۸ درمان خانگی سوختگی با روغن که پوست شما را نجات می‌دهد

اکثر افراد، معمولا یک بار سوختگی را تجربه کرده‌اند. این عارضه، بسیار ناخوشایند است و معمولا درد، قرمزی، تاول و تورم را به همراه دارد. سوختگی با روغن (Oil burns) که یکی از سخت‌ترین نوع سوختگی است که بیشتر خانم‌های خانه‌دار در معرض آن قرار می‌گیرند. در این محتوا می‌خواهیم در مورد عارضه سوختگی با روغن و نحوه درمان آن در در منزل و از طریق طب سنتی اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم. پس با ما همراه باشید.

درمان صحیح سوختگی با روغن

برای اینکه بتوانید به درمان خانگی سوختگی با روغن بپردازید، لازم است که ابتدا بدانید سوختگی شما چه درجه‌ای دارد و شدت ان در چه اندازه است. وقتی که نوع سوختگی را شناسایی کردید، درمان آ برای شما راحت‌تر می‌شود. قبل از اینکه به درمان فکر کنید باید بدانید، سه نوع سوختگی با روغن وجود دارد که درمان این عارضه بستگی به سطح سوختگی آن دارد:

در این نوع سوختگی، فقط لایه بیرونی پوست فرد درگیر می‌شود، رنگ پوست در بیشتر مواقع قرمز می‌شود و تورم و درد بسیار کمی دارد. این نوع عارضه، معمولا با انواع پماد ضد سوختگی قابل درمان است و نیازی به مراجعه به پزشک ندارد.

  • سوختگی درجه دو با روغن

این نوع سوختگی به نسبت نوع ال، بر لایه عمیق‌تری از پوست تاثیر می‌گذارد، رنگ پوست سفید و براق می‌شود و باعث ایجاد تاول و قرمزی بر روی پوست بدن می‌شود.

زمانی که فرد دچار سوختگی درجه یک و دو می‌شود، معمولا با داروهای خانگی و استفاده از ماسک‌های گیاهی، پمادهای سوختگی و مواردی از این قبیل به راحتی قابل درمان است.

  • سوختگی درجه سه با روغن

در سوختگی درجه سوم، اکثر لایه‌های پوستی دچار آسیب می‌شود، درد شدیدی متوجه فرد می‌شود و در بعضی موارد سوختگی تا مرز استخوان نیز پیش می‌رود که حتما به مراقبت پزشک نیاز است.

درمان سوختگی درجه یک و دو با روغن

پزشکان متخصص آسیب شناسی پوست عقیده دارند که با وجود اینکه سوختگی‌های درجه یک و دو، سطحی هستند به راحتی در منزل قابل درمان هستند، اگر روش درستی را برای درمان آنها در نظر نگیریم، ممکن است، تا مدتی درد داشته باشد و یا جای زخم بر روی پوست بماند بنابراین برای درمان این زخم‌ها در منزل باید بدانید که چه کاری باید انجام دهید و چگونه به درمان جای سوختگی بپردازید.

برای درمان سوختگی با روغن در درجه یک و دو، پزشکان متخصص پوست نکاتی را به بیمار توصیه می‌کنند که در زیر برای شما توضیح خواهیم داد، درمان سوختگی درجه سه در خانه اما ممکن نیست و باید حتما به اورژانس مراجعه کنید.

درمان سوختگی با روغن
درمان سوختگی با روغن

۱. محل سوختگی را سرد و خنک نگه دارید

زمانی که پوست دچار سوختگی می‌شود، ابتدا محل آسیب دیده را به وسیله کمپرس یخ و یا آب خنک، سرد و مرطوب نگه دارید و یا در زسر آب خنک فرو ببرید و به مدت ده دقیقه و یا بیشتر این کار را تکرار کنید تا به درد آن کاهش یابد.

۲. استفاده از باند استریل و نچسب

استفاده از باند استریل برای تمیز نگه داشتن محل سوختگی می‌تواند به درمان و تسکین آن کمک کند. در صورتی که پوست دچار تاول شده باشد، مواظب باشید که به وسیله باند، پاشیده نشود.

۳. استفاده از پماد موضعی و یا داروهای گیاهی

از داروهای گیاهی، پماد و یا هر دارویی که برای تسکین مصرف می‌شود، استفاده کنید اما مواظب باشید استفاده از پمادها و داروها باعث عفونت زخم نشود.

۴. مصرف مسکن و آنتی بیوتیک

از مسکن‌هایی که نیازی به نسخه و تجویز پزشک ندارند استفاده کنید.

۴. جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید

تابش مستقیم نور خورشید می‌تواند باعث قرمزی و سوزش سوختگی شود و در نتیجه لکه تیره‌ای بر روی پوست به جای گذارد. بنابراین از ناحیه سوخته در مقابل نور خورشید محافظت کامل به عمل آورید.

۵. بهترین داروهای گیاهی درمان خانگی سوختگی با روغن

تمامی سوختگی‌ها، برای درمان و بهبود، باید یک دوره زمانی را طی کنند که سوختگی با روغن نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین سعی کنید مراقبت کامل را از ناحیه سوخته شده به عمل آورید و برای بهبودی آن عجله نکنید. سوالی که معمولا برای افراد پیش می‌آید این است که برای سوختگی با روغن چه باید کرد و چگونه می‌توان در منزل به درمان این عارضه پرداخت؟ در اینجا به چند روش برای درمان سریع سوختگی با روغن می‌پردازیم:

۶. استفاده از پماد برای سوختگی با روغن

استفاده از پماد زینک اکساید برای سوختگی با روغن از دیرباز مورد توجه قرار گرفته است و معمولا تاثیر خوبی نیز بر روند بهبود این عارضه داشته است. پماد آلفا برای سوختگی با روغن نیز مناسب بوده و باعث رطوبت رسانی به عارضه جای سوختگی می‌شود و به این ترتیب به درمان آن کمک می‌شود. همچنین استفاده از پماد کالاندولا برای سوختگی با روغن نیز تاثیرگذار است و به درمان و بهبود زخم کمک می‌کند.

۷. درمان سوختگی با روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از ویتامین است E است که برای درمان سوختگی و ترمیم و التیام آن، بسیار موثر است. این روغن، همچنین حاوی مقادیر زیادی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که باعث ضد عفونی جای زخم و اسکار سوختگی می‌شود بنابراین می‌توانید از ترکیب آن با محصولاتی مثل آلوئه‌ورا، عسل، زردچوبه، آب لیمو و … ترکیب کنید و بر روی زخم بمالید. به این ترتیب به بهبود زخم سوختگی کمک می‌کنید.

۸. درمان سوختگی با روغن کنجد

روغن کنجد نیز سرشار از ویتامین F بوده و از سلول‌های پوستی محافطت می‌کند و در تشکیل لایه‌های جدید پوستی و جلوگیری از خشک شدن پوست بسیار موثر است. ویتامین E موجود در این روغن نیز از ایجاد رسوب‌های کلسترول در عروق خونی جلوگیری می‌کند که در کنار آنزیم‌های اتصال کلاژن و الاستین که در ترکیب روغن وجود دارد، باعث ترمیم و تشکیل بافت‌های جدید بر روی پوست می‌شود.

درمان سوختگی با روغن کنجد
درمان سوختگی با روغن کنجد

چه زمانی برای سوختگی با روغن باید به پزشک مراجعه کنیم

یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، تشخیص این است که چه زمانی برای سوختگی با روغن باید به پزشک مراجعه کرد و چه زمانی می‌توان این عارضه را در منزل درمان کرد.

مواردی که باید برای درمان به پزشک مراجعه کرد:

سوختگی درجه سوم

زمانی که سوختگی با روغن، به عمق پوست‌های زیرین پوست رسیده باشد و یا اینکه ناحیه زیادی را در بر گرفته باشد. پوست ناحیه سوخته، به شکل مومی و سفید رنگ در آمده باشد و یا رنگ قهوه‌ای تیره داشته باشد و همچنین بافت پوست به شکل برجسته و چرمی درآمده باشد.

سوختگی چشم با روغن داغ

یکی از خطرناک‌ترین نوع سوختگی با روغن، سوختگی چشم است در این گونه مواقع ممکن است چشم دچار عفونت شود بنابراین برای درمان و از بین بردن جای سوختگی با روغن در ناحیه چشم بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

زخم دردناک

در مواردی که زخم درد شدیدی داشته باشد و همچنین از روی آن، بوی بدی به مشام برسد باید به پزشک مراجعه کرد.

تاول همراه با ترشح مایعی از آن

در مواردی که زخم به سرعت تاول می‌زند و از روی تاول آن مایعی ترشح می‌شود حتما باید برای درمان تاول سوختگی با روغن داغ به پزشک مراجعه شود تا از عفونی شدن زخم جلوگیری کند.

موارد دیگری که باید به پزشک مراجعه شود عبارتند از:

  • زمانی که نواحی مثل کشاله ران، صورت و یا باسن دچار سوختگی شده باشد
  • درجه حرارت بر روی زخم بالا باشد.
  • درد و قرمزی و التهاب بر روی ناحیه تا چند روز طول بکشد.

سوالات متداول سوختگی با روغن

چند سوال که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کند عبارتند از:

چگونه می‌توان سوختگی با روغن را به سرعت درمان کرد؟

برای اینکه سوختگی با روغن، با سرعت بالایی درمان شود باید سریع آن را خنک نگه دارید تا از ورم کردن آن پیشگیری شود. بعد از خنک کردن، محل سوختگی را با آب و صابون بشویید و یک گاز استریل نچسب به دور ان بپیچید تا از آلوده شدن آن جلوگیری کند و به این ترتیب زخم دچار عفونت نشود و زودتر بهبود یابد.

چگونه از ایجاد اسکار بعد از سوختگی با روغن جلوگیری کنیم؟

برای اینکه جای زخم و یا اسکار بعد از سوختگی بر روی پوست نماند بهتر است در زمان ترمیم زخم، از پمادهای آنتی‌بیوتیک و ضد سوختگی استفاده کنید تا زخم دچار عفونت نشود و به این ترتیب اثری از آن بر روی پوست نماند.

بهترین پمادی که می‌توان برای سوختگی با روغن استفاد کرد کدام است؟

پمادهای آنتی‌بیوتیک زیادی برای درمان سوختگی به بازار عرضه شده است که در بین آنها پماد سیلور سولفادیازین (Silvadene) بهترین پماد برای سوختگی با روغن محسوب می‌شود که برای استفاده از آن به نسخه پزشک نیاز است.

همچنین می‌توان پماد کالاندولا، پماد پلی اسپورین یا نئوسپورین، پماد زینک اکساید و پماد آلفا نیز گزینه‌های مناسبی برای درمان و ترمیم سوختگی ناشی از روغن هستند.

درصورتی ‌که از روش‌های درمان سوختگی با روغن استفاده کرده‌اید و بهبودی کامل نیافتید و یا اینکه سوختگی شما از نوع درجه سه است می‌توانید از طریق پذیرش ۲۴ از بهترین مشاوره پوست و مو برای درمان کمک بگیرید و یا اینکه برای مراجعه به پزشکان متخصص پوست در نزدیک‌ترین مکان به محل زندگی خود، نوبت دکتر پوست دریافت کنید

پذیرش ۲۴ با داشتن کادری متبحر و کارشناس ، این امکان را برای افراد در سراسر کشور فراهم کرده است که با صرف کمترین زمان و مشاوره غیرحضوری بتوانند با کمک پزشکان متخصص و به درمان بیماری‌های خود بپردازند. این سامانه، نوبت‌دهی آنلاین دارد تا بیماران بدون فوت وقت بتوانند در منزل خود به درمان سوختگی با روغن توسط پزشکان متخصص آسیب شناسی پوست بپردازند.

۲.۹/۵ (۱۳ نظر)

منبع
visitcompletecare.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
89 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهسا
مهسا
2 روز قبل

سلام من دیشب که داشتم‌اشپزی میکردم روغن داغ پرید رو صورتم بلا فاصله خمیر دندان زدم‌روش بعد چند ساعت شستم دیدم تاول زدم دوستم بهم گفت دوباره خمیر دندان بزن دوباره زدم بعد چند ساعت که شستم موقعی که اب زدم خیلی خیلی سوزش داشت تاول هم دیگه نبود همون جای سوختگی پوست نداشت و قرمز شده بود بعد کرم مرطوب کننده بهش زدم و خابیدم الان صبح که بیدار شدم دیدیم جاش حالت سوختگی زخم شدگی اونطوری شده رو صورتمه خیلی جای حساسیه اگه ردش بمونه بیچاره میشم از دیشبه فقط دارم اشک میریزم تروخدا یکی راهنماییم کنه که چیکار کنم ردش نمونه

ویانا
ویانا
8 روز قبل

سلام از شما خواهش میکنم کمکم کنید دو روز دیگه مراسم مهمی است ولی صورتم داغون شده من یکم نوره داشت زدم به صورتم یک ثانیه نشد شستم ولی شد قرمز قرمز فرداش دیدیم پوست صورتم کنده شده خیلی بده دورشون هم سیاه شده چکار کنم دیگه گفتن ژل الو..ورا و ترمیم کننده لافارر گرفتم ولی میخوام زودتر درمان بشه

نجلا
نجلا
11 روز قبل

سلام من دستم سوخته و به راهنمای نیاز دارم ک چطور درمان بشه

گودال
گودال
19 روز قبل

سوختگی

اصغر
اصغر
24 روز قبل

سلام من تو تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲
سوختم به درمانگاه مراجه کردم یه پمادی به کل بدنم کشین.و گفتم برو بیمارستان ولی ارژانس نداشتن که بهم بدن با ماشین شخصی رفتم بیمارستان انجا بهم امدن ۲سرم و چند کرم و چند تیکه پارچه گاز بستن
و بیمارستان هم دوباره منم را فرستاد به سوختگی سرجمع داخل بیمارستان سوختگی شیراز ۱ساعت من بودم ترخیص شودم آمد شهرستان بهم گفتن یه نفری دارو گیاهی انجام میده منم رفتم پیشش اون دارو را برام زد و گفت تا ۱۰روز باید حمام نکنم
الان کلی بهتره شده اگه کسی از دوستا خواست تا معرفی کنم تاریخ ۱۴۰۳/۱/۹

روشنک
روشنک
پاسخ به  اصغر
17 روز قبل

سلام چه دارویی بود

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  اصغر
2 روز قبل

سلام دوست عزیز میشه بگی چه دارویی استففاده کردی

رضا
رضا
1 ماه قبل

سوختگی صورت با تنور گازی

محمد
محمد
1 ماه قبل

سلام من دیشب داشتم با دوست دختر حرف میزدم رو به رو توخونه ی دو ست دخترم بودم بعدش رفتیم داخل اشپز خونه داشتیم مکارانی درست میکردیم ظرف اب جوش افتاد روی من و دوست دخترم ریخت بعد نگاه کردیم ۸۰ درصد مون سوخت حتا تو کوس مادرتون

ااااااااا
ااااااااا
پاسخ به  محمد
8 روز قبل

کوصه ننت زر موفت نزن آنقدر حرمزاده آخه سگ به تو پا میده

ااااااااا
ااااااااا
پاسخ به  محمد
8 روز قبل

الان آبجوش ریختم تو کوصه ننت

وووو
وووو
پاسخ به  محمد
5 روز قبل

ففففف

فردوس محیسناوی
فردوس محیسناوی
1 ماه قبل

سلام به همه من میخام تجربم وبه اشتراک بذارم چند ماه پیش داشتم مرغ سرخ میکردم ک پسر ۷ماهم وتوبغلم بود ک ی دفه روغن پاشید روی پاش زود بردمش زیر آب بعد رفتم سفید تخم مرغ مالیدم روی پاش همون جا خوب شد بعدهم ارده مالیدم به پاش الان خداروشکر هیچ جای زخم نمونده

امیرعلی
امیرعلی
1 ماه قبل

سلام من چند سال پیش پام از زانو تا نوک انگشتانم توآب جوش سوخته بود تقریبا مدت سه چهار ماه مرا بردن دکتر پانسمان کرد برگشتیم خونه اصلا هیچ افاقه ای نکردکه کم مونده بود پام فاسد بشه خلاصه پدرم یه دوستی داشت یه شب مهمان اومده بود گفت اون پسرت چرا گریه می کنه پدرم گفت چند ماه هست پاش سوخته هی می‌برم دکتر خوب بشه بدتر میشه به پدرم گفت درمانش پیش منه اگه طاقتش رودارین پدرم گفت بسمه اله اومدبالای سرمن منم زار زار گریه می کرد م پانسمان رو باز کردبه من گفت گریه نکن من گوش ندادم یه سیلی به من زد الان هم صداش در گوشمه شروع کرد به‌ سلاخی پای من تمام که شد با آب و نمک پامو شست یه ده دقیقه سوزش‌ داشت ولی‌ فردا ی اون روز من راه رفتم بعد یه هفته نه جای سوختگی نه چیز دیگه خوب خوب شده ا

نادر اخلاقی
نادر اخلاقی
2 ماه قبل

سلام ببخشین من پام سوخته آلمینیوم روش پاشید چیکار کنم زود خب بشه

محمدی
محمدی
2 ماه قبل

سلام من دوستم کیست گانگالیون داره گفتند اگر چای بزاری روش ورزش کمتر میشه این کار را کردم فردا دیدم تاول زده بعد از آن جای سوختگی مانده خر پمادی میزنم ماست عسل آب لیمو اصلا اش بهتر نمیشهوسیاه شده خیلی ناراحتم ترا خدا مرا راهنمایی کنید دیگر ازخوب شدنش نا امید شدم نمیدونم چی کار باید بکنم

رها حسینی
رها حسینی
پاسخ به  محمدی
1 ماه قبل

سلام اگه گردو رو بسوزونی و پودرشو بزاری روش و ببندی خوب میشه

امید
امید
2 ماه قبل

سلام.من پماد شاخ سوز گذاشتم ب ی زگیل د ناحیه تناسلی ام الان ده روزه خوب نشده داخل زخمش زرد رنگه هر چی مراقبت میکنم انگار بدتر میشه لطفا یکی رهنمایی کنه

ابوالفضل
ابوالفضل
2 ماه قبل

سلام پسرم لباسش آتیش گرفته پاش سوخته چیکار باید بکنم برای زود خوب شدن

طاها
طاها
2 ماه قبل

سلام من بعد ظهر اب جوش ریخت رو ساعد دستم مچ دستم ولی تاول نزده قرمز شده سوز میزنه بلافاصله ربع گوجه ،گذاشتم رو دستم دارو گیاهی ام گذاشتم می ترسم دستم جاش بمونه گوشت اضافه بیار اه

سیاوش
سیاوش
3 ماه قبل

پسرم هشت سالشه دیشب روغن داغ پاشید تو صورتش پماد آلفا زدم چیکار کنم که جاش توصورتش نمونه

زهرا
زهرا
پاسخ به  سیاوش
2 ماه قبل

لطفا ببرش دکتر اگه زیاده
حتی اگه دکترم ببریش شاید طول بکشه چند سال تا جاش بره

هستی
هستی
3 ماه قبل

من دستم رو روغن داغ سوزاندن چیکار کنم

تجربه درمان ...
تجربه درمان ...
3 ماه قبل

باسلام بهترین درمان برای سوختگی:
استفاده از روغن مایع یا جامد خوراکی بلافاصله بعد از سوختگی به مقدار فراوان بر روی محل سوختگی است.
باعث کاهش سوزش و تاول زدن میشود.

کمال
کمال
3 ماه قبل

من دستم با سوخته با اتیش بنزین ریختم روی زغال سرخ یه دفعه ترکید دستم خیلی میسوزه کسی میدونه چیکار باید کرد تا از درردش کم بشه اطراف من داروخانه ای هم نیست

امیر
امیر
3 ماه قبل

سلام من لیرز کردم
این جلسه ۸ ام بود که بدنم سوختگی شد
رفتم پیش آن ها
گفتن یه کرم ترمیم کننده میدم
بهد ۴۰ روز میره

دختر
دختر
پاسخ به  امیر
2 ماه قبل

سلام ببخشید اسم پمادش چیه؟
ینی لیزر جواب داده یا نه؟

نازنین
نازنین
4 ماه قبل

سلام دستم به اتو خورده بد جوری می سوزه

رضا
رضا
پاسخ به  نازنین
4 ماه قبل

خدا خوبش کنه ب حق ۵ تن

شبنم
شبنم
پاسخ به  رضا
1 ماه قبل

ای خدا من صورتم به فنا رفته با گردنم زود پز ترکیده پنج شنبه ،اینو اتو سوزونده خددددددا

مهدی
مهدی
4 ماه قبل

سلام دستم سوخته اب هم از داخل اش ترشح می کند و خیلی عمص کرده چی پشنهاد دارید

محمد
محمد
5 ماه قبل

سلام. پشت بدنم رو کتفم. به بخاری داغ چسبیدو سوخت لایه پوست قهوه ای رنگ شده ومیسوزه. و خیلی راحت پوست کنده میشه. پماد سوختگی زدم ولی وقتی خشک میشه سوزش داره. راح حل ممنون میشم..

محمد
محمد
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

کرم ویتامین آ بزن اون پوستتو نرم می کنه بعد درست میشه

سسس
سسس
5 ماه قبل

ییی

ایلسن
ایلسن
5 ماه قبل

باسلام هرموقع سوختگی داشتید بلافاصله ارد بریزید روسوختگی ولی همینطور بایدجابجاکنید اردروسوختگیروعوضکنیدنکه بریزید برون نه انگار داراویخته ای میارنت پایین

رباب
رباب
پاسخ به  ایلسن
10 روز قبل

سلام پای پسرم ۲ساله ام چای ریخته وبد جوری سوخته نام بهترین پماد سوخته گی چیست

سعید
سعید
5 ماه قبل

سلام ببخشید من پودر موبر (واجبی)گذاشتم اطراف ناحیه تناسلی ام سوخته شدید چکار کنم

پگاه
پگاه
پاسخ به  سعید
5 ماه قبل

سلام من برای خودم از عسل استفاده کردم

بهار
بهار
پاسخ به  سعید
3 ماه قبل

بهش حساسیت داری دیگه استفاده نکن پماد بزن

عزیزه موسوی
عزیزه موسوی
پاسخ به  سعید
2 ماه قبل

سلام من دستم با در قابلمه خیلی عمیق سوخته باید چی کار کنم؟

نارویی
نارویی
5 ماه قبل

سلام من روغن داغ ریخته روصورت وگردن وکمی‌هم داخل چشمم چشمم دردمبکنه ولی صورت وگردنم بعدکمی سوزش که روغن زیتون زدن بهترشده ولی جاشون قرمزه مونده چی بزنم جاشون نمونه یارانه دردچشمم

کتاب کتاب است
کتاب کتاب است
6 ماه قبل

دوستان گرامی دست مامانم با روغن داغ سوخته و الان سه تا انگشتش تاول زده. پیشنهادی دارید برای درمانش؟؟؟

آخرین ویرایش 6 ماه قبل توسط کتاب کتاب است
بتاهیل
بتاهیل
پاسخ به  کتاب کتاب است
5 ماه قبل

با پمادبتاهیل درمان کنید با کمترین زمان

حامد
حامد
6 ماه قبل

یک چیزی خیلی عجیب شاید باشه برای خیلی ها
ولی من از یک دوست اشپز یاد گرفتم به دستش که با روغن سوخته بود نمک زد و یک ساعت بعد حتی تاول نداشت
من بالای ۷ بار تست کردم تو این چند ساله و واقعا نه تاولی زده فقط سوزش کمی اول داشت خیلی کم و سریع رفع شده

معصومع
معصومع
پاسخ به  حامد
2 ماه قبل

سلام نمک خیلی خوب جواب میده

نازنین زهرا
نازنین زهرا
6 ماه قبل

من دستم به قابلمه خورده هر کاری کردم خوب بشه آما نشد باید چی کار کنم؟

بتاهیل
بتاهیل
پاسخ به  نازنین زهرا
5 ماه قبل

پمادبتاهیل بزنید از داروخانه‌ها بگیرد

مستقیمی
مستقیمی
6 ماه قبل

شدسلام پسرم یک سالشه دستش سوخت چیکار کنم تاول نزنه

زهرا
زهرا
6 ماه قبل

سلام کسی میدونه که وقتی دود از سماور بیاد و دست ما بره بالاش و بسوزه چیه؟البته فقط میسوزه و قرمزه چیز دیگه ای نیست ولی خیلی درد داره.

زهرا
زهرا
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

وقتی جایی میسوزه فورا نمک بزنید معجزس اصلا تاول هم نمیزنه

ROHAM
ROHAM
7 ماه قبل

سلام من‌‌ نه دکترم نه چیزی چون تجربه داشتم میگم کسایی که پاهاشون موقع سوختگی پاهاشون ورم داشت بالشت یا پای سوخته رو روی مبل بزارین و روی زمین بنشینید

اوستا زرتشت
اوستا زرتشت
7 ماه قبل

سوختگی با اب رادیات ماشین چه پماد ودرمانی میخواد

زهرا
زهرا
7 ماه قبل

سلام انگشت دست من اتفاقی خورده به لبه قابلمه چی کار کنم

پدرام نامداری
پدرام نامداری
8 ماه قبل

سلام انگشتمن بامیله روی گازخورده وجای زخم عمیق وعفونی شده لطفازاهنماییم کنیدچگونه درمان بشوم ممنون

Marya mA
Marya mA
پاسخ به  پدرام نامداری
7 ماه قبل

سلام انگشتمن خیلی سوختگی شدید شده هر رغم دارو استفاده میکنم جور نمیشه

مژگان
مژگان
پاسخ به  پدرام نامداری
7 ماه قبل

د.روی دستم شعله زرد داغ پرید سوخت ،همانموقع تاول زد بعد همش ترشح مایع مثل اشک بیرون می‌ریزه پماد زینک اکسید زدم خوب نشد حالا پماد آلفا میزنم ولی دستم قرمز شده وورم کرده روی زخم هم حالت سفیدک داره میشه راهنماییم بفرمایید چکار کنم؟

رامتین
رامتین
10 ماه قبل

سوختگی پوست با دستگاه لحیم جزو کدوم گروه است؟

محمد
محمد
پاسخ به  رامتین
7 ماه قبل

من مثل تو شدم پدرم داره درمیاد

رویا
رویا
10 ماه قبل

از زریخ استفاده کردم ولی سوختی پیدا کرده چکار کنم

نیلا کهریزی
نیلا کهریزی
10 ماه قبل

سلام دختدم گیاه شیره خورشید رو به دماغ خودش زده ویه کم سوخته برای این که جاش نمانه چه باید انجام بدین ممنون میشو مشاوره بدین

زهرا
زهرا
پاسخ به  نیلا کهریزی
10 ماه قبل

سلام سوختگی صورت با شمع انداختن

غلام
غلام
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

سلام اگه مال استان اصفهان نجف ابادیدبریدپیش دکتربدیعی معجزه معجزه معجزه

غلام
غلام
پاسخ به  غلام
3 ماه قبل

درضمن خودشون فوت کردن اماپسرش جایگزین واقعامعجزمیکنن باشایدصدتومن

کویر
کویر
پاسخ به  نیلا کهریزی
5 ماه قبل

چرا به دماغش مالیده مگه ایرادی داشته که میخاسته دماغ رو بسوزونه

ناشناس
ناشناس
11 ماه قبل

سلام من انگشتم فت تو روغن داغ داغ یکم جاش مونده باید چهکنم

سهیلا
سهیلا
11 ماه قبل

سلام من در کمرم جای سوختگی کودکی رو دارم چه پمادی بزنم ؟

فرزانه
فرزانه
پاسخ به  سهیلا
10 ماه قبل

من پزشک نیستم اما معمولا اسکار ناشی از سوختگی های قدیمی با پماد و… از بین نمیرن.اگر خیلی ظاهر ازار دهنده ای داره باید توسط یک متخصص پوست لیزر تراپی یا ….شوید.

کویر
کویر
پاسخ به  سهیلا
5 ماه قبل

شکم داغ

پروین
پروین
پاسخ به  سهیلا
3 ماه قبل

پماد رژودرم بزن

علی
علی
11 ماه قبل

سلام من در کودکی با روغن داغ دستم سوخته است الان خوب شده ولی جاش مشخص است مخواستم ببینم پمادی است که جاش نمونه

عاطفه
عاطفه
11 ماه قبل

برای سوختگی صورت با روغن داغ در ناحیه چشم و گونه چیکار کنیم و اینکه جای سوختگی تز بین بره ؟؟

کویر
کویر
پاسخ به  عاطفه
5 ماه قبل

کرم لایه بردار پوست

ز خا
ز خا
11 ماه قبل

سلام چن شب پیش زودپزابگوشت برگشت اززانوتاروی انگشت پاخیلی دردداره ورم کرده تاول زده بعضی ازتاولا پکیده جاش قرمزشده اب ازش میاددوسال پیش هم درست همین نقطه سوخت ازپمادالفااستفاده میکنم

مهدیه
مهدیه
پاسخ به  ز خا
6 ماه قبل

سلام من اگه هر جایی به هر دلیلی سوخت اول بار بلا فاصله سفیده تخم مرغ بزنید،از سوزش که افتاد بشورید مرتب با روغن بنه چرب کنین(روزی چند بار)مطمین باشید که اصلا جاش نمیمونه،دیگه از هیچ نمادی نمی‌خواد استفاده کنین،من یه بار صورتم با دیگ زودپز خیلی ناجور سوخت،دکتر نرفتم فقط روغن بنه زدم،واقعا معجزه کرد

صدیقه
صدیقه
11 ماه قبل

پای بنده باروغن داغ سوخته علت ورم زیادپای من چیه چراورم کرده وبایدبرای ورم پام چه کارکنم

کویر
کویر
پاسخ به  صدیقه
5 ماه قبل

حتما عفونت کرده به پزشک مراجعه کن.

ماجده
ماجده
11 ماه قبل

سلام من سوختگی قدیمی دارم در باسنم چه داروی باید استفاده کنم

فرزانه
فرزانه
پاسخ به  ماجده
10 ماه قبل

معمولا اسکار ناشی از سوختگی های قدیمی با پماد و… از بین نمیرن.اگر خیلی ظاهر ازار دهنده ای داره باید توسط یک متخصص پوست لیزر تراپی یا ….شوید.

اشکان
اشکان
پاسخ به  ماجده
10 ماه قبل

کدوم لومبته؟ لومبه ی سمت چپ یا لمبه ی سمت راست
تعریف کن ببینیم چطوری سوخت ؟

کویر
کویر
پاسخ به  ماجده
5 ماه قبل
کویر
کویر
پاسخ به  کویر
5 ماه قبل

جای حساسیه حتما یه کاریش بکن

کویر
کویر
پاسخ به  ماجده
5 ماه قبل

جاش خیلی حساسه حتما باید یه کاریش بکنی

حوریسا
حوریسا
11 ماه قبل

سلام دختر من لپش با کنار قابلمه سوخته چه کارکنم تاول زده

فرزانه
فرزانه
پاسخ به  حوریسا
10 ماه قبل

به متخصص پوست مراجعه کنید خصوصا که دختر هست نوزاد و صورتش اسیب دیده .اصولا سوختگی بچه های کوچیک باید سریع درمان کنید چون قادر به حفظ بهداشت یا پذیرش پانسمانهای طولانی مدت نیستن

مهدي ا‌کبرزاده
مهدي ا‌کبرزاده
1 سال قبل

با سلام لطفا سوختگی با گاز کپسول گاز فندک را کمی توضیح دهید باکمال تشکر فراوان

حوریسا
حوریسا
پاسخ به  مهدي ا‌کبرزاده
11 ماه قبل

قابلامه روی زمین بود این دمر خوابیده بود چرخیده صورتش خورده

حوریسا
حوریسا
پاسخ به  حوریسا
11 ماه قبل

بفرمایید چه کار کنم

مهسا
مهسا
پاسخ به  حوریسا
1 ماه قبل

و

مهسا
مهسا
پاسخ به  حوریسا
1 ماه قبل

من خیلی دستم سوخته چکار کنم خوب بشع؟

دکمه بازگشت به بالا