دلایل خارش پوست بدن و روش‌های تسکین آن

اطلاعات کامل در مورد خارش پوست بدن

خارش پوست بدن یکی از مشکلاتی است که گاهی اوقات بدون هیچ دلیل خاصی بروز می‌کند و در مواقع دیگر نشانه‌ی بروز یک بیماری است. این عارضه ممکن است اینقدر شدید و آزار دهنده باشد که کیفیت زندگی را مختل کند. در این مطلب قصد داریم به بررسی علت خارش پوست بدن و راه‌های درمان آن بپردازیم.

پوست به چه علتی دچار خارش می‌شود؟

پوست یکی از عوامل محافظتی بدن در برابر عوامل خارجی است و می‌تواند بدن را در برابر آسیب‌ ویروس‌ها، باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا محافظت کند. پس وقتی یک عامل ناشناخته در برابر پوست قرار می‌گیرد، یک واکنش ایجاد می‌شود و قرمزی و خارش پوست بروز می‌کند. حتی ممکن است در برخی مواقع خارش پوست بدن همراه با جوش یا بثورات قرمز باشد و فرد درگیر را دچار زحمت کند. موارد زیر علت‌های مختلف خارش پوست هستند.

خشکی پوست و خارش

یکی از شایع‌ترین علت‌های خارش پوست صورت و بدن اگزما یا خشکی پوست است. در صورتی‌که هیچ علامتی از قرمزی یا جوش روی پوست مشاهده نشود، اما به شدت دچار خارش پوست شوید یا پوسته پوسته‌هایی را در قسمت‌های مختلف بدن مشاهده کنید، احتمالاً دچار خشکی پوست شده‌اید.

خارش پوست در سرما و گرمای شدید هم به علت خشک شدن پوست ایجاد می‌شود، به همین دلیل به این افراد توصیه می‌شود برای جلوگیری از خارش از دستکش یا از مرطوب کننده استفاده کنند.

بیماری‌های کبد علت خارش پوست

خارش پوست و کبد ارتباط بسیار نزدیکی به هم دارند. زیرا کبد در تصفیه‌ی سموم از بدن نقش بسیار مهمی دارد و اگر نتواند مواد زائد را از بدن دفع کند، پوست بدن دچار خارش می‌شود. با توجه به میزان آسیب کبدی میزان خارش هم ممکن است کم یا زیاد شود.

کسانی که در اثر نارسایی کبد دچار خارش بدن می‌شوند، در دوران پیش از قاعدگی و شب‌ها این عارضه‌ را شدیدتر تجربه می‌کنند.

دکتر آسیب شناسی پوست یا درماتوپاتولوژی در زمینه سلامت پوست، مو و ناخن تخصص دارد و می‌تواند با تجزیه و تحلیل نمونه‌های بافتی، سلولی و مایعات بدن علت بروز بیماری‌ها را تشخیص دهد.

خارش پوست بدن
خارش دست

آلرژی علت خارش پوست بدن

گروهی از افراد با قرار گرفتن در معرض آلرژن‌ها دچار واکنش‌های آلرژیک و التهاب می‌شوند. شایع‌ترین علامت‌های این عارضه خارش پوست بدن، قرمزی یا راش‌های ریز پوستی، سرفه و عطسه است.عوامل مختلفی باعث بروز واکنش‌های آلرژیک می‌شود، به طور مثال موی حیوانات، گرده گل و گیاه، یا مصرف برخی از ادویه‌ها می‌تواند موجب خارش پوست شکم، صورت و قسمت‌های دیگر بدن شود.

خارش پوست گردن نشانه چیست؟

برخی از خانم‌ها در اثر تماس پوست با گردنبندهای حاوی نیکل دچار خارش پوست گلو و گردن می‌شوند. این علائم نشان دهنده‌ی آلرژی به نیکل است. این افراد نباید از این زیورآلات استفاده کنند و در صورت بروز راش پوستی باید برای درمان خارش پوست از کرم و پماد استفاده کنند.

پذیرش ۲۴ برای کسانی که امکان رفت و آمد به مطب را ندارند، یا می‌خواهند در هزینه‌ها صرفه جویی کنند، شرایط مشاوره با دکتر پوست آنلاین را فراهم کرده است. متقاضیان استفاده از شیوه می‌توانند بدون محدودیت زمان و مکان علت بیماری را شناسایی و درمان کنند.

خارش پوست به دلیل اگزما

اگزما یکی از علت‌های شایع خارش بدن و صورت در کودکان است. علت بروز این عارضه از بین رفتن بافت محافظ پوست است. پس درصورتی‌که افراد مبتلا به اگزما هر چه زودتر درمان خارش پوست را شروع نکنند، ممکن است در معرض بروز عفونت یا التهاب قرار بگیرند.

علت‌های روانی خارش پوست بدن

به جز عوامل فیزیکی و محیطی که باعث بروز خارش بدن می‌شود، اختلالات روانی هم ممکن است این عارضه را ایجاد کند. به طور مثال برخی از افراد مبتلا به اضطراب، افسردگی یا اختلال وسواس به شدت دچار خارش پوست پوست می‌شوند. این افراد برای درمان خارش پوست باید قبل از هر چیز اختلال روانی را شناسایی و درمان کنند.

خارش پوست بعد از لیزر

یکی از عوارض شایعی که بعد از رفع موهای زائد برای اغلب افراد ایجاد می‌شود، خارش پوست است. حتی کسانی هم که با لیزر اقدام به رفع موهای زائد می‌کنند ممکن است دچار خارش پوست شوند و این مسئله آن‌ها را نگران کند. اما واقعیت این است که خارش بعد از لیزر یک اثر طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

این عارضه معمولاً ۲۴ ساعت بعد از لیزر از بین می‌رود، اما برای کاهش شدت خارش پوست می‌توان از کمپرس سرد روی محل استفاده کرد.

