انواع زخم در ناحیه تناسلی و راه درمان و پیشگیری آن‌

زخم در ناحیه تناسلی (Genitalulcer) یکی از انواع بیماری‌های پوستی بوده که به دلیل محل ایجاد آن و دور از دسترس بودنش بیشتر اوقات توجه زیادی به آن نمی‌شود.

این در حالی است که زخم ناحیه تناسلی می‌تواند مشکلات و بیماری‌های بسیار زیادی را برای خود فرد بیمار و همچنین افراد دیگری که در ارتباط با او هستند (از طریق روابط جنسی) ایجاد کند.

عدم اطلاعات کافی در این زمینه باعث مشکلات فراوانی برای افراد شده است؛ اما نگران نباشید. در ادامه این مقاله قصد داریم این بیماری را به طور مفصل برای شما توضیح بدهیم.

اگر شما جزو افرادی هستید که دچار زخم در ناحیه تناسلی خود شده‌اید، حتما تا انتهای مقاله را مطالعه کنید؛ حتی اگر تا به‌حال چنین مشکلی برایتان به وجود نیامده هم خواندن این مقاله برای شما خالی از لطف نیست. داشتن اطلاعات کافی در این زمینه برای تمامی افراد سالم و بیمار مناسب خواهد بود.

علت‌های زخم در ناحیه تناسلی زنان

انواع زخم در ناحیه تناسلی زنان عبارتند از: برجستگی‌ و تاول‌های کوچک، پوسته پوسته شدن، زخم رو باز و…. ایجاد شوند.

همچنین زخم ناحیه تناسلی می‌تواند با علائم دیگری مثل: درد، خارش، سوزش، قرمزی، خونریزی و درد و سختی هنگام ادرار کردن همراه باشد.

۱. حساسیت و آلرژی

یکی از دلایل زخم در ناحیه تناسلی بانوان می‌تواند آلرژی و حساسیت باشد. معمولاً چنین زخم‌هایی در اثر آلرژی به مواردی مانند: ژل شستشو، ژل روان‌کننده، اسپری‌ها و به طور کلی هرچیز خارجی که به واژن وارد می‌شود باشند.

زخم در ناحیه تناسلی
زخم در ناحیه تناسلی

۲. بیماری‌های پوستی

از دیگر علل زخم‌ در ناحیه تناسلی می‌توان به بیماری‌های مزمن پوستی مثل:  اگزما و… اشاره کرد. همچنین انواع عفونت‌های ناحیه تناسلی می‌توانند باعث ایجاد زخم در آن ناحیه بشوند.

۳. زخم در اثر مقاربت

بیشترین علتی که باعث زخم در ناحیه تناسلی زنان می‌شود در اثر مقاربت‌ جنسی می‌باشد. مقاربت‌های جنسی بدون رعایت نکات بهداشتی می‌تواند منبع اصلی انواع بیماری‌ها، عفونت‌ها و زخم در ناحیه تناسلی باشد که خیلی راحت از این طریق منتقل می‌شوند.

علت زخم در ناحیه تناسلی مردان

زخم در ناحیه تناسلی مردان انواع مخلفی دارند مثل: دانه‌های سفید یا قرمز، برجستگی‌ها، زگیل، کیست یا اولسرها (زخم‌هایی که بر روی کلاهک آلت مردانه) بر روی آلت آن‌ها ایجاد بشود.

۱) تبخال

تبخال تناسلی یکی از انواع عفونت‌های مقاربتی است که در اثر ویروس تبخال بر روی آلت مردانه ایجاد می‌شود. از علائم تبخال می‌توان به زخم‌های دردناک، خارش، و تاول‌های پر از مایعات اشاره کرد.

در صورت ترکیدن این تاول‌ها جای زخم‌هایی بر روی آلت مردانه باقی خواهد ماند. پس بهتر است در صورت ابتلا به این بیماری مراقب باشید و فشاری به تاول ایجاد شده وارد نکنید تا کاملا درمان شود.

۲) زگیل تناسلی

همانطور که می‌دانید بیشترین علت زخم در ناحیه تناسلی از انواع  زخم و بیماری‌های مقاربتی هستند. زگیل تناسلی هم یکی دیگر از زخم‌های عفونی مقاربتی است که که به صورت یک زائده اضافی و برآمدگی بر روی آلت مردانه ایجاد می‌شود.

۳) سفلیس

سفلیس یک عفونت مقاربتی و بسیار شدید باکتریایی است که بسیار بسیار خطرناک بوده و در صورت عدم رسیدگی و درمان می‌تواند پیامدها و مشکلاتی مانند: مشکلات قلب و عروق، زوال عقل، مننژیت، سکته و…. بشود.

جالب است بدانید این بیماری خطرناک در ابتدا یک زخم کاملاً معمولی و حتی بدون هیچ درد و قرمزی خاصی ظاهر می‌شود و تا ۶ هفته‌ هم باقی خواهد ماند.

۴) بیماری‌های پوستی

وجود زخم قرمز رنگ در آلت تناسلی مردان به چه معناست؟ اسکابیز یک بیماری مسری پوستی است که پوست قسمت‌های مختلف بدن از جمله آلت را درگیر کرده و باعث ایجاد زخم در ناحیه تناسلی خواهد شد.

این بیماری در اثر ورود یک نوع کنه به نام Sarcoptes scabiei به زیر پوست ایجاد شده و تاول و زخم‌های ریز قرمزی را بر روی پوست ایجاد می‌کند.

اگر برای اولین‌بار به این بیماری مبتلا شوید احتمالاً تا ۶ هفته هیچ اثری از آن مشاهده نخواهید کرد اما زمانی که برای دومین‌بار به آن مبتلا شوید نهایتا تا ۴ روز پس از ابتلا علائمش را مشاهده خواهید کرد.

علائم دیگر زخم در ناحیه تناسلی

  • تغییر رنگ در ناحیه تناسلی
  • خروج ترشحات و مایعات غیرطبیعی
  • تغییر رنگ
  • مشاهده زخم
  • تورم، سوزش و درد
  • مشاهده حشرات یا لارو و تخم آن‌ها
  • احساس درد زیاد هنگام برقراری رابطه جنسی یا ادرار
  • خونریزی
  • پوسته پوسته شدن

گاهی اوقات امکان دارد علائم زخم در ناحیه تناسلی در قسمت‌های دیگر بدن مشاهده شود مانند:

  • زخم شدن دهان
  • مشاهده خون یا ترشحات در مدفوع
  • درد در ناحیه لگن
  • بزرگ شدن و تورم غدد لنفاوی
  • خروج ترشحات از ناحیه رکتال یا کناره‌های کشاله ران

چطور از زخم در ناحیه تناسلی جلوگیری کنیم؟

راه‌های پیشگیری زیادی دراین‌باره وجود دارد اما بهتر است اگر قصد پیشگیری دارید چند دقیقه زمان بگذارید تا توسط دکتر اورولوژیست آنلاین ویزیت شوید و بهترین راه پیشگیری با توجه به شرایط‌تان به یادبگیرید.

برای پیشگیری از ایجاد زخم و بیماری‌های ناحیه تناسلی می‌توان برخی فاکتورهای خاص را اجرا کرد مانند:

  • از آن‌جایی که بیشتر بیماری‌ها و زخم‌های تناسلی از نوع مقاربتی هستند، بهتر است تمام موارد پیشگیری از انتقال بیماری‌ها و عفونت‌های مقاربتی را هر دو طرف انجام بدهند و در این مورد با کاملاً پیگیر باشید.

برای مثال به صورت مرتب و منظم به پزشک مراجعه کرده و از لوازمی مانند کاندوم در روابط جنسی خود حتما استفاده کنید.

  • تا زمانی که آثار زخم در ناحیه تناسلی خود مشاهده می‌کنید از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید.

انواع راه‌های درمان زخم در ناحیه تناسلی

برای درمان زخم ناحیه تناسلی می‌توانید از طب سنتی یا طب شیمیایی و نوین استفاده کنید؛ اما در هرحالت باید حتماً به پزشک و متخصص مراجعه کرده و دوره درمان خود را به صورت کامل بگذرانید.

درمان‌های طب سنتی

  • حمام آب گرم و شستشوی محل زخم با شوینده‌های مناسب پوست
  • استفاده از مواد طبیعی مانند جوش شیرین، سیر، سرکه و… برای درمان زخم و عفونت
  • استفاده از روغن‌های ترمیم‌کننده و تسکین‌دهنده مانند روغن اسطوخدوس و روغن زیتون
  • استفاده از گیاهان دارویی تجویز شده به صورت موضعی یا نوشیدن دم‌کرده آن‌ها
  • اصلاح تغذیه
  • استفاده از نمک‌های دریایی و جلبک‌ها به همراه کمپرس سرد

درمان‌های شیمیایی

درمان زگیل تناسلی

برای درمان زگیل تناسلی می‌توانید از روش انجماد و فیریز کردن، لیزر یا استفاده استفاده از داروهای موضعی را امتحان کنید.

درمان سفلیس

تزریق داروهایی مانند پنی‌سیلین که اصلی‌ترین راه‌های درمان این بیماری است در کنار سایر مراقبت‌های پزشکی و دارویی می‌تواند تا حدی مؤثر باشد.

درمان اسکابیز

برای درمان این بیماری استفاده از پمادها و کرم‌های تجویز شده در مراحل ابتدایی ابتلا می‌تواند تأثیر خوبی داشته باشد. همچنین داروهای خوراکی نیز اثربخش می‌باشند.

درمان تبخال

درمان مشخص و ثابتی برای تبخال وجود ندارن اما چون تبخال یک بیماری ویروسی است می‌توان از ضدویروس‌ها برای جلوگیری از پیشرفت و تا حدی درمان آن کمک گرفت.

درمان پوسته پوسته شدن ناحیه تناسلی

پوسته پوسته شدن ناحیه تناسلی علت‌های گوناگونی دارد و تا زمانی که علت آن توسط بیماری‌های مقاربتی تشخیص داده نشود نمی‌توان درمان قطعی برایش انجام داد. اما معمولا پماد زخم ناحیه تناسلی مردان در این موارد می‌تواند یکی از راه‌های درمان باشد.

درمان زخم در ناحیه تناسلی زنان

روش‌های درمان برای این بیماری استفاده از داروهای شیمیایی مانند آنتی‌بیوتیک و داروهای ضدویروسی است که باید حتما دکتر زنان یا دکتر اورولوژی زنان و زایمان آن را تجویز کند تا نتیجه‌بخش باشد.

درمان زخم ناحیه تناسلی مردان

درمان زخم دستگاه تناسلی مردان با طب سنتی قابل انجام است. البته نه تمامی زخم‌ها. با توجه به اینکه علت زخم‌های این ناحیه متفاوت هستند، راه درمان آن‌ها نیز متفاوت از یکدیگر است و حتما باید دکتر طب سنتی با سنجش شرایط‌تان برای شما تجویز کند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

تقریبا تمام علت‌های زخم در ناحیه تناسلی به همراه راه درمان آن‌ها را برای شما شرح دادیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید؛ اما فراموش نکنید برای درمان قطعی حتما باید به دکتر اورولوژی و در موارد حادتر به پزشک متخصص اورولوژی ترمیمی مراجعه کنید تا به طور قطعی درمان شوید.

به هیچ‌عنوان سرخود داروهای گیاهی یا شیمیایی را مصرف نکنید. بهترین راه، پیشگیری و جلوگیری از ایجاد این بیماری‌ها است. پس تا جایی که می‌توانید سعی بر پیشگیری داشته باشید و موارد بهداشتی به‌ویژه در روابط جنسی را رعایت کنید.

۴.۱/۵ (۱۳ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
109 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاظم
کاظم
29 دقیقه قبل

سلام اقای دکتر ببخشید بنده چند روز پیش که نزدیکی داشتم باهمسرم سر کلاهک تناسلی دوجاش پوست کنده شده و سوزش داره الانم نمیتونم نزدیکی داشته باشم لطفا راهنمایم کنید باتشکر

نعمان
نعمان
3 روز قبل

سلام آقای دکتر دور آلتم از سر سوراخ زخم شده و پوست میشه تخماهم کلا جوش زده قرمز خیلی میخاره و سوزش داره اگه بخارم هم خون میاد میشه یه کمکی بکنین ممنون میشم

شاهرخ
شاهرخ
5 روز قبل

سلام دکتر از اسپری تاخیری استفاده کردم
کم کم درد و و حالا بعداز چند روز حدود ۸۰ درصد آلتم سوختگی پیدا کرده درد زیاد و پوستش کنده شده شده و سوزش دارم
داخل سواراخ آلت هم زخم شده ادرار کردن برام سخته و سوزش دارم
لطفا راهنماییم کنید

آخرین ویرایش 5 روز قبل توسط شاهرخ
آرش
آرش
8 روز قبل

سلام من سنگ کلیه داشتم افتاده وحالا مجرای ادرارم زخم شده. خیلی درد ‌سوزش دارد کدام دارو را استفاده کنم لطفا زود

زارع
زارع
20 روز قبل

سلام آقای خسته نباشید
واقعیتش من سر آلتم دور کلاهکش ترک خوردگی داره چیکار بابد بکنیم رفع بسه کامل داروی چیزی دارا یا پماد که رود جواب بده

ممنون میشم راهنمایی کنید

بگم اشنا میبینه
بگم اشنا میبینه
23 روز قبل

سلام اقای دکتر من وقتی راست میکنم جدیدن اکثر رگای التم معلوم میشه و وقتی با پارتنرم نزدیکی میکنم یا ج.ق یه زخمای خیلی ریز که کمتر یه قطره خون میاد دایره ایی شکل رو بدنش شکل میگیره و تو حموم میسوزه، ده دقیقه بعدم خوب میشه

سید احمد پروستاد به اندازه سیو شش میل دارم نظر شما
سید احمد پروستاد به اندازه سیو شش میل دارم نظر شما
27 روز قبل

سلام وعرض ادب

علی
علی
1 ماه قبل

سلام من دور الاتم زخم می شده موقع سکس

علی
علی
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید ببخشید من برای ترک متادون هر دلرویی میخورم تداخل میکنه و الت تناسلیم کلش همه زخم میشه و پوستش کنده و قرمز میشه و زخم های بد ایجاد میشه لطفا کمکم کنید با تشکر

ویدا
ویدا
2 ماه قبل

لطفا جوابم بدید

ویدا
ویدا
2 ماه قبل

هفته قبل سکس کردیم ‌از روز بعدش زخم کناره واژنم دیدم پماد کالاندولا ،هیدروکورتیزون و قرص میترونید ازول استفاده کردم بهتر شدم ولی خوب نشدم همچنان زخم هست و سوزش و درد دارم ممنون میشم راهنماییم کنید

ویدا
ویدا
2 ماه قبل

ناشناس

بی نام
بی نام
2 ماه قبل

سلام خوب هستین من آلت تناسلیم یه بخشیش یهو رنگش بنفش شد بعدش زخم شد جوری که این زخم الان به لباس زیر هی می‌چسبه چکار کنم؟ بعد خارش و سوزش داره
میشه راهنمایی کنید

Amir
Amir
2 ماه قبل

سلام آقای خسته نباشید چند مدتی هست یه نقطه قرمز پایین کلاهک آلتم در آوردم نه درد داره هیچ مشکلی نداره فقط نگران ببینم خطرناک نیست لطفاً کمک کنید

شاهرخ
شاهرخ
2 ماه قبل

ببخشیدآقای دکترمن هرچندوقت یکبارزخمهایی روی آلت تناسلیم ایجادمیشه دلیلش چیه؟؟؟؟

ستار
ستار
2 ماه قبل

برای باز نشن بخیه و خونریزی در قسمت آلت تناسلی لازمه آلتم تغییر اندازه نده حداقل دو روز لطفاً آگه امکانش هست جواب بدین ممنون میشم

ستار
ستار
2 ماه قبل

سلام با تیغ ریش تراشی آلتمو بدجور زخم کردم رفتم پزشک گفتن که عمیق نبوده و برام بخیه زدن وقتی اندازه تغییر می‌کنه خون ریزی می‌کنه من چکار کنم که حداقل چهار روز راحت بخوابم.ه قرص یا هر چی ممنون میشم راهنماییم بکنید با تشکر

حامددددد
حامددددد
2 ماه قبل

سلام من بی اختیاری ادرار دارم و از کاندوم شیت استفاده میکنم طولانی مدت بعضی موقع ها روی التم ضخم میشه ایا خطر ناک هست ؟

سمانه
سمانه
2 ماه قبل

ببخشید من با شوهرم نزدیکی داشتیم من شیو نکرده بودم الت تناسلی شوهرم یکم پوستش رفته چون مو من تیز در اومده بود چی بزنه خوب بشه ممنون میشم راهنمایی کنین

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط سمانه
رضا
رضا
پاسخ به  سمانه
1 ماه قبل

روغن زیتون عالیه

.....
.....
پاسخ به  رضا
1 ماه قبل

من نزدیکی داشتم درست مثل گفتگو سمانه یکمی پوستش رفته سوخته وار روز اول وازلین زدم بستم با پنبه الان ۳روز شده ولی یه خارشی میگیره که سر کار دادمی خوان بزنم یا دربیارم آنقدر خارش بدم تا قطع بشه چه پمادی استفاده کنم ممنون

اکبر
اکبر
پاسخ به  .....
18 روز قبل

پماد بتامتازون

مصی
مصی
پاسخ به  سمانه
15 ساعت قبل

بده لیس بزنه

اسمی
اسمی
2 ماه قبل

سلام بعضی موقع پس از فعالیت بدنی، هنگام شاشیدن سوزش دارم و کمی رسوب میاد رنگ رسوب هم کمی نارنجی یا قرمز هست علتش چیه؟

حبیبی
حبیبی
3 ماه قبل

چند روزی هست که دور الت قاچ شده

حبیبی
حبیبی
3 ماه قبل

سلام

آرش
آرش
3 ماه قبل

سلام چند وقته آلت تناسلی م بعد سکس زخم میشه زخمش زیاد هم شده

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  آرش
1 ماه قبل

خوب شدی داداش؟

بیات
بیات
3 ماه قبل

سلام دوست بعضه هام یه چربی اندازه نخود هست باید چکارش کنم

بیات
بیات
پاسخ به  بیات
3 ماه قبل

پوست بعضه هام یه چربی اندازه نخود هست باید چکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

اناهیتا
اناهیتا
پاسخ به  بیات
2 ماه قبل

کسخل چربی نیس زگیل تناسلی هس

عرفان
عرفان
پاسخ به  بیات
1 ماه قبل

مولوسکوم شاید دکتر برو

مهدی بهزادی
مهدی بهزادی
پاسخ به  بیات
16 روز قبل

سلام زیربیضه هام خارشمیده وزخم شده وازدکترعمومب پماداستفاده کردم خوب نسدم

رضا
رضا
3 ماه قبل

سلام چند سالی هست دور کلاهک زخم شده چند روزی هست پوست پوست شده و جوش ریزی زده ۲ روز اول خارش داشت چندروز قرص خودم خرش نداره اما پوست پوست و جوش ریز داره باید چکار کنم

جابر
جابر
3 ماه قبل

سلام منزوی آلت تناسلیم سوزش وخارش داشت روزبعددیدم زخم شده

جواد
جواد
3 ماه قبل

جواد
سلام منروی الت تناسلیم سوزش وخارش داشت روز بعددیدم زخم شده واحتمالا عفونت کرده چه بادی بکنم

مهدی
مهدی
پاسخ به  جواد
1 ماه قبل

چی نوشتی؟!

نیما
نیما
3 ماه قبل

سلام روی الت تناسلی من یه سری دونه های قرمز زده وخیلی هم خارش داره چند تا پماد استفاده کردم ولی نتیجه ای نگرفتم میشه راهنماییم کنید این درد واقعا عذابم میده

رسول
رسول
4 ماه قبل

سلام ی چند روزیه کناره حالت تناسلی ورم داره قرمز سوزش داره چی مورد استفاده کنم برا بهبودیش

صادقی
صادقی
4 ماه قبل

سلام من نوک آلتم سمت چپ یک لایحه از پوست انداخته ونازک شده هرچه پماد میزنم فرقی نمی‌کند ومرا آزار میدهد

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  صادقی
3 ماه قبل

علت چی بود

جعفر سالاری
جعفر سالاری
پاسخ به  ناشناس
3 ماه قبل

سلام چند وقتی هیست زخم شده درد نداره بعضی وقتا میخاره

جعفر سالاری
جعفر سالاری
پاسخ به  جعفر سالاری
3 ماه قبل

قبل از کلاهک تناسلی زخم کوچیک وپوسته پوسته سفید علت چیه ممنون

علی
علی
5 ماه قبل

سلام من باژلت هواسم نبود. زیر آلت تناسلی ام زخم شده سوزش هم دارم دوهفته هست اینجوری شدم اون زخم خوب نمیشه چکارکنم میشه راهنمایی کنید

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط علی
شه بخش
شه بخش
پاسخ به  علی
4 ماه قبل

پماد کالاندولا بگیر بزن خوب میشی

سیف اله تیز کن
سیف اله تیز کن
5 ماه قبل

الت بی عیب و نقص خواستید زنگ بزنید

افارکس
افارکس
پاسخ به  سیف اله تیز کن
1 ماه قبل

سلام میشه بهم زنگ بزنین شمارتون چتوری بردارم

محمد
محمد
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید من یه رابطه داشتم بعد رابطه آلتم زخم شد و خیلی خارش داره چیکار باید کرد

المیرا
المیرا
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

عفونت گرفتین

داود
داود
5 ماه قبل

سلام.زیر آلت تناسلی من کمی قرمز شده وکمی سوزش داره به اندازه یک نقطه

سارو
سارو
5 ماه قبل

سلام آقای دکتر من روی کلاهک نصفش را قرمز هست و پوست و کم کم پوست میندازه هیچ دردی نداره باید چیکار کنم؟

مرتضی
مرتضی
پاسخ به  سارو
5 ماه قبل

من هم این علایم رودارم

رضا
رضا
پاسخ به  سارو
4 ماه قبل

با سلام روی کلاهک التم پوست می ندازه درد نداره ولی حالت زخم کوچک داره راه کار دکتر چی هست ممنونم

مسعود
مسعود
پاسخ به  رضا
4 ماه قبل

سلام چی گفت
جواب

اکبر
اکبر
پاسخ به  رضا
18 روز قبل

افعی باید پوست بندازه دیگه

امیر
امیر
5 ماه قبل

سلام حالت من پوست روش رفته چه پماد بزنم خوب بشه

علی
علی
5 ماه قبل

با عرض پوزش.سوال من از آقای دکتر اینکه آلت من زخم شد و از اسپری لیدوکائین استفاده کردم.بعد از مدتی داخل زخم حالت سفتی ایجاد شده و دیگه زخم خوب نمیشه و اون سفتی هم از بین نمیره .حالا باید چه کار کنم .دارو داره یا جراحی میخواد.یا راهنمایی کنید ممنون.

حبیب معصومی
حبیب معصومی
6 ماه قبل

سلام آلت ام زخم و میخاره چکارکنم

علی
علی
6 ماه قبل

سلام عذرخواهی میکنم من روی کلهک آلتم یه لکه سفید رنگ و زیرش یه رنگ قرمز هست چکار باید بکنم

....
....
6 ماه قبل

ببخشید همسر من پوست آلتش زخم شده چه کار باید بکنه ؟

خخهف
خخهف
پاسخ به  ....
6 ماه قبل

بوس کن

میلاد
میلاد
پاسخ به  ....
3 ماه قبل

تایمتنو یکم کم کنین خواهر

نصرتی
نصرتی
6 ماه قبل

چگونه زخم بر روی بیضه اقایان رادرمان کنیم

نصرتی
نصرتی
پاسخ به  نصرتی
6 ماه قبل

برای درمان زخم روی بیضه چیکارکنیم؟

نصرتی
نصرتی
پاسخ به  نصرتی
6 ماه قبل

برای درمان زخم روی بیضه ازچه پمادی استفاده کنیم،زخمی مثل عرق سوزشدن بیضه

م م
م م
پاسخ به  نصرتی
2 ماه قبل

سلام جوابی نگرفتین

امیر
امیر
پاسخ به  نصرتی
6 ماه قبل

روی پوست الت تناسلی. من له شده و دچار خارش شدید میشوم

علی
علی
پاسخ به  امیر
4 ماه قبل

سلام نوک آلت من یه لکه قرمز میشه ودست یاچیزی میخوره می سوزه یه وقتایی خوب میشه و دوباره برمیگرده چه کار کنم که خوب بشه چه پومادی استفاده کنم ممنون

حسن
حسن
6 ماه قبل

سلام آلت تناسلی من هنگام آمیزش تاول کوچک می‌زند و درد و سوزش زیادی دارد فقط هنگام آمیزش اینجوری میشه چند ساعت در دارد بعدخوب میشه

امین
امین
6 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
عذرخواهم علت دانه های قرمز رنگ دور کلاهک حالت از چیه

حسین
حسین
9 ماه قبل

سلام من کلاهک آلتم یه لکه قرمز زده بود بعد ازچندروز همون زخم شده وروی کلاهک دانه چرکی که روش زخمه پرشد وخیلی خارش سوزش داره مخصوصا شبها خارشش خیلی زیادمیشه روی رون پاهام هم دانه چرکی بزرگ زدع ومخاره خیلی اذیتم خواهش میکم راهنمای کنید دوبارهم دکتر رفتم ولی خوب نشده

هادی
هادی
9 ماه قبل

سلام.من موقعی که مترونیدازول مصرف میکنم سر آلت تناسلیم زخم میشه.چکار باید بکنم؟

احمدی
احمدی
پاسخ به  هادی
6 ماه قبل

سلام .ببخشید سر کلاهکم بخاطر تب شدید تبخال زده .بعد تاول زده بود الان جای تاول ها زخم شده چه پمادی بزنم؟؟

سهراب
سهراب
پاسخ به  احمدی
6 ماه قبل

زخم زیر کلاهک زخمی شده جهت کنم

حمید
حمید
پاسخ به  احمدی
5 ماه قبل

سلام ببخشید روی پوست التم دو یا ۳ جا به اندازه یک عدس احساس میکنم پوستش نازک هستش یا شاید قبلا تاول زده جاش مونده دقیق نمدونم برای حل این مسئله چه باید بکنم لطفا راهنمائی بفرمائید

حمید
حمید
پاسخ به  حمید
1 ماه قبل

چطور میتونم جواب پاسخ ها رو ببینم

حسن
حسن
پاسخ به  هادی
4 ماه قبل

مطمئن هستی که از مترونیدازول هست؟

حسن
حسن
پاسخ به  هادی
2 ماه قبل

منم همینجوریم نمی دانم چرا ازدکتر بپرسید تا منم بدانم

امیر علی
امیر علی
10 ماه قبل

سلام ببخشید پسر من سال پیش تب وتکرر ادرار ودل درد گرفت ودکتر بردم گفتند عفونت ولی آزمایش وسونو وعکس از داخل شکم انجام شد هیچی نبود باز قبل از عید دوباره این تب وتکرر ادرار ودلدرد اتفاق افتاد دو روز بستری بود وآزمایش آنجا م شد گفتند چیزی نیست مرخص شد بعد از عید دوباره این موارد ایجاد شد دوباره چهار روز بستری شد باز هیچی نبود ولی روز دوم دست وپا ودور دهانش دونه های قرمز زد.گفتند ویروس دست‌وپا ودهان هست وهمون موقع هم بستری شد نوک الت تناسلی چسبیده ووقتی بازش می کنه مقداری خون آبه بیرون می آید سوزش ادرار هم داره هنوز دکتر ها جواب خاصی به من ندادند الان دست وباهاش بعد از دو هفته پوست می اندازه جای دونه قرمز ها لطفان راهنمایی کنید

رضا
رضا
پاسخ به  امیر علی
9 ماه قبل

سلام

آخرین ویرایش 9 ماه قبل توسط رضا
رضا
رضا
پاسخ به  امیر علی
9 ماه قبل

سلام خانم پسرتون مشکوکه به بیماری به اسم کاوازاکی حتما از قلبش اکو رنگی بگیرید خدایی نکرده رگهای کرونر قلبش گشاد نکرده باشه این بیماری باعث غلظت خون و در نهایت حمله ب رگهای کرونر قلب میشه

محمد
محمد
پاسخ به  امیر علی
3 ماه قبل

سلام کلاهک‌آلت من چند روزی خارش شدید داشت الان زخم شده و حالت سوختگی و پوست کنده شده سوزش و درد دارم ..درمانش چیه

بهار
بهار
10 ماه قبل

سلام من یه سال پیش رفتم اپلاسیون موقعی که داشت بکینی منو موم مینداخت پارچه از دستش افتاد و همونو زد به بدن من
از اون موقع تا الان التهاب پوستی گرفتم و قرمزه و با ژیلت یا هر چیز دیگه ای موهاشو برمیدارم اذیتم میشه راهنمایی کنید ؟ ممنون

رضا
رضا
پاسخ به  بهار
9 ماه قبل

سلام هنگام استحمام حتما با اب ولرم و سرگه شست وشو بدید

بهروزورسه
بهروزورسه
10 ماه قبل

سلام زیرتناسلی من زخمه همیشه سوزش دارم وبوی بد هم دارد عفونت شدید

علی
علی
1 سال قبل

با سلام مدتی است که من زخم آلت تناسلی بطور سطحی دارم از پماد کلوتریمازول ۱ درصد استفاده میکنم بهتر شده در مورد داروی موثر تقاضا ی راهنمایی دارم

هانی
هانی
1 سال قبل

سلام.به خاطر خاروندن باناخنم.قسمت بیرونی واژنم زخم شده.۱۵ سال می گذره ولی خوب نشده.چی کار باید کرد

دکمه بازگشت به بالا