با انواع افتادگی پلک و راه های درمانی آن آشنا شوید

افتادگی پلک چیست و رفع افتادگی پلک بدون عمل جراحی

افتادگی پلک

افتادگی پلک یکی از مشکلات زیبایی و بینایی قابل درمان در سطح جهان است.

افتادگی پلک بالا تا زمانی که تماسی با مردمک چشم نداشته باشد و در میدان بینایی فرد اختلال ایجاد نکرده باشد نیاز به جراحی ندارد اما زمانی که افتادگی پلک شدید باشد و بخشی یا تمامی مردمک را بپوشاند نیاز به درمان و جراحی دارد.

پلک‌های شما در اصل حاصل شکل‌گیری دو چین بر روی نازک‌‌ترین پوست بدن شما هستند. آن‌ها از چشمان شما در برابر خشکی، ورود اجسام خارجی و فشار بیش‌ازحد محافظت می‌کنند و در هنگام خواب با توزیع یکنواخت اشک کمک می‌کند تا چشم‌ها مرطوب بمانند.

بااین‌وجود، گاهی ممکن است پلک‌ها شل و آویزان شوند. افتادگی پلک چشم که به آن پتوز، بلفاروپتوز یا بلفاروپتوزیس (Blepharoptosis) نیز گفته می‌شود، ممکن است به دلیل ژنتیک، ضربه، افزایش سن یا اختلالات پزشکی مختلف ایجاد شود.

این وضعیت درصورتی‌که یک چشم را تحت تأثیر قرار دهد، پتوز یک‌طرفه و هنگامی‌که بر هر دو چشم تأثیر بگذارد، پتوز دوطرفه نامیده می‌شود. در موارد شدیدتر این شرایط می‌تواند منجر به مشکلات بینایی، زیبایی و یا مشکلات سلامتی دیگر شود.

افتادگی پلک در مواردی مانند پتوز مادرزادی از بدو تولد وجود دارد. اما گاهی به‌‎عنوان پتوز اکتسابی بعدا ایجاد می‌شود و می‌تواند دائمی باشد و یا به‌صورت مقطعی بروز کند. گاهی افتادگی پلک یک مشکل جداگانه است که بدون تأثیر بر بینایی یا سلامتی فقط ظاهر فرد را تغییر می‌دهد.

اما اگر این مشکل در طی چند روز یا چند ساعت ناگهانی ایجاد شد، به احتمال زیاد نشان‌دهنده یک مشکل جدی پزشکی است و باید در اولین فرصت برای بررسی وجود یک بیماری زمینه‌ای یا بیماری چشمی به پزشک مراجعه کنید. خوشبختانه در اکثر موارد، این بیماری چه به‌صورت طبیعی و چه با مداخله پزشکی برطرف خواهد شد.

علائم افتادگی پلک چشم چیست؟

از نظر بالینی علامت اصلی افتادگی پلک این است که پلک فوقانی یک یا هر دو چشم حالت طبیعی ندارد و به‌صورت افتاده دیده می‌شود. بااین‌حال، افتادگی پلک گاهی به‌سختی قابل تشخیص است یا به طور مداوم اتفاق نمی‌افتد.

با نگاه مستقیم به جلو در آینه می‌توانید وجود این مشکل را بررسی کنید. همانطور که به چشم خود نگاه می‌کنید، باید قسمت قابل توجهی از عنبیه (دایره رنگی چشم) شما در بالای مردمک چشم دیده شود و هیچ بخشی از مردمک چشم نباید توسط پلک پوشانده شود.

زیرا این وضعیت می‌تواند با انسداد جلوی چشم، کیفیت بینایی شما را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین ممکن است چشمان شما برای مدت طولانی به شدت خشک یا پر از آب شوند و یا کوچکتر دیده شوند، به‌طوری‌که چین‌وچروک پوست که به طور معمول بین پلک فوقانی و ابرو قرار دارند، از بین بروند.

در بعضی از افراد افتادگی پلک چشم با درد در نواحی اطراف چشم همراه است. برخی از افراد مبتلا به افتادگی پلک شدید ممکن است مجبور باشند در هنگام مکالمه سر خود را به عقب خم کنند یا ابروهای خود را به طرف بالا ببرند تا بتوانند چهره طرف مقابل را مشاهده کنند. پزشک معمولا برای کمک به رفع این مشکل، بیماری‌های زمینه‌ای را نیز بررسی می‌کند.

چراکه گاهی این مشکل در اثر مشکلات عصبی و سردردهای میگرنی است. اگر مبتلا به پتوز ساده و بدون عارضه باشید، علائم دیگری نخواهید داشت. اما اگر پتوز شما به دلیل یک مشکل پزشکی جدی‌تر ایجاد شده باشد، ممکن است علائم دیگری نیز داشته باشید که مربوط به بیماری زمینه‌ای است.

به عنوان مثال، افتادگی پلک چشم ناشی از بیماری ام اس با علائم دیگری مانند دوبینی، ضعف در بازوها یا پاها و مشکل در گفتار، بلع یا تنفس همراه است. در بین نوزادان مبتلا به پتوز مادرزادی، تقریباً ۳۰٪ نیز دارای انحراف چشم (استرابیسم) یا برخی از اختلالات دیگر هستند که بر موقعیت یا حرکت چشم تأثیر می‌گذارند.

در پتوز ناشی از سندرم هورنر، مردمک چشم آسیب‌دیده به طور غیرمعمول کوچک است. در صورتی که نیاز به گفتگو با چشم‌پزشک دارید، میتوانید برای مشاوره آنلاین متنی و تلفنی با پزشک متخصص چشم کلیک کنید.

 چه کسانی دچار افتادگی پلک چشم می‌شوند؟

افتادگی پلک ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، از علل طبیعی تا شرایط جدی‌تر! در نهایت این پزشک است که می‌تواند به شما کمک کند تا علت اصلی این مسئله را کشف کنید. پلک بالایی شما به عضله‌ای متصل است که به‌کمک یک عضله پشتیبان کوچکتر، به نگه‌داشتن و بالا و پایین رفتن پلک کمک می‌کند.

علاوه‌براین، عضله‌ای در زیر پوست ابرو وجود دارد که از بالا به بالا بردن پلک‌های شما کمک می‌کند. ضعف یا آسیب در هر یک از این سه عضله یا تاندون‌های آن‌ها می‌تواند باعث افتادگی پلک شما شود. به‌همین‌دلیل، این مشکل در بزرگسالان مسن به‌دلیل روند طبیعی پیری و ضعیف شدن عضلات، تاندون‌ها و پوست اطراف چشم شایع‌تر است.

البته به خاطر داشته باشید که افراد در هر سنی می‌توانند تحت تأثیر این بیماری قرار بگیرند. به‌طوری‌که درصد اندکی از نوزادان به‌صورت مادرزادی با این مشکل متولد می‌شوند. به طور کلی برخی از دلایل افتادگی پلک عبارتند از

پتوز مادرزادی

در این شرایط نوزاد به دلیل مشکلات ژنتیکی و عدم رشد صحیح عضلاتی که پلک فوقانی را بالا می‌برند، با افتادگی پلک متولد می‌شود. تقریباً در ۷۰ درصد موارد، این وضعیت فقط روی یک چشم تأثیر می‌گذارد. کودکانی که دچار افتادگی پلک هستند، در صورت عدم درمان به‌موقع ممکن است دچار تنبلی چشم (آمبلیوپی) شوند. اگر این مشکل بخشی از سطوح بینایی کودک را پوشانده باشد، می‌تواند بینایی او را به تأخیر بیندازد و یا محدود کند. به‌همین‌دلیل باید در اوایل زندگی جراحی انجام شود تا مانع از نابینایی شود.

پتوز آپونوروتیک

این نوع از افتادگی پلک چشم که مرتبط با افزایش سن است، به‌علت اثرات طولانی‌مدت گرانش زمین و پیری که باعث کشیدگی تاندون عضله بالابرنده پلک می‌شوند، بروز می‌کند. اگرچه معمولاً هر دو چشم تحت تأثیر قرار می‌گیرند، اما افتادگی ممکن است در یک چشم شدیدتر باشد.

بیماری ام اس یا میاستنی گراویس

افتادگی پلک می‌تواند یکی از اولین علائم ام اس باشد، یک اختلال نادر که بر روند واکنش عضلات به اعصاب تأثیر می‌گذارد. این بیماری نه تنها در عضلات پلک‌ها بلکه در عضلات صورت، بازوها، پاها و سایر قسمت‌های بدن نیز می‌تواند باعث ضعف عضلانی پیشرونده شود.

بیماری‌های عضلانی

افتادگی پلک می‌تواند نشانه‌ای از بیماری عضلانی ارثی به نام دیستروفی عضلانی دوشن باشد که بر حرکات چشم تأثیر می‌گذارد و می‌تواند در بلع مشکل ایجاد کند. در افراد جوان‌تر افتادگی پلک چشم می‌تواند در اثر گروهی از بیماری‌های عضلانی به نام اُفتالموپلژی خارجی مزمن پیشرونده ایجاد شود که باعث افتادگی پلک در هر دو چشم، مشکلات در حرکت چشم و گاهی درگیری عضلات گلو یا قلب می‌شود.

مشکلات عصبی

ازآنجایی‌که عضلات چشم توسط اعصاب مغز کنترل می‌شوند، هر شرایطی‌ که باعث آسیب به مغز یا اعصاب جمجمه‌ای آن شود، ممکن است باعث افتادگی پلک نیز شود. این شرایط شامل سکته مغزی، تومور مغزی، آنوریسم مغز (تورم رگ خونی داخل مغز) و آسیب عصبی مربوط به دیابت طولانی‌مدت هستند. علت دیگر افتادگی پلک، سندرم هورنر است که می‌تواند باعث ایجاد یک مردمک چشم کوچکتر و غیر طبیعی و از بین رفتن توانایی تعریق در نیمی از صورت شود. یکی از علل خطرناک بروز سندرم هورنر، تومورهای سرطانی است که در قسمت بالای ریه‌ها تکثیر پیدا می‌کنند.

مشکلات موضعی چشم

در بعضی موارد، پلک به‌دلیل عفونت یا تومور پلک، تومور داخل حفره چشم یا ضربه به چشم، حالت افتادگی پیدا می‌کند. مثلا در بیماری فلج عصب سوم، عصبی که در حرکت چشم شما نقش دارد آسیب می‌بیند. مصرف قطره‌های چشمی برای بیماری گلوکوم (آب سیاه) می‌تواند باعث از دست دادن چربی در ناحیه چشم شود و کمی حالت افتادگی به پلک دهد.

فاکتورهای خطر شایع ابتلا به افتادگی پلک چشم

اگر در حال حاضر درگیر این مشکل هستید، می‌تواند نشانه یک بیماری زمینه‌ای باشد؛ به‌خصوص اگر این مسئله بر روی هر دو پلک شما تأثیر گذاشته است. اما اگر فقط یکی از پلک‌های شما افتاده باشد، ممکن است در نتیجه آسیب و مشکل عصبی (میگرن) یا بروز موقت گل مژه باشد. جراحی معمول لیزیک یا آب‌ مروارید بعضاً در اثر ایجاد کشش عضله یا تاندون، باعث افتادگی پلک می‌شوند.

امروزه به علت تزریق اشتباه بوتاکس به عضلات ابرو یا پلک، موارد زیادی از فلج‌شدگی عضلات پلک و افتادگی آن مشاهده می‌شود. در بعضی موارد، افتادگی پلک به دلیل شرایط جدی‌تر مانند سکته مغزی، تومور مغزی یا سرطان اعصاب یا عضلات ایجاد می‌شود. اگر یک طرف صورت یا یک چشم شما به طور ناگهانی آویزان شد یا حالت افتادگی پیدا کرد، می‌تواند نشان‌دهنده سکته مغزی باشد که باید به‌سرعت دنبال خدمات اورژانس پزشکی باشید.

دکتر آنلاین متخصص چشم پزشکی

انواع افتادگی پلک 

۱-اکتسابی
  • افتادگی پلکی اکتسابی که می‌تواند انواع زیر را در بر بگیرد:
  • افتادگی پلکی عصبی (اعصاب پلکی درگیر شده و پلک را دچار مشکل می‌کنند)
  • افتادگی پلکی عضله ای (اختلال در عضله‌ی پلکی که پلک را بالا نگه می‌دارد)
  • افتادگی پلکی تاندونی (ضعف در تاندون چشمی که پلک را بالا نگه می‌دارد)
  • افتادگی پلکی مکانیکی (پلک برای عضلات سنگین تر از آن است که بلندش کنند)
۲-مادرزادی

افتادگی پلک مادرزادی در کودکان می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله ضعف عضله ای ایجاد شود.

افتادگی پلکی در کودکان می‌تواند با ایجاد آستیگماتیسم یا تاری دید و یا انسداد مسیر بینایی منجر به شایع ترین اختلال ناشی از افتادگی پلکی در کودکان شود.

درمان افتادگی پلک

 علل بروز افتادگی پلک 

شایع‌ترین علت بروز افتادگی پلک نازک شدن عضله‌ی پلک می‌باشد که معمولا بر اثر بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد هرچند ممکن است در جوانی هم دیده شود.

از دلایل ضعیف شدن این عضله میتوان به استفاده از لنزهای چشم ، مالش بیش از اندازه چشم‌ها ، حاملگی ، جراحی چشم ، التهاب چشمی و … اشاره کرد.

عوارض افتادگی پلک 

افتادگی پلکی علاوه بر مشکلات زیبایی که می‌تواند برای هر فرد به وجود بیاورد منجر به مشکلات جسمی نیز برای افراد می شود.

فرد مبتلا به افتادگی پلکی اگر دچار تاری دید باشد مدام مجبور میشود چشمان خود را جمع کند و به عضلات کناری چشم خود فشار بیاورد که این کار علاوه بر آسیب زدن به عضلات چشم منجر به چروک شدن پوست دور چشم میشود
همچنین فردی که بر اثر انسداد مسیر بینایی باید سر خود را به عقب ببرد و با این کار به مرور دچار کشیدگی عضلات گردنی می‌شود.

درمان افتادگی پلک 

درمان افتادگی پلک بستگی به نظر متخصص شرایط خود بیمار مثل سن، جنسیت، شدت مشکل و علت بروز مشکل دارد. اما بهرشکل درمان میتواند به شکل دارویی و یا جراحی باشد.

عوارض جراحی پلک بسیار نادر است و اکثر مواقع به دلیل بهبود زیبایی صورت می‌گیرد.

آیا می‌توان از افتادگی پلک چشم پیشگیری کرد؟

هیچ راهی برای پیشگیری از افتادگی پلک وجود ندارد، به‌ویژه اگر مادرزادی باشد. از طرفی معمولا انواع پتوز اکتسابی دلایلی غیر قابل پیشگیری دارند و کنترل روند پیری، ضربه به چشم، جراحی یا آسیب عضلانی و عصبی دشوار است. بااین‌حال، اجتناب از تزریق بوتاکس توسط افراد آماتور، استفاده از لنزهای تماسی و مالش بیش‌ازحد چشم می‌تواند خطر ابتلا به پتوز اکتسابی را کاهش دهد.

فقط آگاهی از علائم و معاینه منظم چشم می‌تواند به شما در مبارزه با این اختلال کمک کند. اگر احساس کردید که کودک شما پلک افتاده‌ای دارد، فوراً او را نزد پزشک ببرید تا تحت درمان و کنترل قرار گیرد. ازآنجایی‌که افتادگی پلک می‌تواند بینایی شما را تحت تأثیر قرار دهد، باید آن را جدی بگیرید. شاید بتوانید با مراجعه فوری به پزشک، جلوی بدتر شدن آن را بگیرید.

پیشگیری از افتادگی پلک 

  • ورزش های چشمی به برطرف کردن پف چشم که میتواند باعث سنگینی پلک و فشار به عضلات پلک میشود کمک میکند.
  • رژیم غذایی مناسب و کم نمک و کم چربی که پف چشم را تشدید نکند
  • پرهیز از قرارگرفتن زیر نور مستقیم آفتاب
  • استفاده مداوم از کرم ضدآفتاب و عینک آفتابی و کلاه لبه دار
  • کاهش نورهای مصنوعی ، کمتر استفاده کردن از موبایل و لپ تاپ خصوصا در شب و پرهیز از مطالعه در نور کم.
  • مراقبت از چشم یک امر ضروری است. با پیشگیری ، محافظت و رسیدگی به چشم هایتان آنهارا از گزند بیماری ها در امان بدارید

بهترین روش درمان افتادگی پلک چشم

اصولا نوع درمان افتادگی پلک به علت و شدت آن بستگی دارد. در ادامه به روش‌های رایج درمان این مشکل اشاره خواهیم کرد. افتادگی پلک اغلب یک مشکل طولانی‌مدت است. خوشبختانه در اکثر کودکان مبتلا به پتوز مادرزادی درمان‌نشده، وضعیت نسبتاً پایدار است.و در افراد مبتلا به پتوز آپونوروتیک (پتوز وابسته به سن)، افتادگی پلک می‌تواند با گذشت سال‌ها به‌تدریج افزایش یابد. پس در هر صورت باید به فکر درمان به‌موقع باشید!

قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک

برای موارد موقت افتادگی پلک ناشی از تزریق بوتاکس، یک مطالعه قدیمی معتبر پیشنهاد کرد که قطره‌ چشم «لوپیدین» ممکن است به بهبودی سریعتر کمک کند، زیرا باعث انقباض سریع پلک‌ها می‌شود.

جراحی افتادگی پلک چشم

اگر افتادگی پلک چشم ناشی از افزایش سن باشد، معمولاً جراح پلاستیک با بالا بردن پلک به کمک جراحی زیبایی «بلفاروپلاستی» مشکل را برطرف کند. در اکثر موارد این یک روش سرپایی است که تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. بی‌حسی موضعی به بیهوشی عمومی ترجیح داده می‌شود، زیرا به جراح اجازه می‌دهد تا موقعیت پلک‌های شما را در حالی که چشمان شما باز است تنظیم کند.

اصولا در موارد خفیف افتادگی پلک، فقط برداشتن بخشی از عضلات پلک انجام می‌شود. در موارد متوسط ممکن است کوتاه کردن عضله اصلی پلک انجام شود و لیفت ابرو ممکن است در موارد شدیدتر توصیه شود. اخیر نیز نوعی از جراحی به نام «اسلینگ» رایج شده که در آن از لیفت عضلات پیشانی برای بالا بردن پلک‌ها استفاده می‌شود.

افتادگی پلک
افتادگی پلک

اگر کودک شما با پتوز مادرزادی شدید متولد شده باشد، احتمالاً پزشک انجام جراحی اصلاحی سریع را به شما پیشنهاد می‌کند، زیرا درمان زودرس خطر آسیب دائمی بینایی را کاهش می‌دهد. اگر کودک شما دچار پتوز خفیف‌تر و بدون اختلال در بینایی است، ممکن است پزشک برای اصلاح افتادگی پلک صبر کند تا کودک ۳ تا ۵ ساله شود.

در دوران کودکی، جراحی پلک تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و احتمال بروز خطرات مرتبط با آن از جمله خشکی چشم، قرنیه خراشیده‌شده و هماتوم نیز وجود دارد. علاوه‌براین، غیر معمول نیست که جراحان پلک را بیش‌ازحد بالا یا پایین ببرند و پس از جراحی بیمار از ظاهر خود رضایت نداشته باشد. در برخی موارد، جراحی اصلاحی باعث می‌شود که چشم‌ها در حین خواب اندکی باز بمانند، بنابراین برای جلوگیری از خشک شدن آن‌ها قبل از خواب شبانه از روغن استفاده کنید.

مشاوره آنلاین با متخصص چشم پزشکی

تاثیر عصای پتوز بر درمان افتادگی پلک

در این روش غیر جراحی، معمولا چشم پزشک با افزودن یک زائده مخصوص عصا مانند به قاب عینک و نگه‌داشتن پلک در جای خود، از افتادگی آن جلوگیری می‌کند. در حال حاضر دو نوع عصای پتوز وجود دارد، قابل تنظیم و تقویت‌شده. عصاهای قابل تنظیم به یک طرف قاب عینک متصل می‌شوند، درحالی‌که عصاهای تقویت‌شده به دو طرف قاب عینک متصل می‌شوند.

