آشنایی با ترک اعتیاد به گل

گل ترکیبی از گیاه شاهدانه است که علاوه بر مصرف طبی و درمانی، متاسفانه به عنوان ماده مخدر هم استفاده می‌شود. با اینکه گل یا ماری جوآنا نسبت به مواد مخدر دیگر عوارض جسمی و فیزیکی کمتری دارد، اما موجب ایجاد وابستگی روانی و ذهنی می‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب شما را با عوارض مصرف گل و راه‌های ترک این ماده‌ی آسیب‌زا آشنا کنیم.

عوارض کشیدن گل چیست؟

یکی از اصلی‌ترین عوارض اعتیاد به گل مشکلات تنفسی و اختلال در دم و بازدم است. همچنین افرادی که به این ماده اعتیاد پیدا می‌کنند بعد از مدتی دچار عارضه‌ی فراموشی می‌شوند، زیرا این ماده به شدت سول‌های مغز را دچار تخریب می‌کند. به همین دلیل این افراد به مرور زمان قدرت انجام فعالیت‌های روزانه را از دست می‌دهند.

برای پیدا کردن بهترین دکتر روانشناسی  می‌توانید از لیستی که پذیرش ۲۴ در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید و از پزشک مورد نظر وقت بگیرید.

چگونگی ترک اعتیاد به گل

اصلی‌ترین اقدامی که برای ترک اعتیاد به گل باید انجام دهید، گرفتن تصمیم قطعی برای ترک  است. همچنین لازم است بدانید مراحل اولیه ترک اعتیاد به گل با علائم و نشانه‌های زیر همراه است.

  • عرق ریزی سرد و گرم
  • اختلالات خواب
  • سردرد
  • دردهای عضلانی
  • بی‌قراری
  • احساسات منفی
  • کابوس و خواب‌های زیاد

دکتر ترک اعتیاد به مصرف کنندگان گل که قصد ترک دارند آگاهی می‌دهد علائم و نشانه‌های ترک گل موقتی هستند و با انجام مراقبت‌های لازم از شدت آن‌ها کم می‌شود.

مراحل ترک اعتیاد به گل

اثرات درمانی ترک گل تا سه هفته ادامه پیدا می‌کند. به همین دلیل ممکن است طی این مدت فرد احساساتی نظیر خشم، غم یا یاس را به طور شدید بروز دهد.

در مراحل ترک گل لازم است وضعیت فرد توسط دکتر روانپزشک ترک اعتیاد به صورت دقیق بررسی شود و پاسخ‌های مناسب و درخوری به مشکلات و احساسات فرد داده شود تا بتواند از این مرحله عبور کند.

در نهایت با از بین رفتن علائم جسمی و روحی ترک اعتیاد به گل، فرد وارد دوره‌ای جدید از زندگی می‌شود و هویت جدیدی پیدا می‌کند.

ترک اعتیاد به گل چند روز طول میکشد؟

مدت زمان لازم برای ترک اعتیاد به میزان مصرف روزانه و هفتگی بستگی دارد. اما معمولاً بین ۶ تا ۱۰ هفته زمان لازم است تا کسی که به گل اعتیاد پیدا کرده بتواند از وابستگی رهایی پیدا کند.

دکتر مطالعات ترک اعتیاد در حیطه‌ی روانشناختی، پیشگیری، درمان و بازپروری سوءمصرف و وابستگی به مواد مخدر تخصص و تجربه‌ی کافی دارد.  

ترک گل با گروه درمانی

یکی از شیوه‌های موثری که برای ترک اعتیاد به گل مورد استفاده قرار می‌گیرد گروه درمانی است. در این شیوه جلسات مشاوره به صورت گروهی برگزار می‌شود و فرد مصرف کننده راحت‌تر با مراحل ترک کنار می‌آید.

دکتر روانشناس اعتیاد به بیمار کمک می‌کنند تا با علائم کنار بیاید و برای مصرف دوباره مواد وسوسه نشود.

راه‌های ترک گل در منزل

برخی از افرادی که به گل اعتیاد دارند ترجیح می‌دهند به جای مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد، به تنهایی و در منزل اقدامات لازم را برای ترک انجام دهند.

ترک اعتیاد به گل
ترک اعتیاد به گلاعتیاد

دکتر روانشناسی عقیده دارد، هیچ تفاوتی بین مکان مورد نظر برای ترک اعتیاد وجود ندارد، فقط باید وضعیت جسمی و روانی فرد تحت بررسی قرار بگیرد تا دچار صدمه نشود و فرایند ترک با شکست مواجه نشود.

داروی گیاهی برای ترک گل

استفاده از داروی گیاهی در کنار داروی شیمیایی و روان درمانی به ترک اعتیاد به گل کمک می‌کند. اما لازم است بدانید داروهای گیاهی برای اثرگذاری نیاز به زمان دارند. همچنین لازم است وضعیت جسمانی و روانی قبل از مصرف داروی گیاهی توسط دکتر روانشناسی عمومی بررسی شود.

داروهای گیاهی موثر در ترک اعتیاد به گل شامل موارد زیر است

  • بریا کاهش اظطراب و استرس ناشی از ترک می‌توان از دمنوش‌های اسطوخودوس یا گل گاوزبان استفاده کرد.
  • مشکلات دل پیچه و اسهال ناشی از ترک گل هم با گیاهان دارویی نظیر زنجبیل و نعناع درمان می‌شود.
  • ترک گل با کندر هم یکی از روش‌های موثر برای کاهش اضطراب ناشی از قطع مصرف مواد است.

درصورتی‌که از تاپیک ترک گل در خانه نی نی سایت پاسخ سوالات خود را دریافت نکرده‌اید می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن پذیرش ۲۴ مراجعه کنید و از دکتر روانشناس آنلاین وقت بگیرید تا بتوانید مشکلات خود را حل کنید.

شیوه‌های رفتاری اشتباه برای ترک گل شامل چه مواردی است؟

  • رفتار اطرافیان بیمار

رفتارهای پرخاشگرانه با مصرف کننده‌ای که قصد ترک گل را دارد، موجب دلزدگی فرد و تمایل به مصرف مجدد می‌شود. پس لازم است اطرافیان و خانواده در مورد شیوه‌ی صحیح رفتار آموزش ببینند.

درصورتی‌که وقت کافی برای مراجعه‌ی حضوری به مطب ندارید می‌توانید از لیست روانپزشک آنلاین که پذیرش ۲۴ در اختیار شما قرار می‌دهد، وقت بگیرید و در کوتاه‌ترین زمان مشکل خود را حل کنید.

  • مصرف مقادیر بالای ریتالین

یکی از اشتباهات رایج برای ترک گل استفاده از مقادیر بالای از مقادیر بالای ریتالین است. اما بهتر است بدانید مصرف ریتالین فقط در شرایط خاص و برای بهبود وضعیت جسمانی مصرف می‌شود. پس مصرف خودسرانه و با دوز نامناسب هیچ تاثیری در ترک گل کشیدن ندارد.

همچنین بهترین دارو برای ترگ گل دارویی است که وابستگی جدیدی را برای فرد ایجاد نکند. مثلاً کسانی که داروهای ضد افسردگی یا ضد اضطراب را جایگزین مصرف گل می‌کنند روش اشتباهی را انتخاب می‌کنند.

دکتر هماتولوژی با بررسی کامل اجزای خون و فرآورده‌های آن به تشخیص و درمان بیماری‌ها کمک می‌کند.

  • عدم مراجعه به روانشناس

کسانی که به صورت خودسرانه گل را ترک می‌کنند فقط وابستگی جسمی را از بین می‌برند، درحالی‌که لازم است به لحاظ روانی هم سم‌زدایی شوند تا وابستگی روانی از بین برود و احتمال بازگشت به مصرف مواد کم شود.

دکتر بهداشت روان در زمینه‌ی درک ذهن و رفتار انسان فعالیت می‌کند تا محیط جامعه را برای زیست روانی سالم آماده کند.

جمع بندی

گل ماده‌ی مخدری است که این روزها استفاده از آن بین جوانان شایع است و موجب ایجاد مشکلات روانی و اختلالات خلقی می‌شود. این مطلب حاوی اطلاعات مفید و راهکار موثر برای ترک گل است.

۴.۱/۵ (۲۷ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
178 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ma.
Ma.
13 ساعت قبل

سلام دوستان من تقریبا ۱سال گل میکشم روزی ۱گرم خودم میخوام که واقعا ترک کنم ولی این بی اشتهایی و حالت تهوع موقع غذا خوردن برام مشکل ممنون میشم یراه بزارین جلوم

امیرعلی
امیرعلی
5 روز قبل

سلام دوستان خیلی لذت بردم از خوندن کامنتهای انگیزشی و تاثیرگذارتون.
منم ۱۴ سال گل کشیدم،بعد از این مدت امروز ۳روز ترک کردم بدون دکتر و دارو فقط خواستم ک نکشم و فعلا موفق بودم،دعا کنید بتونم همین مسیرو ادامه بدم

آخرین ویرایش 5 روز قبل توسط امیرعلی
مسعود
مسعود
5 روز قبل

این حرفارو همه هزاربار شنیدین راه حل درست و مصلحای بدین،من هرروز میگم دیگه امروز نمیخرم،اما عصر وقتی کام اخرو میگیرم تموم میشه یادم میره صبح چی گفتم…..

روز از نو و روزی از نو

نفس
نفس
5 روز قبل

سلام من ۶ ساله دائم هر روز میکشم دو بارم ترک کردم هربار ۱۴ روز تونستم نکشم بعد دوباره شروع شد این بار تصمیمم جدیه و سه روز پاکم سخته ولی شدنیه زیبایی پول اعتبار دوستام عشقم. همه چیزمو بخاطر این گل نحس از دست دادم تورو خدا جلوشو از هرجا هستین بگیرین برای پاک شدن دائمی منم دعا کنین

ناشناس
ناشناس
6 روز قبل

سلام دوستان من خیلی وقته میکشم ۳۰ سالمه ولی ۱۳ ساله میکشم اولش هشیش بود بعدش گل زدیم اصلا یه ادم دیگه شدم روزی دوتارول میکشم میخوام کم کنم ولی نمیشه همه چیم از دستم رفت ماشین خونه پول .نه اینکه دود کردم رفت هوا نه ولی تصمیم های اشتباهی بهم داد که تاوان دادم حالا هم بیغیرت شدم نه چیزی خوشحالم میکنه نه چیزی جالبش اینجاس که اصلا چیزی ناراحتم هم نمیکنه یه ادم بی روح و روان لطفا یه دکتر خوب بهم معرفی کنین انلاین

محمد
محمد
18 روز قبل

با سلام ۔ من حدود۷ سال مصرف مداوم گل ۔ حشیش ۔ کمیکال ۔ دستمال ۔ سالویا ۔ ماشروم داشتم ۔ خلاصه کلام از یه پسر رزمی کار و خوشتیپ تبدیل شدم به یه زامبی که همه از دستم فراری بودن حتی دیگه اعتباری پیش داداشای کوچیکم نداشتم ۔ یه مرده متحرک وقتی تو آینه به خودم نگاه میکردم حالت تهوع میگرفتم اینا حالا ضرر های بیرونی بود و روان دورن رو نگم چه فکر های عجیب و غریبی به سرم میزد ۔ صبح و شبم قاتی شده بود روزی یه لقمه غذا نمیتونستم بخورم افسرده و عصبی از ۹۰ درصد روزمره گی یه ادم عادی رو از دست دادم نه چیزی بهم حال میداد نه جایی نه غذایی نه هیچی تا کسی چیزی میگفت راجبع اعتیاد شروع میکردم به بد و بیراه بارش کردن حتی یه بار داییم رو تا سر حد مرگ با قفل فرمون زدم هیچی حالیم نبود ۔ تا اخراش که همه فکرو ذهنم شده بود خودکشی ۔ تا اینکه با یه سن بالای که قبلا معتاد بود تو جوب میخوابیده ولی ترک کرده بود خونه ماشین طلا فروشی برا خودش دست و پا کرده بود حرف زدم یه دعای قشنگی گفت زندگی منو دگرگون کرد ۔ گفت همیشه بگو خدایا آرامشی اعطا فرما که بپذیرم آن چرا نمیتوانم تغییر دهم ۔ قدرتی ده که تغییر دهم انچه چرا که میتوانم و دانشی که فرق این دو را بدانم ۔ دوستان من از وقتی ترک کردم کاری به سختی ترک ندارم چون موقته با اینکه من چن مدل دراک میزدم ۔ ولی ولی ولی بعد ترک همه چی برگشت خانواده دوست پول ماشین الان خداروشکر زندگی اروم و روتینی دارم میرم میام سر وقت میخوابم سر وقت غذا میخورم هیچی حالت عادی نمیشع قدر زندگی رو بدونید و هیچ موقع دیر نیست حتی وقتی از چیزی بگردی از ادم های عادی قوی تر میشی ۔۔۔۔ارزوی موفقیت و سلامتی دارم واسه همتون

امین
امین
20 روز قبل

با سلام خدمت همه ی دوستان

بنده بیش از یکسال از وقتی که بیدار میشدم تا وقتی که میخوابیدم گل مصرف میکردم اوایل واقعا لذت میبردم از مصرف گل ولی این اواخر لذت که نمیبردم هیچ تازه وقتی مصرف میکردم سردرد شدید و حالت منگی بهم دست میداد جوری که هرچقد میخواستم روی موضوعی تمرکز کنم نمیتونستم فراموشی شدید گرفته بودم بطوری که وقتی میخواستم جایی برم وسایلم رو جا میذاشتم همیشه ترس و استرس داشتم زیر چشام کبود شده بود رنگ پوستم به سمت سیاهی رفته بود همش دوس داشتم تنها باشم و هیچ دوستی دیگه واسم نمونده بود دیگه کلافه شده بودم از این وضع خدارو شکر الان چند روزی هست که گذاشتمش کنار واقعا حال خوب رو درک کردم ممکنه آدم حس کنه وقتی ترک کرد دیگه اون آدم قبل از مصرف نمیشه ولی جلوی ضرر رو هروقت بگیری منفعته به امید رهایی از چنگ این بلای خانمان سوز رو برای همه ی مبتلایان دارم شاد و پیروز باشید

آخرین ویرایش 20 روز قبل توسط امین
mobi
mobi
23 روز قبل

سلام دوستان پسر دایی من هشت سال گل میکشه والان داره ترک میکنه توهمی شده مثل دیونه ها رفتار میکنه وهی فحشای بد میده چکارش کنیم روانپزشک بردیمش ی سه جلسه دیگه قبول نکرد بره کمپ هم یک ماه بزور موندوالان حال واحوالش خیلی بده یک راه حل میشه بدید ممنون میشم

هادی
هادی
25 روز قبل

سلام امیدوارم در پناه حق باشید و مورد لطف خداوند بزرگ
اونه ک همه مارو نجات میده
من حدود شیش هفت ماه مصرف مستقیم داشتم
ی روز به خودم اومدم دیدم خب این راهی که من میرم همه که با گردن کج برگشتن و ته ندارع
بهتره همین الان ک وابستگیم زیاد نیس بذارمش کنار
واقعا خدا منو خیلی دوس داره
تو اوج لذت مصرف تو دوران طلایی مصرف ب این درک و شعور رسوند منو
الانم نزدیک سه ماهه لب به اون اشغال نزدم
موفق و پیروز باشید تو این مسیری ک هستید
اعتیاد یه بیماریه خدایا به حق خانوم فاطمه زهرا به همه بیمارا شفا بده

کرمی
کرمی
27 روز قبل

سلام داداش من یکی دوسالی هست گل میکشیده فک کنم ما به محض فهمیدن فرستادیم کمپ البته هنوزم نمیدونیم گل یا هشیش هنوز ۱۸ سالش هم نشده که بعد از کمپ دوباره شروع کرد و قصد ترک هم نداره هر روز هم صورتش داغون تر میشه میخواستم ی راه حل بگین رفتارمون چجوری باشه پیش مشاور ببریم؟
و اینم بگم که خیلی لجبازی میکنه انگار برای ثابت کردن که من میتونم میکشه و زود تحت تاثیر دویتاش قرار میگیره

آخرین ویرایش 27 روز قبل توسط کرمی
حسبی الله
حسبی الله
28 روز قبل

سلام دوستان
اولین کاری که برای ترک میکنین بعد چند هفته که نکشین مریض میشین و کلا افسردگی شدیدو سردرد بدن درد میگیرین
بعد اینارو که گرفتین سعی نکند بین خودتون بمونه باید به پدر یا مادرتون بگید
و اصلا نترسید و دعا بخوانید
وقتی معدتون درد کرد به یکی بگید کن شکمتونو سفت نگه داره تا پاهاتون خواب بره بعد شکم دردتون رفع میشه و هروقت که اینجوری شدین تکرار کنین این کارو و برای سردرد کلا وقت خوابتونو بخوابید قرص خواب نخوردید و هیچ گاه نترسید به خودتون امید داشته باشید

یه معتاد که ترک کرده
یه معتاد که ترک کرده
پاسخ به  حسبی الله
21 روز قبل

مث آدم بنویس ببینیم چی نوشتی

احسان ملایی
احسان ملایی
1 ماه قبل

من خودم الان ۲۰ روز تحت نظر دکتر ترک کردم ۳ روز علایم خفیف داشتم با کمک دکتر دوستان ترک خودسرانه فقط وقت و اعصابتو میگیره ازت زیر نظر پزشک اصلا سخت نیست ترک یادتون باشه چون چندین بار خودسرانه ترک کردم و برگشت بدتری به گل داشتم فقط زیر نظر پزشک ترک کنید

مهتاب
مهتاب
پاسخ به  احسان ملایی
22 روز قبل

کدوم دکتر

احسان ملایی
احسان ملایی
1 ماه قبل

سلام من از ۱۶ سالگی هشیش میکشیدم‌اون موقع گل مثل الان مد نبود از سال ۸۷ هم شروع به مصرف گل کردم الکی خیلی بزرگ نکنید ترک گل رو تو ارامش کامل وحتما زیر نظر روانپزشک راحت میتونی بزاری کنار فقط یادتون باشه گل هم ادمو بیغریت میکنه هم نابود نترسید هرویین نیست

احسان ملایی
احسان ملایی
1 ماه قبل

ترک ماریجوانا

محمد رضا
محمد رضا
1 ماه قبل

اقا بنظرم گل وقتی بدردت میخوره ک ب جاش و ب موقعش استفاده کنی و جنبه داشته باشی ..‌‌وگرن بشه هرروز ،از زندگی و همه چی میندازتت…

رضام
رضام
پاسخ به  محمد رضا
1 ماه قبل

شده مغزت درد بگیره ..هر روز ارزو مرگ کنی به اینجا نرسیدی ..سالی ی بارم زیاده ..هر چی خواستین بکشین گل نکشید …اولش منم مثل تو بودم نمیفهمی چی میشه بخدا شیره تریاک شرف داره تهش میری کمپ میزاری کنار این اما تهش باید بری تیمارستان ..نمیدونی چیه راجبش ح نزن

هادی سیاه
هادی سیاه
پاسخ به  محمد رضا
1 ماه قبل

من موافق هستم با شما من از بیست سالگی با حشیش تو سربازی آشنا شدم البته اون اوایل خیلی کم میزدم دیگه بعدها بیشتر شد الان که ۵۳ سالمه هنوز مصرف میکنم .
کارم هم مدیریتی بوده بازنشسته شدم و زندگی آروم دارم
من با کانابیس ارتباط خوبی گرفتم و راضی هستم.

حسبی الله
حسبی الله
پاسخ به  محمد رضا
28 روز قبل

به بار گل کشیدن ضرر زیادی داره

هیچکس
هیچکس
پاسخ به  محمد رضا
11 روز قبل

نظرت برای خودت بجای این دری وری نوشتن ، بیای بگی نکشید میای یه چرند میگی واسه اونی که داره چهار تا مطلب مفید میخونه که خودشو از آلودگی نجات بده گند میزنی به همه چیزش با همین نظر مسخره تو گند میخوره به تصمیم یه نفر که میخواد ترک کنه (وسوسه اش میکنی) یه ذره موقع حرف زدن فکر کن

آخرین ویرایش 11 روز قبل توسط هیچکس
رضا
رضا
پاسخ به  هیچکس
9 روز قبل

دقیقا

حسینی
حسینی
1 ماه قبل

سلام پسرمن ۲۷سالش هست ۳ماه گل ترک کرده بود خیلی حالش خوب بود الان ۲ماه شروع کرده توراخدابهم بگید چیکارکنم چطوری رفتارکنم تاحرف میزنم خیلی خیلی عصبی میشه میشه ارهنمای کنید چیکارکنم

ارین
ارین
پاسخ به  حسینی
1 ماه قبل

خودم ۶ سال میکشم … اون رفیقاش ک باهاش میکشن بخاطر دنگش ز میزنن بهش بگو اونارو بلاک کنه .. ادامه بده داداش یا دیوونه میشه یا ریه هاش نابود میشه ی سر ببرش بیمارستان مصیح تهران ببینه تهش چیه ..خون بالا نیورده هر روز ارزو مرگ کنه ..اگ تونسی این کامنت و نشونش بده بفهمه تهش چیه ..

حسن
حسن
پاسخ به  ارین
1 ماه قبل

سلام ببرش کنگره. ۶۰بهترین راه برای درمان اعتیاد

علیرضا
علیرضا
1 ماه قبل

سلام و خسته نباشید
من حدود ۵ سال شیره مصرف میکردم کل زندگیم نابود شد ورزش میکردم تفریج میرفتم با خانواده وقت میگذروندم میخندیدم
خلاصه حالم خوب بود تا اینکه بخاطر یه سری مشکلات رفتم سمت شیره
بعد ۵ سال که هر چند وقت یه بار تصمیم میگرفتم ترک کنم دوباره لغزش میکردم
تا اینکه بعد از آسیب‌هایی که دیدم
به صورت جدی با افکارم جنگیدم بدون مصرف چیزی ترک کردم الان حدود ۲ ساله که شیره مصرف نمیکنم
اما داستان از جایی شروع شد که جایگزین پیدا کردم بجاش رفتم سمت گل
الان ۲ ساله دارم گل میکشم تمام روح و روانم نابود شده هیچی برام نمونده حتی رفیقامم دیگه باهام حرف نمیزنن فقط میرم سرکار برمیگردم خونه مصرف میکنم
دوستان تخریبی که از من کرده مواد خدا نکنه سر کسی بیاد گوه خوریه ولی یه زمانی ورزشگار بودم چنتا مدال دارم ولی چ فایده زندگی خودمو نابود کردم
خاستم بگم الانم دیر نیست
با تجربه‌ای که توی این چندسال داشتم جمع بندی کردم حالا یه تصمیم جدی گرفتم که دیگه مصرف نکنم خسته شدم و حالم از خودم بهم میخوره حتی کسی نیست که بخوام باهاش حرف بزنم یا از شرایط روحیم بگم ولی بازم مشکلی نیست خودم فقط میتونم وضعیت خودمو درست کنم
الانم هفته اولیه که نمیکشم مغزم انگار یه ضربه محکم خورده همش گیجم
هرکاری میکنم که دیگه نکشم اول برای خودم و مادرم نذارید اونا بفهمن چون واقعا مادر نابود میشه خواهشم از شما دوستانم همینه نکشید آقا بهاشو با جسم و روح روان و مال همه‌چی دادیم کافیه دیگه واقعا خسته شدم..

امین
امین
پاسخ به  علیرضا
1 ماه قبل

چکار کنیم ک از سگ مصب رها شیم داغون شدم ممنون میشم کمکم کنید

علی
علی
پاسخ به  امین
1 ماه قبل

دیگه نکش همین اگه میتونی

مسیح
مسیح
پاسخ به  علی
29 روز قبل

من خانوم هستم از۲۲ سالگی تا ۲۶ سالگیم مصرف داشتم ۱ سال روزی ۱۱ سره سیگاری هشیش بعد یهو گل کشیدم کلا هشیش نکشیدم .پرخاشگر شدم خیلی زیاد روزی ۵ تا گل میکشیدم شریکی با ی اقا … وقتی از اون اقا جدا شدم کاسب دیگه سراغ نداشتم چند دوزی بی گل موندم دیدم عه چ پوستم صاف و خوشگل شد و به خاطر زیباییم و خوب شدن روند زندگیم یهو و بدون دکتر کاملا کل دود های زندگیمو هم ۱ پاکت روزانه سیگارمو یهو ترک کردم طوری یهویی ترک کردم که همه فکر میکنن قایمکی میکشم
اما نمیکشم چرا چون فقط خاستم ک ترک کنم فقط خودم خاستم . ۲ ماهه هیچی نکشیدم و در کل این دو ماه بدلیل یهویی پرخاشگریام فقط سیگار دو نخ کشیدم سرم گیج رفت دیگه اوووع اونم نمیکشم
من لج کردم ک نکشم و الان اصلن جلوم یه ملت بکشن نمیکشم من
خاستم بگم دکتر و فلان و بسان واسه اوناییه ک بزور میخان ترک کنن و زدههههههه شدم دلییییی
یکم از لج بازیه هایی ک با دیگران میکنید با همین علف حسادت رنگ بکنید حتی ی پاکت سیگار همیشه کیفمه ک روش تاریخ زدم
فقط خودت باید بخای باقیش چرته اونم بخاطر خودت

