توهم در افراد معتاد + راه‌های تشخیص و درمان آن

اعتیاد یک بلای خانمان سوز است که با آسیب‌ها و عوارض بسیاری همراه است. متاسفانه در سال‌های اخیر انواع مختلفی از مواد مخدر به وجود آمده است و تعداد افراد مصرف کننده آن‌ها نیز به میزان زیادی افزایش یافته است.

مصرف هرکدام از این مواد اعتیادآور با عوارض زیادی برای فرد مصرف کننده همراه است و اثرات و نحوه تاثیر آن‌ها نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ اما برخی عوارض اینگونه مواد ثابت بوده و برای اکثر افراد مصرف کننده اتفاق می‌افتد.

ازجمله شایع‌ترین این عوارض، توهم در افراد معتاد است. از آنجایی که توهم در اعتیاد به مواد مخدر پیدا می‌شود و باعث ایجاد مشکلات زیادی هم برای فرد مصرف کننده و هم خانواده و اطرافیان او شده است، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله این موضوع را کاملا برای شما بررسی کنیم.

توصیه می‌کنم حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید. چراکه بحث اعتیاد و آثار سوء آن یک بحث گسترده است که تمامی افراد یک جامعه باید آگاهی لازم و کاملی درباره آن داشته باشند.

مواد مخدر توهم‌زا چیست؟ و چطور باعث توهم می‌شوند؟

اگر بخواهیم درباره توهم در اعتیاد به مواد مخدر توضیح دهم، باید بگویم که مواد توهم‌زا یا همان روان‌گردان‌ها موادی هستند که به صورت مستقیم بر گیرنده‌های عصبی و قسمت‌های مختلف مغز اثرات سوء گذاشته و با ایجاد احساسات غیرواقعی، نحوه و میزان درک افراد را از جهان و محیط زندگی‌شان و همچنین اتفاقات پیرامون آن‌ها تغییر می‌دهند.

در پاسخ به سوال توهم در اعتیاد به مواد مخدر باعث چه می‌شود در ادامه توضیحاتی خواهم داد.

این نوع از مواد مخدر بیشترین تاثیر را بر روان و مغز افراد می‌گذارند و آسیب جسمانی زیادی ندارند. اما با ایجاد توهم باعث می‌شوند فرد مصرف کننده صداها و تصاویر غیر واقعی را بشنود و ببیند و از جهان واقعی پیرامون‌شان منفک شود.

مواد مخدر تاثیر مستقیم و زیادی بر گیرنده‌های عصبی و روان انسان دارند. این مواد با ایجاد شرایط جدیدی که در واقعیت وجود ندارد و فرد آن‌ را تجربه نمی‌کند، باعث ایجاد توهم و یک فضای غیرواقعی و ذهنی برای آن فرد می‌شود. در حقیقت توهم در اعتیاد به مواد مخدر تولید می‌شود.

به طور کلی مواد مخدر باعث شادی بیش از اندازه، جدایی از واقعیت و زمان حال، ایجاد خلا ذهنی و توهم‌های شدید می‌شوند و ممکن است در این حالت اتفاقات و چیزهایی را ببینند که صرفا ساخته ذهن آن‌ها و تحت تاثیر مواد مصرف‌ شده‌شان به وجود آمده است.

در چنین حالتی احتمال بروز هرگونه رفتار یا هرکاری از سمت شخص مصرف کننده وجود دارد. بسیاری از جرایم و جنایاتی که روزانه در سراسر جهان اتفاق می‌افتند به دلیل توهمی است که فرد به دلیل مصرف مواد مخدر دچار آن شده است.

قدرت مواد توهم‌زا یا هالوسینوژن‌ها آنقدر زیاد است که می‌تواند حتی به خودکشی در افراد نیز منجر شود. متاسفانه مصرف این نوع مواد در جوانان و نوجوانان به دلیل هیجان و احساسات بیش از اندازه و غیر واقعی که برایشان ایجاد می‌کند، بیشتر دیده می‌شود.

H:\۱\Screenshot_۲۰۲۲۰۷۲۲-۱۶۲۴۵۹_Chrome.jpg

انواع توهم در افراد معتاد

دسته‌بندی انواع توهم در حالت عادی و به‌عنوان یک اختلال یا بیماری به مراتب راحت‌تر و قابل انجام‌تر است اما زمانی که بخواهیم این دسته‌بندی را برای افراد معتاد و انواع توهماتی که برای آن‌ها به وجود می‌آید انجام دهیم، کار چندان آسانی به نظر نمی‌رسد.

به‌طور کلی دسته‌بندی دقیقی از انواع توهمات افراد معتاد وجود ندارد. در حقیقت نوع توهمی که یک فرد پس از مصرف مواد مخدر توهم‌زا به آن دچار می‌شود، بیشتر به افکار و روان او برمی‌گردد.

از آن‌جایی که توهم هم یک اختلال و بیماری درونی و روانی است و وقتی یک فرد معتاد دچار آن می‌شود تنها دلیلش مصرف مواد مخدر توهم‌زاست نه دلایل دیگر، پس نوع توهمی هم که به آن دچار می‌شود کاملا به خود فرد بستگی دارد.

برای بررسی این موضوع لازم است علت روی آوردن آن فرد به مصرف مواد مخدر، مشکلات خانوادگی، مشکلات و اختلالات روانی، کودکی و خاطرات شخص، اطرافیان و هر چیزی که در ساختن احوالات کنونی فرد تاثیر داشته را بررسی کرد.

زمانی که یک شخص به یک دلیل خاص یا برای فرار از یک مشکل خاصی به مصرف این نوع از مواد مخدر روی می‌آورد، معمولا به توهمات مخصوص به همان احوالاتش هم دچار می‌شود.

برای مثال اگر شخصی به همسر خود شک دارد و فکر می‌کند همسرش درحال خیانت کردن به اوست، پس از مصرف مواد توهم‌زا هر حرکت و هر رفتاری از همسرش را منظوردار تلقی کرده و به افکارش میدان بیشتری می‌دهد. تا جایی که دچار توهم نسبت به این موضوع می‌شود.

یا اگر شخصی به دلیل مشکلات خانوادگی، عاطفی، فشارهای روانی و… خودش را غرق مصرف این مواد می‌کند، پس از مصرف توهماتش در حیطه مشکلات و حالت و افکاری ایجاد می‌شود که قبل از مصرف مواد مخدر داشته.

اگر دقت کرده باشید، دایره توهمات افراد معتاد بسیار گسترده بوده و هر شخصی نوع و شدت توهمش با سایر اشخاص فرق دارد که همین موضوع هم گواه این است که توهمات در افراد معتاد کاملا بستگی به روح و روان و احوالات خودشان دارد.

گاهی هم ممکن است فرد با مصرف موادی مانند شیشه به‌طور کلی بدبین و پرخاشگر شود و هر رفتاری که از سوی دیگران می‌بیند تصور کند می‌خواهد آن افراد به اون آسیب زده یا درحال توطئه‌چینی پشت سر او هستند.

گاهی اوقات هم ممکن است فرد توهم بزند قابلیت پرواز دارد و خودش را از ارتفاع پایین بیندازد، تصور کند نامرئی شده و از وسط خیابان حرکت کند، درباره سن‌وسال یا جنسیتش دچار توهم شود یا توهم بزند بیماری خاصی دارد.

موضوعی که درباره توهم افراد معتاد وجود دارد این است که معمولا این افراد بعد از این که آثار مواد مخدر ازبین برود، معمولا هیچ‌کدام از رفتارها، صحبت‌ها، تفکرات و هیچ‌چیزی از آن زمانی که مواد توهم‌زا مصرف کرده بودند را به یاد نمی‌آورند.

H:\۱\Screenshot_۲۰۲۲۰۷۲۲-۱۶۲۳۵۷_Chrome.jpg

چرا افراد با مصرف مواد مخدر دچار توهم می‌شوند؟

دلیل توهم زدن در افراد معتاد کاملا مشخص است. مواد مخدر احساسات غیرواقعی را برای افراد مصرف‌کننده ایجاد می‌کنند و برای ایجاد این احساسات باید بر اعصاب و قسمت‌هایی از مغز و در نهایت روح و روان فرد تاثیر بگذارند.

این آثار سوء برای ایجاد احساسات غیرواقعی، در نهایت منجر به توهم زدن افراد مصرف‌کننده می‌شود تا آن‌ها با مجسم کردن چیزهایی که در ذهن‌شان دارند، ساعاتی را همانطور که دوست دارند همه چیز را ببینند و حس کنند.

در حقیقت ماهیت و کار اصلی این مواد همین است. این مواد با تغییر دادن میزان ادراک فرد از محیط اطرافش باعث می‌شوند محرک‌های معمولی برای آن‌ها خاص و شگفت‌انگیز به نظر برسند و متفاوت از آنچه هستند به نظر می‌آیند.

فردی که به مصرف این مواد روی می‌آورد به دنبال رهایی از دنیا و واقعیت آن است و این مواد هم با تاثیر گذاشتن بر قسمت‌های مختلف مغز، شرایط را برای رهایی آن‌ها و رفتن به فضای ذهنی و زندگی براساس توهم‌های آن‌ها مهیا می‌کنند.

راه ترک کردن مواد توهم‌زا چیست؟

به دلیل اینکه مواد مخدر توهم‌زا وابستگی فیزیکی کمی دارند، برای ترک و قطع استفاده آن‌ها معمولا نیازی به دارو درمانی نیست.

بیشترین تمرکز در روند ترک اعتیاد این مواد بر روی رفتار و روان درمانی است. به همین دلیل حتما حتما باید قبل و در حین درمان وابستگی از یک روانپزشک کمک گرفت.

خوشبختانه با وجود خدمات پزشکی آنلاین و مجازی شما به راحتی می‌توانید حتی بدون نیاز به مراجعه حضوری از یک روانپزشک انلاین کمک بگیرید.

از آنجایی که برای ترک مواد توهم‌زا نیازی به داروهای شیمیایی نیست، ترک مواد توهم‌زا می‌تواند در مراکز ترک اعتیاد یا حتی در منزل یا محیطی خارج از کمپ‌های ترک اعتیاد انجام شود. البته به هیچ عنوان نباید بدون مشورت با دکتر متخصص این کار انجام شود.

بنابراین توصیه می‌کنم قبل از هرگونه اقدامی با یک دکتر بیماری‌های مغز و اعصاب و دکتر توهم مشورت کنید تا آن‌ها با بررسی وضعیت بیمار بهترین راه برای رهایی از وابستگی به این مواد را به شما پیشنهاد دهند.

در نظر داشته باشید که مصرف مواد توهم‌زا آثار و عوارض بسیار ناگوار و گاها جبران‌ ناپذیری بر سلامت روح و روان و جسم فرد دارند اما ترک غیراصولی و نادرست آن‌ها می‌تواند عوارضی به مراتب بدتر برای فرد ایجاد کند.

معمولا مدت زمان ترک این مواد به صورت اصولی و درست نهایتا یک ماه است اما باز هم ممکن است براساس سن، میزان مصرف، وضعیت سلامتی و سایر عوامل درونی و محیطی این زمان تغییر کند.

همچنین خوب است بدانید فرد مصرف کننده در دوران ترک اعتیاد خود بسیار حساس، شکننده و تحریک‌پذیر خواهد شد و این دوران به ویژه دوران سم زدایی او با علائم و سختی‌های فراوانی همراه است.

به همین دلیل حضور دکتر متخصص و شرکت منظم در جلسات روان‌درمانی برای فرد بسیار بسیار بااهمیت و کمک کننده است.

چطور بهترین پزشک‌های متخصص را انتخاب کنیم؟

همانطور که خودتان هم می‌دانید ترک اعتیاد یک پروسه سخت و بی‌اندازه حساس و مهم است. مهمترین عامل در این روند پیدا کردن دکترهای متخصصی است که در روند درمان و ترک وابستگی به فرد مبتلا کمک کنند.

H:\۱\Screenshot_۲۰۲۲۰۷۲۲-۱۶۲۴۲۲_Chrome.jpg

همراهی پزشکی که تجربه ارتباط با افراد دارای اعتیاد را داشته باشد و از روند کامل درمانی و ترک آن اطلاع و آگاهی کامل دارد، می‌تواند باعث شود این دوران بسیار راحت‌تر، درست‌تر و با زمان کمتری برای فرد سپری شود.

در مقابل اگر پزشک مناسبی در این دوران همراه فرد نباشد، ممکن است عوارضی به مراتب بدتر و سخت‌تر گریبان فرد را بگیرد و حتی آسیب‌های جسمانی جبران ناپذیری هم برای او به وجود بیاید.

بنابراین با توجه میزان اهمیت بسیار زیاد این موضوع، تصمیم گرفتیم تا در این موضوع به شما کمک کنیم.

با توجه به اینکه در زمان ترک اعتیاد ممکن است هر زمانی از شبانه روز شما به کمک یک پزشک نیاز پیدا کنید و حتی شرایط فرد به گونه‌ای باشد که نتواند به صورت حضوری به پزشک مراجعه کند، بهترین انتخاب در این دوران کمک گرفتن از خدمات پزشکی آنلاین است.

پذیرش ۲۴ یک اپلیکیشن بسیار کاربردی است که با نصب آن شما به راحتی می‌توانید با صدها پزشک متخصص به صورت آنلاین در ارتباط باشید.

همچنین در روند ترک اعتیاد که ممکن است امکان مراجعه حضوری به پزشک را نداشته باشید، با نصب این اپلیکشن می‌توانید در کمترین زمان ممکن با بهترین دکتر مغز و اعصاب ارتباط بگیرید یا از مطالب مفید آن استفاده کنید.

چه زمانی باید برای توهم ناشی از اعتیاد به پزشک مراجعه کنیم؟

اعتیاد به‌خصوص اعتیاد به مواد توهم‌زا مسئله‌ای بسیار جدی و حساس است که باید هرچه زودتر درمان شود تا از آسیب‌ها و عوارض جبران ناپذیرش تا حدی جلوگیری شود.

با این حال تا زمانی که خود فرد مبتلا نخواهد و خودش تصمیم نگیرد هیچ‌کس حتی بهترین پزشک‌ها و مراکز هم نمی‌توانند کمکی به اون بکنند.

بنابراین هرزمانی که فرد مبتلا خودش تصمیم بگیرد به اعتیاد خود پایان دهد، باید در سریع‌ترین زمان ممکن به مراکز ترک اعتیاد و پزشکانی که می‌توانند در این راه به اون کمک کنند مراجعه کند.

همچنین اطرافیان فرد مصرف کننده نیز باید حتما قبل از شروع روند درمان به روانپزشک و پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند تا مواردی که لازم است رعایت کنند، نحوه رفتار با بیمار و اقدامات لازم در شرایط خاص را فرا بگیرند و به فرد مبتلا کمک کنند تا آسان‌تر دوره درمانش را بگذراند.

سوالات متداول درباره توهم در اثر اعتیاد

قوی‌ترین مواد توهم‌زا کدام است؟

قوی‌ترین روانگردان‌ها شیشه، دی ام تی و سالویا است که همگی از قوی‌ترین مواد مخدر توهم‌زا با عوارض بسیار زیاد هستند.

سم زدایی بدن چقدر زمان می‌برد؟

حدودا یک هفته تا ده روز از روند ترک اعتیاد مربوط به مرحله سم زدایی فرد مبتلا است.

احتمال برگشت به مواد پس از ترک وجود دارد؟

بله. مواد توهم‌زا به دلیل آثار مغزی و روانی که بر روی فرد می‌گذارند احتمال برگشت بیشتری هم نسبت به سایر مواد مخدر دارند.

۳.۲/۵ (۱۹ نظر)

منبع
americanaddictioncenters.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
238 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ارزو
ارزو
2 روز قبل

سلام
پدر من چند ساله که همیشه خیلی دور گردن خودش و اب میریزه و دست میکشه
میگه پشه اذیتم میکنه یجورایی مور مور میشه بدنش جوری ک گاهی ۱ساعت توی حمام اب میریزه..
ولی اصلا توهم نمیزنه،
بیشتر اوقات هم توی بیشتر کارها دخالت میکنه و نظر میده…
بنظرتون این مواد چیه؟
لطفا کسایی ک درک کردن مطلب رو و این صحنه واسشون تکرار شده پاسخ بدن
ممنون میشم

آخرین ویرایش 2 روز قبل توسط ارزو
...
...
4 روز قبل

من پدرم چندین ساله معتاده تا حالا توهم نزده بود ولی از چند ماه پیش رفتاراش شروع شد میگفت جن باهام حرف میزنه و از این حرفا شبا پا میشد میرقصید تو این هفته های آخر همش میگه همتون دارین نقشه میکشین بکشینم یهو میزنه زیر ظرف غذا میگه توش سمه میره خیابون برمیگرده میگه چند نفر فرستادید دنبالم با چاقو بزنن منو و کلی چیز دیگه اگه هم بخوایم سر و صدا بدیم کاری نداره هر چی تو دستش بیاد پرت میکنه آیا قابل درمان هست توهمش

مصطفی
مصطفی
4 روز قبل

کی گفتهدبادنکشیدن انسان توهم میزنه..توهم ردم در شیشه دو راه دارهدیا مصرف بیش از حد کرده باشه و کنارش بیخوابی چند شب داشته باشه ..مصرف و بیخوابی همراه با مصرفش باعث توهم میشه ..۲ این مواد شیشه روی بعضی از خونها سازگار نداری که بکشن میرن توی فاز که اون افراد بع هیچ صورت مصرف نکنند …و ترک شیشه نیاز به هیچ دکتری نداره هر کسی با هر مصرفی که باشه نهاتش گیرش که نیاد ۳ روز تا دوز خواب میره و یکم کسل میشه بدون کوچکترین دردی اتفاقعا یه خواب شیرینی میری بدون هیچ دردی ..اگه کسی خودش واقعا ترکش بخواد میتونه بدون درد راحت ترک کنهد‌‌درد تریاک یا متادون یا مواد دیگه هزار برابر بدتر شیشه هست ..کاکاش ترک تریاک و متادن هثل شیشه بود

سونیا
سونیا
5 روز قبل

سلام من ۵ماه پیش ۲کام گل کشیدم ترس دهنم خود به خود داشت بسته می شد که خودمو کنترل داشتم می کردم و خیلی ترس داشتم و همش می ترسیدم بمیرم بعد اون روز الان هرچی میشه دوباره میرم تو همون فاز فکر می کنم دوباره همون جوری دارم میشم بخدا خسته شدم الان ۵ما میگذره بعضی موقع ها قلبم درد میگیره با قفسه ای سینم قلبم تیر می کشه رفتم نوار قلب و اکو هم گرفتم مشکلی نداشت قبلن هم خیلی خوب داشتم زندگی می کردم ولی از روزی که اینو کشیدم اینجوری شدم الان هم فکر می کنم یه چیزی داره تو لپ هام حرکت می کنه شاید هم کمیکال بوده کشیدم لطفن لطفن لطفن خواهش می کنم اگه کسی می دونه کمکم کنه خداییش دارم زجر میکشم ۱۸سالمه

سونیا
سونیا
پاسخ به  سونیا
5 روز قبل

و جالبیش هم اینجاست که فقط من از توی دوستام اینجوری شدم

Ziba bi
Ziba bi
9 روز قبل

من برادرم عذاب میکشه چون نمیکشه شبا توهم میبینه گریه میکنه نمیدونم ازکجاشروع کنم کدوم دکتر کجا اصلا کاری بکنم؟ بدتر میشه؟ چاره چیه

Sadat
Sadat
22 روز قبل

سلام من ۵ سال ترامادول استفاده کردم یه شب باهاش زیادی شیرینی خوردم حالم بد شد چند ماهه ترک کردم اما حالت نشگی و منگی برام مونده گوشامم صدا میده لطفآ کمک کنین

فرشته
فرشته
30 روز قبل

آیا بیماری توهم با فردی خیالی صحبت کردن بعد از مصرف مواد شیشه درمان دارد

اشکان
اشکان
پاسخ به  فرشته
30 روز قبل

خیر

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  اشکان
9 روز قبل

بله ازبی خوابی زیاد

فرزاد
فرزاد
1 ماه قبل

سلام دادا تورو خدا کمکم کنید من ۴ماه پیش دو کام گل کشیدم توهم زدم حالت تهوع ترس لرزش کل بدنم قلبم خیلی می زد خلاصه فردای اون روز خوب شدم و رفتم سر کار همه چی خوب بود تا این که ۱ماه گذشت بعد ۱ماه دوباره همه ای اون توهم هارو داشتم الان ۳ما است میگذره همه شون باهامه یهو یه ترس میاد سراغم دهنم خشک میشه قلبم تند تند می زنم بالای دماغم احساس بی حسی می کنم حالم خیلی بده هرکس می دونه چمه تورو خدا بگید خیلی اذیتم

پیمان
پیمان
پاسخ به  فرزاد
16 روز قبل

سلام

فرزاد @
فرزاد @
پاسخ به  پیمان
14 روز قبل

سلام داداش

سیاوش
سیاوش
پاسخ به  فرزاد
15 روز قبل

خودتو ببند به آب، خیلی زیاد آب بخور. در بعضی ها که استعداد اسکیزوفرنی دارند ( در فک و فامیلتون احتمالا کسی هست) کشیدن مواد باعث میشه علائم اسکیزوفرنی بروز کنن، حتما به دکتر روانپزشک یا دکتر مغز و اعصاب مراجعه کن و هیچ وقت هیچوقت یه کامم نکش.