آیا خارش پوست در بارداری خطرناک است؟

بسیاری از خانم‌ها در دوران بارداری به خصوص بعد از سه ماهه دوم دچار خارش پوست می‌شوند که معمولاً به دلیل تغییرات هورمونی است و جای نگرانی ندارد. همچنین خارش پوست شکم و سینه در خانم‌های باردار به دلیل بزرگ شدن اندام‌ها رخ می‌دهد که با استفاده از پماد ضد خارش پوست می‌توان این عارضه را کاهش داد.

کمبود کدام ویتامین باعث خارش بدن می‌شود؟

کمبود ویتامین به طور مستقیم باعث بروز خارش پوست بدن نمی‌شود، اما بهتر است بدانید کمبود ویتامین B12 اگر چه به طور مستقیم موجب ایجاد خارش پوست نمی‌شود، اما بر سلامت پوست تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل در خیلی از مواقع برای درمان افرادی که دچار خشکی پوست شدید می‌شوند یا روی پوست آن‌ها بثورات و قرمزی مشاهده می‌شود از ویتامین B12  استفاده می‌شود.

دکتر پوست با مشاهده‌ی وضعیت پوست بیمار و بررسی بثورات زیر جلدی یا جوش روی پوست علت بروز خارش را شناسایی می‌کند و سعی می‌کند بهترین روش درمان خارش پوست را به بیمار توصیه کند.

خارش بدن
خارش و التهاب پوست

خارش پوست به دلیل گزش حشرات

یکی دیگر از علت‌های خارش پوست نواحی مختلف بدن گزش حشرات است. معمولاً بعد از نیش حشرات فرد متوجه بروز بثورات پوستی، تورم و قرمزی و خارش شدید می‌شود. حتی در برخی مواقع با گزش پشه یا عنکبوت همان لحظه نیش حشره احساس می‌شود.

شپش هم یکی دیگر از حشراتی است که موجب ایجاد خارش در پوست سر یا موهای ناحیه‌ی تناسلی می‌شود.

راه‌های درمان خارش پوست بدن چیست؟

برای درمان خارش پوست راه‌های مختلفی وجود دارد، که باید متناسب با علت بروز خارش انتخاب شود. درمان‌های دارویی، درمان خانگی از جمله روش‌های مفید و کاربردی برای کم کردن خارش بدن و صورت هستند.

دکتر بیماری های پوست علت بروز بیماری‌های پوستی را شناسایی می‌کند و با انتخاب بهترین شیوه درمان به بازیابی سلامت و زیبایی پوست کمک می‌کند.

درمان دارویی خارش پوست

بهترین دارو برای خارش بدن کرم و پماد ضد خارش است که تا حد زیادی می‌تواند عارضه را کنترل کند. پمادهای آنتی هیستامین، کلسینوئورین خارش پوست و قرمزی را کاهش می‌دهند. استفاده از شامپوهای ضد قارچ می‌تواند از بروز خارش و عفونت قارچی جلوگیری کند.

همچنین برای درمان خارش بدن می‌توان از داروهای خوراکی مانند کلاریتین، زیرتک و بنادریل، تربینافین یا لامیزیل برای بهبود علائم استفاده کرد.

البته به خاطر داشته باشید داروها را خودسرانه مصرف نکنید و حتماً برای تشخیص دقیق و تجویز دارو به دکتر خارش مراجعه کنید.

درمان خانگی خارش بدن

درمان‌های خانگی خارش پوست دست و بدن این مزیت را دارد که ساده و ارزان است و تمام افراد می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. موارد زیر بهترین درمان خانگی برای خارش پوست است.

  • در مواردی که علت خارش پوست ساعد، دست یا صورت خشکی باشد، استفاده‌ی روزانه از کرم مرطوب کننده می‌تواند خارش را بهبود بخشد.
  • برای شستشوی صورت و بدن از شامپوی غیر معطر استفاده کنید تا خارش پوست کمر و بدن کمتر شود.
  • بهترین روغن برای خارش پوست روغن نارگیل، بادام و روغن زیتون است. روغن‌های گیاهی در چرب کردن پوست و جلوگیری از خارش پوست بسیار تاثیرگذار است.

برای درمان خارش پوست چه بخوریم؟

یکی از نکات مهمی که در درمان خانگی خارش بدن باید به آن توجه شود این است که فقط استفاده از داروهای موضعی یا خوراکی برای کنترل خارش کافی نیست، بلکه فرد بیمار باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کند. مصرف غذاهایی مانند ماهی، بادمجان، تخم مرغ یا مواد غذایی دارای افزودنی و ادویه‌های تند می‌تواند علائم خارش دست و صورت و بدن را تشدید کند. همچنین کسانی که مبتلا به خارش پوست بدن هستند باید مصرف نوشیدنی‌های الکلی را محدود کنند.

بهترین میوه برای خارش پوست چیست؟

افراد مبتلا به خارش پوست بدن بهتر است توت فرنگی، موز، کیوی، خربزه، هندوانه، آناناس، انگور سفید را از رژیم غذایی روزانه حذف کنند و سیب، گلابی را جایگزین کنند.

دکتر خارش پوست
خارش بدن

برای خارش پوست بدن چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

بیشتر مواقع خارش به دلیل خشکی پوست بدن ایجاد می‌شود و با مصرف مرطوب کننده یا دوش آب گرم از بین می‌رود، اما اگر  با رعایت بهداشت شخصی و به کار بردن درمان خانگی از شدت خارش‌ها کم نشد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید و علت اصلی خارش را پیدا کنید.

 

ویزیت آنلاین متخصص پوست و مو

۳.۴/۵ (۳۷ نظر)

منبع
drvaeztheconversationchildrenscoloradocloroxverywellhealth

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
332 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
11 ساعت قبل

سلام دکتروقتی بدنم گرم بشه بدنم خارش میگیره ودونه های قرمز درمیادمثل جوش وقتی بدنم سردبشه دوباره خوب میشه

طاها
طاها
13 روز قبل

سلام من‌بدنم‌شدید‌میخارهباید‌چیکار‌کنم‌۱۴سالمه

امین
امین
پاسخ به  طاها
10 روز قبل

ابتدا برو دکتر عمومی بگو یک ازمایش چکاب برات بنویسه

حسن
حسن
14 روز قبل

سلام دکتر یه ۱ماه کل بدنم دونه زده و کل خوانوادم دچار همین مشکل شدن لطفا راهنمایی کنید

سلام خسته نباشیدیه کل بدنم میخاره هیچ علائمی ندارم
سلام خسته نباشیدیه کل بدنم میخاره هیچ علائمی ندارم
16 روز قبل

سلام خسته نباشید یه ماه کل بدنم میخاره هیچ علائمی ندارم لطفا کمک کنید

جابر
جابر
16 روز قبل

زمانی که باسنتون بخاره خیلی خطرناکه

مقدم
مقدم
20 روز قبل

سلام

فرشاد
فرشاد
22 روز قبل

سلام بنده نزدیک به ۲ سال هست که تمام بدنم از درون و بیرون خارش داره یکسره این خارش را دارم ۳ بار دکتر رفتم بهم دارو دادن خوب نشدم معلوم نشد چیه دیگه بعضی موقعا میخوام بشینم گریه کنم دیونه کرده هیچ علاعمی هم نداره نه دندون شده پوستم نه قرمز فقط از شدت خارش که میخارونم زخم میشه اگر کمکم کنید ممنونم

کوروش
کوروش
پاسخ به  فرشاد
19 روز قبل

سلام احتمال زیاد مشکل از کبد و صفرا هست
برید پیش دکتر گوارش و کبد

Dr.sh
Dr.sh
پاسخ به  فرشاد
11 روز قبل

از بافت پوست بخوبی مراقبت کن زیاد زیر آفتاب نرو ، همیشه پوستت را مرطوب نگه دار اگر خوب نشدی مشکل در سیستم دستگاه گوارش ت بخیل است

شریفی
شریفی
پاسخ به  فرشاد
7 روز قبل

سلام خسته نباشی خارش بدن اول از دخترم بعد زنم بعد خودم میخواستم بدونم علت این خارش در دوماه چیس دوای نداره تعجب میکنم اثلن سابقه نداشتیم سه روز پشت سرهم گرفتیم

فاطمه رحیمی
فاطمه رحیمی
24 روز قبل

سلام ببخشید.بدنم از داخل میخاره به نظرچی مصرف کنم خوب شم

علی
علی
پاسخ به  فاطمه رحیمی
19 روز قبل

خسته شدید اینه باید همه سرشون بزنن ب دیوار

زکریا
زکریا
1 ماه قبل

سلام جناب والا من یک ماه گرفتار خارش بدن شدید شدم هر داروی استفاده کردم خب نشد والا دیه خسته شدم از بس زیاد مخارمش جاش قرمز میشه حتا زخم میشه
لطفا راهنمای کنید

سید رضا
سید رضا
پاسخ به  زکریا
1 ماه قبل

سلام دکتر مدت ۴الی۵ماهی میشه گرفتار این خارش شدم روی رانم و پاهام خیلس شدید میخاره دونه های ریز زده و شدید خارش داره چی باید مصرف کنم تا خوب بشه دارم دیونه میشم از دست خارش

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  زکریا
1 ماه قبل

برو دیاچه ارومیه با آب اونجا که شور هست بشور یا بردار بیار تو حموم هر جایی که میخاره بریز بزار بمونه بعد نیم ساعت بشور روزی دوبار

امیر
امیر
پاسخ به  زکریا
12 روز قبل

انتی هیستامین خیلی ماثره

فریبا
فریبا
پاسخ به  زکریا
3 روز قبل

سلام زردچوبه بجوشنیدبخوریدباقرص لیورکرولیورگل

زکریا
زکریا
1 ماه قبل

سلام جنانب من یک ماه خارش بدن دارم بعد مخارمش جاش قرمش میشه و زخم میشه خیلی خارش شدید
لطفا راهنمای کنید

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط زکریا
خلیل
خلیل
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر دکتر من ۵۰ سالم هست یک ماه هست که روی بازوها،پشت کمر،پشت گردنم خارش داره وقتی میخارونم قرمز میشه دون دون میزنه
دکتر هم رفتم پماد و آمپول داد امافایده نداشت خوب نشدم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

احمد
احمد
پاسخ به  خلیل
1 ماه قبل

شما خریت کردی و واکسن کرونا زدی نوشابه فست فود نخور بهتر میشی

علیرضا
علیرضا
1 ماه قبل

سلام الان یک هفته ایی میشه کل بدنم میخاره بدون هیچ جوشی کبودی و… که بعضی موقع خارش شدید میشود دکتر رفتم چندتا قرص و آمپول داد ولی باز خارشه رو دارم

علی
علی
پاسخ به  علیرضا
26 روز قبل

یک ازمایش انزیم های کبدی بده بعضی مواقع مشکل کبدی باعث خارش میشه

محمد
محمد
1 ماه قبل

سلام .خسته نباشید من چند ساله خارش سینه و صورت و سر دارم خیلی هم رفتم پیش دکتر متاسفانه نتیجه نگرفتم بنظرتون چطوری میشه این موضوع رو حل کرد ممنون میشم اگه راهنمایی کنین

محمد
محمد
2 ماه قبل

ص

علی
علی
پاسخ به  محمد
25 روز قبل

سلام من الان نزدیک یک ماه هست خارش کل بدنم را گرفته جوری شده که فقط خون میاد لطفا راهنماییم کنید

طاهر
طاهر
پاسخ به  علی
13 روز قبل

خارش بسیار زیبا

مری،
مری،
پاسخ به  علی
12 روز قبل

گال گرفتی

سهیلا
سهیلا
2 ماه قبل

سلام من سه چهار ماهه دست وساق پاک خارش میکردالان تمام بدنم خارش داره پست گردنم همه پماد ومرطوب کننده را استفاده کردم اما خوب نشدلطفا بگیدچکارکنم

