هر آن‌چه باید درباره گرفتگی رگ‌های مغزی بدانید

گرفتگی رگ مغز و یا انسداد عروق مغزی (Cerebral Artery Stenosis) زمانی رخ می‌دهد که شریان‌های داخل جمجمه توسط پلاک یا بیماری مسدود می‌شود.

عروق مسدود شده در مغز سبب ایجاد چالش های خاصی می‌شود. این شریان‌ها کوچک‌تر از شریان‌های کاروتید هستند و ممکن است در اعماق مغز دفن شوند، جایی که دسترسی به آن‌ها برای جراح سخت‌تر است.

در صورت عدم درمان گرفتگی عروق مغز، این بیماری می‌تواند احتمال حملات ایسکمیک گذرا (TIA)، سکته‌های کوتاه یا سکته مغزی را تا حد زیادی افزایش دهد.

به دلیل این حملات خطرناک، مراجعه به پزشک متخصص مغز و اعصاب در مراحل اولیه بسیار حائز اهمیت است. پذیرش ۲۴ با جمع‌آوری اطلاعات پزشکان متخصص، امکان دریافت نوبت دکتر مغز و اعصاب آنلاین را فراهم کرده است.

علائم بیماری گرفتگی عروق مغز

گرفتگی عروق مغز در مراحل اولیه، ممکن است چیزی را از خود به نمایش نگذارد. علائم گرفتگی عروق مغز ممکن است تا زمانی که به اندازه کافی جدی نشود مغز شما را از خون محروم کرده و باعث سکته مغزی شود.

علائم و نشانه‌های سکته مغزی عبارتند از:

  • بی حسی یا ضعف ناگهانی در صورت یا اندام‌ها، اغلب فقط در یک طرف بدن
  • مشکل ناگهانی در صحبت کردن و درک
  • مشکل دید ناگهانی در یک یا هر دو چشم
  • سرگیجه ناگهانی یا از دست دادن تعادل
  • سردرد ناگهانی و شدید بدون علت شناخته‌شده

علل ابتلا به گرفتگی عروق مغزی

بیماری شریان کاروتید و یا گرفتگی عروق مغز به دلیل تجمع پلاک‌ها در عروقی که مسئولیت انتقال خون به مغز شما را دارند ایجاد می‌شود. این پلاک‌ها در حقیقت توده‌هایی از کلسترول، کلسیم، بافت فیبری و سایر بقایای سلولی هستند که در محل آسیب میکروسکوپی داخل شریان جمع می‌شوند. این فرآیند جمع‌آوری از توده‌ها آترواسکلروز نامیده می‌شود.

شریان‌های کاروتید که با پلاک‌ها مسدود می‌شوند سفت و باریک هستند. گرفتگی عروق مغز باعث ایجاد مشکل در رساندن اکسیژن و مواد مغذی به ساختارهای حیاتی مغز می‌شود.

عوامل خطر ابتلا به گرفتگی عروق مغز

عواملی که خطر ابتلا به بیماری گرفتگی عروق مغزی را افزایش می‌دهند عبارتند از:

