داروی فنوفیبرات (Fenofibrate)، عوارض، کاربرد و بهترین زمان مصرف قرص فنوفیبرات

تمامی اطلاعاتی که لازم است درباره فنوفیبرات بدانید شامل: تفاوت جم فیبروزیل و فنوفیبرات چیست؟ بهترین زمان مصرف قرص فنوفیبرات 200 کی است؟

نام تجاری فنوفیبرات

Lipantil , Supralip

کاربرد فنوفیبرات

چربی خون (در بزرگ‌سالان)

اطلاعات داروها : لیپید واژه‌ای دیگر برای چربی است. کلسترول و تری گلیسیرید انواعی از لیپید هستند. هنگامی که غلظت لیپیدها در خون افزایش یابد هایپرلیپیدمی گفته می‌شود. لیپیدها به طور طبیعی هم در بدن ساخته شده و هم از غذایی که می‌خوریم جذب می‌شود. در صورتی که سطح لیپید در بدن بسیار بالا باشد مقدار مازاد آن در دیواره رگ‌ها رسوب خواهد کرد. این روند منجر به ایجاد پلاک‌های چربی در دیواره عروق خونی می‌گردد. پلاک‌های چربی تشکیل شده می‌توانند سبب کاهش جریان خون در عروق خونی شوند و در نهایت منجر به بیماری‌های قلبی، سکته و اختلالات جریان خون شوند.
شاید مقادیر بالای کلسترول علائمی نداشته باشد اما در صورت درمان نشدن مشکلات متعددی پدید خواهد آورد. با کاهش صرف چربی‌ها، فنوفیبرات سبب پیشگیری از عوارض قلبی عروقی و اختلالات خونی می‌گردد. فنوفیبرات بیشتر برای کاهش تری گلیسیرید به کار می‌رود.

موارد منع مصرف داروی فنوفیبرات

• به تاریخ انقضا داروی فنوفیبرات توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام‌شده است،از آن مصرف نکنید.
• هرگز داروی فنوفیبرات را به کس دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.
• داروی فنوفیبرات را بیش از دوز تجویزشده توسط پزشک ، مصرف نکنید.زیرا دچار کاهش قند خون می‌شوید.
• تداخل دارویی فنوفیبرات را چک کنید و حتماً به پزشکتان،اطلاع دهید که در حال مصرف چه داروی دیگری هستید.

تداخل دارویی فنوفیبرات

تداخل دارویی ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. یک لیست از تمام داروهایی (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و محصولات گیاهی) که استفاده می‌کنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید. دوز دارو مصرفی خود را بدون مشورت با دکتر خود تغییر نداده و یا مصرف دارو را ترک نکنید.
برخی از داروهایی که ممکن است با فنوفیبرات تداخل کنند ، عبارت‌اند از: “رقیق کننده خون” (مانند وارفارین).
فنوفیبرات بسیار شبیه به فنوفیبریک اسید است. داروهای حاوی فنوفیبریک اسید را همراه با داری فنوفیبرات استفاده نکنید.
نکاتی که قبل از مصرف فنوفیبرات باید در نظر گرفته شود
بعضی داروها را نمی توان در بعضی از شرایط تجویز نمود و بعضی داروها نیز در صورتی که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد. بنابراین بهتر است که قبل از مصرف داروی فنوفیبرات ، پزشکتان از موارد زیر مطلع باشد.
• در صورت حاملگی و یا در صورتی که به نوزاد خود شیر می‌دهید.
• در صورتی که هر گونه مشکل کبدی و یا کلیوی دارید.
• در صورتی که مشکلات مثانه و یا پانکراسی دارید.
• در صورتی که تیروئید کم کاری دارید.
• اگر از سایر داروها استفاده می‌کنید. این داروها شامل تمام داروهای در دسترس است، چه برایتان تجویز شده است و چه بدن تجویز پزشک آن را مصرف می‌کنید نظیر داروهای گیاهی و داروهای مکمل.
• اگر نسبت به دارویی آلرژی و حساسیت داشته‌اید. به ویژه اگر نسبت به دارویی به نام کتوپروفن حساسیت داشته‌اید.

عوارض جانبی احتمالی داروی فنوفیبرات

تمام داروها در کنار تأثیرات مثبتشان، می‌توانند مسبب عوارض ناخواسته‌ای در بدن شوند. هر چند که این عوارض در همه افراد به وجود نمی‌آید. اگر پس از دریافت دارو تغییری منفی در وضعیت سلامتی شما پدید آمد بهتر است که با پزشک خود مشورت نمایید. بسیاری از عوارض ممکن است با علائم سایر بیماری مشابهت داشته باشد.
• سوء هاضمه، شکم درد، نفخ و کسالت: غذاهای ساده مصرف کنید و از خوردن غذاهای تند و پرچرب خودداری نمایید.
• اسهال: آب فراوان بنوشید تا آب بدن تأمین شود.
سردرد: از پزشکتان بخواهید که یک مسکن مناسب تجویز نماید.
• خستگی، مشکلات تعادلی: در این شرایط از رانندگی کردن و کار با ابزار خودداری نمایید.
کهیرهای خارش دار پوستی: از یک کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست استفاده نمایید. در صورت آزار دهنده شدن با پزشک مشورت نمایید.
نکته مهم: در صورتی که دچار هر نوع درد عضلانی شدید به خصوص در رگ‌هایتان در اسرع وقت به پزشک اطلاع دهید.

نحوه نگه‌داری داروی فنوفیبرات

• دارو را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
• دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه دارید.

اسپری گوش دگزامتازون با ضد باکتری‌ها,dexamethasone with antibacterial ear spray,Otomize,التهاب و عفونت گوش خارجی (اوتیت خارجی),,اطلاعات داروها : اوتیت خارجی اصطلاحی است که برای التهاب گوش خارجی استفاده می‌شود. اگر آب، شامپو یا صابون در گوشتان برود، باعث خارش در گوش شما می‌شود. اگر در اثر خارش ، خراشی در گوشتان بیندازید ، به پوست کانال گوشتان آسیب می‌رسد و موجب التهاب در گوشتان می‌شود. گاهی اوقات پوست ملتهب توسط باکتری‌ها یا قارچ آلوده می‌شود و دچار عفونت نیز می‌‌شوید.

سوالات متداول درباره ی قرص فنوفیبرات

در ادامه آقای دکتر آرمین محمدی لیر پزشک داروساز به سوالات شما در ارتباط با “داروی فنوفیبرات” پاسخ داده اند. در صورتی که پاسخ سوال خود را نیافتید، می‌توانید در انتهای مقاله ثبت کنید.

بهترین زمان مصرف فنوفیبرات۲۰۰

بهترین زمان مصرف قرص فنوفیبرات، هم صبح یا شب خوردن آن با توجه به مکانیسم آن خیلی فرقی نمی کند ولی باید با معده پر مصرف شود یعنی بعد از صبحانه، ناهار یا شام باید مصرف شود .

عوارض قرص فنوفیبرات

  • اختلال در آنزیم هاب کبدی
  • مشکلات تنفسی
  • بدن درد
  • سردرد
  • یبوست
  • تهوع
  • علائم آلرژی
  • اسهال
  • زخم معده
  • راش های پوستی
  • عوارض خونی

دقت فرمایید این عوارض ممکنه در بیماران مختلف متفاوت باشه و لزوما در همه بیماران بروز نمیکند.
پس اگر پزشک متخصص برای شما دارو رو تجویز کرده است بدون هیچ نگرانی ای مصرف کنید.
در صورتی ک دردهای عضلانی، تغییر در آنزیم های کبدی یا تغییر در فاکتور های خونی مشاهده کردید به پزشک یا داروساز مراجعه کنید.

تفاوت جم فیبروزیل و کپسول فنوفیبرات ؟

درمورد تفاوت قرص فنوفیبرات و جم فیبروزیل ، این را باید گفت که جم فیبروزیل یک سری تداخلات دارد که فنوفیبرات ندارد یا کمتر دارد مثلا برای بیماری که آتروواستاتین ، روزو واستاتین، سیم واستاتین یا دارویی از این دسته واستاتین ها مصرف می کند ما نمی توانیم جم فیبروزیل بگذاریم ولی با رعایت ملاحظات زمانی و فاصله زمانی می توانیم فنوفیبرات را بگذاریم .
پس یکی از اصلی ترین تفاوت هایشان در واقع تفاوت در تداخلاتشان هست و یکی دیگر از تفاوت های آنها در پروفایل عوارض آنها است در واقع برای یک سری ها که جم فیبروزیل به خاطر عوارضش منع مصرف دارد می توانیم فنوفیبرات را جایگزین کنیم .

فنوفیبرات و قند خون

برای کاهش قند خون توسط قرص فنوفیبرات مرجع قوی که منبع علمی داشته باشد وجود ندارد ممکن است مقداری قند خون را کاهش بدهد اما هیچ مرجع علمی وجود ندارد که ما برای کاهش قند خون بخواهیم فنوفیبرات را  استفاده کنیم.

فنوفیبرات کبد چرب

برای کبدچرب هم لزوما همیشه نیازی به دارو ندارد ولی مواقعی که به دارو درمانی احتیاج داشته باشد با توجه به فاکتور های کبدی و آزمایشاتی که در فاکتورهای چربی داده می شود ، می شود ازقرص فنوفیبرات استفاده کرد.

فنوفیبرات و لاغری

داروهایی که برای چربی استفاده می شود با مکانیسم های غیر مستقیم تقربا همه ی آن‌ها روی لاغری تاثیرگذار هستند ولی اینکه بخواهیم برای لاغری استفاده کنیم به این شکل نیست یعنی حتی باعث لاغری هم شود این مصرف علمی نیست.

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز است. و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای مصرف کردن دارو و دانستن عوارض جانبی آن با توجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

ارتباط مستقیم با پزشک انلاین دکتر داروساز

دکتر ارمین محمدی لیر

دکتر ارمین محمدی لیر با سابقه سابقه فعالیت در مرکز اطلاع رسانی دارویی DPIC، فعالیت در داروخانه‌های روزانه و شبانه روزی، فعالیت در داروخانه ساخت داروهای ترکیبی رازی، انجام مشاوره درمورد تجویز منطقی داروها و فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.
مشاوره و ویزیت آنلاین داروسازی ایشان در این موارد است:
دوزبندی داروهای اطفال، بزرگسالان و سالمندان، بررسی تخصصی تداخلات دارویی، بررسی تخصصی عوارض دارویی، بررسی مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی، موارد منع مصرف داروها و…

۴/۵ (۲۹ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
136 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پوریا
پوریا
2 سال قبل

سلام.پس از یک هفته مصرف فنوفیبرات دچار درد شدید در قسمت بالا سمت راست شکم تب و لرز و درد عضلات و بیخوابی شدم.دارو رو باید قطع کنم؟؟

داود سلیمانی
داود سلیمانی

سلام من کبد چرب گرید ۱ و چربی خونم ۵۱۰ هس آیا قرص فنوفیبرات۲۰۰ برام خوبه

رویا
رویا
1 ماه قبل

لطفا به سوالم پاسخ دهید سپاسگزارم

رویا
رویا
1 ماه قبل

سلام تری گیلیسرید من ۳۲۰ است و دکتر ردولیپ ۱۰۰ شبی یک دونه تجویز کرده در صورتی که هر شب قرص اتو استادین ده هم میخورم ایا با هم تداخل دارن و ایا مصرف این قرص انزیم کبد منو بالا میبره چون تازه پایین امده قبلا بالا بود وایا با مصرف ردولیپ ۱۰۰ سنگ کیسه صفرا یا نارسایی کبد ایجاد نمی کنه ؟ممنون میشم راهنمایی کنید چون یک روزه که شروع کردم

امین
امین
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر من چربی خون ۴۱۰۰و قند خون ۲۷۳ دارم انسولین و فنو فیبرات ۲۰۰ تجویز کردن ولی هیچ تغییری ایجاد نشده لطفا راهنمایی بفرمایید

دکتر قریشی
دکتر قریشی
پاسخ به  امین
2 ماه قبل

دوست عزیز مشکل از کبدتون هست حتما آزمایش بگیرید. دکترتون رو در جریان بزارید

محسن
محسن
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر
اگر تپش قلب داشته باشیم مصرف دارو ضرر ندارد؟

راد
راد
3 ماه قبل

من شبها یه سبانتیل و اتوواستاتین ۲۰مصرف میکنم روزی یک عدد هم امگا۳ وصبح ها ناشتا لووترکسین بعد از صبحانه گلورنتا آیا اینها ممکن هست باعث خیلی رقیق شدن خونم شده باشه

راد
راد
3 ماه قبل

راد آیا داروی سبانتیل در. رقیق شدن خون تاثیر دارد

اسماعیل
اسماعیل
4 ماه قبل

سلام

اسماعیل
اسماعیل
پاسخ به  اسماعیل
4 ماه قبل

سلام و عرض ادب خدمت دکتر عزیز بنده تریگیلیسیرین خونم ۴۰۰ دکت برام فنوفیبرات تجویز کرده شبها بعد از غذا میل میکنم ولی چند روز یه سر معدم در میکنه و یوبوست کمی دارم بفرمایید چه کار کنم ممنون

پرویز اکبری
پرویز اکبری
4 ماه قبل

آیا کبد چرب نیاز به قرص دارد اگر دارد لطفا نام آن چیست فقط جهت اطلاع

ایمان
ایمان
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید دکتر بخاطر چربی بالایی ک داشتم قرص فنو فیبرات برام تجویز کرد بعد یه دکتر قلب گفتن روپیکسون ۴۰بخور الان یه سال میخورم ولی ب شدت نفخ معده درد معده و قلب و بی خوابی توده های چربی تو کل بدنم و سردرد های هر ده روز یک بار شدید هستم خواستم لطف کنید ک راهنمایی کنید

فاطمه‌جمالی
فاطمه‌جمالی
6 ماه قبل

استفاده‌کپسول‌فنوفیبرات‌۱۰۰‌در‌دوران‌بارداری

لیلاملکی
لیلاملکی
6 ماه قبل

سلام وعرض ادب بنده دیابت وکم کاری تیرویددارم ک هم منجربه افزایش چربی خونم وهم بالابودن انزیمهای کبدم شده البته درسونوهاهمه چیزعالی ونرمال بوده لذاسوال بنده این است قرص فنپید وویژل ومتفورمین ولئوتروکسین تجویزشده راچگونه مصرف کنم تاتداخل نداشته باشندباتشکر

رقیه شیرزاد
رقیه شیرزاد
پاسخ به  لیلاملکی
1 ماه قبل

سلام وعرض خسته نباشید من کم کاری تیروید دارم وکبد چرب گرید یک وچربی خون ازنوع تری گلیسرید ۴۹۳ دارم قرص تیروید مصرف می کنم و برای چربی خون به من کپسول تریرول ۱۰۰ دادن آیا تداخل داروی دارد یا نه وبرای کبدم ایجاد مشکل نمی کند؟

کریمی
کریمی
9 ماه قبل

ایاکپسول فنوفیبرات بامکمل های ویتامین تداخل دارد

کریمی
کریمی
پاسخ به  کریمی
9 ماه قبل

ایاکپسول فنوفیبرات باقرصهای ویتامین تداخل دارد

آرمان
آرمان
10 ماه قبل

سلام . دکتر من گفته قبل از ناهار بخور!!؟؟
شما نوشتید با معده پر و بعداز غذا
چیکار کنم؟؟

الی
الی
1 سال قبل

باسلام من چکاپ دادم.تری گلیسیرید ۲۲۳ و قند ۹۷ به نظرتون تری گلیسیرید بالا نیست؟قرص نیاز داره؟

قاسم
قاسم
1 سال قبل

سلام همزمان قرص فنوفیبرات۲۰۰باقرص تالادافیل ۵ وقرص داپوکستین تداخل داره

فاطمه صنیعی
فاطمه صنیعی
1 سال قبل

سلام من بچه ام ۲۲ماهگی دارم چربی خون بالا دارم نمی‌خوام بچه ام را از شیر بگیرم چربی خون بالا دارم میتوانم فینوفیبرات ۲۰۰مصرف کنم یا نه ضرر داره برای بچه ام ممنون میشم جوابم را بدهید

فاطمه صنیعی
فاطمه صنیعی
پاسخ به  فاطمه صنیعی
1 سال قبل

ممنون میشم جواب من را بدید

منصورتاجداری
منصورتاجداری
پاسخ به  فاطمه صنیعی
3 ماه قبل

تریرول۲۰۰باقرص ۵۰تیروکسین کم کاری تیرویید مشکل سازاست؟

مژگان سلیمانی
مژگان سلیمانی
پاسخ به  فاطمه صنیعی
1 سال قبل

با سلام من کم کاری تیروئید دارم وحدود ۱۰۰تا چربی خونم بالاست از قرص فنوفیبرات ۲۰۰استفاده میکنم آیا مشکلی ایجاد نمیکنه. البته پشت پاهام کمی داغ میشه هر از چند گاهی ممنون میش
م راهنمای کنید

شهناز
شهناز
پاسخ به  مژگان سلیمانی
1 سال قبل

سلام با عرض خسته نباشی کپسول سبانتیل ۲۰۰ با قرص تیروئید تداخل دارد

سعید جلیلی
سعید جلیلی
1 سال قبل

سلام.بنده فنوفیرات بالا دارم الان امده ب ۲۰۰ولی بازهم برای نعوظ ب مشکل بر مخورم ایا درمانی هست .ممنون از راهنمایی شما

میثم
میثم
1 سال قبل

سلام ،من فنوفیبرات ۲۰۰ رو ۱۰ روز مصرف کردم یهو کل بدنم رو کهیر شدید زد بطوری که حتی کف پاهامم زد که نمی‌تونستم راه برم ،الان ۵ روزه دارو رو قطع کردم و هرروز یه دکتر رفتم تا دیشب که دیگه کل ماهیچه‌های بدنم گرفت و وقتی به سختی از جام بلند شدم از هوش رفتم و بیمارستان بستری شدم
مشکل کهیر من حل شده فقط الان گرفتگی عضله دارم

رویا
رویا
1 سال قبل

ایا فنوفیبرات روی شنوایی تاًثیر می گذارد

قدرت مولائی
قدرت مولائی
1 سال قبل

سلام اقای دکتر من چربی خونم ۶۷۰هست که دکترفنو فیبرات۱۰۰تجویزکرده بود که متاسفانه دارو خانه ها ندارن ایا بجاش میتونم ۲۰۰استفاده کنم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  قدرت مولائی
1 سال قبل

بله میشه ولی یک روزدرمیان بایدخورد ازدکترپرسیدم ومنم فنوفیبرات ۲۰۰یک روزدرمیان میخورم.

سیدمحمود زواره
سیدمحمود زواره
1 سال قبل

سلام مزاحم شدم من بعلت اینکه مدت ها فقط تری گلسیرین بالا میباشد فنوفیبرات ۲۰۰ شروع نمودم وداروهای دیگری مانند مزالازین ۵۰۰ و پانگراتین جدیدا مصرف منمایم و قرص فشار خون متورال و امیلوپرس و برای لرزش دست ایندارال ۲۰ و قرص کلومیپرامین مصرف مینمایم وچون جدیدا سه نوع قرص مزالازین۵۰۰ وپانگراتین و فنوفیبرات ۲۰۰ مصرف میکنم هنگام پیاده روی که هروز انجام میدهم ضعف و بیحالی زیاد پیدا نمودم وساق پاهایم توان ندارد لطفا نظر خودتان را بیان فرمایید

سمیرا
سمیرا
1 سال قبل

با سلام و تشکر از شما: من چند سال پیش کپسول فنوفیبرات را هر شب بعد از شام میخوردم، بعد از چند ماه دکتر مرتب کم کرد تا الان هفته ای یه دونه میخورم قبلا اینجوری نبودم ولی الان شبی که فنوفیبرات را میخورم تا صبح بدنم میلرزه حالت تب و لرز ولی فقط تب ندارم دلیلش چی میتونه باشه؟

علیرضا
علیرضا
1 سال قبل

سلام دوماه از فنوفیبرات دویست استفاده کردم به شدت انزیم کبدم از ۲۹به ۱۱۳ بالا رفت

اسکندر
اسکندر
پاسخ به  علیرضا
4 ماه قبل

اسکندر

مرجان
مرجان
1 سال قبل

سلام من هر دو چربی دارم و قرص فنوفیبرات و تری‌گلیسیرید باید مصرف کنم که پزشکم گفتن هر دو با هم مسمومیت کبد ایجاد می‌شود ولی دکتر غدد گفتن مجبوری بخوری آیا روی کبدم اثر می‌کند مصرف هر دو

فیروزمند
فیروزمند
1 سال قبل

سلام قرص چربی فنو فیبرات مصرف میکنم زمان
مصرف رو می‌فرمایید

مجید
مجید
پاسخ به  فیروزمند
9 ماه قبل

سلام

فیروزمند
فیروزمند
1 سال قبل

قرص چربی فنو فیبرات برا چه زمانی خوب است

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام با مصرف این قرص بعد از ۴ روز دچار خارش رو مچ دستم شدم همراه با جوشهای بسیار ریز ، چکار کنم؟

فریده بیگی
فریده بیگی
1 سال قبل

فنوفیبرات ۲۰۰مصرف میکنم .خیلی احساس کسلی وخستگی وخواب آلودگی میکنم دلیل چیست؟ایا داروی مشابهی هستش جایگزین کنم؟

مرادی
مرادی
1 سال قبل

سلام آقای دکتربنده دو سال است که مبتلا به کبد چرب هستم ودکتر بنده برای من کپسول لیپو سولوین ۲۰۰ تجویز کرده بودند وحدود ۳ ماه از این دارو استفاده کرده ام ودر حدود۲۰ روزهست که از این دارو استفاده نمی کنم وتمامی بند انگشتان من درد می کنه واز شمااین سوال رو دارم که باید دوباره از این کپسول استفاده کنم یا خیر؟

سام
سام
1 سال قبل

آیا مصرف فنوفیبرات با داروی رزباستاتین و آلوپرینول و asa همخوانی دارد؟

فریده بیگی
فریده بیگی
1 سال قبل

آیا به جای قرص فنوفیبرات میشه داروی گیاهی استفاده کنیم؟که ضرری هم نداشته باشه؟

نفس پارسا
نفس پارسا
1 سال قبل

سلام وادب.وقت شمابخیر.
بنده کپسول فنوفیبرات خوردم ودچارکهیرشدم وبعدازدوروز التهاب قرمزی رفع شده وجاش کبود وسیاه شده.به نظرشما چیکار کنم رفع شه؟

مرتضی
مرتضی
1 سال قبل

سلام .من یکی دوسالی ورزش نکردم دچار بیماری چربی خون شدم که با فینوفیبرات ۲۰۰ واستاراتین ۲۰ اومد پایین .چندروز پیش ورزش شروع کردم که متوجه شدم عوارض قرص منو گرفته .وسط ورزش یدفعه بدنم خالی میکنه بی حال میشم .هروقت قند میگیرم پایین تر از نرمال .نا گفته نمونه هزمایش .کبد سونو.نوار قلب .ازمایش خون ادارم انجام دادم که میگن چیزیت نیست .
اما درصورتی که صبحها یه بی حالی .سردر وسط فرق سرم ضعف چشم میگیرم لطفا راهنماییم میکنید ممنون میشم

مرتضی
مرتضی
پاسخ به  مرتضی
1 سال قبل

منم همنجوری شدم

مرتضی
مرتضی
پاسخ به  مرتضی
1 سال قبل

الان چند وقت منم این حالتم .همه ازمایشاتم تست کامل قلب .سی اسکن با تزریق از الوزلمعده .چشم پزشکی .چکاب کامل اما میگن چیزی نیست اما افت قند چی گرفتم نمیدونم

اعطم
اعطم
1 سال قبل

باسلام وقبولطاعات خدمت دکتر آرمین غرض از مزاحمت من چکاپ دادم تری گلیسرید۲۹۰ وتری گلسیرید۱۱۰وکلسترول ۲۲۰ بنظر شما از کد ام ازاین داروی استفاده کنم جم فیبرو زیل اتورواستاتین فنو فیبرات ۲۰۰ لویور گل۱۴۰ اگر مرا آگاه وروشن کنید ممنونمالطف شما

زهرا کریمی
زهرا کریمی
1 سال قبل

سلام آقای دکتر من دوروزه دکترم فنو فیبرات تجویز کرده روزی یکی اما پاهام از مچ به پایی ورم میکنه چکار کنم دارو رو بخورم یانه

جابر راشدی
جابر راشدی
1 سال قبل

سلام من فنوفیبرات را ظهر وسط غذا میخورم اگر بخوام روزه بگیرم میشه موقع افطار بخورم ؟؟یعنی زمانشو تغییر بدم؟

علی اکبر خادم زاده
علی اکبر خادم زاده
2 سال قبل

سلام
یکی از عوارض فنوفیبرات عفونت پاکراس است که من به ان دچار شدم ودو هفته در بیمارستان بستری شدم که جالبه در هیچ کجا وقتی صحبت از عوارض فنوفیبرات میشود به ان اشاره نشده لطفا چنانچه مقدور است حقیر را راهنمایی کنید حالا که نمیتوانم فنوفیبرات مصرف کنم برای چربی تری گلیسرین چه کنم
با تشکر

زهرا مظاهری
زهرا مظاهری
2 سال قبل

سلام خسته نباشید.من چربی خون دارم و دیروز ازمایش دادم چربی خونم ۱۸۰۰میباشد خیلی بالاست و بشدت کم کاری تیرویید دارم و دکترم گفته که به هیچ عنوان هیچ غذایی نخوریی باید چیکار کنم لطفا جواب بدین با تشکر ممنون

عبدالبصیر سادات
عبدالبصیر سادات
پاسخ به  زهرا مظاهری
6 ماه قبل

سلام من همین جوریم چربی خونم بلند است
میشه بگوید که تروید شمابلند است کدام اعراض را دریم

سید مصطفی حسینی
سید مصطفی حسینی
2 سال قبل

بسیار عالی و جامع من همیشه سوالات دارویی و پزشکیم رو از سایت شما دریافت میکنم و خیلی راضی کننده و مفید هست. با تشکر خداقوت

بهروز
بهروز
2 سال قبل

سلام همسرم به پزشک متخصص قلب مراجعه کردن بعد ازدیدن ازمایشات وسرح حالشون داروی روپیکیون ١٠وقرص وازومیکس وتریول تجویز کردن همسرم بعد از چند روز اصلا خاب کافی ندارن چون ا. قبل هم همسرم قرص زولپیدم مصرف میکردن با این حالا اصلا نمیخابم ومدتی هم که خابشون میبره مدام کابوس میبین ودر طول روز هم بیحال هستن وگاهی عرق سرد دارن لطفا راهنمایی کنید ممنونم

زهره قره چماقلو
زهره قره چماقلو
2 سال قبل

سلام خسته نباشید آیا بجای جم فیبروزل میشوداز فنو فیبرات استفاده کرد

Arefeh
Arefeh
2 سال قبل

سلام من بخاطر تری‌گلیسیرید فنوفیبرات مصرف میکنم دوماه به دستور پزشک اما کف پاها و دستام سوزش زیادی ایجاد شده قبل اینکه مصرف کنم اینجوری نمیشدم ایا باید قطع کنم؟ ممنون میشم پاسخ بدین

دکتر سیدشهاب الدین متولی امینی
دکتر سیدشهاب الدین متولی امینی
عضو
پاسخ به  Arefeh
2 سال قبل

-با پزشکتون مجدد مشورت کنید، با توجه به میزان چربی فعلی تون ، ممکنه دارو رو براتون تعویض کنند یا دوز دارو را تغییر دهند

Gandom
Gandom
2 سال قبل

سلام من ۲۱ ساله هستم و ۱سال و نیم درگیر تریگلیسرید بالا(تا ۳۵۰۰ هم میره) شدم و رژیم بدون چربی و پیاده روی و مصرف فنو فیبرات دارم…اما در طورل این مدت حتی با افزایش وزنم صورتم به شدت لاغر و پژمرده شده حتی احساس میکنم استخوان صورتم هم کوچک شده و برای من که قبلا شادابی و زیبایی زیادی داشتم شدیدا سخت و آزاردهنده ست …آیا این لاغری صورت و حجم کم کردن بدنم ربطی ب فنوفیبرات داره؟

دکتر طیبه سادات متقی
دکتر طیبه سادات متقی
عضو
پاسخ به  Gandom
2 سال قبل

سلام.خیر مرتبط نیست. این لاغری صورت شما به دلیل رژیم غذایی نامناسبی هست که دارید.

نوری
نوری
پاسخ به  دکتر طیبه سادات متقی
2 سال قبل

سلام خانم دکتر ،بنده که دچار کبد چرب با گرید۱ هستم و چربی خون بالا ،چه مدت باید فنوفیبرات مصرف کنم؟؟

عیسی علیپور
عیسی علیپور
پاسخ به  نوری
1 سال قبل

باسلام.من چربی خونم خیلی بالاست وازطرفی کبدچرب گرید۲دارم.میتونم فنوفیبرات ۲۰۰استفاده کنم؟برا کبدم مشکلی نداره؟باسپاس فراوان ازپاسخ شما

نيلوفر
نيلوفر
پاسخ به  Gandom
7 ماه قبل

سلام، دقیقا منم همین مشکل رو دارم تمام چربى صورتم رفته و اصلا عضلات هم تحلیل رفت، دقیقا بعد مصرف این دارو

ابوالفغ
ابوالفغ
2 سال قبل

س خانمم قبلا جمفیبروزیل استفاده میکرد والان فنوفیبرات میخوره دچار پا درد شدید شده چکار کنه

مجید
مجید
2 سال قبل

سلام. سردرد و سرگیجه از عوارض مصرف فنوفیبرات هست چون من از وقتی مصرف میکنم دچارش شدم؟

دکتر سیدشهاب الدین متولی امینی
دکتر سیدشهاب الدین متولی امینی
عضو
پاسخ به  مجید
2 سال قبل

سر درد و سرگیجه نیز یوی از عوارضمتونه باشه ولی در همه افراددیده نمیشه ، حدود ۱ الی ۱۰ درصد شیوع داره.

مینا
مینا

سلام من هم دقیقا همین مشکل دارم

عابدانفرادی
عابدانفرادی
2 سال قبل

سلام دکترجان بنده هم چربی دارم هم دیابت آیامیشه فنوفیبرات استفاده کرد.عابد

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  عابدانفرادی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

محمد محمودی
محمد محمودی
2 سال قبل

با سلام ،
ایا این دارو حالت تهوع هم میاره؟

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط محمد محمودی
پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  محمد محمودی
2 سال قبل

با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

سید غلامرضا مظلومی آل هاشم
سید غلامرضا مظلومی آل هاشم
2 سال قبل

باسلام
من بیمار دیابتی هستم وفشار خون هم دارم
قرص متفورمین ۵۰۰ روزی ۳عدد وقرص والساراتان ۴۰ روزی ۲عدد می خورم
ولی نه قندم کنترل می شود ونه فشار خونم

آیا داروها را عوض کنم یانه ؟
چشمام آسیب دیده وکلیه هام هم دارن آسیب می بینن.

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

اشکان
اشکان

سلام برو ریشه ساقه هویجو خورد کن وبکوب بعد دودقیقه بعد از غذا بخور برای قند عالیه

شاهرخ
شاهرخ
2 سال قبل

سلام من ۳۲ سالمه چند سالی هست درگیر کلسترول بالا هستم دکتر برام فنوفیبرات ۲۰۰ و لیپوفیکس ۲۰ نوشته که روزی یدونه بخورم برای سوزش معده ام بعضی روزا امپرازول میخورم این تداخل نداره

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  شاهرخ
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

بهرام
بهرام
2 سال قبل

سلام
با مصرف فنوفیبرات آنزیم کبدی من ظرف چهار روز به پانصد رسید با توجه به این مورد دکتر به من گفت نباید این دارو را مصرف کنی اما هیچ دارویی را جایگزین نداد و گفت داروی جایگزین ندارد
سئوال من این است آیا داروی جایگزین برای فنوفیبرات داریم یا خیر؟
ممنون و متشکر از پاسخگویی شما

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  بهرام
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

مردان خسروی
مردان خسروی
پاسخ به  بهرام
1 سال قبل

سلام من ۳ماه هست که از قرص جم فیبروزیل استفاده کردم زیر پاهام داغ میشه بیحالم گرفتگی عضلات دارم رفتم پیش پزشک قرص رو عوض کردم الان دوروزه فنو فیرات ۲۰۰ مصرف میکنم باز هم اون عوارض رو دارم .چکار باید کرد.ممنونم

دکمه بازگشت به بالا