عوارض و ماندگاری زاویه سازی صورت در روش‌های مختلف

آیا معایب زاویه سازی فک و صورت به چهره ما آسیب می‌رسانند؟

آشنایی با زاویه سازی فک و صورت

چه در اوایل ۲۰ سالگی، چه در اواسط ۳۰ و ۴۰ سالگی یا حتی بیشتر باشید، ممکن است یک یا چند مورد از درمان‌های غیرتهاجمی برای جوانسازی و تغییرات اساسی صورت را در نظر گرفته باشید. از طرفی شاید به نتایج زیبایی دوست خود حسادت کرده باشید یا درمان‌های گزارش شده یک چهره مشهور توجه شما را به خود جلب کرده باشد. هر عاملی ممکن است به عنوان محرک علاقه شما برای برآورد هزینه زاویه سازی صورت دائمی و یا مشاهده فیلم زاویه سازی صورت باشد. با این وجود احتمالاً چند سؤال در مورد اینکه “کدام درمان برای شما مناسب است؟” یا اینکه “مهم‌ترین روش‌های زاویه سازی صورت و عوارض آنها چیست؟” در ذهن شما نقش بسته است.

زاویه سازی صورت چیست؟

زاویه سازی فک و صورت به طور کلی به دو روش دائمی و موقت انجام می‌شود. زاویه سازی صورت با ژل یا زاویه سازی صورت با دستگاه، نخ و چربی جزو موارد موقت به حساب می‌آیند. اما روش دائمی با کمک جاگذاری ایمپلنت‌هایی ساخته شده از مواد مختلف، عناصر ساختاری صورت، چانه، گونه‌ها یا فک را تغییر می‌دهد. این روش می‌تواند با اضافه کردن پر کننده‌ها، بلندتر کردن استخوان‌های گونه، برجسته‌تر شدن چانه یا قوی‌تر و پهن‌تر کردن خط فک، صورت شما را متعادل‌تر کند. اگر قصد انجام این روش‌های زیبایی صورت را دارید، به دقت در مورد تغییراتی که می‌خواهید بر روی صورت‌تان اعمال شود فکر کنید و به دنبال عکس‌های واضح و خاص باشید تا به پزشک‌تان در درک ظاهری که می‌خواهید، کمک کند.

زاویه سازی صورت

زاویه سازی فک و صورت با جراحی

اگر بخواهیم نگاهی جزئی‌تر به روش جراحی یا روش‌های دائمی داشته باشیم اجزای صورت هر یک به ترتیب شامل موارد زیر می‌شوند:

جراحی چانه

یک برش در هر دو طرف داخل لب پایین یا لب خارجی، در پوست زیر چانه ایجاد می‌شود. متخصص جراحی دهان و فک و صورت بافت مورد نظر را از روی استخوان چانه شما بلند کرده و فضایی را برای قرار‌گیری ایمپلنت ایجاد می‌کند که معمولاً حدود ۳-۴ سانتی متر عرض دارد. ایمپلنت در جای خود بخیه شده و سپس برش آن دوخته می‌شود. این روش معمولا ۳۰ دقیقه تا یک ساعت به طول می‌انجامد.

جراحی گونه

به‌منظور زاویه سازی صورت گرد و چاق یک برش در داخل لب بالایی شما ایجاد می‌شود. در صورتی که به‌صورت همزمان تحت عمل لیفت صورت یا لیفت پیشانی نیز قرار بگیرید، پزشک معمولاً از اعمال یک برش خارجی برای انجام این روش‌ها استفاده خواهد کرد. ایمپلنت به کار رفته بین بافت گونه و استخوان گونه شما قرار گرفته و در جای خود بخیه می‌شود. انجام این روش معمولا یک ساعت طول می کشد.

جراحی فک

این برش در داخل دهان شما در امتداد خط فک پایین ایجاد شده و ایمپلنت مستقیماً روی استخوان فک، زیر بافت قرار می‌گیرد. این روش معمولا یک تا دو ساعت به طول می‌انجامد. از آنجایی که ایمپلنت‌های صورت معمولاً از طریق دهان وارد می‌شوند، لثه ها و دهان شما باید سالم باشند.

چه انتظاری می‌توانید از ماندگاری زاویه سازی صورت داشته باشید؟

بعد از انجام جراحی چانه و گونه، بخیه‌ها متعاقبا جذب شده یا بعد از یک هفته برداشته می‌شوند و اگر برش دهان داشته باشید، ممکن است برای یک هفته یا بیشتر تحت رژیم غذایی مایعات یا مواد غذایی نرم قرار بگیرید. ناحیه‌ای که تحت عمل جراحی قرار گرفته احتمالا به مدت یک هفته سفت و دردناک خواهد بود.

یکی از معایب زاویه سازی صورت، زمان بهبودی طولانی‌تر برای جراحی فک است. تورم اغلب بیشتر بوده و ممکن است تا چند هفته نتوانید لبخند بزنید یا دهان خود را حرکت دهید. ممکن است در هفته اول رژیم مایعات دریافت کنید.

بعد از انجام تمام جراحی‌های صورت، شما قادر خواهید بود بعد از حدود یک هفته فعالیت خود را از سر بگیرید، اما بایستی به این نکته توجه داشته باشید که کبودی و ورم تا دو یا سه هفته بعد از جراحی کاهش نمی‌یابد.

اما در این میان نمی‌توان عوارض زاویه سازی فک و صورت با جراحی را نادیده گرفت. عوارضی هم چون آسیب عصبی، عدم تقارن، عفونت، پارگی شریان های صورت و شکستگی استخوان.

زاویه سازی صورت، انواع روش‌ها، هزینه و معایب

در حقیقت مرز باریکی بین افزایش زیبایی و افراط کردن در آن وجود دارد. درمان‌های غیر‌تهاجمی یک گزینه قابل اعتماد برای اطمینان از این هستند که ما از این محدوده تجاوز نمی‌کنیم.

روش های زاویه سازی صورت

برخی از درمان‌های مورد استفاده موقت در این حالت میکرونیدلینگ، لیزر CO2، میکرونیدلینگ با رادیوفرکونسی و دو مورد از محبوب‌ترین درمان‌های غیرجراحی، بوتاکس و اسکالپترا هستند. همه روش‌های اثبات شده برای بهبود پوست و ایجاد ظاهری جوان‌تر و با طراوت‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به‌طور مفصل‌تری شما را با آنها آشنا خواهیم کرد:

زاویه سازی صورت با چربی

آن چه که در عکس زاویه سازی صورت کشیده به چشم می‌خورد این است که، با کمک پیوند چربی طبیعی خطوط صورت و حجم صورت افزایش می‌یابد. اگرچه بسیاری از فیلرها دارای مشخصات ایمنی، استقامت و تطبیق‌پذیری هستند، چربی خود بدن شما اغلب برای این منظور ایده‌آل‌ترین گزینه است. این امر به‌ویژه زمانی صادق است که به صورتی با حجم زیاد، علاقه داشته باشید.

این تکنیک در چند سال اخیر برای تقویت و جوانسازی اجزای صورت بسیار محبوب شده است. در این روش از چربی بیمار برای پر کردن خطوط و چین و چروک‌های صورت و افزایش حجم استفاده می‌شود. ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی معمولاً به‌خوبی تحمل شده و نتیجه آن ظاهری طبیعی خواهد بود.

این روش به‌خصوص برای کسانی که دلتنگ ظاهر جوان و کامل صورت خود هستند بسیار مفید بوده و نسبت به بسیاری از روش‌های دیگر جوانسازی صورت، گزینه‌ای با تهاجم کمتر است. افرادی کاندیدای ایده‌آل برای زاویه سازی صورت با تکنیک‌های پیوند چربی هستند که دارای شرایط زیر باشند:

  • دارای خطوط ظریف چین و چروک باشند.
  • نواحی گود رفته یا توخالی صورت داشته باشند.
  • دارای فرورفتگی‌های صورت مانند اسکار آکنه باشند.
  • به دلیل روند پیری حجم صورت خود را از دست داده‌اند.

زاویه سازی صورت با چربی مزایای زیادی به نسبت سایر روش‌ها دارد، از آنجایی که چربی شما یک منبع کاملا طبیعی است، احتمال عوارض جانبی یا واکنش‌های آلرژیک عملا از بین می‌رود. در این روش از هیچ ماده مصنوعی استفاده نمی‌شود. پس از برداشتن چربی، از طریق فرآیند تصفیه شدن برای فرآیند پیوند آماده می‌گردد. در نهایت پس از خالص‌شدن، این چربی به طرز ماهرانه‌ای در نواحی مورد نیاز پیوند می‌شود.

زاویه سازی با ژل

زاویه سازی صورت با فیلر

به‌لطف فیلرها، زایه سازی فک و صورت و حتی لیفت کوچک صورت اکنون برای بسیاری از افراد امکان‌پذیر و مقرون به صرفه شده است. لیفت نوک بینی، تغییر شکل بینی، بلند کردن گونه‌های آویزان، تیز کردن خط فک یا افزایش دادن حجم چانه اکنون با کمترین زمان بدون زمان زیاد نقاهت قابل انجام است. با این حال استفاده از نوع مناسب پرکننده یا ژل بدین منظور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌گردد. در حالی که یک فیلر نرم‌تر برای حجم دادن به گونه‌ها یا لب‌ها مناسب است، زاویه سازی صورت یا لیفت کوچک صورت به ژل پرکننده از نوع سفت اسید هیالورونیک نیاز دارد.

چرا از ژل پرکننده سفت برای کانتورینگ صورت استفاده کنیم؟

چه جوان باشید و چه فردی با سن بالا، ممکن است بخواهید تغییرات جزئی برای زیبایی ظاهری خود داشته باشید، به عنوان مثال تغییر شکل بینی یا ایجاد چانه برجسته‌تر.

هنگام تغییر شکل اجزای صورت، مانند فک یا چانه، یا ایجاد لیفت نوک بینی، فیلر باید در محل تزریق باقی مانده و فرم خود را حفظ کند. همچنین برای حفظ نتیجه درمان باید حرکات ماهیچه‌ای را تحمل کند.

یک ژل پرکننده سفت همچنین برای کسانی که تغییرات خاصی مرتبط با افزایش سن مانند افتادگی گونه دارند، بسیار مناسب است.

بسیاری از زنان احساس می‌کنند که افزایش سن باعث تجربه افتادگی گونه در آنها شده است. این وضعیت ناشی از چندین تغییر آناتومیک در صورت است که با افزایش سن ایجاد می‌شود. این تغییرات شامل تحلیل استخوان و افتادگی کیسه‌های چربی در گونه‌ها است. تغییر دیگر می‌تواند شامل جابجا‌شدن استخوان‌های صورت با گذشت زمان باشد. به عنوان مثال، کاسه چشم می‌تواند تا حدودی شروع به پایین آمدن کند.

بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که افتادگی گونه‌ها را نمی توان تنها با حجم‌دادن به آن‌ها برطرف کرد، زیرا انواع مختلفی از بافت‌ها درگیر این وضعیت هستند. ممکن است برای شکل دادن ساختاری به گونه‌های افتاده به یک پرکننده سفت نیاز باشد بنابراین آن را می‌توان به یک لیفت کوچک صورت تشبیه کرد. بالا بردن گونه‌ها همچنین باعث کاهش چین و چروک و چین‌های میانی صورت می‌‌شود.

ماده  Restylane®یک پرکننده اسید هیالورونیک محکم است و به گونه‌ای طراحی شده که در طول زمان در جای خود باقی بماند. این فیلر بسیار مناسب برای درمان‌های کانتورینگ صورت بوده و به عنوان بهترین ژل برای زاویه سازی صورت شناخته شده است. به‌لطف خواص منحصر به فرد این ژل، می‌تواند در برابر فشار ناشی از حرکات ماهیچه‌های صورت مقاومت کرده و لیفت و برآمدگی بهینه را ارائه دهد. این حالت بدین معنی است که شکلی که دکتر زاویه سازی فک و صورت برای شما ایجاد کرده، ماندگار خواهد بود.

زاویه سازی صورت با نخ

نخ‌های به کار رفته در این روش به مدت بیش از ۲۰ سال است که به طور ایمن در روش‌های جراحی برای بستن زخم‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. عملکرد این نخ‌ها به گونه‌ای است که باعث عقب کشیدن پوست شده، در نتیجه پوست را بالا برده و به آن خاصیت سفتی می‌بخشند. این نخ‌ها علاوه بر ایده‌آل‌ترین روش برای لیفت پوست، از راه‌های دیگری با پیری پوست مبارزه می‌کنند، به صورتی که باعث تحریک کلاژن‌سازی در زیر لایه پوستی می‌شوند. نخ‌های ساخته‌شده از پلی دیوکسانون (PDO) به طور کلی سه اثر را در پوست ایجاد می‌کنند:

  • لیفتینگ فوری پوست از طریق اثرات مکانیکی
  • بازسازی سلولی از طریق تحریک کلاژن سازی و بهبود بافت، خطوط ظریف و حالت کشسانی پوست
  • سفت کردن پوست، با انقباض بافت چربی

حدود ۶ ماه پس از انجام زاویه سازی، نخ‌های PDO از طریق فرآیند تجزیه ساده ناپدید شده و جذب می‌گردند. بنابراین ماندگاری زاویه سازی صورت با نخ حدود ۳ الی ۶ ماه است.

زاویه سازی صورت مردان

زاویه سازی صورت مردان

براساس گزارش انجمن جراحان زیبایی پلاستیک، تعداد عمل‌های جراحی زیبایی مردان از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۱۱۰ درصد افزایش یافته است، اما تعداد واقعی بدون شک بسیار بیشتر از این عدد خواهد بود.

یکی از روش‌های رایج در میان مردان، جراحی بینی یا رینوپلاستی است. اگرچه این عمل برای زنان نسبتاً ساده است، اما برای مردان این عمل دشوارتر و غیرقابل پیش بینی است چرا که بینی آنها پوست ضخیم‌تر و چرب‌تری دارد. سایر گزینه‌های انجام شده بر روی بینی، مانند کاهش توده روی پل بینی (کاهش قوز)، یا سایش استخوان‌های بینی برای باریک‌تر کردن آن روش‌های ساده‌تری هستند. اما اگر هر دو با استفاده از تکنیک‌های “رینوپلاستی باز” انجام شوند، پیچیده‌تر می‌شوند. متأسفانه، رینوپلاستی مردانه اغلب با اختلالات بدشکلی بدن همراه است که باید قبل از انجام جراحی رد شود.

یکی دیگر از روش‌های شناخته شده زاویه سازی صورت مردان، لیفت صورت است که در میان مردان از محبوبیت کمتری برخوردار است چرا که جای زخم در آنها ماندگار می‌گردد. جایگزین‌های بی‌خطر‌تر شامل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی است که یکی از بهترین نتایج را در تمام جراحی‌های زیبایی مردانه داشته و همچنین یک روش ایمن و یکباره است. در طی بلفاروپلاستی، پوست پلک فوقانی برداشته شده و قبل از بستن محل برش با یک بخیه، چربی بریده شده و حذف می‌گردد. با گذشت زمان، زخم‌ها به‌سختی قابل مشاهده خواهند بود.

در میان مردان مسن، بلفاروپلاستی و همچنین برداشتن پوست شل زیر چانه رایج‌ترین عمل است. از آنجایی که در عمل لیفت معمولی صورت و گردن به‌ندرت می‌توان از شر این افتادگی‌ها خلاص شد، سفت کردن و برداشتن پوست اضافی از گردن اغلب بهترین راه حل خواهد بود.

کاهش چربی گونه، که ممکن است باعث پژمرده دیده شدن صورت گردد، یکی دیگر از دلایل نارضایتی در مردان مسن است. تزریق چربی گرفته شده از سایر نقاط بدن می‌تواند به گونه ها در به دست آوردن حالت برآمدگی‌های متناسب خود کمک کند. اما این روش به طور مداوم موفق نیست، بنابراین ممکن است نیاز به تکرار مجدد آن باشد.

گفنگوی آنلاین با متخصص جراحی زیبایی

چه زمانی باید به دکتر مراجعه کنیم؟

با پزشک خود در مورد اینکه کدام درمان‌های غیرتهاجمی برای زاویه سازی فک و صورت شما مناسب است صحبت کنید. می‌توانید از طریق مشاوره آنلاین جراحی زیبایی صورت مطمئن شوید که کاندیدای خوبی برای انجام این روش‌ها هستید یا خیر. متخصص جراحی زیبایی صورت پذیرش ۲۴ بعد از بررسی کامل نواحی مورد نیاز به جوانسازی صورت، براساس ظاهر کلی صورت‌تان گزینه‌های پیش رو را با شما در میان خواهند گذاشت.

۳/۵ (۱ نظر)

منبع
theconversation.comwww.galdermaaesthetics.comwww.psa-gr.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا