جراحی بینی استخوانی و توصیه های مرتبط با آن!

جراحی بینی استخوانی 

این روزها عمل بینی یکی از دغدغه‌هایی است که اکثر افراد با آن روبه‌رو هستند، در این میان درصدی از مردم دارای بینی با ساختار استخوانی هستند و اغلب سوالاتی از این قبیل ذهن آن‌ها را به خود درگیر کرده است. اما قبل از انجام هر اقدامی برای عمل بینی پرسیدن نظر چند جراح بینی با تجربه ، آشنایی با ساختار کلی بینی و رویکردها و روش‌های مختلف عمل به شما کمک می‌کند تا روند مناسب تری را برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب و شگفت انگیز طی کنید.

 در این مطلب از پذیرش۲۴ سعی داریم تا با ایجاد آگاهی بیشتر و با ایجاد مرجعی امن برای پاسخ به سوالاتتان شما را همراهی کنیم تا جراحی بینی ایمن و مورد رضایتی را تجربه نمایید.همچنین می‌توانید از طریق مشاوره آنلاین و ارتباط با بهترین دکتر پوست آنلاین پذیرش۲۴، سوالات خود را در این زمینه از ایشان بپرسید.

عمل بینی استخوانی بهتراست یا بینی گوشتی؟

لازم به ذکر است که اصطلاح بینی استخوانی و بینی گوشتی تنها اصطلاحی عامیانه هستند و از نگاه تخصصی این عبارات معنای علمی ندارند.

امروزه با پیشرفت علم پزشکی تکنیک‌هایی که برای جراحی بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار پیشرفت کرده و فرقی نمی‌کند که بینی از نوع استخوانی باشد یا گوشتی. حتی در خصوص بینی غضروفی نیز امکان جراحی زیبایی بینی با نتایجی قابل تحسین فراهم شده است. موضوع مهم و تفاوت عمده در خصوص جراحی بینی ضخامت پوست بر روی بینی است که باید مد نظر گرفته شود. در واقع اگر بینی شما دارای پوست بسیار نازکی باشد کمی کار را دشوار می کند اما دررابطه با پوست ضخیم نتیجه بهتری حاصل می‌گردد. روی بینی‌های گوشتی را پوستی ضخیم و بینی‌های استخوانی را پوست نازکی می‌پوشاند. در واقع شکل‌پذیری بینی‌های گوشتی نسبت به بینی‌های استخوانی و کوچک کردن بینی‌های استخوانی نسبت به بینی های گوشتی بسیار راحت تر است. برای عمل به هر دو این موارد نیاز داریم، یعنی باید بتوان اطراف بینی را کوچک کرد که کار ساده‌ای است و نوک بینی را شکل داد که کار دشواری است.

 اگر بخواهیم به نتیجه جراحی بینی گوشتی و استخوانی بپردازیم به طور کلی عمل‌های گوشتی نتیجه سخت‌تری به دنبال خواهند داشت چرا که این نوع عمل با چالش بزرگی چون کم بودن نوک بینی همراه می‌باشد. اما اغلب نتایج جراحی زیبایی بینی استخوانی بسیار زیبا و ایده‌آل‌تر می‌باشد.

 معمولا با اولین نگاه می‌توان این نوع بینی را تشخیص داد اما ممکن است در مواردی خاص بینی فرد علاوه بر داشتن نشانه هایی از بینی استخوانی تا حدودی  شبیه به بینی گوشتی و یا چیزی بین یک بینی گوشتی و استخوانی باشد.

جراحی بینی استخوانی
جراحی بینی استخوانی

ویژگی‌های بینی استخوانی

اغلب تشخیص دقیق نوع بینی توسط جراح پلاستیک مشخص می‌شود.

  • دارای قوز و فرم منحنی است
  • پوستی نازک با انعطاف پذیری بالایی دارد
  • دارای استخوانی باریک است
  • از لحاظ بافتی وغضروفی بسیار مستحکم می‌باشد
  • لایه‌های چربی در آن‌ها بسیار نازک است
  • پره‌های آن کوچک و باریک هستند

فواید جراحی بینی استخوانی

  • رفع انحرافات بینی و استخوان بینی
  • رفع شکستگی و قوز روی بینی
  • رفع پولیپ یا گرفتگی بینی
  • کوچک کردن بینی
  •  بعد از عمل با تورم کمتری مواجه می شوند.
  • حین عمل بینی استخوانی، اگر تغییرات کمی ایجاد شود، در نهایت نتایجی ایده آل حاصل می‌شود
  • اغلب در زیر پوست بینی‌های استخوانی چربی کمی انباشته شده است و در آخر به تزریق استروئید بعد از عمل به منظور جلوگیری از ایجاد بافت اسکار نیاز نیست.
  •  برای جلوگیری از بی‌نظمی و نامتقارنی بعد از عمل باید جراحی با دقت بسیار بالایی انجام شود
  • در عمل بینی استخوانی از پرکننده نوک بینی استفاده نمی‌شود، زیرا ممکن است لبه‌های آن از زیر پوست نازک نوک بینی دیده شود
  • به دلیل پوست نازک بینی استخوانی، استفاده از روش مناسب و دقت کامل در حین عمل توسط  جراح منجر به نتایج بسیار رضایت بخشی می‌شود.

گفت و گو با جراح زیبایی

توصیه‌های بعد از عمل بینی استخوانی

پس از انجام جراحی بینی استخوانی باید برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب مراقبت‌های بعد از عمل بینی را درست انجام دهیم!

  •  تا جای ممکن سر خود را پایین نگه ندارید، برای خوابیدن بعد از عمل جراحی بینی از چند بالش برای زیر سرتان استفاده کنید تا سرتان بالاتر از سطح بدنتان قرار گیرد.
  • به مدت ۴۸ ساعت بعد از جراحی جهت کاهش درد، تورم و کبودی از کمپرس سرد استفاده شود.
  • به منظور جلوگیری از احتمال خونریزی از خم شدن، بلندکردن وسایل سنگین و انجام فعالیت‌های سنگین اجتناب کنید.
  • بعد ازجراحی از بینیتان در مقابل هر گونه ضربه و آسیبی محافظت کنید.
  • دو ماه پس از جراحی بینی تان به علت حساس بودن پوست، به مدت ۲ ماه از قرار گیری در مقابل حرارت، نور آفتاب و سرمای مستقیم اجتناب کنید.
  • به مدت یک هفته پس از عمل از نفس کشیدن با بینی خودداری کنید.
  • پس از جراحی باید مراقب پانسمان بینی خود بوده و در صورت شل شدن آن سریعا به پزشک خود مراجعه کنید.
  • از دستکاری بینی پرهیز کنید زیرا ممکن است باعث ایجاد عفونت، خونریزی و یا تغییر شکل بینی شود.
  • در صورت ایجاد زخم درون بینی و یا اطراف سوراخ‌های بینی ، آن را با استفاده از هیدروژن پراکسید و یا آب اکسیژنه شستشو دهید.
  • در صورتی که برای جراحی بینیتان از نخ بخیه‌ای جذبی استفاده شده ، آن را روزی ۴ بار با هیدروژن پراکسید شستشو دهید. همچنین می‌توانید از آکوافور و یا وازلین برای نرم کردن و مرطوب کردن بخیه‌ها استفاده کنید.
  • اگر بعد از عمل جراحی هر سوالی داشتید که پزشک منخصص پوست و مو مورد نظر شما در دسترس نبود برای مراجعه حضوری می‌توانید از طریق پذیرش۲۴، با صد ها دکتر آنلاین پوست مشاوره آنلاین بگیرید و سوال خود را از ایشان بپرسید.

برگشت پذیری جراحی بینی استخوانی

برگشت پذیری و بازگشت برآمدگی و قوز بینی پس از جراحی بینی استخوانی بسیار نادر و غیر ممکن است . به جز در مواردی که بر اثر یک ضربه شدید، بینی دچار شکستگی در ساختمان غضروفی – اسکلتی شده باشد. در صورتی که بینی شما بعد از عمل دچار ضربه یا اسیبی شد بلافاصله به جراح بینی مراجعه کنید تا از مشکلات جانبی ان در امان بمانید.

عمل جراحی زیبایی دماغ

کوچک کردن بینی استخوانی بدون عمل

افراد برای عمل جراحی زیبایی دلایل شخصی متفاوتی دارند که یکی از آن‌ها شامل کوچک کردن بینی می‌باشد که با توجه به میزان تبحر و توانایی جراح عمل زیبایی به دو صورت باز و بسته انجام می‌گیرد که برخی از افراد به علت ترس از تیغ جراحی با توجه به جملات منفی که از عوارض عمل بینی شنیده‌اند به دنبال راه‌هایی به جز جراحی برای کوچک شدن بینی هستند.در چنین مواقعی با راه‌هایی چون کوچک کردن بینی با لیزر، ورزش، طب سنتی و مواردی از این قبیل برخورد می‌کنند .جراحی بینی با لیزر صرفا یک جمله تبلیغاتی است و از نظر علمی چنین چیزی امکان پذیر نمی‌باشد .روش‌های دیگر نیز نتیجه ای ماندگار ندارند. بهترین و منطقی‌ترین روش برای تغییر فرم بینی انجام عمل جراحی یا رینوپلاستی می‌باشد.

هرچند جراحی زیبایی با هدف بهبود زیبایی و فرم ظاهری بینی انجام می‌شود، اما سیستم عملکرد بینی اولویت اصلی در عمل می‌باشد. زیرا در صورتی که عملکرد بینی آسیب ببیند ممکن است منجربه صدمات غیرقابل جبران شود. لذا توصیه می‌کینیم در اکثر افراد بر این باورند که چنانچه ساختار بینی استخوانی باشد، ایرادی پس از جراحی به وجود نیامده و نتیجه جراحی بینی بسیار چشمگیر و شگفت انگیز خواهد بود . در حالی که تنها مدل و ساختار بینی تعیین کننده موفقیت در جراحی نخواهد بود بلکه وجود جراحی متبحر و ماهر یکی از عوامل اصلی است که منجر به کسب نتیجه‌ای رضایت بخش می شود.

شما عزیزان می‌توانید، در صورت داشتن هرگونه سوالی درباره عمل جراحی زیبایی بینی، در قسمت نظرات برای ما بنویسید. پزشکان پوست ومو و زیبایی پذیرش ۲۴، به سوالات شما در سریعترین زمان ممکن پاسخ خواهند داد.
  • لطفا اگر این مقاله برای شما کاربردی بود، برای دوستان خود ارسال کنید. تا با کمک یکدیگر جامعه ای سالم تر داشته باشیم.

دریافت مشاوره آنلاین پوست و مو

 

۳.۹/۵ (۱۲ نظر)

منبع
Cosmetic Surgery for the Nose

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا