدونید چ کنم راحت بهم بگید تا نفهمیده
بفهمه زندگیم از هم می‌پاشه غلطی کردم

مهسا
مهسا
22 روز قبل

تورو خدا یکی بگه چیکار کنم

اگه شوهرم بفهمه واسم بد میشه فردا اگه بخواد نزدیکی کنه نابود میشم بدادم برسید راه به هیچ جا ندارم نمیتونم حتی یواشکی برم دکتر،

مهسا
مهسا
22 روز قبل

سلام دوستان خسته نباشید
من خودارضایی کردم ی نصفه سیب که تو واژنم فرو کرده بودم رفته بالا اصن پیداش نیس دستکم حسش نمیکنه
الان باید چه غلطی کنم لطفاً کمکم کنید

امید
امید
1 ماه قبل

مه لقا

امید
امید
1 ماه قبل

خوبی مه لقا

امید
امید
1 ماه قبل

مه لقا الان خوبی

امید
امید
1 ماه قبل

مه لقا خوبی الان حالت خوبه

امید
امید
1 ماه قبل

سلام مه لقا خوبی

امید
امید
1 ماه قبل

سلام مه لقا الان خوبی

مه لقا
مه لقا
1 ماه قبل

سلام من دیشب نزدیکی کردم کاندوم نو پشتم پاره شد حالم بده باید چکار کنم

امید
امید
پاسخ به  مه لقا
1 ماه قبل

سلام مح لقا خوبی بچه کجایی

امید
امید
1 ماه قبل

سلام خوبی نسترن

امید
امید
1 ماه قبل

سلام دوستان فعال باشین

نسترن
نسترن
1 ماه قبل

سلام کاندوممون دیشب پاره شد چیکارکنم نمیخوام حامله شم

امید
امید
پاسخ به  نسترن
1 ماه قبل

سلام مگه آبشو ریخت تورحمت؟

امید
امید
1 ماه قبل

هیشکی سوال نداره خانوما سوال کنین من دکترم

امید
امید
2 ماه قبل

سلام

اکبر
اکبر
3 ماه قبل

سلام نوک سینه با مکیدن بیرون میاد چه فرزند چه همسر

مرجان
مرجان
9 ماه قبل

سلام من رابطه کنترل نشده داشتم بعد چن دقیقه قرص اورژانسی۷/۵ باهم خوردم یکی دوساعت بعدش قرص۱/۵ خوردم برا اطمینان بعداز سه روز قرص ال دی هر ۱۲ ساعت چهار تا خوردم بعد تا بسته ال دی تموم شد شبی ی دونه خوردم امروز باید پریود میشدم نشدم تحتمال بار داری هست این مدت ی بار دلدرد داشتم لکه چیز نداشتم

لیلی
لیلی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
من نزدیکی داشتم و کاندوم واونم گیر کرد ونتونستم بیرون بیاورم خودبه خود بدون مراجعه به پزشک بیرون میاد یا نه لطفا جواب بدین ممنون

خلیل. جاهدی
خلیل. جاهدی
پاسخ به  لیلی
1 ماه قبل

دکترخلیل.هیج.عوارضی.نداره.یاخودش.بیادیاشمابیاری.سوال.داری.درخدمت.شماهاهستم.جاهدی

لیلی
لیلی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر ببخشید من نزدیکی داشتم و کاندوم در واژنم گیر کرده چه طور بیرون بیارمش خود به خود بدون مراجعه به پزشک بیرون میاد یانه

امیر
امیر
پاسخ به  لیلی
1 سال قبل

نه دیونه شمارتو بذار هماهنگ کنیم بیام یا درش میارم یا میزنم میره تو

نرگس صنایعی موفق
نرگس صنایعی موفق
پاسخ به  لیلی
10 ماه قبل

اگه کاندم داخل رحم گیرکند چطور بیرون بیاوریم

خلیل. جاهدی
خلیل. جاهدی
پاسخ به  نرگس صنایعی موفق
1 ماه قبل

هیج.ترسی.نداره.خودبخودمیادوزیادنزدیکی.نکن.ومایه.جات.زیادمیلکن

لیلا
لیلا
1 سال قبل

چگونه نوک سینه
زود تر بزرگ میشه؟

امیر
امیر
پاسخ به  لیلا
1 سال قبل

بده یکی تا یه ماه برات بخوره

امیرعلی
امیرعلی
پاسخ به  لیلا
1 سال قبل

بده به من درست میشه

فرزانه
فرزانه
پاسخ به  امیرعلی
13 روز قبل

بده من بخورم بزرگ میشه

اکبر
اکبر
پاسخ به  لیلا
3 ماه قبل

نیم ساعت هرروز باید مکیده بشه خودم این کارو انجام میدم دیگه چیکارکنم

امید
امید
پاسخ به  لیلا
3 ماه قبل

هرچه قدر بیشتر خورده بشه زودتر بزرگ میشه

لیلا
لیلا
1 سال قبل

سلام من چند روز پیش نزدیکی داشتم ولی متوجه باقی ماندن تکه ای از کاندوم نشدم والان سه روز هست پریود شدم ولی به صورت لکه بینی وامروز روز چهارم پریودی تقریبا شدید تر شد و مهمراه با خون متوجه شدم تکه ای از کاندم همراه با خون بیرون آمد آیا ممکنه مشگلی برام پیش بیاد

سورانی
سورانی
پاسخ به  لیلا
1 سال قبل

سلام ببخشید من نزدیکی داشتم و از کاندوم استفاده کردم در صورتی ک آیو دی هم دارم در حال حاضر کاندوم در واژن گیر کرده من چ کاری باید انجام بدهم

....زهرا
....زهرا
پاسخ به  سورانی
1 سال قبل

سلام شما باید به متخصص زنان مراجعه کنید

جعفری
جعفری
پاسخ به  سورانی
1 سال قبل

سلام من دیروز نزدیکی داشتم وکاندم داخل رحمم جامونده هرچی تلاش کردم نتونستم درش بیارم چکارکنم

امیرعلی
امیرعلی
پاسخ به  جعفری
1 سال قبل

داداش تو مگه مرد نیستی رحم از کجا

صباپورعینی
صباپورعینی
پاسخ به  امیرعلی
1 سال قبل

سلام ببخشیدمن باهمسرم امروزرابطه داشتم خیی لی حالم اومدحسایس خیس شدم ولیزشدکاندوم توردخداچکارکنم نافم دردمیکنه ابم حسایبی امدالان میخام بازم خواهش میکنممممم

پدرام
پدرام
پاسخ به  صباپورعینی
3 ماه قبل

شمارتو بذار خودم حسابی بهت حال میدم.هر چقدر که بخوای.تضمینی

امید
امید
پاسخ به  صباپورعینی
1 ماه قبل

سلام خوبی

خلیل. جاهدی
خلیل. جاهدی
پاسخ به  امید
1 ماه قبل

خوبم.جه.فایده.هرکاری.میکنم.به.دهکاری.تمام.نمیشه.شمایه.جیزی.بگو

امید
امید
پاسخ به  صباپورعینی
1 ماه قبل

سلام خوبی دیگه آبت نمیاد

اکبر
اکبر
پاسخ به  امیرعلی
3 ماه قبل

نه گاییدنش زنه

اکبر
اکبر
پاسخ به  جعفری
3 ماه قبل

بایدنگاه کنم بیا مطبم

خلیل. جاهدی
خلیل. جاهدی
پاسخ به  جعفری
1 ماه قبل

شمازودشاه.خلیل.خبرکن

اکبر
اکبر
پاسخ به  سورانی
3 ماه قبل

وقتی کاندوم کردی سرش دادی مگه از مانظرخواستی

خلیل. جاهدی
خلیل. جاهدی
پاسخ به  لیلا
1 ماه قبل

سعی.کن.سکس.تولانیترکن.استعدادت زیادکن.وبادنکن

دکمه بازگشت به بالا