خواص سیاه دانه و عسل و طرز تهیه این معجون

هر چند که فواید و اسرار اثر دارویی سیاه دانه با نام علمی nigella sativa از نظر علمی به‌طور کامل کشف نشده اما طبق باور طب سنتی، این ماده برای هر دردی شفا است. معمولا این گیاه دارویی را با مواد دیگری نیز ترکیب می‌کنند. به‌عنوان مثال ترکیب سیاه دانه و عسل خواص بسیار متعددی دارد.

طبق تحقیقات به عمل آمده شواهد علمی تاثیر سیاه دانه در بیماری‌هایی مانند تنگی نفس، دیابت، بیماری‌های کلیوی، فشار خون، زخم معده، سر درد، دندان درد، کرم روده، یبوست، اسهال به اثبات رسیده است.

مزاج سیاه ‌دانه گرم و خشک بوده اما عسل طبیعی ماده‌ای شیرین و غلیظی است که زنبور عسل آن را از شیره گل‌ها جمع‌آوری می‌کند. عسل سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها است و علاوه بر خواص خوراکی، فواید دارویی مختلفی نیز دارد.

طبع عسل بستگی به گیاهان منطقه‌ای دارد که زنبور عسل از آن‌ها تغذیه کرده و ممکن است سرد، گرم یا معتدل باشد.

در این مطلب در حد امکان خواص سیاه دانه با عسل در طب اسلامی، ترکیب آن‌ها و اثرات آن را روی بیماری‌های انسان توضیح می‌دهیم. پس تا انتها همراه ما بمانید.

خواص سیاه دانه و عسل

ترکیب سیاه دانه با عسل اثرات درمانی بسیاری دارد. البته باید در نظر داشته باشید که اثرات درمانی این دو بستگی به نحوه مصرف سیاه دانه و عسل دارد. روش درست مصرف آن‌ها باعث می‌شود اثر دارویی بالای خود را روی انسان نشان دهد.

خواص سیاه دانه و عسل
خواص سیاه دانه و عسل

از خواص سیاه دانه عسل می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش شیر مادر، تقویت سیستم گوارشی، درمان اضطراب و تپش قلب و تنظیم ضربان قلب اشاره کرد.

بهترین زمان مصرف سیاه دانه و عسل

یک دکتر طب سنتی زمان‌های مختلفی را برای ترکیب عسل و سیاه دانه پیشنهاد می‌کند که بستگی به نوع بیماری دارد. در ادامه بعضی از این بیماری‌ها را توضیح می‌دهیم.

ضعف قلب

ترکیب روغن سیاه دانه با عسل خالص به نسبت مساوی اثر درمانی بالایی را در مورد کسانی نشان داده است که ضعف قلب یا تپش قلب دارند. این معجون را باید هر روز صبح به‌صورت ناشتا به مقدار یک قاشق مرباخوری مصرف کرده و سپس با انجام نرمش و تمرین‌های سبک ورزشی، به جذب بهتر آن در بدن کمک کنید.

بیماری پروستات

کسانی که مشکل بزرگی پروستات همراه با درد دارند، هر شب یک قاشق سیاه دانه را آسیاب کرده و با یک قاشق عسل بعد از شام میل کنند. آن‌ها بهتر است همین مقدار را صبح قبل از صبحانه نیز بخورند. در نظر داشته باشید که سیاه دانه را بعد از آسیاب شدن به علت داشتن روغن‌های فرار، به فاصله کمی مصرف کنید. برای اطلاعات بیشتر از یک متخصص تغذیه آنلاین کمک بگیرید.

ضعف دید (کم‌سویی چشم)

برای افزایش قدرت بینایی خود، در صبح دو و نیم گرم سیاه دانه را بکوبید و با یک قاشق سوپ‌خوری عسل قبل از صبحانه بخورید و همین مقدار را شب و نیم ساعت قبل از شام میل کنید.

روش مصرف سیاه دانه و عسل

برای درک تاثیر واقعی مخلوط سیاه دانه و عسل، باید آن را به شکل ناشتا هر ۲۴ ساعت و به مقدار یک قاشق مرباخوری میل کنید.

همچنین افرادی که طبع گرم دارند، با توجه به طبع گرم سیاه دانه و همچنین عسل، ممکن است با زیاده‌روی در مصرف این ترکیب مشکلاتی از قبیل بالا رفتن فشار خون یا بی‌خوابی را تجربه کنند. برای آشنایی بیشتر با نحوه مصرف صحیح این ترکیب بهتر است با یک دکتر طب سنتی مشورت کنید.

خواص سیاه دانه و عسل و دارچین

خواص عسل سیاه دانه و دارچین که از نظر طب سنتی و آزمایشگاهی مورد تایید قرار گرفته، این است که ترکیب این سه ماده قدرت زیادی برای از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌های بدن دارد. در ضمن این ترکیب ضدعفونی کننده بسیار قوی به‌شمار می‌رود.

همچنین تحقیقات نشان داده است که ترکیب این سه توانایی بالایی در سرکوب سلول‌های سرطانی دارد. توجه داشته باشید سیاه دانه را پس از پودر شدن سریعا باید با عسل مخلوط کنید. در غیر این صورت خاصیت خود را به مقدار زیادی از دست می‌دهد. البته لازم به ذکر است بهترین مرجع شما برای نحوه استفاده از این ترکیب و مقدار آن باید نظر یک دکتر تغذیه باشد.

 

خواص سیاه دانه و عسل برای پوست صورت

ترکیب این دو ماده روی پوست معجزه می‌کند و سلامت و شادابی آن را افزایش می‌دهد. علت این مزیت وجود آنتی‌اکسیدان‌هایی است که هر دو این ماده‌ها دارند.

همچنین ترکیب سیاه دانه و عسل از خطوط ظریف و چروک‌های صورت جلوگیری می‌کند و آن‌ها را کاهش می‌دهد. پوست صورت را نیز مرطوب نگه می‌دارد. از طرفی اگر پوست صورت شما دچار اگزما یا قارچ شده، برای درمان آن نیز موثر است. گرفتن ویزیت آنلاین طب سنتی از سامانه پذیرش ۲۴ به شما اجازه می‌دهد با یک دکتر طب سنتی در مورد شیوه صحیح درست کردن این ترکیب برای رفع مشکلات پوست خود صحبت کنید.

طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل

براساس تحقیقات انجام شده، بهترین روش ترکیب این دو ماده با آب است. آب مواد مغذی در عسل را فعال می‌کند و داخل بدن نیز به‌راحتی جذب می‌شود. برای این منظور، یک قاشق چای‌خوری عسل و پودر سیاه دانه را داخل آب گرم بریزید، سپس آن را به‌هم بزنید. در آخر این مخلوط را به‌شکل ناشتا سی دقیقه قبل از صبحانه مصرف کنید. تا پیش از شروع صبحانه، این دو ترکیب در بدن جذب می‌شوند.

اگر بیماری خاصی دارید و می‌خواهید در مورد عوارض یا مزیت عسل و سیاه دانه روی بیماری خود اطلاعاتی کسب کنید یا بعد از خوردن آن آلرژی پیدا کردید، حتما به یک دکتر طب سنتی یا دکتر تغذیه مراجعه کنید.

خواص سیاه دانه و عسل
خواص سیاه دانه و عسل

سخن نهایی

سیاه دانه و عسل دو ماده مغذی هستند که طب سنتی خواص آن‌ها را برای درمان بسیاری از درد‌ها ثابت کرده است. در نظر داشته باشید برخی افراد فکر می‌کنند که دارو‌های گیاهی مانند دارو‌های شیمیایی عوارض جانبی ندارند اما این تفکر کاملا غلط است.

مصرف بی‌رویه دارو‌های گیاهی نیز می‌تواند مشکلات شدیدی را برای فرد مصرف‌کننده به‌وجود آورد. در نتیجه بهتر است با اطلاعات کامل و به روش درست از دارو‌های گیاهی استفاده کنیم.

همچنین در صورت نگرانی از خواص عسل و سیاه دانه می‌توانید از وب‌سایت پذیرش ۲۴ برای مشورت با متخصص تغذیه آنلاین وقت بگیرید و زیر نظر او روش و مقدار درست مصرف آن را پیگیری کنید.

