داروی لوراتادین

| کاربرد ، مقدار و روش مصرف ، عوارض جانبی و میزان مصرف | loratadine

نام تجاری

®Clarityn® Allergy , Clarityn® Rapide Allergy , Boots Non-Drowsy Hayfever Relief , Galpharm Non-Drowsy Hayfever and Allergy Relief , Lloydspharmacy Non-Drowsy Allergy Relief , Numark Non-Drowsy ®Allergy Relief , Roletra

کاربرد داروی لوراتادین

درمان آلرژی‌هایی از جمله تب یونجه و بثورات پوستی آلرژیک

اشکال دارویی لوراتادین

قرص، شربت

اطلاعات دارویی داروی لوراتادین

قرار گرفتن در معرض گرده های گل ها درختان ، موی حیوانات ، گرد و خاک و نیش حشرات در بعضی افراد موجب تولید بیش از حد هیستامین می شود و این هیستامین باعث به وجود آمدن علائم آلرژی نظیر کهیرهای پوستی، عطسه، اشک ‌آلود شدن چشم و گرفتگی بینی می شود. لوراتادین یک آنتی هیستامین است که با مهار اثر هیستامین باعث کاهش عوارض آلرژی می شود.

داروی لوراتادین
داروی لوراتادین

مقدار و روش مصرف داروی لوراتادین

  • قبل از شروع درمان با این، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید.
  • دارو را به صورت منظم و در موعد مقرر مصرف کنید.
  • لوراتادین را میتوانید حتی بدون نسخه پزشک از داروخانه تهیه کنید.
  • دوز مصرفی خودرا بدون مشورت با پزشک تغییر ندهید و یا مصرف آن را ترک نکنید.
  • قرص و کپسول این دارو برای بزرگسالان و نوجوانان و شربت آن برای کودکان تجویز می شود.

ما توصیه می‌کنیم پیش از اقدام برای مصرف این دارو  با پزشک مشورت کنید.

وب‌سایت و یا اپلیکیشن پذیرش۲۴ توانسته است به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین؛ امکان مشاوره تلفنی، متنی و صوتی با بهترین پزشکان و کارشناسان آنلاین آلرژی و اختلالات تنفسی و ریه را فراهم کند.

موارد منع مصرف داروی لوراتادین

  • مصرف لوراتادین برای کودکان زیر دو سال توصیه نمی شود.
  • تاریخ انقضا درج شده بر روی دارو را به دقت بررسی کنید و اگر تاریخ انقضای دارویی که در دست دارید به پایان رسیده است، از مصرف آن خودداری کنید.
  • تداخلات دارویی لوراتادین را بررسی کنید و اگر در حال استفاده از دارویی هستید که با این دارو تداخل دارد، با پزشک خود راجع به استفاده از این دارو مشورت نمایید.

تداخل دارویی لوراتادین

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. یک لیست از تمام داروها (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و داروهای گیاهی) که استفاده می‌کنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید.

  • لوراتادین بسیار به دس لوراتادین شبیه است بنابراین داروهای حاوی دس لوراتادین را همراه با لوراتادین مصرف نکنید.

هشدار درباره مصرف لوراتادین

بعضی دارو‌ها را نمی‌توان در بعضی شرایط تجویز نمود و بعضی دارو‌ها نیز فقط در صورتی که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد؛ بنابراین بهتر است قبل از مصرف داروی لوراتادین، پزشکتان از موارد زیر اطلاع داشته باشد

  • اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید
  • اگر به کودک خود شیر می دهید
  • اگر به بیماری های کلیوی مبتلا هستید
  • اگر دچار پورفیری (نوعی بیماری ارثی نادر خونی) هستید
  • اگر سابقه واکنش آلرژیک نسبت به دارویی را دارید

عوارض جانبی احتمالی داروی لوراتادین

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌ کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. بعضی از عوارض بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند. در صورت بروز مستمر هر یک از عوارض می‌بایست به پزشک اطلاع داده شود. یک نفر از هر ده نفر بیمار مصرف کننده داروی لوراتادین ممکن است احساس خستگی و یا خواب آلودگی را تجربه کند. اگرعلائم دیگری دارید که احساس می‌کنید به خاطر استفاده ازاین دارو می‌باشد، حتما با پزشک معالج خود در مورد ادامه مصرف دارو مشورت کنید.

نحوه نگهداری داروی لوراتادین

  • تمامی داروها را دور از دسترس کودکان نگه دارید.
  • دارو را در جای خنک، خشک و دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه‌ دارید.

 

با توجه به وضعیت کنونی پاندمی ویروس کرونا، در صورت عدم تمایل به مراجعه حضوری متخصص ریه می‌توانید با مراجعه به وب ‌سایت و یا اپلیکیشن پذیرش۲۴، به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین؛ از مشاوره تلفنی و متنی با مجرب‌ترین پزشکان آنلاین  متخصص آلرژی و اختلالات تنفسی و ریه ، تلفنی و متنی مشاوره بگیرید.

توجه:

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز را دارد و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست.بنابراین لازم است برای مصرف کردن دارو و اطلاع ازعوارض جانبی آن با توجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

۴.۸/۵ (۵ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
3 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ازیتا
ازیتا
2 ماه قبل

من سیتریزین می‌خوردم امروز یه من لوراتادین دادن حالم خوش نیست

مرضیه قاسمی
مرضیه قاسمی
1 سال قبل

قرص لورتادین با قرص ازیتروماسین تداخل دار

امیدپناه
امیدپناه
1 سال قبل

من داروی لوراتادین را مصرف کردم ولی آلرژی من خوب نشد شما چه دارویی پیشنهاد میکنید

دکمه بازگشت به بالا