لخته خون در پریود چه علتی دارد؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در زمان قاعدگی‌تان لخته‌های خون را ببینید. در حالت عادی خون پریود نباید حالته لخته‌ای داشته باشد و اگر زمانی چنین اتفاقی برایتان بیفتد احتمالاً نگران و وحشت‌زده می‌شوید.

اما باید بدانید که وجود لخته خون در پریود همیشه یک مسئله مهم و نگران کننده نیست. بیشتر خانم‌ها و حتی دخترهای جوان دچار چنین مشکلی می‌شوند.

با اینکه در اکثر موارد وجود لخته خون در پریود مورد مشکوکی نیست اما شما باید به عنوان یک خانم از چنین مسائلی آگاهی و اطلاعات کامل و کافی داشته باشید و در اگر لازم بود به پزشک مراجعه کنید.

در ادامه قصد داریم تا هرآنچه که لازم است به عنوان یک خانم از لخته خون در پریود بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم و این موضوع را کاملا بررسی کنیم.

منظور از لخته خون در پریود چیست؟

خون پریود باید خون رقیق قرمزرنگ باشد. گاهی اوقات در صورتی که خون باقی مانده از دوره قاعدگی قبلی هم وجود داشته باشد ممکن است خون پریود شما به رنگ‌های تیره‌تر دربیاید یا با لخته خون شبیه جگر در پریودی خود مواجه شوید.

اما لخته‌ خون در پریود چیزی نیست که همه بانوان و همیشه بخواهد آن را تجربه کنند. شروع دوران قاعدگی زمانی شروع می‌شود که با افزایش هورمون‌ها بافت داخلی رحم (آندومتر) شروع به ریزش می‌کند. پس چه زمانی لخته خون قاعدگی طبیعی است؟

در چنین زمانی برای جلوگیری از خونریزی‌های شدید، پلاکت‌هایی که در خون وجود دارند به صورت خودکار به رحم هجوم می‌آورند و ترکیبی از خون پریود، مخاط و ترشحات غدد رحمی، بافت‌های تخریب شده رحم و رگ‌های خونی را به صورت لخته‌های خونی به وجود می‌آورند.

در حالت عادی آنزیم‌هایی داخل بدن می‌توانند بر پلاکت‌ها و غلبه کرده و مانع از لخته شدن خون در پریود بشوند اما زمانی که خون پریودی سنگین و زیاد باشد انعقادکننده‌ها، خون را به شکل لخته در می‌آورند.

بنابراین لخته خونی که در پریود خود می‌بینید ترکیبی از بافت رحم و رگ‌ها و خون و ترشحات رحمی می‌باشد و شبیه یک تکه جگر به چشم می‌آید. این فرایند طبیعی و معمولی ایجاد لخته خون در پریود است.

بسیاری از دخترهای جوان و مجرد نیز دچار این مشکل شده و از این بابت نگران می‌شوند. اگر این موضوع برایتان نگران‌کننده است می‌توانید درباره آن با دکتر زنان آنلاین مشورت کنید تا متوجه شوید لخته خون در پریودی دختر نشانه چیست؟

به یاد داشته باشید که حتی لخته‌های معمولی خون که دلیل خاصی ندارند و نشانه مشکلات زنانه و… هم نمی‌باشند اندازه مشخصی دارند و نباید از حد خاصی بیشتر شوند.

تعداد کل لخته خون در پریود شما نباید بیشتر از ۱۰ عدد با اندازه بیشتر از ۱ سانتی‌متر و ضخامت بیشتر از ۱ میلی متر باشند. همچنین این لخته‌های خونی نهایتا باید در سه روز ابتدایی روران قاعدگی شما مشاهده شوند نه تمام طول دوران پریود.

اگر لخته خون در پریود شما مشخصات متفاوتی نسبت به چیزهای گفته شده داشت، حتما با دکتر قاعدگی خود در میان بگذارید. اما گاهی اوقات هم احتمال دارد همین لخته‌های خونی دلایل مهمتری داشته و نشانه مشکلی باشند. در ادامه دلایل آن را برای شما بررسی خواهیم کرد.

چه زمانی لخته خون در پریود می‌تواند خطرناک باشد؟

مهمترین عواملی که بر چرخه قاعدگی و همچنین نوع خون پریود و دردهای قاعدگی و… می‌تواند اثر بگذارد مواردی مانند: سن، سابقه پزشکی و سلامتی، هورمون‌ها و وضعیت جسمی و روحی هستند.

مسدود شدن راه رحم

اگر شرایطی برای شما ایجاد شود که راه خروج خون قاعدگی و رحم مقداری تنگ یا حتی مسدود شود، می‌تواند باعث لخته لخته شدن خون پریود شود. انسداد رحم می‌تواند در اثر فیبروم، آندومتریوز، آدنومیوز و تومورهای سرطانی ایجاد شوند.

بهم خوردن تعادل هورمونی

تمام چرخه‌هایی که به صورت طبیعی در رحم اتفاق می‌افتند، تحت تأثیر هورمون‌ها هستند. اگر مقدار هورمون‌ها حتی برای ذره‌ای تغییر کند مشکلات و عوارضی را به دنبال خود خواهد داشت.

برخی عوامل اثرگذار بر عدم تعادل هورمونی عبارتند از: استرس و اضطراب، کاهش و افزایش ناگهانی و زیاد وزن، یائسگی یا بارداری و مصرف داروهای هورمونی.

سقط جنین

بر اساس تحقیقات انجام شده، ۵۰ درصد تمام بارداری‌ها به سقط جنین منجر می‌شوند و این در حالی است که اکثر این سقط جنین‌ها حتی قبل از اینکه زن از بارداری خود مطلع شود اتفاق می‌افتد.

زمانی که بارداری بسیار کوتاه مدت بوده و سقط جنین اتفاق بیفتد، عوارضی مانند ایجاد لخته خون در پریود، گرفتگی عضلات، افزایش و سپس کاهش هورمون‌ها و تغییر خلق‌وخو و خونریزی‌های شدید اتفاق می‌افتد.

سرطان رحم یا لگن

احتمال اینکه وجود لخته خون در پریود شما به دلیل سرطان رحم یا لگن باشد، بسیار بسیار کم است اما با این حال درصد خیلی کمی از خانم‌هایی که خونریزی لخته‌ای دارند ممکن است به  این بیماری‌ها  مبتلا باشند.

چه زمانی نیاز است به پزشک مراجعه کنیم؟

لخته خون در پریود تا حد زیادی جزو طبیعت و حالت نرمال چرخه قاعدگی بانوان هستند اما گاهی اوقات هم نشانه یک بیماری یا مشکلی مانند سقط جنین و… می‌باشند.

اگر مرتباً لخته خون در پریود خود مشاهده می‌کنید و خونریزی‌های غیر طبیعی دارید، حتما به یک دکتر پریود یا دکتر زنان مراجعه کنید تا علت آن را تشخیص داده و درمان کنید.

 اگر مشکلی در دستگاه تناسلی شما وجود داشته باشد و به شکل لخته خون در پریود خود را نشان دهد و شما پیگیری نکنید، ممکن است عوارض جبران ناپذیری مانند ناباروری برایتان اتفاق بیفد.

۳.۶/۵ (۱۶۴ نظر)

منبع
healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
185 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهلا
مهلا
22 ساعت قبل

سلام من کیست سینه دارم ۳۵ساله ام پریود شدم لختگی دارم آیا مال کیست هست

خانم
خانم
2 روز قبل

سلام ۴۷ساله جه خوراکی خون ریزی شدید رو کم میکنه

فاطمه
فاطمه
17 روز قبل

مدت یک ماه خونریزی دارم و لخته خونم زیاده دلیلش چیست؟

مینا
مینا
22 روز قبل

سلام دخترم زیرشکم سمت چپ بدنش دردگرفته جوریکه نمیتونه سرپابایسته ودردزیادی داره درضمن پریودهم شده وقبلاسونوداده کیست ریزداره الان بایدچکارکنه دردش کمتربشه؟

مریم یزدیزاده
مریم یزدیزاده
23 روز قبل

زن ۴۲ساله هستم پریودی خون ریزی خیلی زیاد هسته و خونه لخته زیاد هم دارم

آخرین ویرایش 23 روز قبل توسط مریم یزدیزاده
نسیم
نسیم
30 روز قبل

سلام روزتون بخیر من دختر ۴۶ساله هستم ازدواج نکردم و حدود یه ماه پریود شدم و هنوز خوب نشدم چندتا آزمایش دادم کم‌خونی بود و تازگی‌ها مشکل تیروئید پیدا کردم

ریحانه
ریحانه
1 ماه قبل

سلام من ۳۳ ساله هستم هر وقت عادت میشم خیلی لخته خون میبینم ایا مشگل دارم یا ن

دریا
دریا
1 ماه قبل

سلام ۲۲ سالم هست و متاهلم از ابتدای پریودی چرخه منظمی نداشتم گاهی اوقات ۳۰ روزه یا ۳۲ ۳۴ روزه بوده
الان تقریبا نزدیک به دوسال میشه که گاهی اوقات ۳ و ۴ ماه پریود نمیشم دوره پریودیم قبلا ۵ روزه بوده از زمانی که اینجوری بهم ریخته شد ۴ روزه شده و اینکه خون پریودیم به شدت کم شد ولی لخت خون های زیادی میاد
چکاپ کامل هم دادم هیچ مشکلی نشون نداده

عاطفه
عاطفه
پاسخ به  دریا
30 روز قبل

تنبلی تخمدان هشت منم اینجور بودم

مائده
مائده
1 ماه قبل

سلام ۳۷ سالمه من هر ماه که پریود میشم تا سه روز خونریزی و لخته های خونی هست باید چیکار کنم

زهرا
زهرا
1 ماه قبل

سلام من چهل سه سالمه مدتی پیش دچار خونریزی های زیادی شدم که بیش از ده روز به طول میانجامید و باز نزدیک چهل روز پریود نمیشدم آخرین بار که به پزشک مراجعه کردم برایم سونو گرافی نوشت و من انجامش دادم و متوجه شدم که کیست دارم دکتر برایم سه ماهه قرص ال دی تجویز کرد گفت بد سه ماه مراجعه کنم ولی سهل انگاری کردم ونرفتم الان مجددا دوباره به همان مشکل مبتلا شدم و الان نزدیک پانزده روز مشود که پریودم و با لخته خون

یه‌یارویی
یه‌یارویی
1 ماه قبل

سلام

من کنکوریم و این چند وقته خیلی فکرو خیال دارم و خودم حس میکنم پریودیم به هم ریخته
البته یه عادت بد دارم اینه که یادداشت نمیکنم تاریخارو
در کل به هم ریخته
این موضوع میتونه باعث پریودی زود زود بشه؟
نه خیلی زود در حد دوسه هفته

و ابنکه قهوه هم این چند وقته استفاده کردم اونم تاثیر داره؟

فریده
فریده
1 ماه قبل

سلام من ۲۵ساله هستم سه روز شده پریود هستم خون لخته میایه کدام مشکل خو ندارم؟

رضوان
رضوان
1 ماه قبل

سلام من موقع پریودیم اول یه لخته خون دیدم دوروزه بعد پریودشدم به مدت ۲،روز بعد ازتون الان ده روزه روزی ۲بارلخته خون میبینم بایدچکارکنم

آتوسا
آتوسا
1 ماه قبل

سلام من ۱۱ سالمه دی ماه پریود شدم بهمن ماه نشدم الان اسفند ماه خیلی خون ریزی شدیدی دارم کمکم کنید

سمیه
سمیه
پاسخ به  آتوسا
1 ماه قبل

چون جزو چند ماه اولته طبیعیه عزیزم نگران نباش یه مقدار متوسطی گرمی بخور چون شنیدم خوردن زیاد گرمی هم خیلی خوب نیست.

نازنین
نازنین
2 ماه قبل

سلام من ۱۶سالمه و تقریبا۴ساله پریود میشم این ۴سال هر شیش ماه ویا هفتماه پریود میشم تا قرص نخورم درست نمیشه

این دفه پریود شدم ۳روزه فقط لخته خون میبینم اصلا خونی نیست فقط لخته تیره رنگ و کشدار و سفت
چیکار باید بکنم؟

فاطی
فاطی
پاسخ به  نازنین
28 روز قبل

برای خیلی بعضی از دخترا پیش میاد ک تا ۱۸ سالگیشون طول می‌کشه تا پریودی منظم داشته باشند.مثلا من اوایل ۶ ماه یه بار یا چهار ماه یه بار پریود میشدم.باید ب بدنت زمان بدی تا خودش هورموناتو تنظیم کنه.البته ورزش خیلی کمک می‌کنه.سعی کن منظم ورزش کنید.مثلا سه روز در هفته

ساحل
ساحل
2 ماه قبل

سلام من ۱۳ سالمه الان یکساله پریود میشم هیچ مشکی نداشتم تا حدود دوماه قبل که پریود شدم از اون دوماه تا الان من دارم لخته خون میبینم نمیدونم مشکلم چیه لطفا کمکم کنید

زهرا عباسی
زهرا عباسی
2 ماه قبل

سلام من ۱۵ ساله هستم توی ۵ بهمن ماه پریود شده بودم و توی ۱۶ بهمن هم بازم یکم لکه قهوه‌ای داشتم تا دیروز و امروز خونریزیم هم خیلی تیره نیست روشن هست دارم و لخته های سیله میاد میشه کمکم کنید ؟
میشه بگید خون ریزی عیر عادی یا مثلا عادت ماهیانه هست

رضایی
رضایی
2 ماه قبل

سلام من ۲۸سالمه مجردم در زمان پریودی از اول تالان شدیدا درد دارم تاحدی ک از کارو زندگی میوفتم تاسه روز شدید درد دارم خونریزم کمه ولی کم کم لخته خون میبنم
کیست داشتم رفتم دکتر قرص ال دی داد بهم واس دوماه خوردم الان کیستم درمان شده ولی دردم همون درده شب تاصبح بیدارم ازدرد گریه میکنم خواهشا راهنمایی کنید چکارکنم حتی ب قرصای مسکن هم دگ جواب نمیده

مبینا
مبینا
2 ماه قبل

سلام ببخشید من واکسن جلوگیری ۱ماهه تزریق کردم والان ۱۶روز گذشته پریود شدم و لخته خونی در پریودی دارم راهنمای کنید لطفا

آرام
آرام
2 ماه قبل

سلام من ۳۳سالمه واین ما دوبار پریود شدم ولخته های زیادی میبینم آیامشکلی هست؟

بیتا
بیتا
پاسخ به  آرام
27 روز قبل

فیبر
م یا میوم داری منم همینطوری شدم رفتم سونو دکتر گفت میوم داری

ایگل
ایگل
2 ماه قبل

سلام من الان ۲ هفته هست ک پریودم تمام شده و الان باز داره لخته سیاه رنگ میاد و الان دومین باره ک اینجوری شدم بنظرتون بخاطر چیه؟

سلام من ۲۲ساله هستم ودر عادتماهوارم زیاد دلم وکمرم
سلام من ۲۲ساله هستم ودر عادتماهوارم زیاد دلم وکمرم
2 ماه قبل

سلام من ۲۲ساله هستم در عادت ماهواره کمرم ودلم زیاد درد می کند ۳روز یا ۲ روز خونریزی به حد متوسط می داشته باشم وبعد از ۳ روز بسیار کم میشه خونریزم و۳ روز دیگر کم کم خون می آید آیا کدام مشکل دارم وزنم هم ۷۲ کیلو هستم

بهار
بهار

به نظر من هیچ مشکلی نیست
و اینکه دروان پریود استرس و فشار روانی رو خودتون نذارید چون که بعدا عواقب بدی براتون داره دوران پریود برامون خیلی مهمه هر زمانی به هر چیزی که فکر میکنیم توی پریود نباید اونجوری باشیم.
خاله ی من همیشه استرس داشت و این کارش باعث شد بعدا یه تخمه ی بزرگ تو رحمش به وجود بیاد و اونو عمل کرد بهتره مراقب سلامتی دروان پریود مون باشیم

....
....
2 ماه قبل

سلام من ۱۰ سالم است این دومین باره اینتور میشم خطرناک ایا؟ دفعه قبل عادی بود اما این دفعه خیلی زیاد خون میاد … چکار کنم خوب بشه؟ چند روز طول می کشه تا خوب بشه؟؟؟؟؟؟

بهار
بهار
پاسخ به  ....
2 ماه قبل

باید این چیزا رو با مادر تون در میون بذارید
شما که ده سالته پریودی تون خیلی حساس تره
حتما وقتی مشکلی داشتید با مادر با خواهر بزرگ تر تون بگید

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ....
26 روز قبل

سلام

محد
محد
3 ماه قبل

آخه لامصب ما الان چطور بفهمیم لخته خونمون یک سانی متری هست یا نه چطور ضخامت بگیریم؟؟؟ از داخل دستشویی داریم با خط کش اندازه بگیریم؟؟

رزا
رزا
پاسخ به  محد
1 ماه قبل

میتونی از متر استفاده کنی

حالا ی نفر
حالا ی نفر
3 ماه قبل

سلام من ۱۳ سالمه و اولین باره پریود میشم الانم دومین روزه امروز رفتم یه نیم ساعت چهل دقیقه ای راه رفتم یکمم دویدم بعد وسطاش دلم درد گرفت برگشتم خونه بعد یه پنج دقیقه ای گذشت که ی چیز داغ حس کردم رفتم دسشویی یه لخته خون اندازه یه بند انگشت دیدم خیلی نگرانم و زیر دلم خیلی درد میکنه خواستم بدونم مشکل خاصی دارم؟

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط حالا ی نفر
بهار
بهار
پاسخ به  حالا ی نفر
2 ماه قبل

توی دروان پریود باید استراحت کرد و روز اول تا روز سوم باید گرم بود چیز های گرم هم بخورید این عادیه فقط اینکه وقتی بدویید و راه برید درد تون میگیره و به خودتون استراحت بدید

...
...
4 ماه قبل

سلام من ۱۵ سالمه و الان ۸ روزه پریودم و رنگ خون پریودیم سیاه و قهوه ای هست از روز اول تا الان و لخته خونه سیاه دارم بنظرتون مشکل چیه ؟

بهار
بهار
پاسخ به  ...
2 ماه قبل

این موضوعات باید با مادرتون در میون گذاشته بشه و به دکتر مراجعه کنید یکم غیر عادیه

zahra
zahra
4 ماه قبل

سلام من ۲۶ سالمه دوسه سالی هست تنبلی تخمدان دارم و کمی کم کاری تیروئید، پیش ماما هم رفتم دارو داد ولی موقت مصرف کردم ماما گفت برم متخصص تیرویید نرفتم ،تو این چند سال دوبار پرویید شدید داشتم همراه با لخته که افتضاح بود خونریزی ،دلیلش میتونه سقط جنین باشه؟؟؟؟راستی پروییدام هم نامنظم

لادن جعفری
لادن جعفری
4 ماه قبل

سلام خانم دکتر من چندین ماه پیش تو دوران پریودیم یهو خون پریودیم قطع شد بعد چندین ثانیه درد وحشتناکی توی شکم رخ داد که حتی نمیتونستیم از جام بلند شم بعد یه ساعت احساس کردم یه چیز بزرگی داره میاد سمت دستگاه تناسلیم بعد که رفتم دست شویی دیدم یه لخته خون با قطر زیاد اندازه کف دست افتاد از بدنم وقتی افتاد احساس کردم یه چیز از زیر دلم جدا شد میتونم بپرسم دلیلش چی بود ممنون میشم

الهه
الهه
پاسخ به  لادن جعفری
2 ماه قبل

ساام دوست عزیز ممکنه کیست بوده باشه که افتاده

ایلناز
ایلناز
4 ماه قبل

سلام خانم دکتر من ۱۸ سالم هست یک اهفته پیش پریده بودم بعد حمام کردم الان دوباره پریده شدم خون ریزم سیاه هست دو روز سیاه بود الان سرخ شدی لطفان کمکم کنید خیلی نگران هستم

بهار
بهار
پاسخ به  ایلناز
2 ماه قبل

سلام عزیزم اگر زیاد نگرانی برو دکتر و فکر میکنم دلیل خاصی ندارم گاهی عادیه اما اگر هر بار اتفاق میوفته لازمه بری دکتر

ایلناز
ایلناز
4 ماه قبل

سلام من ۱۸ سالم هست یک اهفته پیش پریده بودم بعد حمام کردم الان باز دوباره پریده شدم خونم سیاه بوده دو روز بعد دوباره سرخ شدی الان هم پریده هستم لطفان کمکم کنید خیلی نگران هستم قبل کیست داشتم ۳ سی سی بوده بعد قرص خوردم بنزارم کم شده دکتر گفت کیست مهم نیست الان چرا ینجوری شدم

مریم باباجانی
مریم باباجانی
4 ماه قبل

با سلام من یک هفته قبل پریود شدنم لکه بینی داشتم و الان سه روزه پریودم وخیلی شدید هست و لخته های خون میاد ایا خطرناکه؟

زهرا
زهرا
4 ماه قبل

سلام من ۱۵سالمه ۴ساله پریودمیشم همیشه منظم بودالان۲ماهه نشدم ازدواج نکردم بادمنوش گیاهی رازیانه درد زیرشکمم بهترشدوچندقطره خون دیدم فقط یک لحظه بودبازقطع شد درد دارو استرسی هستم علت چیست

بهار
بهار
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

اگر استرسی هستید دلیل قطع شدن زیاد شدن و حتی لخته شدن پریود تون بخاطر همون استرس تون هست بازم دمنوش بخورید و گرم باشید به دکتر هم مراجعه کنید اگر حالتون اینجوری ادامه پیدا کرد

سارا
سارا
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

سلام خواهر مجرد من ۱ ماه پریودش عقب افتاده بود بعد یکمم چاق شده بود بردم دکتر سونوگرافی داد جواب این بود ک کیسه صفرا داشت ک خود دکتر هم گفت خوب شد اومدی وگرنه بعد از عروسیت میومدی درامدنش ب ۷سال یا ۸سال طول میکشید الان خداروشکر خوبه ظرفه ۱سال خوب میشه گفت دکتر

مریم
مریم
5 ماه قبل

سلام ،الان روز سوم پریودمه ولی همچنان لخته خون دارم میبینم و بیشتر ۱سانت هم هستتت ایا باید به دکتر مراجعه کنم؟

بهار
بهار
پاسخ به  مریم
2 ماه قبل

اگر سه روز به یک اندازه بوده و می‌بینید درست نمیشه ممکنه عادی نباشه حتما برید دکتر

نمیدونم
نمیدونم
5 ماه قبل

من ۱۴ سالمه و ² ساله پریود میشه و اوایل نیست ولی دو روزه پریود شدم به شدتتتتت خونریزی دارم در حدی که میترسم خون کم بیارم‍
درد زیاد دارم مسکن روم جواب نیست دارم میمیرم از درد و خونریزی نوبت دکتر هم نمیدن یه راه حل بگید که خونریزی کمتری داشته باشم

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط نمیدونم
Mobina
Mobina
پاسخ به  نمیدونم
5 ماه قبل

عزیزم تا پایان سن بلوغ طبیعیه منم اینجوری بودم مفتامیک اسید بخور هیچ ضرری نداره درد و خونریزیتو کمتر میکنه

زری
زری
5 ماه قبل

سلام همه دوره های پریودیم ۵تا۷ روزه بوده سری قبل ۳/۴ روز شد مشکلی هست یا طبیعیه

Arezo
Arezo
پاسخ به  زری
4 ماه قبل

نه مشکلی نیست

Zahra
Zahra
5 ماه قبل

سلام من ۱۸سالمه و الان دوماهه که کلا پریودم دوروز قطع میشه دوباره شروع میشه میشه کمکم کنید خیلی میترسم

گرانازخاره
گرانازخاره
5 ماه قبل

باسلام من یه سوال داشتم خیلی خونریزی هستم ولخته خون میاد به چه علت است

گرانازخاره
گرانازخاره
پاسخ به  گرانازخاره
5 ماه قبل

من متاهل هستم قرص بارداری استفاده نمیکنم وحتی قرص هادیگه هم استفاده نمیکنم جواب

بهار
بهار
پاسخ به  گرانازخاره
2 ماه قبل

باید به دکتر مراجعه کنید

فردوس
فردوس
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید
من پنجاه و سه سالمه هنور یائسه نشدم
نزدیک ده روز خونریزی شدید داشتم رفتم دکتر کورتاژ برام انجام دادن الان یک هفته از عمل کورتاژم میگذره ولی هنوز به شدت خونریزی دارم و همش لخته میباشد