اسرا
اسرا
پاسخ به  سهیلا
1 ماه قبل

سلام.مادرم اول دستاش و پاش خارش داشت الان کل بدن آزمایش هم داده سالم البته آزمایش قند هم داده سالم لطفا راهنمایی کنید چیکار کنیم

مری،
مری،
پاسخ به  سهیلا
12 روز قبل

گال هستش مامانم اینجوری بود

حمید قاسمی
حمید قاسمی
2 ماه قبل

سلام ابجیم اومدن خونمون بدنش خارش داشت بعد رفتنش داداشمو ابجیم خارش گرفتن بعد یه ماه منم گرفته الان سه تاییمون داریم مص چی میخاریم میگن مریصیه گاله

Zeynab
Zeynab
پاسخ به  حمید قاسمی
21 روز قبل

سلام پماد پرمترین بگیرید.به کل بدنتون بزنیدازگردن تانوک پا.خوب میشید.

مری،
مری،
پاسخ به  حمید قاسمی
12 روز قبل

مادرم اینجوری شد گال بود

رها
رها
2 ماه قبل

سلام من وقتی سردم میشه صورت و دست وپام خارش میگیره و قرمز میشه ورم میکنه
علت چیه ؟قبلا اینجوری نبودم امسال شدم

رضا
رضا
پاسخ به  رها
1 ماه قبل

رضا

احمد
احمد
پاسخ به  رها
1 ماه قبل

شما هم حساسیت پیدا کردید به خاطر تزریق واکسن کرونا دمنوش مخلوط گزنه و رزماری استفاده کنید و نوشابه و فست فود رو استفاده نکنید

محمد
محمد
2 ماه قبل

سلام من بدنم یه دفه می خواره تمام نقات بدنم

پاوه
پاوه
2 ماه قبل

سلام من یکماه خارش کل بدن دارم در حدی ک اون نقطه وقتی خارشداره قرمز زخم میشه واقعا کلافه شدم علتش میتونه چی باش؟
من الرژی یا حساسیت ندارم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  پاوه
1 ماه قبل

سلام این مشکل منم هست کاش یکی جواب میداد

مری،
مری،
پاسخ به  فاطمه
12 روز قبل

گال هستش

خدایار
خدایار
پاسخ به  پاوه
1 ماه قبل

سلام من پوست بدنم خاریش داره

سعید
سعید
پاسخ به  پاوه
1 ماه قبل

سلام منم تقریبا ده سال پیش ۲سالی این مشکلو داشتم نصف دکترای ایزانم رفتم واقعا چرت میگفتن یه دکتر محلی تو کرج برام یه پماد نوشت اصلا یادم نمیره ۷۰۰تومن بود تودلم مسخرش میکردم ولی اون شب اولین شبی بود که راحت خوابیدم پماد کروتادرم بود کل پماد رو روز اول به کل بدن بمال یه دونه هم روز دوم همه زخمام ازبین رفت خارش بدنم هم غیب شد ان شاالله شما هم خوب میشید دوست عزیز

بهار
بهار
2 ماه قبل

سلام من دوماهه بدنم میخاره سه بار دکتر رفتم اولین بار ک گرمیجاتم بالارفته بود بدنم دونه شده بود ولی بعد اون یکم بهترشدم ولی باز میخاره بدنم گاهی دونه ریز میزنه گاهی فقط قرمز میشه و میخاره و میسوزه خیلی کلافه شدم دکتر فقط برای حساسیت ب من دارو داده و امپول ولی خوب نشدم

هاجر
هاجر
پاسخ به  بهار
2 ماه قبل

دقیقاً منم این مشکلو دارم باید چیکار کنم

سعید
سعید
پاسخ به  هاجر
1 ماه قبل

پماد کروتادرم بزن من دوسال فقط ازاین دکتر به اون دکتر رفتم همه چرت و پرت تحویلم دادن کل پماد رو روز اول به‌کل بدن بزن روز دوم هم ۱دونه به کل بدن قیمتی هم نداره شاید۱۰ تومن باشه امتحان کن مطمئن باش خوب میشی فقط لطفا خوب شدی اسم این پماد رو به بقیه هم بگو چون بنظر من خارش بدن از سرطان بدتره لامصب تا میبینه دارن جا میندازن که بخوابن یهو صددرصد شدت پیدا میکنه

..........
..........
2 ماه قبل

سلام من الان تقریبا دو هفته خارش پوست در زیر بغل دارم هر کاری هم کردم بهتر نشد اول فکر کردم گرما زده شدم اما احساس سوزش ندارم فقط احساس خارش دارم وقتی هم میخارونم کبود و زخم میشه،، چکار کنم؟

لیلی
لیلی
2 ماه قبل

سلام دکتر جان من ۴۰ سالمه ویکماهی هست که کمر وروی کتفام وداخل سروروی سینه هام جوش های قرمز همراه با خارش، به نظر شما چیکار کنم خیلی میترسم ممنون میشم راهنماییم کنید

لیلی
لیلی
2 ماه قبل

سلام دکتر جان من دو هفته هست کمر وکتفام وروی سینه هام جوش های قرمز همراه با خارش به نظر شما چیکار کنم ۴۰سالمه

سلام خسته نلاشید من الان یک ساله خارش پوست شدید گن
سلام خسته نلاشید من الان یک ساله خارش پوست شدید گن
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید من الان یک سال خوش پوست گرفتم هر جا دکتر رفتم درمان نشد به من رانمای کنین لطف

مبینا
مبینا
3 ماه قبل

سلام ۲روز دچارخارش بدن شدم اصلا تاولی و قرمزی و…نیست وشبها بیشتراذیتم….

الهه اکبری
الهه اکبری
3 ماه قبل

سلام خدا قوت من چندین ماه که در گیر خارش سر و بدن شدم به شدت کلافه شدم چندین بار دکار رفتم شامپورو عوض کردن لوسیون بدن رو عوض کردن ولی هیچ فایده ای ندارد لطفا راهنمایی بفرمایید

رقیه حسینی
رقیه حسینی
3 ماه قبل

سلام خوبی خسته نباشی من خانم ۴۶ساله هستم الان تقریبا دوماه که بدنم می خوار بعدخواریدن کبود می شه دیگه خسته شدم هردارویی گفتم استفاده کردم اما بهترنشدم یک راه حل به من نشان بده اسم من رقیه حسینی مال گلستان هستم

رقییپ
رقییپ
پاسخ به  رقیه حسینی
3 ماه قبل

بتا مراد وہ بزن

رقییپ
رقییپ
پاسخ به  رقییپ
3 ماه قبل

رقییہ

رقیہ
رقیہ
پاسخ به  رقیه حسینی
3 ماه قبل

بتا متازل

سینا
سینا
پاسخ به  رقیه حسینی
1 ماه قبل

آمپول آمپی گوپال بزن

حسنی
حسنی
3 ماه قبل

سلام من چندوقته بدنم خارش میگیره وبلندمیشه بدنم بیماری لوپوس ،قندوچربی خون دارم ولی اینجورنمیشدم

سیتا
سیتا
3 ماه قبل

من چند روزه بدن همش میخاره نه دونه زده نه هیچ ردی تازه ام حموم رفتم خوراکم تغییری نکرده ک بخاد حساسیت ب غذایی چیزی باشه بنظرتون بخاطر چی میتونه باشه ؟

سعیده
سعیده
3 ماه قبل

سلام .دخترم ۱۸ سالشه حدودا ۵ ساله خارش بدن خیلی شدید داره خیلی دکتر بردم .قرصهای ارمبخش .متاسفانه میدن .راه درمانش چیه اخه یا طب سنتی بردم حجامت فصد این کارارو کردن ازمایشم داد سالم بود .اگه دکتر خوبی میشناسید ممنون میشم معرفی کنید

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  سعیده
3 ماه قبل

شبها زود بخوابه ساعت ٩ یا ١٠ مایعات زیاد بخوره نوشابه فست فود نخوره جاش میوه بخوره بهتر میشه از فضای مزاجی هم فاصله بگیره

سمانه
سمانه
پاسخ به  سعیده
1 ماه قبل

فکر کنم گال باشه یه نوع بیماری پوستی یادم من و خانواده‌ام بیست سال پیش گرفتیم یه لوسیون گرفتیم زدیم کل بدن تمام خانواده موند خشک شد یه روز بد حمام کردیم بعد متوجه شدیم تو محل هم گرفته بودن این مشکل و

سمیه
سمیه
پاسخ به  سمانه
22 روز قبل

سلام عزیزم چه لوسیونی بود

مری،
مری،
پاسخ به  سمانه
12 روز قبل

لوسیون کرتادرم

افشار
افشار
3 ماه قبل

سلام سه ماه پیش خانواده ام ترکیه رفتن اهالی اونجا یه نوع خارشی گرفته بودن و که شدید بود و انقد که بدنشون رو میخاروندن همه جوش های روی بدن زخم میشد به ماهم سرایت کرد و سه ماهه درگیریم من و پسرم و خانمم وحشتناک خارش داره چیکار کنیم ..؟؟؟

مشعل
مشعل
پاسخ به  افشار
3 ماه قبل

سلام داداش من هم. اینجوری شدم. اگر چی فهمیدی برام بکو. دستت. درد نکنه. ۰۹۳۷۵۷۶۴۷۱۶

شیما
شیما
پاسخ به  مشعل
3 ماه قبل

علت بیشتر خارش ها بیماری گال هست که باعث خارش درشب میشه باید دکتر پوست بفرسته آزمایشگاه نمونه برداری از سطح پوست میشه و مشخص میکنن درمانش هم پماد پرمترین هست

اناهیتا
اناهیتا
پاسخ به  شیما
2 ماه قبل

اگر بیماری گال باشه هیچ داروی شیمیایی پاسخگو نیست من ومادرم پارسال به گال مبتلا شدیم و باداروی گیاهی شکر خدا زود زود خوب شدیم

امید
امید
پاسخ به  اناهیتا
2 ماه قبل

چی دارو بود

عباس
عباس
پاسخ به  اناهیتا
2 ماه قبل

سلام چه نوع داروی گیاهی استفاده کردین پسرم دوماهه میخاره لطفا بگین چیکار کردین

علی
علی
پاسخ به  اناهیتا
1 ماه قبل

سلام عزیز میشه بگین چی استفاده کردین

یاسمن
یاسمن
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

پماد A+D

فاضل
فاضل
پاسخ به  اناهیتا
1 ماه قبل

میشه اسم دارو بگن

فاضل
فاضل
پاسخ به  اناهیتا
1 ماه قبل

تور خدا

سمیه
سمیه
پاسخ به  اناهیتا
22 روز قبل

چه دارویی بود

صابر
صابر
پاسخ به  مشعل
2 ماه قبل

سلام من وخانواده ام دوماه درگیرش هستیم اگه فهمیدی بزنگ تشکر ۰۹۱۹۴۸۱۸۱۳۴

زهرا
زهرا
پاسخ به  مشعل
1 ماه قبل

گال دارید

سمانه
سمانه
پاسخ به  مشعل
1 ماه قبل

اسمش گال یه نوع بیماری پوستی وواگیر دار وهمه گیر که بیست سال پیش خودم خونواده گرفتیم یه لوسیون زدیم خشک شد بدیه روز رفتیم حمام خوب شد کلا خانواده باهم گرفتیم تازه بد فهمیدم کلا محل بیشتر داشتن این مشکل و اسم لوسیون یادم نیست فقط یادم قوطیش قرمز بود