مسیح
مسیح
پاسخ به  امین
29 روز قبل

حاجی من خودم مصرف میکردم اوف شدید همههه چتی هارو
بیخیال خودتو با خوراکی سرگرم کن بخدا مدیتیشن انگار تو بدن مواد درست میکنه مدیتیشن کن بخدا تجربه کردما ن این کارو کردم … دم و باز دم عمیق کن از بینی بکش … نگه دار صبر کن بعد از دهان بده بیرون دقیقا روند کشیدن گل رو بدون هیچی دو دقه در روز بکن
چس دود نکنیا دم و بازدمو خوب نگه دار فک کن اون نفسی ک کشیدی رفته داخل داره همه چاکراهارو تمیز میکنه بعد تاریکی ها و کثافتارو از دهان ب بیرون بفرست
واووو عالیه بخدا عالیه

رضام
رضام
پاسخ به  علیرضا
1 ماه قبل

داداش ایشالله ترک کنی بازم بری باشگات دمت گرم واقعا خیلی مردی تو میتونی فقط رفیقایی ک میزنن و بلاک کن دیگ نبینشون برو باشگاه دوتا خوبش و پیدا کن ..منم ۶ سال گل کشیدم اما گل بدتر از شیره هس

مسیح
مسیح
پاسخ به  علیرضا
29 روز قبل

ایول دس خوش
من دختر هستم من فوق العاده مصرف داشتم گل حشیش لاب لاش هر از گاهی دم آیس
لا ب لاش تعارف های تونی رد نمیکردم
خلاصه هر چی میدیدم میکشیدم روزی خیلی فراوان کشان دهشتم ی پاکت سیگار
یهو بدون دکتر فقط سر حرف ی نفر ک بهم گفت چیه نرسیده بهت صبحش دسگه کلا بوسیدم گذاشتم کنار
بدنم میلرزید تعریق سرد
خودمو بستم ب گرمی شیره انگور و خرما و پسته و موز و
الان اصن لولو بودم شدم هلو
بیخیال داداش تویی ک گل میکشی ادعا داری و رپ میکنی و خفنی … پس اگه خفنی … یهو ببوس بزار کنار … ی تیکهعلف و فلان چیه ک تورو وسوسه کنه والا سخت نبود اما کلییییی پرخاشگر شدما بی دلیل یهو به همه میتوپیدم
فقط فقط فقط لطفا از هدمای قبلی زندگیتون دوری کنید واز اونایی ک مصرف میکنن دوری کنید ب درک ناراحت بشن ولی بعدش به خودت میبالی من رو ب موت بودم اصلا دیگه خط قرمزو رد کرده بودم اما من لج بازم و دود چاکراهای بدنو نابود میکنه … مدیتیشن کنید واوووو

سعید
سعید
1 ماه قبل

من چندسال گل کشیدم،الان ۳ روزه گذاشتم کنار

فروزان
فروزان
پاسخ به  سعید
1 ماه قبل

درود بر غیرت کسایی که به فکر ترک هستن. خواستن توانستن هست.برا ما ایرانیا هیچ کاری سخت نیست.لطفا ترک کنید سختیش کوتاه هست و بعد مدتی مس روز اول اوکی و سرحال میشید. با کسایی که میکشن قطع رابطه کنید.ورزش کنید.ارزش انسان ایرانی از هر ملتی بالاتره باور کنید.از خدا بخاین کمک میکنه.خیلیم ترک مواد رو سخت نگیرید خیلی خیلی راحت بدن انسان بر میگرده میشه مس روز اول. منتهی دیگه دورش نرین.

علی
علی
پاسخ به  سعید
1 ماه قبل

خوبه تو میتونی برات خوشحالم

من مادرم برای پسرم مشاوره میخوام طرز برخوردم چطوری
من مادرم برای پسرم مشاوره میخوام طرز برخوردم چطوری
پاسخ به  علی
17 روز قبل

مشاوره میخوام برای فرزندم که چطوری گل رو ترک‌ کنه تمام نظرات کسانیکه ترک کردن رو خوندم اما من حال واقعی این افراد رو از جمله فرزند خودمو نمیفهمم کمکم کنید

سحر
سحر
1 ماه قبل

سلام لطفابه من بگین چکارکنم دخترخانومی هستم۲۶ساله از۱۷سالگی حشیش میکشم روز۴تا۶گرم خیلی سختمه ترک کنم تالب مرزترک کردن میرم بعدشرایط برام سخت میشه ۶۵کیلوبودم الان۵۰کیلوشدم۱۵کیلوفقط به خاطردودبه جزحشیش هم اصلااا چیزی مصرف نمیکنم نه مرفین نه هیچی فقط وفقط حشیش کمکم کنیم

S.f
S.f
پاسخ به  سحر
1 ماه قبل

سلام اگه میخای ترک کنی حتمن به یه روانپزشک خوب مراجعه کن . من خودم بعد ترک بی خابی استرس و کابوس داشتم رفتم پیش روانپزشک با دارو منو به روز اول برگردوند

رضا
رضا
پاسخ به  سحر
1 ماه قبل

یه جا سر کار برو که صاحب کارش آدم سالم و خوبی باشه حقوق هم که بگیری خسته میشی از کار هم برگشتی برو خونه بخواب ورزش هم بعدش شرو کن یه مدت این روش آکی میشی فقط باس بخواهی مردونه

هیچکس
هیچکس
پاسخ به  سحر
1 ماه قبل

من ۶ سال هر روز گل کشیدم این اخرا روزی چهار بار !!خودمو تو آیننه نگاه کردم انگار ۶ سال خواب بودم یهو بیدار شدم خودم برای خودم غریب بودم !! شده بودم یه ادم تنها از مردم فراری هیچکس نبود تو این ۶ سال بگه حالت چطوره !! فهمیدم فقط خودمو دارم هیچکس نیست !! نزدیک به سه ماه یهو ترک کردم هنوز پک گل تو کشو میزم ولی حالم دیگه به هم میخوره از روزایی که از بین بردم چه بلایی سر خودم اوردم بهترین روزای حوونیم سوخت و رفت الان تنفر شدید دارم از گل !! توعم فقط خودتو داری برای من سختش چند روز اول بود تو هم اکه بخوای میتونی هیچ کاری نداره فقط بخواه بخواه خودتو نجات بده نزار بیشتر از این روزات بسوزن که دیگه بر نمیگردن !! اهرین روزا تپش قلب درد قفسه سینه سردرد شدید قشنگ به مرگ نزدیک میشدم ! اما الان سرحال و خوشحالم

علی
علی
پاسخ به  هیچکس
1 ماه قبل

حرفات خیلی روم تاثیر گذاشت ممنون

حسن
حسن
پاسخ به  سحر
1 ماه قبل

خواهرگرامی کنگره ۶۰بهترین راه برای رهایی هست

محمد
محمد
1 ماه قبل

هیچ کس تو این ترک ها نمرده تا حالامن قول میدم هرکس که پریشانه بابت ترک زنده میمونه انسان خیلی قوی تر از این حرفاست .ورزش و رژیم سبزیجات خیلی تاثیرگذاره من تجربه کردم خودم قدم اول دوری از هرکسی که باعث مصرف میشه .به امید سلامتی برای همه معتاد ها وبازگشت به کانون خانواده وجامعه .معتاد مجرم نیست یک بیمار است که با درمان به سلامت جسمی و روانی می‌رسد ویتامین های گروهBخیلی تاثیر گذار هستن برای آرامش سیستم عصبی حتما استفاده کنید

منم دیگه
منم دیگه
1 ماه قبل

من نمیدونم قفلی بودن چه ارزشی‌ داره که هممونو درگیر خودش کرده ؟ ماری جوانا خیلی نامرده خودشو خوش ظاهر و خوش رنگ ترین رفیق نشون میده هر کی بیشتر خوشش بیاد بهش بگه به به یه جوری بدتر عذابش میده که شاید تو زندگی بعدیت بفهمی اون دوست خوشگله چیکار باهات کرد …
نه دندون داری نه صورت سالم بدنت پر از خط خطیه موهات پژمرده رنگت عوض شده حتی چشم ها هم عوض میشه نگاهات عوض میشه انگار روح نداری بعضی وقتا . چرا ؟؟ دو ساعت قفلم متا انقد نامرد ؟ حداقل هرویینیا قفل نیستن میزنن میرن دنبال کاراشون حالا درسته که اون دیگه تو دو ماه خرابت میکنه ولی نامرد بودن گل یه چیز دیگس قرار بود رفیقت باشه ببین چیکار باهات کرد تویی که به هیچ خدایی باج نمیدادی …

صبر صبر صبر
صبر صبر صبر
پاسخ به  منم دیگه
1 ماه قبل

چقد قشنگ نوشتین
چیزی که با ظاهر زیبا وارد زندگی میشه ولی کل رندگیتو داغون میکنه

امین
امین
پاسخ به  منم دیگه
1 ماه قبل

دوستان راه کار اصلی ترک گل و حشیش چیه

رضام
رضام
پاسخ به  منم دیگه
1 ماه قبل

واقعا راسته ی مدت میکشی انگار جن رفته تو وجودت کم کم خودت و یادت میره میشی ی ادمه دیگ ک خودش میخواد بعدش کم‌ کم نابودت میکنه میره تو مغز و روانت

۱۱۰
۱۱۰
2 ماه قبل

سلام کسی که گل مصرف میکنه ممکنه دچار تشنج بشه

محمد
محمد
پاسخ به  ۱۱۰
2 ماه قبل

آره

امیر
امیر
2 ماه قبل

سلام من سه ماو۲۴روژ پاکی داشتم چهار روز پیش لغزش کردم و شیش کام زدم الان من تا چند روز دیگه تستم مثبت نشون میده ! ممنون میشم

علی
علی
2 ماه قبل

مرده شور معتاد جماعت رو ببره که برای خانواده و همه عذاب درست میکنن غیرت و وجود داشتن اصلا سمتش نمی‌رفتند لجنهای کثیف بی خاصیت

حامدم حامد
حامدم حامد
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

قضاوت . شما رو در معرض قضاوت شدن قرار می دهد.

آرمین
آرمین
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

مرده شور تو و اون طرز فکرتخمیتو ببرن..تو اصلا به معتادا نمی‌خوری سیرابی ک بخوای دربارشون اظهار نظر کنی

بابات
بابات
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

معلومه خودت هم معتادی هم مشکل دار

سحر
سحر
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

مرده شورذهن پوسیده ات روببرممانعت نکن که خودت هم گرفتارش میشی

محمد
محمد
پاسخ به  سحر
1 ماه قبل

شده که اومده اینجارو میخونه

صبر صبر صبر
صبر صبر صبر
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

متاسفم واسه یه انسان بی درک و فرهنگ مثل شما

خسرو
خسرو
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

سعی کن توهین نکنی معتادها اگر در شرایط خوب بودند لب به دود نمیزدن سعی کن قضاوت نکنی جیب پر از پول خبر از جیب خالی نداره

Viking For ever
Viking For ever
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

مرده شور خودتو ببره بی لیاقت کثیف

رضام
رضام
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

داداش همه مثل هم‌ نیستن ادمه معتاد هست هزار برابر تو معرفت و غیرت داره وجودش و داری روی طرفم همین حرف و بزنی … منم خودم سیگار میدیدم دسته کسی میزاشتم زیر گوشش معتاد میدیدم میخندیدم بهش نفهمیدم چی شد به این روز افتادم بهترین بدن و داشتم تو محلمون .. سرنوشت زندگیه ی دفعه میبینی سر بچت یا خودت میاد میفهمی حرفم و تو خیلی مردی برو یکیشون ترک بده … مهم ذات ادماس

محمد
محمد
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

گمشو بیشرف

علی
علی
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

یکم یواش خیلی داری تند میری نخوری یه جایی

مبارزه با مواد مخدر
مبارزه با مواد مخدر
پاسخ به  علی
13 ساعت قبل

مرده شور تو اون هیکلتو حرف زدنتو ببرن مرتیکه ع.وضی معتاد گذاشت اول تا اخرت

علی مقدسی
علی مقدسی
2 ماه قبل

سلام وخسته نباشید

امیرحسین
امیرحسین
2 ماه قبل

سلام وخسته نباشید خدمت تمام داداش و خواهرای گلم ببینید اگه فکر میکنید با کشیدن مخدر حواص طرف مقابل یا عزیزیتون بهتون حلب میشه اشتباه میکنید هیچی به سلامتی و سالمی نمیشه جامه آدم ها سالمو از خودش دور می‌کنه به طبیعت احترام بگزارید طبیعت شمارو حفظ نگه میداره هممون اراده قوی داریم پس میتونیم از این مرحله سخت زندگی به خوبی عبور کنیم اول خودت دوم خودت سوم خودت خودتو بشناسی دسته همرو میگیری امیر حسینم یک عبور کننده در پناه یزدان پاک باشید بدرود

S.f
S.f
2 ماه قبل

۱۶ سال درگیر گل بودم ۵سال اخر چشامو باز میکردم اولین کاری که میکردم اولین رول گل روشن میکردم به روزی ۳ تا۵ رول می‌رسید دیگه ج نمی‌داد با بانگ می‌کشیدم دیگه .الانم ۲۷ روزه گزاشتم کنار تا ۱۰ روز بیخوابی شدید داشتم . عصبی شدن کنارش الان بهترم ولی هر از گاهی به سرم میزنه

مریم
مریم
2 ماه قبل

سلام .پسرم ۱۵ سالشه. ِآلوده شده به گل .روزی چندبار.توروخدا قدمتون میدم بگین چیکار کنم چند ماهه کارم شده گریه .

....
....
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

گریه برا چی باهاش خوب رفتار کنید تشویقش کنید شما ناراحت باشید پسرتون قلبش میشکنه

محمد
محمد
پاسخ به  ....
1 ماه قبل

سعی کنید ارتباط بیشتری باهاش بگیرید

Ma.
Ma.
پاسخ به  مریم
13 ساعت قبل

سلام آباجی تا خودش سرش به سگ نخوره و نخواد نمیش
من یع ۲ سالش گل کشیدم ولی الان دارم نگاه میکنم خاک بر سرم کل زندگیم رفت پولام رفت موتور سنگینم رفت بدنم رفت قیافم رفت ولی هروقت جلو ضرر بگیری سوده باهاش صحبت کنید این پیامم نشونش بده بقران دود بجز بدبختی و خواری و بیچارگی هیچی نداره هییییچچچچییییی ایشالا همه حالشون خوب بشن و برگردن سر زندگیشون

سجا
سجا
2 ماه قبل

سلام من ۲۲روزه توترک گل رفتم بعد از سه سال مصرف روزانه از خواب بیدار میشدم تاشب که میخوابیدم دوساعت دوساعت مصرف میکردم روزانه ۲گرم گل اسطوره که هرکسی کنارم از رفیقام هرزگاهی میکشید تا یکی دوروز بخودشون نمیومدن تا این که بفکر ترک افتادم خیلی بدم اومده بود ازش قدرت تصمیم گیری تو هیچ کاری نداشتم فکر کردم اگه یک دفه بخوام بدون دکتر ولش کنم اخرش نمیتونم چند بار هم سعی کردم نشد اما اینفه تصمیمم قطعی بود شروع کردم به کم کردنش ۲ساعت یک بار رو ۳ساعت یک بار کردم تا یک هفته ۳ساعت یک بار بعد یک هفته ۴ساعت یکبار دوباره تا یک هفته ادامه بهمین روان دوباره کردمش ۵ساعت یک بار خلاصه اوردمش تا روزانه دو وعده یک وعده از خواب بیدار میشدم ویک وعده هم شب قبل خواب تا ۱۰روز باز همینجورادامه دادم بعد از ۱۰ روز وعده صبح بعد از خواب رو قطع کردم وشب قبل خواب میکشیدم میخوابیدم بازم تا ۱۰ روز ادامه دادم بعد از ۱۰ روز شب قبل خواب ۳کام میکشیدم میرفت تا شب بعد قبل خواب بازم ۳کام میزدم میخوابیدم تا ۱۰روز ادامه دادم ۳کام قبل از خواب رو و قطع مصرف خداشاهده اصلا نفهمیدم ترک چیه سختی چیه خواستن توانستنه الانم بعد ۲۲روز انگار هیچوقت معتادش نبودم وسوسه که نمیشم هیچ کلی هم بدم اومده ازش شکر خدا کمکم کرد و ازخدا میخوام که دست تمام بیمار های مصرف به گل رو بگیره وتمام بیماران به هر موادی که درگیرش هستن خداکمکشون کنه

رضا
رضا
2 ماه قبل

سلام دوستان
من از ۱۵ سالگی مصرف گل و حشیش شروع کردم
از ۱۷ سالگی ب بعد دیگ مرتب مصرف میکردم
زندگیم آشفته شده بود همش دعوا همش گریه همش خودزنی همش خودکشی
بعد از ی مدت قرص متادون هم می‌خوردم ک ترکش کنم
ولی معتاد جفتشون شدم همچی بدتر شد
تا این ک پدرم برد کمپ منو دستگیری
۲۵ روز بودم حالم خوب شده بود ولی از لذت گل نمیدونستم بگذرم الن تفننی میزنم گاهی وقتا
جوری ک کسی نغمه
ولی میترسم همش همش استرس دارم سردرگم
زندگیم آشفته هس
حال خوب ندارم
حس پوچی میکنم
لطفاً کمکم کنین

سروش
سروش
پاسخ به  رضا
2 ماه قبل

سلام خوبی،،،

علی
علی
پاسخ به  رضا
2 ماه قبل

آدم بودی اصلا سمتش نمیرفتی پدر و مادر بدبخت چه گناهی کردن عوضی مثل تو دچارشون شده

محمد
محمد
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

اقای عزیز ظاهرا شما خودتون ۱ چیزی بالاتر از مخدر مصرف میکنی که راضی نیستی کسی رو درک کنی ما معتادا حداقل اگه معتادم باشیم مرام و معرفت و ادب داریم شما اونم نداری قضاوت مختص خداس نه بنده خدا عفت کلام داشته باشین معتاد مجرم نیس بیماره ، بیماری که شاید ناآگاهانه دچار این عذاب شده ، ب طور مثال فرض کنیم شما تا ب حال سیب نخوردین من هرچقدر هم از طعم و بو و شکل و شمایل زیباش بگم براتون شاید بفهمین چجوریه ولی تا خودتون نخوردین امکان نداره اون طعم یا بوشو درک کنید پس تا با کفش کسی راه نرفتی راجع به راه رفتنش صحبت نکن زندگی دار مکافاته یهو ب خودت میای میبینی به یه درد بد تر از درد اعتیاد دچار شدی

ارادتمند همه معتادم معتادا رو هم درک میکنم

ستایش
ستایش
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل
محمد
محمد
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

معلومه یه نفر بدجوری اذیتت کرده عقده گرفتی رو خودش نتونستی خالی کنی حالا اومدی بچه های بیچاره مردم که میخوان گرفتاریشونو حل کنن فحش میدی ، آدمی مثل تو یا خودش معتاده یا دوربریاشو معتاد میکنه امیدوارم برسه به گوشت بفهمی گند زن اصلی خودتی مردمم اینو میفهن فکر نکن که متوجه نمیشه کسی …

Ma.
Ma.
پاسخ به  علی
13 ساعت قبل

ببین داداش عوضی خودتیو همه کسو کارت خب این از این
بعدشم این که خودش نرقته ۱۰۰ در هزار مشکلی داشته که چنین غلطی تو چسم حرف زدنتو درست کن

محمد
محمد
پاسخ به  رضا
2 ماه قبل

داش رضا حتی اگر تو مصرف هم بودی حتما جلسات na شرکت کن و سعی کن ورزش کردن رو جایگزین مصرف روزانت بکنی قول میدم اگه خودت بخوای و برنامه ریزی مناسب داشته باشی پاک میمونی ما مصرف کننده ها بزرگترین مشکلمون انکار و لجبازیه سعی کن باور و ایمان داشته باشی که تو هم میتونی مثل خیلیا بقیه عمرت رو از پاک بودن و پاک موندنت لذت ببری اولین قدم داشتن باور و ایمان قلبی به ترک مصرفه و بعدش باید کل دوست یا آشناهایی که مصرف کننده هستن برای همیشه از زندگیت بیرون کنی ولی اینم فراموش نکن که جلسات na میتونه کمک بزرگی کنه بهت

هر لحظه خدا رو شکر

ستایش
ستایش
پاسخ به  رضا
2 ماه قبل

از خدا کمک بخواااه

بینام
بینام
2 ماه قبل

سلام
من به مدت ۸ سال حدودا هر روز ماری‌جوانا کشیدم و از لحاظ رفتاری و تصمیم و زندگی روزمره خیلی دچار مشکل شدم
۱ ماهه که نمیکشم و با همه ی سخیا و مشکلاتی که به وجود اومده خیلی حس خوبی دارم
ولی نگرانم که هیچوقت دسگه نتونم اون آدم ۸ سال پیش بشم
با ورزش و و فعالیت های مفید سعی میکنم مسیرمو راحت تر کنم و دیگه سمتش نمیرم
در ابتدا بهترین دوستم و بعد از حدود ۱ سال بدترین دشمنم بوده
امیدوارم از پسش بر بیام…

بی غم
بی غم
3 ماه قبل

برادران و خواهران گرامی سلاااااام
من هم جزو بهبودی ها هستم،با ۹سال سابقه مصرف روزانه گل،یهویی مصرف رو قطع کردم وامروز ۶۷ روز هست ک مصرف نکردم.به شدددددددت به چووووخ رفتم 🙁
بیخوابی،استرس،اضطراب و بدن درد و سرگیجه وضعف رسما دیوونه ام کرده.نمیدونم دلیل این علایم چیه؟ آزمایش و همه چی هم دادم سالمم.
دارم به لغزش فک میکنم 🙂
چون خسته شدم از بس هر روز با این علایم سر و کله زدم.فیبرومیالژیا شدم؟؟؟کسی هست ک با ترک گل اینجوری بشه؟

James
James
پاسخ به  بی غم
2 ماه قبل

سلام دوست عزیز من بعد ۹ سال از اول سال تصمیم به ترک داشتم سری اول که یکدفعه ترک کردم بعد ۲۰ روز لغزش کردم از قبل بدتر شد، سری دوم ۵ ماه طول کشید برسم به زمان ترک اما اشتباهم این بود یکدفعه باز ترک کردم، این سری دارم کمش میکنم هم سخته هم راحت، چون علائم نمیزاره یه دفعه ترک کرد،

علی
علی
پاسخ به  بی غم
2 ماه قبل

هنوز به درک آجزیش نرسیدی

مهدی
مهدی
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

تو زیادی گوه میخوری دهنت ببند این بچه ها دوست نداشتن معتاد شن بدشم تو حقی نداری بخوای درمورد این بچه ها و خانواده اینا نظر بدی تو اگه خیلی بیل زنی برو باغچه خودت بیل بزن زیاد گوه اضافه نخور

صبر صبر صبر
صبر صبر صبر
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

به تو میگن گوه خور مجازی
انقد تو صفحات مجازی راجع به مردم گوه نخور لطفا
خدا خودش میدونه با هرکی چجور رفتار کنه امیدوارم سزای این حرفاتونو ببینین

رضام
رضام
پاسخ به  بی غم
1 ماه قبل

داداش نزن تو ک زحمت کشیدی ۲ ماه نزدی …۱ سال بگذره خوب میشی بکش بیرون بسته واقعا دلت به حال خودت بسوزه ریه ..مغزت الا نمیفهمی به مشکل بخوری هر روز ارزو مرگ میکنی ..۹سال کشیدی چی شد ۲ سالم نکش ببین کدومش بهتره …

میثم
میثم
3 ماه قبل

دوستان تو رو خدا نکشید گل یا حشیش رو.این دو ماده چون دوپامین فوق العاده زیاد ترشح میکنن باعث میشن شما دیگه از زندگی معمولیتون اصلا لذت نبرید.اولش ماهی دو بار،بعد ۱۵ روزی دو بار بعد هفته ای یک بار و این هی تکرار میشه و سرِ بزنگاهای مهم زندگیتون ک مشکلاتتون زیاده و عصبی هستین میرسه به جایی ک هر روز میکشیدو بعدش خدای نکرده بر اثر یه اتفاق بدتر هر روز دو سه بار…اعتیاد روانیش انقدر سنگینه که ببعد ترک کردنش تا آخر عمر کیفیت زندگیتون میاد پایین چون هیچ چیزی به اندازه مواد مخدر لذت دوپامین رو افزایش نمیده.حتی بعد ترک هم افسردگی دارید و تا آخر عمر حس محرومیتش باعث میشه عصبی تر باشید و داغون تر.دوستان توو ایران چون زندگی سخت تر میشه روز به روز ترک مواد بسیار بسیار دشواره.اعتیاد روانی مواد از اعتیاد جسمانی سنگین تره.دوستان جان عزیزانتون نکشید این چیزارو.استفاده نکنید.به خدا فقط یک سال کشیدم الان دیگه هیچی بهم لذت نمیده.هرچی باهوش تر و عمیق تر باشید ترک گل وحشتناک تره.من یه زمانی از قدم زدن لذت میبردم.الان از هیچ خوراکی از هیچ رابطه ای از هیچ چیز لذت نمیبرم.

خودمم
خودمم
پاسخ به  میثم
2 ماه قبل

الان ترک کردی خب نگو این چیزارو دیگه یکی میبنیه میگه خب بعد ترک این شکلیه همون بزنم ک خوبن

رضا
رضا
پاسخ به  خودمم
1 ماه قبل

داداش اول تا اخر باید ترک کنیم بلاخره ک چی ..زندگی کلا تلخه … اگ میخواین شیرین باشه بمونید پیش عزیزاتون خونوادتون ..چون ی روزی از دستشون میدین ک اون موقع با موادم نمیونین فراموش کنید ……………تو رو خدا نکشیددددد بد جوررر اذیت میشد

علی
علی
پاسخ به  رضا
1 ماه قبل

خوشم اومده خب بود

هیچکس
هیچکس
3 ماه قبل

سلام دوستان من یه ادم درونگرا و منطقی هستم ۵ سال پیش یه سری مشکلات سخت و‌پشت سر هم برای من پیش اومد که به کل مسیر زندگیمو تغییر داد اون موقعه ها تفننی گل میکشیدم هر چند هفته ای تو‌جشنی جای با دوستا ولی از افسردگی شدید و ابنکه شبا نمیتونستم بخوابم به گل پناه بردم هر شب میکشیدم که لش بشم فقط بتونم راحت بخوابم ولی بدونه اینکه بفهمم زمان چجچری داره میگذره سر سال دوم شد و دیدم به جای هر شب هر ظهر و شب میکشم تا امسال که شد ۵ سال امسال دیگه واقعا خسته شدم تپش قلب گرفتم درد قفسه سینه کبودی زیر چشم و به چشم دیدم هیچکس نیس که کمکم کنه نه دوستی نه رفیقی تنهای تنها دو هفته س که تصمیم به ترک گرفتم و الان میبینم چه بلایی سر خودم اورده بودم بعد از دو هفته خدارو شکر حالم از گل به هم میخوره ولی مشکلات زیادی دارم اختلا شدید خواب دارم کابوس زیاد میبینم خشکی شدید دهان گلو دارم استرس و اظطراب دارم ولی میلی دیگه به گل ندارم برعکس تنفر شدید از گل پیدا کردم خودمو رو نابود کردم تو ۵ سالی که نفهمیدم چجوری گذشت چه روزایی رو از دست دادم فقط دلم میخواست اینارو به یکی بگم

سهیلا
سهیلا
پاسخ به  هیچکس
3 ماه قبل

آفرین بهت فقط سعی کن تحمل کنی و دیگه سراغش نری

آمنه
آمنه
پاسخ به  سهیلا
2 ماه قبل

آفرین به اراده تو روزهای قشنگ رو برات میخوام فقط برنگرد من یه مادرم امروز فهمیدم دخترم معتاد به گل شده و از استرس قلبم از جاش داره در میاد اومدم اینها رو خوندم که یه راهی پیدا کنم برای برخورد باهاش که کمکش کنم این راه رو ادامه نده مطلبت رو خوندم از ته دل برات خوشحال شدم

هیچکس
هیچکس
پاسخ به  آمنه
2 ماه قبل

مادر جان نگران نباش بیشتر اعتیاد به گل از روی فرار زندگی واقعی و سختیهای زندگیه که گریبان همه ما ایرانیهارو گرفته اگه بهاش دوست بشی صمیمی بشی میتونی مجابش کنی که راهش اشتباهه ولی در کل چون تا چندین سال عوارض خاصی نشون نمیده مصرف کننده متوجه نمیشه که چقدر ضرر داره

سلی
سلی
پاسخ به  هیچکس
2 ماه قبل

منم همینطور تازه فهمیدم پسرم گل می‌کشه دارم دیونه میشم نمی‌خوام به روش بیارم چکار کنم ؟

هیچکس
هیچکس
پاسخ به  سهیلا
2 ماه قبل

یک ماه شد حالم خیلی بهتره و هیچ میل دوباره ای به گل ندارم فقط مشکل خواب پیدا کردم

كاظمي
كاظمي
پاسخ به  هیچکس
2 ماه قبل

آرزوی موفقیت دارم برات . اراده خوبی داشتی و سعی کن که این تنفر از مواد تو وجودتو افراد دیگه بمونه .

هیچکس
هیچکس
پاسخ به  كاظمي
2 ماه قبل

رفتم تو ماه دوم و خیلیی خیلی حالم خوبه خیلی خوشحالم ممنون

یه بنده خدا
یه بنده خدا
پاسخ به  هیچکس
2 ماه قبل

سلام مشکل خوابت فقط با شیرینی مصنوعی نخوردن و هر روز صبح زود بیدار شدن حل میشه
هر روز ساعت ۷ بیدار شو و تا اخر شب نخاب سعی تو‌طول روز مشغول کار باشی و از بیکار بودن دوری کن
شیرینی نخور حتی یه ذره و هرچیزی که شکر داره رو‌دورشو خط بکش

هیچکس
هیچکس
پاسخ به  یه بنده خدا
2 ماه قبل

ممنون از راهنمایی خیلی بهتر شدم الان

سلی
سلی
پاسخ به  هیچکس
2 ماه قبل

خدارو شکر میکنم برات موفق باشی

....
....
پاسخ به  هیچکس
2 ماه قبل

افرین به اراده ی قوی که داشتی خداروشکرررر که تونستی تمامش کنی.

هیچکس
هیچکس
پاسخ به  ....
2 ماه قبل

منون حالم خیلی خوبه

محبوبه
محبوبه
پاسخ به  هیچکس
2 ماه قبل

خوشحالم برات بهترین تصمیم رو گرفتی، تا میتونی از شرایط قبل که منجر به اجبار مصرفت میشد دوری کنی تا کم کم بتونی با کمک شرایط جدید، تغییرات اساسی تو زندگیت بوجود بیاری و حتما از یه روانشناس متخصص کمک بگیر . به امید بهبودی کامل

هیچکس
هیچکس
پاسخ به  محبوبه
2 ماه قبل

ممنونم خیلی حالم خوبه و خیلی خوشحالم

صبا
صبا
پاسخ به  هیچکس
2 ماه قبل

کاش همسرم منم مثل شما ها بود ولی هرروز داره مصرفش بیشترو بیشتر میشه

هیچکس
هیچکس
پاسخ به  صبا
2 ماه قبل

یکی از بدیهای گل اینه که حس خوشی و هواس پرتی زیادی میده کسی که مصرف زیاد میکنه دوس داره تو اون حالت بیشتر و از این دنیا دور تر باشه ولی ادمو خیلی تنبل میکنه و باید فقط خود شخص بخواد که تذک کنه من الان خیلی حال خوبه خیلی خوشحالم خیلی عوض شدم

کامبیز
کامبیز
3 ماه قبل

من دو ماهه گل ترک کردم الان ناخواسته و اتفاقی ولی از اون موقع انرژی انگیزه وزنم خیلی افت کرده و پوچ سرگردان کلافه ام و برعکس همیشه دیگه علاقه ای ب رانندگی و حتی بیرون بودن از خانه تا سر خیابونم ندارم کسی نمیدونه طبیعی هست مربوط ب علایم ترک هست ؟؟؟؟ درست بشو هست انگار ی آدم جدید غریبه شدم با خود همشیگی موقع مصرف گل ی جوری عذاب اوره ?????

مهدی
مهدی
3 ماه قبل

سلام وقت تان بخیر اگر یک نفر برای اولین بار که گل مصرف کند که بیشتر اوقات تصمیم خودکشی دارد باید چیکار کنیم آیا باید برای بهبود اش به داکتر روان شناس مراجعه کنیم یا کمپ ترک اعتیاد

امیرو
امیرو
پاسخ به  مهدی
3 ماه قبل

در مورد این موضوع مهم و فوری اول روانشناس روان‌درمانگر اعتیاد ولی احتمال خیلی زیاد نیاز ب روانپزشک دارو درمانی و شاید بستری هست ب امید بهبودی و نگاه پروردگار با صبر حوصله و کمک پشتیبانی

حسبی‌الله و نعم الوکیل
حسبی‌الله و نعم الوکیل
پاسخ به  مهدی
3 ماه قبل

سلام مهدی جان. نه میشناسمت نه میدونم اهل کجایی و کی هستی. ۲۷ سالمه . ۸ سال بکوب مرتب و وحشتناک گل و حشیش کشیدم الان الحمدلله ترک کردم. به هر دری زدم که ترک کنم ولی باز لغزش کردم. برو قرآن بخون نماز بخون. به الله قسم یه جوری زندگیت عوض میشه خودت نمیتونی باور کنی. چ بکشی چ ترک کنی هیچ نفع و آسیبی به من نمیرسه فقط پیامتو خوندم داغون شدم. ألا بذکرالله تطمئن القلوب. از هیچی نترس و نگران هیچی نباش خودتو بسپار به الله. این همون راهی بود که منو نجات داد و مطمئنم هرکسی رو نجات میده. به الله مراجعه کن❤️. نکشید قسمتون میدم چ بلاهایی که سرم نیومد. و الان چ زندگی خوب و آرومی دارم فقط الله میدونه. وضع مالی خوبی هم ندارم ولی این راه یه زندگی بهم داده هیچ میلیاردری خوابشم نمیبینه.

محمد
محمد
پاسخ به  مهدی
2 ماه قبل

سلام برو جلسه معتادان گمنام حالت خوب میشه بهت قول میدم

فرشاد
فرشاد
3 ماه قبل

سلام درودبرشما خواستم بگم الان یه هفته هست که گل نمیکشم چندروزد طول میکشدکه بدن پاک بماند ممنون از کمک تون

امیرو
امیرو
پاسخ به  فرشاد
3 ماه قبل

سلام تقریبا یک تا دوماه یک سری علایم ترک هست ک میان میرن بدانی و آگاه باشید راحت تره شاید کمی احساسات منفی باشه ولی طبق گفته دوستان ترک کرده بالاخره تمام میشود مشورت با روان‌درمانگر و در صورت ادامه روانپزشک می‌تونه کمک کنه خدا یار و نگهدارت باشه اگر تصمیمات قطعی و گرفتی ب امید پاکی و بهبودی ، در ضمن من خودم همین الان درگیر ترک و پروسه اش هستم ولی ی جورایی ناخواسته و توفیق اجباری سپاس

محمد فرهادی
محمد فرهادی
3 ماه قبل

باسلام بهترین کار ترک اینه که رفیق و دوستانی که اینکاره هستن رو برای همیشه بزاره کنار و اینکه از عواقب و خطراتی که در آینده ممکنش براش پیش بیاد مثلا دیوانگی یا خیلی چیزهای بد دیگه آگاه بشه و به خودش و آینده خودش رحم کنه و زندگی خودشو واسه یک لذت توهمی خراب نکنه و بعد چند روز کمک گرفتن از خانواده واونی که بیشتر دوست داره و اونم دوستش داره ادامه بده :واسه اینم که نره دنبالش کتاب بخونه و از همه مهمتر بره ورزش کنه تا اعتماد و عزت از دست رفتشو بدست بیار و چه خوب میشه که به ورزش اعتیاد داشته باشه بعد متوجه میشه که زندگی چقدر زیباست و پولی که قبلا برای خوشحالی کاذب خود هزینه میکرده بی فایده بوده و در عوض همون پول حتی بیشترشو خرج سلامتی خودش کنه ::تجربه ای که بعد از ۲۰ سال هدر کردن و جمع بندی کردن خودم و زندگی داشتم گفتم و خدار شکر چند سال هست که یک آدم دیگه برای خودم و خانوادم شدم حتی با اعتمادتر و قوی تر از قبل مصرف:::خداهمه بیمارها رو به کمک خودشون و اراده آزاد خودشون نجات میده یا حق

رها
رها
پاسخ به  محمد فرهادی
3 ماه قبل

سلام ممنون بابت توضیحات خوبتون من همسرم می‌خوان ترک کنند من نمی‌دونم چطور باید همراهیش کنم

زهرا
زهرا
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید بیزحمت من رو راهنمایی کنید پسرم میخواد ترک ‌کنه میگه دو و سه ماه هست مصرف میکنه اون هم هر وقت پول داشته استفاده میکرده ومیخواد تو خونه بزاره ‌کنارباید چطوری کمکش کنم بتونه ممنون میشم

....
....
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

سلام اول باید خودش بخواد بعد دوستانی که میکشیدن رو باید بزاره کنار.

شبنم
شبنم
4 ماه قبل

من خسته شدم دیگه تصمیم میگیرم ترک کنم دوهفته مصرف نمیکنم دوباره روز از نو روزی از نو همش چت موندم چیکار کنم

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  شبنم
3 ماه قبل

مثل منی چرا

فرشاد وهابی
فرشاد وهابی
پاسخ به  شبنم
2 ماه قبل

سلام من چن ساله گل میکشم لطفاً بهم کمک کنید

رضا
رضا
پاسخ به  شبنم
2 ماه قبل

سلام محکم پای تصمیمت وایسا من خودم الان ۱۵روزه مصرفو گذاشتم کنار عوارضشو دارم پس میدم بی‌قراری بیخابی دل درد حالت تهوع ولی محکم پای حرفم وایسادم ۸سال مصرف روزانه داشتم ولی بخدا هیچی جز دربدری تو این راه نیست

مهربان
مهربان
پاسخ به  شبنم
1 ماه قبل

عزیزم کار سختی هست ولی به امید اینکه میتوانی یک مادر یک همسر یا یک فرزند خوب تمام عیار باشی ترک کنی. قوی هستی حتما میتوانی ولی از مدل ترک یکی از دوستان که. کم کم کنار گذاشته بود استفاده کنید. من نظرم این هست وقتی بچه را از شیر میخواهند بگیرند چند ماه طول میکشد تا بچه یادش برود. ولی مادرهایی که یکدفعه از بچه شیر را میگیرند بچه ها پرخاشگر عصبی لجباز میشوند به یاری خدا یا
علی بگو شروع کن

محمد
محمد
4 ماه قبل

با او خوش‌رفتاری کنید و اونو قانع کنید ترک کنه،،میتونه بکشه و کلاسna،بره تا آشنا شه،،اونجا بهش کمک میکنند که مثل آب خوردن ترک کنه،هم درد فیزیکی هم روحی،،نود درصد اعتیاد ،فکری و ذهنی هست،،که با شرکت در کلاس،و گرفتن راهنما،و دوازده قدم کار کردن،،وسوسه،ترس،اظطراب،و …زندگی نرمال یاد میگیره،،،و تمام این خدمتها،رایگان و از روی عشق انجمن ،naهست

امیرو
امیرو
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

قول دادیا

مادر
مادر
4 ماه قبل

خانواده چه رفتاری با افرادی که گل مصرف میکنند داشته باشد

رضا
رضا
پاسخ به  مادر
2 ماه قبل

گیر زیادی بی توجهی باعث میشه بچه بره سمت گل

امیر
امیر
4 ماه قبل

من الان ۲۰ روزه پاکم ولی دیگه دارم جنون میارم راه حل داره کسی

محسن
محسن
5 ماه قبل

سلام و خسته نباشید خدمت دوستان من از ۱۵سالگی مصرف گل و حشیش شروع کردم
الان ۳۱ سال ام هست مصرف روزانه ام بستگی به جمعی داشت که داخلش بودم الان یک سالی هست ترک کردم بدون هیچ داروی و دکتری خسته شده بودم واقعا
به نظرمن هرکس میخواد گل یا حشیش رو ترک کنه باید با سیگار ترک کنه
من جفته رو باهام کنار گذاشتم چند هفته اول سخت بود ولی تحمل کردم

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط محسن
محسن
محسن
پاسخ به  محسن
2 ماه قبل

اراده قوی میخواد

وحید
وحید
5 ماه قبل

سلام
من ۱۸سالمه از ۱۶ سالگی گل میکشم واقعا دیگه خسته شدم لطفاً جواب بدید

اسی
اسی
5 ماه قبل

الان دیگه کلافم صب زود ازخواب بیدار میشم بایدبکشم ۲۴ری چتم روزی ۳تا رول تنهایی دارم میکشم دیگه خسته شدم

اسی
اسی
5 ماه قبل

سلام من الان ۱۰ساله اعتیاد به گل دارم اصن نمیشه ولش کرد

سجا
سجا
پاسخ به  اسی
3 ماه قبل

اگه واقعا بخوای میشه

نیلوفر
نیلوفر
پاسخ به  اسی
1 ماه قبل

میشه اگر خودت بخوای و خودتو دوست داشته باشی خدا کمکت میکنه

اسی
اسی
5 ماه قبل

اسی

مهدی
مهدی
5 ماه قبل

سلام‌من‌۲روز‌گل‌میکشم‌خیلی‌میکشم‌روزی‌‌۴۰کام‌

امیر
امیر
پاسخ به  مهدی
5 ماه قبل

من دو سال میشه گل میکشم در ۲۴ساعت شاید دو گرام میکشم ولی میخام ترک کنم لطفاً مشوره بتین

قبادی مشاور ترک اعتیاد
قبادی مشاور ترک اعتیاد
پاسخ به  امیر
3 ماه قبل

۰۹۹۳۴۴۹۴۴۸۳

ناشناس
ناشناس
6 ماه قبل

سلام من بنگ کشیده بودم بعد از ۳هفته حس مسخ واقعیت بهم دست داد الان ۲هفتع این حس هست ایا میره چیکار باید بکنم

سما
سما
پاسخ به  ناشناس
5 ماه قبل

در صورت ادامه حتما به روانپزشک مراجعه کنید.
اختلالی هست به نام DPDR یا به فارسی مسخ حقیقت/مسخ واقعیت که در بعضی افراد با استعمال گل، کتامین . موار دیگه فعال می شه. در بعضی افراد این علائم بعد از مدتی از بین می ره در بعضی افراد مدتها طول می کشه. در هر حال نگرانی و ترس وحشت علائمتون رو تشدید می کنه. خونسرد باشید و در صورت لزوم کمک بگیرید

دکمه بازگشت به بالا