داروی قطره گوش کلوتریمازول

کاربرد، مقدار و روش مصرف، عوارض جانبی و شرایط نگهداری قطره گوش کلوتریمازول (Clotrimazole Ear Drops)

نام تجاری قطره کلوتریمازول

Canesten

کاربرد قطره کلوتریمازول

درمان عفونت قارچی گوش یا اوتیت خارجی گوش

اشکال دارویی قطره کلوتریمازول

قطره

قطره کلوتریمازول برای چیست؟

قطره گوش کلوتریمازول دارویی ضد قارچ است که در درمان عفونت قارچی گوش یا اوتیت خارجی گوش استفاده می‌شود.

کلوتریمازول یک ضد قارچ وسیع‌الطیف است که در درمان عفونتهای قارچی ناشی از درماتوفیتها، مخمرها، و مالاسزیا فورفور و درمان کاندیدیاز ناشی از کاندیدا آلبیکانس و سایر گونه‌های کاندیدا مصرف می‌شود.

کلوتریمازول با ممانعت از تقسیم و رشد قارچ عمل می‌کند و یک داروی متوقف کننده رشد قارچ است که در درمان عفونت‌های قارچی بسیار مؤثر است ولی بسته به مقدار مصرف، می‌تواند کشنده قارچ نیز باشد.

تاثیر قطره کلوتریمازول به عنوان قطره برای گوش

در واقع این قطره برای گوش طراحی و ساخته نشده است اما چون ما ناچارا محدودیت دارویی برای عفونت های قارچی گوش داریم، گاها پزشکان این قطره را تجویز می کنند اما برای عفونت های گوش مشکلی ایجاد نمی کند و قابل استفاده است

بهترین قطره برای عفونت گوش چیست؟

قطره کلوتریمازول برای افرادی که عفونت های قارچی داشته باشند می تواند استفاده شود، معمولا برای سر استفاده می شود اما در محیط های دیگر که دارای عفونت های قارچی هستند هم قابل استفاده است، دستور مصرف آن به این شکل است :
هر دوازده ساعت یک بار به صورت موضعی به آن ناحیه درگیر هست استفاده شود تا زمانی که بهبودی حاصل شود و اگر با گذشت حدود چهار هفته بعد از مصرف دارو، بهبودی حاصل نگردید به این معنا است که کلوتریمازول انتخاب درمانی مناسب نیست و با مراجعه به پزشک داروی دیگری انتخاب می شود .

برای مشاوره با دکتر آنلاین گوش حلق بینی، می‌توانید از اپلیکیشن یا وب سایت پذیرش ۲۴، استفاده کنید و به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته سؤالات خود را از ایشان بپرسید.

قطره گوش کلوتریمازول

مقدار و روش مصرف قطره کانازول برای گوش

  • قبل از شروع درمان با قطره گوش کلوتریمازول (Clotrimazole Ear Drops)، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید. همچنین اگر در رابطه با مصرف آن با سؤالاتی روبرو هستید با پزشک خود مشورت نمایید.
  • برای جلوگیری از عفونت مجدد، قطره کلوتریمازول را دقیقاً همانطور که پزشک برایتان تجویز کرده است استفاده کنید و از قطع خودسرانه آن خودداری نمایید.
  • قطره گوش کلوتریمازول را به طور منظم و سر یک ساعت مشخص استفاده نمایید تا بیشترین اثربخشی را در درمان عفونت گوشتان داشته باشد.
  • اگر بعد از حدود یک هفته استفاده از این قطره، احساس کردید که در علائم بیماریتان بهبودی حاصل نشده یا حتی بدتر شده است به پزشک مراجعه کنید.

