تاثیر عمل بینی بر لب چیست؟ عوارض جراحی بینی بر لب‌ها

تعداد زیادی از عمل‌های بینی با هدف پزشکی یا زیبایی در هر روز انجام می‌شود. این عمل باعث ایجاد تغییراتی چشمگیر در چهره می‌شود. از آن گذشته می‌تواند بر روی اندام دیگر بخصوص فرم لب‌ها و یا گونه‌ها اثر بگذارد. به‌خاطر همین بسیاری از افراد از انجام عمل بینی ترسیده و یا در مورد عواقب آن دچار شک و تردید می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم تمام شبهاتی که افراد از عمل جراحی بین دارند را برطرف کرده و به تمام سؤالات آنها پاسخ دهیم. این مقاله زیرمجموعه‌ای از مقالات مرتبط با تغییرات چهره در اثر عمل جراحی بینی بوده و در این بخش قصد داریم تا تأثیر عمل بینی بر لب افراد را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

آیا عمل جراحی بینی بر فرم لب‌ها تأثیر دارد؟

در واقع لب افراد، پس از جراحی بینی ورم کرده و آنان از بروز این مشکل احساس ترس می‌کنند. اما هیچ جای نگرانی وجود نداشته و تأثیر جراحی بینی روی لب به صورت موقتی است. این ورم پس از مراقبت‌های بعد از عمل جراحی بهبود یافته و رم لب‌های شخص به حال عادی بر می‌گردد. در واقع لب بالایی یکی از اعضایی است که بسیار شدید ورم می‌کند. بی حسی لب بالا بعد از عمل بینی نیز حاکی از آن است که لب بالایی تأثیر پذیری زیادی از این عمل دارد. ورم لب بالایی و خود دماغ برای بهبود کامل به یک سال زمان نیاز دارند. البته شایان ذکر است که این ورم در طی شش ماه اول بسیار سریع بهبود می‌یابد و در ۶ ماه دوم تغییرات آن حتی برای فرد هم محسوس نمی‌شود.

برای درمان سریع‌تر ورم لب و دماغ چه کنیم؟

مهم‌ترین کار برای درمان سریع ورم، عمل کردن به نکات مراقبت‌های بعد از عمل ای است که توسط دکتر جراحی بینی برای شما تجویز شده است. توجه داشته باشید که در صورتی که این موارد را جدی نگیرید ممکن است ورم بینی و لب شما از بین نرود یا با مشکلات جدیدی تری نظیر افتادگی بینی مواجه شوید. از دیگر مواردی که درمان ورم دماغ و لب را سریع‌تر می‌کند، عبارت‌اند از:

  • مصرف آناناس؛ آناناس به دلیل ترکیباتی که دارد، می‌تواند کمک زیادی در روند بهبود شما داشته باشد. از این رو پزشکان همیشه توصیه می‌کنند که بعد از عمل جراحی، هر روز به مقدار مورد نیازی آناناس بخورید
  • استفاده از کمپرس یخ؛ کمپرس یخ از دیگر روش‌های بسیار تأثیر گذار بر درمان سریع ورم است. شما می‌توانید هر روز به مدت چند دقیقه کمپرس یخ را روی نواحی که ورم کردن قرار دهید. با تکرار چندباره این کار در هر روز، روند درمانی‌تان را سریع‌تر خواهید کرد. البته توجه داشته باشید که استفاده از کمپرس یخ فقط با تجویز پزشک انجام شود.
  • مصرف برخی از داروها نیز می‌تواند تا حد زیادی ورم‌های بعد از عمل جراحی بینی را کاهش دهد. البته مصرف دارو حتماً بایستی با تجویز جراح بینی انجام شده و از مصرف خودسرانه دارو پرهیز شود.
  • و…

شما می‌توانید با مشورت از یک دکتر زیبایی روش‌های دیگر تسریع روند بهبودی ورم لب و بینی را بدانید.

آیا همراه با عمل جراحی بینی می‌توان لیفت لب انجام داد؟

جراحی بین باعث ورم کردن لب‌ها شده و این ورم تا مدتی باقی می‌ماند از این رو نمی‌توان همراه با عمل جراحی بینی، لب‌هایتان را لیفت کنید. اگر قصد انجام هر دو کار را دارید بهتر است یکی از این دو کار را در ابتدا انجام داده و پس از مدتی به انجام کار دوم اقدام کنید. توجه داشته باشید که برای اخذ نتیجه‌ای بهتر، با یک پزشک زیبایی مشورت کنید.

آیا عمل جراحی بینی بر طرح لبخند تأثیر دارد؟

یکی از شایع‌ترین سؤالاتی که از دکتر پوست، مو و زیبایی پرسیده می‌شود، در مورد تأثیر عمل بینی بر لب و لبخند است. در واقع بسیاری از خانم‌ها حس می‌کنند با انجام جراحی بینی طرح لبخند آن‌ها عوض شده و لبخندهای زیباتری را خواهند داشت. در واقع طبق گفته‌های پزشکان، عمل بینی هیچ تأثیری بروی لبخند افراد نداشته و نوع خندیدن آن‌ها و طرح لبخندشان قبل و بعد از عمل یکسان است. البته اگر به دکتر جراح پلاستیک بگویید که دوست دارید صاحب لبخند زیباتری شوید وی با انجام چند تغییر کوچک در جراحی به راحتی می‌تواند سبب این کار شود.

چگونگی تأثیر عمل بینی بر خندیدن

در واقع ماهیچه‌ای در بینی انسان‌ها وجود دارد که هنگام خندیدن، بینی را به سمت پایین می‌کشد. همین عمل باعث می‌شود تا لبخندهای شما جذابیت کافی را نداشته باشد. جراح در حین عمل بینی می‌تواند یک برش مخفی را در داخل بینی ایجاد کرده و از طریق آن باعث شود تا ماهیچه‌ای که بینی را پایین می‌کشد، به کار خود عمل نکند. در نتیجه شما دارای لبخندی زیباتر و جذابیت بیشتری باشید.

چرا افراد فکر می‌کنند ارتباطی بین فرم لب و عمل جراحی بینی وجود دارد؟

در واقع تأثیر جراحی بینی بر فرم لب‌ها از آنجایی نشئت می‌گیرد که پس از انجام عمل جراحی لب‌ها ورم کرده و در برخی مواقع به خاطر برش‌هایی که بر روی دماغ عمال شده است، لب بالایی به سمت بالا کشیده می‌شود. از این رو افراد فکر می‌کنند که این عمل بر روی فرم لب‌ها نیز اثر دارد. اما در واقع این تغییر فرم لب‌ها که در اثر عمل بینی به وجود آمده است موقتی بوده و رفته‌رفته لب‌ها به حالت عادی خود بر می‌گردند.

تاثیرات دیگر عمل بینی

به‌غیراز تأثیراتی که فرم لب‌ها از عمل بینی می‌گیرند. برخی دیگر معتقدند که اجزای دیگر صورت ما نیز تحت تأثیر عمل بینی هستند. به‌عنوان‌مثال بسیاری معتقدند که عمل جراحی بینی بر روی گونه‌ها تأثیر می‌گذارد. در واقع تصور کنید که برخی از افراد دارای گونه‌های حجیم هستند در عین حال دماغ آن‌ها نیز بزرگ و یا گنده است در این صورت حجم گونه‌ها چندان به چشم نمی‌آید.

اما وقتی که بینی عمل شده و کوچک‌تر شود، گونه‌ها بیشتر به چشم می‌خورند. از این رو است که می‌گویند عمل بینی بر روی گونه‌ها اثرگذار است. توجه داشته باشید که بسیاری از افراد دچار بی حسی دندان بعد از عمل بینی می‌شوند. اما این بی حسی تحت اثر داروهای بیهوشی است که برای عمل جراحی استفاده شده‌اند و پس از مدت کوتاهی از بین خواهد رفت. عمل بینی تأثیرات دیگری نیز بر روی مژه‌ها، ابروها و … دارد که هر کدام از آن‌ها را در مقاله مربوط به خود مورد بررسی قرار دادیم.

بررسی یک نکته مهم در تاثیر عمل بینی بر لب

توجه داشته باشید که عمل جراحی بینی با آنکه به نظر یک عمل جراحی ساده به نظر می‌رسد اما ریسک‌های زیادی داشته و اگر به صورت اصولی انجام نشود عوارض زیادی را به همراه خواهد داشت. از این رو قبل از انجام عمل جراحی، بهتر است که با پزشکان مختلفی مشورت کرده و تمامی سؤالات خود را از آن‌ها بپرسید. سپس یک پزشک با تجربه و متخصص را انتخاب کرده و برای انجام عمل جراحی به وی مراجعه کنید.

سؤالات متداول درباره عوارض عمل بینی روی لب‌ها

آیا عمل جراحی بینی بر روی فرم لب تأثیر دارد؟

خیر – در واقع لب‌ها (به خصوص لب بالایی) در اثر عمل جراحی بینی ورم کرده و افراد به اشتباه فکر می‌کنند لب‌های آنان لیفت شده است. در حالی که پس از گذشت مدتی و انجام درست مراقبت‌های بعد از عمل، ورم لب‌ها خوابیده و فرم اولیه لب بر کی گردد. در نتیجه عمل جراحی بینی هیچ اثری بر روی فرم لب‌ها ندارد.

آیا عمل جراحی بینی بر روی لبخند تأثیر دارد؟

خیر – جراحی بینی هیچ تأثیری بر روی لبخند افراد ندارد. به‌طوری‌که فرد قبل از عمل جراحی به هر شکلی که لبخند می‌زند، پس از عمل جراحی بینی نیز دقیقاً بر همان شکل لبخند می‌زند. در نتیجه می‌تواند گفت، عمل جراحی بینی بر روی لبخند افراد هم تأثیری ندارد. البته افراد می‌توانند به انتخاب خود این موضوع را به دکتر گوش و حلق و بینی اطلاع داده و پزشک در حین جراحی به بهبود لبخند فرد توجه داشته باشد.

چه اجزایی از صورت انسان، بیشتر از بقیه تحت تأثیر عمل جراحی بینی قرار می‌گیرند؟

به‌غیراز بینی که مستقیماً تحت اثر عمل جراحی قرار دارد، لب‌ها (بخصوص لب بالایی) و گونه‌ها بیشتر از سایر اعضا، تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

سخن پایانی

عمل زیبایی بینی یکی از عمل‌های جراحی بسیار شایع است. برخی از افراد گمان می‌کنند که این عمل بر روی اجزای مختلف صورت نظیر فرم لب‌ها، طرح لبخند، گونه‌ها و… تأثیر می‌گذارد. در واقع تأثیر عمل جراحی بینی بر اجزای مختلف صورت، موقتی بوده و پس از گذشت مدتی به حالت خود بر خواهد گشت. از این رو هیچ نگرانی در رابطه با تغییرات دیگری جز در دماغتان نداشته باشید. همچنین برای اینکه نتیجه بهتری از عمل جراحی بگیرید بهتر است به یک دکتر زیبایی با تجربه و متخصص مراجعه کنید. همچنین هر پرسش دیگری که در مورد عمل جراحی بینی و تأثیرات آن داشتید می‌توانید از یک ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی استفاده کرده و سؤالات خود را برطرف سازید.

۴.۷/۵ (۶ نظر)

منبع
medicalnewstoday

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا