عمل جراحی بینی طبیعی و نچرال + تفاوت آن با جراحی بینی فانتزی

بینی به‌عنوان یکی از اعضای برجسته در مرکز صورت قرار دارد. اگرچه بسیاری از افراد به فرم بینی خود فکر نمی‎کنند، اما ممکن است از شکل یا اندازه بینی خود را آزار بینند و این مساله می‎تواند به طور قابل توجهی بر اعتماد‎به‌نفس آن‎ها تأثیر منفی بگذارد.

تا چندین سال پیش، بسیاری از افرادی‎که جراحی بینی انجام می‎دادند پس از دیدن نتایج از ظاهر مصنوعی بینی خود راضی نبودند. خوشبختانه امروزه با افزایش مهارت جراحان پلاستیک و پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی، زمینه انجام عمل جراحی بینی طبیعی فراهم شده است.

جراحی طبیعی بینی به بیماران این امکان را می‎دهد که فقط عیوب بینی خود را برطرف کرده و ظاهر بینی را دست‎نخورده نگه دارند. در واقع در این روش برخلاف جراحی بینی فانتزی، تغییرات زیادی در ساختار بینی ایجاد نمی‎شود تا به‎خوبی با بقیه قسمت‎های صورت هماهنگ شود. در ادامه با جزئیات بیشتر آن آشنا خواهید شد.

جراحی بینی مدل طبیعی چه ویژگی‎هایی دارد؟

جراحی بینی طبیعی استخوانی یا گوشتی، یک استراتژی است که بر حفظ غضروف، استخوان و بافت نرم بینی در یک موقعیت طبیعی و ایجاد یک کانتور طبیعی تمرکز دارد. به‎همین‎دلیل، در نمونه جراحی بینی طبیعی سوراخ‎های بینی خیلی کوچک نمی‎شوند. قوس پشت بینی بسیار کوچک است و جراح بینی سعی می‎کند زاویه مناسبی بین بینی و پیشانی ایجاد کند.

واضح‎ترین علامت جراحی طبیعی بینی، زاویه بین لب بالا و بینی (بین ۹۰ تا ۹۵ درجه) است که همین مساله از بالایی دیده شدن نوک بینی جلوگیری می‎کند.

در مورد زاویه بین نوک بینی و پیشانی نیز این زاویه باید حدود ۱۱۵ تا ۱۳۰ درجه باشد. البته در مورد جراحی بینی طبیعی مردانه می‎تواند این زاویه تیزتر باشد. معمولا در جراحی بینی طبیعی زنانه زاویه بین نوک بینی تا چانه حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ درجه است. در مقاله‎ای با عنوان عمل بینی مدل طبیعی نی نی سایت نیز به چنین مشخصاتی اشاره شده است.

تفاوت جراحی بینی طبیعی با جراحی بینی فانتزی

تفاوت جراحی بینی طبیعی با جراحی بینی فانتزی
تفاوت جراحی بینی طبیعی با جراحی بینی فانتزی

نوک بینی متمایل به بالا، قوس بزرگ روی بینی و سوراخ‌های بینی بسیار کوچک، از ویژگی‎های بینی فانتزی هستند که در یک بینی معمولی دیده نمی‎شوند. معمولا زاویه بین لب بالا و بینی در بینی طبیعی ۹۰ تا ۹۵ درجه است، درحالی‎که در بینی فانتزی حدود ۱۰۰ تا ۱۰۵ درجه است که منجر به عمود دیده شدن نوک بینی می‎شود.

به‎دلیل ضخیم بودن پوست در بینی گوشتی، تغییرات زیادی در این نوع بینی در طی جراحی زیبایی ایجاد نمی‎شود. به‎همین‎دلیل، افرادی‎که بینی گوشتی دارند مناسب‎ترین گزینه برای مدل جراحی بینی طبیعی هستند و نتیجه مطلوب‎تری خواهند داشت. اصولا جراحی بینی فانتزی برای بینی‎های استخوانی قابل اجرا است.

فواید عمل بینی طبیعی

فواید عمل بینی طبیعی
فواید عمل بینی طبیعی

از مزایای انجام جراحی طبیعی بینی می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شکل دادن به غضروف در یک موقعیت آناتومیک طبیعی و حفظ غضروف کافی برای به حداقل رساندن عدم تقارن سوراخ بینی و جلوگیری از کشیده شدن بیش‎ازحد سوراخ‎های بینی به سمت بالا
  • پیشگیری از تیز شدن نوک بینی با کمک گرافت‎های نوک بینی
  • عدم تغییر زیاد چین‎و‎چروک‎ها و فرورفتگی‎های طبیعی کناره‎های بینی
  • پایداری و ماندگاری بالای اثرات مدل بینی طبیعی عمل شده به‎دلیل دستکاری اندک
  • عدم بروز هیچ مشکلی در راه‎های هوایی و روند تنفس طبیعی
  • ریکاوری سریع ساختار داخلی بینی برای جلوگیری از ماندگاری و رشد غیرطبیعی بافت اسکار یا جای زخم
  • ایجاد بینی متناسب با سایر اعضای صورت
  • به‎حداقل رسیدن شانس جراحی بینی مجدد برای هر بیمار

معایب جراحی بینی طبیعی

ممکن است این روش تغییرات زیادی در ظاهر چهره شما ایجاد نکند، اما برخلاف جراحی بینی فانتزی با عوارضی مانند تنگ شدن راه‎های هوایی در چند سال آینده همراه نیست.

به طور کلی، از نظر پزشکان جراحی بینی به‎‎ صورت طبیعی به‎دلیل عدم دستکاری زیاد غضروف و استخوان‎های بینی با معایب خاصی همراه نیست و نهایتا ممکن است مانند هر نوع جراحی با عوارض موقت زیر منجر شود:

  • تورم و کبودی زیر چشم و اطراف بینی
  • درد و ناراحتی در نقاطی از صورت
  • خونریزی
  • مشکلات تنفسی

خوشبختانه این عوارض برخلاف جراحی بینی فانتزی شدت بالایی ندارند و طی یک تا دو هفته با مصرف داروهای ضدالتهاب برطرف می‎شوند. در مقاله‎ای با عنوان عمل بینی طبیعی نی نی سایت نیز به این نکته اشاره شده است.

نکات قابل توجه قبل و بعد از عمل بینی خیلی طبیعی

ارزیابی و معاینه جسمی توسط جراح بینی باید حداقل چند هفته قبل از انجام جراحی بینی طبیعی انجام شود. شما باید لیستی از داروها و مکمل‎های فعلی خود را در اختیار جراح قرار دهید. ممکن است مجبور شوید مصرف برخی داروها یا مکمل‌ها را که منجر به افزایش عوارض جراحی بینی می‌شود، متوقف کنید. باید حداقل یک ماه قبل از عمل بینی سیگار را ترک کنید.

ممکن است نیاز باشد تا هفت روز پس از جراحی در خانه بمانید. در این مدت، عوارضی مانند کبودی، درد و تورم نیز به‎مرور رفع می‎شوند. هم‎چنین باید تا چند هفته پس از جراحی از دویدن، یوگا و انجام سایر فعالیت‌های بدنی شدید خودداری کنید. در مقاله دیگری با موضوع جراحی بینی بسیار طبیعی نی نی سایت نیز به این نکات اشاره شده است.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

مراجعه به پزشک برای عمل جراحی بینی طبیعی
مراجعه به پزشک برای عمل جراحی بینی طبیعی

مراجعه به دکتر جراحی بینی قبل از جراحی و مشاوره با او اهمیت زیادی دارد. در این جلسه بررسی می‎شود که آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی بینی طبیعی هستید یا خیر و سپس دستورالعمل‎های لازم ارائه می‎شوند.

درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات مشاوره متخصص گوش و حلق و بینی آنلاین پذیرش۲۴ استفاده کنید. مشکلات خود را مطرح‌ کرده و از مشاوره آنلاین بهترین متخصص گوش و حلق و بینی یا دکتر جراح پلاستیک برای درمان استفاده کنید.

سوالات متداول در زمینه جراحی بینی طبیعی

در این بخش می‌توانید پاسخ تعدادی از ابهامات ذهنی خود را بیابید.

جراحی بینی طبیعی بهتر است با جراحی بینی فانتزی؟

در مرحله اول همه چیز به فرم اولیه بینی و سلیقه شما بستگی دارد. اگر به‎دنبال تغییرات برجسته در ظاهر بینی خود هستید، جراحی بینی فانتزی گزینه مطلوبی است اما باید بدانید که در مقایسه با جراحی بینی طبیعی با عوارض بالا و ماندگاری کمتر همراه است.

هزینه جراحی بینی طبیعی چقدر است؟

با توجه به اینکه جراح نیاز نیست تغییرات زیادی در ظاهر بینی ایجاد کند و فقط هدف رفع عیوب بینی است، در مقایسه با جراحی بینی فانتزی هزینه کمتری باید پرداخت شود. به طور کلی، هزینه نهایی جراحی بینی طبیعی به عواملی مانند وضعیت اولیه بینی بیمار، شرایط بالینی وی و میزان مهارت جراح بینی بستگی دارد.

برای جراحی بینی طبیعی باید به کدام متخصص مراجعه کرد؟

پزشک متخصص گوش و حلق و بینی یا دکتر جراح پلاستیک می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

۳.۸/۵ (۵ نظر)

منبع
drjasonplasticsurgery.comfacialplasticsbh.comrichardzoumalan.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مینا کربلا
مینا کربلا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ، من یک نوبت برای لیزر ۴ بعدی جوانسازی پوست ورفع غبغب میخواهم دکتر من خانم دکتر نظری بوده چنانچه بعداز زایمان نمی ایند یک دکتر حاذق دیگر بشود ممنون ۲ جلسه امدم جلسه سوم مانده

دکمه بازگشت به بالا