علت اصلی درد پشت سر چیست؟ درمان درد در پشت سر

سردرد عارضه‌ای است که تقریبا تمام مردم جهان به آن مبتلا شده‌اند. این احساس درد ناخوشایند، بسیار آزاردهنده است و گاهی اوقات درمان خاصی را نمی‌توان برای آن در نظر گرفت؛ اما آگاه باشید که پیدا کردن علت اصلی سردردها می‌تواند انتخاب راه درمانی مناسب را تا حد زیادی آسان کند.

معمولا درد پشت سر ناشی از عوامل متعددی است که در این مقاله تلاش کرده‌ایم علائم را به صورت دقیق بررسی کنیم. اگر می‌خواهید به آسانی علت سردردهایی را که در پشت سر تجربه می‌کنید، پیدا کنید و موثرترین راه‌های درمان را بشناسید در ادامه همراه ما باشید.

علت درد پشت سر چیست؟

سردرد موضعی در پشت سر اغلب به دلیل یک اختلال اولیه به نام سردرد تنشی ایجاد می‌شود. این نوع دردها بسیار شایع هستند و اصلا به عنوان هشداری جدی تلقی نمی‌شود. در برخی موارد سردردهای ثانویه که از یک بیماری زمینه‌ای ناشی می‌شوند و میزان جدی بودن آن‌ها بسیار متغییر است، دلیل اصلی سردردهای پشت سر هستند.

در بسیاری از موارد این سردرد‌ها ممکن است به خاطر اتفاقات دیگری به وجود آمده باشند. انواع درد، مکان و سایر علائمی که همراه با سردرد وجود دارند، می‌توانند به متخصصان کمک کنند تا راحت‌تر علت سردرد را تشخیص دهند و همچنین نحوه درمان موثر را انتخاب کنند.

جالب است بدانید که هر کدام از این علت‌ها باعث ایجاد درد در نقطه‌ای خاص از پشت سر می‌شوند، در ادامه دلیل درد پشت سر را به طور کامل بررسی می‌کنیم:

احساس درد در ناحیه گردن و پشت سر

نورالژی اکسیپیتال زمانی رخ می‌دهد که اعصاب ارسالی از نخاع برای پوست سر، دچار التهاب شود. این دردها بیشتر برای افرادی که دچار میگرن‌های مزمن هستند، اتفاق می‌افتد. این شرایط باعث احساس درد شدید و ضربان‌دار می‌شود.

درد‌های نورالژی اکسیپیتال از پایه سر در گردن شروع می‌شود و به سمت پوست سر حرکت می‌کند، احساس این دردها به شدت آزاردهنده است.

از دیگر علائم درد پشت سر از نوع نورالژی اکسیپیتال می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • احساس درد در پشت چشم‌ها
  • احساس چاقو زدن در نواحی گردن و پشت سر
  • حساسیت به نور
  • پوست سر حساس
  • احساس درد در هنگام حرکت دادن گردن

احساس درد پشت سر همراه با درد گردن است.

وضعیت بدنی ضعیف

وضعیت نامناسب بدن می‌تواند باعث احساس درد در پشت سر، گردن و شانه‌ها شود که در نهایت این تنش‌ها باعث ایجاد سردرد در پشت سر می‌شود. در این حالت ممکن است دردی کسل‌کننده و ضربان‌دار را در قاعده جمجه خود تجربه کنید.

سردرد سرویکوژنیک

نوعی سردرد به نام سردرد سرویکوژنیک وجود دارد که ناشی از فتق دیسک در ستون فقرات گردنی است که باعث به وجود آمدن درد و تنش در نواحی گردن و پشت سر می‌شود. این دردها ممکن است در شقیقه‌ها و یا پشت چشم‌ها هم احساس شوند و از علائم دیگر می‌توانیم به احساس درد در شانه‌ها یا قسمت بالایی بازوها اشاره کنیم.

سردردهای سرویکوژن معمولا با دراز کشیدن تشدید می‌شوند، به همین دلیل ممکن است دردهای شدید در هنگام خواب، نظم خواب را بهم بریزد. در طول زمانی که احساس سردرد وجود دارد، ممکن است فشار وزنه‌ای سنگین را روی سر خود احساس کنید.

سردرد کم فشار

فشار کم مایع نخاعی مغز، باعث به وجود آمدن برخی سردردها می‌شود. این نوع سردرد زمانی اتفاق می‌افتد که مایع نخاعی از ستون فقرات نشت می‌کند. این اتفاق با نام افت فشار خون داخل جمجمه نیز شناخته می‌شود.

دلیل این افت فشار می‌تواند به صورت خود به خودی اتفاق بیفتد یا ناشی از ضربه دیدن ستون فقرات یا سایر روش‌هایی که در آن مایع از ستون فقرات نشت می‌کند و منجر به سردرد می‌شود، باشد. در نهایت بهتر است برای اطلاع از نوع سردرد، به دکتر سردرد مراجعه کنید.

مهم‌ترین علت درد پشت سر سمت راست چیست؟

برخی مواقع ممکن است شما فقط در نواحی قسمت راست پشت سر خود احساس درد کنید. از مهم‌ترین دلیل‌هایی که باعث این اتفاق می‌شود می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

سردردهای تنشی شایع‌ترین علت‌های درد پشت سر هستند. این سردردها معمولا در پشت و سمت راست سر احساس می‌شوند. مهم‌ترین دلیل به وجود آمدن سردرد‌ها سفتی گردن و پوست سر را می‌توانیم نام ببریم. این دردها به صورت درد کسل‌کننده و فشرده احساس می‌شوند که هیچ ضربانی ندارد.

درد پشت سر بسیار آزاردهنده است.
درد پشت سر بسیار آزاردهنده است.

مهم‌ترین علت درد پشت سر سمت چپ چیست؟

وضعیت میگرنی: برای فردی که مبتلا به میگرن است، سردرد ناشی از میگرن می‌تواند در هر نقطه‌ای از سر ظاهر شود، اما معمولا افراد گزارش می‌کنند که درد ناشی از شرایط میگرنی را بیشتر در ناحیه سمت چپ پشت سر تجربه می‌کنند. در صورتی که این امکان برای شما وجود ندارد که به دکتر مراجعه کنید، می‌توانید از خدمات دکتر مغز و اعصاب آنلاین بهره‌مند شوید.

همچنین میگرن می‌تواند باعث بروز شرایط زیر شود:

  • درد شدید همراه با ضربان
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • اشک چشم
  • حساسیت به نور یا صدا

سردردهای میگرنی ممکن است از سمت چپ سر شروع شوند و سپس در اطراف شقیقه تا پشت سر حرکت کنند.

نحوه درمان سریع درد پشت سر چگونه است؟

معمولا علائم بسیاری از سردردها را می‌توان با داروهای مسکن بدون نسخه مثل استامینوفن (تیلنول) کاهش داد، اما در صورت داشتن سردردهای مزمن می‌توان از داروهای قوی‌تری مثل تایلنول استفاده کرد. در برخی موارد این امکان وجود دارد که دردهای خود را با استفاده از راهکارهای درمان خانگی و طب سنتی درمان کنید، اما فراموش نکنید که درمان‌ها زمانی موثر هستند که بر اساس علت دقیق سردردها باشند، برای تشخیص دلیل اصلی سردرد، بهتر است متخصص بیماریهای مغز و اعصاب مراجعه کنید.

در ادامه موثرترین درمان‌ درد پشت سر را برای انواع سردردها معرفی می‌کنیم:

سردردهای ناشی از فتق دیسک

درمان این نوع سردردها به درمان بیماری زمینه‌ای بستگی دارد. درمان فتق دیسک شامل فیزیوتراپی، کشش ملایم، تزریق اپیدورال برای التهاب و جراحی در صورت نیاز است. توجه داشته باشید که شما می‌توانید در صورت بهبودی نتایج وب را با ورزش کردن برای طولانی مدت حفظ کنید.

درمان سردرد تنشی و درد در پشت سر

درد پشت سر که به صورت تنشی هستند، معمولا با مسکن‌های بدون نسخه درمان بهبود پیدا می‌کنند. در صورتی که سردردها به صورت مزمن و تنشی شدید باشند نیاز هست به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنید. پزشک ممکن است داروهای پیشگیرانه‌ای مثل داروهای ضدافسردگی یا شل کننده‌های عضلانی را برای کاهش سردردهای احتمالی در آینده تجویز کند.

درمان میگرن و درد پشت سر

معمولا پزشکان برای سردردهای میگرنی هم داروهای پیشگیرانه مثل بتا بلوکر و هم یک داروی مسکن فوری تجویز می‌کنند. برخی از داروهای بدون نسخه به طور خاص برای درمان بیماری میگرن طراحی شده‌اند، اما این داروها برای حملات خفیف میگرن بسیار موثر هستند نه برای حملات شدیدی که فرد ممکن است تجربه کند.

همچنین پزشک کمک می‌کند تا عواملی که باعث به وجود آمدن سردردهای میگرنی می‌شود را شناسایی کند تا شما بتوانید از این محرک‌ها جلوگیری کنید.

درمان سردردهای خوشه‌ای و درد پشت سر

درمان سردردهای خوشه‌ای که باعث درد پشت سر می‌شود، بر کوتاه کردن دوره سردرد، کاهش شدت حملات و جلوگیری از وقوع حملات بیشتر تمرکز دارد.

درمان کوتاه مدت سردردهای خوشه‌ای شامل موارد زیر است:

  • تزریق تریپتان‌ها
  • استروئیدها
  • تزریق بی‌حسی موضعی
  • داروهایی مثل توپیرامات، ورپامیل، لیتیوم و گالکانزوماب

روش‌های پیشگیری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • کورتیکواستروئیدها
  • مسدودکننده‌های کانال کلسیم
  • ملاتونین
  • مسدودکننده‌های عصبی

سوالات متدوال درباره درد پشت سر

چه زمانی باید نگران درد پشت سر بود؟

سردردهایی که به طور پیوسته بدتر می‌شوند، همچنین شخصیت یا عملکرد ذهنی فرد را تغییر می‌دهند. سردردهایی که با تب، سفتی گردن، گیجی، کاهش هوشیاری یا حافظه، علائم عصبی مانند اختلالات بینایی، تکلم، ضعف، بی‌حسی یا تشنج همراه باشد، بسیار نگران‌کننده هستند.

