آشنایی با روش‌های مختلف لیفت باسن

بالا رفتن سن و افزایش وزن از عواملی هستند که موجب شل شدن و افتادگی باسن می‌شوند. به همین دلیل خانم‌ها از روش‌های متعدد برای خوش فرم کردن باسن استقبال می‌کنند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات لازم در مورد شیوه‌ی لیفت باسن را در اختیار شما قرار دهیم تا با آگاهی کافی برای انجام این شیوه‌ها اقدام کنید.

لیفت باسن چیست؟

روش‌هایی که برای بالا کشیدن، فرم دادن و بزرگ کردن باسن مورد استفاده قرار می‌گیرد تحت عنوان روش‌های لیفت باسن شناخته می‌شوند. کاندیدای مناسب برای انجام این روش‌ها کسانی هستند که سیگار نمی‌کشند، شرایط عمومی بدن آن مطلوب است، رژیم غذایی سالم دارند و در نهایت انتظارات واقعی از نتیجه‌ی روش‌های مختلف لیفت باسن دارند.

برای پیدا کردن بهترین جراح پلاستیک و زیبایی می‌توانید به سایت پذیرش ۲۴ مراجعه کنید، به صورت متنی و تلفنی با پزشک مورد نظر خود مشورت کنید و بهترین روش لیفت باسن را انتخاب کنید.

انواع روش‌های لیفت و فرمدهی باسن

روش‌های مختلفی برای خوش فرم کردن باسن و زیبایی اندام خانم‌ها وجود دارد. برخی از این روش‌ها همراه با جراحی است، درحالی‌که روش‌های دیگر کم تهاجم هستند. انواع روش‌های متداول خوش فرم کردن باسن شامل موارد زیر است.

لیفت باسن با تزریق چربی

لیفت باسن  با تزریق چربی یک روش جراحی سرپایی است که با بیهوشی عمومی انجام می‌شود. مدت زمان انجام عمل به وضعیت باسن فرد بستگی دارد، اما زمان تقریبی انجام جراحی حدود ۲ ساعت است. مراحل انجام جراحی به ترتیب زیر است.

برای لیفت باسن لازم است از یک قسمت بدن چربی برداشته شود و به باسن تزریق شود. پس لازم است سطح مورد نظر توسط پزشک مشخص شود و بعد از ضدعفونی کردن برش داده شود.

معمولاً نظر اکثر جراحان این است که برشی روی شکم ایجاد کنند و چربی مورد نظر را با لیپوساکشن  و با استفاده از لوله‌ای به نام کانولا برداشت کنند. چربی برداشت شده در یک ظرف نگهداری می‌شود. سپس در قسمت پایین باسن یک شکاف ایجاد می‌شود و چربی به محل تزریق می‌شود تا حالت و فرم باسن تغییر کند.

در نهایت بعد از انتقال چربی، لازم است محل برش با بخیه بسته شود و روی آن پانسمان ضد آب قرار داده شود.

دکتر بیماریهای پوست با استفاده از معاینات بالینی و آزمایش‌های تشخیصی می‌تواند بیماری‌های مختلف را درمان کند.

لیفت باسن با پروتز

یکی دیگر از روش‌های فرم دهی و برجسته کردن باسن استفاده از پروتز سیلیکونی باسن است. در این روش یک پروتز انعطاف‌پذیر در باسن قرار داده می‌شود تا باسن بزرگتر و خوش فرم‌تر شود. برخی از پزشکان این روش را همراه با روش‌های دیگر مانند تزریق ژل انجام می‌دهند تا در نهایت رضایت از نتیجه‌ی جراحی بالاتر رود. البته در این روش باید تمام موارد احتمالی نظیر حساسیت و آلرژی به ماده‌ی پروتز در نظر گرفته شود.

درصورتی‌که وقت کمی دارید و امکان مراجعه‌ی حضوری به مطب را ندارید، می‌توانید از طریق سایت پذیرش ۲۴ با دکتر پوست آنلاین در تماس باشید و سوالات خود را از پزشک بپرسید.

لیفت باسن با لپوساکشن

 یکی از عمل‌های جراحی برای لیفت باسن لیپوساکشن است. این روش جراحی با تهاجم همراه است و لازم است فردی که از این روش استفاده می‌کند، مراقبت‌های لازم بعد از عمل را با دقت بیشتری انجام دهد تا درگیر عوارض بعد از عمل نشود.

 در روش لیپوساکشن چربی‌های اضافی تخلیه می‌شود و پوست‌های شل اطراف باسن برداشته می‌شود به این ترتیب  باسن فرم ایده آلی به خود می‌گیرد. البته کسی که از این روش استفاده می‌کند باید این ریسک را بپذیرد که ممکن است فرم باسن کاملاً قرینه نباشد، مگر اینکه جراح مهارت و دقت زیادی برای انجام عمل داشته باشد.

دکتر پوست با بررسی وضعیت سلامت عمومی فرد و وضعیت پوست و مو، بیماری‌های مختلف را تشخیص می‌دهد.

تزریق ژل به باسن

با تزریق ژل هم می‌توان باسن را خوش فرم و بزرگ کرد. این روش اثربخشی بالایی دارد و معمولاً کسانی که از این روش استفاده می‌کنند، به دلیل عوارض کم و نتیجه‌ی مطلوب از این روش رضایت زیادی دارند. البته قبل از تزریق ژل پزشک باید سابقه‌ی آلرژی در بیمار را به طور دقیق بررسی کند.

مراقبت‌های لازم بعد از انجام روش‌های لیفت باسن

با اینکه لیفت باسن روش سخت و پیچیده‌ای نیست، اما لازم است بعد از انجام جراحی یا تزریق ژل و چربی  به منظور اثربخشی بهتر، مراقبت‌های لازم انجام شود. اقدامات مراقبتی شامل موارد زیر است.

  • به مدت دو هفته نشستن روی باسن ممنوع است. یعنی فردی که جراحی انجام داده حتی هنگام خوابیدن هم باید به پهلو یا شکم بخوابد.
  • خانم‌های که برای فرم دادن به باسن از روش‌های تزریق چربی استفاده می‌کنند باید به مدت دو هفته بعد از جراحی، گن‌های مخصوص بپوشند و از انجام فعالیت‌های شدید و ورزش‌های سنگین خودداری کنند.
  • بیمار بعد از جراحی می‌تواند برای کاهش درد و ناراحتی از داروهای مسکن استفاده کند.

دکتر زیبایی با استفاده از روش‌های جراحی و  ترمیمی وضعیت ظاهری بیماران را بهبود می‌دهد و باعث افزایش اعتماد به نفس در آن‌ها می‌شود.

عوارض روش‌های لیفت باسن

 لیفت باسن برای رفع افتادگی و شل شدگی باسن مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتماً می‌دانید در تمام جراحی‌هایی که تحت بیهوشی انجام شود ممکن است عوارض بیهوشی و خونریزی ایجاد شود یا اینکه محل تزریق قرمز و متورم شود. اما لیفت باسن، به جز این موارد با عوارض زیر نیز همراه است.

  • جمع شدن مایعات زیر پوست
  • ایجاد توده‌های کوچک و سفت زیر پوست
  • باقی ماندن جای زخم روی بدن
  • احتمال آسیب به عصب سیاتیک
  • احتمال بروز ترومبوز

جمع بندی

این روزها یکی از معیارهای جذابیت، داشتن باسن خوش فرم و برجسته است. با توجه به استقبال گسترده‌ از روش‌های مختلف لیفت باسن، در این مطلب به بررسی این روش‌های مختلف پرداختیم. امیدواریم که این اطلاعات برای شما مفید باشد و بتوانید با انتخاب یک جراح ماهر به نتیجه‌ی مورد نظر برسید.

۴.۳/۵ (۳ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا