اصلاح قوز بینی بدون جراحی ممکن است؟

فیلر بینی و نخ‌ بینی روش‌های برداشتن قوز بینی بدون جراحی هستند. این‌ها گزینه‌های عالی برای بیمارانی هستند که نمی‌خواهند جراحی کنند. با ما همراه باشید در این مقاله به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

برای رفع قوز بینی دو روش کلی وجود دارد جراحی قوز بینی و برداشتن قوز بینی بدون عمل.

جراحی قوز بینی در مقاله‌ای دیگر درهمین سایت به طور کامل بررسی شد. و درباره مزایا و معایب جراحی بینی باز و بسته به طور کامل صحبت کردیم. اما در مقاله قصد داریم به برداشتن قوز بینی بدون جراحی بپردازیم.

روش‌ رفع قوز بینی بدون عمل جراحی شامل برداشتن قوز بینی با نخ و فیلر است.

فیلرهای بینی چیست؟

پرکننده‌های بینی یا فیلر بینی یک راه‌حل برای کمک به اصلاح قوز بینی بدون جراحی است. با استفاده از تزریق اسید هیالورونیک در نقاط استراتژیک، می‌توانیم شکل کلی بینی را برای ظاهری دلپذیر، بدون نیاز به جراحی یا استراحت، ساده کنیم با گذشت زمان، فیلرها به طور طبیعی توسط بدن تجزیه می شوند.

پس از تزریق فیلر چه انتظاراتی باید داشت

پس از تزریق فیلر‌ها، ممکن است درد، تورم و قرمزی در محل تزریق خود مشاهده کنید. ظرف یک یا دو ساعت پس از تزریق قرمزی باید شروع به فروکش کند، و شما می‌توانید نتایج دلخواه خود را بهتر ببینید.

یک کیسه یخ همراه داشته باشید تا بعد از قرار ملاقات از آن استفاده کنید. از جراح بینی خود بپرسید که آیا استفاده از آن برای به حداقل رساندن قرمزی و التهاب مشکلی ندارد.

نتایج باید در عرض یک یا دو هفته کاملاً قابل مشاهده باشد. قرمزی یا کبودی باید تا آن زمان کاملاً فروکش کند.

نوشته های مشابه

در مورد زمان استراحت، عملاً هیچ زمانی برای بهبودی وجود ندارد. شما می‌توانید در همان روز به سر کار و فعالیت‌های عادی خود بازگردید.

بیشتر مواد پرکننده ظرف ۶ ماه در لایه پوست شما حل می‌شوند. برخی از مواد پرکننده تا ۳ سال دوام خواهند داشت. پس نتایج برداشتن قوز بینی بدون جراحی و با فیلر، دائمی نیست.

مزایای برداشتن قوز بینی بدون جراحی

  • رینوپلاستی غیر جراحی به شما امکان می دهد از بیهوشی عمومی خودداری کنید.
  • بهبودی سریع خواهید داشت.
  • پس از انجام این روش می توانید در همان روز یا روز بعد به سر کار و فعالیت های معمول خود بازگردید .
  • نتایج دائمی نیستند، بنابراین اگر از ظاهر آن راضی نیستید، متابولیزه شدن پرکننده‌ها زمان زیادی است.
  • هزینه رینوپلاستی غیر جراحی بسیار کمتر از جراحی بینی سنتی است.

معایب اصلاح قوز بینی بدون جراحی

  • اگر به دنبال تغییر چشمگیر و دائمی در ظاهر خود هستید، این روش ممکن است برای شما خیلی مفید نباشد.
  • عوارض جانبی مانند کبودی و تورم وجود دارد. اما بسیار کمتر از روش سنتی است.
  • این احتمال وجود دارد که یک سوزن نادرست منجر به خونریزی قابل مشاهده در زیر پوست یا آسیب به بینایی شما شود.

نخ های بینی چیست؟

نخ های بینی چیست؟
نخ های بینی چیست؟

نخ‌های بینی همچنین به عنوانHIKO یا “لیفت نخ بینی” شناخته می‌شود.

از نخ‌های PDO(پلی دیکسانون) برای ترمیم بینی استفاده می‌شود. این نخ‌ها ۱۰۰% با بدن سازگاری زیستی دارند. با گذشت زمان، نخ‌ها به طور طبیعی جذب می‌شوند. همانطور که آنها جذب می‌شوند، کلاژن و فیبروپلاست بافت جدید را ایجاد می‌کنند و در نتیجه یک اثر ساختاری ایجاد می‌کنند که باعث بهبود بیشتر ظاهر بینی می‌شود.

اصلاح قوز بینی بدون جراحی با نخ

برجستگی‌ رو بینی به قوز بینی معروف است، این برجستگی‌های محدب ممکن است باعث شود بینی بزرگتر یا مردانه‌تر به نظر برسد. علاوه بر این، قوز بینی اغلب باعث اختلال قابل توجهی در جریان و هماهنگی نیمرخ جانبی فرد می‌شود.

از نخ‌های بینی می‌توان برای صاف کردن قوز پشتی استفاده کرد. و یک پل بینی برجسته و صاف ایجاد کرد.

اصلاح قوز بینی بدون جراحی با نخ
اصلاح قوز بینی بدون جراحی با نخ

روش اصلاح قوز بینی بدون جراحی با نخ

این روش در کمتر از ۳۰-۴۵ دقیقه انجام می‌شود. باید با صورت رو به بالا دراز بکشید. سپس، دکتر پوست، مو و زیبایی بی‌حسی موضعی را به بینی شما، در امتداد پل بینی و نوک بینی تزریق می‌کند تا احساس درد یا ناراحتی نکنید.

هیچ برش در هیچ قسمت بینی شما انجام نمی‌شود. بخیه‌ها با استفاده از یک سوزن ظریف یا کانولا سه تا پنج میلی‌متر زیر پوست قرار می‌گیرند. پس از برداشتن کانول، نخ‌ها در جای خود باقی می‌مانند.

محل ورود نخ‌ها ممکن است در نوک بینی یا حتی داخل حفره بینی باشد. سپس، هنگامی که نخ وارد می‌شود، پزشک با اعمال فشار جزئی به بافت زیرین به اثر لیفتینگ مطلوب دست می‌یابد تا آن را با دست دوباره شکل دهد.

تعداد  نخ‌های  استفاده شده، از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است و به آناتومی بینی، اهداف و انتظارات بستگی دارد. به عنوان مثال، برای اصلاح افتادگی نوک، دکتر جراحی بینی ممکن است از سه رشته استفاده کند. آن‌ها از نوک بینی درست به سمت پل، به دنبال الگوی V قرار می‌گیرند تا پشتیبانی جانبی و عمودی را فراهم کنند. ولی در قوز بینی نحوه و تعداد نخ‌های استفاده شده بیشتر یا کمتر باشد یا در همین ترمیم قوز بینی تعداد نخ‌ها برای دو فرد با آناتومی متفاوت فرق داشته باشد

مزایای لیفت بینی با نخ

درمان را می‌توان در کمتر از یک ساعت انجام داد. همچنین، از خطرات مرتبط با جراحی و بی‌هوشی عمومی جلوگیری می‌کنید. و با توجه به حداقل زمان استراحت، می‌توانید بلافاصله پس از آن به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید.

برای بسیاری، لیفت با نخ بینی قطعاً ارزان تر از جراحی بینی است.

همچنین، نتایج دائمی نیستند. اگر از ظاهر نهایی ناراضی هستید، فقط باید ۶-۸ ماه صبر کنید تا نخ ها به طور طبیعی حل شوند.

فیلرهای بینی یا نخ‌های بینی کدام بهتر است؟

هیچ درمان “بهتری” وجود ندارد. اینکه آیا کدام درمان برای بیمار مناسب است یا نه، بستگی به شکل فعلی و مطلوب بینی او دارد. با این حال، نخ‌های بینی (در مقایسه با پرکننده‌های بینی) از نظر ایمنی، نتایج درمان و طول عمر در حال حاضر محبوبیت‌تر هستند.

جمع بندی

برداشتن قوز بینی بدون عمل گزینه مناسبی برای کسانی است که نمی‌خواهند مسائل و مشکلات جراحی بینی مثل تورم و درد و بی‌هوشی و … را داشته باشند با هزینه کمتری اصلاح قوز بینی را انجام دهند.

البته این روش های برداشتن قوز بینی با نخ و فیلر به دلیل جذب فیلر و نخ بعد مدتی بین ۱۲ تا ۲۴ ماه بر‌می‌گردند. که می‌تواند مزایا یا معایب باشد مزایا از این حیث که اگر ناراضی باشیم تا خواستار تنوع باشیم، دست ما باز است برای تغییر مجدد. معایب نیز به این دلیل که دوباره باید انجام شود که زمان و هزینه می‌خواهد.

به هرحال این دو روش برداشتن قوز بینی بدون عمل در مقابل روش جراحی ساده‌تر است و به تازگی بسیار مرسوم شده است. دکتر گوش و حلق و بینی شما تشخیص می‌دهد. رفع قوز بینی بدون عمل جراحی یا با جراحی برای شما مناسب‌تر است.

شما می‌توانید جهت مشاوره و دریافت ویزیت متخصص گوش و حلق و بینی آنلاین و برداشتن قوز بینی با نخ و فیلر، از طریق پذیرش ۲۴، تجربه مشاوره آنلاین و دریافت نوبت از بهترین پزشکان و بیمارستان‌های ایران را داشته باشید.

۳.۷/۵ (۳ نظر)

منبع
cosmeticskinclinic.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
5 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جواد
جواد
4 ماه قبل

سلام
من افتادگی بینیم شکل صورتمو خراب کرده ، ولی درحدیه که وقتی با انگشتم نوک بینیمو بالا میدم شکلش درست میشه ، راهکارتون چیه ؟

Nasrin
Nasrin
8 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
ایا برای برداشتن قوز بینی به جز روش فیلر و نخ روشی وجود داره
منظورم عمل کاملا تهاجمی هست

معصومه
معصومه
پاسخ به  Nasrin
7 ماه قبل

سلام
اصلاح قوز بینی استخوانی بدونوجراحی ممکنه؟

Samir Ahmadzai
Samir Ahmadzai
1 سال قبل

چطور می توانیم که بر آمدگی استخوان بینی خودرا بدون جراحی درست کنیم؟

محمد
محمد
پاسخ به  Samir Ahmadzai
1 ماه قبل

با سوهان کشیدن بینی ولی دکترها زیر بار این کار نمی روند چون هزینه عمل کمتری داره .

دکمه بازگشت به بالا