ترمیم افتادگی بینی بعد از عمل ممکن است؟ جراحی افتادگی نوک بینی

از عوارض مراقبت نادرست از بینی بعد از عمل جراحی، افتادگی نوک بینی بعد از عملل است، اما نگران نباشید که ترمیم و جراحی افتادگی نوک بینی ممکن است. در این مقاله قصد داریم به بررسی علت افتادگی نوک بینی بعد از جراحی و روش‌های ترمیم افتادگی نوک بینی بپردازیم با ما همراه باشید در ادامه سعی کرده‌ایم به تمام سوالات شما پاسخ دهیم.

جراحی افتادگی نوک بینی

قطعا یکی از مهم‌ترین عنصرهای زیبایی صورت و چهره، بینی است. و کوچک‌ترین انحراف یا قوز و افتادگی در بینی بر کل زیبایی چهره تاثیر نامطلوبی می‌گذلرد. یکی از مسائلی که باعث کاهش زیبایی بینی می‌شود. افتادگی نوک بینی است.

افتادگی نوک بینی که به آن اصطلاحا پتوز گفته می‌شود، عارضه‌ای است که در آن زاویه بین لب و بینی از حد استاندارد کمتر شده و بینی فرد بلندتر نشان می‌دهد. این زاویه در افراد مختلف، در زنان و مردان متفاوت است. در خانم‌ها این زاویه بین ۹۵ تا نهایتا ۱۱۰ درجه است. و در مردان بین ۹۰ تا نهایتا ۱۰۰ درجه است. اگر بیشتر از این مقدار باشد اصطلاحا به بینی عروسی یا فانتزی معروف است.

تشخیص افتادگی و زاویه مناسب توسط دکتر جراحی بینی مجرب امکان‌پذیر است.

علت افتادگی نوک بینی بعد از جراحی

افتادگی نوک بینی می تواند ناشی از عوامل زیادی باشد.

شایع ترین آنها شامل غضروف بیش از حد اطراف بینی، افزایش سن، عدم استحکام غضروف و حتی حوادث آسیب زا است.

همچنین، کشیدن عضله در نوک بینی ممکن است باعث افتادگی ظاهر شود. در واقع افتادگی نوک بینی در سن بالا به مرور زمان اتفاق می‌افتد. و در افراد میزان افتادگی متفاوت است. البته موضوع بحث این مقاله افتادگی نوک بینی بعد از عمل جراحی است. که این مسئله به دو دلیل عمده اتفاق می افتد.

اول اینکه جراحی بینی به خوبی انجام نشده است. و یا شاید از تکنیک‌های قدیمی عمل جراحی که به اصطلاح به آن‌ها جراحی‌های کاهشی می‌گویند، استفاده شده است.

دوم اینکه مراقبت‌های لازم قبل و خصوصا بعد از جراحی به وسیله خود شخص بیمار انجام نشده است. و باعث شده است نتایج خوبی از جراحی بینی نگیرند. نمونه ای از این مراقبت‌ها شامل: پایین انداختن سر بعد از جراحی از طرف جراح بینی بسیار نهی می‌شود، عدم استعمال دخانیات و…

البته ممکن است بینی بیمار مستعد باشد و این وضعیت را تشدید کند. مثلا در بینی گوشتی که مستعد افتادگی است با رعایت نکردن عوامل بالا امکان افتادگی بیشتر می‌شود.‌

ترمیم افتادگی نوک بینی
ترمیم افتادگی نوک بینی

علائم افتادگی بینی بعد از جراحی

در برخی موارد، تشخیص افتادگی بینی بسیار آسان است. نوک بینی ممکن است زیر سوراخ‌های بینی آویزان شود و باعث شود بینی کشیده به نظر برسد. اما در موارد دیگر، ممکن است فوراً مشخص نشود که افتادگی بینی دلیل نارضایتی است. هنگامی که بیمار از داشتن بینی بسیار بلند یا قلاب شده شکایت می‌کند، پتوز بینی مقصر احتمالی آن است.

گاهی اوقات بیماران مطمئن نیستند که چه چیزی را در مورد بینی خود دوست ندارند – آنها به سادگی می دانند که چیزی درست نیست.

افتادگی بینی نیز ممکن است بر توانایی تنفس بیمار تأثیر منفی بگذارد. این زمانی اتفاق می‌افتد که نوک بینی به‌طور چشمگیری پایین می‌آید و جریان هوا را از طریق سوراخ‌های بینی و راه‌های بینی مسدود می‌کند. این نوع مشکل تنفسی را می توان با اصلاح پتوز بینی برطرف کرد.

ترمیم افتادگی نوک بینی

به چند روش می‌توان ترمیم افتادگی نوک بینی را انجام داد که به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند.

  • درمان افتادگی نوک بینی با عمل جراحی
  • اصلاح افتادگی نوک بینی بدون جراحی

جراحی درمان افتادگی نوک بینی به صورت دائمی است. عمل جراحی افتادگی نوک بینی را در مقاله‌ای دیگر در همین سایت بررسی کرده‌ایم در اینجا مختصر به این موضوع می‌پردازیم، برای اطلاعات بیشتر به این مقاله رجوع کنید. اما ترمیم افتادگی نوک بینی بدون جراحی را در ادامه خدمت شما ارائه می‌دهیم.

