داروی مونته لوکاست

کاربرد، مقدار و روش مصرف، عوارض جانبی و شرایط نگهداری مونته لوکاست (Montelukast)

نام تجاری قرص مونته لوکاست

Singulair

کاربرد قرص مونته لوکاست

آسم و مشکلات تنفسی

اشکال دارویی قرص مونته لوکاست

قرص، قرص جویدنی، ساشه گرانولی

 اطلاعات دارویی قرص مونته لوکاست

قرص مونته لوکاست یک مهارکننده لکوترین است. لکوترین ها مواد شیمیایی در بدن هستند که هنگام استشمام آلرژن (مانند گرده) آزاد می شوند.

آلرژن نوعی آنتی ژن است که باعث واکنش غیرطبیعی و شدید سیستم ایمنی می شوند. لکوترین‌ها موجب تورم ریه ها و سفت شدن ماهیچه های اطراف شریان های تنفسی شده و علائم آسم پدیدار می گردد.
برای مصرف قرص مونته لوکاست تایید و تجویز پزشک ضروری است،با توجه به شرایط کنونی و پرخطر بودن مراکز درمانی، شما می‌توانید به صورت غیر حضوری و ۲۴ساعته،با پزشک آنلاین متخصص بیماری های ریه و آلرژی، تلفنی و متنی صحبت کنید، و از ایشان برای مصرف این دارو مشاوره بگیرید.

مقدار و روش مصرف قرص مونته لوکاست

قرص مونته لوکاست برای پیشگیری از حمله های آسم در بزرگسالان و کودکان بزرگتر از یک سال سن استفاده می شود. همچنین برای پیشگیری از اسپاسم نایژه در هنگام فعالیت و ورزش در بزرگسالان و کودکان با حداقل ۶ سال سن نیز کاربرد دارد.

استفاده دیگر از قرص مونته لوکاست برای درمان حساسیت های سالانه (همیشگی) در بزرگسالان و کودکان دارای حداقل ۶ ماه سن است که از آن برای درمان حساسیت های فصلی در بزرگسالان و کودکانی که حداقل ۲ سال سن دارند نیز استفاده می شود.

قرص مونته لوکاست بدون دستور پزشک به کودکان داده نمی شود. همچنین قرص مونته لوکاست برای پیشگیری از انقباض نایژه (محدود شدن عبور هوا در ریه ها) هنگام فعالیت یا ورزش در افراد بزرگسال و نوجوانان بزرگتر از ۱۵ سال که از این دارو برای بیماری یا شرایط دیگری استفاده نمی کنند، کاربرد دارد.

  • قبل از شروع درمان با قرص مونته لوکاست، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می کند تا اطلاعات جامعی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید.
  • قرص مونته لوکاست را دقیقاً طبق دستور پزشک مصرف کنید. دارو را در مقادیر بیشتر یا کمتر و یا طولانی تر از میزان توصیه شده، استفاده نکنید.
  • معمولاً قرص مونته لوکاست روزانه یک بار، عصرها، برای پیشگیری از حمله آسم و علائم آلرژی مورد استفاده قرار می گیرد. و برای پیشگیری از انقباض ماهیچه حین فعالیت و ورزش، قرص مونته لوکاست باید ۲ ساعت قبل از فعالیت و یا ورزش مصرف شود و مصرف بعدی باید حداقل ۲۴ ساعت بعد از آخرین مصرف باشد.

قرص مونته لوکاست یک داروی نجات دهنده نیست و نمی تواند حمله آسمی را به سرعت درمان کند.

  • در این مواقع فقط از داروی استنشاق سریع برای درمان حمله آسم استفاده کنید. اگر داروی آسم تأثیر چندانی در پیشگیری از حمله های آسم نداشت به پزشک خود اطلاع دهید.
  • نوع بلعیدنی قرص مونته لوکاست را با یک لیوان آب کامل ببلعید و آن را خرد نکنید.
  • نوع قرص جویدنی قرص مونته لوکاست قبل از بلع باید به طور کامل جویده شود.
  • نوع گرانول های دهانی مونته لوکاست را می توانید مستقیماً از طریق دهان ببلعید و یا آن را با پوره سیب، هویج پخته شده (خمیری)، برنج و یا بستنی مخلوط و مصرف کنید. همچنین گرانول دهانی این دارو را می توانید با یک قاشق چای خوری شیر متناسب با نوزاد (شیر خشک) یا شیر مادر مخلوط کرده و مصرف شود. از داروهای مایع دیگر برای مخلوط کردن این گرانول ها استفاده نکنید. داروهای مایع دیگر می توانند بعد از/ قبل از مصرف این دارو مصرف شوند.
  • بعد از باز کردن یا مخلوط کردن گرانول ها، شما فقط ۱۵ دقیقه برای مصرف آنها وقت دارید. نوع مخلوط شده دارو را برای مصارف بعدی نگهداری نکنید و بعد از استفاده از قرص مونته لوکاست، در قوطی گرانول ها را ببندید.
  • ممکن است هفته ها طول بکشد تا علائم شما بهبود یابد. مصرف قرص مونته لوکاست را همانطور که پزشکتان تجویز کرده است ادامه دهید و اگر بعد از گذشت چند هفته علائم بیماریتان بهبود نیافت به پزشک خود اطلاع دهید.
  • اگر از یک داروی آسم استروئیدی استفاده می کنید، بدون در میان گذاشتن با پزشک نباید مصرف آن را بطور ناگهانی قطع کنید. ممکن است برای قطع کامل این دارو مقدار مصرف خود را بطور آهسته کاهش دهید.

معمولاً آسم با استفاده از چند داروی ترکیبی درمان می شود. همه داروهایی که پزشکتان تجویز کرده است را مصرف کنید. راهنمای دارویی هرکدام از داروها را که در جعبه آن ها فراهم شده است را بطور کامل مطالعه کنید. مقدار و برنامه مصرفی داروها را حتی اگر علائمی از آسم هم نداشتید بدون دستور پزشک تغییر ندهید.

  • در صورت فراموشی مصرف قرص مونته لوکاست، به محض متوجه شدن، داروی فراموش شده را مصرف کنید. اگر به نوبت مصرف بعدی دارو زمان اندکی مانده است از مصرف داروی فراموش شده پرهیز کنید. از مصرف داروی اضافی جهت جبران نوبت از دست رفته خودداری کنید.
  • در صورت مصرف بیش از حد (اووردوز) دارو، فوراً به اورژانس مراجعه کنید.
قرص مونته لوکاست
قرص مونته لوکاست

موارد منع مصرف قرص مونته لوکاست

به تاریخ انقضای قرص مونته لوکاست توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام شده است، از آن مصرف نکنید.

هرگز قرص مونته لوکاست را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.

تداخلات دارویی قرص مونته لوکاست

تداخلات دارویی می توانند نحوه اثرگذاری قرص مونته لوکاست را تغییر یا خطر بروز عوارض جدی را افزایش دهند. در این مقاله نمی توان فهرست کاملی از تداخل همه داروها با داروی مونته لوکاست را ارائه داد، به همین دلیل بهترین کار این است که خودتان از داروهای دیگری که مصرف می کنید فهرستی تهیه و با پزشکتان مشورت کنید. بدون نظر پزشک، دز مصرف هیچ دارویی را کم یا زیاد، و مصرف آن را به طور کامل قطع نکنید. با این حال در ادامه لیست داروهایی را می بینیم که تداخل آنها با قرص مونته لوکاست گزارش شده است:

تداخل دارویی خیلی کمی با داروهای بالا گزارش شده است. به خاطر داشته باشید که بهترین کار مشورت با پزشک است.

همچنین گزارش شده که چهار بیماری هم با مونته لوکاست تداخل دارند. این بیماری ها به شرح زیرند:

  • اختلالات اعصاب و روان

مصرف قرص مونته لوکاست با اختلالات اعصاب و روان در ارتباط است. بیمارانی که قرص مونته لوکاست برای آنها تجویز شده است، باید مراقب اتفاقات مرتبط با مشکلات عصبی باشند. بیمارانی که سابقه بیماری های روحی دارند، باید در مصرف این دارو احتیاط کنند.

  • اختلالات کبدی

گزارش هایی از هپاتیت کلستاتیک، آسیب کبدی و الگوی مخلوط آسیب کبدی در بیمارانی که قرص مونته لوکاست مصرف می کردند و در برابر بیماری های کبدی آسیب پذیر بودند دیده شده است. در بیمارانی که ناتوانی متوسط هپاتیت و شواهد بالینی سیروز کبدی دارند، دیده شده است که سوخت و ساز قرص مونته لوکاست کاهش داشته است. چنین بیمارانی باید در مصرف این قرص احتیاط کنند.

  • فنیل کتونوری

قرص های جویدنی مونته لوکاست در هر ۵ میلی گرم، ۸۴۲/۰ میلی گرم فنیل آلانین دارند. مصرف فنیل آلانین در بیماران مبتلا به فنیل کتونوری باید محدود باشد.

  • اختلالات ریوی

بیمارانی که آسم دارند در حین مصرف مونته لوکاست ممکن است علائمی از ائوزینوفیلی از خود نشان دهند. این بیماری اغلب از طریق درمان کورتونی برطرف می شود. پزشکانی که قرص مونته لوکاست را تجویز می کنند باید مراقب نشانه هایی از ائوزینوفیلی، واسکولیت، حاد شدن مشکلات ریوی و مشکلات قلبی و عروقی در بیمارانشان باشند. افرادی که سابقه بیماری های ریوی دارند باید این دارو را با احتیاط مصرف کنند.

از جمله موارد احتیاطی در مورد مصرف قرص مونته لوکاست این است که قبل از مصرف، حتماً پزشکتان را از آلرژی های خود مطلع کنید. این محصول شامل مواد اولیه ای است که می توانند واکنش های آلرژیک ایجاد کنند. بنابراین، قبل از مصرف قرص مونته لوکاست، سوابق پزشکی خود را با پزشکتان در میان بگذارید، به ویژه اگر سابقه بیماری های کبدی یا مشکلات روحی مانند اضطراب یا افسردگی دارید.

در بارداری، قرص مونته لوکاست فقط باید در صورت نیاز شدید مصرف شود. در صورت بارداری حتماً با پزشکتان درباره مصرف قرص مونته لوکاست مشورت کنید. در صورت شیردهی هم باید در مصرف دارو احتیاط کنید؛ زیرا این دارو وارد شیر می شود.
پزشکان آنلاین زنان و زایمان متخصص بارداری پذیرش۲۴،اماده هستند تا به صورت ۲۴ساعته، متنی و تلفنی پاسخگوی سوالات شما مادران عزیز باشند.

عوارض قرص مونته لوکاست

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف کنندگان نیز هیچ نوع عارضه ای بروز نمی دهند؛ به هرحال ممکن است بعضی عوارض در بعضی از افراد دیده شوند.

عوارض جانبی مهم

عوارض جانبی مهمی که در صورت مشاهده آنها باید فوراً به پزشک متخصص ریه مراجعه کنید، شامل موارد زیر هستند:

  • کرختی
  • رعشه
  • تیر کشیدن در بازوها یا پاها
  • سردرد سینوسی
  • ورم صورت یا گلو
  • ضعف عضلانی
  • حرکات بی اراده ماهیچه ها
  • لکنت زبان
  • واکنش های جدی پوستی مانند بثورات پوستی، خارش پوست و تورم به ویژه در صورت، زبان و گلو
  • سرگیجه شدید
  • مشکلات سخت تنفسی

عوارض جانبی رایج 

بعضی عوارض جانبی رایج اند ولی به مراجعه آنی به پزشک، نیازی نیست ولی باید به پزشک خود اطلاع دهید.

عوارض جانبی روانی

بعضی از افراد ممکن است در هنگام مصرف این دارو، با مشکلات روحی و روانی مواجه شوند، مشکلاتی از قبیل:

  • خشم، پرخاشگری، احساس بی قراری و تحریک پذیری
  • سراسیمگی، اضطراب، افسردگی، سردرگمی، مشکل در حافظه یا تمرکز
  • افکار مرتبط با خودکشی
  • توهم، مشکل در خوابیدن، دیدن خواب های عجیب، راه رفتن در خواب

در این صورت، مصرف قرص مونته لوکاست را متوقف کنید و فوراً با پزشکتان تماس بگیرید.

شرایط نگهداری قرص مونته لوکاست

  • همواره قرص مونته لوکاست را به دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • قرص مونته لوکاست را در دمای اتاق و به دور از گرما و رطوبت نگهداری کنید.
  • بسته های گرانول های دهانی را فقط در زمانی که می خواهید مصرف کنید، باز کنید و آنها را برای مصرف بعدی باز نگه ندارید.
مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد، فقط . فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز را دارد، و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای مصرف کردن دارو و دانستن عوارض جانبی آن با توجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

سوالات متداول درباره ی قرص مونته لوکاست

پاسخ سوالات از نظر و مورد تایید آقا دکتر علیرضا عشقی متخصص آلرژی ،اختلالات تنفسی ،ریه می‌باشد.

ایا قرص مونته لوکاست کورتون دارد؟

خیر مونته لوکاست کورتون ندارد.

نام دیگر مونته لوکاست؟

نام دیگرش ایروکاست هست.سینگولر هم اسم تجاری است.

قرص مونته لوکاست با چه دارویی تداخل دارد؟

مونته لوکاست تداخل دارویی مهمی ندارد.

عوارض قرص ایروکاست؟

عارضه ان تغییر خلق و خو هست.

ایا قرص مونته لوکاست چاق کننده است؟

خیر ،چاق کننده نیست.

قرص مونته لوکاست برای اطفال؟

برای کودکان روتین استفاده نمی شود.

قرص مونته لوکاست برای کرونا؟

برای کرونا کتربرد خاصی ندارد.

با توجه به وضعیت کنونی پاندمی ویروس کرونا، در صورت عدم تمایل به مراجعه حضوری پزشک متخصص ریه  می‌توانید با مراجعه به وب ‌سایت و یا اپلیکیشن پذیرش۲۴، به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین؛ از مشاوره تلفنی و متنی با مجرب‌ترین پزشکان متخصص بیماری های ریه و آسم تلفنی و متنی مشاوره بگیرید.

ارتباط مستقیم با پزشک انلاین متخصص آلرژی اختلالات ،تنفسی ،ریه

دکترعلیرضاعشقی

دکتر علیرضا عشقی متخصص کودکان و فوق تخصص ریه کودکان دارای رتبه اول بورد فوق تخصصی ریه کودکان در کشور و عضو
هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضو کالج ریه اروپا (ERS) هستند.
حیطه خدمات و مشاوره‌های ایشان در درمان سینوزیت، درمان آمبولی ریه، درمان تنگی نای، درمان سیلیکوزیس، درمان
آمبولی چربی ریه، درمان سل، درمان آلرژی تنفسی، درمان آنفولانزا، درمان پنوموتوراکس، درمان فشار خون ریوی
درمان ریه شیمیایی، درمان سیاه سرفه و… است.

۳.۷/۵ (۹ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
68 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدی
محمدی
25 روز قبل

با سلام دکتر پسرم برای سرفه هاش دوتا اسپری دهانی داده بود تا پارسال تاثیر میزاشت امسال تاثیر نمیزارع دوباره بردم بهش قرص مونته لوکاست۵ ام داد این قرص تاثیر گذاشت ولی اسپری دیگه نمی‌زنم فقط قرص با پودر اس امپرازول هروقت به سرفه میوفته میدم ماهی دوبار تا یه هفته بدم بهش قرص و پودرو ولی تاثیر میزارع آقای دکتر ضرر ندارع قرصه بدم بهش چون فقط پاییز و زمستون اینجوریه آلرژی داره می‌خوام بدون ضرر ندارع قرصه

سورانی
سورانی
1 ماه قبل

سلام قرص ملوکاست ۱۰ با تجویز پزشک یک هفته هست مصرف میکنم آیا برای سه ماهه اول بارداری منع مصرف دارد ؟

میلادفولادی
میلادفولادی
9 ماه قبل

سلام آیا برای سرگیجه شدید خوبه یانه

عاطی
عاطی
1 سال قبل

سلام ببخشید قرصی که این همه عوارض خطرناک داره چرا باید توصیه بشه اون هم برای من که شیر ده هستم و امروز برای پسرم واکسن زدم؟آیا خطری برای بچم نداره؟من شب ها سرفه دارم متخصص ریه گفتن ۲۰ در صد ریَت آسم داره. و قرص نئوتادین و مونته لوکاست وفاموتیدین و آزیترومایسین دادن +دوتا آمپول و اسپره ی بینی و دهان
موندم چه کار باید بکنم ؟!

امیر
امیر
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
من بیماری آسم دارم همیشه سلفه میکنم برام قرص مونته لوکاست دکتر تجویز کرده آیا بنظر شما من خوب میشم یا خیز

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام دکتر ببخشید برای پدرم قرص کوتاه لوکاست تجویز کردن مشکل قلبی داشتن اگر قرص را مصرف می کنند باد شکم یبوست شدید سردرد وتنگ نفس می شوند

فریبا
فریبا
1 سال قبل

مونته لوکاست برای کاهش سرفه و رفع گرفتگی صدا در سرما خوردگی خوبه ؟؟

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام دکتربرای من قرص مونته لوکاست تجویزکردن ولی نمیدونم جویدنی است یابلعیدنی تامصرف کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون.

آرمان
آرمان
1 سال قبل

سلام آیا این دارو برای درمان کهیر استفاده می‌شود؟

سلمان
سلمان
1 سال قبل

نحوه مصرف قرص آوی لوکاست برای بزرگسال در ۲۴ساعت

حمید
حمید
1 سال قبل

سلام آقای دکتر من یک پسر ۳ سال دارم پنج قرص مونته لوکاست پنج خورده عوارض داره ممنون جواب بدید

نیکان
نیکان
پاسخ به  حمید
1 ماه قبل

سلام پسر من هم دقیقا امشب اینجور شده چکار کمک

عفت متولی
عفت متولی
1 سال قبل

سلام ایا از این قرص برای درمان کروکا استفاده میشود

ندا
ندا
1 سال قبل

سلام ببخشید پسر ۴ ساله من مونته لوکاست و شربت نئوتادین مصرف می کنه و قراره فردا طی عمل جراحی مربوط به تنگی مجاری ادرار بیهوش بشه آیا با داروهای بیهوشی تداخل دارد ؟

ایمان
ایمان
1 سال قبل

سلام من اشتباهی ۳ تا قرص مونته لوکاست ۱۰ خوردم آیا مشکلی برام ایجاد میشه؟

علی
علی
1 سال قبل

سلام به پزشک مراجعه کردم جهت سرفه و گلو درد شبها یک عدد از این قرص ایرو کاست را خوردم تا صبح نخوابیدم و نعوط داشتم عرق میکردم

صادقی
صادقی
1 سال قبل

ایا قرص ایروکاست با قرص لوراتکی تداخل دارویی دارد؟

بهزاد
بهزاد
1 سال قبل

سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم ۱۰سالشه متاسفانه اشتباهی هر هشت ساعت قرص را بهش دادیم براش مشکلی پیش نمیاد ممنون میشم جواب بدید

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط بهزاد
اری
اری
2 سال قبل

سلام اقای دکتر خسته نباشید من این قرص رو چهارروزه مصرف میکنم الان برای اومیکرون و از دیروز متوجه ضعف در پاها مخصوصا پای چپ بعد از استفاده از این قرص شدم و بعد امروز که خوردم دوباره همونجوری شدم و انگشت پای چپ من هم تکون میخورد و همینطور میفهمیدم سمت چپ بدن من ضعیف تر شده متوجه شدم از عوارض دارو هست من مصرف این دارو را قطع کنم ? نیاز به پیگیری ندارد عوارض ؟

روح الا باقری
روح الا باقری
2 سال قبل

در شهوت مرد تاثیر دارد

مهدی صبوری
مهدی صبوری
پاسخ به  روح الا باقری
1 سال قبل

سلام آیا قرص مونته لوکاست برای سرما خوردگی و سرفه میشه مصرف کرد

عاطفه بیات
عاطفه بیات
2 سال قبل

در دوران شیردهی می توان استفاده کرد

دکتر فجری
دکتر فجری
پاسخ به  عاطفه بیات
1 سال قبل

خیر

نفیسا
نفیسا
2 سال قبل

سلام وقت بخیر ، مصرف مونته لوکاست تو شیردهی مشکلی داره؟

دکتر فجری
دکتر فجری
پاسخ به  نفیسا
1 سال قبل

بله

نازنین بیدکی
نازنین بیدکی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر ببخشید ما یک مریض داریم که آسم دارند فقط هم زمستون ها خیلی اود می کنه الان رفتن تست دادن گفتن شاید کرونا باشه ولی فقط سرسرفه می کنه آیا می تونه قرص مونته لوکاست را بدون تجویز پزشک استفاده کنه؟ چون وقتی استفاده می کنه خیلی تاثیر داره

منصوری
منصوری
2 سال قبل

مونته لوکاست ایا سرفه شدید سرماخوردگی رو هم کم میکنه چند ساعت مصرف کنم

محمدهاشم خیراندیش
محمدهاشم خیراندیش
پاسخ به  منصوری
2 سال قبل

بهترین ساعت خوردن قرس مولکاست برای الرژی

محمود فیضی
محمود فیضی
2 سال قبل

آیا مونته لوکاست جزء دسته داروهای آنتی هیستامین است

لیلا
لیلا
پاسخ به  محمود فیضی
1 سال قبل

سلام من قرص ایروکاست مصرف کردم کل بدنم صورتم لک های قرمز شده لطفا بگین چیکار کنم؟

زهرا
زهرا
2 سال قبل

وقت بخیر

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام ببخشید قرص مونته لوکاست باعث لاغری میشه؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

Zohre
Zohre
2 سال قبل

مصرف همزمان ( در یک ساعت ) قرص نئوتادین ۵ و ایروکاست ۱۰ مشکلی داره ؟ ایروکاست ۱۰ برای درمان کهیر مناسبه چون من دو هفتس کهیر دارم و پزشک اینو تجویز کرده
به پنیسیلین ماهی میگو سرما و …. حساسیت دارم
و البته این دفعه علت کهیرم رو‌نمیدونم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  Zohre
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

راضیه
راضیه
پاسخ به  Zohre
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر آیا این قرص برای حس بویایی خوبه ممنون

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام،وقت بخیر،مصرف قرص مونته لوکاست ۱۰ و نئوتادین ۵ ،درشب با فاصله دوساعت از هم ایا عوارض دارد یا تداخل دارد؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

خیر مشکلی نداره

سجاد
سجاد
2 سال قبل

سلام وقت به خیر من مبتلا به بیماری هپاتیت نوع بی هستم که هنوز غیر فعاله

دوز دوم واکسن سینوفارم رو سی ام زدم

و روز بعد سرما خودم به دکتر مراجعه کردم و برام چند تا قرص تجویز کرد

استامینوفن ۵۰۰ و کلداکس و شربت دیفن هیدرامین آلبالو و میخوام بدونم قرص مونته لوکاست که روزی یکی برام نوشته برام ضرری نداره؟؟؟

دکتر سعیده ترکمانی
پاسخ به  سجاد
2 سال قبل

سلام استامینوفن، کلداکس، داروهایی هستن که خیلی توصیه نمیشه برای هپاتیت و شربت دیفن هیدارمین جزو آنتی هیستامین هاست و اینها را خیلی احتیاط می کنند در مواردی که بیمار هپاتیت بی دارد
قرص مونته لوکاست این باز با احتیاط استفاده می کنند برای اینکه امکان افزایش آنزیم های کبدی را دارد ولی در نوع غیر فعال با مشورت پزشکتان میتونید استفاده کنید اگر تجویز پزشک بوده استفاده کنید در غیر این صورت خیر

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام.وقتتون بخیر. من دوز اول واکسن کرونا رو زدم .ولی من آلرژی دارم …آیا میتوانم بعد از واکسن کرونا قرص اوی لوکاست را مصرف کنم؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

سلام
بله مشکلی نیست.

فرحناز
فرحناز
2 سال قبل

سلام. حدود یک ماهه که گلودرد دارم. ابتدا با تصور اینکه کروناست، دکتر داروهایی مثل ناپروکسن، فاموتیدین، مونته لوکاست و سیستئین بهم داد. با وجود استفاده داروها و برطرف شدن دیگر علائم، همچنان گلودرد دارم. مشکل چیه؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  فرحناز
2 سال قبل

سلام
به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

زارعی
زارعی
2 سال قبل

با سلام و عرض ادب
بنده نزدیک به ۶ سال قرص مونته لوکاست شرکت عبیدی مصرف میکردم و تقریبا از یکسال قبل مشکل آلرژیم بهتر شد دیگه مصرف نکردم .اما جدیدا به دلیل سرماخورگی کوچکی یکم علائم تنفسیم بیشتر شد و من باز مونته لوکاست تهیه کردم اما نه از شرکت عبیدی از یک برند دیگه چون عبیدی دیگه در بازار موجود نیست اما متاسفانه ۴ شب مصرف کردم و تو این چند روز اصلا نه تو روز و نه شب نخوابیدم اصلا هم خوابم نمیاد با اینکه خسته هستم دقیقا امروز به این قضیه فکر کردم که چه چیزی مانع خواب من شده ؟نگرانی یا مشکل خاصی یا داروی خاصی به جز همین دارو مصرف نکرده ام آیا ممکن است مونته لوکاست باعث بیخوابی من بوده باشه ؟درحالی که من مدت زیادی قبلا استفاده کرده ام و همچین مشکلی نداشته ام .

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  زارعی
2 سال قبل

سلام
از مبتلا نبودن به کرونا اطمینان حاصل کنید. بعیده بخاطر دارو باشه.

طاهره
طاهره
2 سال قبل

سلام من یک هفته کرونا گرفتم سیتی دادم الان ده درصد ریال درگیره دکتر قرص ایروکاست و پردنیزولون دادن آیا تداخل داره باهم واصلا برای کرونا تاثیر داره

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  طاهره
2 سال قبل

سلام
خیر تداخلی ندارن. تجویز پزشکتان هست و مصرف کنید.

ح.غ
ح.غ
2 سال قبل

سلام من ۵ساله که الرژی دارم رفته بودم دکتر بهم قرص ایروکاست و فکسوفنادین دادن و اسپری رینوکورت.من الان ۵ساله که ابنارومصرف میکنم ولی تاوقتی میخورم خوبم قطع میکنم شروع میشه الرزیم .چکارکنم؟

سهراب صالحیان
سهراب صالحیان
2 سال قبل

باسلام ۶۴سالمه کرونا گرفتم سیروز کبدی دارمHCVمثبت بودم درمان شدم بیست روزه مونته لوکاست مصرف میکنم فراموش کردم به دکترم بگم سیروز کبد دارم الان چکار کنم مونته لوکاس را ادامه بدم؟

رضا صادقی
رضا صادقی
2 سال قبل

قرص جویدنی مونته لوکاست را ببلعند اشکالی دارد

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  رضا صادقی
2 سال قبل

سلام
جذب نمیشود و بی اثر است

حسيني
حسيني
2 سال قبل

شربت دیفن هیدرامین وقرص مونته لوکاست راهمزمان درکرونا مصرف کردم تداخل دارد؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  حسيني
2 سال قبل

سلام
خیر

سعید
سعید
2 سال قبل

سلام چند روزی هست احساس خفگی دارم نمیتونم راحت نفس بکشم رفتم دکتر بهم قرص مونته لوکاست با شربت کیتوتیفن و آمپول بتامتازون دادن چند ساعت خوب شدم اما باز همون خفگی بهم دست میده باید چیکار کنم به فصل بهار هم آلرژی دارم

تینا
تینا
2 سال قبل

با سلام دخترم ۱۴ سال دارد وهفته پیش یک روز سوزش گلو و تب خیلی خفیف داشت و من از داروخانه بک بسته ازیترو ۲۵۰ و شربت برمو هگزینگرفتم و به او دادم و از فردا بهتر شد البته رفه های خلط دار داشت که بهتر شد ولی الان بعد از یک هفته هنوز روزها سرفه میکند و سیننه اش صدا میدهد اما شبها موقع خواب مشکلی ندارد ودرد قسه سینه و تنگی نفس وتب هم ندارد با توجه به اینکه تا قبل از بلوغ بخاطر آسم و الرژی کودک این مشکل را داشت من از همان داروی قبلیش مونته لوکاست ۵ جویدنی برای پیشگیری استفاده کنم یا نیازست در این شرایط کرونا پیش پزشکش ببرم با تشکر

دکتر ندا ضامن میلانی
پاسخ به  تینا
2 سال قبل

سلام
پیشنهاد می کنم سیتی ریه انجام بدهند تا ببینیم پارانشیم ریه در چه وضعی هست

مقدم
مقدم
2 سال قبل

سلام خسته نباشید خواستم بدونم قرص مونته لوکاست با فکسوفنادین همزمان میشه استفاده کرد ممنون

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  مقدم
2 سال قبل

بله مشکلی نداره

مجید
مجید
2 سال قبل

سلام خسته نباشیدمن۲۳سالمه الان حدود۳ساله که من مرتب عطسه میزنم کوچکترین بادی که بمن میخوره سرما میخورم حتی درتابستان دکترزیادرفتم یک ماهی بهترم ولی دوباره تمام علایم سرماخردگی به سراغم میادمخصوصا عطسه که داغونم کرده خواهشٱراهنمایی کنیدچکارکنم

دکتر ندا ضامن میلانی
پاسخ به  مجید
2 سال قبل

با توجه به شرح حالی که مطرح کردید بنظر میرسه که شما زمینه ای از آلرژی دارید به علاوه ی سینوزیت باید تحت درمان برای هر دوتای این ها قرار بگیرید و خودتون هم رعایت کنیددر مورد آلرژی که باید در تماس با گرد ها و گرد و غبار نباشید و در مورد سینوزیت هم مراقبت های از سینوس و اگر ترشحات اضافه شد درمان سینوزیت

ادریس
ادریس
3 سال قبل

با سلام و درود
خواستم ازتون تشکر کنم واقعا اطلاعات جامعه ای دارین خدا پشت و پناهتون

پذیرش 24
پذیرش 24
پاسخ به  ادریس
3 سال قبل

زنده باشید خواهش میکنم

دکمه بازگشت به بالا