زهرا
زهرا
پاسخ به  افشار
3 ماه قبل

سلام این خارش احتمالا از پری صفرا هستش

مرضیه
مرضیه
پاسخ به  زهرا
23 روز قبل

سلام منم دچار این بیماری شدم.. ولی اصلا صفرا ندارم چند ماه عمل کردم

سمانه
سمانه
پاسخ به  افشار
1 ماه قبل

فکر کنم گال باشه باید یه لوسیون مخصوص همون و بگیرین بزنیین خشک بشه بد یه روز بشورین اسم لوسیون یادم نیست

Kss
Kss
4 ماه قبل

وای من سرم خیلی میخارع با دستام شپش و…هم ندارم چیکار کنم ؟؟؟

غریب
غریب
پاسخ به  Kss
3 ماه قبل

فقط سرکه

صدیقه محمدیان
صدیقه محمدیان
پاسخ به  غریب
2 ماه قبل

سلام من چند ماهه کف دستها و پاها میخاره و دردناک میشه و سیاه . خیلی دکتر رفتم هیچ نتیجه نگرفتم حالا تکه تکه بدنم میخاره . انگشتای دستام و گردنم قرمز میشه ورم میکنه . ممنون میشم راهنماییم کنید .

مری،
مری،
پاسخ به  صدیقه محمدیان
12 روز قبل

بیماری گال گرفتین

مونا
مونا
4 ماه قبل

خارش بدن ممکنه بخاطر سرطان خون هم باشه کسایی ک اینجورین بهتره ی ازمایش خون بدن

لیلا
لیلا
4 ماه قبل

سلام من دوسال خارش بدن دارم دکترم رفتم خوب نمیشم همه جای بدنم زخم شده نمیدونم چکارکنم

مونا
مونا
پاسخ به  لیلا
4 ماه قبل

ازمایش خون دادین؟بهتره ی متخصص خون برین

زهرا
زهرا
پاسخ به  لیلا
3 ماه قبل

سلام خواهر شوهرم اینجوری بود با کم خوردن نان اندازه ی کف دست وخوردن برنج ۲قاشق وخوردن اش الو روزی یک وعده الحمدالله خوب شد

مری،
مری،
پاسخ به  لیلا
12 روز قبل

گاله

ب.ابراهیمی
ب.ابراهیمی
4 ماه قبل

ببخشید التهاب داره

ب.ابراهیمی
ب.ابراهیمی
4 ماه قبل

سلام پسرم ۳۱سالشه ۵ساله صورت و ریش ولابلای موهاش پوسته پوسته میشه وانتخاب خشکی وقرمز میشه…

ادی
ادی
پاسخ به  ب.ابراهیمی
3 ماه قبل

موهای سرش هم ریخته؟

ممد
ممد
پاسخ به  ب.ابراهیمی
3 ماه قبل

من هم همین مشکل رو دارم رفتم دکتر گفت عفونته نمیدونم دکتر درست تشخیص داده یا نه من بعد واکسن برونشیت اینجوری شدم

اوا رجبی اصل
اوا رجبی اصل
پاسخ به  ب.ابراهیمی
3 ماه قبل

سلام میتونه بخاطر استرس باشه اگر دسترسی به شامپو ضد شوره لدورا دارید استفاده کنه برای ۲هفته درست میشه

محمد
محمد
4 ماه قبل

سلام من کله بدنم خارش گرفته طوری که اصلا نمیتونم بخوابم و آروم و قرار ندارم لطفاً اگه کسی می‌دونه من باید چی بخورم و چیکار کنم راهنماییم کنه،،

یگانه
یگانه
پاسخ به  محمد
4 ماه قبل

منم این جوری
شدم

ممد
ممد
پاسخ به  یگانه
3 ماه قبل

بیا بخارونمت

یوسف
یوسف
پاسخ به  یگانه
3 ماه قبل

من میتونم برات داروش رایگان ار المان بفرستم

خدیجه ۰۹۳۶۹۴ع۷۳۰۵
خدیجه ۰۹۳۶۹۴ع۷۳۰۵
پاسخ به  یوسف
2 ماه قبل

سلام برای من میتونی بفرستی

عسکر
عسکر
پاسخ به  یوسف
2 ماه قبل

سلام قرص داپسون بگیر روزی یک عدد بخور

پریسا
پریسا
پاسخ به  یوسف
1 ماه قبل

خیر ببینید الهی عزیز برای منم بفرستید تو رو خدا خسته شدم

پروین ابوعلی
پروین ابوعلی
پاسخ به  محمد
4 ماه قبل

برای خارش ساق وران پا چی بخوریم؟

ممد
ممد
پاسخ به  پروین ابوعلی
3 ماه قبل

هیچی فقط باید اجازه بدی من بخارونمت

عبدالله
عبدالله
پاسخ به  ممد
3 ماه قبل

سلام و وقت بخیر خدمت شما دوست عزیز آقا ممد امکان دارد که من رو هم بخارونید با تشکر

نسرین
نسرین
پاسخ به  پروین ابوعلی
3 ماه قبل

فقط پماد تریا میسنولون بماا

نسرین
نسرین
پاسخ به  نسرین
3 ماه قبل

و لباس زیر نخی بپوش

مریم
مریم
پاسخ به  نسرین
2 ماه قبل

مطمئن هستید خوب میکنه

اوا رجبی اصل
اوا رجبی اصل
پاسخ به  پروین ابوعلی
3 ماه قبل

آب فراوان

مونا
مونا
پاسخ به  محمد
4 ماه قبل

ی ازمایش خون بدین پیش متخصص خون برین

نسرین
نسرین
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

سلام.برای درمان هر روز صبح ناشتا یک قاشق غذا خوری خاکشیر و تو یک لیوان آب بجوشون تا نصف لیوان بشه درونش ته استکان عرق کاسنی و عرق شاتره بریز و نوش جان کن.این خارش آلارم کبد هست.موفق و سلامت باشید

شیما
شیما
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

بیماری گال هست دوهفته هرشب از سرتا پا پماد پرمترین بزنید بعد صبح حمام برید و هفته ای یکبارم همیشه کیسه و سفیداب بزنید تا تمام انگل ها و تخم هاشون از روی پوست کنده بشن .لباسها هم ملحفه همه چی با آب شصت درجه تا هفتاد درجه باید شسته بشن ….