این وسیله عالی را می‌توان تقریباً بر روی انواع قاب عینک نصب کرد، اما روی قاب‌های فلزی معمولا بهترین عملکرد را دارد. با توجه به اینکه این روش نتایج خوبی حتی بر روی بیماران با مشکل افتادگی چشم شدید داشته است، می‌توان از آن برای موارد اضطراری که بیمار به دلیل مشکلات زمینه‌ای مثل دیابت یا فشار خون بالا امکان جراحی ندارد، استفاده کرد.

اگر به‌دلیل بیماری‌های زمینه‌ای و مشکلات عضلانی، عصبی یا مربوط به چشم دچار افتادگی پلک شده باشید، پس از درمان آن‌ها معمولا مشکل شما برطرف و یا از بدتر شدن آن جلوگیری می‌شود. البته اگر افتادگی پلک شما آنقدر شدید باشد که سطوح بینایی شما مسدود شده باشد، علاوه بر درمان بیماری‌های زمینه‌ای نیاز به جراحی نیز خواهید داشت.

افتادگی پلک
افتادگی پلک

درمان افتادگی پلک چشم با داروهای گیاهی

طبق تجربه، استفاده موضعی از چای کیسه‌ای بابونه به‌دلیل آنکه یک ضد التهاب عالی است، برای رفع این مشکل موثر است. فقط کافی که شب قبل دو عدد چای کیسه‌ای را در فریزر بگذارید و صبح روز بعد به مدت ۲۰ دقیقه روی پلک‌های خود قرار دهید. حتی می‌توانید گل بابونه را با آب و خیار در دستگاه مخلوط‌کن به‌خوبی ترکیب کنید و از خمیر بدست آمده روی پلک‌های خود استفاده کنید. از ترکیب جو، عسل و تخم مرغ برای درمان موضعی افتادگی پلک غافل نشوید. ژل آلوئه‌ورا با قدرت آبرسانی زیاد خود می‌تواند به استحکام پلک‌ها کمک کند.

درمان افتادگی پلک چشم با طب سنتی

از نظر متخصصان طب سنتی علاوه بر داروهای گیاهی، ماساژ و طب سوزنی نواحی اطراف چشم و پلک نیز در رفع افتادگی پلک بسیار موثر است. روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن نارگیل به‌دلیل خاصیت آبرسانی، ضد التهابی، جوانسازی و سفت‌کنندگی خود می‌توانند به روند درمان این مشکل کمک کنند. امروزه کرم‌های موضعی زیادی نیز در بازار موجود است که فرمولاسیون گیاهی آن‌ها تحت نظر متخصصان طب سنتی برای رفع افتادگی پلک به‌صورت تدریجی موثر واقع شده است.

برای درمان افتادگی پلک چشم چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر افتادگی پلک شما با موارد زیر همراه است، حتما در اولین فرصت با یک پزشک متخصص چشم یا داخلی مشورت کنید:

  • در طی چند روز یا چند ساعت ناگهان بروز کرده است.
  • با دوبینی، ضعف عضلات صورت، ضعف در بازوها یا پاها، مشکل در گفتار یا بلع یا سردرد شدید همراه است.
  • با علائم عفونت چشم از جمله درد و قرمزی چشم، تب، تورم و برآمدگی چشم یا مشکل در حرکت دادن چشم همراه است.
  • پلک‌های شما با افزایش سن حالت افتادگی پیدا کرده‌اند و این مسئله باعث اختلال در بینایی شما شده و یا ظاهر شما را به طور جدی تحت تأثیر قرار داده است.

درصورتی‌که تصور می‌کنید یک چشم کودک شما کوچکتر از دیگری است و یا در هنگام صحبت کردن کودک سعی می‌کند با بالا بردن ابروها دید بهتری پیدا کند، حتما با پزشک متخصص اطفال یا چشم‌پزشک مشورت کنید. اگر شرایط مراجعه حضوری ندارید، از صدها پزشک آنلاین متخصص چشم در پذیرش۲۴، مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید و مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های ایشان استفاده کنید. با توجه به امکان پیشرفت اختلال افتادگی پلک و عوارض جانبی آن، مسئله ساده‎ای نیست که به‌راحتی از آن بگذرید. برای اطلاعات بیشتر درباره جراحی افتادگی پلک نیز میتوانید با متخصص اکولو پلاستیک مشورت کنید.

مشاوره آنلاین با متخصص چشم پزشکی

۴.۶/۵ (۷ نظر)

منبع
mountsinai

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
104 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
ناشناس
1 ماه قبل

سلام من موقع خوردن غذا و یا خمیازه کشیدن پلک سمت راست به صورت غیر طبیعی بالا میرود یا بالا و پایین می‌شود بعضی از پزشک ها میگن دکتر اعصاب باید بری و یک چشم پزشک که رفتم گفت این مادرزادی است و یا در کودکی ضربه شدید وارد شده است واقعا از این وضعیت خسته شدم اگه میشه لطفا راهنمایی کنید و اگر پزشکی می‌شناسید که تا به حال اینجور بیمار را درمان کرده است معرفی کنید ممنون

...
...
1 ماه قبل

سلام من ۱۵ سالمه و اینکه افتادگی پلک مادر زادی دارم ک تو بچگیم یه بار عمل کردم و تقریبا رفع شده و دکترم گفته ۱۸ سالگی یبارم باید عمل شم
مشکلی ک دارم اینه وقتی پلک میزنم اونی ک مشکل داره نمیزنه این یکی ک سالمه میزنه آیا وقتی عمل کردم اونم رفع میشه چون واقعا اذبتم میکنه اصلا پلک نمیزنه

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ...
1 ماه قبل

سلام

میثم
میثم
1 ماه قبل

سلام

سیدحسین اسدی نیا
سیدحسین اسدی نیا
2 ماه قبل

سلام.

زیوز شرفی
زیوز شرفی
6 ماه قبل

من خانم ۵۵سالمه ۱۰ساله دیابت دارم الان چن روز سردرد شدید داشتم همش مسکن میزدم از خواب بیدار شدم پلک یک چشم اوفتاده ایا خوب میشه ؟؟؟

مینا
مینا
10 ماه قبل

من افتادگی پلک دارم و عضلانی هست یه مدت خوب می‌شود و یه مدت میوفته و قرص مصرف میکنم
عمل یا کاری هست که دیگر اینجوری نشود

شیرین
شیرین
پاسخ به  مینا
2 ماه قبل

سلام چه قرصی استفاده می کنید تا منم بخرم ممنون میشم برام بگید

امید
امید
10 ماه قبل

سلام من افتادگی پلک بالا دارم چه قطره ای برای من مفیداست

هستی
هستی
1 سال قبل

من امروز درحال انجام کاری بودم یه دفعه یه سنگینی تو سرم احساس کردم و پلک چشم چپم افتاده شد وقتی رفتم جلوی آیینه خیلی ترسیدم دست به پلکم میزدم تا ببینم به حالت همیشه برمیگرده تا اینکه یه دفعه همچی اوکی شد ولی نمیدونم علائمش چیه شاید به خاطر سردیه زیاد باشه؟؟؟؟

حنا
حنا
پاسخ به  هستی
6 ماه قبل

سلام شما خوب شدی ؟؟؟ منم اینحوریم

مریم
مریم
پاسخ به  حنا
2 ماه قبل

سلام میشه عکس چشم پسرم نشونت بدم بگی چ نوع افتادگی پلک داره

زهرا فضائلی
زهرا فضائلی
1 سال قبل

سلام شب بخیر من افتادگی پلک دارم بعضی وقتها هم بدنم ضعف میره نمیتونم راه برم سخته میشم

اعظم
اعظم
1 سال قبل

سلام.من عمل آب مروارید کردم وخشکی قرنیه دارم.میشه الان که ازعمل چشم دومم دوماه گذشته عمل بلفاروپلاستی انجام بدم؟؟

محمود
محمود
1 سال قبل

براثرتصادف وضربه به ناحیه اطراف چشم چپم عصبهای نیمه سمت چپ صورتم آسیب دیده وپلک بالای چشمم دچار افتادگی شده است. چه کنم

مائده
مائده
پاسخ به  محمود
1 سال قبل

بهتره چشمتون ؟ دکتر چی گفته ؟منم یک ماهه تصادف کردم پلکم بسته شده بر اثر ضربه

Vanda
Vanda
پاسخ به  مائده
17 روز قبل

سلام و وقت بخیر
آیا به مرور زمان خوب شد پلکتون؟ مشابه همین اتفاق برای یکی از آشنایان من افتاده. ممنون میشم اگه راهی کمکتون گرد بهم بگین.

azar
azar
1 سال قبل

هنگام بیدار شدن از خواب چشم چپ را به سختی باز می کنم. علت چیست؟

افرا
افرا
پاسخ به  azar
5 ماه قبل

چشم چپم بیشتر وقتا از خواب پامیشم پلکم بشدت افتاده و بزور باز میشه؟

موسوی از مشهد
موسوی از مشهد
پاسخ به  افرا
1 ماه قبل

سلام منم پلک چشم چشم میفته چکار کنم
انگار که خوابم میاد
متشکرم از لطفت شما

افرا
افرا
پاسخ به  azar
5 ماه قبل

البته گاهی هم دیدم دوتایی میشه

خاکپور
خاکپور
1 سال قبل

پلک چپم میفته رو چشام بیحس میشه از چیه

خاکپور
خاکپور
پاسخ به  خاکپور
1 سال قبل

سلام خواهش میکنم ج سوالمو بدین

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

عمل بلفارا داشتم چشم چپم خیلی بزرگ شدع نسبت به راست ایا درمان میشه قرینه شن با هم؟توروخدا کمک کنید

خسرو
خسرو
1 سال قبل

سلام همسرم چند روزه پلک چشم راستش افتاده و وقتی پایین نگاه میکنه دیدش دوتایی شده علتش چیه؟

میلاد
میلاد
1 سال قبل

سلام من افتادگی پلک مادر زادی یا پتوز یکطرفه دارم سنمم ۲۲ هست ولی تا الان واسه جراحی نرفتم میخام بدونم با یدونه عمل میشه چشمم از افتادگی خوب شع منماز دست این معل چشمی خلاص شم

زهره
زهره
پاسخ به  میلاد
3 ماه قبل

سلام. آیا مشکل پلکتون برطرف شد ‌؟ چون منم همین مشکل رو دارم . به دکتر مراجعه کردم گفتند که عضله چشم رو از داخل بالا می‌برند ‌. حالا موندم چه کنم.

فردین سلگی
فردین سلگی
1 سال قبل

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دکتر محترم ، افتادگی پلک دارم ، در بعضی وقتها به وجود می‌آید ، دردی ندارم ، ضعفی در بدن ندارم ، دوبینی یا عفونت ندارم ، التهاب ندارم ، چه دلیلی باعث افتادگی چشم من می‌باشد ، با تشکر از شما

مهتاب
مهتاب
1 سال قبل

سلام یکی از اقوام یه مشکل چشمی داره دقیق نمیدونم چیه ولی خب چشم راستش موقع خوردن بی اختیار خیلی باز و بسته میشه
و کلا دید ضعیفی دارا ایا درمان داره لطفا راهنمایی کنید

رها
رها
1 سال قبل

سلام و عرض ادب،بنده دوعمل ارتیزان و چندماه بعد ب دلیل ازبین نرفتن استیگمات چشمم prkانجام دادم ک البته لیزیک برای یک چشمم بوده.الان بعد از پنج ماه متوجه شدم چشم چپم افتادگی پلک داره ک از بعد عمل این اتفاق افتاده و من تازه متوجه شدم،ایا امکان داره این افتادگی بیشتر بشه و یا راهی غیراز جراحی داره،ممنون میشم کمکم کنید

امیرحسین
امیرحسین
1 سال قبل

سلام خانم من ۱۵سالمه یه چشم من کوچک تر از دیگه است این چشمم از مادرزادی هست این دورست میشه یا نه

امید
امید
1 سال قبل

سلام خانم ۳۰ ساله هستم و از افتادگی پلک رنج میبرم و همه به مسخره میگن چشمات دو لنگست…چشم راستم کوچکتر از چشم چپم است میتونید کمکم کنید….ضربه محکم خورده چشم راستم و همچنان حساسیت شدید هم دارم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  امید
1 سال قبل

سلام وقت بخیر، خانمی ۳۲ ساله افتادگی پلک چشم چپ دارند، پزشک بهشون گفته میتونم پف پلک رو بگیرم و خط چشم برات ایجاد کنم، قبلا هم جراحی داشته بودن، میخواستم ببینم آیا تأثیری در. بهبودی داره اینکار؟؟؟؟

ناهید
ناهید
2 سال قبل

سلام ی خانم ۴۵ساله هستم مدت یک هفته چشم راستم کوچکتر شده ودو ر چشمم چروک افتاده احساس میکنم پلکم داره می افته سوزش کمی هم داره علت چیه

........
........
2 سال قبل

سلام من ۲۰ سالمه و چند ماهی بود که دچار یه خشکی پشت پلکم شده بودم بارفتن پیش متخصص پوست اون خشکی درمان شده ولی الان پلکم پایین تر از از پلک چشم دیگه هست چکار باید بکنم ایا به مرور زمان حل میشه ؟

محمد
محمد
پاسخ به  ........
1 سال قبل

منم همین مشکل دارم با خارش

ساناز
ساناز
2 سال قبل

سلام خسته نباشین من یکی از چشمام افتادگی پلک داره بعد یکیش خوب میشه اون یکی چشمم دچار افتادگی میشه…بتازگی در جویدن غدا مشکل دارم ینی فکم زود خسته میشه دیگه نمیتونم غذا بخورم ..دستا و پاهام توان ندارن دکتر بدام ام ار ای نوشته خیلی استرس دارم نمیدونم چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

آرزو شاکر
آرزو شاکر
پاسخ به  ساناز
1 سال قبل

سلام، سال نو مبارک
آقای دکتر، حدود دو سال است که هنگام ناراحتی، حرص خوردن و یا گریه چشم راست من کوچک می شود و پلک می افتد و سنگین می شود، البته گاهی هم بی دلیل بروز میکند ، مادرم بیماری ام اس داشت، خانوادگی تیروئید کم کار داریم، عموی بنده فلج باز دارد و پدر بزرگم و عمو کاملا پیلک افتاده دارند، مادر بزرگ مادرم هم تومور مغزی داشته، همه ی این مشکلات ترسناک هستند اما من از حیث زیبایی چشم هایم به شدت در عذاب و این موضوع بر مسئله دامن میزند راهنمایی بفرمائید لطفا

سحر
سحر
2 سال قبل

سلام خسته نباشید.ببخشید من چشم راستم یکم کوچیگتر از چپم شده ینی افتادگی پلک گرفتم.و هم اینکه پرکاری تیرویید دارم.ولی دارو میخورم افتادگی بر طرف نمیشه.به نظرتون چبکار کنم این افتادگی زودتر رفع بشه.بالا خوندم که نوشته بود یه قطره هست زود خوب میکگه ایا اون تاثیر داره؟

احمدی
احمدی
پاسخ به  سحر
3 ماه قبل

سلام ببخشید شما چشمتون خوب شد ؟چون منم شش ماهی هست مشکل شما را دارم ؟اگه خوب شده ممنون میشم راهنمایی کنید ؟

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام من بعد از استفاده از لنز (به احتمال زیاد آلوده بوده لنز) چشمم افتادگی پلک داره بعد اینکه احساس میکنم انگار چیزی تو چشمه وقتی پلک میزنم

محمد
محمد
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

منم همین مشکل دارم درست شدین

محمد
محمد
2 سال قبل

سلام
ببخشید مامانم پلک هاشون خود به خود میایین پایین و به سختی یه کم میبرشون بالا تا نگاه کنن و کلا پلک هاشون جوری هستن جلو دید رو میگیرن و چشم هاشون بسته میشن.خواهشا دلیلش چی میتونه باشه ؟و به چه پزشکی مراجعه کنه؟ و به چشم پزشک مراجعه کردیم گفتن هیچ مشکلی نداره دید چشما خوب هست؟؟

دکتر مریم نادی
پاسخ به  محمد
2 سال قبل

ممکن است بعلت افتادگی و شلی پوست پلک باشد ، به فوق تخصص پلک و حدقه چشم مراجعه فرمایید

رضا
رضا
2 سال قبل

سلام
متاسفانه بنده در سن ۱۵ سالگی تازه به این فکر افتادم که به چشم پزشک مراجعه کنم که مشخص شد که آستیگمات دارم. اومدم مقاله سایت شما رو در این رابطه خوندم متوجه شدم آستیگمات میتونه موجب افتادگی پلک بشه که از قضا اون چشمم که افتادگی داره همونیه آستیگماتش بیشتره اس. خواستم بودن اگر علل افتادگی پلک این باشه، با استفاده عینک تجویز شده بهبود پیدا می‌کنه؟! مچکرم.

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  رضا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص چشم گفت و گو کنید .
مشاره آنلاین با متخصص چشم

سپیده
سپیده
2 سال قبل

سلام من چشم چپم از چشم راستم کوچیکتر شده ، اون طوری که خودم میبینم از پلک بالا نیست از زیر جمع تر شده،یعنی انگار چشم راستم از زیر بازتره و چشم چپم جمع تر.چیکار کنم لطف می کنید یه راه حلی بدید؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  سپیده
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص چشم گفت و گو کنید .
مشاره آنلاین با متخصص چشم

حوریه
حوریه
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۴ شهریور عمل بلفارو پلاستی انجام دادم برای افتادگی پلک بعداز ۳ماه متوجه شدم که چشم چپم کوچکتراز راسته به دکترم مراجعه کردم گفت فلجیه پلکه خواستم بدونم آیا جراحی تاثیر داره به فلجی پلک ودکتر گفت که باید جراحی بشی دوباره نمیدونم چیکار کنم اگه امکان داره لطفا کمکم کنید ممنون میشم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  حوریه
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص چشم گفت و گو کنید .
مشاره آنلاین با متخصص چشم

اعطم پاشایی
اعطم پاشایی
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
6 ماه قبل

سلام بعد از عمل لازک چشم چپم پلکش افتادگی شدید پیدا کرده درمان دارد

سعید
سعید
2 سال قبل

سلام ، من افتادگی پلک مادرزادی دارم ، پلک چپم فک میکنم حدود سه چهار میلیمتر پایین تر از پلک راستم باشه ، خیلی شدید نیس ، میخواستم بدونم آیا با جراحی میتونم کاملا رفعش کنم؟؟؟

دکتر سعید رضا مشفقی
پاسخ به  سعید
2 سال قبل

سلام افتادگی پلک اگر باعث تاری دید شود یا اصطلاحا تنبلی چشم ایجاد کند در سنین بالاتر با وجود اینکه امکان جراحی براش وجود داره و افتادگی پلک تا حد زیادی برطرف میشه اما تاری دید را برطرف نمیکنه
یعنی تنبلی چشم با جراحی برطرف نمیشه
بله تا حد زیادی قابل رفع شدن هست.

ساکی
ساکی
2 سال قبل

سلام. دختر م از خواب بیدار شد پلک چشم راستش آمده پایین میگه که ابروش سر شده لطفا بگین نزد چه دکتری برم چشم پزشک به کجا برم لطفا راهنما کنید

دکتر شاهرخ میلان
پاسخ به  ساکی
2 سال قبل

سلام
باید به چشم پزشک مراجعه کنید .

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام من دوساله که متوجه شدم چشم چپم کوچک تر از چشم راستم هست..و این مشکل زیاد تر شده به مرور..۲۳ سال دارم.‌دکتر چشم زیاد مراجعه کردم که همگی به اتفاق گفتند افتادگی پلک هست..داروی داکسپین برای افسردگی مصرف میکنم و داروی هورمونی اسپیرونولاکتون و سیپروترون..چشمم همیشه خشکی داره و حساس به باد هست..شک دارم افتادگی پلک باشه.‌‌.علت این عارضه چیه؟و درمان قطعی داره؟

دکتر شاهرخ میلان
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام
اگر شک دارید که افتادگی پلک هست، لطفا به یک چشم پزشک حاذق دیگه مراجعه کنید ببینید چی میگن .