  • فشار خون بالا: فشار بیش از حد بر دیواره شریان‌ها می‌تواند آن‌ها را ضعیف می‌کند. این موضوع سبب می‌شود تا آنان آسیب‌پذیرتر باشند.
  • مصرف تنباکو: نیکوتین نیز می‌تواند پوشش داخلی رگ‌های شما را تحریک کند. علاوه بر این کشیدن سیگار ضربان قلب و فشار خون شما را نیز افزایش می‌دهد. فشار خون بالا خود یکی از عوامل افزایش گرفتگی عروق مغز به شمار می‌رود.
  • دیابت: دیابت توانایی شما برای پردازش موثر چربی‌ها کاهش می‌دهد. خطر قرارگیری بیشتر در معرض فشار خون بالا و تصلب شرایین نیز از دیگر عوارض دیابت است.
  • سطح بالای چربی خون: سطوح بالای کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم و سطوح بالای تری‌گلیسیرید و چربی خون، موجب تشویق بیشتر تجمع پلاک‌ها و در نتیجه گرفتگی عروق مغز می‌شود.
  • سابقه خانوادگی: اگر یکی از بستگان مبتلا به تصلب شرایین یا بیماری عروق کرونر باشد، خطر ابتلا به بیماری گرفتگی عروق بیشتر است.
  • سن: رگ‌ها با افزایش سن انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهند. این عارضه خطر ایجاد آسیب و گرفتگی عروق مغز را افزایش می‌دهد.
  • چاقی: اضافه وزن احتمال ابتلا به فشار خون بالا، گرفتگی عروق و دیابت را افزایش می‌دهد.
  • عدم ورزش: ورزش نکردن به ایجاد شرایطی که باعث صدمه به شریان‌ها می‌شود کمک می‌کند. از جمله آن‌ها می‌توان به فشار خون بالا، دیابت و چاقی اشاره کرد.
    عوارض گرفتگی عروق مغزی
    عوارض گرفتگی عروق مغزی

عوارض گرفتگی عروق مغزی

  • سکته مغزی ایسکمیک: گرفتگی عروق مغزی می‌تواند باعث ۱۰ تا ۲۰ درصد از سکته‌ها شود. سکته مغزی یک اورژانس پزشکی است که می‌تواند موجب آسیب دائمی به مغز و ضعف عضلانی اندام فرد شود. حتی در موارد شدید، سکته مغزی می تواند کشنده باشد.
  • سکته مغزی: گرفتگی عروق باعث سفت شدن رگ‌ها می‌شود. این موضوع می‌تواند چنان رگ‌ها را باریک کند که خون کافی نتواند به بخش‌هایی از مغز شما برسد.
  • پلاک‌های پاره‌شده: تکه‌ای از پلاک ممکن است شکسته شود و به شریان‌های کوچک‌تری از مغز جاری شود. قطعه پلاک ممکن است در یکی از این شریان‌های کوچک‌تر گیر کند و انسدادی را ایجاد کند. این انسداد موجب قطع شدن جریان خون بخشی از مغز می‌شود.
  • انسداد لخته خون: برخی از پلاک‌ها مستعد ترک خوردن و تشکیل سطوح نامنظم بر روی دیواره عروق هستند. در این مواقع بدن به گونه‌ای واکنش نشان می‌دهد که گویی به آن منطقه آسیب وارد شده است. بر همین اساس سلول‌های خونی را که به فرآیند لخته شدن کمک می‌کنند به آن ناحیه می‌فرستد. نتیجه این فرآیند می‌تواند یک لخته بزرگ باشد که جریان خون به مغز را مسدود یا کند کرده و باعث سکته می‌شود.

چگونه از گرفتگی عروق مغز پیشگیری کنیم؟

برای جلوگیری یا کند کردن پیشرفت بیماری شریان کاروتید، این توصیه‌ها را در نظر بگیرید:

  • نکشیدن سیگار: در عرض چند سال پس از ترک سیگار، خطر سکته مغزی در یک سیگاری سابق مشابه افراد غیرسیگاری است.
  • حفظ وزن سالم: اضافه وزن به‌علاوه عوامل خطرناک دیگری مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و آپنه خواب کمک می‌کند.
  • محدود کردن کلسترول و چربی: کاهش مصرف چربی‌های اشباع شده، به ویژه، ممکن است تجمع پلاک‌ها را در شریان‌ها کاهش دهد.
  • استفاده از میوه‌ و سبزیجات در رژیم غذایی: سبزیجات حاوی مواد مغذی مانند پتاسیم، فولات و آنتی‌اکسیدان هستند. دارا بودن این مواد معدنی فرد را در برابر سکته مغزی محافطت می‌کند.
  • محدود کردن نمک: نمک اضافی (سدیم) ممکن است فشار خون را در افرادی که به سدیم حساس هستند افزایش دهد. کارشناسان توصیه می‌کنند که بزرگسالان سالم کمتر از ۱۵۰۰ میلی‌گرم سدیم در روز مصرف کنند.
  • ورزش منظم: ورزش می‌تواند فشار خون را کاهش دهد، سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) – کلسترول خوب – را افزایش دهد و سلامت کلی رگ‌های خونی و قلب را بهبود بخشد. همچنین به کاهش وزن، کنترل دیابت و کاهش استرس کمک می‌کند.
  • کنترل شرایط مزمن: مدیریت شرایطی مانند دیابت و فشار خون بالا به محافظت از شریان‌ها کمک می‌کند.

انواع راه‌های درمان گرفتگی عروق مغز

دکتر گرفتگی رگ مغز و یا همان دکتر مغز و اعصاب بر اساس میزان پیشرفت بیماری و وضعیت فرد راه‌های متفاوتی را برای انسداد عروق به کار می‌برد.

درمان گرفتگی عروق مغز انسداد خفیف تا متوسط

بیمار سبک زندگی خود را برای کند کردن پیشرفت گرفتگی عروق تغییر دهد. این توصیه‌ها ممکن است شامل ترک سیگار، کاهش وزن، خوردن غذاهای سالم، کاهش نمک و ورزش منظم باشد.

همچنین ممکن است متخصص مغز و اعصاب مصرف روزانه آسپرین یا سایر داروهای رقیق‌کننده خون را برای جلوگیری از لخته شدن خون توصیه کند. این داروها اغلب برای کنترل فشار خون یا کاهش کلسترول که خود باعث پیشرفت گرفتگی عروق مغز هستند را تجویز می‌شود.

درمان گرفتگی عروق مغز انسداد شدید

اگر گرفتگی عروق مغزی شدید باشد و فرد سکته مغزی را تجربه کرده باشد، ممکن است پزشک رفع انسداد شریان را توصیه کند. این گزینه‌ها عبارتند از:

  • اندارترکتومی کاروتید: این درمان رایج‌ترین روش برای بیماری شدید گرفتگی عروق است. جراح پس از ایجاد یک برش در امتداد جلوی گردن، عروق آسیب‌دیده را باز کرده و پلاک‌ها را خارج می‌کند. پس از آن شریان بازشده با بخیه یا پیوند ترمیم می‌شود.
  • آنژیوپلاستی کاروتید و استنت‌گذاری: در صورتی که دسترسی به انسداد با اندارترکتومی کاروتید خیلی سخت باشد و یا بیمار دارای شرایطی باشد که جراحی گرفتگی عروق مغزی را بسیار خطرناک می‌کند به او بی‌حسی موضعی داده می‌شود. پس از بی‌حسی موضعی یک بالون کوچک توسط کاتتر به ناحیه گرفتگی کشیده می‌شود. بالون باد شده و شریان گشاد می‌شود. یک سیم پیچ سیمی کوچک (استنت) برای جلوگیری از باریک شدن مجدد شریان به آن وارد می‌شوند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر علائم یا نشانه هایی از سکته مغزی را تجربه کردید، به دنبال مراقبت‌های اورژانسی باشید. حتی اگر مدت کوتاهی طول بکشد و پس از آن احساس طبیعی می‌کنید، فوراً به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید. ممکن است TIA را تجربه کرده باشید، نشانه مهمی که نشان می‌دهد در معرض خطر سکته کامل هستید. اگر بیمار دچار سکته مغزی شده است، مراجعه به اورژانس برای دریافت درمان فوری پزشکی در عرض سه تا شش ساعت بسیار مهم است.

اگر عوامل خطر بیماری گرفتگی عروق را دارید با متخصص مغز و اعصاب خود صحبت کنید. حتی اگر هیچ علامت یا علامتی نداشته باشید، دکتر گرفتگی رگ مغز ممکن است مدیریت تهاجمی عوامل خطر را برای محافظت از شما در برابر سکته توصیه کند. مراجعه زودهنگام به پزشک احتمال پیدا شدن و درمان بیماری شریان کاروتید را قبل از وقوع سکته ناتوان‌کننده افزایش می‌دهد.

سوالات متداول گرفتگی رگ‌های مغزی

حمله ایسکمیک گذرا (TIA) که در هنگام گرفتگی عروق رخ می‌دهد چیست؟

حمله ایسکمیک گذرا (TIA) یا “سکته مغزی کوچک” به دلیل اختلال موقت در خون‌رسانی به بخشی از مغز ایجاد می‌شود. اختلال در خون‌رسانی منجر به کمبود اکسیژن به مغز می‌شود.

نحوه تشخیص گرفتگی عروق کاروتید چگونه است؟

متخصص مغز و اعصاب شما احتمالاً با یک تاریخچه پزشکی کامل و معاینه فیزیکی شروع می‌کند. این معاینه عموماً شامل گوش دادن (بروت) روی شریان کاروتید در گردن است، صدایی که مشخصه یک شریان باریک است. پس از آن پزشک ممکن است توانایی‌های جسمی و ذهنی شما مانند قدرت، حافظه و گفتار را آزمایش کند.

دریافت تصاویری از شریان‌های کاروتید از دیگر تجویزهای دکتر گرفتگی رگ مغز است. از جملۀ آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سونوگرافی، برای ارزیابی جریان خون و فشار در شریان‌های کاروتید.
  • CT یا MRI، برای جستجوی شواهدی از سکته مغزی یا سایر ناهنجاری‌ها.
  • CT آنژیوگرافی یا آنژیوگرافی MR که تصاویر بیشتری از جریان خون در شریان‌های کاروتید ارائه می‌دهد. در این نوع عکس گرفتگی عروق مغز یک رنگ کنتراست به رگ خونی تزریق می‌شود و سی‌تی اسکن یا MRI تصاویر گردن و مغز شما را جمع‌آوری می‌کند.

در هنگام مراجعه به متخصص مغز و اعصاب از او چه سوالاتی بپرسیم؟

در هنگام مراجعه به متخصص مغز و اعصاب علائم خود را بنویسید، حتی علائمی که ممکن است در این زمان نامرتبط به نظر برسند. پس از آن فهرستی از تمام داروها، ویتامین‌ها و مکمل‌های خود تهیه کنید. اطلاعات کلیدی پزشکی خود را یادداشت کنید.

مراجعه به متخصص مغز و اعصاب
مراجعه به متخصص مغز و اعصاب

نوشتن اطلاعات شخصی کلیدی، از جمله تغییرات اخیر یا عوامل استرس زا در زندگی خود را نیز فراموش نکنید. از دکتر مغز و اعصاب خود این سوالات را داشته باشید:

  • محتمل‌ترین علت علائم من چیست؟
  • به چه نوع آزمایشاتی نیاز دارم؟
  • به چه نوع درمان‌هایی نیاز دارم؟
  • آیا باید تغییری در سبک زندگی ایجاد کنم؟

برای دریافت ویزیت بهترین دکتر گرفتگی رگ مغز می‌توانید از پذیرش ۲۴ نوبت دکتر مغز و اعصاب آنلاین را دریافت کنید.

۳.۵/۵ (۸ نظر)

منبع
cedars-sinai.orgmy.clevelandclinic.orgmayoclinic.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
54 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تقی
تقی
1 ماه قبل

سلام .آقای دکتر من العان ۳۷ سالمه و از سن ۱۲ سالگی(به دلیل شکستن هر دو مچ دستم و درد زیاد) شروع به کشیدن مواد مخدر سنتی کردم و به آن اعتیاد پیدا کردم و۴سال بعد از شروع مصرف مواد برای ترک مواد به یک پزشک مراجعه کردم و مقداری کپسول که داخلش پودر سفیدی بود به من داد و بعد از ۹روز خوردن کپسولهای ترک درد شدیدی داشتم و سرماخوردگی گرفتم ،شب در خواب از درد بسیار شدیدی که در کف سر داشتم از خواب بیدار شدم و متوجه این شدم که یکی از رگهای کف سرم گرفته و ورم و درد شدیدی دارد،فورآ ایستادم و روی رگ ماساژ دادم یک دفعه راه رگ باز شد و صدای به جریان افتادن خون داخل رگ با گوشم می‌شنیدم، از همان موقع دیگه هم مصرف مواد شروع کردم و یواش یواش هم از نظر جسمی ظعیف شدم هم اینکه خیلی بی‌حوصله و کم اعصاب شدم و تا العان مصرف کردم،هالا ۱۰۰روز هست باز هم ترک کردم ولی از درد کف سر و بی‌حس شدن کف سر،درد در ناحیه پیشانی،جمع شدن بلقم در حلق،حساسیت به گردوخاک،گرفتن فراموشی و آشفتگی شدید دارم رنج میبرم و توانای انجام هیچ کاری هم ندارم .هالا من برای درمان باید چکار کنم کمکم کن که باز بر نگردم به مصرف مواد مخدر .با تشکر.

امیر
امیر
1 ماه قبل

سلام من ۳۲ سالمه بهضی موقها خود بخود انگار یکی با چاقو میزنه به مغزم خیلی حالم خراب میشه ..الان از قبل بیشتر شده ..چکار کنم

میایی
میایی
1 ماه قبل

سلام.من یک خانم ۴۷ساله سمت چپ سرم هر گاهی به شدت عروق سرم میزند و فقط همان قسمت احساس درد و زدن مثل نبض علت چیست ؟

شکر
شکر
3 ماه قبل

سلام‌وقتی‌سرم‌راروی‌بالش‌می‌زارم‌خون‌در‌رگهای‌سرم‌مثل‌عقربه‌ساعت‌به‌شدت‌تپش‌می‌زند‌وخودم‌احساس‌می‌کنم‌سرم‌لرزش‌داره‌‌مشکل‌چیست‌ودرمان‌آن‌چیست

هومن
هومن
پاسخ به  شکر
6 روز قبل

حتما استرس داری فشار خونت رو چک کن فشار خونت بالا نباشه

محمد
محمد
4 ماه قبل

من رگ گردنم

مریم
مریم
6 ماه قبل

سلام
من۵۰سالمه تقریباماهی یه بار سمت چپ سرم در بدی میگیره به طوری که بدنم روناتوان میکنه قسمتی ازسرم دست که میذارم داغه یکی دوروزاین حالتو دارم بعدخودش خوب میشه به هیچ مسکنی هم جواب نمیده خیلی به صورت وعضلات گردنم فشارمیادمیشه بفرمایید علتش چیه

دکتر امیر
دکتر امیر
پاسخ به  مریم
6 ماه قبل

شوهرت دلیلشه
طلاق بگیر

میلاد
میلاد
پاسخ به  دکتر امیر
5 ماه قبل

به مادرت بگو طلاق بگیره بیام صیغش کنم

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط میلاد
ابولی
ابولی
پاسخ به  میلاد
2 ماه قبل

تواول ابجیتوبیاربعدنوبت اونه ابجیشوبیاره

تارا
تارا
پاسخ به  دکتر امیر
20 روز قبل

عجب احمقی

چنگانیان
چنگانیان
پاسخ به  مریم
4 ماه قبل

گرفتگی ماستوئید
ماساژ سر و گردن

خانم استانی
خانم استانی
پاسخ به  مریم
2 ماه قبل

سلام سمت چپ سرم انگار رگهاش سفت میشه علت چیست ممنون از راهنمای شما

دکتر طهوری
دکتر طهوری
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

شما اگر در خوانواده خود سابقه بیماری آنرئیسم داید حتما به پزشک مراجعه فرمائید

هومن
هومن
پاسخ به  مریم
6 روز قبل

یه نوار و ام آر آی از مغز بگیر ممکنه میگرن باشه

بلوچلاشاری
بلوچلاشاری
6 ماه قبل

سلام ۲۶سالم هست سمت راست سرم درد می‌کنه رگ های سرم هم خیلی زیادرد می‌کنه نمیتونم دست رو سرم بزارم آیا از میگرن اینجوری میشه

موسوی
موسوی
7 ماه قبل

سلام بنده ۳۳ سالمه یک ماهی میشه که سمت راست سرم نزدیک گردنم که پشت سرم میشه درد می‌کنه بعضی موقعه ها وقتی گردنم و میچرخونم دردش بیشتر میشه میشه علتشو بهم بگید

چنگانیان
چنگانیان
پاسخ به  موسوی
4 ماه قبل

روزی ۱۰ نفری بیشتر از این موارد سردرد داریم ک با ماساژ سر و گردن خوب خوب میشن
استفاده از گل مغربی و ماساژ
۰۹۱۳۲۲۸۶۸۱۲

محمد
محمد
7 ماه قبل

سلام خسته نباشد من یک ماهه سرگیجه شدید دارم دکتر متخصص مغز واعصاب ام آر ای گرفتم گفت بطور مادر زادی یک طرف سرت شریان رگ نداری ولی اشکالی ندارد هیچ خطری ندارد با دارو همه چیز حل میشه ولی خیلی استرس دارم ایا واقعا اشکالی ندارد ..باید چکار کنم لطفا راهنمایی کنیدخیلی فکرم درگیره برای سر گیجه هم سینارین وایمی پرامین نسخه کردودوباره ام آر ای با تزریق تکرار کرد.اقای دکتر برای نقص مادر زادی توضیح دهید چرا یه باره این عارضه پیدا شد تا الان مشکلی نداشتم ۴۱ سالمه …ممنون

بدری عزیزی
بدری عزیزی
7 ماه قبل

سلام وقتتون به خیر.
۲۴ ساعت حالت تهوع شدید داشتم. بعداز اون سردرد شدید یک طرفه دارم و تا پشت سرم درد می کنهژلوفن و استامینوفن ۵۰۰ خوردم افاقه نکرده.یک نقطه به اندازه ی یک سکه زیر تاج ابرومه، وقتی مالش می دم کمتر می شه اما بعدش همچنان درد می کنه.

فاطمه
فاطمه
7 ماه قبل

آیا رگ سر مغز جمع شده باشد با فیزیو ترابی درمان می‌شود امکان بازگشت هست من خیلی استرس دارم و خیلی فکر و خیال می کنم

سامان بصیری
سامان بصیری
7 ماه قبل

با سلام خدمت دکتر بزرگوار ،مادر بنده ۳۵ روز هست که حالت سرگیجه (که آشفتگی داخل سر حس میشه نه چرخش محیط بیرون )و به دنبالش بالا رفتن فشار خون میشه نمیتونه خیره بشه ویا خم بشه یا سرش رو بالا بگیره ،صدای بلند کلافه اش میکنه و حالت بسیار بدی داره کلا دو وعده غذا تو‌این مدت نخورده و میگه اصلا هیچی نمیتونم‌بخورم حتی به زور ؛دکتر قلب و گوش و مغز واعصاب و داخلی همه رو رفتیم گفتن قلب سالم هست و با دیدن ام آر ای از مغز گفتن مغز هم سالمه .یک ماه داروی سرگیجه گوش میانی میخوره ولی تاثیر نداره ،دیگه موندیم چه کار کنیم‌ حتی امروز مانور گوش هم داد و فرقی نکرد ،متخصص مغز واعصاب گفت ممکنه عروق سر یا گردن تنگی داشته باشه ؛ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .در ضمن اکو‌ دادیم آزمایش و چک آپ کامل داده مشکلی نبود فقط تیرویید کمی پر کاره ،نوار گوش ،اسکن از. سر ،شنوایی سنجی ،سونوگرافی ،آندوسکوپی معده که برا مشکل معده اش بود .

خانم 460سال هستم
خانم 460سال هستم
10 ماه قبل

رگهی پشت سر م خیلی سنگینی میکند طرف راست سرم است

کاظم.
کاظم.
پاسخ به  خانم 460سال هستم
5 ماه قبل

سلام من هم پشت سرم رگ سرم در حد ۳ ثانیه درد میکنه و دوباره خوب میشه

جلالی
جلالی
پاسخ به  کاظم.
2 ماه قبل

سلام چندماهه رگ سرم سمت چپ درحد ۳ثانیه درد میکنه دوباره خوب میشه دست هم یواش بگیرم دوباره میگیره

اسلامی
اسلامی
10 ماه قبل

سلام ببخشید متخصص مغزواعصاب ب مادرم گفته ک یکی از مویرگهای سرتون نارسایی داره چون ماد م هم فشارخونیه هم قند داره هم چربی خون سردرد وسرگیجه بعد یکی دیگه از پزشکان مغزواعصاب گفته ک میگرن حالانمیدونیم کدومش درست میگن شمابفرماییدچکارکنیم

مجید
مجید
پاسخ به  اسلامی
7 ماه قبل

سلام دکتر ۵۶ ساله چند سالی است که صورتم سرخ میشه فشارم نسبتا بعضی وقتا بالا میاره بیشتر مواقع در رگهای دوطرف گردن و صورتم احساس فشار و گرمی میکنم بخصوص بعد از خوردن غذا حتی سبک صبحا از خواب پا میشم تو آینه میبینم صورتم روشن تره سیگار میگار هم نمیکشم

دکتر امیر
دکتر امیر
پاسخ به  مجید
6 ماه قبل

مخای بمیری

میلاد
میلاد
پاسخ به  دکتر امیر
5 ماه قبل

مادرتو گاییدم

ابولی
ابولی
پاسخ به  میلاد
2 ماه قبل

منم روش

تارا
تارا
پاسخ به  میلاد
20 روز قبل

مرتضی که پوفیوز

اسلامی
اسلامی
10 ماه قبل

سلام دکتر گفته ک یکی ازمویرگهای سرتون نارسایی داره

دکتر امیر
دکتر امیر
پاسخ به  اسلامی
6 ماه قبل

شای بمیری

میلاد
میلاد
پاسخ به  دکتر امیر
5 ماه قبل

دکتر امیر کس مادرت بی ناموس ولدی زنا

ایرج محبی
ایرج محبی
10 ماه قبل

سلام بعضی آوقات رگ سمت راست سرم دچارگرفتگی ودرد می‌شود آنجلو سر به سمت عقب درد همزمان به چشمم میزنه علت را میتونید بیان کنید

دکتر امیر
دکتر امیر
پاسخ به  ایرج محبی
6 ماه قبل

مرگ حقه
خدا بیامرزت

میلاد
میلاد
پاسخ به  دکتر امیر
5 ماه قبل

ایشالا مادر پدرت بمیرن کس کش

تارا
تارا
پاسخ به  میلاد
20 روز قبل

ولش کنید

مرضیه
مرضیه
10 ماه قبل

سلام چ زمانی طول میکشه تا گرفتگی رگ سر بهبود پیدا کنه؟

دکتر امیر
دکتر امیر
پاسخ به  مرضیه
6 ماه قبل

هیچوقت

میلاد
میلاد
پاسخ به  دکتر امیر
5 ماه قبل

کس خواهرت

اسلام
اسلام
10 ماه قبل

با سلام چند تا ازعروق مغز بسته شده کاهش دید یکی از چشمها بی حسی و بیحالی در بدن علت چیست چه کارهایی باید انجام بدهیم

Kosar
Kosar
پاسخ به  اسلام
4 ماه قبل

سلام

Kosar
Kosar
پاسخ به  اسلام
4 ماه قبل

پدر من هم سه هفته پیش متوجه شد ک ی چشمش دیدش خیلی کم شده رفتیم ام آر ای داد دید یه رگ مغزش مسدود شده تو تهران در بیمارستان امام خمینی بستریش کردیم اول آنژیوگرافی کردن با اون باز نشد بعداز ۵.۶ روز بالن زدن و فنر گذاشتن باز شد سه روزه آوردیم خونه ولی سرش خیلی درد میکنه نمیدونم از عوارض عمل هس یا چی…

امیرمحمد
امیرمحمد
پاسخ به  اسلام
3 ماه قبل

سلام منم همینجورم..دکتر چی گفت…من سرم یهویی بیحس میشه و بدنم کامل بیحس و حال میشه

هومن
هومن
پاسخ به  اسلام
6 روز قبل

مراجعه حضوری به پزشک مغزو اعصاب و یه ام آر آی از مغز بگیرید

mostafa
mostafa
11 ماه قبل

عالی

سمین
سمین
1 سال قبل

دوسال‌پیش‌عمل‌ادنوم‌هیپوفیز‌کردم‌‌تحت‌نظر‌پزشک‌غدد‌م‌‌بعضی‌مواقع‌که‌غذای‌زیاد‌وپرچرب‌وشیرین‌میخورم‌جلوچشم‌راستم‌خطوط‌زیگراگی‌براق‌لرزان‌می‌بنم‌بعد‌،ده،دقیقه‌اربین‌میره‌علت‌چیست

سمین
سمین
پاسخ به  سمین
1 سال قبل

دارو‌نمیخورم‌‌فقط‌لووتروکسین‌نصف‌هر‌روز‌می‌خورم‌پرولاکتینم‌خوبه‌‌کم‌خونم‌هستم‌

فریده
فریده
1 سال قبل

سلام دکتر جان آیا بوتاکس میتونه باعث سردرد بشه؟ من مدتیه که حس می کنم در دو طرف سرم رگهام گرفتست و بعضی وقتا بشدت درد می کنه فشار خون بالا و تری گرسید و کبد چرب گرید دو دارم که دکتر گفته داری به طرف گرید سه میری! تحت نظر دکترم چاقم نیستم خیلی پر تحرکم لطفا راهنمائیم کنید من از خانواده این امراض رو به ارث بردم

فرزانه
فرزانه
پاسخ به  فریده
11 ماه قبل

سلام فیلر زیر چشم باعث گرفتگی رگ سر میشود؟منالاننزدیکه یک ماهه بعد از فیلر یک رگ از چشمم میاد تا سرم وپشت گردنم وبازوم .بعصی وقتا به پهلو وپامم میرسه درد این رگ.دلیلش چیه؟خیلی میترسم رگم مسدود شده باشه

تارا
تارا
پاسخ به  فریده
20 روز قبل

آخه بوتاکس خطرناکه

غفار ز
غفار ز
1 سال قبل

سلام دکتر.من.مدتی هست که استرس دارم ازهمه چیز وهمه کس مشکوک میشم خیلی زودناراحت میشم زودی هم ازکارکردخودپشیمان میشم ودرفرق سرم سمت چپ حالت دردسوزش دارم گاهی حرکت میکنه بیادسمت گوش بازبرمیگردد

تارا
تارا
پاسخ به  غفار ز
20 روز قبل

برو پیش روان پژشک

دکمه بازگشت به بالا