قارچ پوست سر چیست و چطور قابل درمان است؟

یکی از مشکلاتی که افراد در هر سن و جنسیتی ممکن است آن را تجربه کنند، بروز انواع قارچ‌های پوستی روی اندام‌های مختلفشان است. در ادامه این مطلب به یکی از شایع‌ترین آن‌ها یعنی قارچ پوست سر می‌پردازیم. پس برای شناخت بیشتر این بیماری و راه‌های درمان خانگی آن تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

قارچ پوست سر چیست؟

قارچ پوست سر (به انگلیسی: tinea capitis) نوعی عفونت پوستی است که توسط گونه‌ای از قارچ ایجاد می‌شود. این بیماری بسیار مسری است و به‌راحتی از راه تماس با پوست آلوده می‌تواند پخش ‌شود.

چه افرادی در معرض ابتلا به قارچ پوست سر هستند؟

تحقیقات نشان می‌دهد که عفونت‌های قارچی پوست ۲۰ تا ۲۵ درصد از جمعیت جهان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند هر فردی را در هر سن و جنسیتی مبتلا کند. کودکان به‌ویژه بیشتر مستعد ابتلا به این نوع از عفونت هستند. اگر مشکوک به ابتلای کودک خود به این بیماری هستید، حتما به یک دکتر عفونت قارچی مراجعه کنید.

علائم قارچ پوست سر

علائم و نشانه‌های قارچ پوست سر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • یک یا چند لکه دایره‌ای شکل و پوسته پوسته یا ملتهب شدن پوست سر
  • ریزش مو به‌صورت تکه‌ای و کروی شکل
  • وجود دانه‌های سیاه و ریز در قسمتی که مو ریزش کرده است.
  • موهای شکننده و بدون مقاومت و کشسانی
  • وجود نقاط حساس و دردناک روی پوست سر

علل ابتلا به قارچ پوست سر

قارچ پوست سر همان‌طور که از اسم آن می‌توان حدس زد، یک بیماری قارچی است. قارچ مسبب این بیماری به لایه بیرونی پوست سر و مو حمله می‌کند و باعث شکنندگی و ریزش موها و لکه‌های پوستی می‌شود. این بیماری می‌تواند به روش‌های زیر انتقال یابد:

انسان به انسان

قارچ پوست سر بیشتر از راه تماس مستقیم پوستی با فرد آلوده منتقل می‌شود.

حیوان به انسان

می‌توان با لمس حیواناتی که مبتلا به پوست سر قارچی هستند، به این نوع عفونت مبتلا شد.

اشیا به انسان

این امکان وجود دارد که قارچ پوست سر از راه تماس با اشیا یا سطوحی که فرد یا حیوان آلوده اخیرا آن‌ها را لمس کرده است، گسترش یابد. این اشیا مواردی مانند لباس، حوله، ملحفه و یا شانه را در بر می‌گیرد.

انواع قارچ پوست سر

قارچ پوست سر را با توجه به محل بروز روی اعضای مختلف بدن به نام‌های دیگری نیز می‌شناسند. بعضی از انواع دیگر آن و محلی را که درگیر می‌شود، در لیست زیر نام بردیم.

  • نیم تنه، پاها یا بازوها (tinea corporis)
  • پاها، (tinea pedis) که به آن بیماری پای ورزشکاران می‌گویند. (athlete’s foot)
  • کشاله ران یا قسمت داخلی باسن (tinea cruris)
  • ریش (tinea barbae)
  • دست‌ها (tinea manuum)
  • ناخن‌های دست و پا (tinea unguium)

چگونه از ابتلا به قارچ پوست سر جلوگیری کنیم

پیشگیری از قارچ پوست سر نسبتا دشوار است. قارچی که باعث بروز این بیماری می‌شود، بسیار شایع بوده و این بیماری حتی قبل از ظاهر شدن علائم مسری است. ولی می‌توان تدابیر زیر را برای کاهش خطر ابتلا به آن انجام داد.

خود و دیگران را آموزش دهید

از خطر ابتلا به قارچ پوستی از طریق افراد آلوده یا حیوانات خانگی آگاه باشید. به کودکان خود در مورد این بیماری و این‌که مراقب چه چیزی باشند و چگونه از عفونت جلوگیری کنند، اطلاعات لازم را دهید.

پوست سر را تمیز و خشک نگه دارید

بعد از تماس با انواع سطوح و حتی بعد از بازی با حیوانات خانگی دست‌های خود را کاملا بشویید. بدون شستن دست‌ها و اطمینان از تمیز بودن آن‌ها پوست سر و نواحی دیگر بدنتان را لمس نکنید.

از حیوانات آلوده دوری کنید

اگر در خانه از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید، مطمئن شوید که علائم این بیماری را نداشته باشند. می‌توانید از دامپزشک خود بخواهید حضور داشتن یا نداشتن علائم این بیماری را بررسی کند.

از مصرف لوازم شخصی مشترک خودداری کنید

اجازه ندهید دیگران از لباس، حوله، شانه، وسایل ورزشی یا سایر وسایل شخصی شما استفاده کنند. حتی در مواقع ضروری نیز از مصرف وسایل شخصی دیگران خودداری کنید.

قارچ پوست سر
قارچ پوست سر

تشخیص قارچ پوست سر

قارچ پوست سر با توجه به ظاهر متمایز آن کاملا قابل تشخیص است. با این‌حال، این قارچ می‌تواند گاهی به شکل بیماری‌های پوستی دیگر از جمله گرانولوم آنولار، اگزما و کچلی ظاهر شود. بهتر است برای تشخیص دقیق‌تر این مشکل، با یک متخصص بیماری های پوستی یا دکتر عفونی صحبت کنید.

روش‌های درمان قارچ پوست سر

بعضی از راه‌های درمان خانگی قارچ پوست سر شامل موارد زیر هستند:

درمان خانگی قارچ پوست سر با سیر

یکی از راه‌های درمان قارچ پوست سر استفاده از سیر است. سیر برای درمان بسیاری از عفونت ها به‌کار می‌رود. برای استفاده از این روش باید سیر را به‌خوبی له کنید، آن را با روغن نارگیل مخلوط کرده و روی محل عفونت بگذارید. این کار را می‌توانید روزی یک بار تا زمان بهبودی انجام دهید.

درمان قارچ پوست سر با سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب در درمان این بیماری بسیار موثر است. کمی سرکه سیب را با آب مخلوط کنید و با پنبه بر محل عفونت قرار دهید. مقدار سرکه سیب باید از آب بیشتر باشد.

درمان گیاهی قارچ موی سر

  • شاه‌تره آسیاب شده را با جوش شیرین و سدر به نسبت مساوی با ماست مخلوط کرده و بر محل عفونت قرار دهید.
  • مقداری آلوچه خشک را در آب بخیسانید، سپس آن‌ها را له کنید و به سر خود بمالید. می‌توانید این ‌کار را شب‌ها پیش از خواب انجام دهید و صبح روز بعد آن ‌را بشویید.

استفاده از شامپو ضد قارچ پوست سر نیز در کنار تمام این روش‌های خانگی در درمان این نوع عفونت مفید است. می‌توانید با مراجعه به یک دکتر پوست از او بخواهید بهترین نوع این شامپو را به شما معرفی کند.

قارچ پوست سر
قارچ پوست سر

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

بیماری‌هایی که پوست سر را درگیر می‌کنند، معمولا ظاهری مشابه دارند. در صورتی که ریزش مو، پوسته پوسته شدن، خارش و یا سایر علائم غیرعادی پوست سر را دارید به یک دکتر قارچ پوستی مراجعه کنید.

سخن نهایی

عفونت‌های قارچی پوست سر هرگز خوشایند نبوده‌اند ولی از طرف دیگر معمولا به ‌آسانی درمان می‌شوند. البته تدابیر موثر زیادی هم برای پیشگیری از ابتلا به آن‌ها وجود دارد. اگر احساس کردید به قارچ پوست سر مبتلا شده‌اید، باید به یک متخصص بیماری های پوستی مراجعه کنید.

همچنین می‌توانید از پذیرش ۲۴ یک نوبت مشاوره با دکتر پوست آنلاین و یا دکتر آنلاین عفونی بگیرید و از او درخواست کمک بیشتر کنید.

۳.۶/۵ (۲۹ نظر)

منبع
healthline.comverywellhealth.commayoclinic.orgpatient.info

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
149 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیرحافظ مرتضایی
امیرحافظ مرتضایی
8 روز قبل

سلام فرزندم هفت سالشه یه قسمت ازسرش مبتلا به قارچ شده که ابتدایه قسمت از موهای سرش به شکل دایره ای ریخت بعددرهمانقسمت ریزش یه سری دانه های سیاه رنگ وریزپدیدارشدن ونیزی سری نقاط حساس ودردناک نیزاضافه شدوبخاطرهمین موارد به پزشک مراجعه کردیم که یه سری محلول بنام بتامتازون وکلوتریزون تجویز کردوالان نزدیک دوماهه استفاده میشه ولی اثری نداشته اگردارو پماد قرص یامحلول بهتری هست راهنمایی نماییدتا استفاده شودباسپاس وشب بخیر

امیرحافظ مرتضایی
امیرحافظ مرتضایی
8 روز قبل

فرزندم هفت سالشه قسمتی ازسرش مبتلا به قارچ شده که ابتدایه قسمت از موهای سرش به شکل دایره ای ریخت ویه سری لکه های ریزوسیاه درقسمت ریخته شده پیداشدویه سری نقاط حساس ودردناک نیز بوجودامدبه پزشک مراجعه کردیم یه سری محلول بتامتازون وکلوتریزون تجویز کردکه اثری نداشته الان دوماهه که بهبودی حاصل نشده اگه داروی بهتری هست لطفا راهنمایی نمایید باتشکر

امیرحافظ مرتضایی
امیرحافظ مرتضایی
8 روز قبل

سلام فرزندم هفت سالشه وازبرادرش که کلاس کشتی میره باعث آلودگی قارچ دریه قسمت ازسرش شده که ابتداباعث ریزش موبه شکل دایره ای شکل درسرش شده وجوددانه های سیاه وریزدرجایی که مو ریزش کرده وجود یه سری نقاط حساس ودردناک روی سرش پوسته پوسته وملتهب شدن پوست سر موهاش شکننده وکسانی وبدون مقاومت شده دراین مورد به پزشک مراجعه کردم که مقداری محلول بتامتازون وکلوتریزون وپمادکلوتریزون تجویزکردندوالان نزدیک دوماهه که استفاده میشه ولی اثری نداشته اگه محلول یاپمادیاقرص بهتری هست لطفا راهنمای نماییدتااستفاده گردد

امیرحافظ مرتضایی
امیرحافظ مرتضایی
8 روز قبل

باسلام فرزندم هفت سالشه ازداداشش که کلاس کشتی میره یه قسمت ازسرش آلوده به قارچ شده که ابتدا به حالت دایره ای شکل ریزش موپیداکردبعدباعث پیداشدن مقداری دانه سیاه وریزدرقسمت ریزش موبعدپوسته پوسته شدن وملتهب شدن پوست سروایجادنقطه های حساس ودردناک روی پوست سروباعث شدموهاش شکننده وبدون مقاومت بشن به دکترمراجعه کردم یه سری محلول بتامتازون وکلوتریزون تجویزکردن که الان نزدیک دوماهه استفاده میشه ولی اثر زیادی نداشته وهمانطورکه بودهنوزهم هست خواهشمندم راهنمایی نمایید که اگرقرص یا محلول یاپماد دیگری هست استفاده نماییم

محمد نجفی
محمد نجفی
14 روز قبل

سلام من سرم قارچ داره و نمیتنم شب بخوابمچون سرم جایی که داره درد میکنه یکی بگه باید چکارکنیم

مهدی قاسمی تکنیسین
مهدی قاسمی تکنیسین
پاسخ به  محمد نجفی
5 روز قبل

۰۹۱۶۹۱۶۵۵۲۵ مهدی قاسمی تکنیسین پیام بده تا کمکت بدم

مرتضی
مرتضی
15 روز قبل

مرتضی

مریم
مریم
پاسخ به  مرتضی
15 روز قبل

سلام..نزدیک شش سال درگیر قارچ پوستی هستم..اول کم بود…الان تمام بدنم رو قارچ گرفته …هردفعه به پزشک مراجعه میکنم…میگه این دارو بدرد نمیخوره…چرا دکتر قبلی به شما داده….الان هم سرم گرفته..ازبس به دکتر پوست مراجعه کردم..خسته شدم ..لطفا مرا راهنمایی کنید

مهدی قاسمی تکنیسین
مهدی قاسمی تکنیسین
پاسخ به  مریم
5 روز قبل

۰۹۱۶۹۱۶۵۵۲۵ مهدی قاسمی تکنیسین پیام بده تا کمکت بدم

مرتضی
مرتضی
15 روز قبل

سلام…سال ۹۷از طریق صندلی ماشین قارچ گرفتم …هم پشت پاهام هم جلو ..از شکم تا زانو قارچ گرفتم …انقدر میخواره .وقتی میخارونم …خون میزنه بیرون…از بس دکتر پوست رفتم خسته شدم…لطفا راهنمایی کنید

هانی
هانی
30 روز قبل

سلام من خیلی وقته پوست سرم قارچ داره همیشه تو سرم احساس سنگینی میکنم
خارش پوستی شدید که گاها منجر به زخم میشه دارم دوسه روز یکبار باید برم حمام اگه نرم خیلی زیاد میشه و عصبی هم میشم بالاش
خیلی وقت پیش از شامپو سبغ استفاده کردم خوب شد ولی دیگه پیدا نکردم ازش الآنم شامپو سیر میزنم بهتر میشه ولی اگه سر سه روز نرم حمام دوباره شروع میشه..الان از وقتی کراتین کردم بدتر شدم ..شامپو سبغ از کجا باید پیدا کنم؟

مهریماه محمدی
مهریماه محمدی
پاسخ به  هانی
15 روز قبل

سلام دوست گرامی حتما چند جلسه پاکسازی اسکالپ کف سر انجام بدید کاملا از ریشه درمان میشیداگر سوالی دارید از طریق پیچ اینستاگرام ازم بپرسید راهنماییتون می‌کنم
@keratin_mehrimah

محمد
محمد
1 ماه قبل

سلام دوستان من قارچ سرم بغل گوشم پوست پوست میشه ایا کسی درمانی برای این قارچ داره ممنون

Hana
Hana
پاسخ به  محمد
9 روز قبل

سلام من‌ بخاطر این رفتم دکتر برای پشت گوشم پماد تریامسینولون نوشت یه هفته استفاده کردم خوب شدم

قاسم
قاسم
1 ماه قبل

سلام من سرم خیلی خارش دارد شوره یا سوزش دارد به صلا قارچ دارد شامپو خارجی زیاد زدم فایده ندارد چه کار کنم

Mehdi
Mehdi
1 ماه قبل

سلام من در زمان بچگیم از حمام های عمومی استفاده می‌کردم از ۱۲سالگی سرم شروع به قارچ زدن کرد بعضی وقتها خودش خوب میشد اما چندوقت بعد از جایی دیگه شروع می‌شد الان نزدیک ۵ساله که پشت سرم دراومده هی بزرگ داره بزرگ میشه موهام هم ریخته همه درمانی استفاده کردم میخوام از لیزر استفاده کنم آیا کسی تجربه داره

مهدی
مهدی
1 ماه قبل

پسرا خودارضایی نکنید ریزش و نمیدونم خارش و … همش درست میشه . شامپو هم بدترش میکنه سیر با روغن نارگیل واقعا عالیه . خلاص

علی
علی
پاسخ به  مهدی
1 ماه قبل

قارچ چه ربطی به خوادارزایی داره

حسین
حسین
1 ماه قبل

سلام سر مت قارچ گرفته و دباره مو هاش درومد ولی بعضی موق ها دوباره میرزه۵تا تار مو یا ۱۰ تا وبعضی موقع ها میخوار باید چیکار کنم

سمیه
سمیه
1 ماه قبل

سلام موهامو ۶ماه پیش کراتینه کردم اللن سرم قارچ زد چکارکنم روزبه روز بیشترمیشه

سمیه
سمیه
1 ماه قبل

س

محمد شریفیان
محمد شریفیان
1 ماه قبل

سلام اسم من محمد متولد ۱۳۵۴ تو فصل زمستان موی سرم خیلی شوره بزرگ بزرگ داره توراخدا راهنمایم کنید چکار کنم

دوستان پماد زینک اکساید و روغن رو همیشه استفاده کن
دوستان پماد زینک اکساید و روغن رو همیشه استفاده کن
2 ماه قبل

شیدا

عبدی
عبدی
2 ماه قبل

من هم قارچ گرفتم رفتم بهم آمپول تجویز کردن خشک شده وقتی میخارونم بزرگ میشه و یه پماد داده که هروقت اینارو میزنم کم رنگ میشه ولی دوباره برای دفع بعد به شکل قبل در میاد.

رجبی
رجبی
پاسخ به  عبدی
1 ماه قبل

داداش اسم آمپولش چیه

جواد اسحاقی
جواد اسحاقی
3 ماه قبل

سلام دکتر جان شرمندہ مزاحمت شدم پسرم کہ ۹ سال دارد سرش افونت کرد بہ طوری کہ سر باز کرد و مدام افونت میزد بیرون با مراجہ بہ چندین پزشک درمان شد بعد از ۹ماہ دوبارہ سرش دارہ ورم میکنہ چاکر باید کنم

ضیایی
ضیایی
3 ماه قبل

سلام موهای من قارچ دائمی هستش همیشه بعداینکه الان ریزش دارم وپشت سرموهام خارش هم هست چکارکنم دکتررفتم فقط شامپوهای خارجی که هیچ تاثیری نداشت.

سیمین تازش
سیمین تازش
3 ماه قبل

سلام وخسته نباشید به همه عزیزان من خیلی وقته سرم خیلی خارش داره و پوسته پوسته میشه گاهی خشک هست و گاهی چرب ریزش موشدید هم دارم ایا قارچ هست

مسلم
مسلم
3 ماه قبل

سرکه سیب خانگی از اونا که توبطری جانوشابه هست غلیظه نه از کارخونه ایهاازش یک الی دو قاشق غذاخوری بربز توشامپوت بیشتر نریزی اگه شامپوت نصفه نیمس یک قاشق کافیه بعد درشو ببند اندازه یکی دو دقیقه بهم بزن تا ترکیب بشه با شامپو بعد دوازده ساعت صبر کن تا قشنگ جذب شامپو بشه بعد از شامپو استفاده کن برای شوره وخارش وقارچ مفیده من که جواب داده اگه کسی دیگه ای هم استفاده کرد جواب گرفت همینجا بگه تا بقیه هم استفاده کنن

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط مسلم
آریاس
آریاس
3 ماه قبل

من وقتی بدنم گرم میشه شروع به خارش سر میکنم
شوره دارم و ریزش مو

محمد
محمد
پاسخ به  آریاس
2 ماه قبل

منم همینطور

الای
الای
3 ماه قبل

شامپو کتوکنازول مشکل بیشترتونو رفع میکنه قلرچ مالاسزیا هستش

Hooman
Hooman
3 ماه قبل

سلام پسرم ۱۱یاله هست و از دیروز مواجه به قارچ روی سر شده قارچ هاشم گردی گردی متوسط زده لطفا یکی راهنمایی کنه که باید چه شامپو ای رو بزنه

زهرا
زهرا
4 ماه قبل

سلام من از بچگی قارچ سر داشتم الانم پشت سرمو کامل گرفته هر چقدر دکتر رفتم و از محلول و پماد های دست ساز استفاده کردم خوب نشدم همیشه موهام چربه و خارش داره نمیدونم باید چی کار کنم خواهش میکنم کمکم کنید

کمک
کمک
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

سرکه سیب

حسین
حسین
4 ماه قبل

سلام من پوست سرم قارچ گرفته داروهم مصرف میکنم میخاستم ببینم موهایه سرم که ریخته درمیاد یانه؟

رضا
رضا
پاسخ به  حسین
3 ماه قبل

الان خوب شدی؟

Medisa
Medisa
4 ماه قبل

من دو ماه هستش ب بیماری قارچ مبتلا شذم وخب سیر له شده رو با روغن زیتون قاطی کردم و زدم نسبت ب قبل بهتر شده و داره کم کم خوب میشه

امیر
امیر
4 ماه قبل

چه شامپویی تجویز میکنید دکتر

ناطقی
ناطقی
5 ماه قبل

من هم پشت سرم خیلی خارش داره
حس میکنم چند لکه قارچ هم هست
خارشش کلافم کرده
ریزش مو کلا دارم

محمد
محمد
پاسخ به  ناطقی
4 ماه قبل

عزیزم حتما قارچه منم همین بودم بهتره زود تر درمان بشه

محمد
محمد
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

چی بزنیم

.زهرا جمشیدی
.زهرا جمشیدی
5 ماه قبل

سلام خست نباشید پشت سرم لای موهام اندازه داریره پوست پوس شده خارش شدید داره لطفاراهنمایم کنید خیلی اذیتم ممنونم

محمد
محمد
پاسخ به  .زهرا جمشیدی
4 ماه قبل

به پزشک مراجعه کنید

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  .زهرا جمشیدی
2 ماه قبل

سلام شامپو سلنیوم سولفید ۲/۵درصد بگیرین هفته اول دوبار در هفته بعدش که خوب شد هفته ای یک بار کامل خوب شد قطع نکنید چون درمان قارچ برمیگرده هر یک مدت یک بار استفاده کنید که برگشت نداشته باشه

الهه
الهه
پاسخ به  .زهرا جمشیدی
1 ماه قبل

حنا بزارید نیم ساعت بمونه یک هفته هر روز بزارید اوکی میشه

sajad
sajad
5 ماه قبل

منم سرم دچار قارچ شدع و چند بار پیش پزشک رفتم و کارهاش جواب نداد
و الان جاهایی ک قارچی بوده عفونت کرد
اگه راحلی دارین بهم بگین

غفاری
غفاری
پاسخ به  sajad
4 ماه قبل

منم پست سرم خارش شدیدداره یه دایره شکل انگارزخم شده وخیلی می سوزه موهام هم به شدت می ریزه ازشامپوسلسیوم استفاده می کنم اون هم اثرنمی کنه لطفاراهنمایی کنید

زهره حسینی
زهره حسینی
پاسخ به  sajad
4 ماه قبل

سلام جناب محلول صدقارچ رو نباید قطع کنید باید به مدت چندین ماه استفاده کنید شاید ۷.۸ ماه متوالی

موسوی
موسوی
پاسخ به  زهره حسینی
3 ماه قبل

سلام دختر من ۵سال دارو مصرف میکنه خوب هم نشده

مریم احمدی
مریم احمدی
5 ماه قبل

سلام
من پشت سرم نزدیک به گردن
داخل موهای سرم دوتا دایره کوچیک پوسته داده و خارش و ریزش مو دارم
دکتر رفتم با داروی دست ساز پزشک و پماد فقط به صورت کوتاه درمان میشم و دوباره بعد از مدتی خارش شروع میشه
لطفا راهنمایی کنید درمان قطعی داره

مریم احمدی
مریم احمدی
5 ماه قبل

درمان قارچ پوستی سر

طاها
طاها
6 ماه قبل

سلام پسرم به باشگاه ورزشی میره و امروز متوجه شدم که سمت بالای گوشش تکه ای از موی سرش ریزش کرده و احتمال میدم به قارچ مبتلا شده
چه دارویی یا پمادی باید مصرف کنه

آخرین ویرایش 6 ماه قبل توسط طاها
لیلا
لیلا
پاسخ به  طاها
5 ماه قبل

من هم سرم بیماری قارچ گرفته وریزش شدید دکتر خم رفتم ولی خوب میشم یه مدت کوتاه فقط

امیر
امیر
پاسخ به  طاها
3 ماه قبل

سلام منم پسرم تو باشگاه به قارچ مبتلا شده و یه قسمت بزرگ از موهاش ریخته چند ماهه الان تازه داره یه کم از موهاش در میاد که باز پسر کوچیکم گرفته واقعاً کلافه شدم از. ریزش مو هاش

سحرصوفی
سحرصوفی
6 ماه قبل

سلام . برادرزاده ام چند ماهیست دچار خارش شدید موی سر هست . واین درحالیست ک موها کاملا تمیزن و چیزی درموها نیست . البته موها ی مقدار جنسشون چرب هست .لطفا بگید چکار کننن . ایشون ازخانواده ی متوسط به پایین هستن و متاسفانه شرایط هزینه برای پزشک رو ندارن

سلام لطفا یک دکتر خوب به من معرفی کنید تا پسرم
سلام لطفا یک دکتر خوب به من معرفی کنید تا پسرم
پاسخ به  سحرصوفی
1 ماه قبل

سلام پسر ۱۱ ساله دارم وقتی به دنیا آمد سرش اندازی یک یک ریالی مو نداشت اما امسال خلی خارش.داره ایا درمان داره بابایان هستم

بهار
بهار
7 ماه قبل

سلام منم پوسته سرم پوسته پوستهمیشه چکنم

صالح
صالح
7 ماه قبل

پوست سرم خیلی وقته بیماری قارچ گرفته هر پماد هر قطره ای که دکتر گفت استفاده کردم از شامپو ضد شوره هم استفاده کردم ولی درست نشد الان هم پوشت گوش هم گرفته دیگه نمی دونم چکار کنم لطفأ راهنمایی کنید چکار باید کنم‌ خسته‌ نباشید

کمک
کمک
پاسخ به  صالح
2 ماه قبل

سلام داردهای قارچ سر بیشتر خوردنی هست

علی
علی
9 ماه قبل

میگن صابون گوگرد خوبه راسته یانه

زهرا
زهرا
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

اره اثر فوق‌العاده ای داره درکل مطمئن باش بی تاثیر نیست برا من مثل جوش بود بعد بزرگترشد تو درمانم دکتربهم گفته باید تا چهار ماه هر دوهفته یه بار شامپو ضد شوره بزنم تا خوب بشه

فریده حقیقت
فریده حقیقت
10 ماه قبل

سلام پسرم ۱۵ ساله هس دو ماه میشه پوست سرش قارجی در آورده زیاد خارش داره موهاش می‌ریزه دکتر بردم شامپو داده خوب نمیشه منو راهنمایی کنید

عالی
عالی
پاسخ به  فریده حقیقت
2 ماه قبل

ببرش پیش متخصص پوست ، نذار دیر بشه..داروهای قوی بهت میده چند ماه باید قطع نکنی تا خوب بشه..من دیر بردم پسرمو ،الان درمانش طولانیتر شده و همش باید دارو بخوره

مهدی
مهدی
پاسخ به  فریده حقیقت
1 ماه قبل

من هم چند وقته که سرم خارش میکنه وپوسته پوسته میشه باید چیکارکنم

اسماعیل
اسماعیل
10 ماه قبل

سلام
موهایی که بر اثر قارچ پوست مو میریزه ایا دباره رشد میکنه یا خیر؟

سجاد
سجاد
پاسخ به  اسماعیل
6 ماه قبل

راهکاری برای اینکه موهای ریخته شده دوباره در بیاد چیست

Enver Saeed Yaran
Enver Saeed Yaran
پاسخ به  اسماعیل
2 ماه قبل

İyileşirseniz evet cilt tipinize uygun yağlı losyonlar kullanmalısınız

زهرا رجبی
زهرا رجبی
10 ماه قبل

سلام دخترم ۱۳ سالش هست الآن دوسال هست موقع مدرسه که میشه خیلی شدید میریزهاز فرق سرش شروع به ریزش میکنه بعد خوب میشه رودوباره از همون فرق سرش شروع به ریزش میکنه

ل ز
ل ز
پاسخ به  زهرا رجبی
5 ماه قبل

سلام چند ماهی به شدت خارش سر و حتی گوش هم شدم پشت گوشام جند شامپو استفاده کردم فایده نداره خارش خیلی زیاده ب طوری که خونی میشه ایقد میخارونم لطفا راهنمایی کنید

فاطی
فاطی
پاسخ به  ل ز
5 ماه قبل

وای منم اینجوری هستم

زهره حسینی
زهره حسینی
پاسخ به  ل ز
4 ماه قبل

سلام عزیزم شامپو به تنهایی برای قارچ سر راه حل نیس باید حتما از محلول ضدقارچ مثل کلروتیمازول به مدت چندین ماه استفاده کنید

محمد رضای هستم لطفاً راهنمایی کنید من چند سال میشه
محمد رضای هستم لطفاً راهنمایی کنید من چند سال میشه
پاسخ به  ل ز
3 ماه قبل

سلام لطفاً راهنمایی کنید من چند سال میشه سرم قارچ داره چیکار کنم که درمان بشه ممنون

معراج
معراج
پاسخ به  ل ز
3 ماه قبل

نخارونید چون هی بزرگتر میشه

Subor Joe Yazgi
Subor Joe Yazgi
پاسخ به  زهرا رجبی
2 ماه قبل

Merhaba canım, ben ünlü bir Türk aktörüm, adım Sobur Jo Yazgi, sanırım İranlı bir arkadaşımızın cevabını meslektaşım vermişti canım, belki vücut yapısı da böyledir.

حسن
حسن
10 ماه قبل

سلام پسرم سرش قارچ زده وقتی از پماد ان ان استفاده میکنم خوب میشه ولی تا نمیزنم بر میگرده لطفا راهنمایی کنید

فرهاد
فرهاد
پاسخ به  حسن
10 ماه قبل

باید تو مصرف استمرار داشت طبق دستور پزشک حداقل دو هفته مصرف بشه

مصطفی نیسی
مصطفی نیسی
پاسخ به  حسن
7 ماه قبل

چه پمادی میزنی برادر درست برام توضیح بهم میگی می توام تجربه کنم

محمد
محمد
پاسخ به  مصطفی نیسی
5 ماه قبل

سلام پسرم قارچ سر گرفته چن جا از سرش موهاش ریخته دکتر بردم داروهاشواستفاده میکنم فرق نکرده لطفا راهنمایی کنید

Nafas
Nafas
11 ماه قبل

سلام من قارچ سر مبتلا هستم و وقتی دکلره میزارم یه مدت خوب میشه و بعد یه مدت دوباره سرم همون شکل میشه

راحیل
راحیل
11 ماه قبل

سلام دختر ۹ ساله دچار عفونت قارچ سر شده

سحر
سحر
11 ماه قبل

سلام شبتون بخیر مدتی هست که ریزش موی شدید دارم و خارش گوست سرم زیاد هست وجوش های ریز میزنه داخل موهام وتا موهام هم سکننده ونازک شدن راهنمایی بفرمایید

محمد احمدیان
محمد احمدیان
11 ماه قبل

سلام پسری ۱۳ ساله دارم که به قارچ سر مبتلا هست دکتر بردم شامپو ومحلول کانازول تجویز کردن اما تاثیر نداشته لطفا راهنمایی کنید

سید محمد امین
سید محمد امین
1 سال قبل

سلام و ارادت ،چند ماهی هستش که مو پسرم رو با دست به آرامی میکشم راحت کنده میشه جریان چیه ،ضمنا پسرم ۱۵ساله هستش ،البته موی سرش هم پوسته داره هر دو روز اگه نره حمام سرش خارش میاد

فرزاد
فرزاد
1 سال قبل

سلام پوست سرم خیلی میخاره و پوست پوست میشه صورتمم هست به نظر شما باید چیکار کنم دکترم میرم دارو میدن خوب میشه باز شروع میشه

رضا
رضا
پاسخ به  فرزاد
10 ماه قبل

سلام پسرم چن روزه ک قارچ سرگرفته دکتربردمش الان قرمزشدن وجوش جرکی زده لطفاکمک کنید

زهره حسینی
زهره حسینی
پاسخ به  فرزاد
4 ماه قبل

سلام به مدت چندین ماه متوالی از محلول ضدقارچ استفاده کنید یه دفعه قطش نکنید انقدر بزنید تا کامل ازبین بره

زهرا
زهرا
پاسخ به  زهره حسینی
2 ماه قبل

سرکه سیب بزن وهمچنین صابون گوگرد استفاده کنه وبا سر خیس هرگز نخوابه بعد حمام حتما سرشو کامل خشک کنه

زهرا
زهرا
پاسخ به  زهره حسینی
2 ماه قبل

محول ضد قارچ چی هست

چی بگم
چی بگم
پاسخ به  فرزاد
1 ماه قبل

ناهیدبهرامی

برای
برای
1 سال قبل

سلام پوست سرم همیشه پوسته پوسته هست آزمایش دادم گفتن ی نوع قارچ است داروهم استفاده کردم فرقی نکرده چه کار کنم

دکمه بازگشت به بالا