۱۲ داروی گیاهی برای درمان پانیک اتک یا اختلال هراس در طب سنتی

اختلال هراس نمونه‌ای از اختلالات اضطرابی است که تحت تأثیر آن فرد دچار ترس و دلهره‌ای بسیار زیاد از اتفاقاتی که رخ نداده است. این بیماری در بین مردم بسیار شایع بوده و هیچ ارتباطی به مرد و زن بودن یا بازه سنی ندارد. به طوری که هر فردی با هر سن و سالی و هر جنسیتی می‌تواند گرفتار آن شود. اختلال هراس یا پانیک به شیوه‌های مختلفی قابل درمان است.

برخی از افرادی که بهترین دکتر مغز و اعصاب هستند درمان دارویی را پیشنهاد می‌دهند اما برای کسانی که به دنبال درمان قطعی پانیک بدون دارو هستند، راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از رایج‌ترین درمان‌ها استفاده از طب سنتی و درمان گیاهی پانیک است. در این مقاله قصد داریم درمان اختلال هراس را در طب سنتی به طور کامل و جامعی ای شرح دهیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

درمان حملات پانیک به کمک طب سنتی

شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که اختلال هراس در طب سنتی چیست؟ برای پاسخ به این سؤال بایستی گفت اختلال هراس چه در تعریف پزشکی و روان‌شناسی و چه در تعریف طب سنتی یکسان بوده و هیچ تفاوتی ندارند. تنها تفاوت طب سنتی با پزشکی، در روش‌های درمان است.

به‌طوری‌که پزشکی مباحث رفتار درمانی و استفاده از دارو را برای درمان مناسب می‌بیند و دکتر طب سنتی نیز استفاده از گل و گیاهان را برای این منظور چاره‌ساز می‌داند. به هر حال درمان قطعی حمله پانیک با طب سنتی یک روش آزمایش شده و مطمئن است. چرا که بسیار از افراد از همین طریق توانستند اختلال خود را درمان کنند. از این رو ما نیز در ادامه به روش‌های مختلفی که طب سنتی برای درمان این اختلال ارائه داده است.

۱. گل ساعتی برای کنترل حمله هراس

اگر جز افرادی هستید که حملات پانیک زندگی روزمره‌تان را مختل کرده است می‌توانید برای کنترل و درمان آن از گل ساعتی استفاده کنید. این گیاه دارویی برای تمامی مشکلاتی که ناشی از عصب باشد اثر گذار است. از طرفی می‌دانیم که حملات پانیک مستقیماً به عصب مربوط است از این رو این گیاه دارویی تأثیرات و چندانی را در کنترل و بهبود اختلال هراس از خود نشان می‌دهد.

همچنین گل ساعتی یکی از داروهای گیاهی است که باعث می‌شود یک فرد خواب راحتی داشته باشد از آنجایی هم که بی خوابی یا کم خوابی یکی از علل تشدید اختلال هراس است،

به همین منظور گل ساعتی با فراهم کردن یک خواب راحت، از تشدید یافتن این اختلال جلوگیری می‌کند. مصرف گل ساعتی می‌تواند در طول مدت زمانی اختلال شما را بهبود دهد.

۲. زنجبیل برای درمان سنتی حمله پانیک

مصرف زنجبیل نیز یکی دیگر از روش‌های درمان اختلال هراس در طب سنتی شناخته می‌شود. زنجبیل با علائمی نظیر تهوع، اضطراب، تپش قلب و … مه همگی نشانه‌هایی از پانیک هستند، مقابله کرده و تا حدود زیادی آن را کنترل می‌کنند.

زنجبیل هم به صورت نوشیدی و هم به عنوان خوردنی قابل مصرف است. البته شایان ذکر است که اگر جز زنان باردار و یا افرادی هستند که از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند، نمی‌توانید به مقدار زیادی زنجبیل مصرف کنید از این رو بهتر است از روش‌های دیگر درمانی که در طب سنتی نام‌برده‌شده‌اند، استفاده کنید.

۳. کنترل حملات پانیک با گیاه بادرنجبویه

گیاه بادرنجبویه که به عنوان یک داروی گیاهی ضد استرس نیز شناخته می‌شود، تأثیر بسازی در بهبود و کنترل اختلال هراس دارد به‌طوری‌که در طب پزشکی از آن بسیار استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین اثرات مصرف بادرنجبویه کاهش شدت علائم اختلال هراس است.

این دارو با یکبار مصرف کردن، تأثیرات خود را نشان می‌دهند و در صورتی که به طور متداول مورد استفاده قرار بگیرد، قطعاً اثر بخش بیشتری خواهد داشت.

۴. درمان حمله پانیک با جینسینگ

جینسینک یک گیاه دارویی بسیار مقوی و مؤثر برای زمان‌هایی است که شما دچار حملات پانیک شده‌اید. این گیاه یکی از مؤثرترین روش‌های درمانی بوده و بر خلاف سایر گیاهان آرام بخش اثر خواب آلودگی در فرد ایجاد نمی‌کند. از این رو بین افراد محبوبیت و مقبولیت بالایی داشته و اکثرا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۵. بهبود حملات پانیک با بابونه

بابونه یکی از پراستفاده‌ترین گیاهان است که در تمامی خانه‌های ایرانی یافت می‌شود. این گیاه جایگاه بسیار ویژه‌ای در درمان اختلال هراس در طب سنتی ایران دارد. مصرف بابونه از همان ابتدا، اثر بخشی خود را نشان داده و در کنترل و بهبود حملات پانیک بسیار مؤثر است.

۶. اسطوخودوس برای کنترل حملات پانیک

کمتر کسی است که گیاه اسطوخودوس را نشناخته و از تأثیرات شگرف آن بر روی اعصاب و آرامش عصبی بی خبر باشند. این گیاه دارویی با آرامش بخشیدن به عصب‌ها و کاهش استرس و اظطراب نقش بسزایی در کنترل و بهبود حملات پانیک دارد. تاثیرات آن بگونه ای ثابت شده است که حتی اگر شما توسط یک دکتر آنلاین مغز و اعصاب نیز ویزیت شوید به احتمال زیاد مصرف این گیاه را به شما توصیه خواهد کرد. شایان ذکر است که اسطوخودوس یا به صورت روغن به بدن مالیده می‌شود یا به صورت دمنوش مصرف می‌شود.

البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که هر چند این گیاه فواید بسیار زیادی دارد اما برای مردان نابالغ منع مصرف داردچرا که باعث مشکلات هورمونی در پسران می‌شود.

۷. گیاه فرنجمشک و کاهش حملات هراس

گیاه فرنجمشک اثراتی از جمله آرام‌بخشی، کاهش تنش‌های عصبی، و کاهش اضطراب را دارد. از این رو مصرف آن برای تمامی افرادی که از حملات پانیک و اختلال هراس رنج می‌برند، بسیار مفید خواهد بود.

۸. جو دوسر برای حمله عصبی پانیک

جو دوسر از جمله از گیاهان دارویی است که برای حملات پانیک مورد استفاده قرار گرفته و تأثیرات شگفت انگیزی بر روی مصرف کنندگان داشته است. شما نیز اگر در حین حملات پانیک و پس از آن دچار عوارضی می‌شود، برای کاهش این عوارض می‌توانید از جو دوسر استفاده کنید.

۹. چای کوهی برای کاهش پانیک اتک

چای کوی یکی از شگفت‌انگیزترین چای‌های موجود است که در طب سنتی برای درمان بیماری‌های گوناگون به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته یک نکته بسیار مهم در مصرف چای کوهی وجود دارد و آن این است که این مصرف آن برای عده‌ای منع شده است. از این رو بهتر است از مصرف خودسرانه آن امتناع کرده و حتماً قبل از استفاده از آن از ویزیت آنلاین طب سنتی استفاده کنید تا پس از بررسی شرایطتان در صورت امکان این چای را مصرف کنید.

۱۰. درمان اختلال هراس با شیرین‌بیان

اگر از هر طبیب طب سنتی در راجع به یکی از بهترین داروهای گیاهی برای کنترل و درمان اختلال هراس سؤال بپرسیم، بی شک شیرین بیان را معرفی خواهد کرد. شما نیز اگر از این اختلال رنج می‌برید و به دنبال درمان قطعی حمله پانیک با طب سنتی هستید بهتر است از این گیاه دارویی استفاده کنید.

۱۱. گیاه قاشقک آبی از حمله پانیک جلوگیری می‌کند:

از دیگر گیاهانی که به عنوان گیاه ضد استرس در طب سنتی شناخته می‌شوند، قاشقک آبی است. با دم کردن و مصرف روزانه این گیاه می‌توانید استرس و اضطراب را تا حد زیادی از خود دور کرده و از این طریق به کنترل و بهبود اختلال هراس بپردازید.

۱۲. گیاه رازک برای کاهش اثر حملات پانیک

برای کسانی که در حین اختلال هراس دچار تپش قلب، سردرد می‌شوند، زارک یک گزینه ایده آل است. چرا که این گیاه به صورت معجزه آسایی آرام‌بخش و ضد استرس بوده و از این طریق حملات پانیک را به خوبی کنترل می‌کند. برای اثربخش‌بودن استفاده از گیاه رازک نیاز است تا این گیاه را دم کرده و هر روز در دو نوبت آن را مصرف کنید.

سؤالات متداول

آیا طب سنتی برای درمان اختلال هراس مؤثر است؟

بله – طب سنتی تأثیر بسزایی در کنترل و درمان حملات پانیک دارد. بسیاری از افراد هستند که پس از مراجعه به طب سنتی به طور کامل بهبودیافته‌اند.

طب سنتی برای درمان اختلال هراس از چه چیزی استفاده می‌کند؟

طب سنتی برای درمان این اختلال از گیاهان دارویی و طبیعی استفاده می‌کند که بستر زمین در اختیار انسان‌ها گذاشته است. همچنین برخی از طبیبان نیز برای اثربخشی بهتر، چندین دارو را با هم ترکیب کرده و آن را به بیمار تجویز می‌کنند.

برای درمان اختلال هراس طب سنتی بهتر از یا درمان دارویی؟

هیچ کدام از روش‌ها به دیگری برتری ندارد. بلکه شرایط فرد است که با بررسی پزشک مشخص می‌شود آیا طب سنتی برایش بهتر است یا استفاده از داروها

سخن پایانی

سعی کردیم لیست کاملی از گیاهان دارویی که برای درمان قطعی پانیک در طب سنتی به کار می‌روند ارائه کرده و هر یک از آن‌ها را کامل و مفصل شرح و بررسی کنیم. البته شایان ذکر است که اثر بخشی گیاهان گفته شده در این لیست برای همه یکسان نباشد و یا حتی داروهای گیاهی بسیار زیادی نیز وجود داشته باشد که نامشان در این لیست ذکر نشده است.

حتی در بسیاری از مواقع شاهد آن هستیم که طبیب‌های طب سنتی، چند گیاه را با هم قاطی کرده و یک داروی ترکیبی می‌سازند. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر دچار اختلال هراس هستید برای درمان آن حتماً به یک متخصص طب سنتی مراجعه کنید تا پس از بررسی شرایط شما، بهترین داروهای گیاهی را برایتان تجویز کند.

در این مقاله شما را به طور کامل با درمان اختلال هراس به صورت طب سنتی آشنا کرده و توضیحات دقیق از هر یک از آن‌ها ارائه دادیم. امیدواریم که با خواندن مطالب این مقاله اطلاعات کافی را به دست آورده باشید.

۳.۶/۵ (۱۸ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
14 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مصطفی نجفی شبانکاره
مصطفی نجفی شبانکاره
1 ماه قبل

برای درمان حملات عصبی اظطرابی پنیک چه داروهای گیاهی خوب است وچه چیزی یا خوردنی برای ان مظر میباشد

طاهره
طاهره
3 ماه قبل

طاهره

ابراهیم
ابراهیم
5 ماه قبل

سلام ، برای تشخیص اینکه درمان پانیک طب سنتی موثر هست یا مدرن باید به چه پزشکی مراجعه کنیم

اکبر
اکبر
7 ماه قبل

سلام من با خوردن کمی غذا و هرچیز حتی چای معده درد و ترشح میشود و شکم بزرگ میشود و هرچه میخورم در معده جمع میشو

فیروزه کلاته سیفری
فیروزه کلاته سیفری
1 سال قبل

سلام.پسرم چند وقته میگه حالم خوب نیست.مدام گریه میکنم.دلش میگیره.همش ترس داره.همش فکر میکنم.میخواد یک جوری بشه.۱۲ساله شم هست.چی پیشنهادی میدین

آرام
آرام
پاسخ به  فیروزه کلاته سیفری
7 ماه قبل

سلام نگران نباشید خوب به تغذیه ش برسین ببرین ورزش طبیعت با بچه ها بازی بکنه سرشو گرم کنین

محسن
محسن
پاسخ به  آرام
1 ماه قبل

سلام حتما به دکتر اعصاب و روان مراجعه کنید من خودم همینطور بودم گاهی بدلیل ترشح کم یک هورمون یا .. اینطوری میشه که با یه قرص ساده درمان میشه. فقط با هرکسی مشورت نکنید فقط پزشک متخصص اعصاب و روان

رمزی
رمزی
پاسخ به  فیروزه کلاته سیفری
7 ماه قبل

بنظرم حتما ببرینش،پیش یه مشاور تا دلیلشو‌پیدا کنین

حسین
حسین
پاسخ به  فیروزه کلاته سیفری
1 ماه قبل

سلام دریق نکنید ببریدش دکتر روانپزشک اون مال استرس واظطرابشه

هنا
هنا
1 سال قبل

من یک ماه دچار استرس شدم

حسین جنانی حور هستم
حسین جنانی حور هستم
پاسخ به  هنا
10 ماه قبل

سلام من چند ساله قرص خواب الپرازولام ۱مصرف کردم حالهایه ماه ترک کردم دچار حمله پانیک واضطراب شدید شدم دکتر رفتم داروی نور تریپتیلین داده خوب نشدم هرروز صبح دچار حمله پانیکمی شم آیا گیاه دارویی بخورم خوبه

ا ش
ا ش
پاسخ به  حسین جنانی حور هستم
7 ماه قبل

سلام من ۴۰ سالمه نزدیک ۶ سال هست که داروی اعصاب میخورم میخواستم ببینم میتونم داروهارو قطع کنم و داروی گیاهی مصرف کنم

سهیلا
سهیلا
پاسخ به  حسین جنانی حور هستم
12 روز قبل

حتمن به دکتر طب سنتی مراجعه کنید وبه تدریج این دارو رو با کمک داروهای گیاهی ترک کنید.من هم به آلپرازولام اعتیاد پیداکرده بودم ووقتی نمیخوروردم دچار پنیک میشدم.به لطف خدا باروش سنتی و تنفس شکمی روزانه ترکش کردم

نرگس
نرگس
پاسخ به  حسین جنانی حور هستم
8 روز قبل

داروی گیاهی هلیله زرد برای حملات پانیک عالیه پورد کنید با عسل مخلوط کنید روزی یک عدد

دکمه بازگشت به بالا