درمان پارکینسون با طب سنتی ممکن است؟ ۵ درمان گیاهی پارکینسون

بیماری‌های مربوط به مغز و اعصاب برای فرد و اطرافیان او بسیار دردناک هستند. از جمله آن‌ها باید از پارکینسون نام ببریم که در توان حرکتی شخص اختلال ایجاد می‌کند. متاسفانه علائم این بیماری به‌تدریج مشخص می‌شود. معمولا شخص در ابتدای بروز این اختلال، در دست خود احساس لرزش خواهد کرد.

افراد زیادی از این بیماری رنج می‌برند و تاکنون محققان روش‌های متفاوتی را برای درمان پارکینسون ارائه داده‌اند. متاسفانه داروهای شیمیایی که برای درمان این عارضه تجویز می‌شوند، عوارض جانبی زیادی دارند. یکی از بهترین روش‌ها استفاده از درمان گیاهی پارکینسون است.

با این مقدمه در ادامه مطلب می‌خواهیم به بررسی روش درمان پارکینسون با طب سنتی بپردازیم. پس تا انتها همراه ما بمانید.

علائم بیماری پارکینسون چیست؟

این بیماری با نام فلج رعشه‌ای نیز شناخته می‌شود. معمولا علائم پارکینسون از یک سمت بدن شروع می‌شود و پس از مدتی به بخش دیگر آن نیز سرایت می‌کند. با این‌حال شدت این علائم در قسمتی از بدن که ابتدا درگیر آن شده است، بیشتر خواهد بود.

پارکینسون به دلیل بروز مشکل در توانایی سیستم عصبی برای تولید و هدایت سیگنال‌های عصبی شکل می‌گیرد. بدن پس از تخریب سلول‌های مغز و اعصاب، توان تولید بعضی پیام‌رسان‌های شیمیایی مثل دوپامین را دیگر نخواهد داشت و در نتیجه عملکرد مغز افت پیدا می‌کند.

توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده هر یک از علائم این بیماری که در فهرست زیر نام بردیم، حتما به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنید.

  • معمولا اولین نشانه بروز این بیماری لرزش جزئی یکی از دستان است.
  • با گذشت زمان شخص مبتلا در عضلات خود احساس سفتی می‌کند و آن‌ها را به‌کندی می‌تواند حرکت دهد. برخی از بیماران در هنگام حرکت احساس درد دارند.
  • تعادل نداشتن در صحبت کردن و نوشتن
  • ریزش آب از دهان
  • در مواقعی که بیماری شدت پیدا کند، شخص ممکن است دچار زوال عقل شود.
  • مشکلات گوارشی مثل عفونت هلیکوباکتر پیلوری معده
  • یبوست
  • افزایش فشار خون
    علائم بیماری پارکینسون
    علائم بیماری پارکینسون

چه عواملی در بروز پارکینسون موثر هستند؟

موارد زیر می‌توانند شرایط ابتلا به پارکینسون را فراهم کنند:

  • عوامل ژنتیکی
  • عوامل محیطی
  • استرس
  • مواد سمی
  • کمبود ویتامین E
  • کمبود ویتامین B
  • وجود توده‌هایی به اسم اجسام لوی (Lewy bodies) در مغز و جمع شدن پروتئین آلفا-سینوکلئین (Alpha-synuclein) در آن‌ها
  • سن
  • جنسیت

باید خاطرنشان کنیم با آن‌که ادعاهایی مانند درمان قطعی پارکینسون دکتر یاراحمدی وجود دارد، اما داروهای این بیماری تنها می‌توانند به مدیریت علائم آن کمک کنند.

روش درمان پارکینسون با طب سنتی
روش درمان پارکینسون با طب سنتی

درمان پارکینسون با طب سنتی

مصرف بعضی مواد غذایی در پیشگیری و درمان پارکینسون موثر است. اگر به درمان گیاهی اعتماد بیشتری دارید می‌توانید از امکانات پذیرش ۲۴ برای ویزیت آنلاین طب سنتی بهره ببرید. در این قسمت روش درمان پارکینسون با طب سنتی دکتر خیراندیش را توضیح می‌دهیم.

سیاه دانه و درمان پارکینسون

سیاه دانه یکی از مفیدترین گیاهان برای درمان انواع بیماری‌ها مثل پارکینسون، دیابت، تشنج و آسم است. باید بدانید که از نظر طب سنتی، پارکینسون جزو بیماری‌هایی است که ریشه در سردی بدن دارد و طبع گیاه سیاه دانه گرم است.