آیا درد پشت سر خطرناک است؟

درحالی که این سردردها بسیار آزاردهنده و ناخوشایند هستند، اما معمولا سردردهای تنشی نگران کننده نیستند و اکثرا به سرعت کاهش پیدا می‌کنند.

آیا سینوس‌ها می‌توانند باعث ایجاد درد پشت سر شوند؟

دردهای ناشی از سینوس‌ها بیشتر در اطراف بینی، چشم‌ها و گونه‌ها دیده می‌شوند، اما این دردها می‌توانند به سمت جلو تا دندان‌ها و به سمت عقب تا پشت سر گسترش پیدا کنند.

نتیجه گیری

در نهایت برای رهایی از درد پشت سر بهتر است ابتدا علت آن را دانسته و با مشورت پزشک نسبت به درمان آن اقدام کنید. پیروی از دستورات پزشک به شما در بهبودی هر چه سریعتر کمک می‌کند.

۳.۵/۵ (۳۸ نظر)

منبع
verywellhealthmedicalnewstodayhealthline

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
141 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امید
امید
22 ساعت قبل

سلام وقتتون بخیر
پشت سرم سمت راست موقع حرکت ،مخصوصا حرکت دست راست و درحالت چرخش گردنم درد میگیره ،مخصوصا موقعی که هواسم نیست

اعظم
اعظم
3 روز قبل

سلام دکتر عزیز گهگاهی پشت سرم درد نیست احساس میکنم پوست سرم را بالا میکشند بعد میندازند وخصوصا بعداز خوردن شیرینی

علی
علی
7 روز قبل

سلام طاعت قبول من قبلاسردردمیگرفتم با یک مسکن ساکت میشدولی پنج روزاست پشت سرم دردمیکنه هرچه مسکن میخورم هیچ تاثیری نداره تا حالا سابقه نداشته ممنون ازراهنماییتان

سعید
سعید
پاسخ به  علی
3 روز قبل

فشار خون اندازه گیری کن

فاطمه
فاطمه
8 روز قبل

سلام آقای دکتر حدود یک هفته ایی هست پشت سرم سمت چپ یهویی درد میکنه قبلا اینطوری نبودم ممنون میشم توضیح بدین

نصیری زاده
نصیری زاده
9 روز قبل

سلام علخانم یا آقای دکتر خانمی ۴۹ ساله هستم الان حودوده ۳ روز سردرد شدید گرفتم پشت گوش ومیزنه پست سرم علتش چیست آیا امکان سکته قلبی یامقزیست

علی
علی
12 روز قبل

سردرد پشت سرو گردن دارم

فاطمه
فاطمه
21 روز قبل

سلام من وقتی قیلون میکشم پشت سرم درد میگیره ومثل قلب ضربان میزنه توی سرم*مخاستم ببینم درین حالت فشارم بالا هست یاپایین؟ سپاس

هوم
هوم
22 روز قبل

سلام چند روزی هست موقع نشستن یا خوابیدن در حالت عادی حس میکنم داخل بینیم تیر میکشه درد میکنه همزمان ب سرم فشار میاد درد میگیره چه مشکلی میتونه باشه؟

احمد از خوزستان
احمد از خوزستان
26 روز قبل

سلام وقت بخیر سال نو مبارک
آقای دکتر من چند وقتی سرم از پشت درد میکنه دو باردرفتم دکتر مغز واعصاب میگه هیچی نیست ولی من سرم خیلی خیلی درد میکنه میشه راهنماییم کنید چکار کنم فداتون شم

m.
m.
1 ماه قبل

سلام اگر ممکن است عکس و مطالبی که در سایت می گذارید از لحاظ انسانی و اسلامی رعایت شده باشد مثلاً حجاب و عفاف

تارا
تارا
پاسخ به  m.
1 ماه قبل

برووو مسلمون خر

Donya
Donya
پاسخ به  m.
1 ماه قبل

شما برگرد برو تو غارت بمیر

داریوش
داریوش
پاسخ به  m.
1 ماه قبل

گه نخور انگل

سرطان
سرطان
پاسخ به  m.
27 روز قبل

کس نگوو هرچی میکشیم از کسخلی نفهمی شمایه یارو اومده برا سردردش ی مطلبی بخونه اصلا فکرش کجایه بخا شق کنه رو عکسا مث شما مسلمونا نیس ک با دختر ۷ساله ازدواج کنن

سعید
سعید
پاسخ به  m.
21 روز قبل

تحریک شدی ؟
شما برو به روانپزشک مراجعه کن

آخرین ویرایش 21 روز قبل توسط سعید
.بخان
.بخان
پاسخ به  m.
13 روز قبل
آخرین ویرایش 13 روز قبل توسط .بخان
یاری
یاری
پاسخ به  m.
13 روز قبل

کافور بخور برادر

یاری
یاری
پاسخ به  m.
13 روز قبل

کافور بخور تاگوه کمتری بخوری

آخرین ویرایش 13 روز قبل توسط یاری
محمد رضا
محمد رضا
2 ماه قبل

سلام من تعرقم زیاد هست وقتی باد ملایمی هم میخوره عضلات پشتم سفت میشه بعد پشت سرم درد زیادی شروع میشه .چند سالی که درگیر هستم لطفاً راهنمایی کنید.

امیری
امیری
2 ماه قبل

سلام
چندین ماهه پشت سرم بطرف بالا تقریبا یک نقطه ای بعضی اوقات که بلند میشم یا به چپ و راست سرم را میچرخانم اون یک نقطه را حس میکنم درد زیادی نداره دیگر جاهای سرم کمی سوزش یا کمی خارش دارم بعضی وقت ها هم فکر میکنم روی بعضی از موهایم یه چیزی حرکت میکنم جناب دکتر این چی میتونه باشه با تشکر

علی
علی
پاسخ به  امیری
1 ماه قبل

سلام لطفا پاسخ این مشکل را برای من هم بازگو کنیید سپاااااس

امیری
امیری
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

سلام علی آقا هنوز جناب دکتر به من پاسخ نداده
مشکل شما هم مثل من هستش میشه توضیح بدید چون کسی مشابه من نبوده در ضمن من دکتر هم نرفتم تشکر از شما

حمید
حمید
پاسخ به  امیری
10 روز قبل

اقای امیری پیشانی شما هم درد داره؟

امیری
امیری
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

سلام
هنوز جناب دکتر جواب نداده

امیری
امیری
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

سلام علی آقا اگر جواب بدید ممنون میشم

پرویز یوسف زهی
پرویز یوسف زهی
پاسخ به  امیری
1 ماه قبل

من رفتم میگه میگرن عصبی

امیری
امیری
پاسخ به  پرویز یوسف زهی
8 روز قبل

من رفتم دکتر ام آر آی داد گفت دو تا از دیسک گردنت مشکل داره یکیش زده بیرون

شکیب خلیلی
شکیب خلیلی
2 ماه قبل

درد پست سر چیست درمان داره

تکتم
تکتم
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر ، دخترم ۸ سالشه و از پشت گوشش یکم پایین تر بعضی مواقع درد میکنه و تیر میکشه و میگه وقتی بهش دست میزنی هم درد میکنه ولی دست نزنی درد نمیکنه ، فقط خودش بعضی مواقع درد میگیره و این از بچگی همراهش هست قبلا فکر میکردم یه تیر کشیدن یا درد زود گذر هست ولی تو این چند ساله دقت کردم همش همون قسمت هست خیلی نگرانم کرده کجا ببرمش دکتر، اصلا میشه خیلی جدی باشه خیلی ترسیدم ، این دردش هر سه ماه یباری ایناست لطف میکنید جواب بدین

فاطمه
فاطمه
2 ماه قبل

سلام من پشت سرم سمت راست، الان سه روزه حالت نبض دار هست، مثله اینکه سوزن از بدن رد می کنند، گاهی دردش اونقدر زیاده که خودبخود بدنم جمع میشه و تپش قلب میگیرم، دست که میزنم پوست سرم، اون ناحیه درد میگیره، سرم جایی هم نخورده که بگم اسیب دیده و … استامینوفن مصرف کردم خوب نشد، در حدی هست که از متخصص وقت بگیرم؟

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط فاطمه
وریاحسین پناهی
وریاحسین پناهی
پاسخ به  فاطمه
14 روز قبل

منم همین مشکل رو دارم

حمید
حمید
پاسخ به  وریاحسین پناهی
10 روز قبل

پیشانی درد دارید ویا خواب چطور هست؟

مینا
مینا
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
من پایین سر سمت راست توی ی نقطه مشخص احساس تیرکشیدن میکنم که یهویی میاد هر چند روز یکبار
چیکار باید کنم؟

مینا
مینا
پاسخ به  مینا
2 ماه قبل

منم امروز همونجام خ درد میکنه دقیقا مث شما

فرشید
فرشید
2 ماه قبل

سلام اقای دکتر.من پشت سرم سمت راست همش سوزش شدید دارم پیش متخصص رفتم ام ار ای گرفت گفت چیزی نیست ومقداری قرص اعصاب داد که اصلن تاثیری نداشت،۳۳ سالمه بیشتر از ده سال هست که این مشکل و دارم خییلی خیلی اذیت میشم خواهشن راهنمایی بفرمایید ممنون ازتون

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط فرشید
مصطفی
مصطفی
پاسخ به  فرشید
2 ماه قبل

سلام منم۳۳سالمه ودقیقا مشکل شمارو دارم میشه درارتباط باشیم

پرویز یوسف زهی
پرویز یوسف زهی
پاسخ به  فرشید
1 ماه قبل

دقیقا منم مثل تو هستم الا ۸ساله احساس میکنم ولی این دوماه بیشتر شده نوار گرفتم میگه میگرن عصبی

مژده
مژده
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید .من همه‌ی مطالب رو خواندم.اما هیچ یک از این دردی ک دارم نبود .پشت گوشم میخواستم بخارؤنمش ک یدفه انگار دستم خورد ب یه غده آنقدر ک دردم گرفت.بنظرشما باید برم عکس بگیرم از سرم ؟
وباید بگم زمانی ک از خاب بیدار میشم سرم سر هست

فرشاد
فرشاد
پاسخ به  مژده
2 ماه قبل

غدد لنفاویته زود نشون بده

اميرعلي
اميرعلي
پاسخ به  فرشاد
2 ماه قبل

عصبی هست خودش رفع میشه

اسما نوازنده.
اسما نوازنده.
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر . من چند سالی هست سردردهای وحشتناک دارم ک تمام سرم درگیر هس جای دکتر های مختلف رفتم و جای دکتر فیزیوتراپ گفته مشکل از معده هس دارو های دادن ک آروم تر شده معدم اما سرم همون‌طور میخواد بترکع هر مسکن یا دارویی میخورم هر دارو گیاهی میخورم درد پشت سرم وسط سرم سنگینی سرم اصلا کم نمیشه میخام بیهوش شم ب نور صدا و .. اذیت می‌کنه منو چه راه حلی میگین ؟ ممنون میشم

علی هستم از رشت
علی هستم از رشت
پاسخ به  اسما نوازنده.
3 ماه قبل

من الان مدت ۸سال که از گردن درد شدید دارم بیمه روستایی دارم برای همین نمیتونم عمل کنم وضع مادیم خوب نیست به خدا برای تسکین درد گردنم به مواد مخدر رو آوردم به خدا وندی خدا دیگه خسته شدم چه مسکنی استفاده کنم خیلی درد دارم

فاطی
فاطی
پاسخ به  اسما نوازنده.
1 ماه قبل

منم دقیقا همین مشکل رو دارم ..الان ب گردنمم زده .دکتر گفت دردهای عصبیه

اسما نوازنده.
اسما نوازنده.
3 ماه قبل

بله

مریم تاروردی.
مریم تاروردی.
3 ماه قبل

سلام من الان دوماه سرم درد میکنه میزنه به گردنم بعد هم قفسه سینه ام هم درد میکنه این چیست

اميرعلي
اميرعلي
پاسخ به  مریم تاروردی.
2 ماه قبل

عصبی هست عصبی نشین لطفا

اقای دکتر خطر دار چکار کنم کجا برم
اقای دکتر خطر دار چکار کنم کجا برم
پاسخ به  مریم تاروردی.
1 ماه قبل

سلام سرم سیخ میزن سیر میش پشت سرم دست راست هم سیر میش

مهران
مهران
3 ماه قبل

سلام من دو هفته است که پشت سرم درد شدید دارم همرا با بی حسی و حستگی شدی ممنون میشم بگی علتش چیه

اميرعلي
اميرعلي
پاسخ به  مهران
2 ماه قبل

کم آبی هست

تارا
تارا
3 ماه قبل

سلام خانمی ۳۹ ساله هستم سردردهای همیشگی و مداوم دارم درست در پشت سر و گردن بطوری که وقتی دراز میکشم سردردم شدیدتر میشه و پوست سرم درد میکنه و میسوزه احساس میکنم درد از داخل سرم احتمالا از مخچه باشه. تا زمانی که مسکن هم نخورم امکان نداره خوب بشم حتی شده روزها و هفته ها، و بعضی وقتا شده روزی ۵ تا مسکن خوردم ولی اصلا سردردم خوب نشده کلی دکتر مغز و اعصاب هم رفتم هیچ جوابی نگرفتم توروخدا راهنمایی کنید چیکار کنم زندگیم شده شکنجه

افراشته
افراشته
پاسخ به  تارا
3 ماه قبل

بالاتر یک سری توضیحات کلی دادم مطالعه کن انجام بده انشالله خوب میشی بانو

شبنم
شبنم
پاسخ به  تارا
21 روز قبل

منم هرروزسردرددارم نمی‌دونم مشکل ازچیه تحمل ناپذیره

جلال
جلال
3 ماه قبل

جلال عرفانی

شهربانوسبزیان
شهربانوسبزیان
4 ماه قبل

چندساله میگرن دارم ولی الان حدود۱ماهه پشت سروگردنم خیلی دردمیکنن همراه باسردردسرگیجه حالت تهوع

شهربانوسبزیان
شهربانوسبزیان
پاسخ به  شهربانوسبزیان
4 ماه قبل

واحسای سکته دارم

هوشنگ چقازردی
هوشنگ چقازردی
پاسخ به  شهربانوسبزیان
2 ماه قبل

سلام من این سه روزه که درد پشت سر دارم که از پشت سر تا تو چشمام تیر میکشه

شهربانوسبزیان
شهربانوسبزیان
4 ماه قبل

سلام چندساله سردردمیگرنی دارم

افراشته
افراشته
پاسخ به  شهربانوسبزیان
3 ماه قبل

سردرد میگرنی .نور نباشه .مایعات مصرف کن. مقداری دارچین و زنجبیل خمیر درست کن بزار رو پیشونی میسوزه ولی درد رو کم می‌کنه چندین بار انجام بده.
سینوس هات رو مرتب شستشو بده با سرم نمکی.‌داخل بینی رو با سرم نمکی پر‌کن طوری کن سینوس رو بسوزه از ابی که از بینی کشیدی بالا و بعد فین کن این کار رو مرتب انجام بده هر وقت سردرد میگرنی یا سینوزیت میاد سراغت مطمین باس خوب میشی

Mojgan
Mojgan
4 ماه قبل

سلام من الان دو روز هست پشت سرم ظهرکه میشه درد میگیره،وقتی سرم رو بالش میذارم انگار رو سنگ گذاشتم خیلی درد داره،دردش از پشت سر شروع میشه وتا کف سرم میاد.خیلی وحشتناکه نمیدونم علتش چیه؟؟

علی
علی
5 ماه قبل

با سلام، بنده تمام متن رو خواندم ولیکن متاسفانه جزء مقدمه و کلی گویی چیزی دستگیرم نشد. و فقط مراجعه به پزشک متخصص را متوجه شدم. و مهمتر از داروهای تجویزی علت سردرد هست که پاسخ مناسبی داده نشده. اگر قرار بر مراجعه حضوری به پزشک متخصص هست که نیاز به ورود به سایت و صرف وقت در این خصوص نیست. با تشکر

امیری
امیری
5 ماه قبل

سلام دکتر مدت ۲۷سال سر گیجه داشتم هر کجا رفتم نتیجه نگرفتم مدت سه ماهه رفتم دکتر مغز اعصاب و نورو لژی گفت میگرن عصبی داری دارو نسخه کرد برام سر گیجه م بهتر شد ولی پست سرم از درد کلافم کرد فقط با مسکن درد کم میکنم علت این درد از میگرن یا درد دیگه است ممنون میشم

خدیجه
خدیجه
5 ماه قبل

سلام من سردرد مدام دارم و هنگام سردری پشت سرم احساس بوی خون در هانم میکنم میشه که علت این بیماری را برایم بگید

آرین
آرین
پاسخ به  خدیجه
4 ماه قبل

پروید ماهیانه دارید

معصومه
معصومه
پاسخ به  خدیجه
11 روز قبل

سلام من الان یک ماهه سردرد میشم درد پشت سر صبح مخصوصا که با درد شدید از خواب بیدار میشم و حالت تهوع دارم در طول روز ملایم‌تر میشه میشه بگین چکار کنم ممنون میشم

علیرضا
علیرضا
5 ماه قبل

سلام وقت به خیر پشت سرمن ازناحیه سمت راست اندازی یه نقطه دردمیگیره اذیت میشم علت این درد چیست

حامد
حامد
5 ماه قبل

سلام من ازپشت سر دردشدیدی گرفته یک هفته درد بیشتر میشه بعضی م‌وقه ها به ته سرم میزنه فکرمیکنم داغ میشه دارو مسکن مصرف کردم سی تی اسکن گرفتم دکترمیگه مشکل نداره ممنون میشم راهنمایی کنید

رویا
رویا
5 ماه قبل

سلام من هشت روزه پشت گردن شقیقه گرفته .سر گیجه دارم

علی اصغر
علی اصغر
5 ماه قبل

درزمان کار پشت سر ام درد می‌گیرد و این بسیار مرا عضیت می‌کند

حیدری
حیدری
5 ماه قبل

سلام من پشت سرم وگردنم درد میکنه که حتی به فکم هم میزنه شبا خواب ندارم وقتی سرم رو بالش میذارم بدتر میشه علتش چیه؟

دانیال قلاوند
دانیال قلاوند
پاسخ به  حیدری
5 ماه قبل

استرسه

ولید طیب
ولید طیب
5 ماه قبل

درد پشت گردن در ناحیه آخر ستو فقرات بالای گردن و احساس سر دردی در بعضی زمان اکثرا نیست گاهی بعد از خوردن تابعیت تقویت جنسی چی عوامل باعث این نوع بروز شده

رویا
رویا
پاسخ به  ولید طیب
5 ماه قبل

حالت تهوع داشتم رفتم سرم زدم ولی بی حس نا توانم

ستایش
ستایش
5 ماه قبل

سلام ۱۴ سالمه ۴ روز هست درد پشت سر دارم که بیشتر به گوش چپم میریزه البته گوش سمت راست هم درد می‌کند بعد به شقیقه هام به نور و صدا حساسیت دارم و چشم ها به شدت درد میکنه و حتما باید در تاریکی باشم لطفا راهنمایی کنید به چه دکتری مراجعه کنم یا چه قرصی بخورم با تشکر

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط ستایش
م ک
م ک
پاسخ به  ستایش
19 روز قبل

سلام دختر چهازده ساله ای من همیشه از درد پشت گردن شکایت داره این دردها از ناحیه گردن شروع میشه بعد قسمتهای داخل مو وپشت سر و شقیقه ها هست

مهدی
مهدی
پاسخ به  م ک
13 روز قبل

شاید زیاد می‌خوابه اگه ورزش کنه خوب میشه

مرجان
مرجان
6 ماه قبل

پشت سرم سمت چپ تیر میکشه تا کف سر ودرد شدیدچندثانیه ی میگیره و چشم و یکطرف چپ صورت هم بی حس میشه خیلی برام عذاب اوره علتش چیه چیکارکنم خواهشا راهنماییم کنید

لیلا کلستانی
لیلا کلستانی
6 ماه قبل

سلام بعضی روزها صبح که بیدار میشم رگ سمت چپ سرم هیلی د د میکنه

بهمنی
بهمنی
6 ماه قبل

سر درد پشت سر وشقیقه سمت راست نشانه چیست

رضایی
رضایی
7 ماه قبل

سلام.من دقیقا پشت گوش چپم دردشدیدی داره.که گاهی محکم میگیره وسریع ول میکنه.
دردش خیلی بدجورهست.
البته دایما نیست.همش قطع ووصل میشه.
بایدچه قرص یادوایی استفاده کنم.
ممنون

دکتر محمدعلی ارشد
دکتر محمدعلی ارشد
پاسخ به  رضایی
3 ماه قبل

جدیدا سردردهای ضربان دار زیادی در یه طرف پشت سر و نزدیک به گردن از بیماران مختلف گزارش شده است که با چک کردن سی تی اسکن یا ام ار ای این بیماران غیر از التهاب رگ ، علایم خاصی مشاهده نشده است به نظر می رسه اثرات مخرب واکسن های کره ای باشه که این موارد حتما باید مورد بررسی سازمان بهداشت جهانی قرار بگیره و نتیجه ان اعلام بشه یا این شرکت های واکسن ساز غرامت بدن و با راه حل برای رفع عوارض ان ارائه دهند .

دکتر محمدعلی ارشد
دکتر محمدعلی ارشد
پاسخ به  دکتر محمدعلی ارشد
3 ماه قبل

دوستان یه نکته رو هم بگم که این نوع سردردها با هیچ مسکنی آرام نمیشن مگر استفاده از شیافت دیلوفناک

رضا‌منصورشیخان
رضا‌منصورشیخان
7 ماه قبل

سردرد‌پشت‌سر‌باچه‌درمانی‌تسکین‌می‌شود

حامد
حامد
7 ماه قبل

سلام من به علت یه مقدارتنش وخستگی عصبی یه دمنوش ارامش ازعطاری تهیه کردم وبه همراه خانواده مصرف کردیم ازفردای اون روز هممون خانوادگی پشت سرمون دردمیکنه بالای کف سرمون درد میکنه پشت قلبمون هم دردمیکنه الان ده روزه ازمایسهامون هم مشکل نداره لطفاکمک کنید واقعانمیدونیم بایدچکارکنیم کلافه شدیم دوروزخوب میشه بازم شروع میشه اصلاتاحالاماسردردنداشتیم ممنونم پشت گردنمون انگارقولنج داره اماخوب نمیشه حالت تهوح هم داریم

حسین
حسین
پاسخ به  حامد
7 ماه قبل

منم دقیقا بعد از خوردن دمنوش اینجوری شدم نوافن و ناپروکسن هم جواب نمیده سه روزه خواب ندارم از درد

رضا‌منصورشیخان
رضا‌منصورشیخان
پاسخ به  حامد
7 ماه قبل

سردردپشت‌سر‌باچه‌درمانی‌تسکین‌می‌شود

زینب
زینب
پاسخ به  رضا‌منصورشیخان
3 ماه قبل

زینب

ارزو
ارزو
پاسخ به  حامد
5 ماه قبل

فشارخون شما بالا میره با خوردن دمنوش

سام
سام
پاسخ به  حامد
4 ماه قبل

طب سنتی به غیر از عوام فریبی و جیب مردم رو خالی کردن هیچ کاری نکرده و به سلامتی مردم هم آسیب زده

ایلیا پورصالحی
ایلیا پورصالحی
7 ماه قبل

سلام من چشمان دوربین دارم و وقتی زیاد به صفحه گوشی نگاه میکنم ویا حتی مدت کمی دیدم به لامپ بخورد پشت سر من درد میگیرد و نزدیک گردن هم نیست وسط پشت است. وقتی ک درد پیس میاد نمیتونم تحرک خاصی داشته باشم چون هر حرکت کوچکی درد را بیشتر میکند و تا حالا فقط با مسکن خود درمانی کردم. خواستم بدونم ک من مشکل خاصی دارم یا میتوانید راه درمان را به من بگویید

حمید غلامی
حمید غلامی
10 ماه قبل

سلام پشت سرراستم خیلی دردمیکندکه نمیتوانم گردنم راباچپ یاراست بچرخانم وقرص نورتریپتیلین ۱۰ استفاده میکنم که خیلی مفید نیست چکارکنم وفشارخون هم دارم دارواستفاده میکنم وناراحتی معده دارم وقرص معده میخورم لطفا راهنمای کنید

مسیح محمدی
مسیح محمدی
پاسخ به  حمید غلامی
4 ماه قبل

سلام منم دقیقا ۵ سال اینگونه درد دارم اظطرابیم کرده از تشخیص دکترا شک دارم چونکه نتونستن آرومم کنن

فریبرز بردبار
فریبرز بردبار
10 ماه قبل

سلام ۴۸ سال دارم چند ماهی میشه درد پشت سرم سمت راست دارم چند روز خوبه ولی چند روز دیگه شروع به درد گرفتن میکنه نمیدونم چرا لطفا کمکم کنید

تکتم
تکتم
پاسخ به  فریبرز بردبار
4 ماه قبل

دقیقا منم همینجورم چند روزه که پشت سرم سمت راست درد میکنه به چشمم می نه باید چیکار کرد

جمشیدی
جمشیدی
10 ماه قبل

آیا چربی هم ربطی به درد پشت سر و گردن دارد

رضا معصومی
رضا معصومی
پاسخ به  جمشیدی
7 ماه قبل

سلام

سلام
سلام
پاسخ به  رضا معصومی
6 ماه قبل

سلام

لیلا
لیلا
پاسخ به  سلام
6 ماه قبل

سلام من ده روز هست که سمت چپمگردن وسرم درد داره اول از گردن شروع شد به سرم می کشید الان دیگه گردنم درد نداره سرم درد می کنه ودردش قطع نمیشع ش موقعی که خواب هستم از درد بیدار میشم

تن تن
تن تن
پاسخ به  لیلا
5 ماه قبل

نورالژی اکسیپیتال میتونه علت درد سر شما باشه که بر اثر یک گرفتگی عضلانی ضربه استرس… آسیب دیده
درمانش کمپرس گرم استفاده ی b12 منیزیم و ویتامین D هست اما اگه آسیب شدید باشه داروهای ضد تشنج و ارامبخش و در نهایت جراحی

سمیه
سمیه
پاسخ به  لیلا
4 ماه قبل

دقیقا منم همین درد دارم

نورعلیدهمرده
نورعلیدهمرده
11 ماه قبل

سلام اقای دکتر دو روز پشت سرم دردارد ومقداری سرمگیج میره وچشمام تار میبیند

شقایق
شقایق
11 ماه قبل

سلام من ۲۴سالمه حدود ۶یا ۷ساله پشت سرم درد میکنه وقتی خم میشم انگار مغزم میریزه زمین بعضی وقت ها هم یچیزی مثل حباب از دماغم میترکه از چی میتونه باشه

سعید
سعید
پاسخ به  شقایق
11 ماه قبل

سلام مناز ناحیه سمت راست پشت سر احساس میکنم که رگم کشیده میشه درد حس میکنم مشکل چیه ببخشید سعید هستم

بیژن
بیژن
پاسخ به  سعید
10 ماه قبل

سلام پشت سرم از سمت چپ پشت گردنم الان دوروزی هست ک درد گرفته و مقداری ورم کرده و این درد به پشت قلبم و کتف و گردنم میزنه اینا ناشی از چیست

گلچهره
گلچهره
پاسخ به  سعید
4 ماه قبل

درد منم همینه

امیری
امیری
پاسخ به  سعید
2 ماه قبل

سلام
سعید جان من هم مثل شما هستم پشت سرم سمت راست حس میکنم یه رگیه که کمی درد میکنه الان شش ماهه اینجوری هستم مسکن هم نمیخورم بعضی وقتها کف سرم هم درد میکنه

رسول
رسول
پاسخ به  شقایق
10 ماه قبل

سلام من چهل سالم هردو سه روز سر درد دارم

ملک نیاز
ملک نیاز
پاسخ به  رسول
7 ماه قبل

دردپشت سرراست سرم دوروزه دردمی کند

عامری هستم
عامری هستم
پاسخ به  رسول
6 ماه قبل

سلام من همیشه پشت سر م سردرد شدید دارم ام آر ای کردم گفتن دیسک داری سرم همیشه سنگین هست

زهرا نادری
زهرا نادری
پاسخ به  عامری هستم
3 ماه قبل

سلام من زهرا هستم سر من درد داره

کبری
کبری
11 ماه قبل

سلام
ی خانم ۵۰ ساله هستم از ۲۳ سالگی تا الان میگرن دارم الان یک هفته هست که از گردن و پشت سرم درد شروع میشه و بعد کم کم به کل سر و پشت چشم راست ادامه پیدا می کنه
و با مسکن مربوط به میگرن هم کامل باز نمیشه ، البته نمی دونم بهم ربط دارن یا نه ولی چند وقتی که آرنج دست چپم خیلی درد می کنه و در اثر فشار کار وسط کتفم درد می گیره

گیسو
گیسو
پاسخ به  کبری
10 ماه قبل

سلام آقای دکتر.. یه هفته هست پشت سرم درد می‌کنه..وقتی از خواب بیدار میشم سردرد رو دارم..وهر روز مسکن میخورم ولی خوب نمیشه و هر روز ادامه داره علتش چی می‌تونه باشه..کمکم کنید

فریده شعبانی
فریده شعبانی
پاسخ به  گیسو
10 ماه قبل

سلام آقای دکتریه ماهی میشه سرگیجه بالرزش زانوهایم میتونیدگیگیدعلتش چیه ممنون میشم ۶ماهی میشه زایمان کردم

شهرام
شهرام
پاسخ به  فریده شعبانی
7 ماه قبل

آیا درد پشت سر به چربی خون هم ارتباط دارد

زهرا
زهرا
پاسخ به  شهرام
3 ماه قبل

سلام من الان یک هفته هست سردردشدید میگیرم با گردن درد بیشتر پشت سرم درد میکنه وپشت دوتا شانه ام نمیدونم چکار کنم

دکمه بازگشت به بالا