مواد مخدر چه بلایی بر سر مغز می‌آورد؟ اثر و عوارض انواع مواد مخدر بر مغز

اثر مواد مخدر بر مغز از زوایای مختلفی قابل بررسی است. مواد اعتیاد آور باتوجه به عملکردی که دارند، بعد از ورود به سیستم ارتباطی مغز، دریافت اطلاعات از سیستم عصبی را مختل می‌کنند. به این ترتیب پردازش اطلاعات هم دچار نقص می‌شوند.

بسیاری از این مواد، مثل هروئین و ماری جوانا (گل)، عملکردی فریبکارانه دارند. به این معنی که ساختار شیمیایی آنها شباهت زیادی با نورون‌های فرستنده مغز دارد. به همین دلیل سلول‌های گیرنده مغز اسیر این شباهت شده و به اشتباه، اجازه ورود این فرستنده‌ها را به سلول‌های عصبی مغز صادر می‌کنند.

به دلیل شباهت ساختار شیمیایی مغز و این مواد، سلول‌های عصبی به صورت طبیعی تحریک نمی‌شوند؛ بنابراین در سیستم عصبی مغز پیام‌های غیرعادی ایجاد می‌شود. حتی برخی از این مواد مخدر، مثل شیشه و کوکائین، باعث اختلال در گردش عادی مواد شیمیایی در مغز می‌شوند. به این ترتیب به جای فرستاده شدن پیام‌های عادی به مغز، پیام‌های غیرعادی و بسیار قوی وارد سیستم عصبی آن می‌شوند.

یکی از تصورات غلطی که در مورد مواد اعتیاد آور وجود دارد، این است که با یک بار مصرف کردن آنها اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. درحالیکه با مصرف یک بار شیشه، آسیب‌های جدی به سیستم عصبی و مغزی فرد وارد می‌شود. افرادی که گرفتار این مواد هستند، باید هرچه سریع‌تر نسبت به ترک آن اقدام کنند.

آیا مصرف این مواد باعث ایجاد اختلالات روانی در فرد می‌شود؟ در ادامه این مطلب تاثیرات مواد مخدر روی مغز به طور مفصل بررسی می‌شود.

کوکائین و تاثیر آن روی مغز و سیستم عصبی

اثر مواد مخدر بر مغز در اکثر قریب به اتفاق مطالعات تایید شده است. کوکائین ماده مخدری است که بلافاصله بعد از مصرف، وارد جریان خون شده و به مغز می‌رسد. با ورود این ماده به مغز، تولید دوپامین افزایش پیدا کرده و احساس لذت و سرخوشی ایجاد می‌شود. به این ترتیب حافظه و تصمیم‌گیری فرد با اختلال مواجه خواهد شد. در این زمینه مراجعه به فوق تخصص مغز و اعصاب بسیار موثر است.

تاثیر ماری جوانا بر مغز و سیستم عصبی

یکی از رایج‌ترین مواد مخدری که امروزه مصرف آن بین جوانان و نوجوانان شایع شده، ماری جوانا است. با رسیدن ماده THC موجود در ماری جوانا به مغز، هورمون دوپامین ترشح می‌شود. با تولید این هورمون احساس شادی و لذت آنی افزایش پیدا می‌کند. این ماده هنگام انجام دادن اعمال سالمی، مثل غذا خوردن، بازی کردن، گوش دادن به موسیقی و … ترشح می‌شود.

به این ترتیب با ایجاد احساس لذت کاذب، فرد را برای مصرف بیش از حد و دوباره ترغیب می‌کند. البته این احساس لذت بعد از مدتی بسیار کمتر می‌شود و سرعت تفکر و تصمیم‌گیری مغز را هم کاهش می‌دهد. (عوارض ماری جوانا بر مغز و سیستم عصبی)

هروئین و تاثیر آن بر مغز و سیستم عصبی

اثر مواد مخدر بر مغز، گاهی اوقات باعث برهم خوردن آرامش فرد می‌شود. هروئین یک ماده مخدر قوی است که در مغز انسان به مورفین تبدیل می‌شود. مورفین همان ماده آرامبخشی است که به برخی از بیماران تزریق می‌کنند. مورفین با تغییر درک انسان از درد، باعث ایجاد آرامش بیشتر می‌شود. هروئین هم به صورت تزریقی و هم استنشاقی وجود دارد.

فرد بعد از مصرف این ماده احساس سرخوشی و لذت فراوانی می‌کند. البته این احساس لذت موقتی بوده و بعد از مدتی آسیب‌های شدید به مغز و سیستم عصبی آغاز می‌شوند. مراجعه به دکتر آنلاین مغز و اعصاب کمک زیادی به بهبودی این اعتیاد می‌کند.

تاثیر نیکوتین بر مغز و سیستم عصبی

با توجه به وجود ناقل‌ها و گیرنده‌های عصبی متفاوت در مغز، تاثیر نیکوتین بر مغز نیز متفاوت است. به دلیل وجود ارتباط قوی بین نیکوتین و دوپامین، ترک سیگار باعث بروز افسردگی می‌شود. درواقع نیکوتین موجود در سیگار اعتیادآور است.

تاثیر حشیش بر مغز و سیستم عصبی

مصرف حشیش لذتی بیش از اندازه در فرد ایجاد می‌کند. به همین دلیل فرد اقدام به مصرف دوزهای بیشتر برای لذت بیشتر خواهد کرد. همین موضوع باعث افزایش اعتیاد فرد شده و دیگر خبری از لذت نخواهد بود. اثر حشیش بر مغز و سیستم ایمنی اختلال در سیستم کنترل احساس شادی و لذت است.

ماشروم (قارچ) و تاثیر آن بر مغز و سیستم عصبی

قارچ یکی از انواع روان‌گردان‌هاست که سیستم عملکرد عادی مغز را تغییر می‌دهد. این روان‌گردان ارتباط تازه‌ای بین قسمت‌های مختلف مغز ایجاد می‌کند. تغییراتی که در سیستم عصبی فرد اتفاق میفتند، باعث بروز توهمات شدید و استرس‌های خطرناک می‌شوند.

مصرف مواد مخدر باعث ایجاد اختلالات روانی می‌شود
مصرف مواد مخدر باعث ایجاد اختلالات روانی می‌شود

تاثیر مصرف مواد مخدر روی جوانان

معمولا افراد جوان و به ویژه نوجوان، به بلوغ کامل نرسیده است. مغز این افراد به سرعت در حال رشد و فعالیت است؛ بنابراین تاثیرات منفی زیادی نسبت به بزرگسالان می‌پذیرند. با توجه به عدم بلوغ کامل مغز در این سنین، مصرف مواد مخدر اثرات تخریبی به مراتب بیشتری نسبت به بزرگسالان ایجاد می‌کند.

اثر مواد مخدر و مشروبات الکلی بر مغز نوجوانان، باعث انجام فعالیت‌های خطرناکی برای فرد یا اطرافیان او می‌شود. همچنین با توجه به تاثیرگذاری بر مغز، امکان یادگیری و خلاقیت‌های فردی را تا حد زیادی سرکوب می‌کند.

مصرف مواد مخدر چه تاثیری بر سیستم عصبی دارد؟ عوارض روانی مخدرها

تاثیر مواد اعتیادآور روی مغز انکارناپذیر است. مصرف مواد مخدر باعث تغییرات ناگهانی در خلق و خوی افراد می‌شود. بسیاری از این تغییرات از کنترل فرد خارج هستند. به همین دلیل وابستگی افراد به مواد مخدر بیشتر شده و جدایی آنها سخت‌تر می‌شود.

برخی از رایج‌ترین اختلالات روانی مصرف مواد مخدر، عبارتند از اسکیزوفرنی، اضطراب، اختلال دو قطبی، روان‌پریشی، شخصیت مرزی، اسکیزوافکتیو، اختلال شخصیت ضد اجتماعی، بیش فعالی و … . به همین دلیل باید خیلی سریع نسبت به ترک اعتیاد اقدام کرد. دکتر ترک اعتیاد نقش موثری در بهبودی فرد دارد.

استفاده مداوم و اعتیاد به مواد مخدر چه نتایجی به همراه دارد؟

لذت و احساس سرخوشی طبیعی و سالم، یکی از راه‌های بقای انسان به شمار می‌رود. هنگامی که فرد کار مفیدی انجام می‌دهد، با تشویق اطرافیان احساس شادی می‌کند، اما مصرف مواد مخدر این حس طبیعی را خراب می‌کند. با مصرف مواد مخدر یا توهم‌زا، دوپامین در مغز بیش از اندازه ترشح می‌شود. به همین دلیل فرد احساس سرخوشی زیادی می‌کند.

در این حالت که طولانی مدت هم نیست، لذت واقعی جای خود را به لذت کاذب می‌دهد. همچنین ترشح دوپامین به مرور زمان کندتر می‌شود؛ بنابراین فرد مجبور به مصرف مواد مخدر بیشتری خواهد شد تا این سرعت را جبران کند. درواقع با مصرف مواد مخدر و اعتیاد به آن از بین رفتن مغز و سیستم عصبی حتمی است. در این زمینه نقش متخصص بیماریهای مغز و اعصاب بسیار حیاتی است.

۳.۳/۵ (۹ نظر)

منبع
footprintstorecovery

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
50 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m⅙b
m⅙b
9 روز قبل

۱۴۰۳/۱/۱۹

m⅙b
m⅙b
9 روز قبل

سلام،من قبلا ی سیگاریه قهار بودم و روزی ۳۰.۴۰ نخ پشت سر هم میکشیدم و هیچوقت هم نمیتونستم بزارم کنار از ی طرف فکر کنار گذاشتن از ی طرف فکر این ک تا همیشه باید بکشم اذییتم میکرد.فکر میکردم سخته و اراده میخواد ولی با کتاب و کلیپ های ترک آسان سیگار آلن کار خیلی راحت گذاشتم کنار.این راهکار برای سیگاری ها.با اینکه تا حالا هیچ مخدری رو غیر سیگار مصرف نکردم ولی خب همه چی شدنیه با جلسه ها و کلاس های NA همه میتونن مواد رو بزارن کنار.اگ تو فکر ترک هستید یادتون باشه با فکر و مغز خودتون نمیتونید و فقط باید برید جلسه
شروع کنید از پسش بر میاید خیلی هارو میشناسم ک با دوره و جلسه چندساله ک پاکن.پیام های منفی و بیخود بقیه رو ول کنید اگ پیاممو خوندید و شروع کردید درمان میشید حتما قول میدم.۲۴سالمه اوایل کسب و کارمه یکیو هم میخوام باباش اذیت میکنه دعا کنید راحت باشه مسیرم تو رسیدن بهش❤️

صدرا
صدرا
1 ماه قبل

از‌توضیحات‌شما‌ممنونم

بهرام
بهرام
2 ماه قبل

۶۶ روز ترک تریاک کردم. اما بازم روزی کم مصرف میکنم چه کار کنم از بدنم خارج بشه

گمنام که روسوای عالم شد .
گمنام که روسوای عالم شد .
2 ماه قبل

چه کسی این مواد مخدر را می‌فروشد سپاه پاسداران ایران یا نیروی انتظامی چرا وقتی می‌بینند بی لیاقتی دولت و رهبر پیر نفهمی که به پست‌ترین نقطه خود می‌رسد تا جایی که چیزی نمیفهمد و گمان می‌کند نمازش قبول است ناموس مردم داره خود فروشی میکنه این فیلم ها بی عابرویی اینها است و نمی‌دانند اون دیونه که سوء استفاده میکنند و مسخره وقتش میرسه یکی یکی فیلم خانوادگی پخش میشه هزاران راه هست که تمام نمیشه فقط خدا بینیاز است من ناموسم گرفتند ناموسها دارد گرفته میشه هرکس مسول عمل خود است کسی حق ندارد وارد حریم خوصص دیگران بشود زنگ زنبور است بالای سر ما خورشید داره به چی بگم حالا می‌گویید … بدترین عالمان در زمان من روبروی من می‌ایستند. و بدتری شکل می‌میرند من نیاز به تو ندارم خودم یقین دارم درش میارم از درونم و گوشیم را خاموش میکنم حالا با ورود به ایران خندها شروع می‌شود

