همه چیز درباره متخصص سلامت کودک

همه چیز درباره متخصص سلامت کودک

همه کودکان از بدو تولد خود زیر نظر متخصص سلامت کودک و مراکز بهداشت هستند. یک متخصص کودک می بایست، مراقبت ‌های پزشکی را نسبت به کودک ارائه دهد. متخصص سلامت کودک باید مراقبت های جسمی، روحی، عاطفی و … را برای سلامتی کودکان و نوزادان و نوجوانان به خوبی ارائه دهد. همچنین آزمایش هایی که بر روی این افراد انجام می‌ شود باید با آزمایش های بزرگسالان متفاوت باشد و مورد تایید متخصص سلامت کودک باشد. این آزمایش ها اطلاعات کامل را برای تشخیص بیماری در اختیار متخصص قرار می دهند و باعث می شوند متخصص بتواند راحت تر مشکل را رفع کند و یا پیشگیری نماید. باید گفته شود یکی از کار های بسیار مهم متخصص سلامت کودک ارائه رژیم غذایی مناسب برای مراجعه کنندگان است به طوری که سیستم ایمنی بدن کودک تقویت شود. حوزه تخصص در سلامت کودک بسیار گسترده می باشد که در زمینه ی انکولوژی نیز فعالیت می کنند. همچنین وی دارای مهارت ها و وظایف بسیار زیادی است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

محیط کار متخصص سلامت کودک

محیط کاری متخصص سلامت کودک یا در بیمارستان یا مطب های خصوصی یا مراکز بهداشت و یا کلینیک ها است. اما گاهی اوقات متخصصان کودک در مدارس، ارتش و … نیز فعالیت می کنند. فضای ظاهری محیط کار متخصصان کودک باید بسیار زیبا و لذت بخش باشد به طوری که متناسب با کودکان ساخته شده و در دکور آن ها کتاب، اسباب بازی، موارد سرگرمی و … قرار گرفته باشد. وجود چنین دکوری که باعث می شود گذشت زمان درمان برای کودک راحت تر باشد و همچنین در مواقع انجام فعل هایی که کودک با آن ها غمگین می شود سرگرم باشد و درد را حس نکند. البته متخصص سلامت کودک باید صبر و حوصله بسیار زیادی را در مقابل مراجعه کننده به خرج دهد تا بتواند به خوبی آن را درمان کند. همچنین باید بگوییم که ممکن است برخی کودکان توسط پزشکان دیگر دچار ترس و اضطراب شده باشند و روی خوشی نسبت به متخصص سلامت کودک نشان ندهند. پس باید متخصص بتواند کودک را با فضای ظاهری و مهربانی باطنی خویش سرگرم کند. همچنین باید میان اتاقی که کودک در آن درمان می‌ شود و اتاقی که بزرگ سال در آن درمان می شود تفاوت چشم گیری وجود داشته باشد.

آیا متخصص سلامت کودک می ‌تواند فرد بزرگسال را نیز درمان کند؟

فردی که شامل لقب متخصص سلامت کودک شده است حدود ۴ سال در دانشکده پزشکی و سه سال در بخش اطفال تحصیل و کار کرده است. تخصص در سلامت کودک از همان دوران دانشجویی متخصص شروع می شود و به صورت کارآموزی تجاربی کسب می کند. تجارب برای نوزادان، کودکان، نوجوانان و … کسب می شود. درست است که گاهی اوقات سن بیماران متخصصان سلامت کودک تا ۲۱ سال هم می رسد. اما آن ها بسیار کم می توانند خارج از حیطه کاری خود کار کنند و بسیار کم می توانند بزرگ سالان را درمان کنند.

خدماتی که توسط یک متخصص سلامت کودک ارائه می شود

در زیر مواردی را که در حیطه کاری متخصص سلامت کودک است نام می بریم:

  • آنسفالوپاتی که مشکلات تنفسی را در پی دارد.
  • بیماری های قلبی و عروقی در کودکان
  • تشخیص و درمان دیابت نوع یک
  • وجود تومورهای مغزی در بدن کودکان
  • تشخیص و درمان اوتیسم
  • بیماری بر اثر مواد شیمیایی زیستی
  • عفونت های رایج در زمان کودکی مانند باکتری
  • و …

همچنین موارد دیگری وجود دارد که بیماری نیستند اما والدین باید حتماً برای آن ها به متخصص سلامت کودک مراجعه کنند. این موارد را در زیر برای شما شرح می دهیم.

  • رشد طبیعی کودک که والدین موظف اند در صورت مشاهده اختلال در رشد، به متخصص سلامت کودک مراجعه کنند.
  • مراحل واکسیناسیون که باید توسط متخصص سلامت کودک تعیین شود.
  • تغذیه کودک پس از دوران شیرخوارگی که باید حتماً به توصیه متخصص باشد و نوع پخت و نوع غذا توسط او به والدین ارائه شود.

سخن آخر

با توجه به اهمیت رشد و سلامت کودکان، باید آن ها زیر نظر متخصص سلامت کودک قرار بگیرند. انجام تمامی این موارد باعث می ‌شود رشد کودک شما طبیعی تر باشد و همچنین وزن و قد کودک تان نرمال پیش برود.  زیرا هیچ چیزی برای والدین به اندازه سلامت کودک شان مهم و ارزشمند نیست. پس حتما برای فرزند تان متخصصی در نظر بگیرید و به صورت منظم به مطب وی مراجعه کنید. همچنین در انتخاب متخصص سلامت کودک خود دقت کافی را به عمل آورید.

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا