علت پوسته پوسته شدن پوست سر و روش‌های تشخیص و درمان آن

همه افرادی که شاهد پوسته ریزی در پوست سر خود هستند می­دانند که این مشکل گاهی باعث آسیب جدی به شخصیت و اعتماد به نفسشان می­شود؛ چراکه این مشکل به­طور مستقیم ظاهر افراد را تحت تاثیر قرار می­دهد. کافیست موهای تیره داشته باشید و در صورتی که پوست سرتان خارش پیدا کرده است مجبور باشید مدت زمان طولانی در یک محیط بنشینید.

در چنین مواقعی در انتهای روز تکه­های کوچک و بزرگ پوست لابه­لای موهایتان باعث درهم ریختگی ظاهرتان می­شود. در واقع پوسته پوسته شدن پوست سر یکی از بیماری­های رایج پوستی است که روش علائم، روش­های تشخیص، دلایل و روش­های درمان مشخصی دارد. در ادامه در مورد پوسته شدن پوست سر بیشتر توضیح خواهیم داد:

پوسته پوسته شدن پوست سر چیست و چه علائمی دارد؟

پوسته پوسته شدن پوست سر یا Scalp Peeling یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد با آن دست و پنجه نرم می­کنند. اکثر ما با گشتن در سایت­های مختلف اینترنتی عکس پوسته پوسته شدن سر را دیده­ایم یا در اطرافیان خود با افرادی برخورد کرده­ایم که مبتلا به این بیماری هستند. هر فردی، از نوزاد گرفته تا افراد سالمند ممکن است به پوسته ریزی سر مبتلا شوند. درصد درگیری آن­ها نیز متفاوت است. برخی بدون اینکه خارش یا سوزش را تجربه کنند، پایان روز یا پس از استحمام متوجه وجود پوسته­ها در لابه­لای موهای خود می­شوند. برخی دیگر نیز علائم بسیار و ناراحت کننده­ای را تجربه می­کنند که باعث بروز استرس بیشتر و ناراحتی­های زیادی در طول روز برای آن­ها می­شود.

تفاوت پوسته پوسته شدن پوست سر و شوره چیست؟

برای بیان تفاوت پوسته پوسته شدن پوست سر و شوره ( Dandruff ) باید بگوییم شوره یکی از مشکلات پوستی سر در افراد مختلف است که می­تواند در دسته مشکلات پوسته ریزی سر قرار بگیرد. در واقع هر شوره سری می­تواند نوعی پوسته پوسته شدن پوست سر باشد، اما هر نوع پوسته ریزی شوره سر محسوب نمی­شود. علت ایجاد شوره تولید بیش از حد چربی در غدد سبابه و وجود چربی بیش از حد در سطح پوست سر می­باشد. اما پوسته شدن پوست سر می­تواند دلایل بسیار مختلف و گسترده­ای داشته باشد.

پوسته پوسته شدن پوست سر
پوسته پوسته شدن پوست سر

تفاوت دیگر آن­ها نیز اینست که پوست سر افراد مبتلا به شوره سر معمولا چرب است و ذرات لای موهای آن­ها بسیار ریز است. اما افرادی که به پوسته پوسته شدن پوست سر مبتلا هستند معمولا پوست سری خشک داشته و ذرات پوست لای موهای آن­ها بزرگ­تر است.

علائم و نشانه های پوسته شدن سر

پوسته پوسته شدن پوست سر ممکن است با علائم و نشانه­های بسیاری همراه باشد؛ این بستگی به علت بروز این مشکل دارد. بروز این علائم ممکن است در هر فردی متفاوت باشد؛ به طوریکه گاهی یک فرد به مجموعه ای از آن­ها دچار شده و برخی تنها یکی از این علائم را تجربه می­کنند. در ادامه برخی از مهمترین این علائم را شرح خواهیم داد:

  • وجود پوسته­های خشک و کوچک از پوست در لابه لای موها
  • خشکی پوست سر
  • ایجاد ترک روی سطح پوست سر
  • کهیر
  • خارش پوست سر
  • قرمز و ملتهب شدن پوست سر
  • ریزش موی موقت
  • احساس سوزش در کف سر

روش­های تشخیص و علت پوسته پوسته شدن پوست سر چیست ؟

برای اینکه بدانیم قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست سر نشانه چیست باید به یک پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی مراجعه کنیم. یک پزشک متخصص نیز ممکن است روش های تشخیصی زیر را برای بررسی بیشتر بیماری شما به کار بگیرد.

علت پوسته پوسته شدن پوست سر
علت پوسته پوسته شدن پوست سر
  • بررسی موضعی پوست سر و بررسی شرح حال بیمار
  • آزمایش خون
  • آزمایش تیروئید و آنزیم های کبدی
  • تهیه بیوپسی پوست سر و آزمایش آن
  • تست پوستی برای بررسی آلرژی ها و حساسیت ها

علت خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر

دلایل بسیاری باعث پوسته پوسته شدن پوست سر می­شوند. شناخت دلایل و شایع ترین علت پوسته ریزی سر می­تواند به شما کمک کند که روند بیماری را کنترل کرده و بروز علائم را نیز بهبود ببخشید. برخی از دلایل بروز این بیماری عبارتند از:

  • خشکی پوست سر: شایع ترین علت پوسته ریزی سر خشک پوست این ناحیه می­باشد. خشکی سر و عدم توجه به آن علاوه بر اینکه می­تواند باعث خارش پوست و پوسته پوسته شدن پوست سر شود، می­تواند سایر بیماری­های عفونی و قارچی را نیز به همراه داشته باشد.
  • اگزمای پوستی (Eczema ): اگزما نوعی بیماری خود ایمنی است که در برخی از اوقات فرد به صورت ارثی به آن مبتلا می­شود. در این بیماری پوست سر به خارش، خشکی بیش از حد و التهاب و قرمزی دچار می­شود.
  • پسوریازیس(psoriasis ): این بیماری که به آن صدفک نیز می­گویند در اکثر مواقع مادام­العمر است. علائم این بیماری شامل خارش، خشکی پوست سر، التهاب شدید، تورم و گاهی تاول­های پوستی همراه است.
  • کم آبی بدن: گاهی اوقات کم آبی بیش از حد بدن باعث می­شود پوست سر نیز پوسته پوسته شده و کف سر نیز دچار خشکی شود. این مشکل تقریبا موقتی است و با تامین آب بدن پوسته پوسته شدن پوست سر نیز رفع می­شود.
  • آفتاب سوختگی: آفتاب سوختگی علاوه بر اینکه باعث پوسته شدن پوست صورت و بدن می­شود، می­­تواند پوسته ریزی سر را نیز به همراه داشته باشد. این مشکل زمانی رخ می­دهد که سر در مدت زمان طولانی و بدون حفاظ در برابر آفتاب باشد.
  • بروز بیماری­های قارچی و باکتریایی: برخی از بیماری­های قارچی مانند زرد زخم یا ایمپتیگو، کرم حلقه ای یا درمافیتوز و بیماری شوک سمی نیز علائمی شبیه پوسته ریزی سر دارند
علت خارش پوست سر
علت خارش پوست سر
  • آلرژی بدن به برخی مواد و داروها: یکی دیگر از مشکلات موقتی که می­تواند باعث پوسته ریزی پوست سر شود، آلرژی و حساسیت به برخی مواد غذایی، برخی مواد شوینده و برخی از داروها باشد. این مشکل در اکثر مواقع با قطع مصرف این مواد رفع می­شود.
  • استفاده بیش از حد از مواد آرایشی: انواع رنگ مو، دکلره­ها و مواد تشکیل دهنده کراتین مو می­تواند در برخی از افراد حساسیت ایجاد کند. در برخی از مواقع نیز مصرف بیش از حد آن­ها می­تواند منجر به پوسته شدن پوست سر شود.
  • تغییرات هورمونی: برخی از نوسانات و تغییرات هورمونی در دوره­های مختلف نیز می­تواند باعث بروز این مشکل شود.
  • درماتیت سبورئیک (Seborrhoeic dermatitis): این بیماری نیز در دسته اگزماها جای می­گیرد و بیشتر پوست صورت و سر را درگیر می­کند. افراد مبتلا به این بیماری خارش و التهاب شدید پوست سر را تجربه می­کنند.
  • بیماری­های زمینه­ای: نارسایی کلیه، کم کاری تیروئید و به هم ریختن آنزیم­های کبدی نیز در بسیاری از مواقع باعث بروز نشانه­هایی شبیه پوسته پوسته شدن پوست سر می­شوند.
  • درماتیت تماسی (Contact dermatitis): این بیماری نیز در دسته اگزما قرار می­گیرد. علت بروز آن نیز تماس پوست با مواد و شوینده­های حساسیت زاست و خارش و التهاب شدید را به همراه دارد.

درمان پوسته پوسته شدن پوست سر

روش­های مختلفی برای درمان این بیماری وجود دارد که استفاده از هر کدام از آن­ها نیز بستگی به علت پوسته پوسته شدن کف سر و خارش آن دارد. آنچه مهم است اینست که پیش از شنیدن نظر پزشک متخصص دست به خوددرمانی و مصرف داروی خاصی نزنید؛ چراکه تنها یک پزشک می­توانید بهترین راه درمان را به شما نشان دهد. اگر به دنبال بهترین پزشک هستید می­توانید به سایت پذیرش۲۴ مراجعه کنید. در این سایت علاوه بر بررسی پزشکان متخصص در سراسر ایران و بررسی رزومه آن­ها، می­توانید اقدام به دریافت ویزیت دکتر پوست آنلاین یا دریافت ویزیت به صورت حضوری کنید.

درمان پوسته پوسته شدن پوست سر
درمان پوسته پوسته شدن پوست سر

در ادامه نیز با برخی از رایج ترین روش­های درمانی پوسته پوسته شدن پوست سر آشنا می­شویم:

  • تجویز داروهایی مانند کورتیکواستروئیدها و کورتون­ها برای کاهش علائم بیماری و کاهش خارش و سوزش پوست سر در اثر بروز بیماری­هایی مانند پسوریازیس
  • تجویز داروهای ضد قارچ
  • تجویز کرم­های موضعی حاوی نرم کننده­هایی مانند اسید سالیسیلیک و اوره برای کاهش پوسته پوسته شدن پوست سر
  • تجویز مکمل­هایی مانند ویتامین­های مختلف مانند ویتامین D3، A و ویتامین­های گروه B
  • استفاده از روش لیزر درمانی
  • تشخیص داروها یا مواد حساسیت زا برای فرد و منع مصرف آن­ها از طرف پزشک

درمان پوسته شدن پوست سر در طب سنتی

اکثر متخصصین طب سنتی برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست سر و درمان آن، ابتدا اقدام به پاکسازی بدن فرد، درمان یبوست و اصلاح مزاج آن می­کنند. در ادامه نیز ممکن است اقدامات زیر را انجام دهند:

  • تجویز برای مالیدن لعاب گل ختمی و لعاب اسفرزه، آب چغندر پخته، آب سیب درختی و آلوئه ورا به کف سر
  • تجویز چرب کردن کف سر با روغن­هایی مانند روغن گل سرخ و بنفشه به کف سر
  • تجویز اسپری ترکیب مورد و گلاب به کف سر

