بهترین راهکارها برای درمان جای سوختگی

فهرست مطالب

درمان جای سوختگی

بعضی مواقع، به صورت اتفاقی و ناخودآگاه پیش می‌آید که دچار سوختگی می‌شویم و قسمتی از بدن به دلیل حرارت زیادی که بر اثر تماس با آتش، آب جوش، سوختگی با لیزر، سوختگی با روغن و مواردی از این قبیل می‌بیند، آسیب می‌بیند که اگر به سریع به درمان آن نپردازیم ممکن است دچار عفونت شود. در این محتوا قصد داریم بهترین راهکارهای درمان جای سوختگی را با شما در میان بگذاریم با ما همراه باشید.

چگونه جای سوختگی بر روی پوست به وجود می‌آید؟

زمانی که قسمتی از بدن بر اثر لمس کردن اجسام داغ، ریختن آب جوش و هر اتفاق دیگری از این قبیل دچار سوختگی می‌شود، سلول‌های پوست می‌میرند و بلافاصله پوست آسیب‌دیده اقدام به تولید کلاژن که یک نوع پروتئین برای رویش مجدد سلول‌‌های پوستی است می‌کند و از این طریق پوست‌های آسیب‌دیده را تعمیر می‌کند. مادامی که سوختگی پوست بهبود می‌یابد و ترمیم می‌شود به دلیل اینکه سلول‌های جدید جایگزین می‌شوند، نواحی آسیب دیده تغییر رنگ می‌دهد، پوست آن ضخیم می‌شود و اسکار جای زخم بر روی آن به وجود می‌آید.

در بعضی موارد این اسکارها با گذشت زمان ترمیم می‌شوند و اثری از آنها بر روی بدن نمی‌ماند اما در بعضی موارد تاثیر شدیدی بر روی بدن دارند که به راحتی محو نمی‌شوند و لازم است برای از بین بردن جای سوختگی پوست، درمان‌های مناسبی بر روی آن انجام بگیرد و یا شاید لازم باشد برای درمان آن با دکتر جراح پلاستیک و مشاور پوست و مو مشورت کنید.

انواع سوختگی که ممکن است اثری از آن بر روی پوست بر جای بماند

سوختگی‌هایی که بر روی پوست ایجاد می‌‌شود هر کدام دلیل خاصی دارند و عوامل مختلفی ممکن است بروز این عارضه شود که در اینجا به چند مورد اشاره خواهیم کرد:

سوختگی بر اثر حرارت آتش

این نوع سوختگی از بیشترین و خطرناک‌ترین نوع سوختگی‌ها است که افراد زیادی در طول سال به آن دچار می‌شوند. این عارضه باعث از بین رفتن بافت سلول‌های پوستی می‌شود و نسبت به انواع دیگر، بیشترین اسکار را بر روی پوست بر جای می‌گذارد.

سوختگی بر اثر تابش

این عارضه زمانی رخ می‌دهد که فرد برای مدت زمان طولانی در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار می‌گیرد. در مواردی نیز تشعشعات اشعه ایکس نیز باعث ایجاد این نوع سوختگی می‌شود. سوختگی تابشی معمولا رنگ پوست را تغییر می‌دهد و یا باعث ایجاد رنگدانه‌ها بر روی پوست می‌شود.

سوختگی شیمیایی

این نوع عارضه سوختگی، زمانی رخ می‌دهد که پوست فرد به صورت مستقیم با مواد شیمیایی مثل حلال‌ها، اسیدهای غلیظ و … تماس داشته باشد.

سوختگی الکتریکی

سوختگی الکتریکی بر اثر تماس پوست به صورت متناوب و یا مستقیم با جریان الکتریکی ایجاد می‌شود.

سوختگی الکتریکی
سوختگی الکتریکی

انواع سوختگی از نظر میزان شدت آن

یکی از عوامل مهمی که در درمان جای سوختگی تاثیر دارد، میزان شدت آن است. بنابراین بعد از آشنایی با انواع سوختگی لازم است با انواع سوختگی از لحاظ میزان و شدت آن آشنا شوید.

نکته مهمی که باید بدانید این است که پوست از سه لایه اصلی تشکیل شده است که نوع سوختگی، بر اساس میزان آسیب این لایه‌ها درجه‌بندی می‌شود:

  • اپیدرم که همان لایه بیرونی پوست است
  • درم: لایه میانی پوست است که مویرگ‌هایی از خون، عده‌های عرق، فولیکول مو و همچنین انتهای غدد عصبی در این لایه قرار دارند.
  • لایه چربی زیرجلدی: عمیق‌ترین بافت پوست است

طبق لایه‌بندی پوست که در بالا به آنها اشاره کردیم، چند نوع سوختگی داریم که از لحاظ شدت و علائم سوختگی با هم متفاوت هستند:

سوختگی اپیدرم

این عارضه فقط بخش سطحی پوست را در بر می‌گیرد که باعث قرمزی و تورم کمی بر روی پوست می‌شود و جای زخم سوختگی بر روی پوست بر جای نمی‌گذارد.

