بررسی جراحی لیفت ران

لیفت ران که با نام جراحی پلاستیک ران نیز شناخته می‌شود، عبارت است از یک جراحی زیبایی که به واسطه آن پوست و چربی اضافی ناحیه ران را حذف می‌کنند. مهم‌ترین دلیلی که مردم را به انجام جراحی لیفت ران ترغیب می‌کند، تغییر شکل و صاف شدن پوست ناحیه ران پس از کاهش وزن است. عده‌ای دیگر نیز با هدف زیبایی بیشتر و احساس راحتی بهتر در پوشیدن لباس‌های گوناگون نظیر مایو، شلوارک و شلوار جین جراحی لیفت ران انجام می‌دهند. شایان ذکر است که انجام جراحی لیفت ران خطرات گوناگونی داشته و این خطرات برای افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند بیشتر نیز می‌شود. از این رو توصیه می‌کنیم قبل از انجام جراحی لیفت ران به خوبی تحقیق کرده و پزشک مخصوص خود را پیدا کنید.

انواع مختلف لیفت ران

لیفت ران انواع مختلفی داشته و بسته به شرایط و خواسته‌های هر فرعی متفاوت است. در ادامه مقاله به بررسی هر یک از مدل‌های مختلف لیفت ران پرداخته‌ایم.

لیفت داخلی ران

رایج‌ترین و پر طرف‌دارترین نوع لیفت ران، لیفت داخلی ران است. در این نوع از جراحی پزشک افتادگی پوست ران از طریق برشی از کشاله ران که به سمت پایین زانو یا به سمت پشت ناحیه ران کشیده شده است، از بین می‌برد. افرادی که قصد انجام لیفت ران را دارند، اغلب از این روش برای رسیدن به خواستهٔ خود استفاده می‌کنند. شایان ذکر است که نتایج به دست آمده پس از انجام جراحی، نشان از درصد بالای رضایت افراد است.

مینی لیفت ران

مینی لیفت ران نیز نوع دیگری از جراحی لیفت است. هر فردی بسته به نوع نیاز و مشکل خود، می‌تواند این روش را برگزیند. مزیت این روش به آن است که به برش‌های کمتری نسبت به انواع دیگر لیفت ران احتیاج دارد. همچنین جراحی مینی لیفت ران فقط شامل برش در ناحیه کشاله ران است. برای افرادی که تنها قصد دارند، در قسمت فوقانی ران خود جراحی انجام دهند، مینی لیفت ران بهترین انتخاب است.

لیفت ران خارجی (دوطرفه)

در واقع لیفت خارجی ران همان گونه که از اسمش پیداست قسمت‌های خارج ران را نشان می‌دهد. این روش از یک برش از ناحیه کشاله ران شروع شده و پس از آن به سمت خارج تا ناحیه ران و کمرتان کشیده می‌شود. برای افرادی که با قسمت‌های خارجی ران مشکل دارند، لیفت ران خارجی (دوطرفه) گزینه بسیار مناسبی است.

لیفت عمودی ران

لیفت عمودی ران از دیگر انواع محبوب لیفت ران است. این روش برای افرادی که به دنبال رفع بسیاری از پوست‌های اضافی در تمام نواحی ران خود هستید، توصیه می‌شود. البته شایان ذکر است که لیفت عمودی ران به برش‌های بزرگ‌تری نسبت به نوع‌های دیگر داشته و این برش‌ها تا حد زانو کشیده می‌شود. به همین دلیل بسیاری از پزشکان ممکن است این نوع جراحی را توصیه نکنند. ازآن‌گذشته این نوع از جراحی عوارض زیادی داشته و به مراقبت‌های پس از عمل حساسی احتیاج دارد.

لیفت ران با لیپوساکشن

لیفت ران با لیپوساکشن برای افرادی مناسب است که ناحیه ران آن‌ها خاصیت ارتجاعی پوستی نداشته باشد. در واقع از لیپوساکشن برای از بین بردن سلول‌های چربی اضافی و جلوگیری از افتادگی پوست استفاده می‌کنند.

