مراقبت های بعد از عمل بینی را درست انجام دهیم!

مراقبت های بعد از عمل بینی و هرآنچه که باید از آن بدانید.

مراقبت های بعد از عمل بینی


از فرم ،اندازه یا زاویه بینی خود ناراضی هستید؟
آیا از مشکلات تنفسی خود رنج می برید؟ عمل جراحی بینی می تواند به شما کمک کند تا راحت تر نفس بکشید و یا اینکه از چهره جدید خود لذت ببرید. انتخاب جراحی ماهر در نتیجه نهایی عمل بسیار تأثیرگذار بوده، اما با این حال بخش قابل توجه ای از روند بهبودی پس از جراحی بر عهده خود فرد است. به منظور کسب نتیجه ای ایده آل و یا عدم بروز مشکلات ،رعایت توصیه ها و مراقبت های بعد از عمل بینی که توسط جراح تجویز می گردد، بسیار حائز اهمیت می باشد.

به همین منظور با ما در پذیرش۲۴ همراه باشید، تا با شناخت مراقبت های بعد از عمل بینی عملی ایده آل و مطمئن را تجربه کرده و دوران نقاهت کوتاه تری را بعد از عمل پشت سر بگذارید.

جراح برای عمل زیبایی بینی به کمتر از دو ساعت زمان نیاز دارد، اما این در حالی است که فرد پس از عمل دوران نقاهت طولانی تری را باید پشت سر بگذارد تا از عوارض بعد از آن رهایی پیدا کند. دوران نقاهت این عمل و بهبود هرفرد با فردی دیگر متفاوت است. طول دوره بهبود پس از عمل بینی معمولا سه الی چهار روز میباشد، و طول دوره پانسمان نیز با توجه به روند عمل و تشخیص پزشک جراح متفاوت است، که غالبا بین ۶ الی ۱۰روز است. کسب نتیجه رضایت بخش از عمل نیازمند مراقبت های بعد از عمل بینی است.

ویزیت متخصص گوش، حلق و بینی

کبودی بعد از جراحی رینوپلاستی

تغییر رنگی که دراطراف بینی و زیر چشم ها شکل می گیرد، عارضه ای مشترک میان تمام افرادی است، که تجربه عمل زیبایی بینی را دارند. این کبودی ها در اثر نشت خون از طریق مویرگ ها به بافت زیر پوست بروز می کند. پس از انجام جراحی کبودی ها با شکل ورنگ های مختلفی ایجاد می شوند. تغییررنگ های ایجاد شده در پوست از زرد کمرنگ تا بنفش پررنگ متغیر می باشند. بهبود این عارضه در پوست اصلا جای نگرانی ندارد زیرا پس از یک هفته به صورت کامل کاهش می یابد.

تورم پس از عمل بینی 

هرگونه جراحی در هر ناحیه ای از بدن، حتی ساده ترین عمل، بر اثر ضربه وارده به بافت ها آن ناحیه و اطراف آن را تحت تأثیر قرار داده و سبب بروز تورم می شود. میزان ورم نوک بینی در افراد مختلف متفاوت می باشد. همچنین چنانچه عمل جراحی بینی به منظور بهبود تنفس انجام شده باشد، میزان تورم ایجاد شده نیز بیشتر خواهد بود. پس از تورم ایجاد شده در دوره اولیه بهبودی بخش اعظمی از تورم ایجاد شده نیز ناشی از تجمع مایع بوده که به صورت مستمر بین ۲ تا ۱۴ هفته التیام می یابد، پس از آن بینی فرم بهتری پیدا خواهد کرد.

از مراقبت های بعد از عمل بینی به منظور کاهش تورم و تغییر رنگ پوست میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از کمپرس سرد در ۴۸ ساعت اول بر روی بینی و نواحی میانی به منظور کاهش تورم وکبودی ضرورت بسیاری دار و یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از عمل بینی است.
  • تا حد ممکن سر خود را بالا نگه دارید.
  • از حمل وسیله های سنگین خودداری کرده وفعالیت های بدنی خود را مانند ورزش کردن وشنا محدود کنید.
  • به منظور جلوگیری ازخطر ایجاد هایپرپیگمنتاسیون تا ۴ هفته بعد از عمل، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب کرده و در صورت لزوم از کرم های ضد آفتاب با SPF 30  استفاده نمایید.
  • بعد از جراحی بینی استخوانی از بالا کشیدن بینی و تنفس هوا با زور ( کاری که بعضی از افراد هنگامی که حس گرفتگی بینی دارند انجام می دهند) خودداری کنید.
  • از بینی تان در مقابل هر گونه آسیبی محافظت کنید.
  • حداقل به مدت دو هفته پس از عمل از فین کردن اجتناب کنید.
  • مقاربت جنسی تا ۱۰ روزبعد ازعمل ممنوع می باشد.
  • از خاراندن بینی خود با دست جلوگیری کنید.
  • تا هنگام برداشتن گچ بینی از حمام رفتن به ویژه حمام با آّب داغ خودداری کرده، که مبادا گچ شما درروزهای اول مرطوب گردد.
  • از استعمال دخانیات امتناع کنید.
  • هفته اول پس از عمل در رژیم غذایی از مواد غذایی نرم استفاده شود.
  • مصرف سدیم را کاهش دهید.
  • تا ۴۸ ساعت پس از عمل هیچ نوع نوشیدنی الکلی مصرف نکنید.
  • آب فراوان بنوشید.

خونریزی پس ازعمل بینی 

خونریزی پس از عمل بینی بسیار به ندرت و به دلایل مختلفی اتفاق می افتد، ممکن است بیمار حین عمل و یا بعد از آن دچار خونریزی شدید شود که حتی برای بند آوردن آن به کمک اورژانس و یا گاها به تزریق خون نیاز پیدا کند.
یکی از دلایل بروز خونریزی بالارفتن فشار خون است. به همین دلیل از ده روز قبل از عمل باید از مصرف داروهای ضدالتهاب و آسپرین که باعث افزایش فشار خون می شوند خودداری کرد. همچنین درد ، استفراغ و تهوع ناشی از داروهای بیهوشی سبب افزایش فشار خون می شود.
شکستن استخوان بینی توسط جراح نیز می تواند سبب بروز خونریزی شود، زیرا در این مسیر عروق ریز فراوانی وجود دارند و پارگی این عروق باعث خونریزی زیر پوستی می شود که اگر شدید باشد از اطراف بینی فراتر رفته و به زیر چشم و گونه‌ ها نفوذ میکند.

از مراقبت های بعد از عمل بینی در صورت ایجاد خون ریزی می توان به نحوه استراحت اشاره کرد. هنگام استراحت زمانی که این عارضه بروز میکند فرد باید طوری دراز بکشید که سرتان بالا تر از سطح بدنتان قرار گرفته و با استفاده از کمپرس یخ بروی بینی و گردن و صورت خونریزی را کاهش دهید. تا زمانی که خونریزی شدید نیست و قابل کنترل است جای نگرانی وجود ندارد اما در صورتی که خونریزی ادامه داشته باشد حتما به جراح خود برای معاینه مراجعه کنید.

درد بعد ازعمل بینی 

بعد از عمل جراحی بینی معمولا مقدار کمی درد وجود خواهد داشت که طبیعی است. با این حال فرد ممکن است از ورم ایجاد شده و گرفتگی بینی ( به خصوص در هنگام استراحت و شب هنگام که به پشت خوابیده) بیشتر رنج ببرد که گاها پزشک برای بیمار به منظور کاهش درد مسکن تجویز می نماید اما غالبا برخی از پزشکان لزومی به مصرف مسکن نمیبینند. توجه به این نکته بسیار مهم است که بیمار باید آگاه باشد که برای کنترل درد خود نباید از آسپیرین یا داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن، ادویل و نوپرین مصرف کند چرا که این داروها با رقیق کردن خون، می توانند باعث افزایش خون ریزی شوند.

تب بعد از عمل بینی

پس از عمل رینوپلاستی افزایش درجه حرارت بدن تا ۵/۳۷ درجه طبیعی است که این افزایش دما به علت از دست دادن آب طبیعی بدن رخ می دهد. اما اگر تب بالای ۳۷.۵ درجه ادامه داشت، باید به پزشک مربوطه مراجعه کنید.

یکی از مراقبت های بعد از عمل بینی ، طریقه صحیح شست و شوی بینی است. بعد از عمل و بازگشت از بیمارستان در صورت نیاز می توانید قسمت بیرونی بینی را به آرامی با پنبه و یا گوش پاک کن آغشته به هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه) تمیز نمایید.

بعد از برداشتن پانسمان باید بینی هر روز دو مرتبه تمیز شود تا چربی ترشح شده توسط غدد پوستی پاک شود. در صورت تمیز نکردن چربی پوست بینی باعث می شود که بینی مدت زمان بیشتری متورم باشد. ولی باید توجه داشته باشید که تمیز کردن بینی باید به آرامی انجام شود و حین تمیز کردن بینی نباید به آن فشار بیاورید و موجب تغییر حالت آن شوید.

گاهی به دلیل وجود خون و مخاط بینی مسدود شده، به طوری که ممکن است فرد بیمار مجبور به نفس کشیدن از طریق دهان شود. در این حالت استفاده از اسپری سالین و سرم شور برای حفظ رطوبت پیشنهاد می شود.

در واقع اسپری سالین یک محفظه پلاستیکی است که جریان کم فشار آب را از طریق یک سوراخ بینی به داخل آن می‌فرستد و از سوراخ دیگر بینی خارج خواهد شد. دکتر جراح بینی اسپری سالین را یک هفته پس از عمل تجویز میکند و استفاده از آن را تا زمان بهبودی توصیه می کند.

می‌توان یک هفته پس از جراحی، بینی خود را از طریق محلول آب نمک به منظور حفظ نظافت آبکشی کنید.

نحوه صحیح چسب زدن بینی

 

چسب زدن بینی بعد از عمل

یکی از مهمترین مراقبت های بعد از عمل بینی که در نتیجه عمل بسیار تأثیرگذار می باشد، استفاده از چسب بینی است. پس از عمل از چسب به منظور کاهش تورم و شکل دهی بینی استفاده می شود. ۲ هفته اول بعد از عمل، استفاده از چسب به شکل دهی بینی و کاهش تورم آن کمک می کند و پس ازآن فقط باعث کاهش تورم بینی می شود.

مدت زمان چسب زدن به نوع پوست بیمار بستگی دارد که از حدود ۲ هفته تا ۲ ماه متغییر است. افرادی که پوستی نازک و شفاف دارند دو هفته و افرادی که پوستی ضخیم دارند بهتر است حداقل ۲ ماه از چسب استفاده کنند. استفاده از چسب در افراد با پوست ضخیم حتی به مدت زمان ۶ ماه نیز امکان پذیر می باشد و هیچون گونه عارضه ای ندارد.

زمان تعویض چسب

معمولا چسب روی بینی هر چند روز الی یک هفته یک بار تعویض می گردد. برای تعویض چسب ابتدا باید پوست ناحیه بینی با آب ولرم و صابون شسته شده تا چربی اضافی روی پوست گرفته شده و پس از خشک شدن پوست از چسب استفاده کنید.

 برداشتن چسب

هنگام برداشتن چسب باید از هر دو دست جهت برداشتن آن استفاده کنید، به نحوی که با یک دست پوست بینی را نگه داشته و با دست دیگر چسب را از روی بینی به آرامی بردارید. در صورتی که پوست بینی به هنگام برداشتن چسب کشیده شود به مرور زمان سبب ایجاد بافت اضافه در زیر پوست می شود.

روند بهبودی کامل پس از عمل بینی

پس از برداشتن پانسمان، بینی شما در نگاه اول بزرگ تر به نظر می رسد و حتی ممکن است نک آن کمی به سمت بالا منحرف شده باشد. در افرادی که پوست ضخیم و چربی دارند زمان بیشتری طول می کشد تا تورم بینی کاهش یابد.

لب بالایی نیز ممکن است برای مدتی سفت شود و نوک بینی نیزگاهی بی حس شود که این حالت ناشی از تورم بینی و لب بالایی است. اما در نهایت با رعایت مراقبت های بعد از عمل بینی همه این حالت ها برطرف می شود و جایی برای نگرانی وجود ندارد. به طور کلی بیش از یک سال طول می کشد تا فرم نهایی بینی مشخص شود وپس از آن می توانید از نتیجه ی نهایی عمل جراحی بینی خود لذت ببرید.

پذیرش۲۴ با ایجاد درگاهی امن برای دریافت نوبت و مشاوره آنلاین گوش و حلق و بینی در زمینه زیبایی در اقصی نقاط کشور، این امکان را برای شما عزیزان فراهم آورده تا به آسانی بتوانید از درگاهی امن و آسان در سراسر ایران از بهترین دکتر آنلاین گوش و حلق و بینی نوبت دریافت کنید.

شما عزیزان می‌توانید، در صورت داشتن هرگونه سوالی در زمینه جراحی زیبایی بینی و مراقبت های آن، در قسمت نظرات برای ما بنویسید. پزشکان متخصص جراحی های زیبایی پذیرش ۲۴، به آنها در سریعترین زمان ممکن پاسخ خواهند داد.

  • لطفا اگر این مقاله برای شما کاربردی بود، برای دوستان خود ارسال کنید. تا با کمک یکدیگر جامعه ای سالم تر داشته باشیم.

دریافت مشاوره برای مراقبت های بعد از عمل بینی از پزشک آنلاین گوش و حلق و بینی

۴.۳/۵ (۱۵ نظر)

منبع
Nose reshapingNose reshaping (rhinoplasty)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
55 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
مریم
1 ماه قبل

سلام اقای دکتر من ۱۱روزه عمل کردم بینیم درد میکنه و حس میکنم داخل بینیم ورم کرده امکانش هست خوب شه یا خدانکنه گوشت گرفته یا ورم هستن خیلی نگرانم

Faezeht
Faezeht
1 ماه قبل

سلام روزتون بخیر.من ۳ هفته چند روزه که عمل کردم سیگار مشروب رو از قبل قطع کردم.دیشب یکم شراب خوردم با چند نخ سیگار.ولی تا دوماه بعد عملم دیگه نمیخوام سیگار بکشم.مشکلی پیش نمیاد بابت دیشب برام؟

مریم سامانی
مریم سامانی
4 ماه قبل

با سلام من ۱۴ روزه جراحی زیبایی بینی و انجام دادم تو ۱۰ روز اول اصلا سر درد نداشتم ولی چند شبه سر دردهای سختی دارم بعد هر بار چسب زدن

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط مریم سامانی
بیتا شاهینی
بیتا شاهینی
پاسخ به  مریم سامانی
2 ماه قبل

سلام گلم من دکتر زیبایی بیتا شاهینی هستم عزیزم به خاطر چسبه چون یخرده به بینی فشار میاوره اگر بعد چسب را کندی خوب میشه نگران
نباش

محمد
محمد
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید ، ببخشید من دماغم داخل تصادف شکست و چند روز قبل از عمل جا انداختن دماغم خونریزی شدید داشتم ، الان دو روز هست که عمل کردم و دماغمو جا انداختن ، میخواستم بدونم رابطه جنسی ( ارضا شدن ) بد هست ؟

میثم
میثم
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

نه دادا بزن حالشو ببر

زهرا
زهرا
4 ماه قبل

سلام من امروز بینی ام رو عمل کردم ولی گلوم همش سرفه و خارش داره و همش سرفه می زنم ،چکار کنم؟

بیتا شاهینی
بیتا شاهینی
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

سلام عزیز من دکتر مهرداد صباری هستم چون تازه عمل کردی تا یک هفته همین طوری هست . یا میتونی از قرس زد هساسیت هم استفاده کنی

ستاره
ستاره
پاسخ به  بیتا شاهینی
25 روز قبل

کاملا از غلطای املاییت‌ مشخصه که دکتری

صبا
صبا
پاسخ به  بیتا شاهینی
11 روز قبل

دکتر قرص ضد حساسیت. محض رضای خدا!!! شما دکتری!

Yasman
Yasman
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر
یبوست مزمن دارم از زمانی که عمل بینی کردم دارم زور میزنم به نظرتون باعث تغییر فرم بینیم نمیشه؟

سحر
سحر
1 سال قبل

من دوساله بینیمو عمل کردم و کج شده بینیم رفتم پیش دکترم امپول کورتون زدن ولی یه مدت درست شد دوبارع کج شد من باید چیکار کنم ؟ایا با دوبارع چسب زدن حالتش درست میشه ؟

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط سحر
هستی
هستی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید. ببخشید من ۳ روزه که بینیمو عمل کردم امروز تامپون های بینیمو کشیدم بیرون اما بینیم هنوزم بسته هست و نمیتونم باهاش نفس بکشم و یکم داخل سوراخ سمت راست بینیم سوزش دارم و گوش سمت راستم یکم درد میکنه میخواستم ببینم که طبیعیه؟

بیتا شاهینی
بیتا شاهینی
پاسخ به  هستی
2 ماه قبل

سلام عزیزم اگر تامپو کشیدی تا چند روز همین طوری ناراحت نباش من هم همین طوری بودم ولی زود خوب شدم

سوزان
سوزان
2 سال قبل

سلام من چهارده سالمه یکم قوز بینی دارم با بالا رفتن سن از بین میره

تارا
تارا
2 سال قبل

سلام خسته نباشید داشتن بخیه زیر نوک بینی برای اصلاح کدام قسمت از بینی هست؟ آیا برای برش زدن استخوان بینی هم استفاده می‌شود؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  تارا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص گوش، حلق و بینی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص گوش، حلق و بینی

سمیه
سمیه
2 سال قبل

بعد عمل از داخل بینی پنبه از حلق اویزان شده چیکار کنیم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  سمیه
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص گوش، حلق و بینی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص گوش، حلق و بینی

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام وقت بخیر من ناخن کارم میخوام بینیمو عمل کنم چن ماه بعد عمل نمیتونم مشتری قبول کنم چون سه ساعت موقع کار بدون وقفه سرم باید پایین باشه

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام یکی دوماه

سمیه
سمیه
2 سال قبل

سلام وقت بخیر ،تا چند وقت بعد عمل نیاز هست سر رو بالا نگه داریم و اصلا پایین و نگاه نکنیم؟و اینکه اگر چند لحظه سر پایین باشه ممکنه افتادگی بیتی پیش بیاد

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  سمیه
2 سال قبل

سلام باید با جراحتون در ارتباط باشید کلا بهتره در ماه اول سرتون رو زیاد پایین نگیرید .

سمی
سمی
2 سال قبل

سلام من یک هفته است عمل کردم بینیم درد داره
وآیا خنده ضرر دارد؟؟

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  سمی
2 سال قبل

سلام
با جراحتون مشورت کنید

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام
من یک ماه میشه که بینی مو‌ عمل کردم نمیدونم چرا قرمز شده تقریبا همونجایی که سلیکان گذاشته هست و یه دو سه تا دونه های قرمز قرمز هست؟
تشکر

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام
حتما توسط پزشک جراحتان، معاینه شوید تا اگر از عوارض عمل هست مشخص و پیگیری شود.

امیر حسین محمدی مفرد
امیر حسین محمدی مفرد
2 سال قبل

عالی بود مطلبتون

یاسر
یاسر
2 سال قبل

سلام من عمل انحراف بینی انجام دادم الان ۲۸ ساعت از عمل میگزره یه مقدار ترشع خون آبه دارم با تب نزدیک ۳۸ درجه

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  یاسر
2 سال قبل

سلام
باید با جراحتون در ارتباط باشید و معمولا با رفتن دمای بدن بعد از جراحی به خاطر نخوردن آب و مایعات هست
ولی باید با جراحتان در ارتباط باشید .

عسل بهمن زاده
عسل بهمن زاده
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر. من ۲۳ روزه عمل کردم. سوراخهای بینی نامتقارن هستن. از روبرو سوراخ بینی چپ هم بزرگتره هم پایین‌تر، درست میشه؟ کلا زیر بینی به سمت چپ کمی منحرف، البته خیلی کم، درست میشه واقعا؟ خیلی نگرانم

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  عسل بهمن زاده
2 سال قبل

سلام
بله ممکنه

پالیز
پالیز
پاسخ به  عسل بهمن زاده
17 روز قبل

عزیزم سوراخهای بینی هم اندازه شد ؟

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام خسته نباشی .دماغم استخوانی خیلی دوس دارم عمل کنم از نفس کشیدن بعد عمل با دهان باز میترسم.مش ها چند روز بعد عمل میکشن

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام
چون شما بینیتون استخوانی هست نتیجه خوبی می گیرید و اینکه بعضی جراحا مش داخل بینی نمی گذارند ولی اگر هم گذاشته شود برای ۲۴ ساعت گذاشته می شود و اینکه بستگی دارد در جراحی از مش استفاده می شود یا خیر

طاها
طاها
پاسخ به  دکترگیلدا گیوه چی
2 سال قبل

سلام وقت بخیر ۱۴ روز عمل بینی انجام دادم یکی از سوراخ بینیم بزرگتر از اون یکی حتی سوارخ بینیم شبیه هم نیست ممکنه همین جوری بمونه . ممنون میشم جواب بدین

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  طاها
2 سال قبل

سلام
بله ممکنه

نوشین
نوشین
پاسخ به  مریم
5 روز قبل

فقط اذیت شدن نفس کشیدن داری
ک یک‌روز بیشتر تامپون تو بیینی نمیمونه
من خودم در اوردم تامپون رو

مسیحا
مسیحا
2 سال قبل

سلام وقت بخیر من۴عمل بینی انجام دادم و۱۲اتل رو برداشتم اما تو بینی م میسوزه و کمی بو میده آیا این طبیعیه.دکترم هیچ سرم و اسپری برای مصرف ندادن

دکتر یدالله مهدیانی
پاسخ به  مسیحا
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
سوزش داخل بینی تا حدی طبیعی به خاطر نوع جراحی گاها نخ های بخیه ای که به خصوص بخیه های کرومیک که در داخل بینی و برای دوختن تیغه بینی مصرف میشود میتواند باعث بوی بد داخل بینی شود و بهترین مسئله‌ای که درمان کننده این حالت است استفاده از سرم های شستشوی نرمال سالین روزی چند بار داخل بینی رو با سرم بشورید فقط نباید فین بکنید چون مدت زیادی از عملتان نگذشته فقط با سرنگ ۵ یا ۱۰ سی سی روزی سه یا چهار بار چند قطره از سرم شستشو در هر طرف بینی بچکانید به مرور زمان این مشکلات برطرف می‌شود.

زمانه نادرزاده
زمانه نادرزاده
2 سال قبل

سلام ۲۴فروردین بینی و جراحی کردم الان چند روز یه خیلی درد میکنه چکار باید بکنم ممنون میشم راهنمایی کنید لطفا

دکتر یدالله مهدیانی
پاسخ به  زمانه نادرزاده
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
اگر سلبقه ی ضربه و تروما به بینی داشته اید که حتما باید مجددا معاینه بشین در غیر اینصورت باید از نظر سینوزیت بررسی های لازم انجام شود و داخل بینی دیده شود.

سهیلا عرفانی
سهیلا عرفانی
پاسخ به  زمانه نادرزاده
2 سال قبل

سلام من سه هفته هس ک بینیم جراحی کردم .قسمت چپ بینیم خونمردگی شدید داره و متورم شده خاستم بدونم این خونمردگی تاچ زمانی ادامه داره و خوب میشه

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  سهیلا عرفانی
2 سال قبل

با سلام…خونمردگی تا دو ماه پس از عمل بتدریج جذب میگردد..البته حتما یک مشورت با پزشک جراحتان انجام دهید

حمیدرضا
حمیدرضا
3 سال قبل

سلام ممنون بسیار مفید بود

مریم
مریم
3 سال قبل

سلام. بسیار عالی بود

پذیرش 24
پذیرش 24
پاسخ به  مریم
3 سال قبل

مریم عزیز ممنون از اینکه نظرتو با ما درمیان گذاشتی کسب رضایت شما باعث خرسندی ماست. با ارزوی شادکامی برای شما

Sanaz
Sanaz
4 سال قبل

یه هفته پیش عمل بینی داشتم . دیروز تامپونای بینیمو کشیدن . امشب خونریزی شدید بینی داشتم کارم به اورژانس کشیده شد . علتش چی میتونه باشه ؟؟؟

پذیرش 24
پذیرش 24
پاسخ به  Sanaz
3 سال قبل

دوست عزیز برای دریافت پاسخ سوالتان شما میتوانید از طریق لینک https://www.paziresh24.com/qa/
اقدام بفرمایید و سوال خود را مطرح کرده پزشک متخصص به شما پاسخ میدهند

Sahabanoo
Sahabanoo
پاسخ به  Sanaz
1 سال قبل

سلام بدش دکتر چیکار کرد

الهه
الهه
4 سال قبل

سلام و عرض ادب خدمت شما من بینیمو ۸ روزه ک عمل کردم احساس میکنم نوک بینیم بزرگه مخصوصا اون قسمت پایینیش که به لب ختم میشه. آیا این ورم زیر نوک بینی هس؟ یا مدلشه؟

vdabir
vdabir
پاسخ به  الهه
4 سال قبل

سلام و عرض ادب همراه گرامی لطفا برای برطرف شدن مشکل با پزشک خود در ارتباط باشین برای شما آرزوی سلامتی داریم

masomh
masomh
4 سال قبل

سلام من الان یک ماه نیم ازعمل بینی ام میگذره ی گودی وسط بینی هس آیا با کاهش ورم نوک بینی ی دست میشه یانه اصلا تا دوماه نوک بینی من ورمش می‌خوابه یاخیر

vdabir
vdabir
پاسخ به  masomh
4 سال قبل

سلام و عرض ادب همراه گرامی لطفا برای آگاهی و برطرف شدن مشکل خود با پزشک مربوطه در ارتباط باشید…. با آرزوی سلامتی روز افزون

دکمه بازگشت به بالا