۳.۵/۵ (۱۰۵ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
104 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
سارا
12 روز قبل

سلام دوستان ایاکسی میدونه که ترکیب عسل وسیله دانه در کنترل مدفوع در بزرگسالان موثر است یانه؟اگه نیس چه چیزی موثر است ایاکسی اطلاع داره؟

طاهره
طاهره
19 روز قبل

سلام نزدیک دوسال است که تحت جراحی قلب به منظور تعویض دریچه قرار گرفته و وارفارین مصرف میکنم.مصرف سیاه دانه و عسل برای من مشکلی ندارد؟

علی کریمی هستم. از سیرجان..کرمان
علی کریمی هستم. از سیرجان..کرمان
1 ماه قبل

سلام خسته نباشد..معده ام‌زخم اثر عشر وعفونوعفونت‌داره‌ودر‌روده‌خروجی به هم آمده….؟آیا سیاه دانه با عسل خوبه؟؟؟
ویک نکته دیگه از لحاظه بدنی خیلی ضیف شدم..ممنون که راهنمایی کنید…

s.sh
s.sh

سلام من‌ زخم معده و عفونت معده داشتم عسل و با ون قاطی کردم ناشتا هر روز اندازه یک گردو کوچک میخوردم دیگه تا ۲ ساعت‌ هیچی نمیخوردم بعد یک ماه آندوسکوپی دادم گفت خوب خوب شدم الان ۳ ساله از درد معده خبری نیست

خانم جعفری
خانم جعفری
پاسخ به  s.sh
1 ماه قبل

سلام دوست عزیز عسل رو با چی قاطی میکردید؟
چون مشکل منم هست آیا هنوز هم اینکار و انجام میدید و می‌خورید یا نه؟

محمد
محمد
پاسخ به  خانم جعفری
11 ساعت قبل

عسل با سیاهدانه

Samira
Samira
2 ماه قبل

سلام خسته نباشین من سنگ کلیه ۸ میل دارم ۶ میل سیاه دانه رو تا چند وقت استفاده کنم سنگ هام دفع شه شنیدم خیلی خوبه

هادی
هادی
پاسخ به  Samira
2 ماه قبل

عصاره اورتیکا زردبند مصرف کنید

کبری
کبری
3 ماه قبل

سلام من مشکل لکه بینی دارم برای در مان رحم چطوری باید عسل و سیاه دانه ایتفاده کنم

سوسن از زنجان
سوسن از زنجان
3 ماه قبل

باسلام ‌‌من‌همسرم سرطان مری داره چطوری از سیاه دانه استفاده کنم ‌باتشکر

کبری
کبری
پاسخ به  سوسن از زنجان
3 ماه قبل

من ۳ماه که مشکل خونریزی و لکه بینی دارم بهم دکتر گفته باید رحم رو در بیارم از عسل وسیاه دانه کی و چه مقدار استفاده کنم

سوسن از زنجان
سوسن از زنجان
3 ماه قبل

سلام ممنونم از مطالب مفیدتون تشکر

مریم
مریم
4 ماه قبل

برای آقایونی ک زخم معده دارند چجوری باید این تو مواد باهم ترکیب شوند و ب دلیل گرم بودن سیاه دانه و عسل چ مقدار باید مصرف شود ک مشکل بوجود نیاد

مینا
مینا
4 ماه قبل

میشه سیاهدانه و عسل رو با لیموی تازه خورد؟؟

واحد
واحد
5 ماه قبل

سلام با احترام من سرطان روده دارم میتوانم استفاده کنم اسهال و یبوست هم دارم

فرشته
فرشته
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر.برای سردی معده و مصرف کنم

زهرا
زهرا
پاسخ به  فرشته
4 ماه قبل

برای سردی معده حرف ندار

فرشته
فرشته
5 ماه قبل

برای سردی معده چه چیزی بخورم

ابوالحسن
ابوالحسن
5 ماه قبل

درود بر شما. برای برطرف شدن التهاب و بزرگی پروستات سیاه دانه را چگونه مصرف کنم؟
ممنون از راهنمایی شما.

باقر
باقر
6 ماه قبل

باسلام …من چندماه پیش عسل وسیاهدانه رو باهم قاطی کردم( بدون اینکه سیاهدانه راپودرکنم)کمی مصرف کردم والان دوباره دارم مصرف می کنم .آیاخواص خودراازدست داده یااینکه برای مصرف مضراست بایددوربیندازمش …متشکرم اگرجواب بدید.

