تفاوت بینی فانتزی و نیمه فانتزی چیست؟ کدام مدل عمل کنیم؟

امروزه جراحی بینی طرفداران زیادی به‎خصوص در بین خانم‎ها پیدا کرده است. یکی از دغدغه‎های عمده متقاضیان جراحی بینی قبل از عمل، انتخاب مدل بینی است. گاهی‎ اوقات افراد به‎دلیل تبلیغات مدلی را برای بینی خود انتخاب می‎کنند که مناسب صورت آن‎ها نیست و متاسفانه بعد از عمل دیگر امکان اصلاح ندارند. معیار اصلی برای انتخاب مدل بینی، فرم صورت و ساختار اولیه بینی است.

به عنوان مثال، اگر فردی صورت کشیده یا لب‎های بزرگی داشته باشد، بینی کوچک برای او مناسب نیست زیرا در این صورت تناسب و تعادل صورت او به هم می‎خورد. در حال حاضر سه نوع مدل طبیعی، فانتزی و نیمه فانتزی برای جراحی وجود دارد که در این مطلب قصد داریم برای آگاهی بیشتر شما به تفاوت بینی فانتزی و نیمه فانتزی اشاره کنیم. در مطلبی دیگر به جزئیات جراحی بینی طبیعی نیز خواهیم پرداخت.

منظور از عمل بینی فانتزی چیست؟

برای فهم تفاوت عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی، لازم است که ابتدا با مدل بینی فانتزی بیشتر آشنا شوید. در جراحی بینی فانتزی سایز بینی به میزان قابل توجهی کاهش می‎یابد. به‎همین‎دلیل، برای افرادی‎که پوست بینی ضخیم یا بینی گوشتی دارند گزینه مناسبی نیست و اغلب برای افرادی انجام می‎شود که بینی استخوانی و صورت کوچکی دارند. داشتن بافت و غضروف قوی در بینی و هم‎چنین پوست نازک برای جراحی بینی فانتزی ضروری است.

اصولا در عمل بینی فانتزی، جراح سعی می‎کند که از حالت طبیعی بینی فاصله بگیرد، یک قوس داخلی در تیغه بینی ایجاد کند و نوک بینی را به سمت بالا متمایل کند. در این مدل یک زاویه ۱۱۰ تا ۱۳۰ درجه‎ای بین بینی و لب بالا ساخته می‎شود.

عمل بینی فانتزی
عمل بینی فانتزی

تجربه نشان داده است که فرم بینی فانتزی در بین خانم‎ها بیشتر از آقایان طرفدار دارد. افرادی‎که می‎خواهند بینی فانتزی داشته باشند باید بدانند که به‎دلیل کوچک شدن اندازه بینی، امکان انجام جراحی مجدد (جراحی ترمیمی) برای آن‎ها دشوار‎تر است.

منظور از عمل بینی نیمه فانتزی چیست؟

عمل بینی نیمه فانتزی
عمل بینی نیمه فانتزی

تفاوت عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی واقعا محسوس است. چراکه در عمل بینی نیمه فانتزی جراح بینی در عین حفظ ظاهر طبیعی بینی به فانتزی شدن آن نیز کمک می‎کند.

در مدل نیمه فانتزی، جراح سعی می‎کند اندازه و شکل بینی را با سایر اجزای صورت مطابقت دهد و نوک بینی را کمی بالاتر از حد معمول و قوس آن را کمی بیشتر نشان دهد. بینی در مدل نیمه فانتزی کوچکتر و ظریف‎تر از مدل معمولی است. به طور کلی، در این مدل:

  • ظاهر بینی از حالت طبیعی زیاد فاصله نمی‎گیرد.
  • نوک بینی بیش‎ازحد بالا نمی‎رود.
  • زاویه بین نوک بینی و لب بالا در محدوده ۹۰ تا ۱۰۰ درجه است.
  • بینی برخلاف مدل فانتزی ظاهری به‎اصطلاح خوکی پیدا نمی‎کند و قوس بینی نیز حالت سرسره‎ای ندارد.

در مطلبی با عنوان فرق بینی فانتزی و نیمه فانتزی نی نی سایت نیز به چنین نکاتی اشاره شده است.

تفاوت بین بینی فانتزی و نیمه فانتزی

بنابراین، پس از مقایسه بینی فانتزی و نیمه فانتزی می‏توان گفت که در مدل فانتزی زوایای تغییریافته شدیدتر هستند و به‎همین‎دلیل قوس روی تیغه بینی عمیق‎تر و بالا بودن نوک بینی بیشتر مشهود است. درحالی‎که در مدل نیمه فانتزی همین فرم با شکلی طبیعی‎تر ایجاد می‎شود.

مطمانا اگر جراح شما هنر و مهارت کافی را نداشته باشد، نمی‎تواند چنین تمایزی قائل شود و در مواردی نیز بیش‎ازحد افراط به خرج می‎دهد.

نکات مهم قبل از جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی

لازم است قبل از جراحی بینی با جراح خود مشورت کنید تا در مورد وضعیت خاص و مدل‎های دلخواه شما صحبت شود. گرفتن عکس و مشاهده نمونه‎کارهای قبلی پزشک می‎تواند کمک زیادی به شما در این زمینه کند.

توصیه می‎کنیم واقع‎بین باشید. اگر با توجه به نکات ذکر شده در بخش‎های قبلی و فرق بین بینی فانتزی و نیمه فانتزی کاندید مناسبی برای این مدل‏ها نیستید، بهتر است به‎سراغ جراحی بینی طبیعی بروید.

معمولا در این جلسه پزشک در مورد سابقه پزشکی و مکمل‎ها یا داروهای مصرفی شما سوالاتی می‎پرسد. چراکه لازم است از ۲ هفته قبل مصرف داروهای ضدالتهاب و رقیق‎کننده خون مانند ایبوپروفن و آسپرین، الکل و سیگار قطع شود. در غیر این صورت ممکن است در حین جراحی با خونریزی زیاد یا بعد از آن با کند شدن روند بهبودی مواجه شوید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

پیشنهاد می‎کنیم به جستجو در فضای مجازی اکتفا نکنید و برای درک بهتر تفاوت جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی به دکتر جراحی بینی مراجعه کنید.

درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری را ندارید، توصیه می‌کنیم از خدمات ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی پذیرش۲۴ استفاده کنید. مشکلات خود را مطرح‌ کرده و از مشاوره آنلاین بهترین دکتر گوش و حلق و بینی یا دکتر جراح پلاستیک برای درمان استفاده کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه تفاوت بینی فانتزی و نیمه فانتزی

در این بخش می‌توانید پاسخ تعدادی از ابهامات ذهنی خود را بیابید.

فرق بینی فانتزی و نیمه فانتزی چیه؟

به طور کلی می‏توان گفت، مدل نیمه فانتزی سعی کرده است که تلفیقی بین جراحی بینی فانتزی و طبیعی ایجاد کند.

بین مدل بینی فانتزی و نیمه فانتزی کدامیک بهتر هستند؟

نمی‎توان به‎صورت قطعی نظر داد، زیرا همه‎چیز به سلیقه شخصی، فرم صورت و شکل اولیه بینی شما بستگی دارد.

برای مشورت در مورد تفاوت بینی فانتزی و نیمه فانتزی باید به چه کسی مراجعه کرد؟

دکتر گوش و حلق و بینی یا جراح پلاستیک می‎تواند در این زمینه به شما کمک کند.

۳.۳/۵ (۷ نظر)

منبع
webmd.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
zinat
zinat
3 ماه قبل

م میخوام بینیمو عمل کنم ولی وندم چطوری فرمش بدم بینی خودم ب نسبت کوچیکه میترسم کوچیکتر از این بشه چون صورتم پرره اگه کوچیک بشه اصلا معلوم نمیشه ‍♀️

دکمه بازگشت به بالا