بی نام
بی نام
پاسخ به  گمنام که روسوای عالم شد .
1 ماه قبل

فازت چیه از موتوری نخر داداداش جنسش بده

عبدالوهاب یاراحمدی
عبدالوهاب یاراحمدی
2 ماه قبل

سلام خداروشکر نزدیک به دو سال هست قطع مصرف هستم یه جو غیرت….خواستن خود فرد….حمایت خانواده…..دعای خیر دوستان دلسوز جهت قطع مصرف….مهم دل هست که نخواهد بایستی رو تمنای دل کار کرد و انگیزه ی مصرف را نیتش را هم کشت…امیدوارم همه عزیزان گرفتار رها بشوند و به آغوش خانواده ها بر گردند و طول عمرشان با پاکی و بهبودی یکی بشه انشاءالله

ابپ
ابپ
2 ماه قبل

همه میتونن کامل بهبود پیدا کنن و تا ابد هیچ وقت سراغ اون آشغالا نرن هرکی غیر از این بگه به نفع مافیای کثیف مخدر عمل کرده

سروش
سروش
3 ماه قبل

سلام دوستان اگه کسی با مخدر مشکل داره فقط فقط فقط جلسات NA
آدمهایی با بیماری های بدتر رو درمان کرده بماند بعضیا ک خیلی سخت نیست واسه بعضیا
فقط امیدتون رو در هر شرایطی از دست ندین.
تو همون آدمی هستی ک چند نفر قراره تو صورتت نگاه کنن و بگن خدایا شکرت که پیشمونه .حالا بچت،همسرت.مادرت و …

سروش
سروش
پاسخ به  سروش
3 ماه قبل

من اینو کامل قبول دارم ک بعضیامون آسیب دیدیم و متوجه نشدیم .ما بد نبودیم بلد نبودیم

علی
علی
3 ماه قبل

سلام من تریاک مصرف میکردم ۴۰روزه ترک کردم خدا شکر الم خوبه ولی معز معز من درست کار نمی کنه باید چیکار کنیم چه مرگشه

چت از سابق
چت از سابق
پاسخ به  علی
3 ماه قبل

مغز سیستم خود ترمیمی داره روی ترکت پایبند بمون و با تغذیه مقوی مثل اجیل و قرص های تقویت مغز مثل جینکوپلاس بعلاوه کار کشیدن از مغزت مثل حل معما و سودوکو و پازل ….ذهنت رو مجبور به فعالیت بکن

عباسم معتاد در عذاب
عباسم معتاد در عذاب
4 ماه قبل

باسلام من و قتی بیکار میشم گرایش پیدا میکنم به مصرف شیشه وبعداز مصرف ره خودم میگم فردت نمیزنم ولی وسوسه ولم نمیکنه خواهش میکنم راهنمای کنید

قبادی مشاور ترک اعتیاد
قبادی مشاور ترک اعتیاد
پاسخ به  عباسم معتاد در عذاب
3 ماه قبل

۰۹۹۳۴۴۹۴۴۸۳

عباسم معتاد در عذاب
عباسم معتاد در عذاب
4 ماه قبل

سلام عباسم متعاد درعذاب احثیاج به راهنمای برای ترک متاودن و وسوسه شیشه ارم ممنون میشم راهنمایم کنید

عباسم معتاد در عذاب
عباسم معتاد در عذاب
4 ماه قبل

ساام عباسم معتاد در عذاب،من مصرف متادون دارم الان مدت دوماهی هست که بیکار شدم شروع کردم به مصرف شیشه ؛ولی وقتی میرم سرکار شیشه نمیکشم،شب میگم فردا نمیکنم ولی فردا که میاد وسوسه به سرفاغم میاد ؛خلاصه ازمصرف خسته شدم ؛از دیروز شروع کردم به جلسات ؛ولی امروز غروب وسوسه اومد سراغم زدم ؛صادقانه میگم برای وسوسه ویا راه کاری که دیگه مصرف نکنم؛بنده را عاجزانه میگم راهنمایم کنیدکه نه من هرهمدردی که به این بلا گرفتار؛رانمایهای شمارا ازصمیم قلب میپذرم

ساناز
ساناز
4 ماه قبل

سلام من چند وقت پیش دوست پسرم یکم بهم قرص ال اس دی داد و واقعا خیلی دنیام عوض شد و اصلا عجیب توهم زدم و خیلی حال داد و بعدش چون گرون بود دنبال چیزای دیگه رفتم و الان دو ساله شیشه مصرف میکنم و خیلی میترسم خانوادم بفهمن دارم مصرف میکنم و میخام بزارم کنار و نیاز به راهنمایی دارم

محمد
محمد
پاسخ به  ساناز
4 ماه قبل

با قرص میتونی ترک کنی

الی
الی
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

با چه قرصی ترک کنه ؟
منم نزدیک به ۷ ساله مصرف شیشه دارم و داغونم .

شیما
شیما
پاسخ به  محمد
27 روز قبل

چه قرصی

مجید معتاد در حال عذاب
مجید معتاد در حال عذاب
پاسخ به  ساناز
25 روز قبل

یه هیچکس اعتماد نکن چون ازت سواستفاده مسکنن فقط به خانوادت رک بگو هیچکس مثل اونا به دادت نمیرسه

سعید
سعید
1 سال قبل

سلام وقت بخیر .اگه امکان داره بهم کمک کنید .مدت خیلی زیادی میشه من گرفتار شدم ۱۵سال شیره مصرف داشتم ۵سال اواخر شیشه هروئن مصرف دارم بدبختانه .از خودم حالم بهم میخوره احساس میکنم کمتر از علف هرز شدم .شاید کسی باور نکنه هر آنچه از خدا خاستم همیشه بیشتر از حد و دقیقا همونو داده.چند بار ترکه نیمه کاره داشتم که برگشتم چند برابر شده.خود کشی کردم چند بار!؟ خدا نخواست چیزی بشه بهم .هیچی کم ندارم از زندگیم زن ،بچه هام ،۲هفتس رفتن تنها موندم .مثل خر تو گل گیر کردم.کسی رو ندارم حرفمو بزنم .تنها راهم مرگه.لیاقت میخواد استفاده از اکسیژن .تنفر تو صورته همسرم میبینم.بیشتر از مواد خودم دشمنه بیرحم خودمم.

هواسون
هواسون
پاسخ به  سعید
11 ماه قبل

آره والله خودتو بکش خیال همه م راحت میشه مطمئن باش که هیچوقت آدم سابق نمیشی..

احسان
احسان
پاسخ به  هواسون
10 ماه قبل

تو خره کی باشبی که جواب این آقا رو میدی ؟!! حیواناتی مثل تو هستن که ترک کردن و سخت میکنه. واقعا که آدم بیشعوری هستی

سکینه
سکینه
پاسخ به  احسان
9 ماه قبل

تشکر از پاسخ درست و زیبایت احسان جان دلم خنک شد

حمید
حمید
پاسخ به  احسان
2 ماه قبل

دمت گرم

علي
علي
پاسخ به  هواسون
9 ماه قبل

حروک زاده چرا نمیشه. انسان توان هر کاری روه داره تو بی مصرف مگه کی هستی که همچنین نظری میدی تو از اعتیاد چه می دونی که زر. مفت میزنی

ولی
ولی
پاسخ به  هواسون
6 ماه قبل

خجالت بکش…آدم کثیف

آنشرلی
آنشرلی
پاسخ به  هواسون
6 ماه قبل

تو کثیف برو خودتو بکش اون ی آدم کاملا سالم از نظر عقلیه فقط بیماره و دنبال درمان خودشه ولی آدم مریضی مثل تو باید خودشو بکشه چون درمان نمیشه… ولی اعتیاد اون با همت خودش صددرصد درمان میشه
فقط کافیه بره ی مرکز ترک اعتیاد و پاک برگرده ب خانوادش

امیرعلی
امیرعلی
پاسخ به  هواسون
6 ماه قبل
فرشاد
فرشاد
پاسخ به  هواسون
5 ماه قبل

دمتگرم چه زیبا راهنمایش کردی

مجید
مجید
پاسخ به  هواسون
2 ماه قبل

واقعا ی احمقی

حسن
حسن
پاسخ به  هواسون
2 ماه قبل

اگر یه جو غیرت داشتی این حرف ننیزدی اجنبی مرد نون رو هم کنار میزاره اراده کنه. این نفهم بازی ها رو جایی دیه بیان نکن

Mona
Mona
پاسخ به  هواسون
2 ماه قبل

این چه حرفیه ؟
واقعا که ….
الان جایزه گرفتی اومدی یه آدم دپرس رو ، با خاک یکسان کردی .
خدا می‌دونه تو کجای زندگی داری درجا میزنی که این چنین پر از خشم و نفرت و کینه ای . خدا به داد تو یه نفر برسه فقط .

مسعود
مسعود
پاسخ به  سعید
11 ماه قبل

سلام دوست عزیز اگه تمایل دارین قطع مصرف کنید وپچسب به جلسات ان ای نود روز نودجلسع نود دیقه ای فقط تنها راه ش اینه

علي
علي
پاسخ به  مسعود
9 ماه قبل

دوروا برشما تمام معتادان را نجات میدها NA

امیرحسین
امیرحسین
پاسخ به  سعید
5 ماه قبل

مرد یه نگاهی به آینه بنداز خودتو ببین اگه تونستی خود واقعیت رو ببینی که صورت ، هیکل چه بلایی سرشون اومده بد فرم و نامیزون شده. یه انگیزه ای داشته باش دیگه سمت اینا نرو بدترین لذت رو تجربه میکنی اگه اسمش لذت میزاری . فقط اونایی موفق شدن که اراده داشتن کسی هم کمکت کنه جز خودت. باید خودت به خودت کمک کنی تا بتونی اون آدم سابق بشی.
اگه از طریق رفیق یا فامیل به این وضع افتادی باهاشون قطع رابطه کن سلامتی خودت برگشتن به اوضاع پاکی اراده فولادین میخواد. اگه میتونی یا علی.
هر موادی که مصرف میکنی با متادون ترک کن

جلالی
جلالی
پاسخ به  امیرحسین
5 ماه قبل

سلام معتادم به تریاک با چه دارویی کنارش بزارم
ممنون میشم کمکم کنید

رضا
رضا
پاسخ به  جلالی
5 ماه قبل

تنها راه درمان اعتیاد کنگره۶۰
برو یکی از شعب کنگره۶۰ اونجا بهت میگن چیکار کنی

محمد
محمد
پاسخ به  امیرحسین
2 ماه قبل

نه ترو قرآن سمت متادون نرو از چاله در میای میوفتی تو چاه

ممممممم ککککککک
ممممممم ککککککک
پاسخ به  سعید
4 ماه قبل

داداش سلام نترس شجا باش میشه سم زدایی تموم شد آروم آروم برو کوه نوردی بهترین روش من آلان ب کوه وابسته شدم

ابی
ابی
پاسخ به  سعید
4 ماه قبل

رفیق ترک کردن هیچ کاری نداره ،ولی باید یک دل بشی ،اگه ام یادت اومد همش بدیاش و مرور کن وبیاد بیار چی بسرت اومده ،بعد از ترک تولد دوباره

ابی
ابی
پاسخ به  ابی
4 ماه قبل

ودر ادامه میتونی با خوردن قرص های مولتی ویتامین مینیرال که هم مواد معدنی دار وهم ویتامین کلا خیلی راحت ترک کنی قرص جوشان ویتامین c ،،،«درضمن هرموادی مصرف میکنی بایه مواد دیگه که ضعیف تره جایگزین بکن»
بعد قرص D3،اینارو از داروخونه تهیه کن اوایل روزی یکی صبح ویکی شب قرص مولتی ویتامین و تا دوسه روز مصرف کن این دوقرص دیگه یکی جوشان که با اب ویکی دیگه قرص دی سه رو روزی یک بار مصرف کن بین چه راحت ترک میکنی ،مصرف موادتم روزانه کم کن هم زمان که داری ویتامین مصرف میکنی ،شروع کن روزی از نیم ساعت پیاده روی کمکم‌زیادش کن ،مایعات خیلی مصرف کن‌مخصوصا دمنوش ،غذاهای که بیشترذعلاقه داری بخور تا سیر سیر بشی ،اینارو امتحان کن ببین با چه لذتی ترک میکنی نمیدونی اصلا چیشد ،موفق باشی

ابی
ابی
پاسخ به  سعید
4 ماه قبل

.

دوست
دوست
پاسخ به  سعید
4 ماه قبل

سلام ودرود
دوست عزیز وگرامی اصلا ناامید نشو من خیلی ها را دیدم با مصرف چند مواد ترک کردن با جلسات انجمن معتادان گمنام رفتن خدایا هوای همه بنده هاش داره وکسی را قضاوت نمی کنه موفق باشید

محسن
محسن
پاسخ به  سعید
3 ماه قبل

بهترین راه قطع مصرف هرگونه۰موادمخدرانجمن۰معتادان گمنام اسن na

طلوع
طلوع
پاسخ به  سعید
2 ماه قبل

همیشه نور امید باعث قدرتمندی است که تورا میتواند تغییر دهد. روزنه ی حرکت تو خدایی است که در قلبت گم کرده ای تو می توانی اراده کن و حتما بر دردهایت غلبه کن آدم هایی هستند که برای تو و امثال تو انرژی مثبت میفرستند و دعا میکنند تا با قدرت برگردی، ترک کنی وزندگیت را دوباره بسازی و دستگیر خطا کاران دیگر باشی.
دعا میکنم خداوند بهترین قدرت ها را برای قوی شدن اراده ات به تو بدهد

یونس معتمد
یونس معتمد
پاسخ به  طلوع
1 ماه قبل

سلام چطور گیجی و خواب زیاد متادون از بین ببرم

صبوری
صبوری
پاسخ به  سعید
2 ماه قبل

سلام بنده مشاور ترک اعتیاد با داروهای گیاهی وصد در صد تضمینی بدون درد وخماری ۰۹۲۰۰۶۶۸۹۶۷

شهرزاد
شهرزاد
پاسخ به  سعید
11 روز قبل

سلام سعید..ب خودکشی هرگز فکر نکن چون الان با اعتیاد این دنیارو نداری با خودکشی اون دنیارو هم نداری…اول غیرت میخادکه مصمم بخای ترک کنی خوب خییییلی سخته ..قبل از مصرف هر نوع موادی یک قاشق مرباخوری سرپرنباشه گیاه جگواربخور برو عطاری بهت میگه چجوری بخوری خیلی ساده اس بعدم هرشب قبل از خواب ۲۱ عدداسفند بخور و صبح بیدارشدی یک قاشق عسل بخوربزار بدنت سم زدایی کنه برو عطاری بگو حب شفا بهت بده اون درد کم میکنه ..هرگز ب خودکشی فکر نکن و ب زن وبچه هات هم حق بده ازت دلخور باشن یا علی بگو وترک کن هرچندخیلی سخته اما میتونی

دکمه بازگشت به بالا