زهرا
زهرا
پاسخ به  فردوس
1 ماه قبل

سلام خانم دکتر چه راه حلی بهتون دادن

مطهره
مطهره
5 ماه قبل

سلام من ۱۴ سال دارم وتیر ماه ۱۴۰۲ تازه پریود شدم وبعد از اون تاالان که ۱۵ ابان هست پریود نشدم دکتر هم رفتم ولی گفت عادیه قرص داد ومن اولا سر وقت میخوردم ولی الان میرم مدرسه ومیخوابم وشب با درس سرم شلوغه ونمی خورم واین پریودنشدنم من رو نگران کرده ؟میشه راهنمایی کنید ؟

مهناز
مهناز
پاسخ به  مطهره
3 ماه قبل

عزیزم چون تازه به قاعده شدن کردی این امر طبیعیه

بهار
بهار
پاسخ به  مطهره
2 ماه قبل

طبیعیه عزیز
چون تازه پریود شدی این امر برات اتفاق میوفته
ممکنه حتی یه سال پریود نشی بعدش درس و منظم میاد سعی کن چیز های که تو دروان پریود ضرر داره رو استفاده نکنید و از چیز های گرم و دمنوش استفاده کنید خودت رو به قرص عادت نده باعث خیلی از مشکلات دیگه میشه

مهسان
مهسان
5 ماه قبل

سلام خونریزی خارج ازپریودی داشتم اونم ۲روزمثل عفونت ولی ازنوع خون داشتم علتش چیه

یکی
یکی
5 ماه قبل

سلام من ۱۶سالمه زود به زود پریود میشم هردفه هم میشم خونریزی زیادی دارم لخت هم زیاد میاد مثال گاهی وقتها ۱۵روز به ۱۵روز پریود میشم

علی
علی
5 ماه قبل

سلام خانم من چندین ماه است که هر ماه ۳روز پریودش عقب می افته مثلا نوزدهم اردیبهشت ماه شده خرداد ماه بیست دوم شده تا رسید به سی ام شهریور مهرماه اصلا نشد سوم ابان پریود شده خودش عقیده داره که طبیعی هست میشه برام توضیح بدین براش خطری داره یا نه ممنون میشم

عسل
عسل
پاسخ به  علی
13 روز قبل

سلام و وقت بخیر، طبیعی هست چندروز

مبینا
مبینا
5 ماه قبل

سلام من مبینا هستم ۳۲ سالمه و از سال ۱۴۰۰ به خونریزی خیلی شدید دچار شدم همراه با لخته های بسیار زیاد و بزرگ ،سونوگرافی انجام دادم و تشخیص دادن دچار سپتوم رحم به قطر ۹ میلیمتر هستم .اما چون مجرد هستم نتونستم جراحی انجام بدم و الان نزدیک ۲ ساله که خونریزی شدید با لخته های زیاد و غیرمعمول دارم .هیچ گونه مشکل هورمونی نداشتم .دکترا تشخیص ندادن چرا خونریزیم بیش از حد معمول ،ایا شما پیشنهادی دارین ؟ و یا ممکن از کبد یا کلیه باش مشکل من ؟

شیمشیم
شیمشیم
پاسخ به  مبینا
5 ماه قبل

منم همین چیزایی ک گفتی و دارم و الان میخوام برم سونو ببینم از چیه شرایطم دقیقا عین خودته خیلی نگرانم انشالله ک سلامت باشیم هر دو

مبینا
مبینا
5 ماه قبل

سلام من مبینا هستم ۳۲ سالمه و از سال ۱۴۰۰ به خونریزی خیلی شدید دچار شدم همراه با لخته های بسیار زیاد و بزرگ ،سونوگرافی انجام دادم و تشخیص دادن دچار سپتوم رحم به قطر ۹ میلیمتر هستم .اما چون مجرد هستم نتونستم جراحی انجام بدم و الان نزدیک ۲ ساله که خونریزی شدید با لخته های زیاد و غیرمعمول دارم .هیچ گونه مشکل هورمونی نداشتم .دکترا تشخیص ندادن چرا خونریزیم بیش از حد معمول ،ایا شما پیشنهادی دارین ؟ و یا ممکن از کبد یا کلیه باش مشکل من ؟

سارا
سارا
6 ماه قبل

سلام.
من ۱۸ سالمه اخرین بار که پریود شدم ۱۵ مرداد بود. الان نزدیک به چهار روزه که هرروز خون سیاه و لخته شده میبینم که زیاد نیست اصلا مثل پریودی
ممکنه مشکلی باشه؟

فرزانه
فرزانه
6 ماه قبل

سلام من ۳۵ ساله حدود پنج ساله وقتی پریود میشم سمت راستم خیلی خیلی درد میکنه دکتر متخصص زنان رفتم چند بار قرص الدی دادگفت شش ماه بخورالان سه ماه دارم می خورم هیچ تا اخیری نکرده من باید چی کار کنم

آخرین ویرایش 6 ماه قبل توسط فرزانه
موسوی
موسوی
پاسخ به  فرزانه
6 ماه قبل

اگر زایمان سزارین داشتی ب احتمال اندومتریوزه چون من خودم همین علائم رو دارم

ب امید خدا
ب امید خدا
پاسخ به  فرزانه
2 ماه قبل

ب احتمال زیاد کیست هست منم ی مدت سمت چپم درد میکرد دوتا هم سفقط داشتم بخاط این مسعله خودتو گرم نگهدار دمنوش رازیانه و اویشن بخور تو دوران پ قرص ال دی کیستو بر طرف میکنه ولی دوباره بر میگرده من تجربه کردم

.سوگند
.سوگند
7 ماه قبل

من ۱۶سالمه سرمایه پریود شدم بعداز ۷روز که پاک شدم تا ۱۰روز نشدم بعد از ۱۰روز دوباره شدم بعد ۶روز باکی بعداز یک هفته دوباره شدم دوباره پاک شدم بعد یک هفته شدم علتش بده یانه؟

سحر
سحر
7 ماه قبل

من چهار روز قرص Ldاستفاده کردم تا پریودیم عقب بیفته الانم ۴روزه که استفاده نمیکنم اما پریود نمیشم،امروز زعفران خوردم از یک ساعت بعدش ترشح لکه های قرمز روشن دارم اما مداوم و پشت سرهم نیستن.دلیلش چیه

لیانا
لیانا
پاسخ به  سحر
7 ماه قبل

اغلب ب خاطر خوردن قرص ال دی نامنظمی اتفاق میوفته. نه تنها این دوره حتی دوره‌ی بعد هم امکان نامنظمی وجود داره

موسوی
موسوی
پاسخ به  سحر
5 ماه قبل

سلام من ۴۳سالمه زمانی که پریود میشم هرماه ۵ _۶روز جلو میندازم و بعضی وقتها هم یک ماه پریودنمیشم دلیلش چیه بعضی وقتها هم خون پریودی قهوه ای وکش داراست مشکل ساز نیست لطفا راهنمائیم کنید تشکر

یلدا
یلدا
7 ماه قبل

اگر یک خانم پریودش دو روز باشه چی مشکلی داره آیا طبیعی است یاخیر؟؟؟؟

موسوی
موسوی
پاسخ به  یلدا
6 ماه قبل

قانون پریودی بین سه روز تا هفت یا الی هشت روز است زیر سه احتمال مشکلی هست

زهراطلعتی
زهراطلعتی
9 ماه قبل

بی نظم بودن پریود

زهراطلعتی
زهراطلعتی
پاسخ به  زهراطلعتی
9 ماه قبل

بی نظم بودن پریود این ماه دوبارپریودشدم

زهراطلعتی
زهراطلعتی
پاسخ به  زهراطلعتی
9 ماه قبل

بی نظمی پریود دوباراین ماه پریودشدم

دکمه بازگشت به بالا