مهدی
مهدی
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

سلام برای رفع جزئی فعلا میتونین قرص هیدروکسی زین بخورین تا آروم شین و دنبال ریشه کن کردنش باشین من خودم ۲ساله همینطوری هستم و دکترا نتونستن کاری بکنن.یدونه قرص میخورم تا یه هفته آرومم شروع که میشه یدونه دیگه میخورم تا درمانشو پیدا کنم.واسه من واگیردار نیست چون بقیه افراد خانواده هیچکدام نگرفتن فقط من اینجوری شدم

رضا
رضا
پاسخ به  محمد
16 روز قبل

چندسالته سن بلوغته احتمالا

سحر
سحر
5 ماه قبل

سلام من یه ماهه شدید قفسه سینه م کتفم میخاره طوری ک از خارش لک سیاه آورده و خیلی اذیتم می‌کنه ممنون میشم راهنمایی کنین

آیات
آیات
پاسخ به  سحر
4 ماه قبل

سلام اگه به راه حلی پیداکردی خواهشن بهم بگو منم همین خارش ولک سیاه گرفتم واذیتم ممنونم

یوسف
یوسف
پاسخ به  آیات
3 ماه قبل

داروش من بلدم‌ از المان میتونم برات رایگان بفرستم

Neloo
Neloo
پاسخ به  یوسف
3 ماه قبل

سلام واسه منم میفرستی منم خارش گرفتم چندوقتیه هیچ دارویی جواب نمیده

مریم
مریم
پاسخ به  یوسف
2 ماه قبل

سلام میشه داروش رو بگید چی هست من دخترم خیلی خارش میده بدنش

بهزاد
بهزاد
پاسخ به  یوسف
1 ماه قبل

سلام میتونید داروبرام بیارید ممنون میشم

فریبا
فریبا
پاسخ به  آیات
2 ماه قبل

خواهرم اینجوری شده بوددوسال آخرم تیروییدش پرکارشده بودونمیدونست

جعفر
جعفر
پاسخ به  سحر
4 ماه قبل

سلام کبد شما چرب هستش

نسرین
نسرین
پاسخ به  سحر
3 ماه قبل

با روغن نارگیل چرب کن و سوتین نخی بپوش

شیما
شیما
پاسخ به  سحر
3 ماه قبل

بیماری گال هست درمانش و سرچ کنید

فرزاد
فرزاد
5 ماه قبل

سلام من بدنم حساسیت داره خارش. قرمز .جوش آبکی
دکتر قرص داپسون داده وقتی اونو نمی‌اندازم بدنم خارش میگیره دوباره
میشه راهنمایی کنیید چه بیماره و چیکار باید کرد
بخدا پیش صد تا دکتر رفتم ولی کاری نتونستن بکنن

نسرین
نسرین
پاسخ به  فرزاد
3 ماه قبل

فقط با دارو گیاهی درمان کن.قرضها عوارض بدی مثل آلزایمر …..دارند

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  فرزاد
3 ماه قبل

قیروطی زبد البحر ازعطاربگیرپمادضدخارش واگزما

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  فاطمه
3 ماه قبل

صابون گوگرد

Helia
Helia
5 ماه قبل

سلام منم یه دو هفته ای هست زیر بغلم خارش پیدا کرده ولی بدون هیج قرمزی یا التهابی
فقط بشدت میخاره

نسرین
نسرین
پاسخ به  Helia
3 ماه قبل

با آب سرد بشور در روز ۲ ۳ بار و مام استفاده نکن.در عوض روغن نارگیل بمال

کوثر
کوثر
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید دیشب بدنم خارش گرفت و سوزش و قرمز شد علائم چیه

شهین
شهین
پاسخ به  کوثر
4 ماه قبل

عفونت بدن

نسرین
نسرین
پاسخ به  شهین
3 ماه قبل

عفونا که خارش نداره الکی نسخه نپیچید.دل طرف و خالی میکنید

ممد
ممد
پاسخ به  کوثر
3 ماه قبل

بارداری

کامران
کامران
پاسخ به  کوثر
3 ماه قبل

زیاد شهوتی میشی بیا خوبت کنم

رضا
رضا
پاسخ به  کامران
16 روز قبل

توبیامن خوبت کنم خواهرمادرتم بیار

نسرین
نسرین
پاسخ به  کوثر
3 ماه قبل

حساسیت غذایی و البته آلودگی هوا

زینب
زینب
6 ماه قبل

خیلی اذیت هستم تمام شب نمیخوابم قرص یا آمپولم بزنم فقط برا چند ساعت هست میگن که حجامت انجام بدین نظرتون چیه؟

زهرا
زهرا
پاسخ به  زینب
5 ماه قبل

آزمایش بده کبدت ممکنه چرب باشه

نسرین
نسرین
پاسخ به  زینب
3 ماه قبل

عالیه

زینب
زینب
6 ماه قبل

سلام منم همینجورم تمام بدنم خارش میگیره اما بدون اینکه علائمی نشون بده مثلاجوش بدن یا … میگن که خارش بدن از کبد چرب واقعیت داره؟

امیر ارسلان
امیر ارسلان
پاسخ به  زینب
5 ماه قبل

احتمال بروز گال هستش جوش های تاول زا
که خیلی ریز هستن. اگه بتونید. قرص آیومیکتین استفاده کنید یا این که ازمایش خون بدید و. متوجه بیماریتون بشید در شب خیلی خارش شدید تر میشود و این که زیر بغل پشت ران کف پا زیر شکم جاهای که پوست نرمی دارد احتمالا بروز گال باشد

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط امیر ارسلان
شهین
شهین
پاسخ به  زینب
4 ماه قبل

