پرخوری عصبی در طب سنتی درمان دارد؟ داروی گیاهی ضد پرخوری عصبی

پرخوری عصبی یا بولیمیا اختلالی است که شخص برای غذا خوردن پیدا می‌کند. شاید شما نیز در بین اطرافیانتان متوجه شده باشید که برخی از آن‌ها با وجود آگاهی از اضافه وزنشان پرخوری می‌کنند و نمی‌توانند تمایلات خود را تحت کنترل داشته باشند.

افراد مبتلا به بولیمیا نمی‌توانند تمایل خود را نسبت به خوراکی‌ها و انواع غذا کنترل کنند و پس از پرخوری برای خلاص شدن از کالری‌های اضافی خود را مجبور به انجام کارهایی مثل استفراغ کردن می‌کنند.

با این مقدمه در ادامه مطلب می‌خواهیم به بررسی اختلال پرخوری عصبی یا بولیمیا بپردازیم. پس تا انتها همراه ما بمانید.

پرخوری عصبی چیست؟

افراد مبتلا بولیمیا علائم و الگوهای رفتاری مشابهی ندارند و برای جبران کالری اضافی که دریافت کرده‌اند، از روش‌های ناسالم استفاده می‌کنند. معمولا متخصص طب سنتی بهترین روش درمان را به آن‌ها ارائه می‌دهد.

این بیماران نسبت به وزن و ظاهر خود حساس هستند و همواره خود را مورد قضاوت و سرزنش قرار می‌دهند. آن‌ها نه تنها از ظاهر خود ناراضی هستند، بلکه کنترلی بر غذا خوردن خود هم ندارند. در حالت کلی بیماران این علائم را نشان می‌دهند:

  • از فرم بدن، ظاهر و وزن خود ناراضی هستند.
  • همواره نگران هستند که در آینده اضافه وزن بگیرند.
  • کنترلی بر غذا خوردن خود ندارند.
  • خود را مجبور به استفراغ یا ورزش زیاد می‌کنند.

باید بدانید که بولیمیا برای بدن مضر است و عوارضی مثل تورم گونه‌ها، پوسیدگی مینای دندان، ناباروری، افسردگی، یبوست و عدم تعادل الکترولیت دارد.

برای درمان این بیماری احتیاج به ترکیبی از روش‌های روان‌درمانی و درمان دارویی است. در صورت مشاهده علائم این بیماری در خود یا بستگانتان می‌توانید از امکان ویزیت دکتر مغز و اعصاب آنلاین در پذیرش۲۴ و پرسیدن سوالات خود از متخصص، استفاده کنید.

درمان پرخوری عصبی در طب سنتی
درمان پرخوری عصبی در طب سنتی

درمان پرخوری عصبی در طب سنتی

در طب سنتی داروی گیاهی ضدپرخوری عصبی برای بیمار تجویز می‌شود. همچنین در سنین کم افراد به‌سختی می‌توانند داروی شیمیایی مصرف کنند. بنابراین برای آن‌ها داروی گیاهی برای پرخوری کودکان تجویز می‌شود. برای درمان پرخوری به روش‌های خانگی و براساس طب سنتی می‌توانید موارد زیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید:

۱. آب پرتقال و پرخوری عصبی

مرکبات یکی از مهم‌ترین موادی بوده که در درمان پرخوری عصبی دکتر خیراندیش نیز بر آن‌ها تاکید شده است. میوه‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند از جمله پرتقال، سرشار از متابولیت‌هایی مثل فلاونوئید، آلکالوئید، روغن‌های ضروری و لیمونوئید هستند. افراد مبتلا به بولیمیا با مصرف یک لیوان آب پرتقال در روز دیگر نگران افزایش وزن خود نخواهند بود و می‌توانند میلشان به پرخوری را کنترل کنند.

۲. ماهی سالمون برای درمان پرخوری عصبی

بیشتر ماهی‌ها منبع غنی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. امگا ۳ در کاهش چربی خون و بهبود عملکرد قلب نقش مفیدی را دارد. با مصرف این غذا سوء تغذیه شما رفع خواهد شد.

ماهی سالمون برای درمان پرخوری عصبی
ماهی سالمون برای درمان پرخوری عصبی

۳. دمنوش رازیانه در رژیم ضد پرخوری عصبی

اگر پیدا کردن دمنوش مناسب پرخوری عصبی برای شما هم جذاب است باید بدانید بسیاری از بیماران که علاقه به مصرف دمنوش برای پرخوری عصبی دارند از دمنوش رازیانه استفاده می‌کنند. مصرف دانه‌های رازیانه تمایل افراد را برای غذا خوردن کاهش می‌دهد. ۲ تا ۴ قاشق رازیانه را پس از خورد کردن در یک فنجان آب داغ دم کرده و میل کنید.

۴. زردچوبه برای درمان پرخوری عصبی

زردچوبه برای درمان بولیمیا بسیار مفید است، زیرا می‌تواند التهاب معده و مری را در بدن کاهش دهد. افراد مبتلا به این عارضه به دلیل استفراغ کردن‌های مکرر فشار زیادی را به معده خود وارد می‌کنند و ممکن است باعث التهاب آن شوند.

اگر پس از استفراغ کردن در معده خود سوزش و درد احساس می‌کنید می‌توانید با ویزیت آنلاین طب سنتی، نسخه طب سنتی برای درمان پرخوری عصبی را دریافت کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر پرخوری عصبی را به‌موقع درمان نکنید سلامتی شما به خطر خواهد افتاد. برای درمان باید علائم و نشانه‌های رفتاری خود را با دکتر مغز و اعصاب مطرح کنید.

بهتر است برای درمان این عارضه منطقی رفتار کنید. اگر نمی‌توانید مشکل خود را به‌راحتی با پزشک در میان بگذارید پیشنهاد می‌دهیم تا علائم خود را به یکی از نزدیکانتان بگویید تا از طریق او از مشاوره‌های پزشک متخصص بهره ببرید.

سوالات متداول درمان پرخوری عصبی (بولیمیا) در طب سنتی

در این بخش به ۳ سوال متداول پاسخ می‌دهیم.

چگونه می‌توان از پرخوری عصبی جلوگیری کرد؟

بهتر است با مشاهده اولین علائم این بیماری، برای درمان آن اقدام کنید. با رسیدگی سریع به این بیماری، از الگوهای غذایی ناسالم جلوگیری می‌کنید. از طرفی می‌توانید با تلاش برای درمان بیماری‌هایی مثل افسردگی و اضطراب، جلوی پرخوری عصبی خود را بگیرید.

چه چیزی باعث پرخوری عصبی می‌شود؟

علت پرخوری عصبی به طور دقیق هنوز شناخته نشده است. تحقیقات نشان می‌دهند که عوامل مختلفی مثل ژنتیک، رفتارهای اطرافیان، فرهنگ و رسانه‌های اجتماعی در بروز این اختلال موثر هستند.

برای درمان بولیمیا چه ویتامین‌هایی را باید مصرف کنید؟

اگر در حال بهبود از یک اختلال خوردن هستید، اولین مکمل‌های غذایی که باید استفاده کنید پتاسیم و روی هستند. بهتر است مصرف پتاسیم به‌شکل کپسول باشد.

سخن نهایی

پرخوری عصبی یا بولیمیا از جمله بیماری‌هایی است که علاوه بر سلامت جسمی در روان شخص اختلال ایجاد می‌کند. در مطلب بالا چند داروی گیاهی ضد پرخوری عصبی را معرفی کردیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه درمان این بیماری، می‌توانید در پذیرش۲۴ با دکتر مغز و اعصاب آنلاین در تماس باشید و سوالات خود را از او بپرسید.

۴/۵ (۷ نظر)

منبع
amcollege.edubodyoptionclinic.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
2 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رادین
رادین
7 ماه قبل

سلام بنده ۴۱سال دارم چندساله داروی ارامبخش میخورم و باعث چاقی من شده و کبدم چرب در حال رژیم هستم قرص گیاهی ضداشتها خوردم دوزه دارو کم کردم بازم ارامبخش میخورم پرخوری دارم چیکار باید بکنم راهنمایی کنین توروخدا مرسی

فرحناز
فرحناز
پاسخ به  رادین
3 ماه قبل

چرا جوابتو ندادن ،فلوکستین ضدافسردگیه وضداشتها ،ولی با روانپزشکت مشورت کن ،که با داروهای اعصابت تداخل نداشته باشه

دکمه بازگشت به بالا