پولیپ بینی را چگونه درمان کنیم ؟

جراحی پولیپ بینی، علائم پولیپ بینی و تشخیص پولیپ

ممکن است بارها اسم پولیپ بینی را شنیده باشید. عمل های جراحی زیادی برای درمان این بیماری تنفسی انجام می‌شود. از شایع ترین علائم این بیماری می‌توان به اختلال در تنفس ، خروپف و آبریزش بینی نام برد.

پولیپ بینی توده هایی غیر سرطانی هستند که معمولا بدون درد بوده و ممکن است در اثر التهابات ناشی از آسم ، عفونت های بینی و حلق (قارچی یا باکتریایی) و یا آلرژی ها ایجاد شوند. این توده ها می‌توانند در درون حفره های بینی و یا داخل سینوس ها رشد کنند و در صورت بزرگ شدن می‌توانند تنفس را سخت و یا غیرممکن سازند. پولیپ بینی معمولا به شکل دانه های انگور تکثیر می‌شود و هر دو حفره ی بینی را درگیر می‌کند اما می‌تواند به شکل تکی هم ظاهر شود. می توانید با فوق تخصص گوش، حلق و بینی گفت و گو کنید .

این توده ها اندازه های متفاوتی دارند و اگر به شکل غیر عادی بزرگ باشند از داخل بینی و یا حلق قابل دیدن هستند. و حتی در گاهی موارد ممکن است این بیماری با سینوزیت اشتباه گرفته شوند اما می‌تواند با انسداد جاری تنفسی عاملی برای تشدید یا ابتلا به سینوزیت باشد.

بیمارانی که مبتلا به پولیپ بینی هستند ممکن است مجبور به تنفس از راه دهان شوند که این مورد منجر به خشکی شدید گلو و در گاهی موارد التهاب و خونریزی در حلق شود.

ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی

علل ابتلا به پولیپ بینی :

  • عفونت های سینوسی مزمن
  • آسم
  • آلرژی نسبت به قارچ های موجود در هوا
  • فیبروز کیستیک : یکی از شایع ترین اختلالات ژنتیکی که ترشحات ریه ، پانکراس ، کبد ، روده و سیستم تناسلی غلیظ و چسبنده می شود و همچنین میزان نمک موجود در ترشحات غدد عرقی نیز افزایش می یابد.
  • آلرژی به برخی داروهای شیمیایی مانند آسپرین ، ایپوبروفن و ناپروکسن
  • عوامل ژنتیکی
  • عملکرد خاص در سیستم ایمنی بدن
  • سندروم چرگ اشتراوس : واکنش خود ایمنی در عروق متوسط و کوچک
  • رینیت آلرژیک : التهاب مخاط بینی

علائم پولیپ بینی :

  • سردرد مزمن
  • گرفتگی دائمی بینی
  • اختلال در حس بویایی
  • ترشحات بینی
  • جمع شدن خلط در پشت حلق
  • عفونت های مکرر
  • صدای تو دماغی
  • خرناس کشیدن در هنگام خواب
  • خر و پف
  • کاهش حس چشایی
  • آبریزش بینی
  • عطسه کردن
نشانه های پولیپ بینی

از آنجایی که پولیپ بینی اکثرا منشا آلرژیک دارند در فصل ها و یا فضاهایی خاص تشدید خواهند شد ، مثلا در فصل بهار به دلیل گرده افشانی گل ها و گیاهان و همچنین در فصل پاییز و زمستان به دلیل خشکی و برودت هوا می‌تواند باعث خشکی بینی و گلو شود. ذرات معلق تحریک کننده ی تنفس نیز مانند آلودگی هوا ، دود ، بوی سرخ کردنی مواد غذایی نیز می‌توانند در تحریک و تشدید پولیپ های بینی موثر باشند.

در صورتی که پولیپ بینی درمان نشود می‌تواند باعث آسیب جدی به حواس بویایی و چشایی شده و با ورود عفونت به حلق و بینی باعث بیماری های تنفسی و حلق شود. خر خر در هنگام خواب از دیگر آسیب های عدم درمان پولیپ بینی بوده و در موارد شدید میتواند حتی باعث تغییر شکل ظاهری بینی گردد.

تشخیص و درمان پولیپ بینی :

پولیپ بینی می‌تواند از طریق :

در اکثر موارد برای کنترل التهابات ناشی از بینی از درمان دارویی و از کورتیکواستروئید ها به صورت موضعی و یا عمومی استفاده می‌شود. استفاده از آنتی بیوتیک ها و آنتی هیستامین ها روش دیگری برای درمان پولیپ بینی می باشد.

در صورتی که دارو درمانی موثر نباشد می‌توان از عمل های جراحی برای برداشتن پولیپ بینی استفاده کرد.

عمل های جراحی برای درمان پولیپ بینی به دو روش عمده انجام می شود :

  1. پولیپکتومی : یک جراحی سرپایی و بدون بیهوشی است که رایج ترین راه درمان پولیپ بینی می باشد.
  2. آندوسکوپی سینوسی : این روش برای درمان پولیپ های حاد تر استفاده میشود.

جراحی پولیپ بینی می‌تواند در مواردی عوارض بخصوصی را نیز به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند شامل :

  • خونریزی 
  • عفونت
  • و یا اختلال در حواس چشایی و بویایی باشد.

اما انتخاب، همراهی و مشاوره با جراح بینی متخصص و حاذق در این زمینه می تواند به شما کمک کند تا بهترین و ماندگارترین نتیجه را از جراحی خود بگیرید.

درمان طبیعی و خانگی پولیپ بینی :

موارد زیادی هست که شما میتوانید با رعایت کردن آنها از پولیپ بینی پیشگیری کرده و یا در صورت ابتلا علائم آن را بهبود ببخشید. این موارد میتواند مانند تغییر سبک زندگی ، تغذیه سالم و ورزش کردن باشد.

  • به اندازه کافی آب بنوشید : کم آبی بدن می‌تواند باعث غلظت خون و ترشحات بدن گردد.
  • ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید : با این کار می‌توانید سوخت و ساز بدن خود را بالا نگه دارید و به تقویت سیستم ایمنی خود بپردازید.
  • مصرف پوسته ی گیاه مگنولیا : این گیاه اثر خلط آوری دارد و باعث محدود کردن غشای مخاطی بینی شده و پولیپ را کوچک کند.
  • مصرف روغن کرچک : این روغن با تقویت سیستم ایمنی می‌تواند درمان خوبی برای مقابله با حساسیت ها و عفونت ها باشد.
  • مصرف موضعی روغن درخت چای : این روغن می‌تواند تورم ناشی از پولیپ بینی را کاهش دهد.
  • از مصرف مواد غذایی حساسیت زا خودداری کنید : مواد آلرژی زای غذایی مانند غذاهای پرنمک و پرادویه و تند مثل مواد غذایی فرآوری شده میتواند ابتلا به واکنش های آلرژیک را افزایش دهد.
  • ویتامین A ، روی و امگا۳ مصرف کنید : این مکمل های غذایی با تقویت سیستم ایمنی میتوانند در درمان عفونت ، قارچ و واکنش های آلرژیک موثر باشند.
  • سیر و پیاز خواص آنتی اکسیدانی داشته و در کنترل و پیشگیری از بیماری های عفونی بسیار موثرند. جایگیری این مواد در رژیم غذایی خانواده می‌تواند موثر باشد.
  • رعایت بهداشت فردی نکته ی مهمی برای پیشگیری از تمام بیماری های عفونی و قارچی می باشد.
  • زردچوبه نیز یکی از آنتی اکسیدان های قوی بوده که در درمان پولیپ بیی شناخته شده است.
درمان طبیعی پولیپ بینی

پولیپ بینی و بوی بد دهان

از آنجایی که پولیپ بینی با مسدود شدن جاری تنفسی و التهاب سینوسی همراه است، این التهابات می‌تواند منجر به عفونت و یا رشد باکتری های بینی و دهان گردد که باعث بوی بد دهان و بینی می شود. رعایت بهداشت دهان و دندان علاوه بر اهمیتی که در پیشگیری از پولیپ دارد می‌تواند برای کنترل این بیماری هم موثر باشد.

نکته ی آخر در مورد پولیپ بینی :

پولیپ بینی ۱تا ۴ درصد مردم را درگیر می کند ، برخی معتقدند درمان دارویی موثر است و برخی فکر می کنند باید جراحی کنند. و اما توصیه ی ما به شما مشاوره با یم متخصص آگاه است. پزشک می تواند به طور صحیح تشخیص بدهد بیماری شما چیست و بهترین راه درمانی آن چیست و شما را در رسیدن به نتیجه ی دلخواه همراهی کنند.

پزشکان زیبایی پذیرش۲۴ ، با سابقه و تخصص در زمینه های زیبایی در کنار شما هستند تا بتوانید بدون دغدغه مشکلات خود را حل کنید. شما می توانید به راحتی نوبت خود را دریافت کنید و در کمترین زمان ممکن به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

آرزوی پذیرش۲۴ سلامتی شماست.

برای خواندن سایر مطالب مرتبط با جراحی بینی می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید.

تمام آنچه در مورد جراحی و عمل بینی باید بدانید

مراقبت های بعد از عمل بینی را درست انجام دهیم!

درمان ۰ تا ۱۰۰ انحراف بینی

عمل لیزر بینی ، فریب یا واقعیت ؟

جراحی بینی استخوانی و توصیه های مرتبط با آن!

عوارض عمل بینی و ۲۱ توصیه برای آن !

عمل جراحی بینی گوشتی ، همه ی آنچه میخواهید بدانید !

 

[ifso id=”16549″]

نوبت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی 

همه پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی در ایران

۲.۲/۵ (۵ نظر)

منبع
mayoclinic

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
105 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرهود
فرهود
10 روز قبل

درود به همگی،بنده مدت خیلی طولانی مشکل تنفس بخصوص هنگام خواب داشتم که این اواخر هر شبم در حد خفگی میرسید،شبا از ترس خفگی خوابم نمیبرد،به پیشنهاد یکی از دوستان خوب رفتم زالو درمانی،۱۲ عدد زالو انداختن رو صورتم،از اون شب تا دیشبی که گذشت خداروشکر خوب خوابیدم هر شبم بهتر میشه،از این موضوع چهار شب میگذره،حتما بهتون پیشنهاد میکنم اینکارو انجام بدین چون خودم حس بد تنگی نفس و خفگی و موقع خواب کشیدم

امامی
امامی
15 روز قبل

من ۱۸روزه بینیمو عمل کردم تو یکی از حفره های بینیم یه چیز برامده هست اندازه یه نخود یه چند روزه میخواستم بدونم پلیپه

مرمر
مرمر
پاسخ به  امامی
2 روز قبل

ن عزیزم اون خود غضروف استخوان بینی هست دستکاری نکن همه بینی ها عملی دارند پلیپ ها فرق دارند

رضا
رضا
1 ماه قبل

زردچوبه یه قاشق غذاخوری بریز داخل آب داغ و مقداری عسل قاطی کن و سه وعده صبح و ظهر و عصر بخور من تجربه کردم پولیپ از بین میره .

مسعود
مسعود
2 ماه قبل

سلام من پولیپ بینی دارم یک بلر هم عمل کردم ولی فایده نداشت الان هم بینی من در بعضی مواقع کیپ هست و خیلی سخت هست خصوصا موقع خواب چه داروی پیشنهاد می‌دهید.

صالح
صالح
2 ماه قبل

٢باسلام چندسالی هست که پولیپ بینی انحراف دارم تنفس نمیتوانم انجام دهم به سختی اکترا از دهان استفاده مینمایم آبریزش بینی زیاد دارم وهمچنین عطسه های مکرر لطف راهنمایی فرمایید دیگ خسته شدم
ممنون

جواد
جواد
پاسخ به  صالح
1 ماه قبل

سلام منم دقیقا مشکلات شما رو داشتم شاید بدتر چاره اش فقط درمان و عمل بینی توسط یک متخصص گوش و حلق و بینیه واااااقعا راحت میشی

محمد
محمد
2 ماه قبل

سلام من بیشتر مواقع یکی حفره دماغم کیپه موقع خواب هم با یکی نفش میکشم علت چیه

ناشناس
ناشناس
3 ماه قبل

سلام یکساله که گرفتگی بینی دارم بعضی موقع ها احساس خفگی بهم دست میده قبلا فکر میکردم مواقعی که عصبیم یا ناراحتم اینجوری میشه ولی الان تقریبا هر شب همین وضع تکرار میشه.معمولا سمت چپ بینیم بازه و سمت راست بسته به نظرتون این پنیکه یا میتونه پلیپ بینی هم باشه؟

ایمان رضایی
ایمان رضایی
5 ماه قبل

سلام

فاطمه
فاطمه
6 ماه قبل

سلام من سینوزیت ندارم الان ی ساله بینیمو عمل کردم تنفس برام سخته پیش دکترم نرفتم یکی دوماهه داخل دماغم مث نخود ی چیزی باد میکنه تنفس برام سخت میشه بعدش میخوابه،الان میخوام بدونم برم پیش دکتر عمل بینیم ببینه اگ پولیپ دارم چرا قبل اینکه زیبایی انجام بده بهم نگفت پولیپ دارم ایا باید هزینه کنم برا پولیپم یا خودش رایگان عمل کنه ؟

حسینی
حسینی
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

سلام عزیزم بعد از عمل جراحی تا یکسال داخل بینی مثل نخود گلوله گلوله هستش که در اصل ورم بعد از عمل میباشد.به مرور زمان که ورم بخوابه کاملا مشکلتون حل میشه

قاسم
قاسم
7 ماه قبل

پردنیزولون بهترین داروی درمان پلیپ میباشد

سمیرا
سمیرا
9 ماه قبل

سلام من همیشه دماغم پولیپه از ته بینیم احساس میکنم گرفتگی داره ک مانع نفس کشیده برام مخصوصا وقتی رو ب بالا میخابم و حس بویاییم هم خیلی کمه و فکر میکنم بهمین خاطر باشه و البته بوی بدی ته حلق و بینیم حس می‌کنم ک بخاطرش ب پزشک مراجعه کردم با مصرف ی بسته قرص سفکسیم و قرص عفونت خوب شدم ولی بعد دو ماه دوباره ب روال قبل برگشتم چکار کنم برا درمان قطعی بوی دهان و تنفس راحتم

K.k
K.k
10 ماه قبل

چند روز بعداز عمل پولیپ و سینوزیت میتوانم به حمام بروم

زهرا رنجی
زهرا رنجی
11 ماه قبل

سلام من تقریبا دوماه میشه عمل پلیپ انجام دادم ولی باز سمت چپ بینیم پلیپش برگشته دوباره نیاز به عمل داره یا بادرمان دارویی میشه برطرف کرد؟

رضا
رضا
1 سال قبل

سلام
حدودا ۱۰ساله که گرفتگی بینی دارم و موقع غذا خوردن خیلی اذیت میشم، و دچار تیک عصبی شدم و دائم بینی خودمو بالا میکشم و بلعکس،
وقتی انگشتمو روی گونه هام میذارم و به طرفین میکشم مقداری باز میشه ، وقتی میخوام بخوابم همبن کار رو میکنم تا بتونم بخوابم ولی بازم بارها از خواب بیدار میشم .
منو عصبی کرده . حتی نمیتونن ساز بزنم چون نمیتونم از راه بینی نفس گیری کنم . هر بار به پزشک مراجعه کردم برام داروی حساسیت تجویز کرد مثل کورتون . منم استفاده نکردم.
انگار داخل بینی من از دو طرف جمع شده و تقریبا به هم چسبیده . گاهی لوله ی باریکی داخل سوراخهای بینیم میذارم و راحت نفس میکشم و میتونم بخوابم مثل سری پلاستیکی قلیون
به نظر شما من پولیم داره؟
آبریزش بینی ندارم
درد ندارم
خلط پشت گلو ندارم
لطفاً راهنمایی بفرمایید

محمد
محمد
پاسخ به  رضا
11 ماه قبل

شمابرای اینکه بتونیدشب راحت بخوابیدازقطره ناپریزول بینی استفاده کنیدمن۱۴ساله دارم ازاین قطره برای خوابیدن استفاده میکنم تابتونم به راحتی ازراه بینی نفس بکشم هرشب هرسوراخ بینی ام یه قطره میندازم وبلد۱۰دقیقه راه نفس کشیدن ازبینی بازمیشه

عباس
عباس
پاسخ به  محمد
11 روز قبل

سلام، قطره ناپریزول خیلی خوبه ولی باعث خشکی مجرای تنفسی میشه، الان دکترا قطره بتامتازون تجویز میکنن

حسین راسق قزلباش
حسین راسق قزلباش
1 سال قبل

من درایام کودکی عمل برداشت لوزه هاشدم ازآن موقع انسداد بینی داشتم الان ۲۱سال سن دارم انسدادآن شدیدترشده بادهان باز می خوابم احتمالا پولیپ بینی داشته باشم لطفا راهنمایی بفرمایید

بهزاد یعقوبی
بهزاد یعقوبی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر بنده بیماری آسم دارم که دکتر بیهوشی را برای بنده خوب نمی‌داند آیا راهی برای درمان بدون بیهوشی هست و ضمنا یک طرف بینی مشکل دارد

لیلا حصاری
لیلا حصاری
پاسخ به  بهزاد یعقوبی
10 ماه قبل

من هم مشکل آسم دارم هم پولیپ دارم .ب خاطر آسم نمیتونم بیهوش بشم .پس چطور میتونم پولیپ را عمل کنم؟آیا اگه پولیپ را عمل کنم آسمم بهتر میشه؟

اطلس
اطلس
پاسخ به  لیلا حصاری
6 ماه قبل

پولیپ رو بیدون بیهوشی عمل میکند

دکتر اسماعیلی
دکتر اسماعیلی
پاسخ به  اطلس
3 ماه قبل

پلیپکتومی به صورت سرپایی هستش بدون نیاز به بیهوشی. درضمن از روغن سیاه دانه برای درمان به صورت موضعی درون بینی یا به صورت خوارکی استفاده کنید.معجزه می‌کنه روزانه یک الی دو قطره داخل بینی .مصرف بیش حد روغن سیاهدانه آسیب های شدیدی را به مخاط بینی وارد میکند.

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  لیلا حصاری
4 ماه قبل

سلام اگه تحت کنترل پزشک باشی میتونی منم اسم دارم امروز من میخوام پلیپ بینی عمل کنم دوروز پیش بستریم کردن فعلا خدارو شکر حالم خوبه

مهسا
مهسا
پاسخ به  ناشناس
2 ماه قبل

سلام الان مشکلتون حل شد خوبین؟

علی
علی
1 سال قبل

چکار کنم پولیپ ریشه کن شود

پرویز
پرویز
پاسخ به  علی
11 ماه قبل

بنده پولیب بینی دارم چکار کنم ریشه کن شود

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  علی
4 ماه قبل

دکترعلیرضابشنام متخصص گوش وحلق وبینی اهواز میتونه پلیپ ریشه کن کنه

غلام
غلام
1 سال قبل

سلام من آب سرده به خورم بینیم خیلی عزیزم میکنه هتس

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط غلام
رضاازاددار
رضاازاددار
1 سال قبل

سلام اقای دکتر من بینی راستم فقط موقع خوابیدن کیپ میشود ومرابسیاراذیت میکند ولی وقتی به سمت چپ میخوابم بینی من بازمیشود بایدچکارکنم

احمد
احمد
پاسخ به  رضاازاددار
7 ماه قبل

من یک دماغم گرفته آیاپلیپست بعلت سرما۱ساله که بوجوداومده

کاکی
کاکی
2 سال قبل

سللم دکتر من یک ساله جراحی پولیپ انجام دادم اصلا حتی یک درصدم مشکل تنفسیم حل نشده تنگی نفس شدید دارم بوی بد حلق شددددید پشت حلق درهرلحظه و هرثانیه باسروم شستشوم مدام شستشو میدم ولی همون یه لحظس…مشکل میتونه از ریه م باشه؟

مینا
مینا
2 سال قبل

سلام من چهارده سالمه
یکم مشکل تنفس دارم
دماغم بعضی وقتا خیلی شدید پف میکنه ینی کلا یه ادم دیگه میشم
بعد یکی دو هفته دوباره پفش میخوابه
تازگیا متوجه شدم وقتی گریه میکنم دماغم پف میکنه و بعد ده یازده روز و شایدم بیشتر دوباره درست میشه
نگرانم میشه در این باره کمک کنین
ممنون میشم
الانم دماغ چن هفتس که بدجوری پف کرده شب قبلشمدارم کلی گریه کرده بودم
چیکار کنم خوب شه ؟؟؟

hamedhp2
hamedhp2
پاسخ به  مینا
11 ماه قبل

احتمالا با گریه کردن یا ابریزش بینی داره عصب تنفسی بینی تحریک میشه سر همین احساس میکنی پف میکنه

مهسا محمدی نسب
مهسا محمدی نسب
پاسخ به  مینا
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر آیا ممکنه با برداشتن لوزه پولیپ بینی هم از بین بره؟

بهاره موسوی
بهاره موسوی
2 سال قبل

امکان دارد پولیپ بزرگ بدون عمل جراحی کوچک شود

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  بهاره موسوی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص گوش، حلق و بینی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص گوش، حلق و بینی

انا
انا
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من چند روزه بینیم گرفته و یک سالی هست که بعضی اوقات اینطوری میشم و اینکه در طول روز یکی دو باری عطسه میکنم حتی زمان هایی که هر دو بینیم باز هستند مثلا وقتی بینیه چپم گرفته دستم رو که توی بینی مسدود شده میکنم میبینم که یک چیزی باد کرده و جلوی تنفس رو گرفته انگشتم رو که بیشتر فرو میبرم میبینم که همون چیز که باعث مسدود شدن شده تا بالا ادامه داره و اینکه چون سفته مشخص هست که استخوان هست و بعد از چند ساعت همین بینی مسدود شده باز میشه و اون یکی بینیم میگیره ولی بینیم که باز شده اون چیز داخلش به حدی کوچک شده که راحت میتونم نفس بکشم و همون اتفاق گرفتگی برای اون یکی بینم هم میفته و این روال ادامه داره تا چند روز بعد کامل خوب میشم تا یک مدته دیگه و اینکه من سینزیت دارم و زمانی که گرفتگی این دورم شروع شداز حمام اومد و سرم رو دیر خشک کردم و ۲روز قبل در معرض یک ماده شیمیای قرار گرفتم که بوش وحشتناک تند بود و فکر میکنم حساسیت فصلی یا به خاطر سینزیت باشه و سرما خوردگی ولی مادرم چون یکی از دوستاش به خاطر جراحی پلیپ بینی رنج میبره مادرم خیلی میترسه میگه بریم دکتر ولی توی این شرایط سلاح نیست میخواستم بدونم ایا مبتلا به پلیپ بینی هستم یا خیر و اینکه ایا ضروری هست که به پزشک مراجعه کنیم و عمل انجام بدیم چون من دیگر علاعم پلیپ بینی را ندارم و از این چیز رنج نمیبرم

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  انا
2 سال قبل

سلام
حتما حضوری مراجعه کنید تا معاینه بشید
و در مورد پولیپ هم باید معاینه بشید اگر که نیاز بود تا درمان بشید درمان دارویی و یا اگر هم به جراحی احتیاج داشته باشه .

سهیلا زاوشی
سهیلا زاوشی
2 سال قبل

سلام به دکتر مرجعه کردم در مرحله اول قرص سیتریزین شربت سودوافدرین و آب نمک تجویز کردند خوب نشدم بعد با پافشاری خودم سی تی اسکن کرد و دکتر فرمود باید عمل بشی سریع بدون اینکه دارویی دوباره تجویز کنه ویا آنتی بیوتیک یه دوره بدهد من هم از عمل میترسم شم من را داهنمایی کنید لطفا

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  سهیلا زاوشی
2 سال قبل

سلام باید حتما سیتی اسکن دیده شود و مشاوره بگیرید و سیتی اسکن تان را برای من ارسال کنید تا ببینم و تصمیمگیری برای انجام جراحی را برای شما بگویم

یزدان قاسمی
یزدان قاسمی
پاسخ به  دکترگیلدا گیوه چی
2 سال قبل

سلام. برای پلیپب بینی چه کنم

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام من ۱۱بارعمل پلیپ بینی انجام دادم ولی دوباره رشد کرده خیلی اذیتم میکنه نمیدونم چیکار کنم دکتر میگه به خاطر الرزی واسم که داری درمان نداره پ من چیکارکنم

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
با توجه به زمینه آسمی که دارند احتمال عود پولیپ بیشتر هست اینکه همان مرکزی که جراحی شدید ترجیحاً تحت نظر باشید آندوسکوپی های مرتب انجام بشه براتون و در صورت لزوم سی تی اسکن دوباره درخواست بشه اگر باز عود در حدی باشد که نیاز به جراحی داره چاره ای نیست که جراحی بشین.

ناشناس
ناشناس
2 سال قبل

من وقتی در حالت ایستاده و نشسته هستم پولیپ بینی ندارم ولی وقتی میروم توی حالت خوابیده بینی ام دچار انسداد شدید میشه و آبریزش بینی هم ندارم و نمیتونم عطسه کنم

دکتر یدالله مهدیانی
پاسخ به  ناشناس
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
اولین کار معاینه صحیح می باشد و به دونبال ان اگر لازم باشد سی تی اسکن pns است که وضعیت شما با انجام این دو کار یعنی معاینه و انجام سی تی اسکن سینوس مشخص می شود.

علیرضا
علیرضا
3 سال قبل

سلام من بیست ساله پولیپ بینی دارم تو این هفته متوجه شدم زاج سفید درمانشه الان دوبار زدم بعد از چندین سال راحت نفس میکشم حتی تودماغی صحبت نمیکنم البته زاج سفیدو آفت دهانی داشتم با همه چیزامتحان کردم درمانش طولانی بود ولی زاج سفید درجا امانشو برید الانم فهمیدم که زاج سفید میتونه تو التهابات داخلی درمان موثری داشته باشه

سحر
سحر
پاسخ به  علیرضا
1 سال قبل

دوست عزیز زاج سفید چی هست

آدمیل
آدمیل
پاسخ به  سحر
1 ماه قبل

همون سنگهای سفیدی که تو اسپند هست عطاری بگی بهت میده

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  علیرضا
1 سال قبل

سلام منم پولیپ سخت دارم طریقه استفاده از زاج چجوریه ؟ میگن آخه مسموم کننده است

شاپور
شاپور
پاسخ به  علیرضا
1 سال قبل

سلام زاج سفید را چگونه مصرف کنیم

فریبا
فریبا
پاسخ به  شاپور
3 ماه قبل

فریبا.همونیک ک تواسپندمیریزندرواتیش

اکرم بیرانوند
اکرم بیرانوند
پاسخ به  علیرضا
1 سال قبل

دوست عزیز تو رو خدا بگو چطور استفاده کنیم

احمد ایا دکتر تایید مکند زاج سفید را از کجا باید
احمد ایا دکتر تایید مکند زاج سفید را از کجا باید
پاسخ به  اکرم بیرانوند
1 سال قبل

ید

...
...
پاسخ به  علیرضا
1 سال قبل

شما با زاج درمان شدین ؟؟؟

فرهاد
فرهاد
پاسخ به  علیرضا
7 ماه قبل

سلام زاج سفید باید ازکجا تهیه کنم وطریقه استفادش چطوره ممنون میشم توضیح بدید خدا خیرت بده

نازنین
نازنین
پاسخ به  علیرضا
5 ماه قبل

سلام میشه بگید چه طوری زاج سفید رو استفاده کردید

مریم
مریم
پاسخ به  علیرضا
5 ماه قبل

خواهشا بگین ک چطوری میشه استفاده کرد

کمیلی
کمیلی
پاسخ به  علیرضا
5 ماه قبل

سلام چطور استفاده کردید

موسوی
موسوی
پاسخ به  علیرضا
4 ماه قبل

سلام. زاج سفید رو به چه صورت استعمال کردین

نازنین
نازنین
پاسخ به  علیرضا
4 ماه قبل

سلام میشه روش استفاده از زاج سفید رو برای پولیپ بگید من چند ساله که پولیپ دارم خیلی اذیت میشم

مهرداد
مهرداد
پاسخ به  علیرضا
3 ماه قبل

چجوری استفاده کردی

کیهان
کیهان
پاسخ به  علیرضا
2 ماه قبل

سلام زاج سفید منظورت چیه؟

رامین
رامین
پاسخ به  علیرضا
2 ماه قبل

سلام زاج سفید چی هست میشه توضیح بدین؟

آدمیل
آدمیل
پاسخ به  علیرضا
1 ماه قبل

زاج سفید رو‌پودر کردی زدی چطور استفاده کردین میشه بگین

مهدی سرگزی
مهدی سرگزی
3 سال قبل

سلام ،من یک سال هست پولیپ بینی دارم، خیلی اذیت هستم، چیکار کنم ،علائم پولیپ بینی را دارم ، مثلا خرخر کردن،گرفتگی بینی،گرفتگی گلو،سردرد،و…آیا راه درمانی به غیر عمل هست؟راهنمایی ام کنید.مهدی سرگزی فرهنگی خراسان رضوی تربت جام

پذیرش 24
پذیرش 24
پاسخ به  مهدی سرگزی
3 سال قبل

مهدی عزیز برای دریافت پاسخ سوالتان میتوانید از طریق لینک https://www.paziresh24.com/
و دریافت مشاوره انلاین از پزشک متخصص در این زمینه پاسخ سوالتان را دریافت کنید

حسین راثی
حسین راثی
3 سال قبل

سلام وقتتان بخیر من امروز از دست پولیپ راحت شدم .و پولیپ بصورت لخته بزرگ سیاه رنگ از راه دهانم بیرون آمد. من بخاطر کرونا ۵ ماه میشه کا مرتب ماسک میزنم فکر کنم بخاطر استفاده بلند مدت از ماسک پولیپ خشکیده و امروز که محکم بینی ام را به داخل کشیدم یه چیز بزرگ به دهانم آمد(شرمنده)ترسیدم تف کردم دیدم مثل لخته سیاه خون به اندازه بند انگشت شصت می باشد بعد دیدم راحت نفس می کشم و متوجه شدم خداوند مهربان بوسیله ماسک زدن این مشکل را رفع کرد.خیلی خوشحالم حتما مرتب ماسک بزنید من نتیجه اش را دیدم حتما ماسک بزنید.

نازنین
نازنین
پاسخ به  حسین راثی
4 ماه قبل

خدارو شکر که خوب شدی

بهمن
بهمن
3 سال قبل

با سلام ، همسرم پولیپ بینی دارد ، از طرف دیگر آسم شدید . پزشکان نمیتوانند او را بیهوش کنند تا بینی را عمل کنند ، راه حل چیست . ممنون از راهنمایی شما

پذیرش 24
پذیرش 24
پاسخ به  بهمن
3 سال قبل

بهمن عزیز برای دریافت پاسخ سوالتان شما میتوانید از طریق لینک https://www.paziresh24.com/qa/
اقدام بفرمایید و سوال خود را مطرح کرده پزشک متخصص به شما پاسخ میدهند

افشین
افشین
3 سال قبل

من هم عمل ریبای انجام دادم ک پلیپمم عمل کرده هم یکبارم پلیپ جداگانه عمل کردم ولی باز کیپ شدن بینیم از همیشه بیشتر شده.کلافم کرده.ایا کسی میدونه با دارو خوب میشه یا نه

پذیرش 24
پذیرش 24
پاسخ به  افشین
3 سال قبل

افشین عزیز برای دریافت پاسخ سوالتان شما میتوانید از طریق لینک https://www.paziresh24.com/qa/
اقدام بفرمایید و سوال خود را مطرح کرده پزشک متخصص به شما پاسخ میدهند

نسیم رضائی
نسیم رضائی
پاسخ به  افشین
1 سال قبل

سلام برای پلیپتون چیکار کردین ؟! چون منم مشکل شمارو دارم

محمد صمدی
محمد صمدی
3 سال قبل

سلام !
من همیشه بعد از استحمام ( حمام ودوش ) آب ریزش بینی دارم که بی اختیار می ریزد و همیشه دماغ ها بند است
وهم چنین در بیرون از خانه که به پیاده روی می روم همین اتفاق می افتد
بیرون و دوش حمام هر دو برایم مشکل سازشده است
در غیر این دو صورت تقریبا نورمال است ولی بلافاصله بعد از حمام بند شدن دماغ ها و ریزش آب دماغ شروع می شود
ممنون می شوم اگر رهنمایی نمایید

پذیرش 24
پذیرش 24
پاسخ به  محمد صمدی
3 سال قبل

دوست عزیز برای دریافت پاسخ سوالتان شما میتوانید از طریق لینک https://www.paziresh24.com/qa/
اقدام بفرمایید و سوال خود را مطرح کرده پزشک متخصص به شما پاسخ میدهند

ایدا
ایدا
پاسخ به  پذیرش 24
1 سال قبل

سلام دکتر خوب هستید من ۱۱ سال سن دارم و نزدیک ۳۷ روزه کیپی بینی دارم و بسیار سرما دارم رفته بودم درمانگاه گفت مال آنفلوآنزا است اما برگشتم خونه مادر با چراغ قوه بینی ام را نگاه کرد و دید در دو سوراخ بینی ام چیز های گرد قرمز رنگی هستند و دکتر گفت التهابه

ستاره
ستاره
پاسخ به  ایدا
3 ماه قبل

خوب شد بینیت؟منم اینجور شدم

جهانبخش
جهانبخش
3 سال قبل

خوب

جهانبخش
جهانبخش
3 سال قبل

عالی best

majid
majid
4 سال قبل

با سلام
در مورد عمل پولیپ بینی بصورت سرپایی چقدر هزینه میبرد
با تشکر
مجید بابازاده شهریور

داود
داود
پاسخ به  majid
4 سال قبل

سلام خوب بود تشکر

پرویز
پرویز
پاسخ به  majid
10 ماه قبل

من پولیپ دارم وناراحتی قلبی هم دارم باید چکار کنم خواهشمندم به من کمک کنید

فرشید
فرشید
4 سال قبل

پانزده سال پیش عمل کردم دوباره مشکلم برگشت.
ولی تمام مشکلاتم رفع شده بود مشکل تنفس عطسه ابریزش بینی خلط در گلو.
دوباره باید ببرم دکتر متخصص تا ببینم چی میگه.

داریوش کوهی
داریوش کوهی
4 سال قبل

ضمن سلام من۶۴ ساله هستم وپولیپ بینی دارم یکبار درسن ۲۰سالگی ویکبار در۵۰ سلگی عمل پولیپ انجام دادم درحال حاضر پولیپ دارم که منجربه آسم شده حس بویایی وچشایی ندارم به دکتر متخصص مراجعه کردم ایشان گفتند عمل کردن فایده نداره دوباره عود میکنه من چکار کنم؟ لطفا مرا راهنمایی کنید

پذیرش 24
پذیرش 24
پاسخ به  داریوش کوهی
3 سال قبل

داریوش عزیز برای دریافت پاسخ سوالتان شما میتوانید از طریق لینک https://www.paziresh24.com/qa/
اقدام بفرمایید و سوال خود را مطرح کرده پزشک متخصص به شما پاسخ میدهند

محسن
محسن
4 سال قبل

وقتتون بخیر.
البته مشکل من بیشتر عوارض بعد عمل شکستگی بینی است ولی بعد از حدود بیست سال هنوز مشکلاتی دارم که راه حلی برای آن پیدا نشده.هر چند روز یکبار داخل یکی از حفره های بینی من پوست اضافی رشد می‌کنه و در تابستان شایعتره و این پوست خشک میشه و حالت کراتین و شاخی پیدا می‌کنه و بسیار آزار دهنده است و مجبورم با ناخن بردارمش و البته گاهی با درد و خونریزی کم همراهه.لطفا بفرمایید این راه حلی داره یا نام این عارضه چیست! سپاس

سارا محمدی
سارا محمدی
پاسخ به  محسن
4 سال قبل

سلام وقت شما بخیر. لطفا برای بررسی تخصصی و مورد اطمینان مشکلتون حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا بهترین راهنمایی رو دریافت بکنید. برای شما آرزوی شادی و بهبود داریم

علیرضا کهن جامه
علیرضا کهن جامه
4 سال قبل

سلام. پلیپ دارم . مدت خیلی زیادی مقطعی خوب میشم ولی دوباره مشکل دارم .‌نمیدونم چیکار کنم کجا و پیش کدوم‌ دکتر برم

باقری
باقری
پاسخ به  علیرضا کهن جامه
4 سال قبل

علیرضا عزیز وقتتون بخیر
جهت دریافت نوبت از طریق سایت paziresh24.com و اپلیکیشن پذیرش۲۴ می تونین برای دریافت نوبت اقدام کنید. شما میتونید از طریق فیلتر نوع تخصص مورد نظرتون رو انتخاب کنید و براساس پروفایل پزشکان که شامل سوابق تحصیلی وکاری پزشک هستش و نظرات کابران پزشک موردنظرتون رو انتخاب کنید.

احمد
احمد
پاسخ به  علیرضا کهن جامه
4 سال قبل

سلام. به عنوان کسی که سه مرتبه عمل پولیپ داشتم ب ه تمام اونایی که پولیپ بینی دارن پیشنهاد میکنم به هیچ عنوان عمل پولیپ نکنن چون برگشت میکنه ومثل یه مار زخمی میشه وهمیشه اذیتتون میکنه

عباسی
عباسی
پاسخ به  احمد
2 سال قبل

یه بار وقتی دیگه خیلی پولیپ داشت همسرم رو آزار میداد به یه دکتر مراجعه کردیم پیشنهاد عمل دادن من ازشون پرسیدم که با عمل دیگه تموم میشه این مشکل ولی دکتر در کمال ناباوری گفت احتمال اینکه دوباره این مشکل براشون پیش بیاد هست . و ما از عمل منصرف شدیم . الان دوسالی میشه که با مصرف ۷ شب دود عنبر نسا با اسپند از شر پولیپ راحت شده . ولی باید همه چیزایی که باعث آلرژی میشه مخصوصا خوردنی ها رو رعایت کنید . ان شاءالله که مشکل همه حل بشه

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  عباسی
2 سال قبل

سلام
به متخصص مراجعه کنید .

نازنین
نازنین
4 سال قبل

سلام. میشه با جراحی زیبایی بینی پولیپ رو هم ورداشت؟ من پولیپ دارم که از بینی قابل مشاهده هست و تمام عوارض رو هم دارم.بهترین درمان چی میتونه باشه واسم؟

باقری
باقری
پاسخ به  نازنین
4 سال قبل

نازنین عزیز وقتتون بخیر
شما باید این مورد رو با یک متخصص در میون بزارین.
میتونید جهت دریافت نوبت از متخصصین ما از طریق سایت paziresh24.com و اپلیکیشن پذیرش۲۴ اقدام کنید.

مینا
مینا
پاسخ به  نازنین
4 سال قبل

فقط عمل
من که عمل کردم راحت شدم

عباس
عباس
پاسخ به  مینا
2 سال قبل

سلام میشه نام و ادرس دکتر خوبی لطف کنین ؟؟؟

پذیرش 24
پذیرش 24
پاسخ به  عباس
2 سال قبل

تهران – تهران: استان تهران، شهر تهران، میدان حسن آباد، بیمارستان سینا
۲۱۶۶۷۱۰۴۱۹
خدمت شما

علی قلیزاده
علی قلیزاده
پاسخ به  نازنین
3 سال قبل

باسلام و احترام ّ-مطالبتان مفید بود،ممنون، چون تنگی نفس شدید دارم تقریبا سی درصد ریه هایم کارایی دارند هم مشکل بیهوشی دارم و چنانچه در موقع عمل مقداری حتی یک قطره خون و… وارد ریه ام بشود عواقب خطر ناکی دارد،پس باید دنبال دارو باشم .

حسین
حسین
پاسخ به  نازنین
3 سال قبل

سلام .وقت بخیر من هم پولیپ بینی داشتم ولی الان بدون عمل جراحی رفع شده است .من بخاطر کرونا مدت زیادی است که ماسک می زنم بعد از حدود ۴یا۵ ماه استفاده از ماسک امروز این مشکل من حل شد و هنگامی که محکم بینی ام تمییز می کردم پولیپ به شکل یه چیزی مثل گوشت سیاه مثل لخته خون سیاه رنگ افتاد.به شما هم پیشنهاد می کنم.

سحر
سحر
پاسخ به  حسین
1 سال قبل

ینی چجوری

رضا
رضا
پاسخ به  حسین
1 سال قبل

سلام
حدودا ۱۰ساله که گرفتگی بینی دارم و موقع غذا خوردن خیلی اذیت میشم، و دچار تیک عصبی شدم و دائم بینی خودمو بالا میکشم و بلعکس،
وقتی انگشتمو روی گونه هام میذارم و به طرفین میکشم مقداری باز میشه ، وقتی میخوام بخوابم همبن کار رو میکنم تا بتونم بخوابم ولی بازم بارها از خواب بیدار میشم .
منو عصبی کرده . حتی نمیتونن ساز بزنم چون نمیتونم از راه بینی نفس گیری کنم . هر بار به پزشک مراجعه کردم برام داروی حساسیت تجویز کرد مثل کورتون . منم استفاده نکردم.
انگار داخل بینی من از دو طرف جمع شده و تقریبا به هم چسبیده . گاهی لوله ی باریکی داخل سوراخهای بینیم میذارم و راحت نفس میکشم و میتونم بخوابم مثل سری پلاستیکی قلیون
به نظر شما من پولیم داره؟
آبریزش بینی ندارم
درد ندارم
خلط پشت گلو ندارم
لطفاً راهنمایی بفرمایید

بابک سیدین اصل
بابک سیدین اصل
5 سال قبل

عالی…مطالب آموزنده وآگاهی بخش جنابعالی بسیار دقیق ومشعوف کننده بود…متشکرم.

دکمه بازگشت به بالا