جراحی افتادگی نوک بینی چگونه انجام می‌شود؟

برای تغییر موقعیت و تقویت نوک بینی افتاده اغلب نیاز به عمل زیبایی بینی است. که در بیشتر موارد شامل تقسیم عضله سپتی کاهنده و سپس محکم کردن غضروف‌های نوک بینی برای حمایت محکم در بالای بینی است.

یکی از محکم‌ترین تکیه‌گاه‌های بینی، تیغه بینی است. هنگامی که این قسمت صاف است، احتمالاً بهترین لنگر را برای قرار دادن نوک بینی بر روی آن قرار می‌دهد. می‌توان از بخیه‌ها برای اتصال انتهای تیغه بینی به غضروف‌های نوک بینی استفاده کرد. موقعیت جدید نوک بینی را می‌توان قبل از جراحی تعیین کرد و معمولاً جراح می‌تواند به موقعیتی نزدیک به این هدف دست یابد. گاهی اوقات سپتوم بیش از حد فلاپی است و ممکن است نیاز به اضافه کردن پیوندهای اضافی مانند پیوند پخش‌کننده یا پیوند اکستنشن سپتوم دمی باشد.

رفع افتادگی نوک بینی بدون جراحی

افتادگی نوک بینی بدون عمل که به آن جراحی نوک بینی با بی حسی هم گفته می‌شود به دو روش انجام می‌گیرد.

  • اصلاح افتادگی نوک بینی با بی حسی موضعی با نخ
  • اصلاح افتادگی نوک بینی با بی حسی موضعی با فیلر

همانطور که در مقاله اصلاح قوز بینی بدون جراحی در همین سایت به این دو روش اشاره کرده‌ایم. در اصلاح افتادگی نوک بینی با بی حسی موضعی با نخ، متخصص گوش و حلق و بینی با استفاده از نخ‌های جذبی مخصوص نوک افتاده بینی را با کشش نخ، بالا می‌برد.

اصلاح افتادگی نوک بینی با بی حسی موضعی با فیلر، با تزریق اسید هیالورونیک یا همان ژل می‌باشد که برای افتادگی نوک بینی، استفاده می‌شود. از معایب این روش می‌توان نیاز به تمدید بعد دوره ۱ الی ۲ ساله ذکر کرد و از مزایای این روش‌ها، نداشتن دوره نقاهت، سریع بودن، بدون تورم و درد بدون را می‌توان عنوان کرد.

آیا جراحی افتادگی نوک بینی خطرناک است؟

خطرات رفع افتادگی نوک بینی شامل تمام خطرات استاندارد جراحی بینی از جمله خونریزی، عفونت و جای زخم است. خاص این نوع جراحی بینی خطر حرکت نوک بینی است. هنگامی که نوک بر روی سپتوم ثابت می شود، هر حرکتی در تیغه بینی با گذشت زمان از ضربه یا پیری، نوک آن را حرکت می دهد.

همچنین ممکن است بعد از این نوع جراحی بینی، نوک آن کمی سفت‌تر شود، زیرا اکنون پشتیبانی بیشتری برای نگه داشتن آن در جای خود دارد. همچنین این خطر وجود دارد که اگر رباط‌هایی که نوک را در جای خود نگه می‌دارند به ضعیف شدن ادامه دهند، ممکن است در طول سال‌ها کمی بیشتر بیفتد.

جراحی افتادگی نوک بینی چقدر طول می‌کشد؟

در جواب این سوال که “جراحی افتادگی نوک بینی چقدر زمان میبرد” باید گفت بسته به اینکه ترمیم افتادگی نوک بینی با جراحی یا با نخ یا با فیلر انجام می‌شود، زمان جراحی متفاوت است.

عمل لیفت بینی با نخ و فیلر حدود ۳۰ الی ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.

اما در جراحی باز این زمان امان دارد بین ۱ الی ۲ ساعت بطول بیانجامد.

هزینه جراحی افتادگی نوک بینی

هزینه این جراحی به شرایط بینی شما و نوع عمل و منطقه جغرافیایی و … بستگی دارد.

جمع بندی

علت افتادگی نوک بینی بعد از جراحی می‌تواند به دلیل مراقبت نکردن بیمار یا مشکلات مربوط به عمل و همچنین نوع ساختار بینی باشد علام افتادگی بینی گاهی مشهود و گاهی فقط به وسیله متخصصان گوش و حلق و بینی و یا جراح بینی مراجعه کنیم.

همچنین می‌توانید جهت مشاوره و دریافت ویزیت متخصص گوش و حلق و بینی آنلاین و اصلاح افتادگی نوک بینی، از طریق پذیرش ۲۴، تجربه مشاوره آنلاین و دریافت نوبت از بهترین پزشکان و بیمارستان‌های ایران را داشته باشید و درباره ترمیم افتادگی بینی خود، به روش‌های مختلف جراحی یا بدون آن مشورت بگیرید و با دیدی باز تصمیم بگیرید.

در این مقاله سعی کردیم همه اطلاعات لازم درباره افتادگی بینی بعد از عمل جراحی و ترمیم مجدد افتادگی بینی بعد از عمل را در اختیار شما قرار دهیم، امیدواریم که در این مسیر موفق و کمک کننده بوده باشیم. لطقا نظرات خود درباره محتوا را با ما در میان بگذارید.

۰/۵ (۰ نظر)

منبع
rhinoplasty

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا