عمل جراحی بینی گوشتی، همه ی آنچه می‌خواهید بدانید!

زیبایی ، تناسب و سلامت. مفاهیم آشنایی که این روزها رنگ و تعریف جدیدی به خود گرفته‌اند. گرچه نمی‌توان تاثیر مدرنیسم بر این تحولات را ندیده انگاشت اما باید تاثیرات محسوسی که عوامل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بر تفکرات انسان‌های قرن بیستم می‌گذارد را نیز در نظر گرفت. حالا که صحبت از راه‌های زیبایی به ویژه عمل جراحی بینی گوشتی نگرانی و سوال‌های زیادی را برانگیخته است، تصمیم داریم تا هر آنچه که باید بدانید را در اختیار شما بگذاریم…

زیبایی از دیدگاه روانشناسی

کانت روانشناس برجسته آلمانی ایده‌ی جالبی درباره‌ی زیبایی دارد، او میگوید زیبایی از چهار وجه قابل بررسی است. کیفیت، کمیت، رابطه و نسبت و جهت. او می‌گوید زیبایی آن چیزیست که ماندگار باشد.

افلاطون زیبایی را هماهنگی کل با اجزا می‌داند. او بیان می‌کند زیبایی به معنای عام نسبی است و زیبایی که به دست بشر ساخته می‌شود مطلق.

تصمیم داریم امروزه که زیبایی بیشتر جنبه ی روانشناختی به خود گرفته است و عوامل روانی و اجتماعی زیادی بر روی آن تاثیر گذار است تمامی جنبه‌های یکی از مهم ترین و شایع ترین انواع جراحی‌های زیبایی را برای شما بیان کنیم.

اگر در جراحی و عمل بینی خود مصمم هستید ما به شما توصیه می‌کنیم پیش از عمل هر آنچه که می‌خواهید و لازم است بدانید را مطالعه کنید.

در این مطلب سعی کردیم تمامی موارد مهم عمل بینی گوشتی را برای شما تشریح کنیم.

بینی گوشتی یا استخوانی؟

ساختار بینی هر کس به شکلی است که به طور کلی آن را در دو دسته گوشتی و استخوانی تعریف می‌کنند.

بینی گوشتی با چند ویژگی از قبیل ضخیم‌تر بودن پوسته روی بینی و ضعیف‌تر بودن غضروف آن شناخته می‌شود.

به بیانی ساده اگر:

  • پوست بینی شما ضخیم است
  • قسمت تحتانی یعنی نوک بینی پهنی دارید که استخوانی در زیر آن احساس نمی‌شود
  • پوست بینی شما چرب و منافذ روی بینی شما بزرگ است
  • پره‌های بینی شما بلندتر ، پهن‌تر و ضخیم است، بینی شما از انواع بینی گوشتی به حساب می‌آید.
همه چیز درباره ی عمل بینی گوشتی

چرا باید عمل جراحی بینی گوشتی را انجام دهم؟

بینی به عنوان نقطه‌ای در مرکز صورت تاثیر بسیار زیبایی در زیبایی کل صورت هر فرد ایجاد می‌کند. حتی اگر تمامی اجزای صورت فردی تناسب لازم را داشته باشد، بینی نامتناسب و زشت مانع از بروز سایر زیبایی‌های صورت می‌شود.

عمل بینی گوشتی

مدت‌هاست در ذهن همه آن‌هایی که تصمیم گرفته‌اند بینی گوشتی خود را جراحی کنند این تصور شکل گرفته است که عمل بینی گوشتی قابل برگشت است و یا این عمل بسیار سخت است و یا ابهامات دیگری که در مورد این نوع جراحی وجود دارد…

در اینجا میخواهیم این اطمینان را به شما بدهیم که روش‌ها و متدهای جراحی بینی آنقدر پیشرفته شده‌اند که تمامی این کاستی ها را پوشش داده‌اند.

اگر چه در گذشته به دلیل سنتی‌تر بودن این عمل به واقع شکل بینی پس از عمل دچار تغییر می‌شد اما امروزه با متدهای جدیدی که در انجام این عمل پیاده می‌شود جراحان زیبایی این اطمینان را برای بیماران به وجود اورده‌اند که شکل بینی پس از جراحی به شکل قبل از عمل باز نخواهد گشت.

در صورتی که جراح تشخیص بدهد برای نازک‌تر و بهتر کردن فرم سر بینی باید چربی زیر بینی برداشته شود ، اگر برداشتن چربی با دقت، حوصله و به صورت یکنواخت انجام نپذیرد میتواند منجر به بدفرمی در ناحیه سر بینی شده و در صورتی که این کار به دقت انجام نشود و بیش از اندازه برداشته شود باعث اختلال در خونرسانی نوک بینی شده و عوارض بدی را برای بیمار به همراه خواهد داشت.

در نظر داشته باشید انتخاب یک جراح متبهر و باتجربه برای مشاوره پیش از جراحی و عمل بینی گوشتی احتمال این خطرات را به صفر میرساند و تجربه‌ای خوب از جراحی برای شما به وجود می‌آورد.

بینی گوشتی به شکل قبل از عمل باز نخواهد گشت!

بینی گوشتی بافت پوستی ضخیم تر و در عوض استخوان‌بندی و غضروف‌های ضعیف‌تری نسبت به سایر انواع بینی‌ها دارد.

از آنجایی که بیشتر حجمی که در جراحی تحت تاثیر قرار می‌گیرد قسمت پوست و پره‌های بینی است این امکان وجود دارد که با توجه به ضعف غضروف‌های قسمت پایین بینی، پس از گذشت مدتی از جراحی، سر بینی به سمت پایین متمایل شود.

جراح برای پیشگیری از این مشکل قسمتی از غضروف بینی و یا گوش را به قسمت پایین بینی پیوند می‌دهد تا تقویت شده و بافت و فرم پوست بینی به زیبایی بر روی آن بنشیند. و تا جایی که ممکن است سعی می‌شود تغییری در بافت پوست بینی انجام نشود.

سن مناسب برای عمل بینی گوشتی

عمل زیبایی بینی باید زمانی انجام شود که رشد اجزای صورت و به خصوص بینی پایان یافته باشد، بنابر این اگر انگیزه ی انجام جراحی بینی برای درمان و رفع نقص مانند عیوب مادرزادی و یا انسداد یا انحراف بینی نباشد باید تا پایان بلوغ برای انجام این جراحی صبر کرد.

گرچه برای دختران بعد از ۱۴ سالگی و برای پسران بعد از ۱۶ سالگی می‌توان این عمل را انجام داد اما معمولا بهترین نتیجه بعد از ۱۸سالگی برای افراد رقم می‌خورد زیرا رشد اجزای صورت پایان گرفته و بینی شکل نهایی خود را گرفته است.

هزینه عمل جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی به دلیل ظرافت‌هایی که در حین عمل نیاز دارد، سخت‌تر از سایر عمل‌های تلقی می‌شود. هزینه این عمل بسته به نوع بینی گوشتی و نوع جراحی که نیاز دارد طبق نظر متخصص برآورد می‌شود. در نظر داشته باشید هرگز برای هزینه پایین‌تر در انجام جراحی‌های زیبایی به خصوص عمل بینی سلامت و زیبایی خود را به خطر نیندازید. در این خصوص نمی‌توان هزینه عمل جراحی بینی گوشتی را به صورت دقیق محاسبه نمود، بلکه این موضوع نیازمند بررسی و معاینه جراح بینی دارد.

توصیه‌های قبل از انجام عمل جراحی بینی گوشتی

به توجه به حساسیت بالایی که جراحی‌های زیبایی و به ویژه جراحی بینی گوشتی دارد، چند نکته را در نظر داشته باشید :

  • در انتخاب پزشک جراح خود نهایت دقت را به کار بگیرید. و از مشاوره‌های پیش از عمل بهره ببرید.
  • عمل جراحی بینی گوشتی باید مطابق با سایر اجزای صورت شما انجام بگیرد تا در نهایت فرم صورت شما زیبا و طبق استاندارد‌های زیبایی باشد.
  • داشتن توقع و تصویری منطقی از آنچه که در نظر دارید در جراحی شما پیاده شود به شما کمک می‌کند تا شکل و اندازه ی بینی شما به شکل معقول و درستی تغییر پیدا کند.
  • شما باید بدانید یک جراحی بی‌نقص بینی می‌تواند به اصلاح بقیه اجزای صورت شما کمک کند، پس در انتخاب پزشک متخصص خود نهایت دقت خود را به کار بگیرید.

متخصصین زیبایی پذیرش۲۴ به عنوان بهترین جراحان زیبایی به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید بهترین عمل جراحی بینی گوشتی را تجربه کنید.

مراقبت های عمل بینی گوشتی

مراقبت‌های بعد از عمل جراحی بینی گوشتی

مدت زمان جراحی زیبایی بینی حدود دو تا سه ساعت، بسته به نوع عمل و نوع بینی متفاوت است.

بیمار بعد از عمل جراحی بینی گوشتی و در صورت نرمال بودن شرایط عمومی بدن میتواند ۶ تا ۸ ساعت بعد از عمل مرخص شود. نکاتی که در زیر به آن اشاره می کنیم به شما کمک میکند تا نتیجه ی مطلوبی از جراحی خود گرفته و تا حدودی عوارض عمل بینی را کاهش دهید و مراقبت‌های بعد از عمل بینی را درست انجام دهید.

  • تا دو روز بعد از عمل بینی استفاده از کمپرس سرد کمک می‌کند تا تورم صورت و بینی شما بهبود پیدا کند.
  • کبودی دور چشم، احساس درد در گلو و ترشحات خونی تا چند روز اول بعد از جراحی و همچنین احساس بی حسی در ناحیه اطراف بینی تا ۳ هفته طبیعی بوده و نگران کننده نیست.
  • توصیه می‌شود هنگام خواب بعد از عمل جراحی بینی، تا ۳ الی ۴ روز پس از عمل سر بالاتر از بقیه بدن قرار بگیرد و تا دو هفته از خوابیدن به پهلو خودداری شود زیرا در صورت فشار بالش به بینی می‌تواند باعث تغییر شکل بینی و یا تشدید تورم شود.
  • در روزهای اولیه بهتر از غذاهای مایع و نرم برای خوراک استفاده شود تا جابجایی صورت و فک به حداقل برسد. همچنین در این روزها از خوردن غذاهای تند ، پر ادویه ، داغ و چای ، قهوه یا نوشیدنی داغ خودداری شود.
  • در هنگام عطسه سعی کنید دهان را بیشتر باز کنید تا فشار کمتری به بینی وارد شود
  • از فین کردن و تخلیه بینی با فشار پرهیز کنید. میتوانید از پنبه و یا سرنگ برای تمیز کردن بینی کمک بگیرید.
  • از وارد شدن ضربه به بینی جلوگیری کنید. تا جای ممکن از لباس‌های دکمه‌دار یا زیپی استفاده شود تا در هنگام پوشیدن و در آوردن به بینی ضربه‌ای وارد نشود.
  • استخر، سونا و جکوزی، شیرجه ، پرش از ارتفاع و آفتاب گرفتن تا ۲ ماه به طور کلی ممنوع است.
  • برای مصرف مسکن‌ها حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید. داروهایی مانند آسپیرین، بروفن و ایپوبروفن به دلیل کاهش انعقادپذیری خون می‌تواند باعث ایجاد خونریزی شود.
  • تا دو هفته بعد از عمل می‌توانید پیاده روی سبک را انجام دهید اما انجام ورزش‌ها سنگین را بهتر است تا ۲ ماه به تعویق بیندازید.
  • تا ۲ هفته بعد از عمل از قرار گرفتن در برابر نور خورشید و گرما مثل اجاق گاز یا بخاری خودداری کنید زیرا حرارت می‌تواند باعث تورم بینی شود.

آیا بینی من نیاز به عمل دارد؟

این سوالی است که اغلب کسانی که برای عمل بینی به پزشک مراجعه می‌کنند می‌پرسند. باید به شما بگوییم پزشک می‌تواند به شما کمک بکند تا تصمیم بهتری در انتخاب خود بگیرید ، مشاوره‌های پیش از عمل در آرامش روحی شما بسیار موثر است و درصد اشتباه شما را کاهش می‌دهد.

اما در نهایت تصمیم‌گیرنده اصلی و نهایی خود شما هستید. شما باید بتوانید با دوری از توقعات بیجا و انتظارات دور از دسترس و همچنین آگاهی و پذیرش از زیبایی‌ها و کاستی‌های چهره خود بهترین و منطقی‌ترین تصمیم را اجرا کنید. تبلیغ‌های غیرواقعی و تصاویر دستکاری شده‌ای که در اینترنت منتشر شده‌اند با آنچه واقعیت دارد بسیار متفاوت است. تصاویر سه بعدی که هر پزشک از تغییرات بعد از عمل به شما ارائه می‌کند باید منطبق با واقعیت، امکان پذیر و در تناسب با سایر اجزای صورت شما باشد.

در نظر داشته باشید، هوش و دقتی که شما و پزشکتان در فرآیند عمل بینی گوشتی به کار می‌گیرید می‌تواند منجر به زیبایی دلخواه شما شده و اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر مثبت خود قرار دهد. پذیرش۲۴ با در بر داشتن بیش از صدها پزشک از برترین و ماهر ترین جراحان زیبایی در تهران ، اصفهان ، یزد و تمامی نقاط کشور در کنار شماست تا بتوانید به راحتی نوبت بگیرید و از مشاوره ی بهترین و با تجربه ترین جراحان زیبایی کشور بهره مند شوید.

پذیرش۲۴ ، در وبسایت و اپلیکیشن به صورت کاملا رایگان ضمن معرفی بهترین جراح بینی در تهران ، اصفهان و سایر نقاط کشور ، بیوگرافی پزشکان و نظرات مراجعین را به شما نمایش داده و درگاهی امن برای دریافت نوبت شما فراهم کرده است.

برای خواندن سایر مطالب مرتبط با جراحی بینی می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید.

تمام آنچه در مورد جراحی و عمل بینی باید بدانید

مراقبت های بعد از عمل بینی را درست انجام دهیم!

درمان ۰ تا ۱۰۰ انحراف بینی

عمل لیزر بینی ، فریب یا واقعیت ؟

پولیپ بینی را چگونه درمان کنیم ؟

جراحی بینی استخوانی و توصیه های مرتبط با آن!

عوارض عمل بینی و ۲۱ توصیه برای آن !

۴/۵ (۱ نظر)

منبع
www.webmd.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
7 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صادق
صادق
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید من بوکسورم حرفه ایی کار میکنم بینیم گوشتی ضخیم هست ،عمل گوشتی بکنم آیا دوباره میتونم بعد از استراحت کافی بوکس رو ادامه بدم.ممنون میشم جواب قانع کننده ایی بهم بدین

نیما
نیما
2 سال قبل

سلام بزرگوار شما کدوم پزشک رو پیشنهاد میدید واسه بینی گوشتب

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  نیما
2 سال قبل

دوست عزیز شما میتوانید به کمک کامنت هایی که کاربران ثبت کردند در انتهای پروفایل پزشک یکی از پزشکان رو انتخاب کنید. باتشکر

بابک
بابک
2 سال قبل

سلام.بینی من ی بینی گوشتی هست فردا هم عمل دارم نظرتون چیه

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  بابک
2 سال قبل

سلام
مبارک باشد

رضوان
رضوان
پاسخ به  بابک
1 سال قبل

سلام دختر من ۱۶ ساله ست ‌وبینی اون هم گوشتی با پوست ضخیم است آیامی توان عمل کرد یا فلا زود اس

نازی
نازی
پاسخ به  رضوان
5 ماه قبل

بله

دکمه بازگشت به بالا