خارش چشم نشانه چیست؟ پیشگیری و درمان خارش چشم

روش‌های درمان خانگی و دارویی خارش چشم

خارش چشم مشکلی است که تقریباً همه افراد با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. خارش.چشم نوعی مشکل رایج برای چشم است که با بروز این مشکل، چشم‌ها متورم و قرمز می‌شوند. اگر برای شما هم این مشکل پیش آمده و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد خارش در چشم کسب کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله می‌خواهیم علت بروز خارش در چشم و راه‌های درمان آن را بررسی کنیم.

علت خارش چشم چیست؟

همان‌طور که گفتیم، بروز خارش در چشم یک مشکل رایج است و بهترین روش برای درمان این مشکل، شناسایی علت ایجاد خارش است. در این قسمت می‌خواهیم دلایل مختلفی را بررسی کنی که باعث بروز مشکل خارش در چشم‌ها می‌شوند:

۱. خارش چشم به علت حساسیت

رایج‌ترین عامل بروز خارش در چشم‌ها، حساسیت است. چشم‌ها ممکن است به ذراتی واکنش نشان دهند که در هوای بیرون، هوای خانه یا محل کار وجود دارند. عواملی که باعث ایجاد حساسیت می‌شوند را می‌توان به ترتیب زیر نام برد:

  • موارد دست ساز: دود تنباکو، عطر، مواد شیمیایی و دود اگزوز
  • موارد موجود در فضای باز: گرده درختان، چمن، علف‌های هرز و بوته‌ها
  • موارد موجود در فضای بسته: غبار، قارچ، کپک و قسمت‌های کوچک پوست حیوانات خانگی

۲. خارش چشم به علت عفونت

یکی دیگر از عوامل مؤثر در بروز خارش در چشم‌ها، عفونت است که به‌صورت چشم صورتی یا ورم ملتحمه چشم خود را نشان می‌دهد. چشم صورتی یا ورم ملتحمه چشم به معنی التهاب ملتحمه چشم یا لایه داخلی چشم است. این عارضه در هر فردی می‌تواند رخ دهد؛ اما در کودکان با احتمال بیشتری بروز می‌کند. با بروز این عارضه، چشم‌ها قرمز و متورم می‌شوند. همچنین در چشم‌ها، چرکی ایجاد می‌شود که می‌تواند پلک‌ها را هنگام خوابیدن، به یکدیگر بچسباند. معمولاً باکتری‌ها باعث بروز این عارضه چشمی همراه با ترشح چرک و خارش در چشم‌ها می‌شوند. در موارد بسیار نادر، ممکن است ویروس‌ها باعث بروز عارضه چشم صورتی شوند. همچنین گاهی اوقات ممکن است حساسیت‌های چشمی به بروز عارضه چشم صورتی منتهی شوند.

۳. خارش چشم به علت بلفاریت

عامل دیگری که می‌تواند باعث ایجاد خارش در چشم‌ها شود، عارضخ بلفاریت است که مربوط به التهاب پلک‌ها می‌شود. زمانی که غدد چربی در پایین مژه‌ها رسوب کرده و مسدود شوند، بلفاریت رخ می‌دهد. بلفاریت ممکن است باعث قرمزی و تحریک چشم شود. عارضه بلفاریت ممکن است به سختی برطرف شود؛ اما جای نگرانی نیست و این عارضه واگیردار نمی‌باشد. همچنین روی میدان دید هم تأثیری ندارد. شرایط بلفاریت ممکن است با بروز حساسیت بدتر شود.

۴. خارش چشم به علت خشکی چشم

قطرات اشک توسط مخاط، آب، چربی و پروتئین‌ها تشکیل می‌شوند. زمانی که مقدار کافی از هریک از این موارد در بدن شما وجود نداشته باشد، دچار عارضه خشکی چشم می‌شوید. خشکی چشم‌ها می‌تواند باعث تحریک و بروز خارش در چشم شود.

۵. ورود ذرات خارجی به چشم

ورود ذرات خارجی به چشم حتی به مقدار بسیار کم برای ایجاد خارش در چشم‌ها کافی است. برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید از قطره‌های چشمی آنتی بیوتیک استفاده کنید.

