علت خارش کف پا چیست؟ درمان خانگی خارش کف پا

خارش کف پا یک اختلال حاد است که امکان دارد به خارش مزمن تبدیل شود و مشکلات و سختی بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. اما خارش کف پا نشانه چیست و آیا درمانی دارد؟ حال از آنجایی که خارش.کف.پا بسیار آزاردهنده است، تصمیم داریم در این مقاله به آن بپردازیم تا با علل و درمان آن آشنا شویم.

خارش کف پا نشانه چیست؟

خارش شدید یا pruritus یک اصطلاح پزشکی است که برای نشان دادن احساس تحریک‌کننده روی پوست از آن استفاده می‌شود. این احساس می‌تواند در هر نقطه از بدن حس شود، اما از آنجایی که کف پا بیشتر زمان را در کفش است و عرق می‌کند، بیشتر در معرض این مشکل قرار می‌گیرد.

خارش/کف پا موضوع نگران‏کننده و خطرناکی نیست، اما ممکن است ناشی از یک بیماری زمینه‌ای پوستی یا بیماری‌های داخلی باشد. از همین رو آشنایی با علل و علائم این بیماری کمک می‌کند که شما واکنش بهتری از خود در برابر آن نشان دهید.

علائم خارش کف پا

خارش کف
خارش کف

از بارزترین علائم این مشکل می‌توان به خارش پاشنه‌ی پا اشاره کرد. البته خارش زیاد کف پا تنها یکی از علامت‌های این مشکل به‌شمار می‌آید و ممکن است با موارد دیگری نیز روبرو شوید. این علائم عبارتند از:

  • پوسته پوسته شدن کف پا
  • ترک خوردن پوست
  • تاول زدن
  • قرمزی پوست
  • فلسی شدن پوست
  • تورم
  • ایجاد لکه‌های التهابی روی پوست
  • بثورات و جوش‌های چرکی

اگر شما با سوزش و خارش کف پا مواجه شدید و علائم نام‌برده شده را نیز مشاهده کردید، بهتر است با یک متخصص بیماری‌های پوستی مشورت کنید، زیرا امکان دارد مشکلی وجود داشته باشد که شما از آن بی‌اطلاع هستید.

علت خارش کف پا چیست؟

شاید این عارضه برای شما کمی عجیب باشد و برایتان سوال پیش آید که خارش کف پا دلیلش چیست و چرا برخی از افراد دچار این عارضه می‌شوند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که علل مختلفی برای این عارضه وجود دارد که در ادامه به هریک از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

خارش کف پا و خشکی پوست

اولین موردی که می‌توان به آن در پاسخ به سوال خارش کف پا از چیست اشاره کرد، خشکی پوست است. در خشکی پوست عوامل گوناگونی تاثیرگذار هستند که می‌توان به سن، آب‌وهوای محل سکونت، استفاده از محصولات بهداشتی خشن، قرار گرفتن مداوم در معرض آب، شنا کردن در آب کلردار و … اشاره کرد.

تمام مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، باعث خشکی پوست شما می‌شوند و خشک شدن پوست از دلایل خارش کف پا خواهد بود. شما می‌توانید این مشکل را با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده، لوسیون و روغن به‌سادگی برطرف کنید.

خارش کف پا و مشکل کبدی

خارش کف پا و کبد دو موضوع مرتبط بهم هستند و طبق بررسی‌ها باید گفت که پاها نشانه‌های خوبی برای آگاه شدن از سلامت کبد به‌شمار می‌آیند. پاشنه‌های ترک خورده و خارش کف پا از جمله نشانه‌هایی هستند که می‌گویند فرد به کبد چرب مبتلا شده و باید تحت درمان قرار گیرد.

البته گاهی اوقات خارش کف پا در شب می‌تواند علامتی از تجمع هیستامین و مشکلات کبدی ناشی از آن نیز باشد. بنابراین توصیه می‌شود زمانی که با علائمی چون خارش کف پا، خارش پاشنه پا، ترک خوردگی پاشنه و … مواجه شدید به متخصص بیماری‌های پوستی مراجعه کنید تا معاینات لازم انجام شود.

خارش کف پا به علت اختلال در روده و معده

علت خارش کف پا در طب سنتی، مشکلات روده و معده اعلام می‌شود و برخی از افراد فعال در این زمینه معتقد هستند که غلظت خون بالا نیز می‌تواند منجر به خارش کف پا شود. اگر این خون که غلظت بالایی دارد، آلوده و کثیف نیز باشد می‌تواند به مشکلات بیشتری منجر شود. بنابراین لازم است که سریعا درمان شود.

خارش کف پا به علت دیابت

خارش کف پا در افراد دیابتی از مشکلات شایعی است که این افراد با آن مواجه می‌شوند. دلیل این موضوع نیز گردش خون ضعیف یا نوروپاتی محیطی خواهد بود. البته فراموش نکنید که قند خون بالا نیز خود دلیلی برای خارش کف پا محسوب می‌شود.

علاوه بر مواردی که در قسمت فوق به آن‌ها اشاره کردیم، موارد دیگری چون اگزما، سندروم پای ورزشکار، گال، عفونت کرم قلاب‌دار و سوختگی پوست نیز می‌توانند دلیلی برای خارش کف پا باشند. بنابراین برای مطلع شدن از دلیل اصلی این موضوع باید به یک دکتر پوست مراجعه کنید. البته امروزه امکان استفاده از خدمات دکتر پوست آنلاین نیز فراهم شده که می‌توانید سریعا از مشکل پیش آمده مطلع شوید.

همچنین باید گفت که علت‌های ذکر شده می‌توانند علت خارش کف پا در کودکان نیز باشند و از آنجایی که خارش کف پا کودک می‌تواند باعث کلافگی و اذیت او شود، باید هرچه سریعتر این مشکل برطرف شود. در ادامه درمان فوری خارش کف پا را معرفی می‌کنیم تا بتوانید این مشکل را برطرف کنید. البته مشورت با متخصص بیماری‌های پوستی را فراموش نکنید.

ویزیت آنلاین متخصص پوست و مو

انواع خارش کف پا

در پاسخ به سوال سوزش و خارش کف پا نشانه چیست باید گفت که علت بروز این مشکل  به‌طورکلی به ۴ دسته تقسیم می‌شود که این چهار دسته عبارتند از:

  • خارش کف پای ناشی از مشکلات پوستی
  • خارش کف پای ناشی از یک مشکل عمومی در بدن
  • خارش کف پای ناشی از مشکلات سیستم عصبی
  • خارش کف پای ناشی از مشکلات روحی و روانی

راه‌های پیشگیری از خارش کف پا

  • از جوراب‌های نخی و پشمی استفاده کنید.
  • کفش‌های باکیفیت و مناسبی که قابلیت تنفسی بالایی دارند بپوشید.
  • از صابون‌های ملایم برای شستشو پاهای خود استفاده کنید.
  • به‌طور مرتب از مرطوب‌کننده‌های مخصوص پا استفاده کنید.

انواع راه‌های درمان خارش کف پا

خارش کف
خارش کف

برای درمان این مشکل نیازی نیست حتما از داروهای شیمیایی استفاده کنید. در ادامه چند مورد درمان خانگی خارش کف پا را معرفی می‌کنیم تا با انجام آن‌ها این مشکل را برطرف سازید.

درمان خارش کف پا با استفاده از محلول آب نمک: دو قاشق چای خوری نمک را به مقداری آب اضافه کنید و پاهای خود را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید. دقت داشته باشید که پس از هربار انجام این کار، کف پاهای خود را مرطوب کنید، زیرا نمک می‌تواند باعث خشکی پوست شما شود.

درمان خارش کف پا با جو دو سر و جوش‌شیرین: دو فنجان جو دو سر را با یک فنجان جوش شیرین و آب قاطی کنید و سپس پاهای خود را در ظرف قرار دهید. این درمان گیاهی خارش کف پا را تا مدتی روزانه انجام دهید تا متوجه تاثیرات آن شوید.

علاوه‌بر درمان‌های خانگی و سنتی، استفاده از برخی قرص‌ها و کرم‌ها نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. برای مثال قرص آنتی هیستامین به رفع خارش کمک می‌کند یا کرم‌های ضدقارچ نیز انتخاب مناسبی خواهند بود. البته توصیه می‌شود داروهای شیمیایی را تحت نظر دکتر بیماری‌های پوست مصرف کنید تا مشکلی پیش نیاید.