عزیزه
عزیزه
6 ماه قبل

سلام من سوزش معده درد دارم سیاه دانه روقبل ازصبحانه بخورم چیکارکنم از سوزش درد معده

مرتضی
مرتضی
6 ماه قبل

سلام طریقه مصرف سیاه دانه برای درمان سرطان روده بزرگ چجوریه ؟

مرتضی
مرتضی
6 ماه قبل

سلام لطفا روش صحیح مصرف سیاه دانه و عسل برای درمان سرطان روده بزرگ رو بگین

رضایی
رضایی
7 ماه قبل

سلام ببخشید من حدود ۱۰ ،۱۱ ساله تنبلی تخمدان دارم با دارو خوب بودم ولی بعد از قطعش دوباره همونجوری میشدم مشکلمم اینه که یک هفته بعد از پاکی دوباره پریود میشم یا لکه بینی دارم میخواستم بپرسم آیا ترکیب سیاه دانه و عسل برای من جواب میده

محمودنیا
محمودنیا
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر بنده هرروز نیم ساعت قبل از صبحانه باید قرص لووتیروکسین بخورم سوالم اینجا ست که ترکیب سیاه دانه وعسل رو میتونم همراه قرص بخورم یا اینکه نیم ساعت بعد از قرص اینها رو بخورم ونیم ساعت بعدش صبحانه بخورم؟

غلامرضا میر
غلامرضا میر
10 ماه قبل

سلام قلبم را آنژیو کردم، کیسه صفرا را برداشتم، عفونت کلیه دارم، کلیه هاسنگ سازه ، گرید۲چربی کبد دارم، غلظت خون دارم،پروستات درد دا رم، سیتیک پای راست وزانودرد دارم، دیسک وکمردرد شدید دارم دیابت نوع ۲ دارم،چه کنم که سالم باشم،

حسبن
حسبن
پاسخ به  غلامرضا میر
6 ماه قبل

خاک بریز رو سرت بعد خودکشی کن

علی
علی
پاسخ به  حسبن
5 ماه قبل

چه بی شخصیت

آیدا
آیدا
پاسخ به  حسبن
4 ماه قبل

خخخخ

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط آیدا
رویا ولیان
رویا ولیان
پاسخ به  حسبن
3 ماه قبل

واقعا خخیلی لی وجدان تشریف. دارین اینجارواشتباه گرفتی چجای دلقک ببازی نییت کودک برودم خونتون بازی کن بی مصرف

رها
رها
پاسخ به  حسبن
2 ماه قبل

خاک تو سر بیشخصیتت کنن زابلی بیشعور همه جا خودشونشون میده

عرشیا
عرشیا
پاسخ به  حسبن
2 ماه قبل
کمال
کمال
پاسخ به  غلامرضا میر
5 ماه قبل

سلام بروورزش استخرتوکلت به خداباشه خوب میشی

تنها
تنها
پاسخ به  غلامرضا میر
3 ماه قبل

تحمل کن چیزی نمانده

الی
الی
پاسخ به  غلامرضا میر
3 ماه قبل

درود برشما
شما صبحها ناشتا خاکشیرو با ترنجبین یه رب بجوشون بصورت ۴۰ روز اینو انجام بده و بخور سنگای کلیه ات آب میشه و کبدت پاکسازی میشه

فرشته
فرشته
پاسخ به  غلامرضا میر
3 ماه قبل

تو واقعابا وجود این همه درد هنوز زنده ای؟

غلامرضا میر
غلامرضا میر
10 ماه قبل

سلام دیسک کمر ودرد ران تا پای راست دارم چکار کنم؟

دکتر
دکتر
پاسخ به  غلامرضا میر
5 ماه قبل

روغن سیاهدانه بصورت ماساژ های فیزیوتراپی استفاده شه

زهرا
زهرا
10 ماه قبل

روغن سیاه دانه وعسل برای بواسیر مفید است

علیسان
علیسان
10 ماه قبل

سلام من کولیت روده دارم روده هام زخم والتهاب داره واسهال هستم همیشه چطوری مصرف کنم سیاه دانه

Nazi
Nazi
پاسخ به  علیسان
6 ماه قبل

هر روز صبح ناشنا اندازه یک قاشق مرباخوری ترکیب مساوی عسل و سیاه دانه نیم کوب شده

الهام شنیوری فرد.
الهام شنیوری فرد.
1 سال قبل

سلام
بچه ی ۹ ساله که دوتا از عروق قلبش نرمی دارد میتواند سیاهدانه عسل مصرف کند؟

خانم زارعی
خانم زارعی
پاسخ به  الهام شنیوری فرد.
11 ماه قبل

سلام سیاه دانه و عسل برای کسی که رگ قلبش گزفت خوبه یا نع چندروز باید استفاده شود

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام وقت بخیر.
پیامبر اسلام میفرمایند‌‌: سیاە دانە درمان هر دردی است الا مرگ.
و توصیه کردە اند کە سیاە دانە را خرد نکنیم و بخوریم.

محمودنیا
محمودنیا
پاسخ به  محمد
10 ماه قبل

یه سوال دیگه هم داشتم ترکیب سیاه دانه عسل رو ارتوپد برای درد دیسک گردنم توصیه کردند آیا واقعا مفیده برای این درد

چراغی
چراغی
1 سال قبل

سلام‌ببخشیدآیاعفونت‌دندان‌ربطی‌به‌میکروب‌معده‌دارد

فاطی
فاطی
1 سال قبل

سلام و عرض ادب
آیا ترکیب سیاهدانه عسل برای رفع زانو درد موثره؟
من عادت دارم اول کمی سیاهدانه را خوب می جوم و فوری قاشق مرباخوری عسل میخورم
آیا کارم ایرادی داره؟

تهمینه معاف
تهمینه معاف
1 سال قبل

سلام خسته نباشی نفخ شکم شدید خراشیدگی معده ونسبتا خونریزی در شکم

خانم محمدی
خانم محمدی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من خانم ۳۵ ساله هستم که چروکه صورت دارم .بیشتر دور چشم،زیرش اگه میشه مرا راهنمایی کنید

علی ترکاشوند
علی ترکاشوند
پاسخ به  خانم محمدی
6 ماه قبل

سلام و درود به پیج من بیا و راهنمایی میکنم arayeshi _aghbanoo

درگاهی
درگاهی
پاسخ به  علی ترکاشوند
5 ماه قبل

سیاهدانه وعسل معجزه میکند

علی
علی
1 سال قبل

سلام
بنده نقرص فشار خون کراتین کلیه پادرد دارم به چه طریقی سیاه دانه وعسل مصرف کنم
با تشکر

فرشته یوسف پور
فرشته یوسف پور
پاسخ به  علی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر ببخشید من دارو برای پوکی استخوان وآرترز و تاموکسی فن استفاده میکنم میخواستم بدونم
ایا داروهای گیاهی آنها و خنثی میکند یا تداخل دارویی دارد ممنون میشم من وراهنمایی کنید بزرگوارید سپاس

درگاهی
درگاهی
پاسخ به  علی
5 ماه قبل

سیاهدانه راباسرکه سیب یاانگوربخیسانید وبعد۴روزازسرکه بکشید وبذاریدخشک شود بعداسیاب کنید وداخل عسل بریزید وبعدناشتابخورید معجزه میکند

وحدانی
وحدانی
1 سال قبل

سلام وقت شما بخیر من چند وقت هستش دچار مشکل گوارشی شدم میشه راهنمای کنید؟

زهرا سوری
زهرا سوری
1 سال قبل

من آلرژی چهار فصل دارم چکار کنم?

زهرا سوری
زهرا سوری
1 سال قبل

برای آلرژی چهار فصل چکار کنیم ?

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام سیاه دانه را حتما باید پودر بشه یا درسته هم میشه با عسل مخلوط کرد

حسن
حسن
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

سلام برای لاعر شدن مصرف سیاه دانه مفید است روش مصرف

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

باید پودرشود

سحر
سحر
پاسخ به  علیرضا
2 ماه قبل

در ضمن بلافاصله باید بعد از پودر شدن با عسل مخلوط بشه وداخل یخچال گذاشته بشه.چون اگر دیرتر مخلوط کنیم شدیدا سرطان زاست

درگاهی
درگاهی
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

خیربایداسیاب کنیدباعسل مخلوط کنیدوناشتا میل کنید معجزه میکند

خانم جعفری
خانم جعفری
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

هم میتونی پودرش کنی ولی خیلی سریع باید قاطی کنی با عسل چون اگه پودر کنی و همینجوری بمونه سمی میشه ولی اگه فورا با عسل ترکیب بشه دیگه ضرری ندارد بلکه میشه دوای بدن که بهش میگن دوسین
اگرم پودرش نکنی هر روز صبح ناشتا یه قاشق چایخوری سیاهدونه با عسل قاطی کن و قورتش بده نباید بجوی
انشاالله که دوای دردتون هست

عباس
عباس
1 سال قبل

برای اسید معدہ چہ باید کرد

سحر
سحر
پاسخ به  عباس
1 ماه قبل

منم اسید معده دارم درمونش رو فهمیدین به منم بگین

عبداله
عبداله
1 سال قبل

برای کسی که کیست بیضه دارد سیاه دانه را چگونه استفاده کند؟

فرشته
فرشته
1 سال قبل

سلام من حدود ۴ سال پیش عسل و سیاه دونه رو باهم مخلوط کردم و چون باردار شدم دیگه استفاده نکردم ولی الان اون عسل و سیاه دونه روهنوز دارم آیا این مخلوط هنوز سالم هست یا خراب و فاسد شده لازم به دکر که من در ظرف شیشه ای در دار و در کابینت نگه داشتم

یاسین
یاسین
پاسخ به  فرشته
1 سال قبل

باسلام.وقت شمابخیر.ترکیب سیاه دانه وعسل برای ورم معده هم نتیجه دارد؟دستورمصرفش تاچه مدت است؟

لیلا
لیلا
پاسخ به  یاسین
1 سال قبل

با سلام من ریزش مو دارم با طب سنتی چطور میشه درمان کنم ؟

درگاهی
درگاهی
پاسخ به  لیلا
5 ماه قبل

روغن بادام شیرین معجزه میکند

عباسی
عباسی
پاسخ به  فرشته
1 سال قبل

ترکیب پودرسیاهدانه باعسل و دارچین وگل محمدی برای توانایی جنسی

کیان
کیان
پاسخ به  عباسی
1 سال قبل

سلام آیا ترکیب زنیان با گردو برای زانو درد مفیده؟؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  فرشته
1 سال قبل

با سلام وخسته نباشید برای درمان تب مالت چه پیشنهادی دارید پدرم ۹ ماهه دارو مصرف میکنه و درد شدید داره موفق باشید

الی
الی
پاسخ به  فرشته
5 ماه قبل

ن مضره

درگاهی
درگاهی
پاسخ به  فرشته
5 ماه قبل

نه عزیز بعددوماه خراب میشود دوباره باید درست کنید

خانم جعفری
خانم جعفری
پاسخ به  فرشته
1 ماه قبل

سالمه چون عسل هیچوقت خراب نمیشه

مرضیه
مرضیه
1 سال قبل

سلام قند دارم رگهای ریز قلبم هم تنگ شده میتونم از ترکیب عسل وسیاه دانه استفاده کنم

محمد رضا
محمد رضا
1 سال قبل

سلام من یک ماه است تنگی نفس دارم چکار کنم

حسن
حسن
1 سال قبل

سلام . جهت فعال کردن روده ها ورفع یبوست وهمچنین معالجه زخم رکتوم را بفرمایید

لیلا
لیلا
پاسخ به  حسن
1 سال قبل

سلام سیاه دانه و عسل برای هموروییدوتنبلی روده مفید است؟

سالار
سالار
1 سال قبل

سلام .برای کسی که مشکل یبوست داره باید به چه طریق مصرف شود ؟ عسل وسیاه دانه

کاکا
کاکا
1 سال قبل

عسل طبیعی د قینگت مر بیاریم

صادق مالزیری
صادق مالزیری
پاسخ به  کاکا
5 ماه قبل
پرویزاکبرزاده ۵۶ساله
پرویزاکبرزاده ۵۶ساله
1 سال قبل