۶. لنز‌های تماسی

یکی دیگر از دلایلی که باعث بروز خارش در چشم می‌شود،‌ لنزهای تماسی است. زمانی که لنزی را داخل چشم‌های خود قرار می‌دهید، ممکن است چشم‌ها آن را شناسایی نکرده و با آن مانند ماده مزاحم خارجی برخورد کنند. این مشکل ممکن است به‌دلیل عدم قرارگیری صحیح لنزها روی چشم اتفاق بیفتد. در صورتی که چنین مشکی رخ دهد، بلافاصله پس از قرار گرفتن لنز روی چشم‌ها، متوجه خواهید شد. همچنین استفاده از لنزهای تماسی می‌تواند ذرات ریز یا میکروب را در چشم گیر بیندازد و در نهایت منجر به بروز عفونت می‌شود. برای جلوگیری از این مشکلات،‌ بهتر است به‌طور منظم لنزها را تمیر و تعویض کنید.

علت خارش چشم
خارش چشم به علت لنز تماسی

۷. زخم‌های قرنیه

یکی دیگر از عوامل مهم و تأثیرگذار در ایجاد خارش در چشم‌ها، زخم قرنیه است. گاهی اوقات خشکی زیاد و ایجاد عفونت در چشم می‌تواند زخم‌هایی را در قرنیه به وجود آورد که می‌توانید از دکتر بیماریهای قرنیه و خارج چشمی کمک بگیرید.

درمان خانگی خارش چشم

اگر دچار خارش در چشم‌ها شده‌اید و امکان مراجعه به پزشک را ندارید، برخی درمان‌های خانگی وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند. این درمان‌های خانگی عبارت‌اند از:

  • قرار دادن کمپرس سرد روی چشم‌ها برای خارش چشم درمان
  • استفاده از چای بابونه برای شستن چشم‌ها
  • قرار دادن برش‌های کوچک خیار روی چشم‌ها برای درمان حساسیت خارش چشم
  • آغشته‌کردن پنبه به شیر سرد و مالیدن آن در اطراف چشم‌ها
  • استفاده از گلاب برای شستن چشم‌ها
  • استفاده از چای سبز برای شستن چشم‌ها و تسکین خارش گوشه چشم
  • استفاده از آب جوشانده‌شده به‌همراه نمک برای شستن چشم‌ها
  • مالیدن ژل آلوئه‌ورا به بیرون پلک‌ها و شستن چشم‌ها بعد از ۱۵ دقیقه برای تسکین خارش پلک چشم
  • آغشته‌کردن پنبه به نارون کوهی و مالیدن آن روی پلک‌ها

درمان‌های پزشکی خارش در چشم

برای تسکین خارش در چشم‌هایی که به‌دلیل خشکی چشم یا تحریک لنزهای تماسی دچار خارش شده‌اند، می‌توانید از اشک مصنوعی استفاده کنید. همچنین اشک مصنوعی می‌تواند به از بین بردن آلرژن‌ها در چشم‌ها کمک کند.

قطره خارش چشم  آلرژیک به همراه آنتی هیستامین‌ها (کتوتیفن یا آنتی هیستامین) یا ضداحتقان (نافازولین و فنیرامین) یکی دیگر از داروهای تجویزی دکتر چشم اطفال هستند که به تسکین خارش در چشم‌ها کمک می‌کنند.

اگر چشم‌هایتان دچار قرمزی و تورم شده‌اند، می‌توانید از قطره‌های ضدقرمزی چشم از جمله قطره‌های حاوی تتراهیدروزولیند استفاده کنید تا رگ‌های خونی سطح چشم شما کوچک‌تر شوند. با این حال، حواستان باشد که خیلی زیاد از این قطره‌ها استفاده نکنید.

داروی خارش چشم

در برخی شرایط داروهایی توسط دکتر چشم پزشک تجویز می‌شوند که عبارت‌اند از:

  • آنتی بیوتیک‌های خوراکی
  • قطره چشمی آنتی بیوتیکی
  • قطره‌های چشمی ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID)
  • قطره چشمی ترکیبی آنتی هیستامین / تثبیت‌کننده ماست سل مانند الوپاتادین
  • قطره‌های چشمی استروئیدی

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

گاهی اوقات خارش در چشم‌ها طبیعی است؛ اما اگر خارش در چشم‌ها دردناک باشد یا قرمزی و تورمی در چشم‌ها مشاهده شود،‌ باید به دکتر چشم پزشکی مراجعه کنید.

در این مطلب سعی کردیم در مورد خارش در چشم، علت‌ها و روش‌های درمان آن صحبت کنیم. از اینکه با ما تا انتهای مقاله همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و در صورت مقابله با این بیماری بتوانید آن را درمان کنید. البته فراموش نکنید که در برخی موارد خاص باید به چشم پزشک متخصص مراجعه کنید؛ به‌خصوص اگر کودک شما دچار این بیماری شده باشد، بهتر است او را نزد یک چشم پزشک اطفال ببرید و متوجه شوید که خارش چشم کودک نشانه چیست. همچنین می‌توانید از چشم پزشک آنلاین هم مشاوره بگیرید و در صورت توصیه ایشان به‌صورت حضوری به دکتر مراجعه کنید.

 

گفتگوی آنلاین با متخصص چشم پزشکی

۳.۹/۵ (۱۸ نظر)

منبع
healthdirect

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
61 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سید
سید
1 ماه قبل

سلام. بیشتر خارش چشم و پلک به خاطر مواد شیمیایی مخصوصا شامپو که سولفات داره بوجود میاد. از شامپو بچه استفاده کنید برای شستشوی سر خارش چشمتون خوب میشه. خودم به تجربه بهش رسیدم.

خانم محمدی
خانم محمدی
1 ماه قبل

سلام چشام خیلی سوزش خارش داره چیکارش کنم

خانم محمدی
خانم محمدی
1 ماه قبل

سلام چشام خیلی سوزش خارش داره چیکارش کنم

شکوفه روان
شکوفه روان
پاسخ به  خانم محمدی
18 روز قبل

شکوفه

شکوفه روان
شکوفه روان
پاسخ به  شکوفه روان
18 روز قبل

چشمانم خارش دارد

...
...
1 ماه قبل

سلام من چند روزیه گوشیه چشمم درد میکنه بعد خارش هم داره وقتی پلکمو میزارم رو هم بدجور چشمم درد میکنه

زینت فداکار چشمم خیلی خارش دارد
زینت فداکار چشمم خیلی خارش دارد
6 ماه قبل

سلام آقای دکتر علت خارش چشم من چیه خ

زینت فداکار چشمم خیلی خارش دارد
زینت فداکار چشمم خیلی خارش دارد
6 ماه قبل

سلام

کامران
کامران
6 ماه قبل

سلام گوشه چشمام خارش دارپد

نگین لطفی
نگین لطفی
6 ماه قبل

سلام
چند روزی هست خارش چشم گرفتم گاهی هم ورم میکند کمی هم روی پلکم چروک افتاده علتش چیه؟

فرزانه
فرزانه
پاسخ به  نگین لطفی
3 ماه قبل

سلام چند روزی خارش پلک و تارهایی هم میخورد از خشکی و وام داره علتش و درمانش لطفا بفرمایید

دکتر
دکتر
پاسخ به  نگین لطفی
2 ماه قبل

نمی دانم

نگین شاد
نگین شاد
پاسخ به  نگین لطفی
1 ماه قبل

اسم منم نگین است

زیبا
زیبا
پاسخ به  نگین لطفی
3 روز قبل

برای منم دقیقا به همینصورت هست دلیلش چیه دقبقا؟؟؟؟

رضا
رضا
6 ماه قبل

سلام خسته نباشی آقای دکتر چند روزی چشمام خارش دارن و آبریزش بینی دارم

زهرا شمسی
زهرا شمسی
7 ماه قبل

سلام آقای دکتر گوشه چشم من خیلی خارش داره علتش چیه وبینی هم میخواره آب ریزش میگیره

زهرا شمسی
زهرا شمسی
پاسخ به  زهرا شمسی
7 ماه قبل

سلام آقای دکتر گوشه چشم من خیلی خارش داره علتش چیه وبینی هم میخواره آب ریزش میگیره

سلی
سلی
پاسخ به  زهرا شمسی
2 ماه قبل

خماری قرانی

رضوان
رضوان
7 ماه قبل

سلام خسته نباشین
چشم های خارش وسوزش بیشتری دارن
چه درمانی برای وجودداره

نازی
نازی
پاسخ به  رضوان
3 ماه قبل

برای منم

زهرا
زهرا
9 ماه قبل

سلام من پسرم چندروزه خیلی چشاش قرمزوخارش شدیدداره رفتم دکتروچندتاقطره داده ولی هیچ تاًثیری نداشته راهنمایی کنیدچکارکنم زیرچشاش ورم کرده

مهریار
مهریار
پاسخ به  زهرا
9 ماه قبل

ی ویروس جدید اومده
خود منم گرفتم بیست روز طول می‌کشه آدم کامل درست شع درمان خانگی شستن با گلاب و همچنین شیر نوزاد دختر خیلی جواب مبذع

معصومه زارع
معصومه زارع
9 ماه قبل

سلام چندسالی میشه خارش چشم دارم بخصوص درتابستان از بس میخوارد قرمزمیشه ومیسوزه دکترها رفتم فایده نداشته چکارکنم

مائده جان
مائده جان
10 ماه قبل

سلام چشمم از دوران کودکی در فصل تابستان حساسیت پیدامیکرد تا الان ک نزدیک ۳۰سالمه خارش شدید و قرمزی ب همراه اون طور ک الان یک چشمم کوچیک شده و من خیلی رنج میبرم چندبارهم دکتر رفتم ولی خوبذنشده تورو خدا اکه دارویی هست ک چشمم خوب بشه بهم بگین ممنون

معصومه زارع
معصومه زارع
پاسخ به  مائده جان
9 ماه قبل

سلام منم چندسالی هست کلا خارش چشم گرفتم بیشترین سال بخصوص تابستان خارش داردکه قرمز می‌شود ومیسوزد دکترها رفتم خیلی اما فایده نداشته چکارکنم راهنمایی کنید ممنون

بهار
بهار
پاسخ به  مائده جان
6 ماه قبل

شبها مقداری ارد سفید حالا آرد نان سنگک باشه یا لواش یا بربری یک کدام از اینها هیچ فرقی نمیکنه با کمی یک قاشق مربا خوری اب قاطی کرده طوری که خمیر کش بیاد یا با شیر مخلوط کنید طوری که روی چشم بسته میگذارید نریزد بعد که مالید بعد شب روی چشمهای بسته دستمال کاغذی نازک روش بزارید که سریع خشک نشه صبح با آب گرم بشویید صبح هم پماد کورتینول یا پماد حساسیت چشمی از داروخانه بگیرید بزنید من سالهاست درگیرشم و این کار را انجام میدم هر سال موقع گرد و خاک عالی جواب میده وقتی خمیر را میگذارم کلی اشک میریزه میاد پایین خوب خوب میشه تا گرد و خاک بعدی
شربت کتوتیفن یا سیتریزن هم باز خوبه غرغره کنید یک قاشق مرباخوری جواب میده بعد قورت بدید ولی یک مقدار گیج میکنه خواب آورهست از داروخانه بپرسید روی من تمام اینها جواب میده چون بینی من انگار داخلش پرزه همش میخاره چشمام همیشه میخاره باهمینا جواب میگیرم دائما پماد رو میزنم

Sh aker
Sh aker
1 سال قبل

سلام من چندوقته گوشه چشم سمت چپم خارش داره وبعضی وقتاحس میکنم پلک درچشمم افتاده راستی من همان چشم چپم تنبلی داره میشه بگیدمشکل چیه

نرگس صادقی
نرگس صادقی
1 سال قبل

سلام من حدود دو ماه خارش چشم شدید دارم و خیلی می‌سوزد چشام قرمز میشه صبح از خواب پا میشم پر چرک میشه چشام ممنون میشم راهنمایی ام کنید

شروین
شروین
1 سال قبل

این خراب شده سایت کسی نیست جواب بده

امیر
امیر
پاسخ به  شروین
9 ماه قبل

باید بری پیش دکتر بلیطی خارشت درمان کنه

ثریا آقامحمدی
ثریا آقامحمدی
1 سال قبل

چشمام میخواره انگار سن ریختن
چیکار کنم

محمودی
محمودی
1 سال قبل

سلام دخترم چشمش خیلی خارش داره، قرمز و ورم کرده یه کم چرک هم میده. خواهش میکنم جواب سوالم رو بدین

عباس
عباس
پاسخ به  محمودی
9 ماه قبل

سلام
خربزه یا میوه ای که حساسیت دارید نخورید مثل انگور

بهار
بهار
پاسخ به  محمودی
6 ماه قبل

بالا این چیزی که نوشتم جواب میده با خمیر تمام کثیفی بیرون کشیده میشه دوست عزیز آب با آرد یا با شیر بعد باآب ولرم شسته شود تمام عفونت چرک کثیفی جوش دمل در هر جای جای بدن باشه میاد بیرون یا کمی عسل روی چشمان بمالید یا پایین پلک روی تخم چشم نزنید یه زمان کور میکنه داخل چشم ولی پایین چشم رو بکشید همانجاوقتی یک قطره ریخته بشه میسوزونه همه آشغالها رو بیرون میریزه ولی خمیر هم عالیه با شیر هم خوبه شستشو تمام اینها دو من جواب گرفتم یا شستشو با آویشن پونه یا گل ختمی به امید بهبودی

دکتر شاتافون
دکتر شاتافون
پاسخ به  محمودی
3 ماه قبل

اب اناررو با اب خیار قاطی کن بکن توش خوب میشه

رضا‌اهری
رضا‌اهری
1 سال قبل

سلام‌پلک‌چشمام‌خارش‌دارد‌درمان‌‌سنتی‌‌رو‌بفرماید

ماهر
ماهر
پاسخ به  رضا‌اهری
1 سال قبل

هفتاد سالمه خارش سوزش چشم دارم پلکمم خارش داره قندم دارم علت چیست

عسل
عسل
پاسخ به  ماهر
9 ماه قبل

چقدر درد داری !‍♀️

دکتر شاتافون
دکتر شاتافون
پاسخ به  ماهر
3 ماه قبل

کهولت موس عزیزم

مهریار
مهریار
پاسخ به  رضا‌اهری
9 ماه قبل

شستشو با گلاب

سیر نوزاد دختر
روغن نباتی جامد رو سی ثانیه گرم کن و پنبه رو بزار داخل روغن تا پنبه روغن رو جذب کنه بعد بزار روی پلک فوقانی بزار نیم ساعت بمونه کلا پف خارش و چرک رو از بین می‌برد

دکتر شاتافون
دکتر شاتافون
پاسخ به  رضا‌اهری
3 ماه قبل

گل استوخطوس رو با اب سیب قاطی کن بخور بده

زیبا
زیبا
1 سال قبل

سلام، من یه مدتیه چشمم خارش شدید داره و وقتی فشارش میدم یه کم درد میگیره، با اون روش های خونگی برطرف میشه مشکلم؟

نگین حیدری
نگین حیدری
1 سال قبل

سلام میبخشین من گوشه چشمم خارش شدید داره قرمز شده و اینکه یکی دو سه بار خاروندم درد میکنه
ممنون میشم بگین راه درمانش چیه.

سیما کاظمیان
سیما کاظمیان
پاسخ به  نگین حیدری
1 سال قبل

از گوشه چشم اشک میریزه میسوزه وخارش پلک بالا ی چشم کمی قرمز شده

فرانک
فرانک
پاسخ به  سیما کاظمیان
1 سال قبل

دچار عفونت چشم شدید.و ظاهرا درحال پیشرفت هست.حتما زیر نظر پزشک مصرف آنتی بیوتیک رو شروع کنید و مایعات گرم زیاد بنوشید تا باکتری هرچه زودتر از بین بره

عسل
عسل
پاسخ به  سیما کاظمیان
9 ماه قبل

مجرای اشکیتون گرفته احتمالا

نرگس
نرگس
1 سال قبل

سلام من چشم خیلی می سوزه چکار کنم

دکتر شاتافون
دکتر شاتافون
پاسخ به  نرگس
3 ماه قبل

اب بخور راه برو

سمیه لطفی
سمیه لطفی
1 سال قبل

سلام خارش چشم دارم میتونم از قطره بتامتازون ۱درصد استفاده کنم؟

فرانک
فرانک
پاسخ به  سمیه لطفی
1 سال قبل

سلام.هیچوقت خودمانی نکنید چون اکثر عفونت ها باکتریائی هست و با خود درمانی فقط باکتری رو مقاوم میکنید

رویا رستمی
رویا رستمی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من کاشت مژه انجام دادم یکم چشمم درد گرفت دیگه انجام ندادم متاسفانه خط چشم هم زدم یکم چشم راستم خارش گرفته وقتی بهش دست میزنم درد هم داره ممنون میشم راهنمایی کنید

ام البنین
ام البنین
پاسخ به  رویا رستمی
1 سال قبل

سلام بعضی وقتها چشمام خارش پیدا میکنن همیشگی نیست

فرانک
فرانک
پاسخ به  ام البنین
1 سال قبل

سلام.اگه خارش چشمتان دایمی و یا شدید نیست مشکلی پیش نمیاره

زهرا
زهرا
پاسخ به  رویا رستمی
1 سال قبل

سلام سه سال هست عمل پلک انجام دادم بعد از اون پلک سمت راست خارش گرفته به پزشک هم مراجعه کردم پماد هیدروکورتیزون هم استفاده کردم فایده نداره حتی از پماد اگزاسین که برا اگزما هست مصرف کردم ولی فایده نداشت آنقدر خارش داره حتی تو خواب شدتش بیشتر میشه نمی دانم چی کنم گفتن خوب نشدی برو بیمارستان رازی تو روزها بگید باید چکار کنم حتی از مرطوب کننده هم استفاده کردم با تجویز پزشک اصلا بی فایده ست حتی رینوفکس واسکلوویر هم استفاده کردم

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط زهرا
بهار
بهار
پاسخ به  زهرا
6 ماه قبل

پماد اگزما بدترش میکنه چون لایه نازک روی پوست رو میبره داروخانه پماد حساسیت یا خارش چشم بگیرید کورتینول یا خود داروخانه بهتون میگه

فرانک
فرانک
پاسخ به  رویا رستمی
1 سال قبل

سلام.شما احتمالا به چسب مژه حساست داشتید بدن از خودش پاسخ دفاعی داده.درمان خانگی مصرف مایعات گرم بهترین گزینه هست

رضا
رضا
پاسخ به  رویا رستمی
1 سال قبل

سلام من گوشه چشم سمت راست م فقط شبها خارش داره و آب میریزه. راهنمایی بفرمایید ممنونم

بهار
بهار
پاسخ به  رضا
6 ماه قبل

خمیر بزاری روی چشمت هرچی باشه میریزه بیرون تمام اشک و کثیفی از گرد و غبار اب با کمی آرد مخلوط کن نریزه کمی نرم باشه شل نباشه بریزه یا با شیر مخلوط کن یک قاشق مرباخوری یا کمی بیشتر با بک قاشق مرباخوری آرد سفید سنگک یا بربری یا لواش فرقی نمیکنه فقط ارد سفید مخلوط شود داخل ماست ماست روی چشم بگذار دستمال کاغذی هم بزار چهار پنج ساعت جواب میده صبح باآب ولرم بشویید هر بار اینطور شد انجام بدید

غلام
غلام
1 سال قبل

سلام

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط غلام
محمد خلیلی
محمد خلیلی
پاسخ به  غلام
1 سال قبل

سلام من چند وقته چشم راستم گوچه چشم راستم خارش داره بعضی موقع هم احساس میکنم موژه تو چشمم هست ممنون میشم

مرضیه
مرضیه
پاسخ به  محمد خلیلی
1 سال قبل

سلام چند وقته هر دوتا چشام به شدت خارش داره ازش آب میاد و میسوزه خیلی اذیت میکنه احساس میکنم چیزی افتاده تو چشم

دکمه بازگشت به بالا