بررسی دلایل مختلف عقب افتادن پریود و نحوه درمان آن

علت عقب افتادن پریود برای هر شخص متفاوت بوده و این مشکل به دو شکل دارویی و خانگی قابل درمان است. زمانی که پریودتان عقب می‌افتد، ممکن است به فکر فرو بروید و نگران شوید. چون عقب افتادن چرخه طبیعی قاعدگی به بسیاری از افراد استرس می‌دهد که باردار نباشند یا به بیماری خاصی مبتلا نشده باشند. فتدب

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاخیر در پریود و بررسی علل مختلف آن با ما در ادامه مطلب همراه باشید. همچنین در بخش‌های زیر راه‌های درمان خانگی عقب افتادن پریود را توضیح خواهیم داد.

عقب افتادن پریود نشانه چیست ؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم، چرخه طبیعی پریود یک خانم به دلایل زیادی می‌تواند مختل شود. اغلب جای نگرانی نیست و مشکل جدی وجود ندارد و پریود نشدن در زمان‌های خاص طبیعی است. از بین دلایل عقب افتادن قاعدگی می‌توان چند مورد مهم زیر را توضیح داد.

استرس و عقب افتادن پریود

استرس شدید، تولید هورمون گنادوتروپین (GnRH) را مختل می‌کند. این هورمون مسئول تنظیم تخمک‌گذاری و چرخه قاعدگی است. استرس روانی و جسمی هر دو باعث به عقب افتادن پریود می‌شوند.

اما میزان استرسی که پریود را نامنظم کند باید زیاد باشد و فقط سپری کردن یک روز بد نمی‌تواند قاعدگی را مختل کند. یکبار عقب افتادن پریود به علت یک موقعیت استرس‌زا امری طبیعی است. با این‌حال، اگر تحت استرس طولانی مدتی هستید و بیش از یکبار پریودتان عقب می‌افتد، حتما به دکتر زنان مراجعه کنید.

عقب افتادن پریود
عقب افتادن پریود

ورزش شدید

فعالیت‌های ورزشی شدید، تغییرات هورمون‌های هیپوفیز و تیروئید را به دنبال دارد. این هورمون‌ها بر تخمک‌گذاری و قاعدگی اثر دارند. ورزش کردن به مدت یک یا دو ساعت در روز نباید بر چرخه قاعدگی شما تاثیر بگذارد. اما انجام ورزش سخت با ساعت‌های زیاد در طول روز، این تغییرات هورمونی را ایجاد می‌کند.

اگر می‌خواهید به‌شدت ورزش کنید، باید با دکترتان مشورت کنید. دکتر به شما کمک می‌کند تا تمام نیاز‌های بدنتان تامین شود. اگر مراجعه حضور به مطلب برایتان امکان‌پذیر نیست، از یک دکتر زنان آنلاین کمک بگیرید.

نیاز های فیزیکی بدن شامل چیست؟

هنگام پریودی به نیازهای فیزیکی بدن خود بیشتر دقت کنید. از جمله:

  • بهینه سازی رژیم غذایی با مواد غذایی انرژی زا
  • حرکات مختلف کششی که استرس عضلانی را کاهش می‌دهند.
  • آزمایش خون برای بررسی میزان آهن خون، ویتامین، تعادل هورمونی، کم آبی و مشکلات مشابه.

اگر هم جزو کسانی هستید که از PMS رنج می‌برید، دکتر سندرم پیش از قاعدگی می‌تواند با تجویز دارو و رژیم غذایی مناسب، شدت علائم شما و دردهایتان را کمتر کند.

چه بیماری‌هایی بر عقب افتادن پریود تاثیر می‌گذارند؟

بیماری‌های مزمن بر چرخه قاعدگی اثرگذار هستند. بعضی از آن‌ها به برهم زدن تعادل هورمون‌های بدن می‌انجامند که در نهایت در چرخه پریود اختلال ایجاد می‌کند. اگر به بیماری‌های زیر مبتلا هستید، احتمال به عقب افتادن پریود شما وجود دارد.

  • اختلال عملکرد تیروئید
  • سندرم تخمدان پلی‌کیستیک
  • تومور غده هیپوفیز (که ممکن است سرطانی باشد یا نباشد.)
  • بیماری‌های غده فوق کلیوی
  • کیست تخمدان
  • اختلال عملکرد کبد
  • دیابت
  • منوپاز زودرس

شرایط خاصی از بدو تولد مانند، سندرم ترنر معمولا پریود و بارداری را دچار مشکل می‌کند. این صفات ارثی اغلب با آمنوره (قطع قاعدگی) همراه هستند.

علل ساختاری

مشکلات اندام‌های جنسی نیز باعث آمنوره می‌شوند. از جمله:

  • زخم شدن رحم
  • شکل و ساختار غیر‌معمول واژن
  • کمبود اندام‌های تولید مثلی
عقب افتادن پریود
عقب افتادن پریود

عقب افتادن پریود و بارداری

زمانی که پریودتان عقب می‌افتد، صبر کنید. چند روز به خود زمان دهید تا مطمئن شوید این اتفاق به خاطر اشتباه محاسباتی شما رخ نداده باشد. پزشکان در مرحله اول دادن تست بارداری را پیشنهاد می‌کنند.

می‌توانید در خانه یا مطب دکتر،  تست بارداری را انجام دهید. اگر مثبت شد، دلیل عقب افتادن پریودتان مشخص می‌شود. شما پریود نشدید، چون باردارید. اما اگر منفی شد، باید بیشتر صبر کرده و دوباره امتحان کنید.

مراجعه به دکتر تصمیم بدی نیست. اگر تصمیم دارید به‌زودی باردار شوید، از این ملاقات برای مشخص کردن روز آن قبل از اقدام به بارداری استفاده کنید. این روش بسیار خوبی برای دنبال کردن وضعیت بدنتان قبل از حاملگی است. این کار به شما اجازه می‌دهد تا بارداری سالمی را تجربه کنید.

اگر آماده باردار شدن نیستید، دکتر به شما کمک می‌کند تا بدنتان سالم بماند و از بارداری نا‌خواسته جلوگیری کنید تا زمانی که تصمیم به بچه دار شدن بگیرید یا هیچوقت برای آن اقدام نکنید.

شیردهی

در زمان شیردهی ممکن است پریود سبک یا آمنوره داشته باشید یا به‌ندرت پریود شوید. به‌ویژه اگر شیردهی تمام کالری مورد نیاز بدن نوزادتان را فراهم کند. بیشتر بانوان بر این باور هستند که شیردهی یکی از روش‌های جلوگیری از بارداری است ولی اصلا این‌طور نیست.

حتی اگر در دوران شیردهی پریود نشوید، می‌توانید باردار شوید. اگر برای داشتن فرزند دیگری آماده نیستید، باید از وسایل جلوگیری از بارداری استفاده کنید.

عقب افتادن پریود با ای یو دی

اگر فکر می‌کنید که با آی‌یو‌دی نمی‌توانید باردار شوید، باید اطلاع دهیم که حتی با وجود داشتن آن هم شانس کمی وجود دارد که پریود عقب افتاده شما نشانه بارداری خارج رحمی باشد. حاملگی خارج از رحم گاهی به علت شکل آی‌یو‎‌دی رخ می‌دهد. تست بارداری شما در این مورد احتمالا مثبت نخواهد شد. پزشک با سونوگرافی یا معاینه لگن از این امر مطمئن می‌شود.

منوپاز یا قطع قاعدگی

منوپاز (menopause) زمانی رخ می‌دهد که تخمدان‌ها تولید تخمک را متوقف کنند و در این صورت پریود قطع خواهد شد. سنی که این اتفاق در خانم‌ها رخ خواهد داد، به‌طور میانگین ۵۱ سال است. شما یکسال پس از آخرین قاعدگی‌تان وارد مرحله منوپاز می‌شوید. پس بی‌نظمی در پریود‌های نزدیک به سال‌های قطع قاعدگی امری کاملا طبیعی است.

چند روز تاخیر در پریود طبیعی است؟

تا زمانی که مطمئن هستید باردار یا بیمار نیستید، یک یا دو بار عقب افتادن قاعدگی اشکالی ندارد. اگر برای ۳ تا ۶ ماه پریود نشدید یا علائم دیگری داشتید، باید به متخصص ارولوژی زنان و زایمان مراجعه کنید. پریود در برخی دختران نوجوان دیر‌تر از بقیه اتفاق می‌افتد. اما اگر تا ۱۶ سالگی پریود نشدید با دکتر زنان خود مشورت کنید..

چه داروهایی باعث عقب افتادن پریود میشود؟

بعضی دارو‌ها مانند، قرص‌های ضد افسردگی، تیروئید، ضد تشنج و شیمی‌درمانی باعث اختلال در چرخه قاعدگی و رخ ندادن پریود می‌شوند. قرص‌های جلوگیری از بارداری مانند، دپو پرورا، پروژسترون، آی‌یو‌دی میرنا و نکسلانون نیز روی چرخه شما تاثیر‌گذار هستند.

انواع مختلف لوازم جلوگیری از بارداری به شکل‌های متفاوت روی چرخه قاعدگی شما اثر می‌گذارند. بعضی از آن‌ها با پریود‌های سنگین، عده‌ای با پریود سبک و تعدادی با آمنوره همراه هستند.

درمان خانگی عقب افتادن پریود

درمان‌های خانگی زیادی برای کمک به منظم شدن چرخه قاعدگی وجود دارد که در زیر به توضیح چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

زعفران برای درمان خانگی عقب افتادن پریود

زعفران یکی از معروف‌ترین خوراکی‌هایی است که علاوه بر خواص زیادی که دارد، به تنظیم پریود هم کمک زیادی می‌کند. دانشمندان زیادی این گیاه را مورد بررسی قرار دادند و تاثیر آن را روی پریود تایید کردند.

درمان عقب افتادن پریود با زعفران
درمان عقب افتادن پریود با زعفران

خواص زعفران

  • شادی آور است.
  • میل شدید به غذا‌های خاص در پریود را کنترل می‌کند.
  • انقباض و درد‌های شکمی را کاهش می‌دهد.
مقدار مجاز مصرف زعفران چقدر است؟

مصرف این گیاه پر خاصیت در مقادیر زیاد مضر است. برای هر شخص به‌طور کلی مصرف ۳ ‌گرم زعفران در ماه کافی است. اگر بیش از ۵ گرم در ماه از زعفران استفاده کنید، عوارضی مانند، سرگیجه، تهوع، آریتمی ضربان قلب، کاهش اشتها، سردرد و اختلال در حواس را به‌دنبال دارد.

جعفری برای درمان خانگی عقب افتادن پریود

جعفری سرشار از ویتامین سی است که به تحریک انقباضات رحم کمک می‌کند. جعفری را نیز مانند زعفران در مقادیر زیاد نباید مصرف کنید. خوردن بیش از حد جعفری احتمال سقط جنین را بالا می‌برد. جعفری تازه را آسیاب کنید، سپس آن را دم کرده و میل بفرمایید.

زنجبیل

زنجبیل برای شروع انقباضات رحم موثر است. این گیاه به دلیل طبع گرم خود جریان خون را بالا می‌برد و روی ریزش اندومتر تاثیر مثبت دارد. میزان مصرف آن به این صورت است که مقداری زنجبیل تازه را تهیه کنید، آن را با آب جوش دم کرده و نوش جان کنید.

گیاه کوهوش سیاه

این گیاه دارویی یکی از معروف‌ترین درمان‌های خانگی عقب افتادن پریود است. اگر به بیماری‌های قلبی و کبدی مبتلا هستید، از مصرف این گیاه پرهیز کنید. مصرف کوهوش سیاه با دارو‌های زیادی تداخل دارد. پس حتما قبل از مصرف، تصمیم خود را با پزشک زنانتان در میان بگذارید.

چه زمانی به پزشک مراجه کنیم؟

عقب افتادن پریود هر چند وقت یکبار مساله مهمی نیست. اما اگر بیش از یکبار پریودتان عقب افتاد یا پریود عقب افتاده با علائم غیر عادی همراه بود، باید به یک دکتر قاعدگی مراجعه کنید. از جمله این علائم باید موارد زیر را نام ببریم:

عقب افتادن پریود
عقب افتادن پریود

تشخیص پزشک

پزشکتان ممکن است یک معاینه لگنی را برای بررسی مشکلات احتمالی انجام می‌دهد. چون علل پریود نشدن متفاوت و زیاد هستند، شاید به بررسی و آزمایش‌های بیشتری نیاز باشد. موارد زیر چند نمونه از این آزمایش‌ها است:

  • تست حاملگی
  • تست عملکرد غده تیروئید
  • تست عملکرد تخمدان
  • آزمایش پرولاکتین
  • آزمایش هورمون‌های مردانه
  • سونوگرافی یا اشعه ایکس

کرونا و تاخیر در پریود

سوال بیمار:

من ۱۷مهرماه مجبور به خوردن قرص اورژانسی شدم،و دوهفته بعدش یعنی یکم آبان پریود شدم،و نرمال بود.بعد از پریود مبتلا به کرونا شدم و در کنارش برای عفونت ادراری داروها و آمپولهایی مثل آمیکاسین و سیپروفلوکساسین مصرف کردم.الان طبق تاریخ ماه قبل پریودم یک هفته عقب افتاده،خیلی نگرانم حتی جرات تست زدن هم ندارم.رابطه مشکوک نداشتم،آیا احتمال باراری هست؟ یا تاخیر بخاطر داروهاست؟ ضمنا اصلا هیچ علامتی از پریود یا بارداری ندارم،خیلی کم درد شبیه درد پریود.

پاسخ دکتر مریم بهمنی کارشناس ارشد مامایی:

استرس تاثیر مهمی در جابجایی سیکل ماهانه داره و تنها یکی از دلایل عقب افتادن سیکل میتونه بارداری باشه، اگر از نظر جلوگیری اطمینان دارید بهتر هست عوامل دیگه بررسی بشه که شرح حال کاملتری برای تشخیص لازم هست.
سابقه تنبلی و کیست تخمدان
سونوگرافی و…..

تاخیر در پریود بعد از مصرف قرص اورژانسی

سوال بیمار:

سلام .من تاریخ سی ام مرداد پریود شدم .و تاریخ هفتم شهریور یک رابطه سطحی داشتم …که حس کردم شاید منی رفته داخل واژنم .بخاطر همین قرص اورژانسی مصرف کردم …یک دونه ۷۵.اما فرداش با دکتر زنان صحبت کردم و ایشون گفتن احتمال داخل رفتن منی صفره ..و قرص دوم رو نخورم …و بعد سه روز دوباره پریود شدم …و سه روز خونریزی داشتم ..اما الان که تاریخ ۱۱ مهره پریود نشدم ..ممکنه پریود نشم این ماه رو ؟ چون من خیلی لاغرم و بدنم ضعیفه !!
سلام وقتتون بخیر احتمالا میشید ولی دیرتر تاثیرات قرص اورژانسیه و از عوارضش اگر نشدین سونو و تست تیرویید انجام و دررپیام متنی ارسال بفرمایید جهت راهنمایی

تاخیر پریودی با کمر درد

سلام خسته نباشید.من ماه قبل ۶ روز تاخیر پریود داشتم.و بعد از پریودی همش طرف راست شکمم درد.واحساس میکرد م یهچیزی هستش.واینکه این ماه هم باید دیروز پریود میشدم .که نشدم.همچمان کمر.پا دل درد دارم.واحساس میکنم پریود میشم ولی نشدم.لطفا بگید چیکار کنم پریود بشم.واین که مطمئنم که حامله نیستم چیکار کنم.

پاسخ دکتر زهرا بهرامی کارشناس مامایی:

سلام، تاخیر یک تا ۷ روز در پریودی اشکالی نداره، گاهی عفونت رحمی باعث درد میشه و گاهی ام سیکل های تخمک گذاری با درد همراه هستند، بنظر نمیاد مشکل خاصی داشته باشید اگر خیلی نگرانید میتونید سونو بدین

سخن نهایی

دلایل زیادی برای عقب افتادن پریود وجود دارد و با این‌که اکثر آن‌ها خطرناک نیستند اما اگر بیش از یک پریودتان عقب افتاد، حتما باید ارزیابی شوید و در صورت نیاز درمان را شروع کنید.

شیوه درمان می‌تواند شامل تغییر در سبک زندگی مانند رژیم غذایی، کاهش استرس یا هورمون درمانی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و کمک به سلامت خود می‌توانید از پذیرش ۲۴ یک وقت برای مشورت با یک دکتر زنان آنلاین بگیرید.

