داروی سیپروفلوکساسین

کاربرد | مقدار و روش مصرف | عوارض جانبی | Ciprofloxacin

نام تجاری داروی سیپروفلوکساسین

Ciproxin

کاربرد داروی سیپروفلوکساسین

درمان عفونت

اشکال دارویی سیپروفلوکساسین

قرص ، شربت (سوسپانسیون) ، تزریق

 اطلاعات دارویی سیپروفلوکساسین

سیپروفلوکساسین یک آنتی بیوتیک کینولون است که برای عفونت‌هایی مانند عفونت‌های قفسه سینه، عفونت‌های ادراری، پروستاتیت، عفونت‌های دستگاه گوارش، عفونت‌های استخوان و مفصلی تجویز می‌گردد و با کشتن میکروب‌های (باکتری‌ها) مسئول ایجاد عفونت، بیماری را درمان می‌کند.
داروی سیپروفلوکساسین به صورت پماد و قطره چشمی نیز برای درمان عفونت چشم به کار می‌رود، به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره سیپروفلوکساسین چشمی به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

نحوه مصرف قرص سیپروفلوکساسین

  • قبل از شروع درمان با داروی سیپروفلوکساسین، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید.
  • دوز و مقدار دارو، از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ دارو را دقیقا همانطور که پزشک به شما تجویز کرده است، استفاده نمایید. معمولاً باید دوز این دارو هر ۱۲ ساعت مصرف شود.  دوز این دارو برای کودکان، بر اساس وزنشان و به صورت شربت تجویز می‌شود.
  • معمولاً دوره درمان با این آنتی بیوتیک یک هفته است؛ البته قابل ذکر است که دوره درمان با سیپروفلوکساسین بین ۲۸-۳ روز متغیر است و باید به تجویز پزشک خود توجه نمایید.
  • برای بهتر شدن کارایی آنتی بیوتیک سیپروفلوکساسین ، سعی کنید دوزی از دارو را از دست ندهید.
  • دارو را نجوید بلکه آن را با مقدار زیادی آب قورت دهید.
  • دو ساعت قبل و بعد از مصرف سیپروفلوکساسین ، از خوردن شیر، دارو یا شربت ضد اسید معده و یا داروهای حاوی روی و آهن (مانند مولتی ویتامین) اجتناب نمایید زیرا این‌ها در جذب سیپروفلوکساسین تداخل ایجاد می‌کنند.
  • اگر فراموش کردید که دوز داروی روزانه خود را در زمان مشخص مصرف کنید اما به زودی یادتان افتاد، دارو را مصرف کنید؛ اما اگر زمانی به یاد آوردید که نزدیک به ساعت دوز بعدی دارو است، دوز از یاد رفته را مصرف نکنید. نباید به خاطر دوز از یاد برده شده، دو دوز از دارو را باهم مصرف کنید.
  • نحوه مصرف سیپروفلوکساسین ۵۰۰: سیپروفلوکساسین ۵۰۰ را باید روزی دو بار در نوبت‌های صبح و شب مصرف کرد تا غلظت مناسب خون در بدن ایجاد شود.
  • قرص سیپروفلوکساسین ۲۵۰ برای چیست: سیپروفلوکساسین ۲۵۰ برای افرادی که وزن آن‌ها کمتر از ۵۰ کیلوگرم و سن‌شان بالای ۱۷ سال است، تجویز می‌شود.

توصیه می‌کنیم پیش از اقدام برای مصرف این دارو  با پزشک متخصص عفونی مشورت کنید.
وب‌سایت و یا اپلیکیشن پذیرش۲۴ توانسته است به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین؛ امکان مشاوره تلفنی، متنی، صوتی با بهترین پزشک آنلاین متخصص عفونی را فراهم کند.

 

موارد منع مصرف داروی سیپروفلوکساسین

به تاریخ انقضای قرص سیپروفلوکساسین توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام شده است، از مصرف آن خودداری کنید.

هرگز قرص سیپروفلوکساسین را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.

  • تداخل دارویی سیپروفلوکساسین را چک کنید و اگر در حال استفاده از دارویی هستید که با این دارو تداخل دارد، با پزشک خود راجع به استفاده از داروهایتان مشورت نمایید.
  • مصرف سیپروفلوکساسین در دوران بارداری و شیردهی، در دوران بارداری و شیردهی، نباید دارویی را خودسرانه و بدون مشورت با پزشک استفاده کنید. داروها می‌توانند آثار مخربی روی جنین و یا خودتان داشته باشند.
  • تاثیر سیپروفلوکساسین بر رانندگی و کار با ماشین آلات:سیپروفلوکساسین ممکن است شما را بی حال یا خواب آلود کند، قبل از رانندگی و کار با ماشین آلات از هوشیاری خود مطمئن شوید.
  • تداخلات دارویی سیپروفلوکساسین:تداخل دارویی ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. یک لیست از تمام داروهایی (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و داروهای گیاهی) که استفاده می‌کنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید. دوز دارو مصرفی خود را بدون مشورت با دکتر خود تغییر نداده و یا مصرف دارو را ترک نکنید.
  • برخی از داروهایی که ممکن است با سیپروفلوکساسین تداخل کنند، عبارتند از:”رقیق کننده‌های خون” (به عنوان مثال، وارفارین)، دوفتیلید (dofetilide)، متانامین (methenamine)، متوتروکسات (methotrexate).
    اگر چه بیشتر آنتی بیوتیک ها بعید است که کنترل بارداری را تحت تأثیر قرار دهند اما آنتی‌بیوتیک‌هایی مثل ریفامپین (rifampin) و ریفابوتین (rifabutin)، اثر بخشی کنترل بارداری هورمونی از قبیل قرص، پچ، یا حلقه را کاهش می‌دهند. قبل از استفاده از آنتی بیوتیک‌ ها با پزشک خود مشورت کنید.
    علاوه بر سیپروفلوکساسین بسیاری از داروها ممکن است ریتم قلب (طولانی شدن زمان QT) را تحت تأثیر قرار دهند، از جمله: آمیودارون (amiodarone)، دوفتیلید (dofetilide)، کینیدین (quinidine)، سوتالول (sotalol) و …
  • سیپروفلوکساسین می‌تواند سرعت حذف سایر داروها از بدن را کاهش دهد و بر عملکرد داروهای دیگر تأثیر گذارد. نمونه‌هایی از این داروهای تحت تأثیر عبارتند از: دولوکستین (duloxetine)، پیرفنیدون (pirfenidone)، تاسیملتئون (tasimelteon)، تیزانیدین (tizanidine) و …
  • سیپروفلوکساسین می‌تواند تأثیر کافئین را افزایش دهد از نوشیدن مقدار زیادی از نوشیدنی‌های حاوی کافئین (قهوه، چای، نوشابه مشکی) و یا خوردن مقادیر زیادی شکلات یا مواد غذایی حاوی کافئین ، اجتناب کنید.

موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف داروی سیپروفلوکساسین

بعضی دارو‌ها را نمی‌توان در بعضی از شرایط تجویز نمود و بعضی دارو‌ها نیز در صورتی که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد؛ بنابراین بهتر است که قبل از مصرف داروی سیپروفلوکساسین ، پزشکتان از موارد زیر مطلع باشد:

  1. در صورتی که باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید و یا به نوزاد خود شیر می‌دهید.
  2. اگر شما زیر ۱۸ سال سن دارید.
  3. اگر تاکنون دچار مشکلی مانند التهاب تاندون شده‌اید.
  4. اگر هر گونه مشکل کلیوی دارید.
  5. اگر شما مبتلا به صرع و یا هر وضعیت دیگری همراه با تشنج هستید.
  6. اگر دچار هرگونه بیماری قلبی و یا ضربان قلب غیر معمول هستید.
  7. در صورتی که به بیماری میاستنی گراویس (بیماری ضعف عضلانی) مبتلا هستید.
  8. اگر کمبود گلوکز ۶ فسفات دهیدروژناز (G6PD) دارید. این یک اختلال ژنتیکی است که باعث حساسیت به خوردن مواد غذایی مانند باقلا می‌شود.
  9. اگر در حال مصرف داروی خاصی هستید. این داروها شامل تمامی داروهای در دسترس است، چه برایتان تجویزشده است و چه بدون تجویز پزشک آن را مصرف می‌کنید نظیر داروهای گیاهی و داروهای مکمل.
  10. اگر سابقه واکنش آلرژیک به دارو یا آنتی بیوتیک کینولون دیگری (مانند نورفلوکساسین، افلوکساسین، لووفلوکساسین، موکسی فلوکساسین و اسید نالیدیکسیک) دارید.

عوارض قرص سیپروفلوکساسین

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌ کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند. در‌ صورت بروز مستمر هریک از عوارض می‌بایست به پزشک اطلاع داده شود:

  • احساس بیماری: غذاهای ساده بخورید.
  • اسهال: مقدار زیادی مایعات بنوشید تا جایگزین آب از دست رفته از بدنتان شود.
  • نکته مهم: در برخی از افراد ، سیپروفلوکساسین عوارض جانبی نادر اما جدی را ایجاد می‌کند ، اگر هر یک از عوارض زیر در شما به وجود آمد ، در اسرع وقت با پزشک خود مشورت کنید.
  • واکنش‌های آلرژیک ، مانند تورم اطراف چهره و دهان، بثورات پوستی و یا هر مشکل تنفسی
  • درد یا تورم در مفاصل
  • اختلال فکری در مورد آسیب رساندن به خودتان
  • اگر شما هر علائم دیگری دارید که احساس می‌کنید به خاطر استفاده از داروی سیپروفلوکساسین می‌باشد، با پزشک خود مشورت کنید.مصرف بیش از حد داروی سیپروفلوکساسین (مسمومیت دارویی)
  • سیپروفلوکساسین را بیش از دوز تجویز شده توسط پزشک ، مصرف نکنید.
  • اگر احساس کردید که فردی دچار مسمومیت شده است و علائمی مانند تنگی نفس ، غش و ضعف (از حال رفتن) در او دیدید، سریعاً با اورژانس تماس بگیرید.

شرایط نگهداری داروی سیپروفلوکساسین

  • دارو را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
  • دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه‌ دارید.
  • اگر پزشک داروی سیپروفلوکساسین مایع (سوسپانسیون) برای شما تجویز کرده است، این دارو باید توسط داروخانه ساخته شود و تاریخ انقضای آن ۱۴ روز بعد از تولیدش است، به یاد داشته باشید که تاریخ انقضای روی در بطری را بررسی کنید و بعد از این تاریخ از آن استفاده نکنید.

سوالات متداول در باره قرص سیپروفلوکساسین

پاسخ سوالات از نظر و مورد تایید اقای دکتر مهدی فرخ سیر متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری می‌باشد.

قرص سیپروفلوکساسین برای عفونت ادراری؟

این دارو برای درمان عفونت های ادراری نیز استفاده میشود.

کاربرد سیپروفلوکساسین برای کرونا چیست؟

چون ویروس کرونا هیچ گونه آنتی بیوتیکی بر روی آن تاثیر ندارد، قرص سیپروفلوکساسین نیز تاثیری در درمان کرونا ندارد؛ مگر آن که عفونتی همزمان با کرونا در بدن شما وجود داشته باشد که در‌این‌صورت نیازمند درمان به‌وسیله سیپروفلوکساسین هستید.

آیا قرص سیپروفلوکساسین برای گوش درد مناسب است؟

قرص یا قطره سیپروفلوکساسین برای درمان عفونت گوش به کار می‌رود ولی در درمان عفونت‌ گوش میانی که دلیل عفونت آن میکروب‌هایی همچون پنوکوکوک و هموفیلوس هستند و قبل از دوران بلوغ رخ می‌دهد، این دارو هیچ اثری ندارد. مصرف سیپروفلوکساسین به‌دلیل ایجاد عوارض تاندونی برای افراد زیر ۱۷ سال توصیه نمی‌شود. در نوعی از عفونت گوش که به عفونت گوش شناگران مشهور است، استفاده از این قرص موثر خواهد بود. همچنین در عفونت‌های گوش خارجی نیز استفاده از قرص سیپروفلوکساسین متداول است.

آیا سیپروفلوکساسین در درمان عفونت واژن موثر است؟

سیپروفلوکساسین در درمان عفونت واژن هیچ تاثیری ندارد ولی اگر بیماری علاوه‌بر عفونت واژن، همزمان دچار عفونت ادراری شود، درمان عفونت ادراری با سیپروفلوکساسین یکی از گزینه‌های مهم انتخاب پزشک خواهد بود.

تاثیر قرص سیپروفلوکساسین بر پریود چگونه است؟

قرص سیپروفلوکساسین هیچ گونه تاثیری بر روی پریود ندارد.

نحوه مصرف قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰؟

قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰ روزی دوبار باید استفاده شود صبح و شب تا ان غلظت مناسب در خون ایجاد شود.

قرص سیپروفلوکساسین ۲۵۰ برای چیست؟ قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰ برای چیست؟

قرص سیپروفلوکساسین ۲۵۰ توی افرادی که وزنشان زیر ۵۰ است و سنشان بالای ۱۷ سال است تجویز می شود بسته به وزن بیمار ۵۰۰ و ۲۵۰ را تجویز می شود.

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز است. و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای مصرف کردن دارو و دانستن عوارض جانبی آن با توجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

دریافت مشاوره آنلاین عفونی و گرمسیری از متخصص

 

دکتر مهدی فرخ سیر

دکتر مهدی فرخ سیر متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، فارغ‌التحصیل علوم پزشکی همدان ۱۳۷۶ هستند و سابقه درخشانی
در کرونا در غرب کشور دارند.
حیطه فعالیت ایشان در زمینه‌های درمان سل، درمان عفونت کودکان، درمان کرونا، درمان آسم و آلرژی، زگیل تناسلی،
تست میکروب معده، درمان زخم‌های مضمن، کرایوتراپی (انجماد) زگیل و تبخال تناسلی، درمان عفونت های پوستی و زخم
پای دیابتی، درمان عفونت‌های داخلی و ریه، بیماری‌های مقاربتی و تشخیص و درمان عفونت اندام‌های مختلف است.

۳.۷/۵ (۳۸ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
262 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین
امین
11 روز قبل

سلام من سوزش ادرارداشتم قرص سیپرفلوکساسین ۵۰۰مصرف کردم بعد دوساعت ادرارم رنگ زردخونی شد ایا طبیعی لطفن راهنمایی کنید

شیرین
شیرین
24 روز قبل

سلام من این دارو رو برای زخم دهانه رحم خوردم و سریع بعد یک ساعت صورتم کنار چشمام و گونه هام تیکه تیکه ریخت بیرون و خارش واژنمم بیشتر شد

رامین
رامین
25 روز قبل

سلام بدلیل تکرر و سوزش ادرار قرص سیپرو فلوکساسین خوردم . گروه سوزش ادرارو‌ کم کرد ولی دچار خونریزی در ادرار و مدفوع شدم . چکار کنم لطفاً راهنمایی کنید

سینا
سینا
1 ماه قبل

سلام من ۴ روزه ک این قرص رو مصرف میکنم تپش قلبم زیاد میشه آیا از عوارض این دارویه؟

اکرم
اکرم
1 ماه قبل

سلام .من‌نه سوزش دارم ونه تکرر ادرار .ولی آزمایش ادرار نشون داده که کمی عفونت ادراری دارم.ولی درد پهلو وکمردردولگن درد شدیدم.میشه بخاطر عفونت ادراری باشه؟

محمد
محمد
پاسخ به  اکرم
20 ساعت قبل

شکم درد

سنم
سنم
2 ماه قبل

سلام‌من‌سوزش‌ادراردارم‌دوکتوربرام‌قرص‌سیپروفلوکساسین‌‌‌‌گفته‌دوساعت‌قبل‌ازغذا‌مصرف‌کن‌همین‌درسته

منوچهر
منوچهر
2 ماه قبل

بنده هم دوبار بعد از مصرف قرص سیپروفلوکساسین۵۰۰ سوزش خیلی شدید معده گرفتم و بالا آوردم‌ . احتیاط کنید

حياتي
حياتي
2 ماه قبل

سلام آیا داروی سیپروفلوکساسبن برای کسانی که بیماری فاویسم دارن مشکلی نداره؟
آیا داروی مترونیدازول برای کسانی که بیماری فاویسم دارن مشکلی ندارد؟

رضا
رضا
پاسخ به  حياتي
1 ماه قبل

سلام پسرم ۹ سال دارد و فاویسم هم دارد و دکتر قرص سیپرو فلوکساسین ۲۵۰ تجویز کرده آیا مصرف این قرص مشکلی ایجاد میکند؟

سلام من عفونت کلیه دارم وهم عفونت رحم هردودردزیادد
سلام من عفونت کلیه دارم وهم عفونت رحم هردودردزیادد
2 ماه قبل

سلام همزمان بامصرف سیپروفلوکساسین میشه کپسول ازیترومایسین،مصرف کنم چون عفونت رحم دارم بادردشدید لگن وکمر وهم عفونت کلیه چکارکنم

یاس
یاس

منم دارم همین برنامه رو پیش میرم آیا تاثیر دارد

حامد
حامد

به پزشک مراجعه کردین؟

امیر
امیر
پاسخ به  حامد
1 ماه قبل

سلام منم این قرص و مصرف کردم تکرر ادرار م زیاد شده و همشم نفغ میکنم چیکار کنم

حياتي
حياتي
3 ماه قبل

سلام من طب اسب دارم از کدام دارو ها استفاده کنم

ارسلان
ارسلان
4 ماه قبل

سلام سال گذشته کاشت مو سر انجام دادم .ولی بعد از چند روز دچار دلپیچه واسهال وشلی مدفو شدم وهنوز ادامه دارد چندین بارپیش پزشک هم رفتم وآزمایش مدفو انجام دادم مشگلی مشاهده نشد.فقط قرص سیپروفلوکساسین ومترونیدازول خوبه واسهال قطح میشه وتا این داروها قطح میکنم از فردا دویاره دلپیچه واسهال شروع میشه لطفا راهنمایی بفرمایید

ریحانه
ریحانه
4 ماه قبل

چه ترکیباتی در این قرص هست که باید از ضد افتاب استفاده کنیم چرا پوست حساس میشه ؟؟؟؟

بهار
بهار
پاسخ به  ریحانه
3 ماه قبل

به همراه غذا باید خورده شود

بتی
بتی
4 ماه قبل

سلام نفرمودین قرص با معد خالی مصرف کنیم یا بهمراه غذا بهتره

مهسا
مهسا
4 ماه قبل

سلام.ماشالله دکتر که چقدر خوبه به همه سوالات پاسخ داده.من دخترم الان دوماهه که تب داره ۵سری دکتر بردم تشخیص ندادن.خودم تشخیص دارم کم که عفونتادراری گرفته.وبهش سیپرو۲۵۰ میدم امیدوارم که عفونت ادراری خوب بشه.بچه ۵ سالشه.سابقه عفونت ادراری هم داره.سفیکسیم هم دادیم خوب نشد. آ

حسین
حسین
4 ماه قبل

با سلام بعد مصرف قرص مدفوع بوی بدی داره و اذیت اوره واقعا دسشویی رفتن کسی تجربه داره همچین چیزی؟؟

جباری
جباری
4 ماه قبل

سلام آقای دکترمن دوماه نیست عمل آبسه پری آنال کردم ولی سه روزه بازهمان شده ورم کرده خیلی دردداره نشست برخواست مشکل شده برام همان تورراه رفتن ممنون میشم جواب بدی

طاهره
طاهره
4 ماه قبل

سلام پارگی پرده گوش دارم،قطره سیپرو دادن برای عفونت،مشکلی نداره مصرف کنم؟

طاها
طاها
4 ماه قبل

سلام دکتر عزیز به دادم برس گوشام هر دو عفونت کردن دکتر برام همین دارو رو که گفتید و الکل بوریکه نوشته ولی شبا موقع خواب گوشام درد شدید میگیرن چکار کنم؟

حسین
حسین
پاسخ به  طاها
1 ماه قبل

دکتر حکمت ارا سچ کن بروپیشش

ستوده
ستوده
پاسخ به  طاها
15 روز قبل

باسلام این کپسول خیلی خوب وعا لیه برای عفونت ادراری مصرف کردم خیلی خوب بود همه

احمد حسینی
احمد حسینی
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید
CIPROFLOXACIN TABLET ORAL 500 مورد مشابه این محصول هست این محصول رو پسر من نمیتونه قورت بده به دلیل تلخی بیش از حد چاره چیست؟

مریم
مریم
5 ماه قبل

سلام من چهار روزه برای عفونت ادراری بستری بودم مرو پنم گرفتم الان سه روزه سیپرو میخورم و سوزش معده زیاد دارم آیا از مصرف آنتی بیوتیکاست

امیر
امیر
5 ماه قبل

سلام من دوسه روزه که پهلوهام یا بهتر بگم کلیه سمت راست بدنم درد شدیدی بطور پیوسته دارم و بعداز دوسه روز که گذشته و به دکتر هم تاامروز مراجعه نکرده بودم درکلیه سمت چپ هم همین احساس درد شدید را دارم. امروز آزمایش ادرار دادم و ظاهراً نشانه ای از سنگ مشخص نبود. دقیقاً این دردهای طاقت فرسا پنج شش ساعت یا شاید هشت نه ساعت بعد از کشیدن همزمان دوتا از دندان هام و قورت دادن خون آبه دندان و دهانم اتفاق افتاد. دارویی که گرفتم فعلا تا انجام باقی مراحل درمان و مشخص شدن مشکلم اعم از سونو و غیره دوعدد قرص سوزین روزی یبار و سیپروتد۵۰۰ هر۱۲ساعت دادند. اشکال ندارد این دوقرص را باهم مصرف کنم. و دوم اینکه همزمان یا بعداز گذشت ساعت،ساعتها قرص آموکسی‌سیلین ۵۰۰ هم مصرف کنم یا لازم نیست. ممنون میشم پاسخ بدید. یاحق

احمد
احمد
5 ماه قبل

سلام من قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰مصرف نمودم‌امادچارعطش شدیدشده‌ام‌چه کنم عطشم‌رفع‌شود؟

ali
ali
پاسخ به  احمد
4 ماه قبل

آب بخور

مینا
مینا
پاسخ به  ali
4 ماه قبل

بیشعور

Ryhan
Ryhan
پاسخ به  ali
3 ماه قبل

پوکیدم

داریوش
داریوش
پاسخ به  احمد
2 ماه قبل

سلام من قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰را خوردم بعدتاریخ مصرف رادیدم حدودچهارماهگذشته ایا مشگلی دارد

فاطمه
فاطمه
5 ماه قبل

سلام من ۲۲سالمه وزنم پایین سیپروفلوکساسین۵۰۰رو ۱۲ساعته میخورم سردرد شدید دارم چیکارکنم ☹️

ali
ali
پاسخ به  فاطمه
4 ماه قبل

استامینوفن کدیین بخور

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ali
4 ماه قبل

دکتری

رحمان
رحمان
5 ماه قبل

باسلام وخسته نباشیدجناب دکترمن قرص آسپرین وملوکسیفار۱۵مصرف میکنم آیابامصرف سیپرو ۵۰۰تداخلی ایجادمی شود. باتشکر

رحمان
رحمان
پاسخ به  رحمان
5 ماه قبل

خیر

حسن
حسن
6 ماه قبل

سلام من تکرار ادرار دارم چه داروی استفاده کنم

مجتبی معصومی رادزنجانی
مجتبی معصومی رادزنجانی
6 ماه قبل

باسلام من مشکل مجرای صفراوی دارم وپیوند مجرا انجام دادم این انتی بیوتیک روسیپرو…برام بامترونیدازول نوشته البته درم هم اینترنال بهم وصله چطور هرچی مطالعه میکنم به مشکل من اینگارمربوط نمیشه میخواستم یه توضیحی بدید ممنون میشم

دکتر
دکتر
پاسخ به  مجتبی معصومی رادزنجانی
3 ماه قبل

خیر

آزاده
آزاده
6 ماه قبل

سلام آقای دکتر من مبتلا به بیماری صرع هستم وقرص سیپرو فلو کسینجر دکتر برام تجویز کرده برای عفونت الان آموکسی کلاو ۶۲۵ برای گلو درد خوردم بدون تجویز پزشک حالا نگرانم چکار کنم

رباب رونقی
رباب رونقی
پاسخ به  آزاده
3 ماه قبل

سلام خوبی

عباس
عباس
7 ماه قبل

سلام من کاشت مو انجام دادم این قرص سیپروفلوکساسین۵۰۰رو داد گفت بخورم چرا؟؟؟؟

آزیتا عالی پور
آزیتا عالی پور
پاسخ به  عباس
5 ماه قبل

سلام خوبین به خاطر اینکه میکروب هوا وارد بدن نشه

غلام حضرت
غلام حضرت
7 ماه قبل

سلام علیک خسته نباشید من این دارو را استفاده می کنم سیپروفکت ۵۰۰ ولی چشمام سیاه تاریکی میکند چه کار باید بکنم

امید
امید
پاسخ به  غلام حضرت
4 ماه قبل

سلام من بامصرف قرص سیپرو فلوکساسین وقتی سرم رامیچرخانم مغز سرم درد میکنه

رضا
رضا
پاسخ به  امید
1 ماه قبل

سلام، خب سرت را نچرخان که درد نگیره

مجید سنجی
مجید سنجی
7 ماه قبل

سلام من دارو برا سکته مغزی مصرف میکنم آیا دارو سیپرو فلوکساسین بااین داروهام تدااخل ایجاد نمیکنه

خانم عبداللهی
خانم عبداللهی
7 ماه قبل

بامصرف قرص سیپروفلوکساسین باعث یبوست شده چیکارکنیم

مینا
مینا
پاسخ به  خانم عبداللهی
4 ماه قبل

ناشتا اب ولرم با یک قاشق خاکشیر مصرف شه

رامین معروفی
رامین معروفی
7 ماه قبل

سلام ۵٧سال دارم پروستاتم ۴٩گرم است، بعلت درد بیضه و بوی بد ادرار، پزشک ٢٠عدد قرص سیپروفلوکساسین تجویز کرده، هر ١٢ساعت یکعدد، تعداد و قرص و دوز مصرف کم نیست؟ چون قرص ها به اتمام رسیده اند ولی بهبود کامل حاصل نشده، سپاس

نبیله از افغانستان استم ولایت کندز
نبیله از افغانستان استم ولایت کندز
7 ماه قبل

من خیلی دیر است که کلیه هایم ومثانه من اتهابی شده چی باید کرد ولی قسم دارو استفاده کنم

عذرا اقایی
عذرا اقایی
7 ماه قبل

این قرص برای عفونت شدید دندان موثر هست؟؟

عبدالرئوف
عبدالرئوف
پاسخ به  عذرا اقایی
7 ماه قبل

این قرص برای چرکی موثر هست

عبدالرئوف
عبدالرئوف
پاسخ به  عذرا اقایی
7 ماه قبل

این قرص برای عفونت ناف موثر هست ا

نادیا
نادیا
8 ماه قبل

سلام سیپروفلوکساسین با قرص ولزودک اچ سی تی تداخل دارویی دارد؟

محسن
محسن
10 ماه قبل

وقتی این دارو میخورم نفس تنگی میگیرم و استرس

سیدمهدی
سیدمهدی
10 ماه قبل

سلام آقای دکتر.من از قرص سیپروفلوکساسبن ۵۰۰ برای عفونت ادراری استفاده میکنم.یادم نبوده که باید۱۲ساعت یک قرص مصرف کنم،الان دو روزه که ۸ساعتی یک عدد مصرف میکنم،خواستم بپرسم آیا مشکلی برام بوجود میاره یانه .؟

سارا
سارا
پاسخ به  سیدمهدی
4 ماه قبل

مریی

سید.سید . مرتضی
سید.سید . مرتضی
10 ماه قبل

سلام قرص سپروفلو کاسینی ۵۰۰ را میشود.نصف مصرف کرد.وبا گاباپانتین و سلولوکسیپ تداخل دارد

خانوم عسکری
خانوم عسکری
11 ماه قبل

سلام شبتون بخیر
من ۴سال هست ک پیوند کلیه شدم و دارو های سل سپت،وتاکرولیموس استفاده میکنم الان ده روز ک دچار تنگی قفسه سینه و گوش درد وخارش گوش و سوزش گلو شدم ب دکتر مراجعه کردم و آقای دکتر ب من مترونیدازول دادن تا الان ک‌هیچ تاثیری نداشته و خارش گوشاهام بیشتر شده خودم یه دونه قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰خودم ،،مبشه راهنمایی بفرمایید ک آیا برای کلیه من ضرر داره یانه؟؟؟ ممنون

فاطمه
فاطمه
11 ماه قبل

سلام دخترم ۱۱ سال دارد و قسمت زیر گلو آبسه کرده و عفونت زیادی داره بردم دکتر دارو جنتی مایسین داده ک روزی دوبار صبح و عصر تزریق بشه و کپسول سیپروفلوکساسین ۵۰۰ داده هر دوازده ساعت …‌ناگفته نماند ک وزن دخترم ۶۶ کیلو هست ..شما چ تجویزی دارید

مجتبی
مجتبی
11 ماه قبل

سلام ایاا مصرف سیپرو فلوکسایین با سفالکسین مشکل دارد

زهرا اسماعیلی
زهرا اسماعیلی
پاسخ به  مجتبی
2 ماه قبل

کلیه درد شدید دارم با تب لرز سیپرو فلاکسسین تنها جواب میده

زینب
زینب
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من سیپروفلوکساسین استفاده میکنم یادم رفت ب دکتر بگم بچه شیرمیدم اشکالی نداره میخورم

پوپک
پوپک
پاسخ به  زینب
25 روز قبل

درشیر وارد می شود

مصطفی.ش
مصطفی.ش
1 سال قبل

باسلام ببخشید من کیست مویی داشتم جراحی کردم بصورت باز دکتر قرص سیپر فلوکساسین ۵۰۰ داده بنظر شما سیپروفلوکساسبن بهتره یا سفالکسین..ممنون

اسرافیل فتحی
اسرافیل فتحی
1 سال قبل

سلام.قرص سیپروفلوکساسین با داروهای فشارخون مثل لوزارتان اچ و آملودیپین تداخل دارد یا نه

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

چرا بعداز خوردن قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰پریود میشم

ندا
ندا
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

سلام منم همینطور علتش چیه؟

علی آورمنتی
علی آورمنتی
پاسخ به  ندا
5 ماه قبل

علت ازنخوداست

معصومه
معصومه
1 سال قبل

سلام قرص سیپروفکت برای شیردهی مشکل دارد یانه

علی آورمنتی
علی آورمنتی
پاسخ به  معصومه
5 ماه قبل

شمامیتونیددوره دوغ دهی شروع کنید

طاهره صادقی
طاهره صادقی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من ۵ روز میباشد جراحی مثانه کرده ام الان سوندبهم وصل میباشد
ازاین قرص
سیپروفلوکسا سین استفاده میکنمودر حال حاصر خون ولخته خون دیده میشود ایا مربوط به قرص میباشد

علی آورمنتی
علی آورمنتی
پاسخ به  طاهره صادقی
5 ماه قبل

شمامیتونیددوره دوغ دهی شروع کنید

قاسم
قاسم
پاسخ به  طاهره صادقی
16 روز قبل

سلام من قرص سیپر فلوکساسین ۵۰۰ استفاده کردم ازشروع بدنم دقه مثل سوختگی ایجاد شد وقرص توانکس هم همینطور چکار کنم چه داروی استفاده کنم که جای آن را بگیرد برای درمان تنفسی

حافظ
حافظ
1 سال قبل

سلام میشه قرص سیپروفلوکساسین را برای عفونت ریه استفاده کرد.

حافظ
حافظ
1 سال قبل

سلام آیا میشه از قرص سیپروفلوکساسین۵۰۰برای درمان عفونت ریه استفاده کرد؟

سارا
سارا
پاسخ به  حافظ
4 ماه قبل

مرسی

سید یوسف خدادادی
سید یوسف خدادادی
1 سال قبل

با عرض سلام و ادب ایا مصرف سیپروفلوکساسین ۵۰۰ با قرص اهن مشکل ساز میشود ?

مانا
مانا
پاسخ به  سید یوسف خدادادی
7 ماه قبل

با دوساعت اختلاف مصرف کنید موردی ندارد

دکمه بازگشت به بالا