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام من ۱۳ سال دارم چشم راستم کوچیکتر بابد چی کار کنم؟

دکتر سعید رضا مشفقی
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

سلام
علل مختلفی وجود داره، گاهی اوقات به علت التهاب بافت های نرم اطراف چشم مثل پلک باعث میشه که بافت نرم جمع تر شه و اون چشمی که دارای التهاب نیست بزرگتر و چشمی که ملتهب هست کوچ به نظر بیاد
علت دیگر آن افتادگی پلک هست که اگر یک طرفه اتفاق بیوفته سمتی که دچار افتادگی هست کوچک به نظر میرسه
علت دیگر ممکن بیماری های تیروئیدی باشه در جریان بیماری های تیروئیدی علاوه بر بالا رفتن پلک، عقب رفتن پلک که اصطلاحا بهش لیدلگ میگیم و چشمی که دچار لیدلگ شده درشت تر به نظر برسه
همچنین در جریان بیماری های تیروئیدی دلایل غیر مرتبط با بیماری تیروئیدی علل کم خطر تا پر خطر مثل توده های داخل چشم هستن باعث بیرون زدگی کره چشم میشن و باعث میشه اون چشمی که بیشتر بیرون زده، درشت تر به نظر بیاد
دیگر مشکلات میتونه مشکلات مادرزادی باشه مثل تنگی مادرزادی شکاف پلکی در یک سمت یا کوچک بودن حجم کاسه چشم که باعث بیرون زدگی بیشتر میشه و باعث میشه یک چشم کوچکتر یا درشت تر به نظر بیاد

ملینا
ملینا
2 سال قبل

و هروزهم ک خودمو تو آینه میبینم اعصابم خورد میشه همش با چشمم ور میرم هرکی میبینه نمیفهمه ک افتادگی پلک دارم ولی چون خودم انقدر حساس شدم خیلی دوست دارم ک عمل کنم اما دکترم گفتن عمل نکنی بهتر

ملینا
ملینا
2 سال قبل

سلام
من چشم سمت راستم از بچگی افتادگی ملک داشت و الان ک ۱۵ سالمخ ی کوچولو بهتر شده و دکتر هم رفتم گعتن هیچ مشکای نیست ۱ درصد افتادگی پلک داری خواسم بدونم وقتی بچگیام افتادگی پلکم بیشتر بوده و الان بهتر شده یعنی ب مرور زمان خوب میشه ؟؟

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  ملینا
2 سال قبل

سلام
بله احتمال دارد.

سحر
سحر
2 سال قبل

سلام
من افتادگی پلک مادرزادی دارم چشم چپم
توی کودکی هم عمل انجام دادم خب بهتر شده و پلکم جلوی دیدنم رو نمیگیره
اما از لحاظ ظاهری باهاش مشکل دارم ، میخاستم ببینم اگر باز عمل کنم ، امکانش هست مثل چشم راستم عادی بشه؟

دکتر شاهرخ میلان
پاسخ به  سحر
2 سال قبل

سلام
چون عمل انواع مختلفی دارد باید بررسی شود و با بررسی مشخص میشود که چه عملی برای شما مناسب هست .

علی
علی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
ببخشید من یکم چشم راستم نسبت به چشم چپم کوچیک شده میشه دلیلشو بگین و بگین چکار کنم
ممنون

دکتر سعید رضا مشفقی
پاسخ به  علی
2 سال قبل

سلام
علل مختلفی وجود داره، گاهی اوقات به علت التهاب بافت های نرم اطراف چشم مثل پلک باعث میشه که بافت نرم جمع تر شه و اون چشمی که دارای التهاب نیست بزرگتر و چشمی که ملتهب هست کوچ به نظر بیاد
علت دیگر آن افتادگی پلک هست که اگر یک طرفه اتفاق بیوفته سمتی که دچار افتادگی هست کوچک به نظر میرسه
علت دیگر ممکن بیماری های تیروئیدی باشه در جریان بیماری های تیروئیدی علاوه بر بالا رفتن پلک، عقب رفتن پلک که اصطلاحا بهش لیدلگ میگیم و چشمی که دچار لیدلگ شده درشت تر به نظر برسه
همچنین در جریان بیماری های تیروئیدی دلایل غیر مرتبط با بیماری تیروئیدی علل کم خطر تا پر خطر مثل توده های داخل چشم هستن باعث بیرون زدگی کره چشم میشن و باعث میشه اون چشمی که بیشتر بیرون زده، درشت تر به نظر بیاد
دیگر مشکلات میتونه مشکلات مادرزادی باشه مثل تنگی مادرزادی شکاف پلکی در یک سمت یا کوچک بودن حجم کاسه چشم که باعث بیرون زدگی بیشتر میشه و باعث میشه یک چشم کوچکتر یا درشت تر به نظر بیاد

فاطی
فاطی
2 سال قبل

سلام من پلک سمت چپم چون پایین تره کوچیک تر معلوم میشه و می‌دونم ک ارثی هست چون چند نفر دیگه از اعضای خانواده دچارند وقتی آب می‌ره داخل چشمم فک میکنم بدتر میشه آیا نمیشه تو خونه درمانش کرد؟؟؟؟؟؟

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط فاطی
دکتر شاهرخ میلان
پاسخ به  فاطی
2 سال قبل

سلام
در رابطه با افتادگی پلک چشم چپ، راهی برای درمان خانگی آن نیست و اگر افتادگی پلک شما زیاد هست به چشم پزشک مراجعه کنید تا مشخص شود به عمل احتیاج دارد یا خیر
وگرنه راه خانگی برای درمان افتادگی پلک وجود ندارد .

رجبی
رجبی
2 سال قبل

سلام آقای دکتر خسته نباشید و ماه میشه عمویم حدود ۷۰ سال سن داره قبلا لنز داخل چشمش گذاشتیم حالا چشم سمت راستش پلکش خوابیده به سختی هر از گاهی باز ش میکنه چکار باید کرد ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

دکتر شاهرخ میلان
پاسخ به  رجبی
2 سال قبل

سلام
باید علت پیدا شود
مشکلات سکته و فشارخون و قند باید علتش پیدا شود

امیر حسین
امیر حسین
2 سال قبل

ببخشید من شب حدود ساعت ۱۱ خواب رفتم بعد حدود ساعت ۳ بیدار شدم تا ۵ بیدار موندم دوباره خواب رفتم ساعت ۹ بیدار شدم چشم سمت راست قرمز پلک یکم افتاده

دکتر شاهرخ میلان
پاسخ به  امیر حسین
2 سال قبل

سلام
افتادگی پلک دلایل زیادی دارد که باید بررسی شود گاهی دلایل عضلانی مثل میاستنین
گاهی عوارض عصبی
گاهی عوارض خود التهاب پلک باید از نزدیک دیده شود که ببنیم علتش کدام مسئله هست .

سمیرا
سمیرا
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر پسرم ۱۱ماهشه افتاده‌ی پلک داره ولی شدید نیست جلو آینه بیشتر مشخصه ولی جوریه مهر کس میبینه متوجه میشه بعضی از مواقع چشمشو هم میخارونه میشه لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم

دکتر شاهرخ میلان
پاسخ به  سمیرا
2 سال قبل

سلام
افتادگی پلک در نوزاد باید مهم باشد و در صورتی که لزوم داشته باشه نیاز به عمل دارد و اکثریت به عمل نیاز ندارند و در سن بالاتر عمل می شوند و دلیل خارش هم باید پیدا شود که آیا آلرژی یا حساسیت هست یا خیر

مریم
مریم
پاسخ به  دکتر شاهرخ میلان
2 ماه قبل

میشه عکس پسرمون ببینی آقا دکتر

سمانه
سمانه
2 سال قبل

با سلام من ۱۵سالمه وپلک چشمم افتاده مادر زاده هم نیس چکار کنم ؟

دکتر مریم نادی
پاسخ به  سمانه
2 سال قبل

باسلام باید معاینه شوید و در صورت لزوم جراحی اصلاحی پلک انجام شود

Mohamadamin
Mohamadamin
پاسخ به  سمانه
2 سال قبل

سلام من هم همینطور
چشم چپم نسبت به چشم راستم کوچک تر شده خیلی زیاد میرم تو گوشی آیا مشکلش همینه

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط Mohamadamin
سعید
سعید
2 سال قبل

سلام من قرص الپروزلام مصرف میکنم و قرص اعصاب هم میخورم و الان پلکام خود ب خود میان پایین و جلو دیدما میگیرن در ضمن چشمم هم ضعیفه و عینک میزنم میخواستم ببینم این مشکل ایا از قرصهایی ک میخورم هست؟ لطفا راهنماییم کنید ک چ کار کنم و ب چ پزشکی مراجعه کنم پزسک اعصاب یا چشم پزشک

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  سعید
2 سال قبل

اسم قرص هارو نگفتید من نمیتونم نظر قطعی بدم
اول به روانپزشکتون مراجعه کنید اگر حل نشد بعد به چشم پزشک مراجعه کنید

عرشیا
عرشیا
3 سال قبل

سلام من ۱۵ سالمه متوجه شدم که چشم سمت چپم کوچیک تر از چشم سمت راستم شده پلکمو کامل میتونم ببرم بالا ولی کلا تو حالت عادی پلک بالایی چشم سمت چپم یکم پایین تر از چشم سمت راستمه پلک پایینیشم احساس میکنم یکم بالا تر از پلک پایینی چشم سمت چپمه ولی خیلی اندازش کمه میترسم بشیتر شه ایا میتون تو خونه درمانش کنم؟

ویدا
ویدا
پاسخ به  عرشیا
1 ماه قبل

بله

شهرزاد
شهرزاد
3 سال قبل

سلام مادرم در اثر سکته مغزی پلک ش بسته شده .متخصص چشم می تونه کاری کنه ؟ممنون می شم کمکم کنی .مامانم بینایی داره و ۷ ماه از سکته ش گذشته

پذیرش 24
پذیرش 24
پاسخ به  شهرزاد
3 سال قبل

شهرزاد عزیز برای دریافت پاسخ سوالتان میتوانید از طریق لینک https://www.paziresh24.com/
و دریافت مشاوره انلاین از پزشک متخصص در این زمینه پاسخ سوالتان را دریافت کنید

Vanda
Vanda
پاسخ به  شهرزاد
17 روز قبل

سلام و وقت بخیر. آیا نتیجه‌یی گرفتین و چشم مادرتون خوب شد؟ همین مورد برای یکی از آشنایان من اتفاق افتاده میشه لطفا راهنماییم کنین

مصطفی
مصطفی
3 سال قبل

سلام بنده آقایی ۳۴ ساله هستم و در ۱۳ سالگی در هنگام بازی پرتاب سنگ و کلوخ ( دهه ۶۰ ای هستیم دیگه☺) یه کلوخ به چشم راستم خورد( سال ۷۷) و رفتم دکتر و پانسمان روش گذاشت .بعد از اینکه پانسمان رو باز کردم و پف چشمم خوابید کم کم افتادگی پلک پیدا کردم . و تا سال (۸۸) هم نمیدونستم افتادگی پلک دارم فقط میدیدم که بعضی از عکسهام زشت به نظر میرسه ( عکس های نیم رخ راست ، ۳ رخ راست و تمام رخ). پیگیرش نشدم . سال ۹۴ هم تومور مغزی
( آدنوم هیپوفیز ) گرفتم که بینایی چشم راستم رو خیلی ضعیف کرده . حالا سئوال بنده اینه که آیا وضعیت پلک من قابل درمانه ؟ و در مشهد پزشک خوب برای این کار چه کسی هست؟سپاسگزارم

پذیرش 24
پذیرش 24
پاسخ به  مصطفی
3 سال قبل

مصطفی عزیز برای دریافت پاسخ سوالتان شما میتوانید از طریق لینک https://www.paziresh24.com/qa/
اقدام بفرمایید و سوال خود را مطرح کرده پزشک متخصص به شما پاسخ میدهند

m
m
3 سال قبل

سلام ، من چن روز پیش دو تا چشمم ب شدت ورم کرد بعد از چن روز از ورمش رفته رفته کم شد و بعد خشکه افتاد بالا و پایین چشمم وحالا پلک یکی از چشمامم افتاده و زیرشم گود شده ممنون میشم جواب بدین

پذیرش 24
پذیرش 24
پاسخ به  m
3 سال قبل

دوست عزیز برای دریافت پاسخ سوالتان میتوانید از طریق لینک https://www.paziresh24.com/
و دریافت مشاوره انلاین از پزشک متخصص در این زمینه پاسخ سوالتان را دریافت کنید

زهرا
زهرا
3 سال قبل

باسلام همسرم ۳۲سال دارد،هیچ موقع سابقه افتادگی پلک نداشته ،وقتی صبح بیدارشد متوجه شد دچار افتادگی پلک شده یه مقدار هم ورم داره،چه کاری باید انجام بده؟؟؟

پذیرش 24
پذیرش 24
پاسخ به  زهرا
3 سال قبل

زهرا عزیز برای دریافت پاسخ سوالتان شما میتوانید از طریق لینک https://www.paziresh24.com/qa/
اقدام بفرمایید و سوال خود را مطرح کرده پزشک متخصص به شما پاسخ میدهند

مریم
مریم
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام من به خاطر حساسیت طولانی والتهاب چشم چپم کوچک تر شده چکار کنم

محسن
محسن
3 سال قبل

سلام من ی پسر دارم که افتاده گی پلک شدید داشت . هفت ماهش بود عملش کردیم حالاهشت سالش هست . دو باره پلکش افتاده ممنون میشم راهنماییم کنید . خواهرش هم تازه به دنیا اومده یه کمی افتاده گی پلک داره . ارثی هم هیچ کس تو خانواده افتادگی پلک نداشته ممنون میشم علتش رو برام توضیح بدین

پذیرش 24
پذیرش 24
پاسخ به  محسن
3 سال قبل

محسن عزیز برای دریافت پاسخ سوالتان شما میتوانید از طریق لینک https://www.paziresh24.com/qa/
اقدام بفرمایید و سوال خود را مطرح کرده پزشک متخصص به شما پاسخ میدهند

دکمه بازگشت به بالا