۰ تا ۱۰۰ درمان خانگی عفونت گوش شناگر یا عفونت گوش بعد از شنا

عفونت گوش شناگر یکی از عارضه‌های شایعی است که در کانال گوش خارجی اتفاق می‌افتد و موجب ایجاد درد و ناراحتی می‌شود. روش‌های متعدد درمان خانگی برای این عارضه وجود دارد که آسان و کم هزینه هستند و در مراحل اولیه عفونت می‌توانند آن را درمان کنند. با ما همراه باشید و با راه‌های درمان خانگی عفونت گوش خارجی آشنا شوید.

سرکه سفید برای درمان عفونت گوش شناگران

برای درمان خانگی عفونت گوش می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید. سرکه سفید به خوبی می‌تواند عامل باکتریایی یا قارچی بیماری را از بین ببرد و به عنوان بهترین قطره برای عفونت گوش استفاده شود. شیوه استفاده هم آسان است. کافی‌یست سرکه سفید را داخل یک قطره چکان بریزید و دو یا سه مرتبه در روز هر بار دو قطره سرکه سفید را داخل گوش بچکانید.

برای اینکه سرکه از گوش خارج نشود، لازم است قبل از ریختن آن در گوش، سر خود را خم کنید و چند ثانیه بعد از ریختن سرکه سر را تکان ندهید تا سرکه سفید از گوش بیرون نریزد.

در صورتی‌که در گوش درد و التهاب یا وزوز دارید یا اینکه از گوش شما چرک و عفونت خارج می‌شود لازم است به دکتر عفونت گوش مراجعه کنید.

درمان عفونت گوش خارجی با سیر

یک راه مطمئن برای درمان خانگی عفونت قارچی گوش خارجی استفاده کردن از سیر است. سیر خواص موثری برای از بین بردن عفونت‌های قارچی و باکتریایی دارد. برای درست کردن قطره برای عفونت گوش میانی و خارجی لازم است چند حبه سیر له شده را با روغن زیتون حرارت دهید تا رنگ آن قهوه‌ای شود و آب آن را بگیرید. محلول به دست آمده برای درمان گوش درد بعد از استخر مفید است و درد و ناراحتی را از بین می‌برد.

در روزهای شروع بیماری و با بروز اولین علائم می‌توانید به جای استفاده از آنتی بیوتیک برای عفونت گوش از دو مرتبه در روز از سیر استفاده کنید.

کودکانی که هنوز قادر به صحبت کردن نیستند اما بی‌قرار می‌کنند و گوش خود را می‌کشند را باید برای بررسی دقیق پیش دکتر التهاب گوش ببرید.

درمان خانگی عفونت گوش خارجی با پیاز

یکی از راه‌های موثر برای از بین بردن عفونت گوش شناگران استفاده از آب پیاز است. گرفتن آب پیاز کار سختی نیست و می‌توانید روزانه دو مرتبه این کار را انجام دهید و داخل گوش که دردناک و ملتهب است بریزید. برای استفاده باید سر را به کنار خم کنید، چند قطره آب پیاز در گوش بریزید و سر را به مدت چند ثانیه به همان حالت نگه دارید. سپس سر را به وضعیت اولیه برگردانید تا آب پیاز تخلیه شود.

متخصص گوش و حلق و بینی توصیه می‌کند برای پیشگری از عفونت و التهاب در گوش، وقتی گوش مرطوب است به یک حوله یا دستمال آن را خشک کنید تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

درمان خانگی عفونت گوش با برگ ریحان

درمان عفونت گوش خارجی با طب سنتی با استفاده از گیاهان انجام می‌شود. برگ ریحان یکی از گیاهانی است که می‌تواند عفونت گوش را درمان کند. به این منظور باید چند برگ ریحان را فشار دهید و آب آن را بگیرد و داخل گوش بریزید. این کار را دو یا سه مرتبه در روز تکرار کنید تا عفونت، درد و التهاب از بین برود.

درمان خانگی عفونت گوش با هیدروژن پر اکسید

یکی دیگر از راه‌های ساده برای درمان درد و التهاب عفونت گوش شناگران استفاده از پراکسید هیدروژن است. شستشوی گوش با پراکسید هیدروژن عوامل باکتریایی گوش را از بین می‌برد و درمان می‌کند. برای استفاده از این روش لازم است روزانه دو یا سه مرتبه گوش خود را با چند قطره پر اکسید هیدرووژن شستشو دهید و تا چند دقیقه سر خود را تکان ندهید.

بعد از چند دقیقه سر خود را صاف کنید تا پر اکسید هیدروژن اضافی خارج شود. سپس گوش خود را خشک کنید.

روغن‌های گیاهی برای درمان خانگی عفونت گوش

استفاده از روغن زیتون و روغن نارگیل از درمان‌های خانگی موثری است که می‌تواند درد و التهاب گوش شناگران را درمان کند. روغن‌های گیاهی می‌تواند عوامل میکروبی و قارچی را از بین ببرد. چند قطره روغن را با قطره چکان داخل گوش بریزید و اجازه دهید روغن به تمام قسمت‌های مجرای گوش برسد.

می‌توانید از یک گوش پاک کن استفاده کنید و روغن را به تمام قسمت‌های مجرای گوش بمالید. البته اگر گوش پاک کن استفاده می‌کنید باید مواظب باشید تا آسیبی به پرده گوش نرسد.

روغن‌های گیاهی برای درمان خانگی عفونت گوش
روغن‌های گیاهی برای درمان خانگی عفونت گوش

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

درصورتی‌که با وجود استفاده از درمان‌های خانگی عفونت گوش شناگران علائم بهبود پیدا نکرد یا اینکه درد و التهاب شدیدتر شد لازم است به پزشک مراجعه کنید. زیرا طولانی شدن مدت عفونت گوش درمان آن را سخت‌تر می‌کند و ممکن است میزان شنوایی را تحت تاثیر قرار دهد.

برای درمان سریع و کم هزینه عفونت گوش می‌توانید از طریق اپلیکیشن یا وب سایت پذیرش۲۴ از ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی استفاده کنید و در مشاوره تمام سوالات خود را از پزشک بپرسید.

سوالات متداول درمان خانگی عفونت گوش شناگران

برای عفونت گوش چه قرصی بخوریم؟

در پاسخ به افرادی که می‌خواهند قرص آنتی‌بیوتیک برای درمان عفونت گوش بخورند، باید بگوییم قرص لووفلوکساسین برای عفونت گوش و سیپروفلوکساسین برای عفونت گوش میانی می‌تواند درمان موثری باشد.

درمان خانگی عفونت گوش شناگران چقدر طول می‌کشد؟

درصورتی‌که درمان خانگی عفونت گوش خیلی زود شروع شود می‌تواند در عرض چند روز علائم درد و التهاب را التیام بخشد.

آیا کمپرس گرم هم می‌تواند عفونت گوش را درمان کند؟

کمپرس گرم یکی از درمان‌های موثر خانگی است که با استفاده از یک حوله‌ یا دستمال گرم روی گوش انجام می‌شود. این روش می‌تواند درد و التهاب عفونت گوش شناگران را درمان کند.

۴/۵ (۳ نظر)

منبع
cdc.govhealthdirect.gov.auhopkinsmedicine.orghealthpartners.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
2 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عزیز شدی واقعا خیلی اموزنده وقانع کننده و جآنلاین
عزیز شدی واقعا خیلی اموزنده وقانع کننده و جآنلاین
2 ماه قبل

عزیز رشدی

عزیز شدی واقعا خیلی اموزنده وقانع کننده و جآنلاین
عزیز شدی واقعا خیلی اموزنده وقانع کننده و جآنلاین

ببخشید من رشدی همجنین به سرگیجه ماهی دو و سه بار اتفاق میشود همان مایع جابجا میشود مرا راهنمایی کامل بفرمایید با تشکر رشدی

دکمه بازگشت به بالا