سنگ غدد بزاقی

سوال بیمار درباره درمان سنگ غدد بزاقی

سن ۴۵ جنس مذکر – بیمار دارای سنگ غدد بزاقی می باشد.در غده بزاقی تحت فکی داری سنگ به ابعاد ۱۱ میلیمتر وارتفاع ۷ میلی متر می باشد .آیا داروی کوچک کردن سنگ یا دفع آن وجود دارد ؟ یا میتوان با داروی گیاهی آن را از بین برد؟

پاسخ دکتر سلمان ابوالفضلی متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

خیر . درمان گیاهی برای افزایش ترشح بزاق وجود دارد اما برای برداشت آن خیر. مراجعه حضوری به متخصص فک و صورت یا تشخیص بیماری دهان برای درمان یا برداشت سنگ الزامیست. اتکا به درمان گیاهی به تنهایی تنها درمان رابه تاخییر می اندازد.

۱/۵ (۱ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
2 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رامین احمدنژاد
رامین احمدنژاد
1 سال قبل

سلام عمه من میشه گفت نزدیک چانه روی صورت چن وقت یه بار التهاب زیادی پیدا میکنه که درد شدیدی داره به گفته چندین دکتر میگن که داخل رگ صورتش سنگ وجود داره که عمل کردنش خطرناکه ما چیکار کنیم و به کجا مراجعه کنیم

امیر
امیر
1 سال قبل

سلام تقریبا ۹ ماه هست که سنگی به اندازه ۹در ۱۸ میلی در وسط لپِ سمت چپ هست که با انجام سونو و سی تی اسکن مشخص شد که مربوط به غده بزاقیم هست. بعد از همین قسمت مقداری کمی تر شحات خارج. میشود. لطفا مرا راهنمایی کنید. ممنونم.

دکمه بازگشت به بالا