۳.۳/۵ (۳۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
387 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کبری
کبری
1 ساعت قبل

سلام ببخشید تازه ازدواج کردم و فعلا تصمیم ب بچه دار شدن ندارم و در نزدیکی با شوهرم هم جلو گیری میکردیم ولی الان یک ماهه هس ک پریود نشدم البته تاریخی که باید پریود میشدم یه شکم دردی ک قرار پریود بشم رو داشتم ولی پریود نشدم و هنوزم اون رو هر از گاهی دارم میشه بگین الان دلیلش چیه

ناهیده
ناهیده
3 ساعت قبل

سلام من هرماه ۸ روز ۹ روز عقب میوفتم گاهی هم چندماه چکار کنم

ریحانه
ریحانه
1 روز قبل

من استرس دارم یه وقت مشکلی پیش بیاد

ریحانه
ریحانه
1 روز قبل

بعد‌شم از عقب رابطه که داشتم خونریزی داشتم وقتی انجام دادم من اولا هم ۱ماه پریود نشدم بعد ۱ماه بعدش شدم بعد ۳ماه نشدم ولی هم زمان رابطه انجام دادم ولی دیگه انجام نمیدم خوب میشم

ریحانه
ریحانه
1 روز قبل

سلام منم ۲ماهه پریود نشدم رابطه از عقب هم داشتم مال ۳ماه پیش بعد پریود شدم هنوز نشدمه نکنه یه مشکلی داشته باشم حتا خانواده ام هم نمیدونن

Sans
Sans
1 روز قبل

سلان من کلاس ششم هستم و چرخه پریودی من منظم نیسته و من خرداد پیدار سال پریود شدم و من از آخرین پریودیم ۱۷ روز بوده البته مطمئن نیستم از زمان درست پریودی قبلی و من بعد از پریودیم چند بار بخاطر سرما خوردگی قرص های استامینوفن خوردم و خیار هم این چند روز زیاد خوردم

بهاری
بهاری
3 روز قبل

سلام سه بار تست زدم یه خط افتاد .ولی ۱۵ روزه عقب انداختم چهل سالمه

مریم
مریم
4 روز قبل

سلام من یک‌ماه نیم پیش پریود شدم هنور پریودنشدم بچه شیر خور ه هم دارم‌تست بارداری ام دادم منفی بوده الان چیکارکنم

محدثه
محدثه
5 روز قبل

لطفاً جواب بدین قرصم مصرف کردم

محدثه
محدثه
5 روز قبل

من بعد از رابطه پریود شدم الان چند روز از وقت پریود گذاشته احتمال بارداری داره خواهش می کنم زودتر جواب بدید

محدثه
محدثه
5 روز قبل

سلام

لیلا
لیلا
10 روز قبل

سلام من قرص سیبل استفاده میکنم و همیشه بعد قطع شدن ۳ یا۴ روز بعدش پریود میشدم ولی اینبار نشدم رابطه سطحی داشتم و معقدی الان میترسم حاملگی رخ نداده باشه و من تیروئید هم دارم امکان حاملگی وجود داره یانه لطفا راهنمایی کنید

یه نفر
یه نفر
10 روز قبل

سلام من آخرین باری که پریود شدم ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ بود تقریبن ی سالی میشه و اینکه ۱۶ سالمه و کلا هم ۳ بار پریود شده بودم قبلش اونم نامنظم دلیلش چی میتونه باشه؟

کیانا احمدی
کیانا احمدی
12 روز قبل

سلام وقت بخیر من ۱۷ بهمن پریود شدم ۲۲ پاک شدم چند روز بعد رابطه داشتم و قرص اورژانسی خوردم ی وسیله سنگین بلند کردم باز ب لکه بینی افتادم دوهفته بعد باز رابطه داشتم قرص خوردم بستم اسفند باید پریود میشدم هنوز نشدم امکان حاملگی هست یا ن

آمینه
آمینه
پاسخ به  کیانا احمدی
22 ساعت قبل

سلام من ۱۸سالم است مجرد هستم ده پریود دل درد میشدم الا پریود نمیشم شش ما شده چی مشکل است

دختر
دختر
13 روز قبل

سلام من ۱۳ سالمه و آبان ماه آخرین باری بوده که پریود شدم مجردم چیکار کنم؟ ک پریود بشم

فاطمه
فاطمه
14 روز قبل

گگگ

سدنا
سدنا
15 روز قبل

سلام ببخشید من دو ماه پریودم تا یه هفته عقب میوفته دلیل خاصی داره مجردم؟

آخرین ویرایش 15 روز قبل توسط سدنا
ملیسا محمدی
ملیسا محمدی
15 روز قبل

سلام یکبار قرص تنسی خوردم الان پریودم ۱۰روزه عقب افتاده قرص تنسی باعث عقب افتاده ن پریود میشه؟

ملیسا محمدی
ملیسا محمدی
15 روز قبل

سلام خسته نباشد
۱۰روزه ازوقت پریودم میگذره بی بی چکم امتحان کردم منفیه بایدچکار کنم؟!

ملیسا محمدی
ملیسا محمدی
پاسخ به  ملیسا محمدی
15 روز قبل

قرص تنسی تاثیر میزاره تو پریود شدن پریودم عقب افتاده؟

نسیم
نسیم
18 روز قبل

سلام ۲۱سالم مجردم ۶ماه پریود نشدم علتش چیه

بهار
بهار
پاسخ به  نسیم
11 روز قبل

سلام وقتتون بخیر من همیشه حالا یکم عقب جلو پریود میشدم الان ۳ماه نشدم سونو و ازمایش خون دادم همچیرو نرمال زده من متاهلم واینکه سه ماه پیش من استخر رفتم و دیگه بعد یه کمردرد خیلی شدید دیگه پریود نشدم نمیدونم چیکار کنم خیلی خیلی نگرانم

نسیم
نسیم
18 روز قبل

سلام من ۲۱سالم ۶ماه پریود نشدم مجردم علتش چیه؟؟

فاطمه زهرا
فاطمه زهرا
20 روز قبل

سلام ببخشیدهمیشه دریک زمان پریود میشدم اما این ماه پریودیم‌ ۶ روز عقب افتاده مجردم

ناهید
ناهید
21 روز قبل

سلام من نزدیگ ۳ماه هست که پریودم عقب افتاده تست بارداری گرفتم منفی بودش عالت تهوع هم دارم علتش چیه

دیبا
دیبا
پاسخ به  ناهید
2 روز قبل

من هم همینطور

تینا
تینا
21 روز قبل

سلام من ۱۷سالمه پارسال خون ریزی داشتم رفتم دکتر بهم قرص ال دی داد مصرف کردم دو ماه اپل مرتب پریود می شدم بعد از اون دوماه یه بار میرسه به ۳ماهم حتا پریود نمی شم ایا احتمال کیست وجود داره ؟

زیبا
زیبا
22 روز قبل

من ۲۳ بهمن رابطه داشتم و سریعا قرص اورژانسی خوردم ولی الان نزدیک ۶ هفته هست که پریود نشدم الان علامتهایی دارم ولی خیلی میترسم که باردار باشم تست خانگی هم دادم منفی بوده ولی چون قرص های ضد اف افسردگی و استامینوفن کدئین مصرف میکنم ممکنه دلیلش این تداخل دارویی باشه

علیرضا
علیرضا
22 روز قبل

سلام امروز پارتنرم گفت که۳روزه از تایم پریودش گذشته داخل رابطه ام از لوازمای مراقبتی استفاده نکردیم ولی اتفاقی نیوفتاده هواسمون بوده
علائم پریود رو داره ولی پریود نمیشه
احتمال بارداری هست؟
چیکار کنیم برای سریع تر‌شدن پریود

مبین
مبین
پاسخ به  علیرضا
16 روز قبل

دادا خوبه تو ۳ روز پارتنرم ۳ هفتس نشده

علی
علی
پاسخ به  مبین
15 ساعت قبل

داداش مال منم دو هفتس
من به جاش پریود شدم دیگ

آخرین ویرایش 15 ساعت قبل توسط علی
مریم
مریم
22 روز قبل

سلام من دخترم مجردم هستم و۱۶سالمه
دوهفته از زمان پریودیم گزشته و پریود نشدم
لطفا راهنماییم کنید؟

نسترن
نسترن
23 روز قبل

سلام من ۱۴ سالمه دو ماه نهم پریود شدم این ماه ۹ هم نشدن پریودم عقب نیوفتاده ۲۳ روز هنوز شده فقط تاریخ عوض میشه مشکلی هست؟

زهرا
زهرا
24 روز قبل

سلام من همیشه سر وقت ۲۱روز یا ۲۳روزپریود میشدم امروز۲۵روز هست پریود نشدم و دل درذ و کمر درذ شدید دارم و اقدام به بارداری هم نکردم دلیل عقب افتادن چیه؟

زینب
زینب
24 روز قبل

سلام من ۲۱ سالمه مجردم هستم الان ۱۵ روز هست پریودیم عقب افتاده ۷ ماه پیش هم ۱۵ روز عقب زدم اما با مصرف دمنوش پریود شدم و اوکی بود تا الان بنظرتون ممکنه مشکلی داشته باشم یا نه؟ البته تو این ماه هم کمی استرس داشتم ممکنه دلیلش همین باشه

رویا
رویا
24 روز قبل

سلام من ۱۷ سالم هست و مجردم ولی الان پریودم عقب افتاده و نمیدونم دلیلش چی هست

سمانه
سمانه
24 روز قبل

سلام خسته نباشید من آخرین بار ۱۹دی پریود شدم از اون موقع تا الان پریود نشدم روش جلوگیریم طبیعیه ،تست هم زدم منفی شد ،ولی شکمم درد می‌کنه هر چیزی ک میخورم بعدش شکم درد دارم میشه راهنمایی کنید

آیدا شاکری
آیدا شاکری
25 روز قبل

سلام من ۱۶ سالمه حدود ۶ ماه پیش خیلی خیلی کم خونریزی داشتم بعد ماه بعدش یکم بیشتر شد ولی از اون موقعه تا حالا دیگه نشدم یکمم ترشح دارم
لطفا جواب بدین خیلی زهنم رو درگیر کرده

آیدا شاکری
آیدا شاکری
پاسخ به  آیدا شاکری
25 روز قبل

مجرد هم هستم

نوروزی
نوروزی
27 روز قبل

سلام من همیشه یک هفته زودتر از تاریخ ماه قبل پریود میشدم ولی الان سه روز عقب انداختم جلوگیری هم طبیعی میکردم مثل همیشه بوده رابطه م الان خیلی استرس دارم درد کمر وزیر دل دارم کم وترشحات سفید رنگ دارم میشه راهنمایی کنین ممنونم

نوروزی
نوروزی
27 روز قبل

سسلام

Mrjn
Mrjn
28 روز قبل

سلام من پریودم خیلی عقب افتاده و ۴ بارم از تست بارداری استفاده کردم هر ۴ تاش منفی در اومده مشکل چی میتونه باشه؟!

خانم رضایی
خانم رضایی
1 ماه قبل

سلام من ۱۶ سالمه ۵ ماهع عروسی کردم همش قرص جلو گیری میخوردم الان یه ماهی هست قطشون کردم ۱۶ روز از وقت پریودم گذشته هنوز پریود نشم آزمایش بارداریم دادم منفی بوده قبلا هم اینجوری بودم ولی بیشتر از ۷ روز طول نمیکشید ک پریود میشدم خیلیم فکرم درد گیر این مسئله هست چیکار کنم؟

مامان راحیل
مامان راحیل
1 ماه قبل

سلام یک ماه و نیم میشه پریود نشدم و همیشه جلوگیری با کاندوم داشتم و الان خیلی دل درد و کمر درد دارم و بعضی وقت ها حالت تهوع میگیرم و عفونت واژنم خیلی زیاد شده ودر دوران شیردهی هستم میشه بگین مشکلم چیه

زیبا
زیبا
پاسخ به  مامان راحیل
22 روز قبل

دوران شیردهی طبیعیه منم نشدم

اسما
اسما
1 ماه قبل

سلام من نه روز از پریودم گذشته این اولین بار است که پریودم عقب افتاده نمیدانم دلیل اش چیست ۱۷ سالم است و مجردم

ناهید
ناهید
1 ماه قبل

سلام عدد ۸۵صدم در ازمایش میتونه نشان دهنده باردار ی باشه یا نه

Xtxyvhvhh
Xtxyvhvhh
1 ماه قبل

سلام من دختر ۱۶ ساله هستم و قرص های ضد افسردگی مصرف کردم و الان دوماهه پریود نشدم

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل

سلام من دوسال نامزدهستم ورابطه سطحی داشتم الان دوماه هست که پریودنمیشم بیبی چک هم زدم منفی بودولی چندروزه صبحها دل دردشدیددارم ممنون میشم کسی راهنمایی کنه میترسم باردارشم

راضییه
راضییه
پاسخ به  فاطمه
26 روز قبل

کیست داری عزیزم برو سونوگرافی

اوا
اوا
1 ماه قبل

سلام من دی ماه مریض بودم و قرص ازیتروماسیون که همان انتی بیوتیک هست استفاده کردم سی دی ماه پریود شدم روز اول خوب بود ولی روز دوم سوم خون ریزیم کم شد وپریودم تموم شد والان بهمن ماه بایدروز سیوم پریود میشدم وتو این ماه دوبار قرص اورژانسی استفاده کردم که فقط شک داشتم الان هم درد پریودی رو کم دارم ولی پریود نمیشم .ممنون میشم جواب بدین

مریم
مریم
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر من ۱۹ سالمه و مجردم تا قبل از ۲۶ آذر تاریخ پریودی هام منظم بود اما از ۲۶ اذر که وقتش بود نشدم تا به امروز مسکل از چی میتونه باشه و چیکار کنم ؟

zahra
zahra
1 ماه قبل

سلام. رابطه ازعقب بدون ریختن مایع منی داخل مقعد. چن درصدامکان حاملگی هست؟ من الان نزدیک دوماهه پریودنشدم.

دکتر m.z
دکتر m.z
پاسخ به  zahra
1 ماه قبل

بعد از رابطه وارضاع دوباره رابطه بر قرار نکردید

نسیم.
نسیم.
پاسخ به  zahra
28 روز قبل

عزیزم.رابطه از عقب هیچ ربطی به حاملگی نداره.حتی اگر منی هم ریخته بشه.حاملگی از دخول به رحم وارضا شدن مرد انجام پذیر است.با چیزی که شما نوشتید.اصلا نگران حاملگی نباش.

رها
رها
پاسخ به  نسیم.
20 روز قبل

افرین دقیقا

حسین
حسین
پاسخ به  zahra
24 روز قبل

از پشت هیچوقت سکس نکن به مرور زمان کنترل مدفوع کنترل باد شکم از دست میدی

زیبا
زیبا
پاسخ به  zahra
22 روز قبل

هیچ درصد

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل

سلام خوبید من این برج پریودیم عقب افتاده باید ۱۹هم میشدم اما هنوز نشدم خیلی این برج ترسو استرس داشتم بعد ۸ماه قبل یه رابطه داشتم دخول نداشتم اسپرم پسر ریخته شد رو واژنم بعد اینک پنج باز تست زدم منفی بود و چنبارم پریود شدم اما بازم میترسم این برج هم هنوز پریود نشدم میشه بگید چیکار کنم ۵تا قوری زعفرون هم خوردم جواب نداده

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط فاطمه
زیبا
زیبا
پاسخ به  فاطمه
22 روز قبل

بخاطر استرس زیادو الکیته

مائده
مائده
1 ماه قبل

سلام ‌من‌رابطه‌داشتم‌قرص‌اورژانسی خوردم‌بعد دوهفته‌دو‌روز‌لکه‌بینیداشتم‌الان‌از‌اون‌لکه‌بینی‌۲۰‌دوز‌میگزره‌پریود‌نشدم‌خیلی‌حالت‌تهوع ‌دارم‌دوبارم‌تست‌دادم‌منفی‌بوده‌‌چکار‌کنم

دکتر m.z
دکتر m.z
پاسخ به  مائده
1 ماه قبل

تست دیگه بگیرید ناشتا تست کنید

زهرا
زهرا
1 ماه قبل

سلام من ماه قبل ۶روز دیر تر پریود شدم تست بار داری میدادم یک بار مثبت درمیومد یک بار منفی اطرافیانم گفتن بخاطر داشتن کیست هستش البته سابقه کیست دارم ولی دکتر قرص داده بود مصرف کردم و فکر می کردم کیستم خوب شده الآنم دو روز از پریودیم میگذره سمت راست شکمم درد می کنه انگار که می‌خوام پریود شم ولی نمیشم آیا بخاطر کیست میتونه باشه یا بارداری ؟؟؟

دکتر m.z
دکتر m.z
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

احتمال داره بهتره سونوگرافی مراجعه کنید

مریم
مریم
1 ماه قبل

سلام دختر من تازه پریود شده ..دو سری پریود شده الان نزدیک دوماه میشه ک پریود نمیشه

زهرا
زهرا
1 ماه قبل

نه‌روز عقب انداختن با تنبلی خفیف آیا احتمال بارداری هست

راضییه
راضییه
پاسخ به  زهرا
26 روز قبل

سونوگرافی برو خودتو راحت کن !!

دکمه بازگشت به بالا