سوختگی درم

این سوختگی، بخش بیرونی و لایه درم پوست را در بر می‌گیرد، باعث قرمزی و درد پوست می‌شود و در مواردی نیز تاول‌هایی بر روی پوست ایجاد می‌شود.

سوختگی عمیق پوستی

این عارضه نسبت به دو نوع قبلی وخامت بیشتری دارد، پوست قرمز، خشک و یا مرطوب می‌شود، در موارد زیادی باعث تاول می‌شود.ممکن است بسیار دردناک و یا بدون هیچ‌گونه دردی باشد.

سوختگی کامل

سوختگی کامل پوست، زمانی است که هر سه لایه پوستی آسیب می‌بینند، در بیشتر موارد پوست دردناک می‌شود و بافت‌هایآن از بین می‌رود. این نوع سوختگی بیشتر جای اسکار آن می‌ماند.

چطور جای زخم سوختگی را از پوست پاک کنیم

وقتی که پوست دچار عارضه سوختگی می‌شود، معمولا آثار زخم بر روی پوست می‌ماند که ممکن است از بین بردن آن دردسر زیاد داشته باشد بنابراین لازم است نکاتی را به خوبی رعایت کنید که بتوانید به درمان خانگی جای سوختگی بپردازید.

  • برای درمان جای زخم سوختگی، با کرم‌های مرطوب‌کننده آن را ماساژ دهید تا گردش خون در قسمت آسیب‌دیده پوست به خوبی صورت بگیرد و به این ترتیب کلاژن سازی پوست به خوبی انجام گیرد و پوست به مرور زمان مسطح و یک‌دست شود.
  • از کرم ضد آفتاب بر روی محل اسکار استفاده کنید تا پوست در اثر تابش مستقیم دچار آفتاب سوختگی نشود.
  • برای درمان و از بین بردن و درمان جای سوختگی با پماد، لیزر، تزریق و لایه برداری زخم حتما با پزشک متخصص و مشاوره پوست و مو، مشورت کنید تا بهترین دارو و درمان را برای شما تجویز کنند.
  • غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی روی و ویتامین C مصرف کنید تا به درمان جای زخم و کلاژن‌سازی پوست کمک کنند.

درمان خانگی جای سوختگی

اسکار سوختگی بر روی پوست برای همه افراد ناخوشایند است و حس بدی را در درون آنها به وجود می‌آورد. در این قسمت، روش‌هایی برای درمان و از بین بردن جای سوختگی با داروهای گیاهی، چگونگی درمان جای سوختگی پوست با طب سنتی و خلاص شدن از شر اسکارهای قدیمی سوختگی بر روی پوست به شما پیشنهاد می‌کنیم:

درمان خانگی جای سوختگی
درمان خانگی جای سوختگی

بهترین پماد برای از بین بردن جای سوختگی قدیمی

اگر بر روی پوست بدن خود جای زخم سوختگی دارید، مطمئنا تا به حال به این فکر کردید که بهترین پماد و بهترین کرم برای از بین بردن جای سوختگی کدام است که به کمک آن بتوانید سوختگی‌های قدیمی را از روی پوست برطرف کنید. چند نمونه از بهترین پمادها برای از بین بردن جای سوختگی روی پوست دست، پا، صورت و بدن عبارتند از:

پماد آلفا: از بهترین محصولات است که می‌توانید برای درمان جای سوختگی دست کودک از این پماد استفاده کنید.

پماد سیکازوم: این کرم از بهترین انتخاب‌ها برای از بین بردن جای سوختگی با لیزر محسوب می‌شود که حاوی سلول‌های بنیادی است و به سرعت اقدام به ترمیم بافت پوست و کمک به ترمیم سریع جای زخم ناشی از سوختگی می‌کند. برای درمان جای سوختگی صورت با روغن داغ و همچنین درمان جای سوختگی ناشی از لیزر

استفاده از پماد سیکازوم بسیار مناسب است.

پماد کالاندولا: برای درمان جای سوختگی دست کودک می‌توانید از پماد گیاهی کالاندولا استفاده کنید. این کرم، علاوه بر اینکه خاصیت ضد التهاب پوستی دارد، باعث تحریک ایجاد سلول‌های جدید و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده پوستی می‌شود، گردش خون را بهبود می‌بخشد و به سرعت جای سوختگی بر روی پوست را ترمیم می‌کند. این پماد برای از بین بردن جای سوختگی جدید و تازه بر روی پوست بسیار مناسب است.

پماد سولفادیازین: این پماد، رشد باکتری‌هایی که باعث ایجاد یک زخم باز می‌شوند را متوقف می‌کند و به این ترتیب از خطر رشد آنها در زخم جلوگیری می‌کند.

درمان جای سوختگی با عسل

عسل یکی از بهترین محصولات برای درمان خانگی جای سوختگی به شمار می‌رود چرا که حاوی مقادیر زیادی از آنتی‌بیوتیک‌ها است که از عفونت زخم سوختگی جلوگیری می‌کند. همچنین به دلیل داشتن PH متعادل، از ورود باکتری‌ها به داخل زخم جلوگیری می‌کند.

از بین بردن جای سوختگی با وازلین

وازلین یک روغن ارگانیک است که از تصفیه نفت خام تولید می‌شود و به دلیل اینکه مانع از تبخیر رطوبت در زخم ناشی از سوختگی می‌شود، به سرعت به ترمیم پوست و بهبود جای زخم سوختگی کمک می‌کند. این محصول به دلیل رطوبت‌رسانی فوق‌العاده‌ای که دارد یک انتخاب مناسب برای درمان جای سوختگی با روغن است.

درمان‌های پزشکی برای رفع جای زخم سوختگی

در اکثر اوقات، اسکار به جا مانده از جای زخم سوختگی، به مرور زمان و با استفاده از درمان‌های سنتی . گیاهان دارویی، محو می‌شود و از بین می‌رود. اما در بعضی موارد، جای زخم، به دلیل رشد بیش از حد بافت سلولی پوست، از بین نمی‌روند و لازم است برای درمان آن به دکتر جراح پلاستیک و یا پزشک متخصص پوست مراجعه کنید که معمولا به تجویز موارد زیر اقدام به رفع جای زخم می‌کنند:

از بین بردن جای سوختگی با لیزر

درمان جای سوختگی به وسیله لیزر از رایج‌ترین روش‌ها است که توسط پزشک متخصص پوست انجام می‌گیرد. در این روش، اشعه‌های لیزر در لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کند و باعث درمان سلول‌های پوستی در لایه‌های زیرین می‌شود و به این ترتیب بافت‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کند و اسکار به جا مانده از سوختگی را به طور کامل محو می‌کند.

فواید درمان و از بین بردن جای سوختگی با لیزر این است که در مدت زمان کمی می‌توانید به نتیجه قطعی برسید . همچنین درمان راحت، آسان و با نتیجه مطلوبی دارد که درد و ناراحتی کمی دارد. لیزر درمانی برای درمان جای زخم سوختگی توسط سه نوع دستگاه لیزر اربیوم، لیزر فرکشنال و لیزر فراکسل صورت می‌گیرد.

درمان جای سوختگی تزریق فیلر و ژل

وقتی که پوست دچار عارضه سوختگی می‌شود، فیبرهای جدیدی که در پوست کلاژن سازی می‌کنند، ممکن است این عملیات را به طور نامنظم انجام دهند و به این ترتیب جای زخم بر روی پوست می‌ماند. در بعضی مواقع، افراد برای ترمیم و از بین بردن جای زخم، اقدام به تزریق فیلر می‌کنند که باعث می‌شود کلسیم هیدروکسیل آپاتیت، هیالورونیک اسید و همچنین سرشار از کلاژن است که باعث تنظیم طاهر پوست و جوانسازی آن می‌شود.

مزایای تزریق فیلر و یا ژل برای درمان جای زخم سوختگی این است که هیچ نیازی به دوره بهبودی ندارد، خطر آن بسیار کم است و جاهای خالی شده پوست را ترمیم می‌کند.

سوالات متداول در زمینه درمان جای سوختگی

چه عواملی باعث التیام بهبودی سریع زخم سوختگی می‌شود؟

برای اینکه زخم ناشی از سوختگی، به سرعت بهبود یابد باید نکاتی را رعایت کنید:

  • مرتب زخم را شستشو دهید.
  • پانسمان آن را تمیز کنید.
  • به هیچ عنوان زخم را دستکاری نکنید.
  • از داروهای آنتی‌بیوتیک استفاده کنید
  • قرص‌های مسکن مصرف کنید.
  • رژیم غذایی مناسب داشته باشید.
  • استراحت کافی داشته باشید.
  • چگونه می‌توان به راه‌حل‌ها و درمان‌های گیاهی و طب سنتی اطمینان کرد و اگر مصرف این داروها برای زخم مشکلی ایجاد کند چه کاری باید انجام داد؟

برای پاسخ دادن به این سوال و رسیدن به جواب قطعی و مناسب بهتر است با پزشک متخصص و مشاور پوست و مو مشورت داشته باشید. در همین راستا پذیرش ۲۴ شرایطی را فراهم کرده است تا بتوانید به صورت آنلاین با بهترین پزشکان و دکتر جراح پلاستیک، به صورت آنلاین در ارتباط باشید.

  • بهترین روش‌ها برای درمان جای سوختگی‌ جدید و قدیمی بر روی پوست چیست؟

جای زخم ناشی از سوختگی تازه، به سرعت از روی پوست محو می‌شود اگر:

  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری کنید.
  • رطوبت زخم را حفظ کنید.
  • آن را تمیز نگه دارید
  • از موادی مثل آبلیمو، عسل، روغن‌های گیاهی، وازلین، سیب زمینی، ماست و … در ماسک‌هایگیاهی بر روی زخم استفاده کنید.

برای درمان زخم‌های قدیمی نیز باید مدتی را صبور باشید و به طور مداوم از روش‌های درمانی مثل موارد زیر استفاده کنید:

  • ترکیب سرکه سیب و گلاب
  • حنا
  • ترکیب روغن زیتون و عسل
  • درمان از طریق لیزر
  • جراحی‌های سوختگی
  • و …

پذیرش ۲۴ ویزیت آنلاین توسط بهترین دکتر متخصص پوست برای درمان جای سوختگی

اگر از طریق درمان خانگی جای سوختگی ، نتوانستید آن را به طور کامل از روی پوست محو کنید، می‌توانید از طریق پذیرش ۲۴ با بهترین پزشکان و دکتر متخصص پوست برای درمان جای سوختگی در ارتباط باشید و از آنها مشاوره لازم جهت درمان بیماری خود را دریافت کنید.

۲.۹/۵ (۱۴ نظر)

منبع
nhs.uk

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
92 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسن قلیزاده
حسن قلیزاده
1 روز قبل

سلام وقت بخیر..
من و‌دخترم حدود ۵ ماه پیش با بنزین سوختیم..
گرافت انجام دادیم..الان زخمها خوب شده..
ولی متاسفانه هیچ جا از لباس سوختگی و اینه چه پمادی زیر لباس سوختگی بزنیم مطلبی نیومده..
پمادی که ما الان استفاده می‌کنیم مدرما هستش که از آمریکا ارسال شده و هیچ اطلاعاتی از این پماد هن اینجا نداریم..
کسی تجربه سوختگی مارو داره لطفا اطلاعت بدین ..ممنون از شما

ناشناس
ناشناس
14 روز قبل

سلام وقت بخیر من چند روز پیش پام به لکسوس موتر خورد جاش میره؟

زهره
زهره
15 روز قبل

سلام من یه دختر سه ساله دارم که پنج ماه پیشتو آتیش صورتش سوخت یکم لکه ی تو صورتش هست پیش دکتر متخصص بردمش روغن آلوورا براش نسخه کرد هرروز روزی دوسه بار براش میزنم ولی هیچ تا ثیری نگذاشت میشه بگید باید چکار کنم تا رو صورتش پاک شود

سیمین احمدی
سیمین احمدی
22 روز قبل

بانو احمدی

علیرضا هـ
علیرضا هـ
28 روز قبل

تشکر بابت راهنمایی کامل در تمام موضوعات

Sara
Sara
28 روز قبل

سلام. پشت شانه من با اتو بخار سوخته اول جاش قرمز بود کم کم بعد سه روز تیره شده و داره پوس پوس میشه تاول نزده .همش پماد سیلور استفاده کردم .ایا جاش کم کم میره ؟میتونم حموم برم

Sara
Sara
28 روز قبل

سلام .پشت شانه من با اتوبخار سوخته .تاول نزده ولی جاش تیره شده و کم کم داره پوس پوس میشه.فقط پماد سیلور میزنم .ایا خوب میشه جاش؟میتونم حموم برم؟

نصترن
نصترن
1 ماه قبل

لطفن یک پماد برای جای سوختگی قدیم معرفی کنید

مژگان
مژگان
1 ماه قبل

سلام شبتون بخیر
دو روز پیش انگشت دومم بغل انگشت کوچک رفت تو روغن داغ در حال جوشیدن سر تا سر تاول زده رفتم دکتر تاولهارو برداشت پانسمان کرد الان نگرانم که جای سوختگی بمونه اگر لطف کنیدیه پماد خارجی معرفی کنید ممنون میشم

شهرام
شهرام
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید برادر زاده من تابستونه گذشته دو تا پاهاش از پشت رونش و پشت زانوش تا بره پایین تر با بنزین سوختن الان زخمش خوب شده ولی گوشت اضافه داره و یه پاشم نمیتونه کامل جمع کنه..! و خیلی هم خارش داره خیلی اذیت میکنه مخصوصا شبا خیلی اذیت میشه لطفا میشه یه راهنمایی کنید که من باید چیکار کنم ؟ ممنون♥️

بهاره سادات
بهاره سادات
1 ماه قبل

سلام دست خواهر من سه روز قبل با بنزین سوخت نگران جای سوختگی هستیم لطفا راهنمایی کنید

نازنین
نازنین
1 ماه قبل

سلام. دخترم ۲سالشه. ۴روز پیش دستش به بخاری خورده سوخته. حالا زخم روی سوختگی کنده شده وخون میاد. لطف کنید راهنمایی کنید چی بزنم تا خوب بشه

زهرا
زهرا
پاسخ به  نازنین
1 ماه قبل

پشت
دستم سه هفته است بریده است چی بزنم خوب شود و جایش نماند

حسین حامدی
حسین حامدی
1 ماه قبل

سلام صورت من ۳روزه باکپسول گاز سوخته الان پوست صورتم کم کم داره کنده میشه وقرمز میشه الان برای اینکه جاش نمونه باید چیکار کنم وچه پمادی استفاده کنم

رویا هستم
رویا هستم
1 ماه قبل

سلام ۲هفت پیش بااب جوش روی ساق پام سوخته دکتر رفتم انتی بیوتیک خودم پوستم کامل بلندشده پماد استفاده میکنم تتراتاپیک
سیلور وپاکتروماد استفاده کردم الان دوروز الفا میزنم خیلی بهتره روش رو هم پلاستیک میکشم ولی درد وقرمزی داره راهنمایی کنید با سپاس

سلام سوختگی 20سال درمانداره
سلام سوختگی 20سال درمانداره
1 ماه قبل

ماندن سوختگی ۲۰سال راهدرمان داره

سما
سما
2 ماه قبل

سلام من مادر بزرگم ۸۰سال سن داره روی باسنش به علت کنار بخاری خوابیدن سوخته دکتر بردیم زنیک و آنتی بیوتیک داد الان بعد ده روز زخمش سیاه شده آیا خوب میشه

minaxxxn
minaxxxn
پاسخ به  سما
2 ماه قبل

چند درجه هس؟
اگه یک یا دو باشه اره ولی اگه سه درجه باشه یکم سخته

حسن قلیزاده
حسن قلیزاده
2 ماه قبل

من دخترم با بنزین سوختیم..من ۱۰ درصد درجه ۲ و دخترم ۴۰ درصد درجه دو..بعد از دوماه زخم‌ها بسته شد و لباس سوختگی تهیه کردیم.. برای بهبود جای زخم بدن دخترم بهترین کار چیه که دخترم ازین وضعیت دردناک راحت بشه؟

minaxxxn
minaxxxn
پاسخ به  حسن قلیزاده
2 ماه قبل

اره بعد از یکسال دیده نمیشه

مریم
مریم
3 ماه قبل

سلام و خسته نباشید آیا جای سوختگی خیلی قدیمی درمان می شود

لیلا
لیلا
پاسخ به  مریم
3 ماه قبل

سلام واقعا جای سوختگی روی پوست یه خانم بزرگترین دقدقه زندگیشه چطور میتونه اونو از بین ببره

زهرا
زهرا
پاسخ به  لیلا
1 ماه قبل

من جای سوختگی قدیمی روی دستم به اسکار تبدیل شد چکار کنم محو شود

معصومه
معصومه
4 ماه قبل

سلام.پیوند سوختگی از پا به روی شانه چگونه درمان میشه ؟

minaxxxn
minaxxxn
پاسخ به  معصومه
2 ماه قبل

چند درجه هست؟

جعفری
جعفری
4 ماه قبل

بهترین پماد برای سوختگی آلفا ست واقعا عالی و سریع اثر میکنه مرتبا استفاده کنین انشا‌ٔالله زود خوب میشه.من دستم به المنت تستر سوخت گوشتشم اب کرد نامرد.الفا مرتب استفاده کردم خوب شد ولی جاش مونده که انشا‌ٔالله به مرور اونم میره

نجمه
نجمه
پاسخ به  جعفری
2 ماه قبل

سلام سوختگی که خوب شده ولی جاش مونده پمادآلفا بزنم رفع میشه

علی
علی
5 ماه قبل

دوستان برای اینکه جای سوختگی نمونه برید پیش دکتر اکبر پرکار در شهر خرم اباد داروی محلی داره و خودش درستش میکنه و هیچ جای ایران از داروش نیست و اینکه از همه جای ایران میاد براش من یه فامیل دارم با قیل سوخت حدود یک سال هی میرفت پیش دکتر اکبر پرکار الان مثل روز اولش شده از هرکی هم از خرم آباد بپرسید مطبشو بلده بهتون میگه

سحر
سحر
پاسخ به  علی
3 ماه قبل

سلان خوبی میشه شمارشو بدی؟

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  سحر
2 ماه قبل

راست میگه من بچه خرم ابادم مطبشم یه خیابون پایینتر از ماست.. البت فک کنم فوت شدن دقیق نمی‌دونم

قفققققققق
قفققققققق
پاسخ به  مصطفی
10 روز قبل

پدر فوت شد ولی بچه هاش هستن.
نظافتشونو من اصلا دوست ندارم و پول گرفتنشونم حساب کتاب نداره

رهگذر
رهگذر
پاسخ به  علی
3 ماه قبل

سوختگی قدیمی رو هم میبره

قفققققققق
قفققققققق
پاسخ به  علی
10 روز قبل

خودم‌خرم‌ابادیم دوجلسه رفتم‌پیشش بدتر شدم بهتر نشدم.برابعضیا خوبع ولی برا من اصلا خوب نبود

قفققققققق
قفققققققق
پاسخ به  قفققققققق
10 روز قبل

میگم برا بعضیا معجزه میکنه خدایی بگم
برا من نه.پدره زنده‌بود خوب بود ولی اینا هی کشش میدن که پول بیشتری بهشون بدی
بهداشتش صفره همش میترسم ایدزی چیزی اونجا گرفته باشم ..پول گرفتنشون حساب کتاب نداره
هرچی دلشون پول میگیرن

احمدی
احمدی
5 ماه قبل

دستم با سیگار سوخته و جاش مونده چیکار کنم خوب شه ؟

کامی
کامی
پاسخ به  احمدی
4 ماه قبل

کی گفت سیگار بکشی؟اینهمه مگه نمیگن ضرر داره و سرطان زاست؟

جعفری
جعفری
پاسخ به  احمدی
4 ماه قبل

بیخود کردی سیگار کشیدی اصلا

جعفری
جعفری
پاسخ به  جعفری
4 ماه قبل

شوخی کردم ببخشید.آلفا بزن خوب میشه

معصومه
معصومه
پاسخ به  احمدی
4 ماه قبل

ای بابا سیگار چیزی نیست.

رحمانی
رحمانی
5 ماه قبل

سلام من دستم تا بالای ارنج سوخته بود الان زخمش خوب شده ولی ارنج ب سختی باز وبسته میشود چکار کنم خوبشه لطفا؟

فوزیه
فوزیه
6 ماه قبل

سلام پوست بدنم براثر جراحی گوشت آضافه آورده آیا راهی برای برطرف شدنش هست؟

رقیه
رقیه
6 ماه قبل

سلام ،اگر روی صورت مرد،قسمت ریش با آتش بسوزه،خیلی هم عمیق نباشه،ممکنه دیگه جاش مو در نیاد؟

فرشاد
فرشاد
پاسخ به  رقیه
4 ماه قبل

سلام
بله این احتمال هست که دیگه مو در نیاد ولی میتونین کاشت مو کنید اون قسمت رو

علیرضا صالحی
علیرضا صالحی
9 ماه قبل

سلام خسته نباشید دوماهه پسر من با بنزین سوخته وبعدار دوماه تازه یک هفته اس راه میره ولی هنوز پاهاش کلمل خوب نشده هنوز یه کم میلنگه ولی میخوام بگم برای حای این سوختگی چه پماد یا کرمی استفاده بکنم که جای سوختگی بطور کامل از بین برخ

سمانه
سمانه
9 ماه قبل

سلام الان دو ماه روی دست من سوخته ‌آثار سوختگی هست چسبیده به قابلمه یه خطه نازکه ولی جاش نرفته دو ماه شده جی بزنم از بین بره

فروزان
فروزان
پاسخ به  سمانه
7 ماه قبل

یه مدت طولانی جاش هست از همون اول باید پماد بزنی مال بعد سه سال رفت چسبید به کنار تابه یه خط نازک بزرگ بود الان رفته الانم پام به گزوز متور چسپیده امیدوارم جاش نمونه از پماد سوختگی استفاده میکنم انشالله نمونه

koko
koko
پاسخ به  فروزان
6 ماه قبل

سلام من بچه م ده سال شه دستش چسبیده به سماور عمیق سوخته الان می ترسم جاش بمونه چکارکنم .یک هفته س سوخته راهنمای کنید لطفا

نازلی
نازلی
پاسخ به  koko
5 ماه قبل

سلام بچم پاش سوخته الان خوب شده ولی جایش قهوه‌ای مونده چیکار کنم از بین بره

اینان
اینان
پاسخ به  نازلی
5 ماه قبل

پماد آلفا

حمیدی
حمیدی
پاسخ به  سمانه
5 ماه قبل

دختر باچای سوخته پاس چکارکنم جاش نمونه

مممم
مممم
پاسخ به  حمیدی
4 ماه قبل

باید تا میتونی پوست جدید ک میاد بالا بسابی با گاز استریل ولی متاسفانه خیلی دردناکه اینکار

حسین
حسین
پاسخ به  حمیدی
1 ماه قبل

پانسمان نقره انجام بدین

سمیه احمدی
سمیه احمدی
پاسخ به  سمانه
5 ماه قبل

سلام دست من پنج ماه پیش روغن داغ ریخت روش الآجاش مانده چکار کنم از بین بره

سحر
سحر
پاسخ به  سمیه احمدی
3 ماه قبل

تتوبزن

وحید
وحید
9 ماه قبل

من بچگی دستام سوخته الان سی وشش سالمه جای سوختگی لکه داره ازچه پماد استفاده کنم

مرسل
مرسل
پاسخ به  وحید
6 ماه قبل

من از ۱۰سالگی قسمتی از پای جو ام و قسمتی از شکم من سوخته حالان ۲۲سالمه از کدام پماد استفاده کنم تا داغ و لکه آن از بین برود

ایوب
ایوب
پاسخ به  مرسل
3 ماه قبل

دکتر پرکار خرم آباد

قفققققققق
قفققققققق
پاسخ به  ایوب
10 روز قبل

دکتر نیستن ی داروی گیاهی مرحوم‌پدرش ودرست کرده خودش فوت شده الان‌بچه‌هاش اونجا‌کار میکنن.
ی دکتر هست اون ویزیت میکنه اینا پانسمان و امپول میزنن و از کرم‌دارویی میزننن به جای سوختگی
من اندازه ی سکه ۲۵ تومنی پام سوخته تا امروز ۴جلسه هردفعه ۵۰۰ هزار میگیرن پانمسان کردن.الان اسفند ۱۴۰۲ من ۴جلسه رفتم‌پیشش هیچ تغییری رو سوختگیم نشده
خدا میدونه چقدر باید پرداخت کنم که کلا رنگ سوختگی رفع بشه

ایوب
ایوب
پاسخ به  وحید
3 ماه قبل

دکتر پرکار خرم آباد لرستان حرف نداره کارش

ایوب
ایوب
پاسخ به  وحید
3 ماه قبل

پیشنهاد میکنم بیای پیشش من الان بچه م رو بردم پیشش

قفققققققق
قفققققققق
پاسخ به  وحید
10 روز قبل

عین‌منی
بعد از۴۵ سال الان‌پامم با اگزوز موتور سوخت لکش هنوز رو پامه‌و واقعا افسرده شدم بخاطر این‌همه‌بلا که سرم‌میاد

لیلا حاجی زاده
لیلا حاجی زاده
10 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر ۵ سال پیش دیگ زود پز منفجر شد دستم سوخته هنوز جای سوختگیش مونده چکار کنم بر طرف بشه

ایوب
ایوب
پاسخ به  لیلا حاجی زاده
3 ماه قبل

سوختگی فقط دکتر پرکار خرم آباد

پرویز محمدی
پرویز محمدی
10 ماه قبل

سلام دستم یک سال قبل در اثر آتش سوزی سوخت الان بعضی جاهاش لکه سفید مونده

انور
انور
پاسخ به  پرویز محمدی
10 ماه قبل

سلام قسمتی از روی پایم با اسید سوخته که باعث شدجوشهای پر آب روی زخم پیدا شد بعد یک روز جوشها ترکید و خودم نیز پوستهای مرده روازروی زخم کندم ولی آب زیاد روزخم بود برای کاهش درد وهمچنین خشک کردن زخم چکار باید کرد

جاودانی
جاودانی
1 سال قبل

سلام دخترم شش سال پیش سوخت با اب جوش پیوند پوست شد بعد گوشت اضافه اورد سه سال تحت نظر پزشک دارو استفاده کردیم ولی فایده نداشت ایا درمانی داره

علی پور جعفر
علی پور جعفر
پاسخ به  جاودانی
9 ماه قبل

سلام پسر من ۴ ماه سوخته با ابجوش عملش کردن گوشت اضافه آورده چیکار کنیم گوشت اضافه اش بره

ایوب
ایوب
پاسخ به  علی پور جعفر
3 ماه قبل

دکتر پرکار خرم آباد

آیسان
آیسان
1 سال قبل

سلام‌چهارساله‌دخترم‌سوخته‌‌چندبارهم‌بردم‌دکتراماجای‌سوختکی‌هاش‌فرق‌نکردودرچندجاش‌گوشت‌اضافه‌داره‌راهه‌درمانش‌چیه‌؟

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام ایا میشود سوختگی در گوشه چشم که نزدیک سی وچند سال پیش اتفاق افتاده رو از بین برد

ایوب
ایوب
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

دکتر پرکار خرم آباد

معصومه
معصومه
1 سال قبل

سلام. ایا سوختگی. قدیمی. که. از گوشت. بدن باشد راه درمان. دارد

منصوره
منصوره
پاسخ به  معصومه
1 سال قبل

ایاسوختگی قدیمی درمان دارد

مریم
مریم
پاسخ به  منصوره
7 ماه قبل

سلام سوختگی قدیمی با سطحی صاف روی پوست دست وزیر چانه دارم معالجه میشه
از چه راهایی با چه هزینه ای

ایوب
ایوب
پاسخ به  منصوره
3 ماه قبل

دکتر پرکار خرم آباد

نسیم
نسیم
پاسخ به  معصومه
6 ماه قبل

ایاجای سوختگی ‌که دوهفته پانسمان بوده دالان پوست جدید آورده ولی قرمز چه کار کنم جاش نمونه

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام وقت بخیردختردوسال نیمه دارم یک باربهمن پارسال دستش بااتوی لباس سوخوته پشت دستش هست وجاش مونده یک بارهم ده روزپیشدهمون دستش قسمت داخلی دستش هرپنج تاانگشت بااتوموسوخوته چیکارکنم اثرسوختگی ازبین بره

مهدیه
مهدیه
پاسخ به  زهرا
10 ماه قبل

سلام پسر من پای خود را با اتو سوخت الان گوشت اضافه آورده میشه از بینش برد

متخصص پوست
متخصص پوست
پاسخ به  مهدیه
9 ماه قبل

سلام دست دخترم رو مادر بزرگش داغ گذاشته وجاش به رنگ قهوای رنگ مونده آیامیشه از بین برد

ایوب
ایوب
پاسخ به  متخصص پوست
3 ماه قبل

دکتر پرکار خرم آباد

راضیه
راضیه
پاسخ به  مهدیه
5 ماه قبل

سلام پسرم بابنزین سوخته از ناحیه مچ دست تا بازو والان گرافت شده چقدر زمان میبره خوب بشه وبعد از گرافت چه میشه

ایوب
ایوب
پاسخ به  مهدیه
3 ماه قبل

دکتر پرکار خرم آباد

افسانه
افسانه
پاسخ به  زهرا
10 ماه قبل

جای سوختگی بااتوچطوری از بین میره؟

فرزانه
فرزانه
پاسخ به  افسانه
4 ماه قبل

پماد الفا و رژودرم

مملی
مملی
پاسخ به  زهرا
7 ماه قبل

اتو رو بکوب به دیوار

معصومه جنادله
معصومه جنادله
پاسخ به  مملی
5 ماه قبل

سلام دخترم باآب جوش پاش سوخته تقریبا ۵ماهش بود الان ۲۳سال شوده چکارکنم براش بدجور جاش منده

ایوب
ایوب
پاسخ به  معصومه جنادله
3 ماه قبل

بخدا دکتر پرکار خرم آباد معجزه میکنه

مهدی
مهدی
پاسخ به  ایوب
2 ماه قبل

اسکار برجسته سوختگی قدیمی دکترپرکار میتونه ازبین ببره ؟لطفاجواب بدید

حمیده
حمیده
پاسخ به  مهدی
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید میگم چند سال پیش بر اثر آتیش سوزی سوختم حدود ۱۲سال پیش همه زخم ها خوب شده بودن ولی چند وقت زخمم دوباره یک تازه شده چکار باید بکنم لطفا جواب بدین

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط حمیده
شیراز
شیراز
پاسخ به  مهدی
1 ماه قبل

آقای دکتر اکبر پرکار خدا رحمتشون کنه فکر کنم دیگه نمونش پیدا نشه تو کل ایران منم خودم به شخصه به یه دکتر متخصص پوست خوب و معتمد نیاز دارم

ندا
ندا
پاسخ به  شیراز
1 ماه قبل

کی میدونه شاگردی چیزی نداشت یا پمادش چی بود

کربلایی
کربلایی
پاسخ به  شیراز
1 ماه قبل

آقای دکتر حدودا یکماه از بین رفتن ولی پسراش و دختراش هستن و مطب دارن حتما یکبار مراجعه شود

دکمه بازگشت به بالا