مهم‌ترین تفاوت بینی گوشتی با استخوانی که نیاز است بدانید

اگرچه یک جراح بینی ماهر می‎تواند بینی شما را به بهترین شکل ممکن متناسب با صورت شما فرم دهد، اما نمی‎توان انکار کرد که جراحی بینی استخوانی ساده‎تر از بینی گوشتی است. چراکه بینی استخوانی پوست نازکی دارد، درحالی‎که پوست بینی گوشتی ضخیم است. غضروف‎های بینی استخوانی قوی هستند، اما بینی گوشتی غضروف ضعیفی دارد. بینی استخوانی معمولا روی تیغه خود دارای قوز است و نوک بینی گوشتی صاف و آویزان است.

به همین دلیل، تصمیم گرفته‌ایم در این مطلب به تفاوت بینی گوشتی و استخوانی اشاره کنیم تا با آگاهی بیشتری برای جراحی بینی یا رینوپلاستی اقدام کنید. عکس بینی گوشتی و استخوانی و عکس قبل و بعد عمل بینی گوشتی و استخوانی نیز قرار داده شده‎اند.

بینی استخوانی چیست؟

در بینی استخوانی، اسکلت استخوانی بیشتر از پوست و چربی برجسته است و ساختار غضروف بزرگتر و قوی‎تری دارد. اصولا پوست این نوع بینی نازک و غدد چربی کمتری دارد و به‎همین‎دلیل مستعد بروز آکنه‌ نیست. بهتر است بدانید که برحسب اندازه قوز تیغه بینی و ضخامت غضروف آن انواع بینی استخوانی وجود دارد. در ادامه می‎توانید عکس بینی استخوانی را قبل و بعد از عمل مشاهده کنید.

بینی استخوانی
بینی استخوانی

بینی گوشتی چیست؟

یکی از شایع‎ترین اشکال بینی است که هم در مردان و هم در زنان یافت می‎شود. معمولا دارای غضروف ضعیف و شکلی بزرگ و بیرون‎زده با نوک گوشتی به سمت پایین است. اغلب غدد چربی در زیر پوست ضخیم بینی گوشتی فعال‎تر هستند و این مساله آن را مستعد بروز آکنه می‎کند.

اگرچه گاهی سایز بینی گوشتی خیلی بزرگ نیست، اما تا زمانی‎که پهن‎تر و حجیم‎تر از بینی استخوانی به نظر می‎رسد، نمی‎توان به‎عنوان یک بینی ظریف به آن نگاه کرد. جالب است بدانید که بیش از ۲۴ درصد از مردم جهان بینی گوشتی دارند.

بینی گوشتی
بینی گوشتی

تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی

فرق عمل بینی گوشتی با استخوانی از تفاوت ساختاری آن‎ها ناشی می‎شود. تجربه نشان داده است، افرادی‎که بینی استخوانی دارند می‎توانند انواع جراحی بینی طبیعی، جراحی بینی فانتزی و جراحی بینی نیمه‎فانتزی را انجام دهند. در واقع کار بر روی بینی‎های استخوانی به‎دلیل وجود ساختار غضروفی قوی‎تر آسان‎تر است. پزشک به‎راحتی حجم بینی را با ایجاد برش‎هایی کاهش داده و آن را به شکل مورد نظر در می‎آورد.

همانطورکه ذکر شد، بین گوشتی پوست ضخیم‎تری نسبت به بینی استخوانی دارد و غضروف آن ضعیف‏تر است. به‎همین‎دلیل حین عمل، اغلب جراح مجبور است که بافت غضروفی را از قسمتی از بینی برداشته و به قسمت دیگر منتقل کند. هم‎چنین گاهی می‎توان به‎جای تیغه بینی، غضروف گوش را خارج کرده و از آن در شکل دادن به بینی گوشتی استفاده کرد که این نیز کار دشواری است.

عدم توجه به این مسائل توسط برخی از جراحان باعث می‎شود که به‎مرور زمان بعد از عمل بینی گوشتی، پوست بینی و بافت‌های نرم زیرین که حاوی مقداری چربی و غدد هستند، به‎دلیل نداشتن پایه یا داربست مناسب تغییر شکل داده و منقبض شوند.

طبق تجربه، احتمال بروز تورم شدید بعد از جراحی بینی گوشتی خیلی بیشتر از عمل بینی استخوانی است و این مساله احتمال فیبروز بافت را افزایش می‎دهد. البته با بستن چسب بینی به طرز صحیح می‎توان از بروز این عارضه پیشگیری کرد.

معمولا جراحان توصیه می‎کنند افرادی‎که بینی‎های گوشتی دارند، فقط برای جراحی بینی معمولی اقدام کنند. زیرا با وجود ضخامت زیاد پوست نمی‎توان از جراحی فانتزی و نیمه فانتزی بینی نتایج مطلوبی کسب کرد. در مقاله‎ای با عنوان فرق بینی گوشتی و استخوانی نی نی سایت، به نکات جالبی در این زمینه اشاره شده است.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی
تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی

اگر بینی گوشتی، نیمه گوشتی یا استخوانی دارید و به‎دنبال جراحی زیبایی بینی برای تغییر ظاهر چهره خود هستید، اولین پیشنهاد ما به شما واقع‎بین بودن است. زیرا در زمان مراجعه به دکتر جراحی بینی یا دکتر جراح پلاستیک نیز نکات ذکرشده در این مطلب در مورد تفاوت بینی گوشتی با استخوانی و نحوه جراحی آن‎ها، گوشزد خواهند شد.

درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات متخصص گوش و حلق و بینی آنلاین پذیرش۲۴ استفاده کنید. مشکلات خود را مطرح‌ کرده و از مشاوره آنلاین بهترین دکتر گوش و حلق و بینی استفاده کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه تفاوت بینی گوشتی با استخوانی

در این بخش می‌توانید پاسخ تعدادی از ابهامات ذهنی خود را بیابید.

تفاوت بینی گوشتی با استخوانی چیه؟

به طور کلی می‎توان گفت که بینی استخوانی اسکلت قوی‎تر و بینی گوشتی پوست ضخیم‎تر و تجمع چربی زیرپوستی بیشتری دارد.

تفاوت عمل بینی گوشتی با استخوانی در چیست؟

از نظر پزشکان، انواع بینی استخوانی به‎دلیل داشتن ویژگی‎هایی مانند پوست نازک و استخوان‎های قوی، ایده‎آل‏ترین گزینه برای جراحی بینی هستند و در اکثر مواقع از عمل زیبایی آن‎ها نتایج خوبی حاصل می‎شود. درحالی‎که جراحی بینی گوشتی به‎دلیل داشتن اسکلت استخوانی و غضروفی ضعیف، پوست ضخیم و تجمع چربی بالا کمی دشوار است.

بینی نیمه گوشتی چیست؟

منظور ساختاری است که از بینی گوشتی، غضروف قوی‎تری دارد و در عین حال علائمی از پوست نیمه‎ضخیم و تجمع اندکی چربی در آن مشاهده می‎شود.

۵/۵ (۱ نظر)

منبع
cadoganclinic.comiht.health

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا