دردهای عصبی چه علائمی دارند و راه درمانشان چیست؟

بسیاری از مشکلات و بیماری‌های ما ریشه در وضعیت اعصاب و روان‌مان دارند. دردهای عصبی نیز در زمره این مشکلات قرار می‌گیرند. این بیماری مزمن می‌تواند به‌ دلایل مختلفی در فرد بروز پیدا کند که مهم‌ترین آن‌ها آسیب دیدن بدن یا عفونت کردن آن است.

شاید بخواهید بدانید علائم درد عصبی چیست و چه راه‌هایی برای درمان آن وجود دارد. ما در این مطلب همه چیزهایی را که باید درباره این بیماری بدانید، باهم بررسی می‌کنیم. پس تا انتها همراهمان بمانید.

درد عصبی چیست؟

درد عصبی یا نوروپاتی بدون پیش ‌زمینه خاصی و در هر زمانی ممکن است رخ دهد. ما عموما دو نوع درد داریم: درد نوروپاتیک و درد غیر نوروپاتیک که تفاوت آن‌ها در نوع سیگنالی است که به مغز ارسال می‌کنند.

دلیل رخ دادن دردهای غیر نوروپاتیک، آسیب دیدن یا بیماری است. سیستم عصبی شما بعد از این اتفاق به مغز سیگنال درد را می‌فرستد. اما درد نوروپاتیک از این نظر فرق می‌کند که مغز سیگنال این دردهای عصبی را بدون هیچ اتفاق یا آسیبی و بدون خواست شما دریافت می‌کند.

در اثر این درد ممکن است احساس سوزش، بی‌حسی یا از دست دادن حس‌تان را تجربه کنید و این درد ممکن است ثابت یا متناوت باشد. امکان بدتر شدن درد نوروپاتیک (درد عصبی) به مرور زمان زیاد است، بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از تشدید آن به متخصص دردهای عصبی مراجعه کنید.

دلایل بروز دردهای عصبی

چهار عامل شایع برای درد عصبی وجود دارد که هر یک در ادامه کاملا توضیح می‌دهیم.

بیماری

یکی از عوامل زمینه‌ساز برای بروز این دردها، داشتن بیماری و بعضی شرایط فیزیکی خاص است. مولتیپل اسکلروزیس، مولتیپل میلوما و سایر انواع سرطان، از شایع‌ترین امراضی هستند که عامل این دردها به‌شمار می‌روند.

به گفته محققان کلینیک کلیولند آلمان، یکی از بیماری‌هایی که عامل بروز ۳۰ درصد از دردهای نوروپاتی محسوب می‌شود، دیابت مزمن است. به این دلیل که افراد مبتلا به این بیماری در ابتدا بی‌حسی را تجربه می‌کنند و به‌دنبال آن آن‌ها را درد، سوزش در اندام‌ها و انگشتانشان آزار خواهد داد.

همچنین مصرف بیش از حد و طولانی مدت مشروبات الکی می‌تواند به اعصاب فرد آسیب وارد کند و از عوارض آن می‌توان به دردهای مزمن نوروپاتیک اشاره کرد. اگر مبتلا به سرطان باشید، شیمی درمانی و پرتودرمانی نیز بر سیستم عصبی تاثیر می‌گذارند. بنابراین در طی مراحل درمان نیز امکان دریافت سیگنال‌های غیرعادی درد توسط مغز وجود دارد.

آسیب دیدگی

آسیب دیدن بافت، ماهیچه‌ها یا مفاصل بدن دیگر عامل بروز دردهای عصبی در بدن فرد است. آسیب‌دیدگی کمر، ساق پا و لگن می‌تواند به بافت عصبی مغز آسیب دائمی وارد کند. بنابراین امکان دارد در این نواحی حتی تا سال‌ها بعد از بهبودی، احساس درد کنید.

عفونت

عفونت به‌ندرت می‌تواند علت بروز درد عصبی باشد. از عفونت‌های نادری که ریشه دردهای عصبی می‌تواند در آن‌ها باشد، می‌توانیم به نورالژی پس از تبخال عارضه زونا، عفونت سیفلیس و HIV اشاره کنیم.

از دست دادن اعضای بدن

یک شکل غیرمعمول از دردهای عصبی به نام سندرم عضو فانتوم یا خیالی وجود دارد که زمان قطع شدن دست یا پا ظاهر می‌شود. در چنین شرایطی مغز شما فکر می‌کند که از اعضای قطع شده سیگنال‌های درد را دریافت می‌کند.

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که اعصاب نزدیک به ناحیه قطع عضو شده، عملکرد اشتباهی دارند و سیگنال‌های معیوب را ارسال می‌کنند. انگشتان دست یا پا، آلت تناسلی و گوش‌ها از دیگر اعضایی هستند که امکان دارد درد فانتوم را در آن‌ها احساس کنید.

سایر دلایل

از دیگر دلایل که می‌توانند عامل دردهای نوروپاتیک باشند، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • کمبود ویتامین B
  • سندرم تونل کارپال
  • مشکلات تیروئید
  • مشکلات عصب صورت
  • آرتریت در ستون فقرات

علائم دردهای عصبی

علائم دردهای عصبی در هر فردی با دیگری متفاوت است اما موارد شایعی وجود دارد که در فهرست زیر نام بردیم:

  • احساس درد تیراندازی، سوزش یا چاقو
  • احساس سوزن‌سوزن شدن و بی‌حسی
  • درد ناگهانی و بدون محرک
  • درد عصبی صورت
  • درد برانگیخته یا ناشی از اتفاق‌های غیر دردناک مانند مالیده شدن به چیزی، قرارگیری در معرض دمای سرد یا برس موها
  • احساس مزمن ناخوشی و درد غیرطبیعی
  • مشکل در خواب یا استراحت
  • مشکلات عاطفی در نتیجه درد‌های مزمن، بی‌خوابی و مشکل در بیان احساسات خود

C:\Users\Shokoofe\Downloads\Compressed\4.jpg

روش‌های درمان درد عصبی

هدف از درمان دردهای عصبی شناسایی بیماری یا عواملی است که مسئول ایجاد درد در بدن هستند. با مشورت با دکتر مغز و اعصاب آنلاین می‌توانید روش درمان آن‌ها را متوجه شوید. رایج‌ترین درمان‌هایی که با هدف تسکین درد به شما در برگشتن به زندگی روتین‌تان کمک می‌کنند، موارد زیر هستند:

داروهای مسکن بدون نسخه

گاهی داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ناپروکسن و ایبوپروفن برای درمان دردهای نوورپاتیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما اغلب مردم با آن‌ها درمان نمی‌شوند، زیرا این داروها نمی‌توانند منشا درد را مورد هدف قرار دهند. پس بهتر است پیش از هرکاری به دکتر دردهای عصبی برای شناخت علت بیماری خود و درمان آن مراجعه کنید.

داروی تجویزی

درمان‌های دارویی متعددی وجود دارد که بسته به نظر پزشک ممکن است یک یا تعدادی از آن‌ها برای درمان مورد استفاده قرار بگیرد.

مسکن‌های موضعی از جمله لیدوکائین، کپسایسین و انواع کرم‌ها و پمادهای موثر دیگر در زمره داروهای تجویزی پزشکان قرار دارند. از دیگر داروهای مفید می‌توانیم به داروهای ضد افسردگی اشاره کنیم. گرچه برای مصرف این داروها هرگز خودسرانه اقدام نکنید.

از آن‌جایی که یکی از علل بروز این دردها مشکلات عصبی است، داروهای ضدافسردگی می‌توانند دردهای عصبی را کاهش دهند. دو نوع از این داروها می‌توانند برای درمان این دردها موثر باشند:

  • داروهای ضدافسردگی سه حلقه‌ای که مهارکننده بازجذب سروتونین بوده و برای درمان درد و همچنین علائم افسردگی و اضطراب ناشی از درد مزمن، مفید هستند.
  • داروهای ضدتشنج که با تداخل در سیگنال‌های درد، انتقال نادرست آن‌ها را متوقف می‌کنند.

انسداد عصبی

انسداد عصبی در واقع تزریق آمپول‌های موضعی بی‌حس کننده در عصب است. استروئیدها یا دیگر داروهای ضد دردی که در این زمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، درد را در ناحیه فرستنده سیگنال‌های ناخواسته آن آرام می‌کنند.

گرچه این درمان موقتی است و باید تکرار داشته باشد اما برای درمان پا درد عصبی، درد عصبی پشت، دست درد عصبی و بدن درد عصبی موثر است.

C:\Users\Shokoofe\Downloads\Compressed\2.jpg

دستگاه قابل کاشت

این روش تهاجمی درمان دردهای عصبی با کمک یک جراح انجام می‌شود. در این روش پزشک دستگاه مخصوصی را در مغز یا ستون فقرات قرار می‌دهد. به ‌این ترتیب او موفق خواهد شد تا سیگنال‌های عصبی نامنظم و علائم آن را کنترل و متوقف کند.

این راه آخرین گزینه درمانی است و برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بدن آن‌ها به دیگر روش‌های درمانی پاسخ نداده باشد.

درمان خانگی

درمان خانگی دردهای عصبی در واقع تغییر دادن سبک زندگی نادرست است. ماساژ از جمله درمان‌های فیزیکی و آرامش‌بخشی است که می‌توانید با آن درد را با حرکاتی ساده در خانه آرام کنید.

درمان‌های خانگی نیز زمانی موثر هستند که شما علل درد خود را با صحبت با یک متخصص مغز و اعصاب شناسایی کرده باشید. در این ‌صورت او خواهد توانست شما را از انجام کارهایی که دردهای نوورپاتیک را تحریک می‌کنند، منع کند.

روان درمانی

بسیاری از دردها ناشی از مشکلات اعصاب و روان هستند. یکی از درمان‌هایی که برای دردهای عصبی ناگهانی و بدون محرک مفید است، روان درمانی است. مراجعه به درمانگر کمک می‌کند تا در طی جلسات مشاوره دلایل ناخودآگاه این مشکل را تشخیص دهید و آن را درمان کنید.

فیزیوتراپی

با کمک یک فیزیوتراپ یا کاردرمانگر نیز می‌توانید تکنیک‌هایی را برای نشستن، ایستادن و حرکت بیاموزید که می‌توانند در جلوگیری از بروز درد به شما کمک کنند.

درمان ترکیبی

بهترین درمان برای این بیماری ترکیبی از انواع درمان‌های تاثیرگذار است. به‌عنوان مثال ترکیب دارودرمانی، فیزیوتراپی، روان درمانی یا حتی جراحی به ‌همراه درمان‌های خانگی می‌توانند بهترین نتیجه ممکن را برای شما داشته باشند.

نحوه پیشگیری از دردهای عصبی

بهترین روش پیشگیری دردهای عصبی، مراجعه زودهنگام به پزشک در هنگام بروز علائم اولیه است. به‌طور مثال دیابت یکی از علل شایع درد نوروپاتیک است. زمانی که پزشک شما را به مبتلا به این بیماری تشخیص دهد، خواهید توانست درد عصبی ناشی از آن را با تغییر سبک زندگی، رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم از بین ببرید یا کاهش دهید.

مراقبت و توجه به میزان سطح قند خون نیز می‌تواند از تشدید درد و بی‌حسی جلوگیری کند. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید علت سوزش و درد عصبی چیست؟ باید به متخصص دردهای عصبی مراجعه کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید

اگر درد عصبی دارید ولی با خودمراقبتی وضعتان بهتر نشده است یا بیشتر از یک هفته درد دارید، توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از بدتر شدن این وضعیت به دکتر دردهای عصبی مراجعه کنید. همچنین اگر در قسمت انتهایی کمر یا پا احساس درد می‌کنید یا ماهیچه‌های پایتان ضعف می‌روند، باید به پزشک مراجعه کنید.

C:\Users\Shokoofe\Downloads\Compressed\1.jpg

سخن نهایی

درد عصبی از جمله دردهایی است که اگر پزشک آن را به‌موقع تشخیص ندهد و درمان نکند، می‌تواند زندگی فرد را به‌کلی تحت تاثیر قرار دهد. افسردگی، بی‌خوابی و اضطراب از جمله عوارض جدی آن برای بیمار هستند.

بنابراین با بروز اولیه علائم درد، باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید. اگر به دکتر دسترسی ندارید، بهترین کار استفاده از پذیرش۲۴ برای مشورت و درخواست کمک از دکتر مغز و اعصاب آنلاین است.

سوالات رایج

در زیر به ۳ سوال رایج کاربران پاسخ دادیم.

موثرترین درمان برای دردهای عصبی چیست؟

پزشک معمولا استفاده از داروهای مهارکننده بازجذب سروتونین و مصرف دولوکستین را تجویز می‌کند.

رایج ترین علت بروز این دردها چیست؟

دیابت مقصر اصلی دردهای عصبی است.

آیا درد نوروپاتیک ریشه کن می شود؟

این درد ممکن است خودبه‌خود از بین برود اما در اکثر مواقع دردی مزمن است.

۳/۵ (۱۱ نظر)

منبع
healthline

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
151 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اوستا
اوستا
4 روز قبل

من چندین ساله دردهای عصبی توکل بدنم دارم.
بخداهمش ماله بی پولیه

عباس
عباس
10 روز قبل

سلام دست چپم الان یک سال شد که از آرنج به پایین درد میکنه حتی با حرکت دادن انگشتان دست قسمت عضلات واعصاب

علی نادری
علی نادری
18 روز قبل

سلام من یه بار معدم دردیه بار زیر بغلم قفسه سینه ام یه بار پشت یه بار جلو یه بار به قلب میزنه نوار قلب واکو هم گرفتم قلبم ایراد نداره کسی هست راهنمایی کنه

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  علی نادری
5 روز قبل

منم دقیق همینطورم

حسین م
حسین م
1 ماه قبل

سلام من همسرم ۲۷ساله ش یه ماهی هست میگه رگهای دستم و پاهام دردمیکنه و سرم دکتر بردم درست نشده بعضی وقتا رگهای دستش بلند سیاه میشه لطفا راهنمایی کنید

حمید
حمید
1 ماه قبل

بابا الان که درد شروع شده چجوری آرام کنم
این داستان‌هایی که شما میگید برای دراز مدت هست
الان ساعت ۱۲شب درد شروع شد چه خاکی توسرم بریزم

حمید
حمید
پاسخ به  حمید
1 ماه قبل

بی خیال بابا مثل سگ دارم. عربی میرقصم شما می گی اگه اینکارو کنید اونارو کنید پیشگیری کنید

فاطمع
فاطمع
پاسخ به  حمید
16 روز قبل

وای واقعا براو

محمدجوادقاسمی هماپورسلام وخسته نباشید ،پدربزرگوار.
محمدجوادقاسمی هماپورسلام وخسته نباشید ،پدربزرگوار.
1 ماه قبل

سلام عزیزان من هم مدتی است پدر عزیزم دچار گوش در شدیدی شده است که به شکلی پشت گردنش بدجورباد کرده ،ودردشدیدی دارد، وروزبه روزبادمیکند وبه پزشک مراجعه کردم و می‌گویند یک ماه دیگراماپدرمن ازدردشدید رنج میبرد به گونه ای که عموی خانومم مواردمصرف میکند وهرروزمقداری شیره تریاک میدهیم تا آرام شودازشما بزرگواران میخواهم بگویم که چکارکنم

منیره شیردل
منیره شیردل
1 ماه قبل

سلام دختر ۳۰ ساله دارم دارای بیماری اعصاب وروان دوقطبی مدتی است که خیلی درد داره در پا ودست وبعد شروع دردپرخاشگر میشه لطفا راهنمایی کنید

کوثر
کوثر
پاسخ به  منیره شیردل
25 روز قبل

سلام منم دارای بیماری اعصاب هستم ودر اکثرنقاط بدنم درد دارم چکارکنم

دانیال (کرج)
دانیال (کرج)
1 ماه قبل

سلام ،مدت چهارماه هست از ناحیه پشت شانه ام تا پشت دست راستم شدیداً درد می‌کنه و به دکتر مراجعه کردم داروهای مسکن وغصروفدار و همچنین کلسیم تجویز کرده مدت دو دوره ۱۰ روزه فیزیوتراپی رفتم وهمکنون دارم ادامه میدم ولی متاسفانه اصلا دردم تسکین پیدا نکرده واقعا امانم بریده راهنمایی می‌فرمایید باید چه کاری انجام بدم ویا به چه دکتری مراجعه کنم ،،،

سید علی
سید علی
1 ماه قبل

سلام عزیزانم من خیلی زود ناراحت میشم یکی بلند صحبت کنه یا کاری کنه که بد باشه سریع جوش میارم بعد چند دقیقه اروم میشم وموقع خواب سرم کرخ میشه ممنون راهنمایی

مهدی
مهدی
2 ماه قبل

سلام.به دلیل.مصرف.الکل.دیالیزشدم.الان.یک.ماه.هست.علاعمی.شبیه.نوروپاتی. دارم.چکارکنم

زبیح کریمی
زبیح کریمی
3 ماه قبل

من افسردگی دارم قرص دلوکستین ۲۰ استفاده مینمایم ولی سر درد دادم شب یکی قرص پرگاپلین ۵۰ استفاده مینمایم ولی قرص پرگاپلین اعتیاد اور است میشه قرص برایم بگید اعتیاد اور نباشد

مریم
مریم
3 ماه قبل

دخترم چهارده سالشه ازدیشب یه پاش اززانوتاپیین بی حسه امروزمیگفت بهترم ولی درددارم وسمت چپم در می‌کنه ترخدابگیدچه کارکنم

محمد
محمد
3 ماه قبل

سلام حدود ۴ماه است قندم بالا زد و پیش هرمتخصص رفتم دارو داد خوب نشدم کف پاوکف دستم سوزش میکنه میگن قند زده به عصب حتی تست عضله وتست عصب هم رفتم هیچ نتیجه نگرفتیم

.....
.....
4 ماه قبل

لطفاً عکسهای باحجاب بگذارید

دکتر محمود خداپسند
دکتر محمود خداپسند
پاسخ به  .....
2 ماه قبل

میخوای عکسای تورو بزاریم؟

_&_
_&_
پاسخ به  .....
2 روز قبل

الان چه ربطی داشت

سعید
سعید
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر ۳۰سالمه الان ۴ساله که لگن درد دارم دکتر هم خیلی رفتم آم آر آی چند بار گرفتم دکترا میگن خوبی نمیفهمن هفته یک بار شیشه مصرف میکنم خیلی کم مصرف میکنم ولی خب بعدازهر بار مصرف دردم ده برابر میشه یه وقتای باد کشی میکنم آروم تر میشه
امکانش هست دردبخاطر اعصابم باشه خیلی هم زود اصبی میشم آدم بسیار استرسی هستم
لطفن راه نمایم کنید

فریبا
فریبا
پاسخ به  سعید
4 ماه قبل

شیشه خودش اعصابو داغون میکنه بزارش کنار حتما حتی اصلا مصرفت یک دود باشه…شیشه کلا رو روان ادم اثر داره حتما ترکش کن بعد خودت خیلی زود متوجه میشی ک خوبی

سعید
سعید
پاسخ به  سعید
2 ماه قبل

سلام، منم از ۱۶ سالگی تا الان که ۳۲ سالمه، نزدیک ۱۶ ساله پا درد دارم، هر چی دکتر بگی رفتم همه آزمایش هارم دادم، دکترا گفتن شما همه چیزت سالمه، تازه متوجه شدم درد پاهام عصبیه که تو آزمایشات و عکس و سی تی اس کن مشکل و بیماری هیچی نشون نمیده. انشالله خدا به حق امام جوادالائمه به همتون سلامتی بده

ر.ب
ر.ب
4 ماه قبل

منشا همه بیماریها اعصابه .روان آدم آروم باشه همه چی حل میشه.متاسفانه استرس امروز تو زندگی همه هست نمیشه کاریش کرد باید خودتو بزنی به بی خیالی و راحت بگیری

آذر
آذر
4 ماه قبل

من ۱۱ ماه قبل به طور ناگهانی درد پایین کمر و پای راست داشتم و چند ساعت بعد پای راستم فلج شد
همه آزمایشات انجام شد عامل خاصی وجود نداشت
متخصص مغز و اعصاب نوروپاتی بعلت استرس و شوک روحی تشخیص دادن نوعی بیماری خودایمنی که سیستم ایمنی بعلت استرس ضعیف می شه و به اعصاب محیطی حمله می کنه
دارو مصرف می کنم – فیزیوتراپی فقط برق tens (ورزش بدتر می کنه) خیلی کمک می کنه – الان طب سوزنی می رم که اونم خوب جواب می ده
استرس مادر همه بیماری هاست اونقدر که همه رو چی بخوریم و چی نخوریم توجه می کنن بهتره رو سلامت ذهن و روان شون تمرکز کنن

حسین
حسین
پاسخ به  آذر
2 ماه قبل

دقیقا. استرس منشا اکثر بیماریهاست

حسین
حسین
پاسخ به  آذر
1 ماه قبل

انشاالله هیچ کسی دغدغه فکری و مشکل روان نداشته باشه

راحله محمدی
راحله محمدی
4 ماه قبل

سلام دخترم ۱۷ سالشه و خیلی عصبیه هرچیزی رو تو خودش میریزه و بروز نمیده تقریبا ۲۲روزه که درد کلیه داره که میگن شاید سنگ باشه اما دارو ودرمان افاقه نکرده همون روز شروع درد من یک مشاجره کوچک داشتم باپدرش که خیلی ناراحت شد واز همون شب دردش شروع شده طی روز آرومه یکدفعه شروع میشه خصوصا صبحها وقت مدرسه رفتن نمیدونم درد عصبی میتونه باشه یانه کمکم کنید لطفا

محمد
محمد
پاسخ به  راحله محمدی
4 ماه قبل

برای دخترت شوهر پیدا کن خوب میشه

بهاره
بهاره
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

دخترمه مثل تو نیست هرچه خواننده کرمانشاه مثل تو بزارن کوصت تو کفش برای رامین از شوهرت دزدی میکردی بهش بدی کوصت بزارم

رضا
رضا
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

واقعا که

سارا
سارا
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

مرده شور شعور و شخصیت تو و امثال تورو ببرن که عین نخاله می‌مونین برای جامعه.معلوم نیست تو چه خانواده ای بزرگ شدی لابد مشکل تو بی شوهر موندنه که بعید می‌دونم تا آخر عمرتم کسی پیدا بشه که بخواد بگیرتت متاسفم برات که اسم زن روته

حسین
حسین
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

واقعا اینجا جای شوخیه؟؟؟؟؟ احمق

علی
علی
پاسخ به  راحله محمدی
1 ماه قبل

سنگ کلیه داره صبح ها درد شروع میشه اعصاب رو هم بهم میرزه شاید دیورتیک درمانش کنه

هستی
هستی
4 ماه قبل

سلام من ۱۶سالمه وخیلی زود عصبی میشم دیروز عصبی شدم و دست راستم خیلی درد میکنه لطفا یه درمان خونگی بهم بدین

ابوبصیر
ابوبصیر
پاسخ به  هستی
1 ماه قبل

جرق بزن خوب میشی

فرزانه
فرزانه
4 ماه قبل

سلام من درد در قسمت پشتی گردن شانه پاه و دست ها دارم و در قسمت فرق سر قبلا دارو عصب میخوردم تقریبا یک دو سال است نمیخورم ولی خوب بودم ناگهانی باز هم درد دارم

فرزانه
فرزانه
پاسخ به  فرزانه
4 ماه قبل

لطفا همکاری نماین ممنون

محمد
محمد
5 ماه قبل

من‌۳۶‌ساله‌هستم‌ازنظرپروستات‌دارم‌۲۹‌میلی‌دارای‌افسردگی‌
کلیه‌سمت‌چپ‌‌وپای‌سمت‌چپ‌تیرمی‌کشند‌باید‌کجا‌مراجهه‌
کنیم

حسین
حسین
5 ماه قبل

سلام ۳۸ سالمه مچ دست چپم خیلی درد میکنه به طوری که انگار شکسته رفتم عکس گرفتم دکتر گفت نه شکسته ونه در رفته گفت شاید عصب دستت باشه لطفا راهنمایم کنید

علی
علی
پاسخ به  حسین
4 ماه قبل

سلام ۳۹سال دارم درد لحظه ای در ناحیه ی بازودارم ؟

aty
aty
پاسخ به  حسین
4 ماه قبل

سلام دست منم اینجوری بود الان میگن عصب دستته عمل کن ولی من با زالو درمانی درمان شدم

فاطمه
فاطمه
5 ماه قبل

سلام ۲۲ سالمه هر موقع عصبی میشم ستون فقراتم درد میگیره الانم ی چن روزه پشت کتفم و و بالای سینم تر میزنه امروزم پام قفل شد باید چیکار کنم

بهار
بهار
پاسخ به  فاطمه
3 ماه قبل

داداش منم مثل شماست کل بدنش قفل میشه

پروانه
پروانه
5 ماه قبل

لطفا راهنمایی کنید

پروانه
پروانه
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر من خانم ۳۵ ساله هستم وقتی اعصبی میشم از ناحیه ران پاها دچار درد و سوزش میشم مخصوصن موقعه استراحت کردن حس میکنم پاهام داغ میشن و شروع به سوزن سوزن میکنن و اینکه آزمایشهای زیادی هم انجام دادم و هیچ مشکلی ندارم

هادی
هادی
پاسخ به  پروانه
5 ماه قبل

منم همینطورم

محمد
محمد
پاسخ به  پروانه
4 ماه قبل

منم همینطور

محمد
محمد
پاسخ به  پروانه
4 ماه قبل

تریاک بکش خوب میشی

فریبا
فریبا
پاسخ به  محمد
4 ماه قبل

تو روحت خخخخخ

انا
انا
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل
حمیددهقان
حمیددهقان
5 ماه قبل

سلام.من چهل سالمه حدود یک ساله که انگشتان دستم خیلی گزگز میکرد ودوتاش به یه اندازه ولی دست چپم گاهی یه تیرتاآرنج میکشید وول میشد ورفتم دکترگفت چسبندگی عصب دوتادست داری وعمل کرد الان یک ماهه عمل کرد ونه تنها کمترنشده بلکه اینقدرگزگزمیکنه که آرامش ندارم ودوباره رفتم پیش دکتر بهم قرص دادولی بازهم افاده نکرد وهمچنان بدترشده لطفا بگیرچکارکنم وفقط مشکل دردستام هست وهیچ مشکل دیگه ندارم

دیوید
دیوید
پاسخ به  حمیددهقان
5 ماه قبل

این بیماری را من هم دارم البته پاهایم و دوتا دستم اصن دکتر نرو. دکتر و داروخانه و لابراتوار در تک تک سلولهای بدن انسان وجود دارند خودشون به موقع ترمیم میکنند فقط ذهنتو پاک کن و رفتار روزمره را عوض کنید غذاها مهمه شیرینجات قند و هرنوع چربی مصرف نکنید. چیزی بنام روغن زیتون در کل جهان وجود خارجی ندارد مصرف نکنید اونا عامل بیمارین گوشت هر نوع نخور یکماه سبزیجات بصورت سوپ بخور آرد و یا نان سفید اصن نخور. اینا برای قند نیست بلکه سرطان زاست. اول آرد و دوم روغن زیتون مرگ اورند

شخص
شخص
پاسخ به  حمیددهقان
4 ماه قبل

برو دکتر اعصاب روان

سعید
سعید
پاسخ به  شخص
4 روز قبل

سلام من ۳۰سالمه عصب های مغزم درد میکنه دقیقا پشت چشم تاری دید وبه شدت خسته میشم تا چرت نزنم مغزم میترکه انگار وعصب پاهایم هم لرزش داره
لطفا راهنمایی کنید

مینا
مینا
پاسخ به  حمیددهقان
4 ماه قبل

سلام طب سنتی اقدام کنید

علی
علی
5 ماه قبل

سلام من ۵۵ سالمه چند سال پانیک داشتم دوسال قبل به علت خوردن قرص ال پرازولام مدتی وقطع کردن ان افسردگی شدیدگرفتم وبا داروهای گیاهی ادامه دادم تاافسردگی من بهتر شدولی بعضی مواقع درون سرم احساس منقبض شدن وگرفتگی میشوم که باعث گرفتگی درپشت کتف ها میشودوسوزش درتنفس وگرفتگی عضلات وحالت ضعف وبیحالی وبعضی مواقع هم درحال فعالیت روزانه‌ خوبم وعادی بیشتر مواقع بیکاری درمنزل این حالت میشوم نمیدونم ازافسردگی یا چیزدیگریه ممنون میشم راهنمایی کنید

جبرئیل دویران
جبرئیل دویران
6 ماه قبل

سلام بنده از ارومیه ۶۳ ساله لرزش عًضله پای راست دارم بعد لرزش درد عضلات شروع میشه بدنم خشک میشه ۵ ساله به این صورت زندگی مکنم همراه درد لطفا راهنمایی کنید دکتر جان

دیوید
دیوید
پاسخ به  جبرئیل دویران
5 ماه قبل

آرد سفید و روغن زیتون و گوشت نخورید هنوز بشر قادر بساختن روغن زیتون نشده اینا اسانسه که با روغن کلزار قاطی میشه. لبنیات حتی در اروپا هم وجود نداره همش پالمه مضره مصرف نکنید خوب میشید. دکتر ها منتظرتن که خونتو بفروشی و بهشون بدی آخرش هم دفنت میکنند. مراقبت باش دکتر نرو. رفتار و ذهنتو عوض کن.

حسن زاده
حسن زاده
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید ببخشید من سه چهار ماه هست دست پاهام درد میکنه بعضی وقتا میلرزن خیلی زود عصبی میشم بعدسرم گیچ میره بعضی وقتاکه میخوام که حرف بزنم مغزم پخش میشه صدا تو سرم دهنم زبونم حساس بی حسی میکنم بعضی وقتا لطفن کمکم کنین که علتش چیه

ملا حسن خان
ملا حسن خان
پاسخ به  حسن زاده
3 ماه قبل

س شما اعصابتو ن ضعیفه حالی حالی میشی خطری ندارد ولی عرق نسترن بخور

شعیب راسخ
شعیب راسخ
7 ماه قبل

اختلالات عصبی

عاطفه
عاطفه
7 ماه قبل

سلام لرزش دست ها ودوتا دست درد میکنه

ملا حسن خان
ملا حسن خان
پاسخ به  عاطفه
3 ماه قبل

سلام به دکترعضله مغزاعصاب مراجعه کن تامشکلت اول مشخص شه

آذر براتی
آذر براتی
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید.مادرم ۶۲سال سن دارد که دوسال پیش عمل جراحی تنگی کانال و لغزندگی مهره انجام داده است.کف پاها و دست هاش خیلی درد داره و احساس داغی در کف پا و دست دارد.شبا اصلا خوابش نمیبره،البته یه سری مشکلات هم دارد که همیشه ناراحت و اندوه دارد ،البته زمینه افسردگی هم در خانواده اش دارد،لطفا راهنمایی کنید که از چه نظر بررسی کنیم.چون واقعا خواب رو به همه حرام کرده است

شقایق
شقایق
پاسخ به  آذر براتی
4 ماه قبل

بیشتر خودش در عذابه بیچاره مادر

محمد
محمد
پاسخ به  آذر براتی
4 ماه قبل

علت پیری

انا
انا
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

همه جا باید نخود هر اشی باشی واقعا که

احمدی
احمدی
7 ماه قبل

باسلام۔ ۵ ماھہ سزارین شدم درست بعدازرفتن اثر آمپول دردبدنم شروع شد اولاش سرمای شدیدوعرق الانم مدتیہ درد شدیدسوزش وتب دارم لطفا پاسخ بفرمایین تشخیص دکترپوکی استخوانہ

قهرمانپور تبریز
قهرمانپور تبریز
پاسخ به  احمدی
7 ماه قبل

سلام دوست عزیز من هم مثل شما بعد از زایمان همین حالت را داشتم بعد از کلی آزمایشات ودکتر فقط قرص گاباپتین جواب داد خدارا شکر الان خیلی خوب هستم .

ملا حسن خان
ملا حسن خان
پاسخ به  احمدی
3 ماه قبل

س شمااحتمال زیاد عفونت داخلی دارین به متخصص جهت ازمایش برید انشالله خوب میشی ملاحسن خان

علیرضا ابراهیمی
علیرضا ابراهیمی
10 ماه قبل

سلام من سرم سوزش دارد علت آن چیست
چ

ملا حسن خان
ملا حسن خان
پاسخ به  علیرضا ابراهیمی
3 ماه قبل

س تمام سرت قسمت خاصی چقد طول میکشه سیگار میکشی اینها مهمه موقع خواب اینطور مشی غلطت خون نداری باید خودتو چک کنی ملاحسن خان

احسان
احسان
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید من یکسالی میشه که مشکل سردرد ومچ دست وکف پاهام وقسمت زانو وپشتم حالت سوزن سوزن وگاهی درد شدید دارم قرص سرترالین اوایل استفاده میکردم حالم بهتر میشد ولی الان قرص لوکستا ۳۰ پزشک برام تجویز کرده ولی اصلا حالم خوب نیس لطفا راهنماییم کنید که باید چیکلر کنم چکاب کامل تم انجام دادم ولی مشکلی دیده نشده

مریم
مریم
پاسخ به  احسان
7 ماه قبل

سلام شوهر من ۹سال هست درد عصبی دارد کسی نتوانسته درمانی کنه لطفا کمکم کنید

دیوید
دیوید
پاسخ به  مریم
5 ماه قبل

من میتونم

صادق
صادق
پاسخ به  دیوید
5 ماه قبل

سلام، من حدود دو سال افسردگی دارم و دردهای شکمی ولم نمیکنه، شاید بیستا دکتر گوارش رفتم ولی بی فایده بود

ملا حسن خان
ملا حسن خان
پاسخ به  صادق
3 ماه قبل

س شما هلیله روزانه ۵عدد جلوی صبحانه میل کنید ملا حسن خان

گفتاری
گفتاری
پاسخ به  دیوید
5 ماه قبل

چه راهی هست برای درمان لطفا‌ بگید

محمد
محمد
پاسخ به  مریم
4 ماه قبل

اونو بزار بمیره بیا بامن ازدواج کن

مسیح
مسیح
پاسخ به  محمد
4 ماه قبل

ایشالله جدو ابادت بمیرن

پدرام
پدرام
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

چقد تو مزخرفی

ملا حسن خان
ملا حسن خان
پاسخ به  مریم
3 ماه قبل

س شوهرت دکتر میره حرف دکترشوجدی بگیره بدخلقه میشه خواب نمیره شغلش خوبه درآمدش خوبه خیلی عوامل برا ناراحتی وجودداردمراجعه به متخصص اعصاب روان انشالله خوب میشه ملا حسن خان

ماریا
ماریا
11 ماه قبل

سلام خسته نباشید نزدیک یکسال استخوان درد شدید دارم چندین بار دکتر رفتم دارو مصرف کردم اما بهبودی حاصل نشد جدیدا بعداز نوارمغز دکترگفته بیماری نورولوژیک دارم که مربوط به اختلالات عصبی یه سری داروی ضد استرس به من داده اماهمچنان درد کلافه م کرده خواستم نظر شماراهم درمورد بیماریم بدونم وراهکاری بهم معرفی کنید که خوب بشم ،باتشکرازشما

ملا حسن خان
ملا حسن خان
پاسخ به  ماریا
3 ماه قبل

سلام سعی کن غذاهای طبع گرم بخور ماست کم بخور واگه هم دوست داشتی همراه فلفل سیا بخوران انشالله خوب میشی

زینب
زینب
11 ماه قبل

باسلام. بنده جوانی۳۱ساله هستم که سردرد شدید دارم خیلی وقته. وبا مراجعه به دکتر بهم گفتن که میگرن هستش دارو استفاده میکنم ولی اثر ندارد. چون دردم طوری هست که عصب سرم و بهمراه ان عصب های دست و پاهام درد میگیره وحتی درد به سینه ام هم میزنه. بنظرشما دکتر درست تجویز کرده.

نرگس24
نرگس24
پاسخ به  زینب
7 ماه قبل

سلام بیست وچهار سالمه هروقت ناراحت میشم معدم درد میگیره دستام میلرزه سردرد میشم کنج دستام همیشه برو میکنه

بی بی گل
بی بی گل
پاسخ به  نرگس24
5 ماه قبل

روزی سه لیوان دمنوش اسطوخدوس برطرف میشه مشکل عصبیتون

ملا حسن خان
ملا حسن خان
پاسخ به  زینب
3 ماه قبل

س حدود ۶۰ نوع سردرد هست سردرد شمامیگرن نیست چ موقع بیشترسردرد میگیری مهمه سعی کن عرق بادرنجویه وسنبل لصیف شبی نیم فنجان بااب ملیل بخورانشالله خوب میشی ۴۰روزملاحسن خان

دکتر چنگیز
دکتر چنگیز
پاسخ به  زینب
2 ماه قبل

دارچین با آب گرم روزی سه وعده بخور شبا هم نخواب اگر خوب نشدی شیره در روز سه بار بکش اگر خوب نشدی پس روزی تخرته

علی
علی
11 ماه قبل

سلام ده روز دستام بیحس وسوزن سوزن میشود علت چیست

بی بی گل
بی بی گل
پاسخ به  علی
5 ماه قبل

چربی خون و افصابتون

خطیبی
خطیبی
11 ماه قبل

سلام. دائم سوزش در پای راستم مثل یک عصب در جای مشخص می گیرد این سوزش از باسن‌ شروع می شود تا کف پا

بی بی گل
بی بی گل
پاسخ به  خطیبی
5 ماه قبل

علایم دیسک کمر هست زودتر معلجه کنید

نسیم
نسیم
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من مدتی است بین دوتا کتفمه سوزش شدید و درد دارم ک این درد ب قفسه سینم هم منتقل میشه .. دکتر ریه رفتم عکس و نوار ریه گرفتم مشکل خاصی نداشتم فقط فرمودند ریه ام کمی حساسه و اسپری مصرع میکنم .. تست ورزش و اکوی قلب هم انجام دادم ولی مشکلی نبود. میشه بگید این سوزش از چیه ممنون میشم خیلی اذیتم کرده، جوریه ک میشینم گریه میکنم میگم نکنه سرطانی چیزی باشه

ضرغام
ضرغام
پاسخ به  نسیم
10 ماه قبل

من.یکسال.است.درددرهردوپهلوگاهی‌قفسه.سینه.دارم.دردم.شدیدنیست.ولی.داعمی.است.استرس.دارمووظعیت.اعصابم.داغون.گاهی.دردبه.کمرم.میزندخاهشمندم.جوابم.رابدهیدکوچک.شماضرغام.هستمض

اسیه بلدی
اسیه بلدی
پاسخ به  ضرغام
5 ماه قبل

سلام منم مثل شما هستم خیلی اذیت میشم قلبی اکو نوار قلب همچی دادم گفتن مشکل قلبی نیس ولی خیلی یبار پشت شونم یبار بالای سینم یبار دستم تیر میکشه

بی بی گل
بی بی گل
پاسخ به  اسیه بلدی
5 ماه قبل

سموم بدنته برو حجامت کن خوب نیسی برام صلوات بفرس

پونه
پونه
پاسخ به  اسیه بلدی
3 ماه قبل

حتما معده چک بشه کیسه صفرا و…..

محمد
محمد
پاسخ به  نسیم
5 ماه قبل

من هم اینجورم.راهش چیه

انا
انا
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

تو باید اینستا باشی ادا در بیاری

ثریا محبی
ثریا محبی
پاسخ به  نسیم
5 ماه قبل

سلام درد بین دوتاکتف از آرتروز ودیسک گردن هست

آروین
آروین
پاسخ به  نسیم
5 ماه قبل

از اعصابته نفستم کم میاد درسته از جلو عقب تیر میکشه

سلامت
سلامت
پاسخ به  نسیم
5 ماه قبل

اگر معده هم سالمه ..پس دیسک گردن دارید

بی بی گل
بی بی گل
پاسخ به  نسیم
5 ماه قبل

عزیزم سموم بدنت زیاده برو حجامت کن برام دعا کن خوب خوب میشی

شقایق
شقایق
پاسخ به  نسیم
4 ماه قبل

منم

پونه
پونه
پاسخ به  نسیم
3 ماه قبل

حتما معده چک کنید کیسه صفرا و…..

اکرم
اکرم
1 سال قبل

سلام خسته نباشی من خیلی استخوان پاهام درد میکنه دکترم زیاد رفتم ولی نتیجه نگرفتم ام ار ای رفتم گفته هیچ مشکلی نداری بعضی وقتها انقدر پاهام درد میگیره که داغونم میکنه چیکار کنم

بی بی گل
بی بی گل
پاسخ به  اکرم
5 ماه قبل

سیر ۷۸ درد رو درمان میکنه صبح شب یک سیر باآب بخور مانند قرص دعا یادت نره دکتر یادت بره

هادی نوروزی
هادی نوروزی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید

طاهره
طاهره
1 سال قبل

با سلام و وقت بخیر
من حدود دو هفته است یک مرتبه دردی توی یک قسمت از بدنم که بیشتر در پا خودش نشون میده سراغم میاد جای ثابتی نداره و هر بار یک قسمت از بدنم درد میگیره بیشتر سمت ساق پا درد میگیره میخواستم نظر شما در مورد این نوع درد بپرسم که دلیلش چی میتونه باشه

ایدا
ایدا
پاسخ به  طاهره
5 ماه قبل

سلام منم مثل شما هستم درد دارم هر سری توی یه قسمت از بدنم میشه راهنماییم کنید ممنون

بی بی گل
بی بی گل
پاسخ به  طاهره
5 ماه قبل

دمتوش بادیان بخور این باد هست ک دکترا سرشون نمیشه

محمد
محمد
پاسخ به  طاهره
1 ماه قبل

سلام میتونم راهنماییتون کنم ۰۹۱۳۸۷۸۷۰۶۴انشالله خداشفا بده

معصومه
معصومه
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من سی سالمه الان حدود سه ماهه که درد قسمت بالای کمر دارم و کتف ها و عصب های دست و پاهام خیلی درد می‌کنه و مور مور میشه و موقع راه رفتن حالت کرختی کف پام ایجاد میشه ام ار آی از سر و گردن انجام دادم چیزی نبوده علتش چیه

شقایق
شقایق
پاسخ به  معصومه
4 ماه قبل

سلام من دیابت دارم و دچار نوروپاتی دیابتی شدم از زندگیم سیر شدم

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

من فقط در گرمای شدیدوسرمای شدیدبدن دردمیگیرم اونم خیلی شدید

بهروز
بهروز
1 سال قبل

دوستان عمده بیماری اعصاب حنلات پانیک و استرس ترس از مرگ و دردهای اعصبی و نود پرصدهدسرطان ها و ام اس اکثرااا سردی بدن غالب میشه و سودا زیاد میشه .مشکلات معده همه از سردی بدن است.طب سنتی درست برین انجام بدین حجامت هارو.

م ب
م ب
1 سال قبل

سلام چندوقت دست راستم درد میکنه ومسوزه قسمت ارنج وسرشانه مچ دست چپم همینطور میخواستم ببینم مشکل عصبی یامربوط به ارتوپد

مهدی
مهدی
پاسخ به  م ب
1 سال قبل

سلام دوسال پاک بودم بعد لغزش کردم الان استخون دستم درد می‌کنه.باید چیکار کنم؟ممنون

عشرت
عشرت
پاسخ به  م ب
7 ماه قبل

سلام دوهفته هست که دست چپم از سر شانه تا مچ دست درد میکند سوزن سوزن هم میشود بیشتر هم وقتی عصبی میشم درد بیشتر میشود به کدوم متخصص مراجعه کنم

مسعود
مسعود
1 سال قبل

سلام من ۲۰سالمه گاهی وقتا فقط دست چپم درد میکنه حالت گز‌گز شدن تا زیر بغلمم میزنه من پارسال دچار پنیک شدم همین الانم هست ولی خیلی کم تر شده دکتر اعصابم رفتم از بچگی هم خیلی استرس داشتم دکتر قلبم رفتم نوار و اکودانجام دادم گفت مشکلی نداری اصلا همش مال اعصاب و اضطراب رفلاکس معدهم دارم

بهروز
بهروز
پاسخ به  مسعود
1 سال قبل

سردی بدن داری طب سنتی برو

سوسن خداکرمی
سوسن خداکرمی
1 سال قبل

سلام من درد استخوان دارم از کمر گرفته تا پاهایم هر استخوان که دارم احساس می کنم دارم میبینم این قدر درد می کند

و اعصاب هم ضعیف است
چندین سال است درد می کشم من نمی دانم از اعصاب است یا روماتیسم است آرتور یا دیسک نمیدانم
چه دردی دارم حتی الان که دارم می نویسم پیام را دستم از آرنج درد گرفت
مرا راهنمایی کنید

بهروز
بهروز
پاسخ به  سوسن خداکرمی
1 سال قبل

طب سنتی برو سردی بدنت زیاده

احمداسماعیلپور
احمداسماعیلپور
پاسخ به  سوسن خداکرمی
11 ماه قبل

۹

مه لقا
مه لقا
پاسخ به  سوسن خداکرمی
11 ماه قبل

سلام
فقط از اعصاب و استرس هست . اگر دقت کرده باشید زمانی که آرامش دارید این درد رو ندارید . روماتیسم و سیاتیک و این چیزا وقتی آروم هستی و باهاش درگیری

امید
امید
پاسخ به  سوسن خداکرمی
2 ماه قبل

سلام من هم این درد ها رو دارم کلافم کرده

مریم
مریم
1 سال قبل

باسلام. من مدت ۳هفته هست که دچار درد دست و درد در استخوانهای پا شدم این درد به زیر بغلم هم میزنه. گاهی دچار بی اشتهایی و درد معده میشم. و تپش قلب و نواحی اطراف قلبم درد میکنه. نوار قلبم گرفته شده مشکلی نداشتم. میخواستم ببینم مشکلم چیه. ممنون میشم

بهروز
بهروز
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

طب سنتی برو سودا بدنت زیاده

هادی
هادی
پاسخ به  مریم
5 ماه قبل

سلام منم همین مشکل دارم شما مشکلتون چی بود ؟ بعد یه سال حتما فهمیدین ؟

دکمه بازگشت به بالا