سلام خسته ببخشید آقای دکتر عزیز بنده حدود۱۵سال است که مشکل ریوی و تنگی نفس دارم مثلا۵۰مترپیاده روی بایدببینم یا ایست کنم تا از اسپره سالمتادون استفاده تا بتونم ادامه دهم البته الان یه یکماهی است از عسل و ایمنی تازه وسیله دانه بصورت شربت درست کردم خوردم الحمدالله الان تو این مدت از استفاده اسپره کاسته که حتی هفتگی یکی دوبارشایداستفاده بکنم حدود یک مثلا۵۰مترپیاده روی هم بلکه بیشترمزاحم آقای دکتر بهترین راه و مصرف این پدیده الاهی چه ساعتهایی بهترودرروزچندبارمیتوانم مصرف داشته باشم آیا ادامه دائمی این عسل و لیمو وسیله دانه اشکال دارد یا خیر آقای دکتر پیش بهترین پزشکهارفتم برام پول وشربت وانواع اسپره های گران قیمت خوب نشدم تا با این داروی الاهی درضمن من از عرق نعنا استفاده میکنم خیلی سبکی نفس کریه احساس میکنم ایاعرق نگاهم دلتنگی نفس یا مشکلات ریوی اثر دارد ممنونم از کمک بی ریای شما با این بنده حقیر خدا قوت میگم خدمت شمابزرگوار

ابراهیم قربانی
ابراهیم قربانی
پاسخ به  پرویزاکبرزاده ۵۶ساله
1 سال قبل

با عرض سلام و احترام
این حقیر آسم شدیددارم پزشک‌متخصص ریه داروهای زیادی داده اما تاثیرآنچنانی نداشته لطفا راهنمایی‌ فرمایید

حسبن
حسبن
پاسخ به  پرویزاکبرزاده ۵۶ساله
6 ماه قبل

مگه روضه میخونی

mohamad farahmand
mohamad farahmand
1 سال قبل

سلام برای بلغم چیکارکنم

حسبن
حسبن
پاسخ به  mohamad farahmand
6 ماه قبل

سلام شما شلغم بخور

خداخواست
خداخواست
1 سال قبل

باسلام خسته نباشید دکتر
طرز استفاده سیاه دانه وعسل برای بزرگی پروستات ودرد پروستات ب چه صورت است

رحیمی
رحیمی
پاسخ به  خداخواست
1 سال قبل

برای درمان پرستات از ترکیب عسل و سیاهدانه چگونه با چه مقدار استفاده کنم آیا سیاه دانه آسیاب شده را می توان در فریزر نگهداری کرد.قبلا از لطف شما ممنونم

هلاله تیزپر
هلاله تیزپر
1 سال قبل

سؤال زیپوستی سر سیاه آیا سیاه دانه وعسل را می توانمی بزنیم

صدیقه مهدیه
صدیقه مهدیه
1 سال قبل

سلام من دیکس کمردارم ونمتوام روبروم

مادر۶۵ ساله مریم همه نوع درد دارم
مادر۶۵ ساله مریم همه نوع درد دارم
1 سال قبل

چه اندازه سیاه دانه مصرف کنیم چرا اندازه سیاه دانه را لطفا اعلام کنید ممنون

حشمت زند
حشمت زند

بنده خانم هفتادساله هستم حدود پانزده سال است پرکاری پاراتیروئید دارم چگونه می توانم درمان کنم؟ ممنونم

شهناز
شهناز
1 سال قبل

سوالی داشتم میتونیم سیاه دانه رو برای مدت طولانی کوبیده نگهداری کنیم یا سریع باید استفاده کرد البته مد نظرم فقط کوبیده است؟

امید
امید
پاسخ به  شهناز
1 سال قبل

سلام واس چاق شدن چب خوبه(

رحمن مهدلو
رحمن مهدلو
پاسخ به  امید
8 ماه قبل

من اسید معده م زیاده چکار کنم

سحر
سحر
پاسخ به  شهناز
2 ماه قبل

باید سریع با عسل مخلوط بشه

عبدالحمید احمدی بنکدار
عبدالحمید احمدی بنکدار
1 سال قبل

عوارض مصرف زیاد خاکشیر چیست؟

دکمه بازگشت به بالا