درمان خانگی پوسته پوسته شدن سر

برای درمان پوسته پوسته شدن پوست سر نی نی سایت و سایت­های دیگر روش­های مختلفی را پیشنهاد داده­اند؛ اما ما به شما توصیه می کنیم که به جای خود درمانی به یک متخصص پوست، مو و زیبایی مراجعه کنید. اما اگر می­خواهید در خانه به بهبود شرایط خود کمک کنید می­توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • از استرس و اضطراب دوری کنید.
  • اگر کف سرتان خشک است آن را با روغن­هایی مانند زیتون، نارگیل و بادام چرب کنید.
  • ورزش کردن به خصوص ورزش هایی مانند یوگا بسیار موثر است.
  • اگر دلیل پوسته شدن پوست سر شما حساسیت به ماده­ای خاص است، مصرف آن یا تماس با آن را قطع کنید.
  • تا تکمیل بیماری از مصرف فست فود و غذاهای کنسروی خودداری کنید.
  • مصرف شامپوها و شوینده­های قوی و حساسیت زا را قطع کنید.
درمان خانگی پوسته پوسته شدن سر
درمان خانگی پوسته پوسته شدن سر

پاسخ به سوالات متداول در مورد پوسته پوسته شدن پوست سر

در پایان به ۳ مورد از پرسش­های متداول افراد در زمینه پوسته ریزی سر پاسخ خواهیم داد. پاسخ این سوالات می­تواند به شما در درمان و بر طرف کردن این مشکل کمک کند.

دلیل پوسته پوسته شدن پوست سر بعد از کاشت مو

اگر شما هم چند روز پس از کاشت مو شاهد پوسته پوسته شدن پوست سر خود شده­اید باید بدانید جای نگرانی نیست؛ چراکه این اتفاق طبیعی است. در واقع علت پوسته ریز کف سر پس از کاشت مو برش­های کوچکی است که پزشک برای کاشت فولیکول مو روی سر ایجاد می­کند. این برش­ها باعث تورم سر و تجمع مایعات در زیر پوست و ایجاد زخم روی پوست می­شود. پس از خشک شدن زخم­ها و خشک شدن مایعات جمع شده زیر پوست این پوسته­ها روی سر ایجاد می­شوند.

آیا پوسته پوسته شدن پوست سر نوزاد خطرناک است؟

بسیاری از مادران نگران پوسته ریزی سر نوزادشان هستند و با مشاهده این مشکل احساس ترس و استرس می­کنند. اما باید بگوییم علت خشکی و پوسته پوسته شدن کف سر نوزاد در اکثر مواقع طبیعی است. این مشکل به دلیل استفاده از برخی از صابون­ها، تمیز نکردن به موقع پوست سر نوزاد، آب و هوا، انتقال برخی از هورمون­ها به جنین پیش از تولد و مصرف آنتی بیوتیک­ها توسط مادر در دوران بارداری است. این مشکل معمولا با استفاده از مواد شوینده مناسب و استفاده برخی از روغن­ها حل می­شود.

پوسته پوسته شدن پوست سر نوزاد خطرناک
پوسته پوسته شدن پوست سر نوزاد خطرناک

بهترین شامپو برای پوسته پوسته شدن سر

برخی از افراد برای پیدا کردن بهترین راه درمان پوسته پوسته شدن سر نی نی سایت و سایت­های این­چنینی را انتخاب کرده و به دنبال نظر افراد مختلف در مورد انتخاب نوع شامپو هستند. اما باید بدانید هیچ کس به غیر از یک متخصص پوست، مو و زیبایی نمی­تواند شامپوی مناسب برای شما تجویز کند؛ چراکه همانطور که گفته شد علت پوسته شدن پوست سر در هر فرد متفاوت است. بنابراین بهتر است پس از تشخیص علت بیماری و در جریان دریافت روش­های درمان از طریق پزشک، از او بخواهید بهترین شوینده را به شما توصیه کند.