لیفت ران برای چه کسانی مناسب است

همان گونه که گفتیم لیفت ران ممکن است عوارض بسیاری داشته باشد و برای افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، توصیه نمی‌شود. از جمله از شرایطی که برای انجام لیفت ران باید داشته باشید عبارت است از:

  • افرادی که یک وزن ثابت دارند
  • کسانی که سلولیت اضافی و چربی اضافی در ران‌ها دارند
  • خوش بین بوده و از لحاظ روحی و احساسی برای جراحی آمادگی داشته باشند
  • افرادی که توانایی و اراده کافی برای ورزش کردن و رژیم غذایی گرفتن و داشتن یک سبک زندگی سالم را داشته باشند.
  • افرادی که سیگار نمی‌کشند و یا کم‌کم ۶ هفته قبل از جراحی از دود و نیکوتین به دور بوده‌اند.

البته شایان ذکر است که شرایط گفته شده در بالا تنها موارد خاص و مشخصی هستند و اگر شما قصد انجام جراحی لیفت ران را دارید حتماً بایستی به یک پزشک متخصص مراجعه کرده و پس از معاینه و انجام تست‌های مختلف، به انجام این جراحی اقدام کنید.

لیفت ران
لیفت ران

لیفت ران بدون جراحی

با این که لیفت ران اکثرا از طریق جراحی امکان‌پذیر بود اما با این همه حال امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی روش‌هایی برای لیفت ران بدون جراحی نیز ایجاد شده است از جمله از روش‌ها لیفت ران بدون جراحی عبارت‌اند از:

  • لیفت ران با دستگاه ویبره
  • لیفت ران با امواج مادون قرمز
  • لیفت ران با تکنولوژی الکترونوری
  • لیفت ران با تزریق آنزیم برای انحلال چربی و مزوتراپی

البته روش‌ها گفته شده در بالا به اندازهٔ روش جراحی تاثیر گذار نبوده و دکتر بیماری‌های پوست این روش‌ها را تنها برای افرادی که چربی‌های کمی داشته و بیشتر با هدف زیبایی است، مناسب می‌دانند.

عوارض جانبی جراحی

جراحی لیفت ران عوارض جانبی مختلفی داشته و چند مورد از آنها ممکن است در افرادی که جراحی انجام می‌دهند، دیده شود. از جمله از عوارض جراحی لیفت ران پا عبارت‌اند از:

  • جای زخم
  • عفونت‌ها
  • تجمع مایع
  • خون ریزی
  • تغییر رنگ پوست
  • عوارض قلبی یا ریوی
  • ترومبوز سیاهرگی عمقی
  • از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست

البته ممکن است عوارض دیگری نیز در شما بروز دهد که بهتر است آن را با پزشک خود در میان بگذارید. مراقبت‌های بعد از عمل لیفت ران می‌توان تاثیر بسزایی در کاهش عوارض جانبی بعد از عمل داشته باشد.

هزینه جراحی لیفت ران

در واقع نمی‌توان قیمت مشخصی برای هزینه جراحی لیفت ران تعیین کرد. از آنجایی که این عمل جز عمل‌های زیبایی به شمار می‌رود اکثرا نمی‌توان از بیمه استفاده کرد. همچنین نوع عمل، شهر، پزشک و توجه به این نکته که لیفت ران چگونه انجام می‌شود و… همگی عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه جراحی لیفت ران هستند. به همین خاطر برای اطمینان دقیق از هزینه نهایی می‌توانید از دکتر پوست خود مشورت بگیرید. البته برای راحتی کار می‌توانید از دکتر پوست آنلاین نیز مشورت بگیرید.

۳.۳/۵ (۶ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
09876544321
09876544321
1 سال قبل

کریدور
رزدب

دکمه بازگشت به بالا