قرص مترونیدازول استفاده کنید هر ۸ساعت

نسرین
نسرین
پاسخ به  زینب
3 ماه قبل

الارم کبده.بالا نوشتم چه کار کنید

اکرم
اکرم
6 ماه قبل

خارش شدید بکینی

اکرم
اکرم
پاسخ به  اکرم
6 ماه قبل

چیکارکنم چی دارویی استفاده کنم خارش کلافم کرده

حامد
حامد
پاسخ به  اکرم
5 ماه قبل

سلام چهارماهی هست خارش پیدا کردم شب وروز ندارم لطفا یک داروی به من معرفی کنید

امیر ارسلان
امیر ارسلان
پاسخ به  حامد
5 ماه قبل

سلام اکرم جان احتمالا بروز گال باشد قرص خوراکی ایورمیکتین داخل گوگل سرچ کنید. مشاهده میکنید و این که. کرم هم جواب گو نیست فقط باید داروی دست ساز باشد شامپو لیندان هست که هیچ تاثیری ندارد اگه لوسیونش پیدا کنید خیلی خوبه

امیر ارسلان
امیر ارسلان
پاسخ به  حامد
5 ماه قبل

حامد جان عزیز احتمالا بیماری گال باشد قرص ایورمیکتین پدر شب بسیار خارش پوست شدیدی دارید

اناهیتا
اناهیتا
پاسخ به  امیر ارسلان
2 ماه قبل

هرکی بیماری گال داره من میتونم کمکش کنم صددرهزار خوب بشه

مریم
مریم
پاسخ به  اناهیتا
2 ماه قبل

بله من دخترم میگه گال دارم باید چکار کنه خیلی خارش داره

بیابانی
بیابانی
پاسخ به  اناهیتا
16 روز قبل

سلام میشه راهنمایی کنید ٠۹۳۸۹۴۷۴۶٠۱

محمد
محمد
پاسخ به  حامد
4 ماه قبل

پیدا کردی به منم بده

مونا
مونا
پاسخ به  حامد
4 ماه قبل

ازمایش خون بده

نسرین
نسرین
پاسخ به  حامد
3 ماه قبل

خاکشیر جوشانده و عرق کاسنی و شاتره ناشتا هر روز صبح

زینب
زینب
پاسخ به  اکرم
6 ماه قبل

اگه داخلی باشه که عفونته اگه بیرون باشه پماد هست استفاده کنین

ممد
ممد
پاسخ به  اکرم
3 ماه قبل

من میتونم بخورم خوب میشه

سهراب
سهراب
پاسخ به  ممد
3 ماه قبل

تو بیا برا منو بخور . خیلی میخاره اتفاقا

محدثه
محدثه
6 ماه قبل

سلام من خارش بدن وتورم در قسمت ران وساق پا دارم میشه راهنمایی کنین

شیرزاد احمدی
شیرزاد احمدی
6 ماه قبل

سلام من بدنم خارشتک پیدا کرده پاهام چکار کنم خوب بشه شبا نمیتونم بخابم همش میخاره

امیر ارسلان
امیر ارسلان
پاسخ به  شیرزاد احمدی
5 ماه قبل

شیرزاد جان احتمالا بروز گال باشه قرص ایورمیکتین استفاده کنید یا ازمایش خون بدید. مشخص میشه

فاطمه
فاطمه
6 ماه قبل

سلام منم ۴ ماه است خارش پوست همه بدنم را دارم تا بحال ۴ دکتر رفته ام همه آنها دارو های مثل هم میدادندفقط یکی‌از آنها قرص گاباپانتین داد یک هفته خوب شدم دوباره شروع شد لطفا راهنمایی کنید

مهدی
مهدی
پاسخ به  فاطمه
6 ماه قبل

ببخشید منم ۳ ماهه تمام بدنم میخاره و میسوزه
هیدروکسی زین لوراتادین پردنیزولون تلفست همه رو خوردم دیگه هیچی جواب نمیده
خیلی عذاب میکشم
خواهشا راهنمایی کنید پیش چه دکتری برم یا چه کار کنم

امیر ارسلان
امیر ارسلان
پاسخ به  مهدی
5 ماه قبل

مهدی جان یا آزمایش خون بدید مشخص میشه. این نشونهای که میگید احتمال بروز بیماری گال باشه شما سرچ کنید گوگل گال میاره براتون قرص آیومیکتین استفاده کنید

غریب
غریب
پاسخ به  امیر ارسلان
3 ماه قبل

اصلا ایورمگتین جواب نمیده چون باید تعداد کمی مصرف بشه مثلا ۵ عدد..چون تعداد بیشتر روی سیستم عصبی اثرمیزاره…همه راهارو رفتم..فایده نداره…فقط مرطوب کننده با کمی زردچوبه ی کم تسکین میده وگرنه گال درمان نداره مگرمعجزه ای رخ بده

مهدی
مهدی
پاسخ به  غریب
1 ماه قبل

کی گفته گال درمان نداره خواهشا اطلاعات غلط ندین.من بچه بودم گرفتم بعد یه هفته خوب شدم دیگه هم نگرفتم تا الان که دوسالیه گرفتم میدونم گال نیست چون بقیه افراد خانوادم نگرفتن.گال واگیرداره

Neloo
Neloo
پاسخ به  مهدی
3 ماه قبل

دکتر پوست و دکتر عفونی

علی عسیی وند
علی عسیی وند
پاسخ به  فاطمه
4 ماه قبل

علی عسی

حسن علیپور
حسن علیپور
6 ماه قبل

باسلام من حسن هستم آیا مصرف دخانیات مثل قلیان ربطی به خارش بدن در شب رو دارد یا نه

عباس علیزاده
عباس علیزاده
7 ماه قبل

سلام برای خارش بدن چی کنم شب روز اذیت استم بدنم قرمز میشه وقتی که خارش بگیره بی چاره میشم

رحمانی
رحمانی
7 ماه قبل

سلام ۱۱سال هست الرژی عدای دارم خارش تاول بدن ازاین بیماری رنج میبرم درمانرحمانی

دکمه بازگشت به بالا