جمع‌بندی

همان‌طور که مطالعه کردید، در این مقاله به موضوعاتی چون خارش کف پا چپ نشانه چیست و علل خارش کف پای راست پرداختیم. همچنین بررسی کردیم که برای خارش کف پا چی خوبه. البته درصورت مواجه با چنین مشکلی، بهتر است که به یک دکتر خارش پوست مراجعه کنید تا مطمئن شوید همه چیز در بدن شما خوب است.

۳.۲/۵ (۳۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
88 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمان
پیمان
3 روز قبل

سلام ۴۵سالمه کف پای چپم بعضی وقتا خصوصا شب میخاره بحدی که دوس دارم با چیز نوک تیزی بکنم زیر پام تا خوب شه قرص گاپاپنتین هم میخورم بی فایده س .چکارکنم دیوونه کننده س.

ابوالفضل
ابوالفضل
5 روز قبل

من چند وقته جفت کف پاهام میخاره قبلا هم سابقه نداشته داره کلافم میکنه

پدرام
پدرام
19 روز قبل

من کفی پام مشکل هم رسونده

سپیده
سپیده
20 روز قبل

من تازگی ها بیشتر کف پای راستم میخواره وقتی هم زیاد میخوارونم درد میکنه استخونهای پام من شاغلم بخاطر اون پاهام بیشتر تو کفش میمونه

امیر
امیر
1 ماه قبل

سلام کف پای من خیلی می خارید و محکم خاروندمش و یک دفعه از زد بیرون و یک زخم داخل پوست است چیکار کنم تا خوب بشه

نازنین زینب کرمی
نازنین زینب کرمی
2 ماه قبل

بچه میدونید چجوری خارش کف پا رو بر طرف کنم

نازنین زینب کرمی
نازنین زینب کرمی
2 ماه قبل

سلام من کف پاهام میخاره درمانش چیه نازنین زینب کرمی هستم ۱۱ساله

وحید
وحید
پاسخ به  نازنین زینب کرمی
1 ماه قبل

زینب یا نازنین بلاخره؟
اگر در طول روز هست و حالت پوستی مشکوکی نداری .نگران نباش .رفع میشه ..ولی اگر زمان خواب میاد سراغت ،حتما ب پزشک مراجعه کن

سید رضا
سید رضا
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید
چن ماهیه لبه های کف پام میخارع بخصوص لبه کف پا چپم و پشت کف پای راستم میخارع
رضا هستم ۲۰ سالمه

خ کلویانی
خ کلویانی
2 ماه قبل

سلام وقت همگی به خیر چهار ماه هست که بدنم دچار خارش شده بیشتری سینه هام و کف دست و انگشتان پاک زیر و رو مخصوصا لایه انگشتانم اصلا نمیتونم تحمل کنم
در ضمن بدون هیچ کهیر یا قرمزی یا التهابی
لطفا راهنمایی کنید

لیلا
لیلا
3 ماه قبل

سلام خسته نباشین من هم پاشنه پاهام میخاره بعضی وقت هم نمیخارن من ۳۵ ساله هستم

عبدی
عبدی
4 ماه قبل

سلام ببخشید من دختر ۲ساله دارم دقیقا یک هفته است یبوست داره همزما با یبوست خارش کف پا هم داره خواهش میکنم راهنماییم کنید

بختیار
بختیار
4 ماه قبل

سلام شرمنده من یه آقای ۴۵ساله هستم دوماهی
میشه بعض شبها فقط بین ۳انکشت کوچک پای راستم شبها موقع خواب خارش عجیبی داری خیلی اذیت می‌کنه تادیر وقت راهنمایم کنید خدا خیرتون بده ممنون شرمنده

زهرا
زهرا
6 ماه قبل

سلام من ۳۰ سالمه از بچگی تا حالا کف دست و پاهام خشکه ومدام پوست میندازه طوری که مشتم پر پوست میشه تقریبا هر روز وخیلی هم خارش کف پا دارم خیلی هم دکتر رفتم ولی مشکلش رو نفهمیدن چیه دیگه خسته شدم بعضی وقت ها میخوام… لطفا اگه کسی این پیام رو دید و درمانی بلد بود بگه ممنون

شهناربداغی
شهناربداغی
پاسخ به  زهرا
5 ماه قبل

سلام کرم پاازمحصولات مااستفاده کنیدکه گیاهی هست امیدخدانتیجه خواهی گرفت

حکیمه
حکیمه
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

سلام
با احترام گلیسیرین وآبلیمو وازلین رو مخلوط وبمالید به موضع
حوصله کنید
حتما برطرف میشه

ساشا
ساشا
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

دوقاشق نشاسته گل تو آب گرم حل کن و گلیسرین بریز توش چندقاشق دستاتو بزار توش بیست دقیقه ،نیم‌ساعت بعد تا صبح دستکش دستت کن کلی بهتر میشه دکتر حسن صیرفی هم سرچ کن خوبت میکنه

سعید
سعید
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

سلام شما مشکل گوارش داری یا پیچ خوردگی روده

وحید
وحید
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

خاله ی من هم این مشکل رو داشت.و خوب نمیشد..منم اینجوری شدم چند بار …اولا عصبیه.دوم اینکه باید بری دکتر .یه آمپوله میزنن به همون نقطه از دستات ..بعد ردیف میشی…دستاتو زیاد نشور .ظرف هم نشور

یاسمن وحدت
یاسمن وحدت
6 ماه قبل

سلام خوبیخسته نباشید میگم دوسه ماه میشه کف پاهام میخاره پوست میکنه چند بار دکتر رفتم نتیجه نگرفتم علتش چی است بهم میگن ممنون میشم

حسنیه رباطی
حسنیه رباطی
10 ماه قبل

سلام خسته نباشی کف پام مخصوص شباتمام کف پاروروپاخارش شدیدداره ممنون میشم راهنمای کنید من ۴۲ سال سنم هستش خارش کف پام هرچندفقط خارش میگیره بازبعدازچندوقت خارش نداره

آراد
آراد
پاسخ به  حسنیه رباطی
7 ماه قبل

به منم بگو تگه فهمیدی حالا من ۱۳ سالمه/=

سیروس شکری
سیروس شکری
10 ماه قبل

علت خارش پاشنه پا چیست

سارا
سارا
10 ماه قبل

سلام ۴۰ ساله هستم و کف یک پای من ورم کرده و میخارد به طوری که نمیتوانم ان را زمین بگذارم

صادق میرزاجانی
صادق میرزاجانی
10 ماه قبل

سلام آقای دکتر کف پاهام از برج ۲شروع به خارش شدید می‌کنه تا اول پاییز دلیل این چیست چند بار دکتر رفتم پماد نوشته شده که داروخانه ها خودشون درست میکنن

وحید
وحید
پاسخ به  صادق میرزاجانی
1 ماه قبل

سلام دوست عزیزم.
تقویم رو بردار ،از اردیبهشت تا آبان را پاره کن.
با تشکر.

محمد امانی
محمد امانی
1 سال قبل

باسلام آقای دکتر کف پای من تقریبا سه ماه است خارش دارد تاول میزند من از چه قرص یا لوسیونی استفاده کنم که درمان شوم با تشکر

ساشا
ساشا
پاسخ به  محمد امانی
2 ماه قبل

خداییش دکتر چرا نمیرین

علی
علی
1 سال قبل

ما هرجا کشتیم دکترخارش پوست را ندیدیم.

دکتر عمومی
دکتر عمومی
پاسخ به  علی
15 روز قبل

دکتر پوست و زیبای،همان دکتر خارش پوست،هست

محمدرضا نظاملو
محمدرضا نظاملو
1 سال قبل

سلام من جفت پاهام کفشون میخاره اما کم
روی پاهام هم لکه های سفید افتاده که خشکن دلیلش چیه ممنون

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام من ۱۲ سالمه دارم میرم تو ۱۳ نمی‌دونم چرا ۵دقیقه یا ۱۰ دقیقه سر پا می ایستم کف پاهام خارش میگیره وقتی هم دو دقیقه می‌شینم دیگه نمی خاره

قربانزاده
قربانزاده
1 سال قبل

سلام مدتی است که احساس میکنم انگشتان وسینه پاهام مخصوصأ که کفش میپوشم خیس میباشد ولی ظاهرش نشان نمی دهد وگاگاهی سینه پاهام میخاره میخواستم علت رابدانم

وحید
وحید
1 سال قبل

سلام من فقط پاشنه پای راستم بدون دلیل پوستی خارش داره میخواست علتشو بدونم

اعظم کریمی
اعظم کریمی
1 سال قبل

سلام من چند وقتیه خارش پاشنه پا دارم خیلی شدید مخصوصا بعداز خوردن غذا بیشتر میشه الان تخم مرغ اب پز خوردم کلافه شدم یه نعوتادین خوردم تا کمی بهتر شد البته پسوریازیس ومشکل کبد ومعده واگزما هم دارم الان چیکار کنم

معصومه یوسفی
معصومه یوسفی
پاسخ به  اعظم کریمی
10 ماه قبل

سلام من گاهی اوقات خارش شدید کف هردو پا دارم.به حدی زیاد است که دلم بی قرا مشود دلیلش چی میتونه باشه چیکار کنم

ناصر
ناصر
پاسخ به  معصومه یوسفی
4 ماه قبل

سلام وخسته نباشیدمن حدود۲ماه میشه که زیرپای راستم به سمت انگشتای پام خیلی شدیدمیخواره.لطفن راهنمایی کنید.

سعید
سعید
پاسخ به  ناصر
1 ماه قبل

سلام دلیلش کبد چرب داری .آب انار وهر چیز موزهل بخوری که شکمت روان بشه برطرف میشه

منیر ه هستم از تهران سوالم از شما مدت چند ماه است
منیر ه هستم از تهران سوالم از شما مدت چند ماه است
پاسخ به  معصومه یوسفی
4 ماه قبل

نههسلا

آدی
آدی
پاسخ به  اعظم کریمی
4 ماه قبل

علت چی بود؟

زهرا
زهرا
پاسخ به  اعظم کریمی
4 ماه قبل

سلام ،من حدود یکساله کف پای راستم مخصوصاشبابه شدت میخاره،طوری که تاول میزنه،خیلی کلافم دلیلش چیه؟

دلارا
دلارا
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

وای منم همینطور البته دو روزه اینشکلی شده خیلی اذیت میشم ، شبا کف پاهام میخاره شدید ، کلا از مچ پام به پایین میخاره پام

رضا
رضا
1 سال قبل

الان ده دقیقست کف پای چپم به خارش افتاده البته بین انگشتان و وسط پا

مسلم
مسلم
پاسخ به  رضا
6 ماه قبل

با سلام من کف پام نزدیک پنجه خارش شدید ولی گاه گاهی میگیره با خاروندن شدیدتر میشه

جواددانشی
جواددانشی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید زیر پام وموهام میخاره

عسکری
عسکری
1 سال قبل

سلام دخترم ۴ سالشه ازخارش شصته پاش شب نخوابید علت چیست

اعلمی هستم
اعلمی هستم
1 سال قبل

سلام صبح بخیر کف پا و دستم خارش شدیت علت اش چیز

طاهره
طاهره
پاسخ به  اعلمی هستم
1 سال قبل

علت خارش کف دست وپا چیست

نگار
نگار
پاسخ به  اعلمی هستم
1 سال قبل

سللم چندروزه تمام بدنم خارش داره مخصوصا کف ماهام باوسرم علت چیست

مهناز مسجدی
مهناز مسجدی
1 سال قبل

سلام من ۳۹ سال دارم گاهی کف پام میخواره نه ترک وتاول داره فقط خارش

زهره محمدی
زهره محمدی
پاسخ به  مهناز مسجدی
1 سال قبل

سلام من هیچ مشکل پوستی ندارم کف پاشنه پاهام یه مدت از داخل خارش شدید وگزگز داره و با خاروندن بیشتر میشه کف پاهاموزمین میزارم موقع نشستن وخوابیدن گزگزش بیشتر میشه ولی سرپا که هستم این گزگز ندارم ممنون میشم پاسخ بدین

سعید
سعید
پاسخ به  زهره محمدی
1 ماه قبل

سلام مشکلت کبد چرب هست

سحرسعدی
سحرسعدی
پاسخ به  مهناز مسجدی
1 سال قبل

سلام.من خانمی ۳۵ ساله هستم کف پام هام خیلی میخاره .البته کبد چرب دارم علتش چی؟
ممنون

صونا داداشی
صونا داداشی
پاسخ به  سحرسعدی
1 سال قبل

سلام چند روره که کفه پای چپه من خارشه خیلی شیرین داشت علتش چیه

آقاجانی
آقاجانی
پاسخ به  صونا داداشی
1 سال قبل

سلام ۳۹سالمه چند وقتیه یک نقطه از کف پای چپم خارش در حد شدید داره که شبها بیشتر میشه علت چیه؟ممنون

سعید
سعید
پاسخ به  سحرسعدی
1 ماه قبل

کبدمشکل شماست

نجفی
نجفی
1 سال قبل

سلام کف پا هایم.خیلی.میخواره.شب.هاهم.رویه.پای.راستم.میخواره.و تاول میزنه خیلی عذاب میکشم

لیلا محمودی
لیلا محمودی
1 سال قبل

با سلام و درود بی کران خدمت شما سروران گرامی . بنده ی مدتی هست که بدجور پاشنه پام خارش گرفته این خارش صبح اول وقت وقتی که از خواب بیدار میشم خیلی زیاده لطفا راهنماییم کنید .سپاسگزارم

صمد پاشازاده
صمد پاشازاده
1 سال قبل

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما شغل من مکانیک هستش و به بهداشت محیط کار و فردی خودم حساس هستم الان چند وقته که دچار شدید خارش کف پا کردم ازمایش کامل هم انجام دادم هیچ مشکلی هم ندارم خواهش میکنم مرا راهنمای کنید

فریدون موفق
فریدون موفق
1 سال قبل

درود برشما بنده هرچند روزی یکبار کف پای چپ خارش داره که پوسته پوسته میشه،بغل پای چپ هم چندروزی خارش زیادی داشت پوسته شد العان محل خارش رنگ قهوه ای شده

الناز کرد
الناز کرد
1 سال قبل

علت خارش کف پا در کودکان خارش در زیر شصت پای راست

مریم جعفری
مریم جعفری
1 سال قبل

سلام کف پاهای من شب ها خیلی میخاره طوری که اصلا نمیزاره خوابم ببره دلیلش چی ممنون

مهناز هستم
مهناز هستم
پاسخ به  مریم جعفری
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر مدت ا ماه میشه هر شب کف دست و کف پاهام شروع به خارش میکنه که خیلی اذیتم میکنه به مدت دو شب قرص ستریزین خوردم فک کردم حساسیته بعد ۴ روز دوباره برگشته ممنون میشم کمکم کنین

عذرا
عذرا
پاسخ به  مهناز هستم
7 ماه قبل

سلام وقت بخیر
من مدتی هست هردو پاشنه پا به خارش افتاده از بس میخوارونم به خون می افتد یا بعضی وقتها ترک خورده و میسوزه و خون میاد
باید چکار کنم

محمد شمسی
محمد شمسی
1 سال قبل

سلام علیکم ببخشید خارش پای دارم درمانش چه است

اوات
اوات
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشید من بعداز زایمانم حدودا ۸ماهه کف پای راستم‌قسمت بالاش بیش از حد خارش داره دلیلش میتونه باشه؟

رضامند
رضامند
1 سال قبل

پاشنه پای چپم مدتی است در د شدید داره چه باید بکنم

نصیر خواجه پور
نصیر خواجه پور
1 سال قبل

سلام. مدتی هست که زیر انگشت شست پام خارش میگیره. دلیلش چیست؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  نصیر خواجه پور
1 سال قبل

سلام. ببخشید من خیییلی وقته زیرانگشت شصت پای راستم میخاره. امشب بدتر شده لطفا راهنمایی کنید. ممنون

نیلوفر کشوری
نیلوفر کشوری
پاسخ به  فاطمه
6 ماه قبل

سلام فاطمه جان خوبی یه چند وقتی پا های من میخواره علت چیست البته خوشکی پوست هم دارم

شقایق
شقایق
پاسخ به  نیلوفر کشوری
4 ماه قبل

فکر کنم چکاپ بدید بهتره چون اکثرا یا بخاطر مشروب زیاد کبدشون مشکل پیدا میکنه یا مشکلات دیابتی دارن که امیدوارم شما شامل ایناها نباشید

عبداله ضامنی
عبداله ضامنی
1 سال قبل

ته کبد چرب نه دیابت بالا است چه کنم

سیما
سیما
پاسخ به  عبداله ضامنی
1 سال قبل

باسلام،من پاشنه پام خیلی میخاره خواهش میکنم کمکم کنیدعلتش چیه

محمود
محمود
پاسخ به  سیما
10 ماه قبل

سلام پاهای مادرمن خارش داره وقتی ماساژ میده یکم ارام میشه علتش چیه ممنون

زهرا
زهرا
1 سال قبل

علت خارش کف پای کودک ۸ ساله چیست؟

بهزادی
بهزادی
1 سال قبل

سلام بنده ی دختره ۲ساله دارم شب ها هنگام خواب میگه کف پاهام درد داره البته فقط پای راست را میگه فرق درد و خارش رو هم نمیداند و کف پای راستش را ماساژ میدم تا بخوابه تو خواب هم خودش مرطب می خارونش حقیقت میترسم ک ببرمش دکتر چون نمیدانم درد داره یا خارش داره ممنون میشم کمکم کنید تشکر

کشاورز
کشاورز
پاسخ به  بهزادی
1 سال قبل

کف پای راست من هم میخاره الان دوهفته هست بین انگشتان وپاشنه پا اون وسط نزدیک به انگشتان پام خیلی میخاره چکارش کنم به نظرتون

زهرا
زهرا
پاسخ به  بهزادی
1 سال قبل

دختر من هم ۴ سالش که بود خارش کف پا داشت هر دو پا حنا گذاشتم کف پاش خوب شد

مهدی عنایتی
مهدی عنایتی
1 سال قبل

علت خارش کف پای کودک ۶ساله شب هنگام خواب چیست ؟

زهرا
زهرا
پاسخ به  مهدی عنایتی
1 سال قبل

علت خارش پا کودک ۸ ساله از صبح شروع شده چیست

صدرا اکبری
صدرا اکبری
پاسخ به  زهرا
1 سال قبل

پسر من سرما خورده ودکتر سفکسیم بهش داده از موقعی که این دارو رو میخوره کف پاهاش میخواره وخیلی اذیت هستش به نظرتون علتش میتونه این دارو باشه؟؟

بهار صالحی
بهار صالحی
پاسخ به  صدرا اکبری
1 سال قبل

سلام دخترم سرماخورده بود شربت دیفن هیدرامین با شربت سیترام دکتر داد از وقتی مصرف کرده کف پا ودستاش میخاره علتش چیه

سرما خوردگی گرفته بعد از دارو خارش پا گرفت
سرما خوردگی گرفته بعد از دارو خارش پا گرفت
پاسخ به  صدرا اکبری
1 سال قبل

پسرم

علی اکبری
علی اکبری
پاسخ به  زهرا
1 سال قبل

سلام دختر هفت ساله دارم که سرما خورد بعد مراجعه دکتر ومصرف شربت سفک سیم زیر پاهاش شروع به خارش کرده علت ممکنه چی باشه

نیلوفر کشوری
نیلوفر کشوری
پاسخ به  مهدی عنایتی
6 ماه قبل

بچه ها پای من هم میخوارید از موقعی که حنا گذاشتم درست شد ولی بعد اینکه رفت یه چند مدت خوارید رفتم پیشه دکتر پماد داد خوب شدم اسم پمادهم این بود. دلیوکسدین خیلی خوب در عرض دوروز خوب میکنه

مریم شجاعی
مریم شجاعی
1 سال قبل

سلام بیشتروقتهاوسط انگشتان دست وپاهام اززیرپوست خارش شدیدی میکنه قرص لوراتادین هم مصرف میکنم ولی اثری نداردخواهشن راهنمایی کنیدممنون

کرمانپور
کرمانپور
پاسخ به  مریم شجاعی
1 سال قبل

کف پام میخواره وپاشنهپام هم میخواره در هر دو پاه ترک دارد و پوسته پوسته شده گرفتگی پا در شب هم دارم وانقدر باید بخارونن تا خوابم ببرد

زهرا احمدی
زهرا احمدی
پاسخ به  کرمانپور
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ۴۳ سال سن دارم حدود ۵سال میشه مشکل خارش شدید کف پا دارم هر چه خارش بیشتر میشه کلافه میشم تا زخم نکنم اروم نمیشه فقط محلی که میخاره خشکه میزنه قبلا دکتر رفتم کرم وصابون مخصوص داد اما هیچ تاثیری نداشت بیشتر موقع استراحت سراغم میاد

دکمه بازگشت به بالا