۳.۴/۵ (۱۴ نظر)

منبع
lybrate.commedicalnewstoday.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
58 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرتضی مقدم
مرتضی مقدم
9 روز قبل

سلام ودرود
من سرم پوسته پوسته میشود حتی صورت گوش ها گردن وخارش التهاب سوزش
شبیه پسوریازیس چه کنم …کبدم هم چرب است

آخرین ویرایش 9 روز قبل توسط مرتضی مقدم
عباسعلی‌بزی
عباسعلی‌بزی
1 ماه قبل

سلام‌پوست‌سروصورنم‌هرروز‌پوسته‌پوسته‌میشه‌روغن‌نارگیل‌زدم‌زیتون‌زدم‌‌بارم‌درمان‌نشد‌عرق میکنم‌خیلی‌سوزش‌داره‌مرا‌راهنماییکنید‌

عباسعلی‌بزی
عباسعلی‌بزی
1 ماه قبل

عب

محمد ح
محمد ح
1 ماه قبل

خسته نباشید ،صورت من در دو طرف بینی و شانه الان نزدیک به پانزده سال است پوست میزنه و در سر حتی زخم هم می‌شود، البته ما زیاد روغن مصرف نمی‌کنیم لطفا راهنمایی کنید ممنون

علی رضا
علی رضا
1 ماه قبل

سلام من ۱۸ سالمه و پوست سرم خیلی خفیف پوسته پوسته میشه گاهی و اینکه ریزش مو پیدا کردم و موهام نازک شده چیکار باید بکنم؟

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط علی رضا
مهدی
مهدی
2 ماه قبل

خوشم میاد خوب شامپو سولنیوم سولفات رو تبلیغ کردین… تابلویه

سلاله
سلاله
3 ماه قبل

حنا برای پوست پوست شدن سر عالیه امتحان کن خیلی خوبه

حسین
حسین
5 ماه قبل

یکی دیگه ازدلایلش کمبود ویتامین های بدن میشه من چکاپ کامل هم رفتم d3بدنم کم بود دکتررفتم یه سری ویتامین نوشت خوردم بدترشدم بدترا

3333
3333
پاسخ به  حسین
4 ماه قبل
حسین
حسین
5 ماه قبل

تنها دلیل آب های لوله هست ک کلر زیاد میزنن و دکتر ن طب سنتی من ۸ساله پوست سرم وکنار بینیم وبعضی مواقع صورتم زیر چشمم میاد واسترس زیاد علت همه اینا مملکت نابودمون هست

سها
سها
پاسخ به  حسین
3 ماه قبل

مملکت مون نابود نیست خوراک مون نابوده

امیر
امیر
پاسخ به  حسین
3 ماه قبل

دوست خوبم فقط شامپو سلنیوم سولفاید راه درمان چون من چندساله امتحان کردم

مهدی
مهدی
5 ماه قبل

مهدی

111
111
5 ماه قبل

اینجاکسی نیس جواب اینارو بده واس خودتون فقد سایت طراحی کردین ول کردین به امان خدا مسخرس

سمیرا
سمیرا
6 ماه قبل

سلام من سرم خیلی خارش داره و پوسته ریزی علتش چیه

مینا
مینا
پاسخ به  سمیرا
5 ماه قبل

سلام منم دقیقا همینجورم

امیر
امیر
پاسخ به  مینا
3 ماه قبل

دوست عزیز من چند ساله این مشکل رو دارم برای رفعش از شامپو سلنیوم سولفاید دو و نیم درصد استفاده کن معجزه میکنه

تاج الدین
تاج الدین
پاسخ به  امیر
1 ماه قبل

سلام شما شوره سر داشتید یا پوسته پوسته بود؟

سلاله
سلاله
پاسخ به  سمیرا
3 ماه قبل

حنا بزن من امتحان کردم عالیه

امیر
امیر
پاسخ به  سمیرا
3 ماه قبل

دوست عزیز من چند ساله این مشکل رو دارم برای رفعش از شامپو سلنیوم سولفاید دو و نیم درصد استفاده کن معجزه میکنه

سجاد
سجاد
پاسخ به  سمیرا
3 ماه قبل

بورو حمام یه دوش بگیر خوب میشی

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  سمیرا
3 ماه قبل

برو یه جایه دیگه با یه اب دیگه کلتو بشود

محمد
محمد
6 ماه قبل

سلام من شیش سال به این بیماری مبتلا شدم دلیلش هم این است از شونه ی دیگران استفاده کردم چند بارم دکتر رفتم فایده ی نداشت یکی دوماه خوب شد بازم شروع شد حاظرم هر کاری کنم ولی خوب بشه

امیر
امیر
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

دوست عزیز من چند ساله این مشکل رو دارم برای رفعش از شامپو سلنیوم سولفاید دو و نیم درصد استفاده کن معجزه میکنه

پرستار
پرستار
پاسخ به  امیر
2 ماه قبل

کم کوص شعر بگو .همش تبلیغ

محمد یزدانی
محمد یزدانی
6 ماه قبل

سلام دکتر دارو دست سازم دادن اصلا خوب نشده

د یزدانی
د یزدانی
پاسخ به  محمد یزدانی
6 ماه قبل

سلام سر پسرم زخم ودور گردنش دونهای قرمز و خوارش شدیدم داره

امیر
امیر
پاسخ به  د یزدانی
3 ماه قبل

دوست عزیز من چند ساله این مشکل رو دارم برای رفعش از شامپو سلنیوم سولفاید دو و نیم درصد استفاده کن معجزه میکنه

پرستار
پرستار
پاسخ به  امیر
2 ماه قبل

خودتو جر دادی از بس تبلیغ میکنی .اینا همش چرت و مزخرفه .بهترین و سریع ترین راه درمانش آب پیازه .زردچوبه و عسل هم جواب میده فقط جدا باید استفاده کنی.در هفته ۳ بار با آب پیاز جایی که شوره و زخم شده ماساژ بده و نیم ساعت بزار بمونه یا زرد چوبه و عسل مخلوط کن ۳ بار در هفته بمال روی جایی که شوره زده و نیم ساعت بزار بمونه بعدش با شامپو شستشو بده. این کارو یه ماه انجام بدی با تموم این چیزا خدافظی میکنی.

امیر
امیر
پاسخ به  محمد یزدانی
3 ماه قبل

دوست عزیز من چند ساله این مشکل رو دارم برای رفعش از شامپو سلنیوم سولفاید دو و نیم درصد استفاده کن معجزه میکنه

محمد یزدانی
محمد یزدانی
6 ماه قبل

سلام سر پسرم زخم وخارش هم داره چند جلسه دکتر هم بردم خوب نشده

پناه
پناه
6 ماه قبل

سلام من۳۶سالمه.۱۰ساله سرم زخمه وهم خارش داره .بعضی وقتا هم چرکین ودرد میکنن.دکترزیادرفتم شامپوهای مختلف هم استفاده کردم اعتمادبه‌ نفسم اومده پایین نمی‌دونم چکار کنم.

الناز
الناز
پاسخ به  پناه
1 ماه قبل

پوست انار اسیاب کن بریز داخل شامپوت وسرت باهاش بشور بعد از چندماه خوب می شی

سحر حکیمی
سحر حکیمی
7 ماه قبل

سرم پوسته زیاد داره وخشکه چیکار کنم

محمد یزدانی
محمد یزدانی
پاسخ به  سحر حکیمی
6 ماه قبل

۰

مریم مراقی
مریم مراقی
پاسخ به  سحر حکیمی
4 ماه قبل

س

بهار
بهار
پاسخ به  مریم مراقی
1 ماه قبل

چه تابلو تبلیغ میکنین

امیر
امیر
پاسخ به  سحر حکیمی
3 ماه قبل

دوست عزیز من چند ساله این مشکل رو دارم برای رفعش از شامپو سلنیوم سولفاید دو و نیم درصد استفاده کن معجزه میکنه

آریا
آریا
10 ماه قبل

سلام پسر من ۸ سالشه پوست سرش پوسته پوسته میشه اصلا هیچ علائمی هم نداره چیکار کنم خوب بشه؟ممنون

امیر
امیر
پاسخ به  آریا
3 ماه قبل

دوست عزیز من چند ساله این مشکل رو دارم برای رفعش از شامپو سلنیوم سولفاید دو و نیم درصد استفاده کن معجزه میکنه

ناشناس
ناشناس
10 ماه قبل

سلام من پوست سرم پوسته پوسته میشه.پوسته هاش بزرگ وپوست سرم قرمز میشه و خارش شدید میگیره.گاهی اوقات با شامپو ضد شوره پوست سرم زخم میشه.پوست سرم خیلی خشکه و موهام چربی.باید چیکار کنم .

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  ناشناس
7 ماه قبل

سلام چهل و پنج سالمه به شدت سرم میخاره و زخم میشه دکتر خیلی رفتم خوب نشدم از روشهای سنتی هم استفاده کردم اصلا خوب نمیشه کم کاری تیرویید هم دارم

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  ناشناس
6 ماه قبل

درمان قارچ با مراجعه ب پزشک قطعی برای همیشه خوب نمیشه درمانش چیز دیگه هستش

امین
امین
پاسخ به  ناشناس
6 ماه قبل

سلام
من ۲۴ سال سن دارم، سرم خشکی و سفید مثل شوره سر مزینه ، و پوست سر قرمز زنگ میشود و خارش هم دارد، پیش دکتر هم رفتم هم نشد

امیر
امیر
پاسخ به  امین
3 ماه قبل

دوست عزیز من چند ساله این مشکل رو دارم برای رفعش از شامپو سلنیوم سولفاید دو و نیم درصد استفاده کن معجزه میکنه

م. ع
م. ع
پاسخ به  ناشناس
3 ماه قبل

پاتولوژی پوست

حسین کریمی
حسین کریمی
11 ماه قبل

باسلام مدتی است سرم پوسته پوسته وبه صورت قرمزی وزخم میشه ممنون میشم پاسخ دهید باتشکر

امیر
امیر
پاسخ به  حسین کریمی
3 ماه قبل

دوست عزیز من چند ساله این مشکل رو دارم برای رفعش از شامپو سلنیوم سولفاید دو و نیم درصد استفاده کن معجزه میکنه

مجتبی
مجتبی
11 ماه قبل

سلام من پوست سرم پوسته پوسته میشه و خارش داره و اینکه چندین توده متحرک بدون درد و هیچ علایمی در سرم ایجاد شده ،دلیلش چیه ؟سپاس

مرجان
مرجان
1 سال قبل

مرجان

محمد جواد مهرابی
محمد جواد مهرابی
1 سال قبل

سلام من الان ۱۲ سالم هست من تابحال ریزش پوست سر نداشته اما یک دفعه اینطوری شد پوست سرم خیلی می‌ریزه و خیلی درشت هستند دلیلش چیست و چکار کنم که خوب شود؟

مرجان
مرجان
پاسخ به  محمد جواد مهرابی
1 سال قبل

سلاممن ۳۴ سالمه خارش کف سر دارم جدیدا هم که گوشه های بینی و دور صورتم خشکی میزنه و پوسته علت چیه؟؟؟

باران محمدی
باران محمدی
پاسخ به  مرجان
6 ماه قبل

فقط صورتتوباآب بشورمنم صورتم خشکه میزدخیلی وقته صابون وموادشوینده روکنارگذاشتم دیگه صورتم خشک وپوسته نمیشه

امیر
امیر
پاسخ به  مرجان
3 ماه قبل

دقیقا منم همینطورم شامپو سلنییوم سولفاید دو و نیم درصد یا کوتوکورنازل آب رو آتش البته حداقل سه مرتبه درهفته استفاده بشه بعد جواب بگیر

امیر کبیر
امیر کبیر
پاسخ به  مرجان
2 ماه قبل

برو حموم زود به زود بعضی ها ماه یک بار میرن حموم توقع دارن پوسته و شوره نزند.

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  امیر کبیر
10 روز قبل
مصطفی
مصطفی
پاسخ به  امیر کبیر
10 روز قبل
رضا
رضا
پاسخ به  محمد جواد مهرابی
4 ماه قبل

سلام فقط روغن زیتون استفاده کنید یک هفته هر روز پوست سرتونو چرب کنید و شب ابکشی کنید قول میدم خوب بشید

دکمه بازگشت به بالا