آیا بهبودیافتگان کرونا دوباره به این بیماری مبتلا می‌شوند؟

مسعود ضیایی  نماینده علمی ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی گفت: پاسخ ایمنی بدن به ویروس و باکتری‌ها متفاوت است، به این صورت که افراد در بیماری‌ها ایمنی کامل، نسبی و عدم ایمنی پیدا می‌کنند. به طور مثال می توان گفت: اگر فردی به هپاتیت a یا سرخک مبتلا باشد، بعد از بهبودی، ایمنی کامل نسبت به این بیماری‌ها خواهد داشت، اما گر فردی به کزاز مبتلا باشد و بهبود پیدا کند هیچ گونه ایمنی نسبت به این بیماری نخواهد داشت و برای کسب ایمنی حتما باید واکسن استفاده شود.

همچنین وی اظهار کرد: اطلاعات مربوط به  بیماری کرونا به دلیل نوظهور بودن کامل نیست، اما براساس خانواده این ویروس می‌توان حدس زد که ایمنی نسبی را شامل می‌شود و احتمالا ایمنی پایداری نخواهد بود؛ بنابراین افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند بعد از بهبودی احتمالا تا دو سال آینده ایمن خواهند بود مگر اینکه جهش در ویروس رخ دهد و این جهش شکل جدیدی از ویروس را ایجاد کند که بدن نسبت به آن، پادتن نداشته باشد و نتواند ویروس را مهار کند.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

۳/۵ (۱ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ابراهیم ایسوند
ابراهیم ایسوند
4 ماه قبل

خدا شاهده هیچ گونه آمپولی یا داروئی برای پیش گیری کرونا استفاده نکردم. و نخواهد بکنم
کرونا گرفتم. بعداز یک هفته خوب خوب شدم رفتم. سرکار. اما ناگفته نماند دو یا سه بار
شیره تریاک. کلاً. به اندازه سه تا نخود انداختم بالا خوردم.

دکمه بازگشت به بالا