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  فرزاد
9 روز قبل

بهش فکر میکنی هی تکرار میکنی من ۱۵ سال موادمخدر ۲۱بار طول درمان داشتم من پس چی بگم ترک میکنم باز حوس باز شروع باز پشیمونی سراغم نگیرن اردوگاه کمپ.بهش فکر نکن

فرزاد
فرزاد
1 ماه قبل

سلام داداشا تورو خدا کمکم کنید من ۴ماه پیش ۲کام گل کشیدم توهم حالت تهوع احساس ترس اصطراب و زربان قلب بسیار بالایی گرفتم فردای آن روز خوب شدم و رفتم سر کار همه چی خوب بود ۱ماه از این داستان میگذره که دوباره همون حالت ها بهم دست داد از اون روز یک روز خش ندیدم همش حالم بده یه دفعه یه ترس میاد سراغم آیا خوب میشم تورو خدا یکی کمکم کنه خیلی اذیت میشم

آرامش
آرامش
1 ماه قبل

هیچکدوم از این حرفا رو قبول ندارم. هرکی. مواد بزنه توهم میزنه. اگه اون پزشک درسشو خونده ولی من خودم تجربش کردم. فقط ی مشت چرندیاته اولندش که اگه. ی آدم ورزشکار که تابحالم لب ب سیگارم نزده باشه بخاد بی خوابی بکشه اونم توهم میزنه. اونی معتادی ک میگید توهم میزنه ب چندتا نکته ربط دار یک چون بخابی کشیده دو یا تو جوی بوده. که بخاطر حرکات و رفتار و گفتار اون جمع توهم میزنه اونایی که. بیشتر تبر میزنن فقط بخاطر بیخابی زیادیه وگرنه اگه خواب میزون باشه تو جمعی نباشی که بخوام از قصد بهت تبر بدن تبر نمی‌زنی فقط بخاطر همین اسم توهم. خیلیا همجوره زندگیشون نابود شد بخاطر اینکه هیچ کس حرفشون. باور نداشت فقط میگفتن توهمه تف تو. دنیایی ک هر کی بخاد گوه کاریشو قلاف کنه میگه طرف تبر زده. چون باید. ب خواسته های خودش برسه دیگه تف ب آدمای بی زات.

میلاد
میلاد
پاسخ به  آرامش
5 روز قبل

مشکل اینجاست که تمام کسانی که مصرف مواد صنعتی رو دارن یه مشکل مشترک دارن اینکه به اطرافیان خود شک دارن و بجز گفته خودشون هیچ حرفی رو قبول ندارن

مسعود
مسعود
1 ماه قبل

مسعود

حجت الاه
حجت الاه
1 ماه قبل

من سوالم چیزدیگری بودمن مغزم بهم دستورمیده که شیشه یاسیگاربکشم وجبورم میکنه بکشم دلیلش چیه

مریم
مریم
پاسخ به  حجت الاه
1 ماه قبل

بره همه اینطوریه .. تو که فقط نیستی

محمد
محمد
پاسخ به  حجت الاه
1 ماه قبل

مغزتو بنداز سطل آشغالی

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  حجت الاه
9 روز قبل

چون هنوز بهش فکر میکنی خاطرات خوش بودن اولیه باهت خاطرات بد یکبار بهش فکر کنی دیگه سراغت نمیاد ادم سرطان بگیر اما معتاد نشه

...
...
2 ماه قبل

سلام تورخدا کمکم کنید من دختر مجرد هستم .چهار سال رابطه لانگ دارم با یه آقایی اون از شهر دیگه هس من شهر دیگه اون خیلی عاشقمه و به قول خودش خیلی خیلی منو دوس داره حاضر جانش بده واسم
چن روز پیش که پی داده زنگ زد تا رفتم دیدم خاموش هس گوشیش بعد چن روز از طریق خانوادش فهمیدم که بهم گفتن ما شک کردیم تریاک میکشه و بردیمش کمپ امتحانی
تورخدا نمیدونم چیکار کنم الان کمکم کنید راحتی چیزی بگین ….الان چن روزه هیچ خبری ازش ندارم آخه مگه میشه کسی که به خاطر من سیگار رو ترک کنه بره سمت تریاک الان

نه من چندین بار با پزشک حرف زدم ولی چه فایده دارد
نه من چندین بار با پزشک حرف زدم ولی چه فایده دارد
پاسخ به  ...
1 ماه قبل

آره اون شخص معتاد خواهش می کنم دنبالش نرو وزندگی ات را خراب نکن شما می توانید با یه شخص دیگه ارتباط عاشقانه ای داشته باشی چون اون شخص بعد از چند سال دیگه نسبت به او بی حس می شود وهمین طور شما من اینو با تجربه میگم وبا اعتماد به نفس کامل

مریم
مریم
پاسخ به  ...
1 ماه قبل

۲۱روز تو‌کمپ نگهش میدارن بعد میاد.. توروقرآن با یه آدم سالم ازدواج کن موادددد با هیچکی شوخی نداره حتی اونیکه عاشقه

مریم
مریم
پاسخ به  ...
1 ماه قبل

مام عاشقه همیمم ولی مواد همه چیو نابوددد میکنه من ۱۳سال تجربه دارم با کسیکه عاشقشم الانم ۲ماهه کمپه .. خریته مارو نکننن که بد پشیمون میشی

خشایار
خشایار
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

۱۳ سال ب

نرگس
نرگس
پاسخ به  ...
1 ماه قبل

خودتو درگیر احساسات نکن .چون اون تورو خیلی دوست داره .هیچ دلیلی نداره .خودتو بیچاره کنی .سعی کن یه انتخاب درست داشته باشی یک عمر با آرامش وخوشی زندگی کنی .زندگی با یک بیمار جز درد رنج وحسرت هیچی دیگه نیست

آرام
آرام
پاسخ به  ...
1 ماه قبل

اصصصلا دیگه بهش حتی سر سوزن فکر نکن، منم همین کارو کردم، فکر کردم با عشق همه چیز درست میشه،اما نشد، هفت ساله فقط بیچاره ترینم…. لطفا بی خیالش شو.. حتی اگر هیچ کسی نبود ازدواج کنی،خودت باش و خودت، ازدواج و عشق با این چیزها هیچ وقت یکجا جمع نمیشن….

Z.H
Z.H
2 ماه قبل

سلام همسرم چند سالی هست مواد استفاده میکنه ۳ سال پیش بردیم کمپ موند بعد ۴۰ روز رفتیم مرخص کردیم بهتر شده بود بعد چند ماه باز از رفتارش فهمیدم شروع کرده به استفاده مواد الان هم حدودا یک ماهی میشه توهم میشه تو خونه چوب به دست میچرخه میگه پشت در خونه چند نفر هستند من دیگه خسته شدم نمیدونم از دستش چه کار کنم آسایش رو آزمون گرفته

علی ۰۹۱۸۹۲۲۸۱۲۷
علی ۰۹۱۸۹۲۲۸۱۲۷
2 ماه قبل

سلام ببخشید این توهم میشه عمل کرد ینعی عمل کنی شخص هوس پواد مکند دوباره بازگشت داره

پرویزگراوند
پرویزگراوند
2 ماه قبل

سلام من مدت یکسال ونیم است شیشه مصرف میکن ومقدار کم بوده است الان سه روزه که نمیکشم ولی هنوز بعضی توهمات مثل صدای پچ پچ افرادی که کارهای منو زیرنظر دارن برام تکرار میشه آیا این طبیعیه؟

مریم
مریم
پاسخ به  پرویزگراوند
2 ماه قبل

شوهره منم عینه شما بود ولی چند ماه کمپ بود خوبع خوب شد پس شمام خوب میشید

خشایار
خشایار
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

میشه کمکم کنی ۰۹۱۹۸۱۶۰۹۵۵

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  پرویزگراوند
9 روز قبل

عادی تا یکسال خونه پرش باهات فکر میکنی چون بهش

منیره خاتون یقین
منیره خاتون یقین
2 ماه قبل

سلام. معتاد مواد مخدر هستم

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  منیره خاتون یقین
9 روز قبل

دعا میکنم همین اقرار میکنی دمت گرم پاک میشی

انتها
انتها
3 ماه قبل

سلام پسرم ۲۴سالشە ۷۰روزەنمیکشە مصرف گل داشته الان میخاد ازکمپ درش بیارم هنوز توهمات داره چکاربایدبکنم ب نفعمونه؟؟؟ممنون ازپاسخگویتون

سالار
سالار
پاسخ به  انتها
2 ماه قبل

سلام بامشاورکمپ درمیان بگذارید صلاح ببینه نگهش میدارم تشخیص به خوب شدن بده اجازه میده ترخیصش کنید

سالار
سالار
پاسخ به  انتها
2 ماه قبل

چون مصرف گل وشیشه تاثیر روی مخچه میگذارد زمان ما ازاین چیزها بود توهم زانبودن مواد افیونی بود الان شده موادی درعین سادگی تخریب زیادی دارن

مهدی
مهدی
پاسخ به  انتها
19 روز قبل

کمب دو ماه بسه. اگه اومد آرامش یادتون نره. اگه وسوسه شد بگو بیا باهم بدر مادر و بردار باهم بکشیم. اگه جایگزین میوه سبزی تفریح باهمی. یکسال باید باهم بودن رو فراموش نکنید

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  انتها
9 روز قبل

اینو کمپ دار گفته اگه گفته دروغ کمپ دار فقط دنبال پولن بیچاره کردن خانواده بمن گفتن فیتیله سیگار باغچه جمع کن داشتم جمع میکردم فیلمم به خانواده نشون ببین هنوز فریک ۱۰سال پیش

رقیه امیرزاده
رقیه امیرزاده
3 ماه قبل

سلام پسر من ۲۰ سال مواد میکشه الان دیگه خودش خسته شده و میگه کمک کنید چندین بار ترک کرده بازم رفته دنبالش کنگره ۶۰ میره خیلی هم علاقه داره بیمارستان عصاب و روان هم بستری شده شوک هم گرفته ولی بعد از چند ماه بازم رفته دنبالش پیش روان پزشک هم میره به طور مرتب اما الان چند روز داعما داره با خودش حرف میزنم توی خونه توی خیابون تور خدا من الان چکار کنم خیلی گناه داره

سالار
سالار
پاسخ به  رقیه امیرزاده
2 ماه قبل

باسلام خواهرگلم کلا راهایی که رفتید ازنظرمن اشتباه چون من خودم تجربه اعتیاد شدید به مواد هرویین روداشتم شوک دادن به مغز نظرشخصی من اینه اشتباهه هرکی انجام داده دقیقا شبیه پسرشما علایم عکس داده کنگره شسصت به نظر من یک بازار فروش جزوه وداروی شربت تریاکه که یازده ماه به بیمارتجویزمیکنن به نظر بنده که خودم مصرف کننده بودم وتمام راهایی که به ذهنتون میرسه رو امتحان کردم برا ترک وحتی دوباردست بکاری زدم که اصلا گفتنش جایزنبست به حدی که مرگم تاییدشدولی خدا نخواست دراخربامیل واراده خودم رفتم کمپ خودمو معرفی کردم وازچنگال اعتیاد تاحالا تونستم فرارکنم تاجایی که بدونم مواد ورفیق بازی حتی زمین بازی هستم بازم فرارمیکنم وجلسات niسعی کردم تاجایی که بتونم پشت گوش نندازم ازکارم میزنم جلسم میرم همین دوراه اول کمپ بعد جلسه

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  سالار
9 روز قبل

واقعا درست میگید من تازمان کلاس رفتنم خوب زندگی م روبراه بود الان باز دچار دگر گونی شدم ترس ترس ازگرفتن ازکمپ اردوگاهوو ازاینور قصط بدهکاری

مهدی
مهدی
پاسخ به  رقیه امیرزاده
19 روز قبل

کار تفریح خوردن میوه هرروز روسفره دعا کنید مثل na

زهرا
زهرا
3 ماه قبل

آیا بعد از از یاد بردن توهمات باید به فرد گفت ک چه کارهایی انجام داده ای وچه ضرر هایی دیده ای

مهدی
مهدی
پاسخ به  زهرا
19 روز قبل

نگویید خودش می‌داند. آرامش و کاربلد اولین گام بعد یکسال اونم جزئ بگید کم کم

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  زهرا
9 روز قبل

ضرر نباید بگید انرژی مثبت باشید

ناشناس
ناشناس
3 ماه قبل

A healthy mind, a healthy body, addicted men harm everyone

ليلا اسدی
ليلا اسدی
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید من شوهرم ۳سال هست که شیشه مصرف میکنه الان دوماه که دچار توهم شده فکر میکنه من باکسی رابطه دارم که دارم بهش خیانت میکنم همش فک میکنه دارن در موردش حرف میزنن دوتا دختر دارم چند بارهم دعوامون شد شبا از ترس که بلایی سرمون نیاره خوابم نمی‌بره باید چیکار کنم تو رو خدا یه راهی جلو پام بزارین

ترنم
ترنم
پاسخ به  ليلا اسدی
3 ماه قبل

فقط طلاق چون درمان نداره

سالار
سالار
پاسخ به  ترنم
2 ماه قبل

خانم ترنم شما بابیماری اعتیاد آشنایی دارید که با دیگران نسخه بهم خوردن زندگیشون میپیچی اجازه بدید اول تلاش کنند ایشون اگه نشد بعد آخرین راه ممکن همیشه هست اول سعی به بهبودی کنید همیشه بعد راهای کوتاه انتخاب کنید

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  سالار
9 روز قبل

افرین برشما

زهرا
زهرا
پاسخ به  ترنم
1 ماه قبل

بچه هامون چی می‌شود نامیده بچه ها را به من

سعید
سعید
پاسخ به  ترنم
18 روز قبل

چرا زندگی که با هزارتا امید آرزو ساختنش با یه کلمه طلاق میخواهید تمومش کنید چرا به خودت اجازه میدید زندگی دیگران رو به این راحتی نسخه اشو بپیچید .
آدمای بدتر از شوهر این خانم بودن الان ده سال پاکی دارند و دارن زندگی میکنند ..
ازاین بدترشم درمان شده ..خواهشن حرف مفت نزنید.شما تو زندگیتون بد اوردید طلاق گرفتید این راه به کس دیگه پیشنهاد نکنید…

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  سعید
9 روز قبل

افرین

حمید
حمید
پاسخ به  ليلا اسدی
3 ماه قبل

به مرورزمان ازبین میره وبفرست بره کلاسهای ان ای معتادان گمنام همچی درست میشه

مهین
مهین
پاسخ به  ليلا اسدی
3 ماه قبل

به نارانان بروید .دوست عزیز سرج کنین تو گوگل تو همه جای دنیا کمک کننده است

امیرعلی
امیرعلی
پاسخ به  ليلا اسدی
3 ماه قبل

سلام شرایط شما رو کاملا درک میکنم تا زمانی که ترک نکنه هر روزی که بگذره دست به کارهای خطرناکتری میزنه سعی کنید با انگیزه دادن تشویقش کنید بزای ترک کردن امیدوارم خودش زودتر این تصمیم بگیره

مهدی
مهدی
پاسخ به  ليلا اسدی
19 روز قبل

ترک داره من ترک کردم. ولی تاوانش فقط معتاد میدونه. ترک هر چیزی میشه

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  ليلا اسدی
9 روز قبل

بده بره کمپ اردوگاه بره درست نشد دیگه…

Rza
Rza
3 ماه قبل

بهترین کاری که با مصرف کننده توهمی باید انجام داد فقط مطالب علمی که شرایط اورا نوشته بگذارید بخونه ویا صوتی بگذارید گوش کنه

رها
رها
3 ماه قبل

سلام پدر من شیشه حشیش متادون مصرف کرده بردیم کمپ ۴۰ روز موند از وقتی اومده بیرون دچار بیماری توهم شده همش پیش دوتادکتر بردیم قرص داده ولی الان ی ماهه فایده نکرده قرص… خوب میشع ایا چیکار باید کنیم

حمید
حمید
پاسخ به  رها
3 ماه قبل

فقط باید بره جلسات ان ای

سالار
سالار
پاسخ به  رها
2 ماه قبل

زمانی که کمپ بوده کم بوده باید اجازه می‌دادید که مسکلشون کامل حل بشه توی محیط کمپ کمتراحساس بیماری میکنند چون همه هم دردن ودرکش میکنند شاید رفتارش براشما غیرعادی و غیرقابل تحمل باشه ولی تو محیط کمپ کمتراذیت میشن سوال بنده اینه چندسالگی شروع به مصرف کرده چون خیلی وقتها شروع مصرف درسن بالا آسیب بیشتروجدی تری میزنه که زمان بیشتری برای درمان لازمه که بعد از گذراندن دوران کمپ احتیاج به. پزشک مراجعه بشه وحتی دربیمارستان بستری و تحت درمان قرار بگیره

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  سالار
9 روز قبل

کمپ زیاد خوب نیست باز هروزسرمیزد یه بحث جدا۰

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  رها
9 روز قبل

ماشاالله برپدر همه باهم یه مدت طول میکشه فقط باید کلاس میبردی قرص دارو عقب میندازه باز باپزشک درمیون بگذارید

ح میرشاه ۰۹۱۱۵۴۲۱۳۰۳
ح میرشاه ۰۹۱۱۵۴۲۱۳۰۳
4 ماه قبل

تورو خدا یکی کمکم کنه من دیروز بعدظهر رفتم و کلی مواد مخدر رو بصورت ترکیبی برای اقدام به خودکشی همه چی داشت خوب پیش میرفت که یک خرمگس معرکه پیداش میشه و درب منزل منو می شکنه و میاد تو خونه چون من تنها زندگی میکنم حالا از شما ناجیان ما انسانها کمک میخوام هم پزشکان سرزمینم وهم درد کشیده اومدم ابروش درس کنم زدم رسیدم از دیشب تا همین حلان صد بار مردم وزنده شدم وای که چه عذابی داره تپش قلب شدید و بالارفتن فشار خون دست چپم جوری درد میکنه که فک میکنم یه جا منو گیر آوردن و دارن رگ های دستم رو میبرند دست چپم از بس درد کرده دیگه حسش نمیکنم یک رگی هم است که از رو بازوی چپ میره رو گردن ومیاه تو سر اون داره کلام میکنه وای که هرچی بیشتر میگذره شدت تپش قلب شدید تر هم میشه دیگه نمیتونم بنویسم تو رو خدا هر کی تجربه داره بگه چیکار کنم اثرات این خوارکسدها بده خدایا نباشی با عشقم باشم دمتگرم گزاشتی زندگی با عشقی داشته باشیم دمتگرم دیگه بزار یه مرگ بی درد داشته باشم همه چی

مریم
مریم
پاسخ به  ح میرشاه ۰۹۱۱۵۴۲۱۳۰۳
2 ماه قبل

بابا ترک کننن ببین زندگی چه قشنگ میشه

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  ح میرشاه ۰۹۱۱۵۴۲۱۳۰۳
9 روز قبل

مصرف داری هنوز برای اونه وژدان درد سراغت امده خودتو نمیتونی گول بزنی

مریم
مریم
4 ماه قبل

سلام من پسرم از ۱۴ سالگی مواد مخدر استفاده مکرده الان ۲۳ سالشه همه نوع استفاده مکنه مخصوصاً کمیکال الان سه سال که ما میبرمش کمپ تا از کمپ میارمش بیرون بازم میره مصرف می‌کنه به خاطر مواد دچار بیماری اسکیزوفرنی شده پیش روان پزشک هم بردیم بیمارستان اعصاب بستری کردم از شوک درمانی هم‌ استفاده کردیم ولی فایده‌ای ندارد لطفاً من راهنمایی کنید که باید چه کار کنم مرسی

رها
رها
پاسخ به  مریم
3 ماه قبل

پدر منم اینجوری شده الان ی ماهه دکتر میبریم ولی خوب نشده متاسفانه

حمید
حمید
پاسخ به  رها
3 ماه قبل

فقط جلسات ان ای معتادان گمنام

ترنم
ترنم
پاسخ به  مریم
3 ماه قبل

درمان نداره فقط باید خودش بخواد

حمید
حمید
پاسخ به  مریم
3 ماه قبل

فقط جلسات ان ای معتادان گمنام

سالار
سالار
پاسخ به  حمید
2 ماه قبل

هیچ معتادی ترک نمی‌کند مگر اینکه به عجزبیاد من حتی باکمپ اجباری هم مخالفم ولی دربعضی موارد بناچار باید دست به دامن کمپ اجباری زد که فردبیماربه خودش یا بقیه اعضای خانواده صدمه نزنه کمپ اجباری براکسی که واقعا داره آسیب میزنه بخودش و دیگران هرچند ناخواسته وطبق اراده مصرف. مواد رفتارکنه واراده شخصیش ازدست داده باشه ومتوجه رفتار آسیب رسانش نباشه

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  سالار
9 روز قبل

بله درست میگید اما.،..

سالار
سالار
پاسخ به  حمید
2 ماه قبل

تاکسی اول پاک نشه حرفای جلسه توی گوش وذهنش تاثیری نداره وفردبیماری که مبتلا به اعتیادم فکرمیکنه یک قدم ازبقیه جلوتره وتمام حرفای که میگن بهش بلده واصلا به اینکه معتاده اعتقاد ندارم وحرفش اینه که هروقت دلش بخواد نمی‌کشه وبدترین اعتیاد اینه که انکارش کنی ومنکربیماری اعتیادت بشی درمان این افراد هم سخت تره هم زمان و هزینه برچون نمیخان قبول کنم که معتادن وراحت میرن سمتش بعدی مدت ترک کردن حالا چه تمایلی چه اجباری ازطرف خانواده

سالار
سالار
پاسخ به  مریم
2 ماه قبل

خواهرگلم ایشون که یک شبه گرفتارنشده که انتظار دارید بای مدت کوتاه خوب بشه خدابرااونایی نسازه که این مواده واردمیکنندو دردسترس بچه های نوجوان قرارمیدن کیمیکال ۸۰۰برابرحشیش قوی تروتوهم زاترهستش اول سعی کنید مصرفش قطع بشه احتمالا شما کمپی که بردید زیر۲۱روزترخیص کردید یا نهایتا ۲۱روزترخیصش کردید مواد روانگردان با این دوره های کوتاه درمان نمیشه چون حیرانیش توذهن مصرف کننده هست حتی در زمان ۲۱روز لحظه شماری میکنن که بیان بیرون ومصرف کنن موادافیونی تخریبش جسمیه مواد روانگردان تخریبش مغزیه وروی مخچه تاثیرمیگذاردوزمان می‌بره تا بازسازی بشه مخچه شما کمپ که بردینش ازمدیرکمپ ومشاورکمپ بخاید تا زمان لازم پسرتون نگه دارن من دیدم حتی بعدازچنددوره فردمصرف کننده بازم هم رفتارغیرعادی ازخودش نشون داده مثل بی دلیل خندیدن باخودش حرف زدن وووووو شما فقط ی کمپ مجازببریدش وبه مشاورکمپ بگید تازمانی که صلاح دیدید نگهش داره همین بعدش خودشون راهکارمیدن بهتون نگران نباشید به امید خدا حل میشه مشکلتون

مهدی
مهدی
پاسخ به  مریم
19 روز قبل

باهاش آرامش صحبت کنید باید کار کنه و سرزنش نشه

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  مریم
9 روز قبل

دکتر راهش نیست کلاس ان ای یه روزه معتاد نشده یه روز ه دکتر خوب کنه شک دادن درست نیست

مهدی
مهدی
4 ماه قبل

من دیروز چند پک کیمو کال کشیدم ولی الان هم فکر‌میکنم حالم جوریه که دارم توهم میزنم با اینکه توهمی ندارم ولی فکر میکنم هنوز تو همون حالت توهمی هستم چیکار کنم کم کم داره حالم بد میشه

سالار
سالار
پاسخ به  مهدی
2 ماه قبل

کیمیکال مواد خطرناکیه ومصرفش باعث زبانهایی خیلی جدی میشه تو زندگیت برا ازبین بردن حالت گل وبنزای میگن فلفل سیاه بخور سعی کن آب زیاد بخوری میوه زیاد بخوراین حالت استرست که فکرمیکنی توهمه ازبین میره ولی کیمیکال چون اسپری شیمیایی بهش میزنن وحشتناکه ازحشیش وگل ۸۰۰برابرقوی تروتوهم زاترهستش

مهدی
مهدی
پاسخ به  سالار
19 روز قبل

گل و حشیش یکی. بنزای و کمیک یکی. ترکشون ترک بستنی نیست فقط راهش مهمه. سعی کن تو جمع بکش ترکش میکنی

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  مهدی
9 روز قبل

نزن اخه مواد شد اونم یوری میشی تابلو ابروبر

تیی
تیی
4 ماه قبل

سلام برادرن حدود ۱ماهه اعتیاد رو در کمپ ترک کرده ولی هنوز مثل روز اول ک بردیمش ترک توهم میزنه،ایا عادیه؟میترسم برا همیشه دیونه بمونه
مصرفش فک کنم شربت متادون و قرص دیازپام بوده

دنیا
دنیا
پاسخ به  تیی
4 ماه قبل

سلام منم برادرم بعد سه ماه هنوز همین طوره خ نگرانشیم

سالار
سالار
پاسخ به  دنیا
2 ماه قبل

کسایی که قرص مصرف کردن باید تحت نظرپزشک داروهای قطع بشه دکتربراشون داروهای دوزپایین می‌نویسه وبه مرورقطعش می‌کنه نه فقط کسایی که اعتیاد دارن کسایی هم که تحت نظر پزشک داروی آرامبخش استفاده میکنم نمیشه خودسرانه قطعش کرد چون احتمال ی سری چیزهاهستش مثل تشنج ناگهانی

حمید
حمید
پاسخ به  تیی
3 ماه قبل

ببرید کلاس ان ای معتادان گمنام

سالار
سالار
پاسخ به  حمید
2 ماه قبل

اقاحمید گل کسی که هنوز علایم بیماری درش آشکاره جلسات niچکاری میتواندبراش انجام بده کسی که هنوز گوشش شنوایی حرفی نیست وفقط حرف حرف خودشه فعلا ودارباخوب نشدن بیماریش میجنگد جلسه چکارش کنه می‌دونی جلسه چه میگه میگه کسی که ازنظرفیزیکی به‌ پاکی کامل رسیدمیتواندبیاید نودجلسه درجلسات niشرکت کندتابشنود وشنیدن ونشستن درجلسه رایادبگیرد وعادت کندبه نظرات دیگران حتی اگر صحبت اشتباهی کرده شداحترام بگذارد وسکوت کندبعدازنودجلسه مشارکت وگفتگوکند وباعلم واگاهی عقلی نه احساسی راهنمایی برای خود برگزیند وازاین پس میتواندمشکلات خودرا برایشان درمیان بگذارد وهرچه راهنمایش گفت بپذیرد که پیداکردن راهنما نیزخودچندشرط دارداول پاکی بالای راهنما نداشتن لغزدردوران پاکی راهنما ووووو
دوست عزیز هرکسی دراول راه جلسه کارآمدی برایش ندارد چون زمان مصرف گوش شنیدنی نیست و همیشه خودرابرترازدیگران میدانیم وفکرمیکنیم این حرفای وعجزهای گفته شده درجلسات سخنان بیهوده ای هستند

اسماعیل
اسماعیل
پاسخ به  تیی
3 ماه قبل

توهم زدنش فقط بخاطر مصرف قرص خواب هستش چون عادت کرده با قرص خوردت بخوابه الان سیستم اعصاب وروانش بهم ریخته هنوز هم اثرات قرص وجود داره اگه بتونه بخوابه براش خیلی خوبه

سالار
سالار
پاسخ به  تیی
2 ماه قبل

متادن توهم نداره تخریبش ازموادبدتره توهم ندارم چه مدتی کمپ بوده؟؟؟؟

سالار
سالار
پاسخ به  تیی
2 ماه قبل

متادن توهم نداره بیماری که دچاره توهمه معمولا روانگردان استفاده کرده درضمن کسی که به مرحله توهم میرسه با یک ماه کمپ خوب نمیشه باید حداقل چهار پنج دوره زمانه کمپ تااونجا باهمدرداش راحت به درمان برسه

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  تیی
9 روز قبل

عادی بروش نیارید ارام بزارید هواستون باشه

نیما
نیما
4 ماه قبل

من از سال ۹۳ کمیکال میکشیدم بهتره بگم بونزای تا سال ۹۹ کم شدش و منم چون نبودش نکشیدم تقریبا ۶ ماه گذشت یجوری رفتم سمش که اصلا انگار نه انگار ۶ ماهه پاک بودم جوری مواد گذاشتم کنار که اصلا انگار اینکاره نبودم ولی دباره میزنم چیکار کنم نکشم حال میده چیکار کنم یهو میزارم کنار بدون کمپو دارو هیچی مصرف نمیکنم یهو سر ۶ ماه عوض میشم میرم سر خونه اول کمک کمک

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط نیما
دنیا
دنیا
پاسخ به  نیما
4 ماه قبل

برادرم مث شماست به شدت از این کارش متنفرم که نمیتونه جلوی هوسش به موادو بگیره و بعد ترک دوبار شروع می‌کنه تو رو خدا یه ذره هم به فکر اطرافیان تون باشین زندگی همش شادی های بیهوده نیست

حمید
حمید
پاسخ به  دنیا
3 ماه قبل

سلام بفرستید بره کلاس انجمن. معتادان گمنام

سالار
سالار
پاسخ به  دنیا
2 ماه قبل

مطئن باشید هیچ شادی پرمصرف مواد نیست لامصب زورداره زورش اینقدرزیاده در یک لحظه کل مغزت دست میگیره راهش شناخت بیماری اعتیاده وقتی شناخت داشته باشی میتونی کنترلش کنی و هروقت تونستی بگی من درقبال مواد ضعیفم وزمانی که یکبارمصرف کردم دیگه هیچ قدرت وکنترلی در مقابلش ندارم سمتش نمیری وقتی بفهمی زورش خیلی زیاده مشخصی نیست که در مقابل زورمواد بتونه دوام بیاره مگرپرهیز اریک بارمصرف

مریم
مریم
پاسخ به  دنیا
2 ماه قبل

راس میگه

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  دنیا
9 روز قبل

اردوگاه کرج .یاکلاس ان ای

قبادی مشاور ترک اعتیاد
قبادی مشاور ترک اعتیاد
پاسخ به  نیما
4 ماه قبل

۰۹۹۳۴۴۹۴۴۸۳

مهین
مهین
پاسخ به  نیما
3 ماه قبل

دوست عزیز خدا قوت تبریک میگم بهتون ..لغزش جزعی از زندگیست ..دوباره از نو شروع کنید ..خداوند رو دعوت کن به زندگیت ..وله جلسات naکه جهانی هست وگمنامه ..بپیوندید…هر روز معجزه است

سالار
سالار
پاسخ به  مهین
2 ماه قبل

کسانی گرفتاراعتیادهستن که اعتیاد نشناختن وازلغزش دوباره ودوباره حراسی ندارن چون آگاهی ندارن که یک بارمصرف برای یک عمرالوده ماندن کافیست

مریم
مریم
پاسخ به  سالار
2 ماه قبل

چطوری باید اعتیادو بشناسیم

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  مریم
9 روز قبل

تابلو صحبت زیاد سریه طرف میره پا یه طرف چرت میزنه دهن کف کرده چشا دودو میکنه

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  نیما
9 روز قبل

اردوگاه بری دیگه نمیکشی کرج

ارمین
ارمین
4 ماه قبل

سلام پسرم گل کشیده ولی ۶ماهه نمی‌کشه اما هی توهم داره با چاقو خودشو زخمی کرده دو سه نفر با چاقو زخمی کرده الان زندانه چکار کنم تو را خدا کمکم کنید خیلی میترسم دیروز از زندان زنگ زدن میگن ببرش ورمنجه این دیگه خوب نمیشه چکار کنم کمکم کنید

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  ارمین
9 روز قبل

زن میخواد عشقش ازدست داده تو مصرف الان تنهایی پشیمونی باهاش راهش کلاس ان ای.یابدش اردوگاه کرج درستش تحویل میدن

مهرداد
مهرداد
5 ماه قبل

سلام. یکی از آشنایان من چند روزی هست لب و چشمانش را به یک طرف می چرخاند و دستانش را به هم می نالد. یا دست به موهایش می کشد. یا از پشت پنجره پایین را نگاه می کند و با خودش حرف میزند. خواهشاً اگر کسی می تواند راهنمایی ام بکند. خودم اطلاعات خیلی کمی دارم. نمی دانم چی مصرف می کند. من باید چکار بکنم

امیر
امیر
پاسخ به  مهرداد
4 ماه قبل

خدا بده برکت انقد شیشه زده بخاطر اینکه کسی نفهمه داره پنهانکاری می‌کنه تازه شروع کرده سعی می‌کنه کسی نفهمه ولی همه بجز خودش فهمیدن

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  امیر
9 روز قبل

⚘⚘

حمید
حمید
پاسخ به  مهرداد
3 ماه قبل

شیشه

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  مهرداد
9 روز قبل

شوشه البته باز باید دید ندیده درست نیست

کاظم
کاظم
5 ماه قبل

سلام من معتاد به شیشه وتریاک توهمزده چیه نظر خودم هرچه بوده یانه خوب به یاد نمی آورم زن و بچه هام ترک خونه کرده حدود ده ماه است که تنهام مرا اذیت میکنند راهنمایی لطفا

محمد
محمد
پاسخ به  کاظم
5 ماه قبل

جلساتNA

امیر
امیر
پاسخ به  کاظم
4 ماه قبل

من حدود ۱۲سال مصرف شیشه دعوا قرص داشتم زن زندگی همه رفت هیچی بهم جواب نداد نه دکتر نه روانشناس هیچی بالا چند بار خود کشی کردم ولی زنده موندم تو اوج نابودی خسته هم نشده بودم تنها چیزی که باعث شد پاک بشم فقط دلم بحال جوانی زیبای خودم سوخت که شاید دوباره برگرده خدارا شکر بر گشت همین باعث شد ترک کنم بهم امید بده یه حدف برا پاک شدنت پیدا کن که با هیچ چیز عوضش نکنی بقیه چیزا خدا بزرگه همه بر میگردن

سالار
سالار
پاسخ به  امیر
2 ماه قبل

شعارجلسات niهمینه میگه اول خودت دوم خودت سوم خودت بخاطرخودت شخصیتت وچیزهایی که ازان توعه پاک باش نه بخاطر کسی یا چیزی چون بخاطر کسی یا چیزی پاک بشی میشه ترک شرطی وزمانی که اون شرطی که بخاطرش ترک کردی ازت بگیرن یاازدست بدی دوباره معتادی بلا شک تنها چیزی که نمیشه ازکسی کرفتش خودشه وداشته های وجودییش پیس اول واخرپاکیت بهانه خودت باش

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  سالار
9 روز قبل
مریم
مریم
پاسخ به  امیر
2 ماه قبل

آفرررررررینننننن آفرین

سالار
سالار
پاسخ به  کاظم
2 ماه قبل

دوست عزیز شمااول سعی به پاک شدن خودت بکن زمانی که ازخودت مطمئن شدی که واقعا پاک هستی میتونی بخانوادت اطمینان بدی که سالم هستی وترسشون ازرفتاربیمارگونه شمابریزه البته درصورتی که رفتارببمارگونه نداشته باشی واقعا اونهاهم مطمئن باش برمیگردن کنارت وبه زندگی خوب پاکت ادامه میدن

مریم
مریم
پاسخ به  کاظم
2 ماه قبل

فقط ترک کن اونام برمیگردند یه زندگیه شاد براشون درس کن

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  کاظم
9 روز قبل

زدی پاچوندی زندگی قشنگ یاد میاری برو کلاس انی ای .یایه سر به اردوگاه کرج بزن درست میشی اونا زمان بر برگردن اما شدنی

سمیه
سمیه
5 ماه قبل

سلام من شوهر خواهرم نزدیک دوماه دچار مواد مخدر به شیشه شده.چیکاری از دستمون برمیاد تو خونه براش انجام بدیم

امیر
امیر
پاسخ به  سمیه
4 ماه قبل

چند نوع معتاد داری یکی با محبت یکی با زور یکی دوتاش امتحان کنید بینم کدوم جواب میده اگه مصرف شیشه داره تنها راه نجاتش دکتر مغز اعصابه وگر نه مرفین فقط اراده خودشو رحمت الهی می‌تونه پاکش کنه

سالار
سالار
پاسخ به  امیر
2 ماه قبل

داداش گلم شما نسبت به بیماری اعتیاد آگاهی کافی ندارید لطفاً کسی درراه پاکی ناامید نکنیدممنونم دوست خوبم شاید معتاد باشی یا اصرافت اعتیاد یاد باشه ولی این بیماری باید کامل شناخت تابتونی راهکارش پیداکنیم بازم ممنون ازت

قبادی مشاور ترک اعتیاد
قبادی مشاور ترک اعتیاد
پاسخ به  سمیه
4 ماه قبل

میتونم کمکتون کنم ۰۹۹۳۴۴۹۴۴۸۳

پاسخ به قبادی
پاسخ به قبادی
پاسخ به  قبادی مشاور ترک اعتیاد
2 ماه قبل

خودتی خجالت بکش

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  قبادی مشاور ترک اعتیاد
9 روز قبل

کمپی یاروانپزشک

سمیه
سمیه
پاسخ به  سمیه
3 ماه قبل

کنگره ۶۰

سالار
سالار
پاسخ به  سمیه
2 ماه قبل

سلام توخونه بدتردیوانش میکنید اگه واقعا دوماهه تازیادترتخریب نشده ببریدش کمپ وتازمانی که کمپ صلاح ندید نه به دیدنش برید نه زنگ بزنید نه ترخیصش کنید وبعدازپاک شدن کاملش معرفیش میکنن جلسات niوقتی رفت سرجلساتش نودجلسه گوش دادتازه متوجه میشه بایدچکارکنه بعدازنودجلسه گوش دادن باعلم واگاهی ی راهنما میگیره که بعدش باراهنماس که چجوری برخوردکنه که پاک بمانه

سالار
سالار
پاسخ به  سمیه
2 ماه قبل

من اشخاصی باسواد بالا درحددکترادیدم که به شیشه و هرویین همزمان گرفتارشدن بخدای لاشریک استاد دانشگاه بوده بحدی توهوماتش بالا بودکه خانوادش می‌ترسیدند مشکلاتی غیرقابل جبران براش پیش بیاد چون خودش به جای اشخاصی معرفی میکردومیخاست مردم باهاش بیعت کنند که واقعا خطرناک بود اوضاعش خانواده پیگری هم داشت از بیمارستان روانی شروع کردن تا متخصصهای مغزواعصاب مطبهاب خصوصی هیچکدوم جواب نداد که بدترشد آخرش یکی ازکمپهای مجاز بانگهداشتنش بصورت چنددوره درکمپ باعث شد که بهبودپیداکنه البته حال روز این دکترما جوری نبود که به راضی بیاد مجبورا باترفند بردیم تحویل کمپ دادیم اگه اشتباه نکنم شش ماه درکمپ اقامت داشت به دوران کمپش‌حالش خوب شد ونامه دادن بهش که بهبودیافته وزنش برگشت سرخانه زندگیش

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  سالار
9 روز قبل

اگاهی هرچیزو داشته باشه بره سمتش خیلی بهتر تاندونی خداکمک

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  سمیه
9 روز قبل

اردوگاه کرج

مهدی
مهدی
6 ماه قبل

سلام من چندسالی بود مواد مصرف میکردم هرچی بود مصرف میکردم تریاک ناس ولی تا چندسال پیش که حشیش مصرف میکردم بعدش سیگار تنها. حالا حدود۱۸روز ترک کردم هیچی مصرف نمیکنم دوستان عزیزم گوش کنید فقط صبر تحمل کنید دمنوش آرامش‌بخش و ورزش پیاده روی. گوش دادن موسیقی از آدامس کشک شکلات هم استفاده کنید کسانی که در خانه ترک میکنن اطرافیان کمکشون کنن یک دوهفته سر به سرشون نزارید درک کنید بزارید حالشون خوب بشه برگردن به زندگی هیچی حال خوب نمیشه توهم جز اینکه نابودت کنه هیچی نداره بازم تحمل صبر استقامت اراده کنترل اعصاب و بدن و رفتار همه چی درست میشه قوای جنسی هم اوکی میشه یکی از ترفندهای نیکوتین اینکه میخاد هر طور شده شما رو برگردانه سمت خودش. مراقب باشید به گذشته اشتباهات فکر کنید ولی افسوس نخورید چون فکر کردن دست ما نیست با مصرف مواد چیزی درست نمیشه. آرامش نداری با ترکش به همه چی میرسی تحمل صبر استقامت

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  مهدی
9 روز قبل

مشهدی

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  مهدی
9 روز قبل

برو بخواب ترک کن هنوزم اره

مهدی
مهدی
6 ماه قبل

سلام من چندسالی بود مواد مصرف میکردم هرچی بود مصرف میکردم ولی تا چندسال پیش که حشیش مصرف میکردم بعدش سیگار خالی بعد از اون ناس چندسال استفاده کردم. حالا حدود۱۸روز ترک کردم هیچی مصرف نمیکنم دوستان عزیزم گوش کنید فقط صبر تحمل کنید دمنوش آرامش‌بخش و ورزش پیاده روی. گوش دادن موسیقی کسانی که در خانه ترک میکنن اطرافیان کمکشون کنن یک دوهفته سر به سرشون نزارید درک کنید بزارید حالشون خوب بشه برگردن به زندگی هیچی حال خوب نمیشه توهم جز اینکه نابودت کنه هیچی نداره بازم تحمل صبر استقامت اراده کنترل اعصاب و بدن و رفتار همه چی درست میشه راستی نیروی قوای جنسی هم اوکی میشه خدانگهدار

عاطی
عاطی
7 ماه قبل

سلام. برادرم ۲۳سالشه . همش به ی جا خیره میشه. مثلا ی خاطره ایی رو تعریف که میکنه یهو وسطش خیره میشه سکوت میکنه. بعدش میگه یکی پیشمه بهم دستور میده چیکار میکنن.

امیر
امیر
پاسخ به  عاطی
5 ماه قبل

داداشت همزاد پیدا کرده بخاطر مصرف زیاد کیمیکال و گل

محمد
محمد
پاسخ به  عاطی
5 ماه قبل

متاسفانه شیشه مصرف می‌کند

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  محمد
9 روز قبل

درمان اردوگاه کرج راه درست کردنش

حمید
حمید
پاسخ به  عاطی
3 ماه قبل

سلام ببرش کلاس انجمن معتادان گفتاردرمانی اینا حل میشه نگران نباش

سالار
سالار
پاسخ به  عاطی
2 ماه قبل

متاسفانه عوارض گل وبنزای واسکای وکیمیکال هستش و همیشه فکرمیکمندذهن طرف مقابلی که باهاشان هم. صحبته میتونن بخونن وپیش بینی کنم که چه میخواهد بگوید وهرچه میگویی که حرف که درذهنم بود این نیست که توحدس زدی میگوید حالاکه من گفتم حرفت عوض کردی میگویند من میتوانم ذهن بقیه را بخوانم وچشم سوم دارم اگر کسی در اطرافتان ازاین صحبت‌ها کرد وگفت چشم سوم دارم ذهنتان را می‌خوانم شک نکنید گل بنزای اسکای وباکبمبکال مصرف کرده و بعد ازبین رفتن اثرگل یاهذکدام ازموادی که اسم بردم درحالت چرت سنگینی میروند که گاها منجربه خوابهای ببموقعه وبیجا مبشودببجامنظورم این است که فرقی نمیکند کجا باشنددرخیابان یا پشت فرمان خودرو درمدرسه سرکاریاهذچابی دیگرباشدممکن است اتفاق بی افتد

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  عاطی
9 روز قبل

اردوگاه کرج

الهه بیاتی پوده
الهه بیاتی پوده
7 ماه قبل

سلام پسرم ۲۵ ساله است ۲۳ بار بردمش کمپ حدود ۸ ماه هست هم شیشه هم هرویین و هم کلونازپام مصرف میکنه یک هفته هست حالش روز به روز بدتر میشود میگه بهم میگن پاشو یکی بهم میگه پاشو بریم میگه بهم میگن نماز بخون خیلی زیاد حرفهای بیهودی میزنه تهدید به کشتن و زدن ما میکنه لطفا هر چه سریعتر راهنمایی کنید

فرهمند
فرهمند
پاسخ به  الهه بیاتی پوده
5 ماه قبل

با سلام
مادر گرامی به خدا قسم بعضیا اذیتش میکنن،ی وسیله ی هست ب ی شکلی در گوش قرار میگیره و هرچی با دهانه بسته بگه میشنون این وسیله بی نهایت ریزه،نمیخوام پر حرفی کنم اما توروخدا سر به سرش نزارید ایشون الان داغونه،
بیشتر سعی کنید بهش بچسبید چورری که گوش شما با گوش آقا پسرتون نزدیکترین شه شاید دردشون بهتر متوجه شدید،درضمن قول بدید حرف هیچکی رو ک پشت آقا پسرتون صبحت میکنن رو گوش ندید، مخصوصا اونایی که دارن خوبیشو میگن چون با هزار منظور میگن،فقط به آقا پسرتون برسید،چیزی که آقا پسرتون میگن لطفا شما بهش نه نگید چون براش عزیزتر میشه،(فقط به آقا پسرتون برسید)

Emadi
Emadi
پاسخ به  فرهمند
4 ماه قبل

به جای این چرندیات برو ترک کن احمق،بیخودی توی دل یه مادر زجر کشیده رو خالی نکن،دست ازین چرت و پرت ها بردار،روش درمان ماتریکس که برای درمان افراد شیشه ای هست رو شنیدی،جواب همه این چرت گویی هارو توش بهت میده و میگه که این توهمات ناشی از چیه

سالار
سالار
پاسخ به  فرهمند
2 ماه قبل

دوست عزیزنسخته براخودت نگه دار معلومه شماهم چشم سوم داری وارذهن دیگران باخبری؟

Emadi
Emadi
پاسخ به  الهه بیاتی پوده
4 ماه قبل

خانم عزیز این شخصی هم که به شما پاسخ داده احتمالا مصرف کننده شیشه هست،این چیزایی که پسرتون میگن توهمه و اثرات مخرب مواده،با روانپزشک یه کمپ که با همین موارد خیلی سر و کار دارن مشورت کنید بهتون میگن که مشکل پسرتون به چه شکله،انشاالله سلامتی پسر گلتون

امیر
امیر
پاسخ به  الهه بیاتی پوده
4 ماه قبل

مادر من خواهر من کلوناز خودش از تمام موادها بتره شیشه و دعوا درمان داره ولی قرص نه چون مصرف نکنه به سرش میزنه تنها راه نجاتش اینه که از دادگاه نامه بگیری بدون اینکه بفهمه ۶تایک سال بهدازیش کمپ اونم با کمپیا هما هنگ کنید که مصرف کلوناز داره که قرص زد تشنج بهش بدن بعد سه ما اسر قرص‌ها که از سرش رفت تازه یادش میاد که دعوا شیشه هم زده بعد قرص خودش باعث غلظ خون میشه به مرور زمان یا خونش سفت میشه سکته می‌کنه از دستت میره یا قرص میخوره مواد روش میزنه بازم همون حال داره احتمال داره نمیره رو دستت بمونه پس دلسوزی بیجا نکن هرچه زودتر از دادگاه نامه بگیر بفرسش کمپ

امیر
امیر
پاسخ به  امیر
4 ماه قبل

مادر حرف کسی گوش نکن من ۱۳سال مصرف داشتم بهم خوبی میکردم انتظارم می‌رفت بال انتشار داشتم موقعه مصرف دست پامم مالش بدن معتاد دست خودمون نیست ببین مادر من منو اندازه موی سرم انداخت کمپ ولی. از رو دوست داشتن زیاد دلسوزی بیجا سره ده روز ۱۵روز دلش تاقت نمی‌آورد میمود دنبالم منم تا میومدم بیرون بعد چند روز مصرف میکردم آخرش مادرم رفت کربلا خواهرم ۳ماه منو فرستاد کمپ هرچه مادرم گفته بود پسرم کجاست گفته بود رفته بندر گوشیم نبرده ولی زنگ میزنم میگه بر مگردم بعد ۳ماه اومد دنبالم با زبون خوش منو برد پیش یه روانشناس هرچه بهانه آوردم چرا انقد زیاد تو کمپ بودم باید بزنم با یه زبونی با محبت بهم فهموندن که ما خوب تورا خواستیم اگه بد تورا میخاستم زنگ می‌زدیم ۱۱۰که از خونه بندازنت بیرون خلاصه قبول کردم که بخاطر جوانی خودم که خوب از بدنم بره بیرون درد نداشته باشم باید انقد میموندم معتاد بهش محبت کنی من خودم معتاد بودم بعد یه مدت انتظار داره بری جنسشم براش بخری حالا خود دانی باز تصمیم با خودته

سالار
سالار
پاسخ به  امیر
2 ماه قبل

نیازی به نامه دادگاه نیست شخصا بشه معرف وضامنش تاایشون نخوادهیچ قدرتی نمیتونه ازکمپ ببرتش منم ازشون زمان اقامت کمپ پرسیدم میخواستم بعدازجواب ایشون بگم که راه بسیار است زیریکسال داخل کمپ جواب نمیگیره ایشون چون من خودم سابقه اعتیادبه هرویین داشتم به همین دلیل خیلی کمپ رفتم ارتهران اجباری تا کمپای کرمانشاه تمایلی واجباری ودیدم کسایی شبیه این دوست عزیز ومشکلشون بایکی دوره حل نشده وکمپ باخانواده طرف صحبت کردن وحداقل یکسال نگذاشتن کسی که توهماتش بیش ازحده بفرمایش این دوستمون تازه بعدشش ماه متوجه میشن کمون واصلا چرااومدن وتازه یادشون میاد شیشه وهروببن وقرص مصرف کردن شاید یمدت ازخانواده برن تویرنجش ولی بعد ازلطفی که درحقش کردین ازتون تشکرمیکنه بیایید من موردهایی نشونتون بدم که اولش خواستن مادرخودشو بخاطراینکه دادنشون کمپ اجباری مدت زیاد نگهداشتن رو بکشم ولی زمان درمان وترخیص پای مادرو بوسیدن وبعدازکمپ رفتن بیرون

سمیه
سمیه
پاسخ به  الهه بیاتی پوده
3 ماه قبل

کنگره ۶۰ بخدا جوابه اینو برید

سالار
سالار
پاسخ به  الهه بیاتی پوده
2 ماه قبل

سلام خواهرگلم دوست عزیزمان پبشنهاددادن به حرف پسرتون گوش کنید سوالم اینه زمانی که تهدیدشون می‌کنه ومیخاد ازبلندی پشت بام خانه بپرن پایین هم گوش بدن ومادروخواهرش بپرن ازساختمان؟
حالا سوالم ازخودشماهست خواهرگلم هربارکمپ که رفته چه زمانی درکمپ اقامت داشته؟
سردوره های ۲۱روزه یازیر دوره باچرب زبونی بوسیدن دستتان جلوعوامل کمپ گرفتتون زبان یاباتهدید اومده بیرون؟؟
ودراخرشما کدوم شهر هستید ممنون میشم سوالات منه صادقانه جواب بدید؟؟

پیوسته
پیوسته
پاسخ به  الهه بیاتی پوده
1 ماه قبل

مادر عزیز
ببین ازت خواهش میکنم توجه کن به حرفایی که میزنم
من خودم مصرف کننده بودم و نهایتا مثل خیلیها این توهمات رو تجربه کردم
نمیخوام سرت رو درد بیارم
و سریع میرم سر اصل مطلب
مادر گرامی روند شکل‌گیری توهمات ناشی از مصرف شیشه بسیار با توهمات معمول متفاوته
کلا توهم طوری شکل میگیره که چندین برابر طبیعتی‌تر و واقعی‌ار از حالت طبیعی اتفاق میوفته
پس در نتیجه پذیرش این موضوع که یک شخص متوهم توهمات خودش رو بپذیره سخت و تا حدودی غیرممکنه
.
متاسفم برای بعضیها
برای ما ایرانیها
که بخشی از فرهنگمون دشده
و به نوعی درونمون نهادینه شده
اینکه وقت تصادف هممون کارشناس راهنمایی رانندگی هستیم
وقت توهم هموون روانشناس هست
و کلا پیرآمونمون متاثر از کارشناسی در هر زمینه‌ هستش
.
واقعا وقتی تجربه نداری و تجربت مبتنی بر علم و اگاهی نیستش چه لزومی داره حرف بزنی

لال باش
واقعا خیلی بهتره
لااقل باعث میشی این مادر گرامی مطالب مهم‌تر و مثمرثمرتری رو ببینه و بخونه
.
مادرم پروسه‌ای که میخوام بهت توصیه کنم مو ب مو برای خودم انجام دادم و بصورت کاملا و ۰۰درصدی توهماتم رو از بین برد
مثل یک معجزه

قبل از هر چیز
از طریق گوگل و سرچ جمله‌ی (توهمات‌شنیداری‌شیشه) تجربیات مشابه به توهمات پسرتون رو جستجو کنید و به پسرتون نشون بدین

در مرحله اول و قبل از ورود به پروسه بهبودی پذیرش توهمات شاید اون رو چندین سال جلو بندازه

کافیه فقط ۲یا۳ تجربه مشابه و دقیقا متناسب با همین جزییات و موضوع توهمات خودش رو ببینه

همین

باور بفرمایید من در حالی که داشتم مصرف میکردم که البته اشتباه هم بود بصورت ۱۰۰درصد توهماتم از بین رفت

و مراحله بعدی

نه کمپ
نه کنگره
نه زیرزمین
نه بستن
نه .

من با همه اشرافی که به علوم پزشکی داشتم
با همه اشرافی که به علم و اگاهی داشتم
با همه بینش و دانش و تحصیلاتم متاسفانه در قبال این توهمات کاملا عاجز شده بودم
و همه رو باور کرده بود

باور
باور همون چیزیه که توهم اون رو از پسر شما دزدیده
تا زمانی که به توهماتش باور داره همینه

چند تجربه مشابه این باور رو اگر برنگردونه
قطعا دچار تردید خواهد کرد
و همین تردید قدم مهمیه برای بهبودی

مرحله دوم
بستری کردن پسرتون در کلینیک‌های تخصصی اعصاب و روان هستش
تا وارد پروسه ترک مواد و قرص بشه

مادر به همون اندازه که شرایط جسمی و روانی پسرتون قابل درکه
به همون اندازه هم روند بهبودی و سلامتیش مثل اب خوردن راحت و امکان‌پذیره

بخدا در مقابل توهمات و اشفتگی و حالی که من داشتم بسیار ناچیزه
من وقتی ۲تا تجربه مشابه رو از دوستم شنیدم
در خلوت خودم به فکری بهظرم رسید
که چی
که خودمم تو گوگل تلاش و جستجو بکنم ببینم ایا واقعا این اتفاقات توهمه یا واقعیت

و بعد از یکی ۲ساعت مراجعه به گوگل و دیدن دهها تجربه مشابه منو از روی زمین بلند کرد
باور کنید مثل معجزه بود
حتی پزشک هم نتونست بصورت ۱۰۰درصد من رو در قبال توهماتم قلنع بکنه
.
اصلا نگران نباش
مادر عزیز پسر شما نه روانیه
نه متوهم

بلکه متاثر از مصرف روانگردان دچار توهمات و صدمات روانی شده
اگه نمیشد باید تعجب میکردی

مثل این میمونه که تو اب شنا بکنی و خیس نشی

پس هر کدوم ما هم متاثر از همین مصرف حال و توهمات پسر شما رو چه بسا خیلی شدیدار تجربه میکردیم

این کارهایی که گفتم رو بکنید انشالله خوب میشه

من از کانال کولر خونمون هم تا پشت بوم رفتم
قابلمه رو سرم گذاشتم که امواج جاسوسها مغزم رو اذیت نکنه
دوربین تو پشت بوم گذاشتم
میکروفون تو دیوار همسایه گذاشتم
پول دادم به ۲تا گدا
که ۲شب تا صبح برام نگهبانی بدن و از هرکسی که از دم خونمون رد میشه عکس بگیرن

اینارو گفتم
نه برای اینکه بگم خیلی داغون بودم
برای اینکه بگم مادر عزیز من بعد از همه این توهمات و ترک مواد
حتی تونستم فوق‌لیسانس هم بگیرم
تونستم زندگی تشکیل بدم
تونستم بلند شم

اصلا نگران نباش
این کارارو انجام بده مطمئن باش نتیجه میگیری

صدها نفر با این روش خوب شدن

احمد
احمد
7 ماه قبل

متادون هم توهم زاست

محمد
محمد
پاسخ به  احمد
5 ماه قبل

نه متادون توهم نداره

فائقه رفائی
فائقه رفائی
9 ماه قبل

سلام من آیدا هستم ۳الی ۵ سال اعتیار وحشتناکی لبع مواد منخدر شیشه دارم میخوام در منزل ترک کنم دارو چی بخرم

محمد
محمد
پاسخ به  فائقه رفائی
5 ماه قبل

دوست عزیز همین که خودتان تصمیم به ترک گرفتید خیلی مهم وامیدوارم کننده است .ارده شما برای قطع مصرف از هزداروی مهمتر وتاثیر گذار تر است اما برای اینکه یک ترک اصولی وعلمی داشته باشی بهتر است برای تجویز دارو وروان درمانی به یک روان پزشک مراجعه کنید

قبادی مشاور ترک اعتیاد
قبادی مشاور ترک اعتیاد
پاسخ به  فائقه رفائی
4 ماه قبل

اگر تصمیم به درمان داشته باشید میتونم کمکتون کنم ۰۹۹۳۴۴۹۴۴۸۳

زینب
زینب
9 ماه قبل

من همسرم اعتیاد داره و توهم میزنه همش میگه تو ساختمان خونه حیوان هستش یکی میاد خونه میرن حموم و یا لباسها خیسه و حوله ها می خواستم بدونم اینا هم عوارض مصرف چیزی هست؟

امیر
امیر
پاسخ به  زینب
5 ماه قبل

کیمیکال

محمد
محمد
پاسخ به  زینب
5 ماه قبل

متاسفانه شیشه ،بهش کمک کنید تا ترک کند

سهید
سهید
9 ماه قبل

من هم مواد توهم زا مصرف میکردم همه جا رفتم هیچکس و هیچ پزشکی درمان نکرد منو اما از وقتی میرم NAروز به روز دترم خوبتر میشم بدون هیچ اذیتی و خرجی

ستاره
ستاره
پاسخ به  سهید
5 ماه قبل

سلام NAچیه داداش میشع به منم کمک کنی

محمد
محمد
پاسخ به  ستاره
4 ماه قبل

تو میتونی بکشی برو جلسات ان‌ای،،،بعد از ی خانم که چندین سال ترک کرده ،ازش بخواه کمکت کنه،،اگه نمیتونی کمپ بری،،اون چند روز میاد خونه ت،،و با ماساژ،،دوش،گرفتن،،و دمنوش ها،،کمکت میکنه،،درد جسمیت خیلی خیلی کم شه،،بعد هم جلسات شرکت میکنی،،که اونجا همه معتادهایی هستن که ترک کردن،،و صحبت میکنن،،و بعد هم یک راهنما میگیری،،باهات قدم کار میکنه،،حتی آدمای عادی هم این قدمها کار کنه زندگیش تغییر میکنه،،

fatemeh758
fatemeh758
پاسخ به  سهید
4 ماه قبل

NA چیه دوست عزیز

امیرعلی
امیرعلی
پاسخ به  fatemeh758
3 ماه قبل

سلام میشه بگید NAچیه کارایش،چیه

بهرام
بهرام
10 ماه قبل

قرصی وجود دارد که موقع خواب بخورم و باچار توهم نشم چون بی تابی باعث توهم میشه

کیاوش
کیاوش
پاسخ به  بهرام
6 ماه قبل

ویسپریدون،لوزارتان

fatemeh758
fatemeh758
پاسخ به  کیاوش
4 ماه قبل

سلام این برای چی خوبه توهمورو رفع میکنه

محمد
محمد
پاسخ به  بهرام
5 ماه قبل

دوست عزیزم شما مصرف مواد قطع کنید توهم ازبین می‌رود.ازتون خواهش میکنم مواد مصرف نکنید.

jafar
jafar
10 ماه قبل

سلام من داداشم حدود۱۵سال اعتیاد داره کمپ هم خیلی رفته ۲ماه الی۳هم پاک میمونه ولی دوباره شروع می‌کنه ب مصرف مواد گیرش نیادقرص مصرف می‌کنه در حدی ک چشاش خوابه ولی بیداره هی حرف میزنه سروته خونه می‌ره ومیادتروخدا ی چاره برای درمانش،بدین

دانیال
دانیال
پاسخ به  jafar
6 ماه قبل

توی گوگل سرچ کنین کنگره ۶۰ من اونجا درمان شدم برایگان و بخوبی؛ شیشه و همه چی مصرف میکردم؛ حتما کمکتون میکنن

امید ایزدی
امید ایزدی
10 ماه قبل

برادر بنده در بیضه خود غده زده شده است وی به مواد مخدر وسیگار وابسته بوده از نوع تریاک و حشیش ما قدرت مالی نداریم که برای عملیات بیضه وی عمل کنیم آیا خطر مرگ دارد یا خیر وی مدت یک سال است که سیگار و مواد را ترک کرده است

مهدی
مهدی
10 ماه قبل

منم شیشه مصرف میکنم چطور ترک کنم

غذاب
غذاب
پاسخ به  مهدی
2 ماه قبل

فراموشش کن نماز بخون

جمیل
جمیل
10 ماه قبل

سلام من دادشم زن وبچه شیشه میکشه زیاد.توهمی شده چکارکنیم که ترک کنه

شادی
شادی
11 ماه قبل

سلام من یک خانم هستم دوتا دختردارم شوهره‌من چند وقت مواد مخدر مصرف می کنه وحتا توهم هم می زنه واو می گفت من هیچی مصرف نمی کنم وقتی به کمپ ترک اعتیاد زنگ زدیم اون رو برد ۹تا مواد مصرف کرده بود شیشه قرس ب ۲ اشک خدا بقیشو خانوادش به من نگفتن چه من همین نارو می دونم بنظر شما این مرد درست میشه من با او زندگی دوبار داشته باشم

مواد شیشه
مواد شیشه
پاسخ به  شادی
10 ماه قبل

شوهر منم همینجوری دعا کنیم که یا ولشون داره یا شفاشون بده همش اعصاب خوردی و ناراحتی و ترس و اصطراب

مهدی
مهدی
پاسخ به  شادی
10 ماه قبل

نه

حمیدرضا
حمیدرضا
پاسخ به  شادی
4 ماه قبل

سلام.همه چی ممکنه.معمولا۹۰درصدآدمهای معتادانسانهای بامرام وبامعرفتی هستندوهمین که نتونستن کلمه(نه)روبگن آلوده شدن ورفتاروکردارشون تحت کنترل موادشده.بهشون فرصت بدیدتاخودشون روبشناسن وکمی هم اطلاعات برخوردبامریض روکسب کنید

حمیدرضا
حمیدرضا
پاسخ به  شادی
4 ماه قبل

زیادبه حرف کمپیهااعتمادنکن.یه سری بخاطرپول دروغ میگن تامریض روبیشترنگه دارن.b2نمیشه همزمان باموادمخدردیگراستفاده کردچون باعث اووردوزشدن وسنگ کوب میشه

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  شادی
3 ماه قبل

خیر.دل خوش نباشید

زمانی
زمانی
1 سال قبل

سلام.برادر من شیشه مصرف می‌کرد دادمش کمپ ترک اعتیاد.الان دو ماهه که نکشیده ولی هنوز توهم داره.همش میگه دنبالم هستن منو بکشم و اینکه حرف کسی را باور نمیکنه.زن وبچش هم گذاشتن رفتن خواهشاً بگید باید چیکار کنیم که خوب بشه.چون دکتر هم نمیاد ببرمش

اشرف
اشرف
پاسخ به  زمانی
9 ماه قبل

خواهرم شیشه مصرف می کرد ترک کرده یک ماه ولی به شدت بی قراری وتوهم داره چکارکنیم خوب بشه

محمد
محمد
پاسخ به  زمانی
5 ماه قبل

داره مصرف میکنه

مهتاب
مهتاب
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

من خواهرم احساس میکنم داره مواد میزنه ت حالا ۲ بار ترک کرده ولی رفت سمتش چند ب پیش من ساعت ۱۲ سب اومدم خونه نمی‌دونست چه تایمی دارم میام دیدیم با لحن بد داره میدوهه یا دیشب ۳ بار گفت گاز خاموشه خاموشه یا کلاسش نمیره حس میکنم میره مواد میشه حی میکنم میشه کمکم کنید

مریم
مریم
پاسخ به  زمانی
5 ماه قبل

ببخشید توهمش خوب شد؟؟

موسوی
موسوی
1 سال قبل

سلام پسرمن آدم خاصی هست خیلی باک لاس وبه روزه تریدرهست بسیارباادب ودرخانواده ای پدرکاملامذهبی مادرهم مذهبی امااین پسرکاملاغربی فکرمیکنه وازاینکه درایران هست احساس بدبختی میکنه تمایل به دوستان بدوخلافکارزیادداشته اماالان کاملا منزوی هست وتنهاشب وروزدراطاقش مشغول موادهست حالش فوق العاده بده یکباربه اجباراوراکمپ بردیم بعددوماه برگشت دوسه روزخیلی خوب بودوایده هاوگفتگوی خوبی داشت ولی دوباره برگشت الان میگه برنامه هام راخراب کردین دوباره برنامه هام راخراب نکنین اصلابیرون نمیره جزچنددقیقه برای تهیه موادافسرده وناامیدهست چکارکنم دوباره اجباری بیارمش کمپ؟لطفاراهنمایی کنید

قبادی مشاور ترک اعتیاد
قبادی مشاور ترک اعتیاد
پاسخ به  موسوی
4 ماه قبل

۰۹۹۳۴۴۹۴۴۸۳

مهدی
مهدی
پاسخ به  موسوی
19 روز قبل

باید خودش بخواد ترک کنه. اینو بهش یاد بدید. دکتر خودش مراقب خودش. سعی کنید وقتش با کار و تفریح یا گردو یا میوه خوری… آرامش هم خلق کردنیست. اورا با آرامش روبرو کنید. مواد اژدهای هفت سره شوخی نداره بس شوخی نکنید. فقط باید مواد را فراموش کرد

حیدری
حیدری
1 سال قبل

سلام پسرمن چندسال است که اعتیاد به شیشه را کنار گذاشته ولی هنوزبه شدت توهم میزنه و مرتب فکر میکنه عده ای همه جا دنبالش هستن تا اسیب بهش بزنن بارها دکتر بردم ولی دارو مصرف نمیکنه و قبول نداره که توهمه اینا عذاب میکشه نمیدانم چکارکنم همیشه استرس داره میخواستم ببینم اگر شوک بهش بزنن بهترنمیشه بخاطر شغلش چون رانندس دارو نمیخوره و باور نداره که بیماره

فرهمند
فرهمند
پاسخ به  حیدری
5 ماه قبل

با سلام، منظورتون از شوک چیه؟

دکمه بازگشت به بالا