افراد مبتلا به پارکینسون باید سر، مفاصل و پاهای خود را هر شب به روغن سیاه دانه اصل آغشته کنند تا پیشرفت بیماری آن‌ها کنترل شود. همچنین مصرف خوراکی یک قاشق غذاخوری از این گیاه همراه با عسل و سرکه طبیعی در هر وعده غذایی توصیه می‌شود.

زیتون و پارکینسون

زیتون یکی از بهترین خوراکی‌ها برای درمان پارکینسون با طب سنتی است. بهتر است شخص درباره روش مصرف زیتون با دکتر پارکینسون مشورت کند. معمولا پزشکان توصیه می‌کنند تا این گروه از بیماران صبح‌ها ۷ عدد زیتون را میل کنند.

همچنین مصرف ۷ عدد انجیر هر شب قبل از خواب، ارده با شیره ۴ وعده در هفته، ۲۱ عدد مویز و ۱۴ عدد بادام درختی روزانه توصیه می‌شود.

زنجبیل و درمان پارکینسون

زنجبیل گیاهی است که می‌تواند در تقویت و تحریک سیستم ایمنی بدن عملکرد مفیدی داشته باشد. این گیاه از ضعیف شدن مغز جلوگیری می‌کند و گردش خون را در آن افزایش می‌دهد. زنجبیل به عقیده برخی افراد موثرترین داروی گیاهی برای درمان پارکینسون است و می‌توانید آن را به‌صورت دمنوش یا در کنار غذا میل کنید.

کندر و پارکینسون

فراموشی و زوال عقل یکی از عوارض پارکینسون است. کندر در تقویت حافظه و هوش تاثیر زیادی دارد. این گیاه می‌تواند از آسیب رسیدن به بخش‌های مهم مغز جلوگیری کند. از طرفی کندر خاصیت آنتی اکسیدان دارد و ضدالتهاب است.

دارچین و پارکینسون

دارچین جزو گیاهانی است که از آن بیشتر به‌عنوان ادویه در غذاها بهره می‌برند. این گیاه در کاهش پرتئین‌هایی که باعث آسیب رسیدن به سلول‌های مغز می‌شوند موثر است و برای بهبود حال بیماران مبتلا به پارکینسون عملکرد مفیدی دارد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

زندگی با یک بیماری مزمن می‌تواند مشکل باشد و طبیعی است افراد مبتلا به پارکینسون گاهی احساس خشم، افسردگی یا ناامیدی کنند. این بیماری واقعا می‌تواند آزاردهنده باشد چون راه رفتن، صحبت کردن و حتی خوردن فرد را بسیار دشوار و وقت‌گیر می‌کند.

با وجود راهکارهایی که برای درمان این بیماری از دیدگاه طب سنتی توضیح دادیم، اما بهتر است همیشه از یک دکتر پارکینسون نیز کمک بگیرید. چون نگاه و دانش تخصصی او به مدیریت بهتر این بیماری کمک خواهد کرد.

سوالات متداول درمان پارکینسون با طب سنتی

در این قسمت به سوالات رایج کاربران درباره بیماری پارکینسون و درمان آن در طب سنتی پاسخ می‌دهیم.

آیا درمان طبیعی برای پارکینسون وجود دارد؟

درمان‌های جایگزین زیادی در بهبود وضعیت افراد مبتلا به پارکینسون تاثیر دارند از جمله یوگا، بیوفیدبک، عطردرمانی، ماساژ و هیپنوتیز.

 امکان مدیریت پارکینسون بدون استفاده از دارو وجود دارد؟

ممکن است در مراحل اولیه این بیماری به درمان نیاز نداشته باشید، چون علائم آن معمولا خفیف هستند. اما باید به‌صورت منظم تحت نظارت دکتر مغز و اعصاب باشید تا شرایط شما را بررسی کند.

آیا ویتامین B12 به درمان پارکینسون کمک می‌کند؟

براساس نتیجه یک تحقیق، سطوح پایین این ویتامین در مراحل اولیه بیماری پارکینسون مرتبط با افت شناختی است، بنابراین مکمل‌های ویتامین ممکن است سرعت پیشرفت علائم این بیماری را کاهش دهند.

سخن نهایی

طب سنتی و داروهای گیاهی بهترین روش درمان انواع بیماری‌ها هستند. پارکینسون بیماری است که به دلیل اختلال در مغز و اعصاب شخص بروز پیدا می‌کند. این بیماری در بین افراد بالای ۶۰ سال رواج بیشتری دارد.

در مطلب بالا روش درمان پارکینسون با طب سنتی را توضیح دادیم و توصیه می‌کنیم برای مقابله با این بیماری از پذیرش ۲۴ برای مشورت با دکتر مغز و اعصاب آنلاین وقت بگیرید.

۳.۱/۵ (۳۸ نظر)

منبع
webmd

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
24 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آشنا
آشنا
7 روز قبل

ببخشید دوستان کسی میتونه بگه چرا من گاهی اوقات دست چم از کف دست و انگشتانم بی حس و حالت گرفتگی عضلانی و گاهی وقت در همان لحظه با کمک دست دیگم به کمک دست راستم میام و با مالش کمی بهتر میشه و بعد از چند دقیقه پای چپم از کف پا و با انگشتان پاهاو قفل میکند با درد شدید و تم زمان عظله هایش میگیره و پشت ساق پاز چپم هم عظله هاش میگیره همراه با درد شدید دوستان اگر کسی هست راهنمایم کنه ممنوم

مهری
مهری
پاسخ به  آشنا
2 روز قبل

سلام کانال های عصبی شماتنگ شده

حسن
حسن
3 ماه قبل

من دست چپم لرزش دارد رفتم دکتر میگن پارکینسون هست ولی میگن دست چب نشانه پارکینسون نیست لطفاً جواب بدید ممنون

حسن
حسن
پاسخ به  حسن
3 ماه قبل

والان دارو مصرف میکنم نورستور

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  حسن
3 ماه قبل

معمولان دست راسته لرزش گاهی یا میشه گوفت بیشتر اوقات از قالب شدن سردی بر بدنه چند روز مرتب چای ماسالا بوخور و غذای سرد کمتر بخور تاثیرش زود دیده میشه

حسن
حسن
3 ماه قبل

سلام من الان سه است مبتلا به پارکینسون هستم

زینب
زینب
3 ماه قبل

سلام من ۳۷سالمه دستام در حالت عادی لرزش خفیفی دارن موقع استرس شدید میشن نه در حدی که توانایی انجام کار رو ازم بگیرن برای سر دردام که دکتر رفتم دکتر گفت میگرن داری ولرزش دستات از میگرنه باید چیکار کنم؟

هاشمیان
هاشمیان
پاسخ به  زینب
1 ماه قبل

من خانمم ۳۰سال داشت کنترل میگرن به ترتیب با پرهیز از عصبانیت .استرس. نور شدید . باد وهم زمان ایجاد شادی .امید قرص های جلوگیری از درد عوارض داره باید کمتر استفاده بشه البته چون دستاتون لرزش داره امکان داره ارتروز والتهاب گردن باشه ومیگرن نباشه حتما پیش ارتوپد برای گردنتون بریدوعکس از استخوان گردنتون بگیرید اگرمیگرن هم باشه التهاب عضلات گردن وشانه تشدیدش میکنه مصرف میوه های حاوی منیزیم و پتاسیم وگروه ویتامین ذ رو فراموش نکنید همینطور آب

هاشمیان
هاشمیان
پاسخ به  هاشمیان
1 ماه قبل

ببخشید ویتامین گروه B

مرتضی فرح نود
مرتضی فرح نود
6 ماه قبل

سلام.من از۳۵سالگی دچارپارکینسون شدم..الان ۴۴سال دارم..بااین همه سال هنوز نتونستم بااین بیماری کناربیام.فعلاهیچ راهی واسه درمانش پیدانشده.حتی به سفارش دکتربرای عمل جراحی معرفی شدم.امابخاطرسن من گفتندکه عمل خطرناکه.
تاکی میتونم مبارزه کنم.؟؟

مریم
مریم
پاسخ به  مرتضی فرح نود
5 ماه قبل

امید انرجی درونی دوست عزیزم

الله وردی هستم
الله وردی هستم
پاسخ به  مریم
14 روز قبل

سلام باطب سوزنی وطب سنتی ان شاالله درمان میشوید.

sam.
sam.
پاسخ به  مرتضی فرح نود
27 روز قبل

درمانش وجود داره برای فردی شروع کردیم و نتایج خوبی داشت۔۔با این درمان کابوسهای شبانه برطرف شد وانقباض عضلات ناگهانی تغییر زیادی کرد و چشمها از حالت زل زدن در اومد ۔خرو پف های صدا دار کاهش و فرکانس کمی پیدا کرد و لرزش دستها در صورت نگرفتن سرماخوردگی و بیماری هایی که روی اعصاب اثر مستقیم دارن قطع شد و خواب ها عمیق و طولانی شدن درمان زمان شش الی هفت ماه طول میکشه و با تکمیل اون به یک سال و شروع نوعی ورزش کاملا بر طرف میشه اما خیلی سخت هست رعایت نکاتش که خیلی ها زیر بار اون نمیرن!!اولین حرکت ورودی های معده باید کنترول بشه ۔۔۔۔۔

فرزاد
فرزاد
پاسخ به  sam.
24 روز قبل

سلام روشش چه جوری کجا انجام میشه

سید علی صید
سید علی صید
10 ماه قبل

سلام
نتیجتا درمان سنتی بهتره یا مدرن شیمیایی؟!!

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
شوهر من ۵۰ سالشه و علائم پارکینسون و داره ودچار سفتی عضلات و کندی حرکت شده ، داروی نورستور ۱۲۵ سه عدد در روز و کپسول آمورل۱۰۰ یک عدد در روز میخوره ، فقط در هفته اول مصرف دارو ،حرکاتش بهتر بود ولی بعد از یکهفته علایم بیماری برگشته و حتی بدتر هم میشه الان دارو را قطع کرده به نظرتون داروی بهتری هست که مصرف کنه ؟اگر دارو مصرف نکنه چی ؟

sam.
sam.
پاسخ به  مریم
27 روز قبل

ایشون ۴ اندام داخلی اون اسیب شدیدی دیده و مغز داره افسردگی حاصل از این جریان رو به نمایش میگزاره پس هرچی دوز دارو مثل مادوپارو مشتقاتشو افزایش هم بدی برای مدت کوتاهی پاسخ میده و اسیب ها بدلیل افزایش خودتنظیمی منفی مغز افزایش پیدا میکنه۔توصیه میشه ورودی های غذاتون رو کنترول کنید اولین قدم هست۔۔۔۔مثل نخوردن موز پرتقال اناناس ماست برنج حبوبات مخصوصا لپه و عدس غذاهای کنسروی و یا موادنگهدارنده دار وهر غذایی که سازمان غذا و دارو تایید کرده ۹۰ درصدشون نابود کننده هستن۔مخصوصا گوشت گاو و گوسالهو مرغ و ماهی۔درمان اون خوردن غذا های سالم ارگانیک گوسفند و کبوتر بلدرچین نخود سیب شتر مرغ شتر نان سالم از ارد سالم تصفیه اب بدون وجود ارسنیک تقریبا ۷ ماه درمان زمان میبره و علاعم ازبین میرن

فهام
فهام
1 سال قبل

سلام
۵۶سالم لرزش دستم زیاد روزی ۲عدد نوراستار۲۵۰ میخورم چند تا از همکارانتون گفتند دارو را زیاد کنید فرق می‌کند متشکرم

مقامی فر
مقامی فر
1 سال قبل

سلام .خسته نباشید. پدر من ۷۲ سال سن دارن و دو سال هست که تحت درمان دارویی هستند به گفته دکترشون مبتلا به الزایمر و پارکینسون هستند.. به نظر دارو تاثیری نداره علایمشون روز به روز بدتر شده… چکار باید کرد ….

م. م
م. م
پاسخ به  مقامی فر
7 ماه قبل

سلام دست چپم خیلی درد میکنه ولرزش داره زود خسته میشم طدری که باید بشینم چند وقت پیشهم به علت راه زیاد وخستگی خوردم به سیم خاردار وصورتم برید وخون ریزی کرد ایا من دچار پارکینسون شدم

حسن
حسن
پاسخ به  م. م
6 ماه قبل

نخیر خوشبختانه سمت چپ پارکینسون نیست

زهرا
زهرا
پاسخ به  حسن
5 ماه قبل

من ۴۶ سالمه یکسال ونیم لرزش شدید دست چپ دارم وسفتی عضلات دست چپ تازگی هم انگشت کوچکم درد میکنه همه داروی پارکینسون هم حوردم خوب نشدم ایا پارکینسون دارم

نسترن مولایی
نسترن مولایی
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

نسترن مولایی

جمال
جمال
پاسخ به  زهرا
24 روز قبل

سلام
من‌ هم همین طور این مشکل رو دارم و چهل و هشت سال دارم لطفا راهنمایی فرمایید متشکرم

دکمه بازگشت به بالا