طریقه مصرف قطره گوش کلوتریمازول

  1. دستهایتان را بشویید و گوش خود را به آرامی با آب گرم تمیز نموده، سپس خشک نمایید.
  2. دراز بکشید یا سر خود را کمی خم کنید به طوری که گوش آسیب دیده رو به بالا باشد.
  3. لاله گوشتان را به آرامی به سمت پایین بکشید تا مجرای گوش صاف شود.
  4. قطره چکان دارو را نزدیک گوشتان برده و با فشار دادن بطری، میزان داروی تجویزی را گوش خود بریزید.
  5. یک تا دو دقیقه در همین حالت بمانید تا محلول وارد مجرای گوشتان شود.
  6. اگر قطره برای هر دو گوشتان تجویز شده است این فرآیند را برای گوش دیگر نیز تکرار کنید.
  7. درب قطره را ببندید.

موارد منع مصرف قطره گوش کلوتریمازول

  • به تاریخ انقضای قطره گوش کلوتریمازول (Clotrimazole Ear Drops) توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام شده است، از مصرف آن خودداری کنید.
  • هرگز قطره کلوتریمازول را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.

قبل از تجویز دارو، پزشک را در صورت وجود موارد زیر مطلع کنید:

  • حساسیت به این دارو یا دیگر داروها
  • بارداری
  • شیردهی
  • استفاده از قطره یا داروی درمانی دیگر در گوش

موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف قطره گوش کلوتریمازول

  • اوتیت خارجی می‌تواند دردناک باشد. برای تسکین درد می‌توانید از پزشک خود بخواهید که مسکن مناسب برایتان تجویز کند.
  • برای جلوگیری از التهاب و عفونت بیشتر، سعی کنید هنگام حمام کردن، صابون یا شامپو به مجرای گوش شما راه پیدا نکند. برای ممانعت از ورود شامپو و صابون به گوش خود می‌توانید یک تکه پنبه آغشته به وازلین را به آرامی در گوش خود قرار دهید.
  • اوتیت خارجی در افرادی که به طور منظم شنا می‌کنند در مقایسه با دیگر افراد بیشتر دیده می‌شود. اگر خودداری از شنا برایتان امکان پذیر نیست، سعی کنید تا حد امکان از گوش‌های خود محافظت کنید.

تداخلات دارویی قطره کانازول برای گوش

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد و تأثیر داروها را تغییر دهد یا باعث افزایش ریسک بروز عوارض جانبی آنها شود. بنابراین برای مصرف این دارو، لیست تمام داروهایی که مصرف می‌کنید اعم از داروهای تجویزی و غیرتجویزی (گیاهی، مکمل و …) را با پزشکتان در میان بگذارید.

عوارض جانبی قطره گوش کلوتریمازول

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض نیز بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند.

قطره کلوتریمازول، عوارض جانبی جدی ایجاد نمی‌کند. گاهی اوقات در ابتدای مصرف، ممکن است باعث تحریک شود و واکنش‌های خفیف از نوع آلرژیک (مانند قرمزی و خارش) را در افراد ایجاد نماید. اگر این علائم یا علائم دیگری که فکر می‌کنید به خاطر استفاده از این قطره است، را تجربه کردید به پزشک خود اطلاع دهید.

شرایط نگهداری قطره گوش کلوتریمازول

  • دارو را دور از دسترس کودکان نگه دارید
  • دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه دارید.
  • به منظور جلوگیری از خطر ابتلا به عفونت، بعد از اتمام دوره درمان خود، قطره کلوتریمازول را دور بیندازید و آن را نگه ندارید تا وقت دیگری استفاده کنید.

باتوجه به وضعیت کنونی پاندمی ویروس کرونا، در صورت عدم تمایل از مراجعه حضوری به متخصص گوش و حلق وبینی می‌توانید با مراجعه به وب سایت و یا اپلیکیشن پذیرش ۲۴، به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین، از طریق مشاوره تلفنی و متنی با مجرب‌ترین متخصص گوش و حلق و بینی آنلاین، تلفنی و متنی مشاوره بگیرید.

دکتر ارمین محمدی لیر

دکتر ارمین محمدی لیر با سابقه سابقه فعالیت در مرکز اطلاع رسانی دارویی DPIC، فعالیت در داروخانه‌های روزانه و شبانه روزی، فعالیت در داروخانه ساخت داروهای ترکیبی رازی، انجام مشاوره درمورد تجویز منطقی داروها و فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.
مشاوره و ویزیت آنلاین داروسازی ایشان در این موارد است:
دوزبندی داروهای اطفال، بزرگسالان و سالمندان، بررسی تخصصی تداخلات دارویی، بررسی تخصصی عوارض دارویی، بررسی مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی، موارد منع مصرف داروها و…

دکترگیلدا
گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه‌چی در رشته گوش ،حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل کرده‌اند و در سال ۱۳۸۲ موفق به اخذ
بورد (دانشنامه) تخصصی در رشته گوش، حلق، بینی و جراحی سر و گردن گردید.
دکتر گیوه‌چی در بیمارستان امیراعلم تهران اشتغال داشته و با بیمارستان‌های بهمن و مرکز جراحی آلفا همکاری
می‌کند. در حال حاضر فعالیت ایشان عمدتا بر جراحی‌های زیبایی و ترمیمی بینی و صورت و در زمینه‌های جراحی پولیپ
بینی، جراحی انحراف بینی، اسپلینت داخلی بینی، لوزه بزرگ در کودکان، جراحی ترمیمی بینی، جراحی بینی به روش باز،
جراحی گوش، مراقبت‌های بعد از جراحی بینی، جراحی بینی فانتزی استخوانی، جراحی بینی با لیزر و… متمرکز می‌باشد.

۴/۵ (۳ نظر)

منبع
www.patient.info

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
72 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رستمی
رستمی
1 ماه قبل

سلام من گوشم گلوم زیاد خارش داره خیلی دکتر. رفتم هیچ جوابی نگرفتم دکتر میگه شاید عصب گوشم. ضعیفه گوش من چند سال ک اون واکس زرد رنگ نداره
بعذی وقتا عفونت داره مشکل من چی خواهش بخدا دیگه خسته شدم

هادی
هادی
1 ماه قبل

سلام .من گوشم قارچ داره دکترواسم قطره کانازول۱درصدنوشته.وقتی میریزم گوشم دردمیکنه
این حالت عادیه یامصرف قطره روقطع کنم؟
ممنون

محمدرضا اژدری
محمدرضا اژدری
5 ماه قبل

سلام دکتر به من قطره آفی تریمازول و سیپلکس داده .ضمآ از گوش سمت چپ من خون هم می آمد آیا دکتر دارویی مناسب تجویز کرده است

افسون زارع
افسون زارع
6 ماه قبل

سلام وخسته نباشید. گوشم قارچی شده وعفونت والتهاب داره. دکتر گوش وحلق وبینی واسم قطره سیپلکس. بتامتازون. وکانازول تجویز کردن. کانازول ۱/. وقتی میریزم بشدت درد دارم واحساس میکنم پرده گوشم داره پاره میشه آیا این درد طبیعی هستش یا باز ب دکترم مراجعه کنم. وآیا احتمال پارگی پرده گوشم وجود داره تروخدا جواب بدین ممنونم از شما.

کتایون
کتایون
پاسخ به  افسون زارع
4 ماه قبل

سلام من بعدازعفونت قارچی گوشم دکترقطره کانازول تجویزکرده الان سه روزه هرهشت ساعت ۵قطره میریزم اما جهنم میاد جلوچشمم.. مغزم تیرمیکشه ازچشمام اب میاد پرده گوشم پاره هست ایا بااین قطره به ملاقات عزرائل میرم یادرمان میشم ترو قران جوابم بدید

محمد
محمد
پاسخ به  افسون زارع
4 ماه قبل

منم این مشکل رو داشتم…همین سه تا قطره رو بهم داد…میریختم..درد داشتم..گوشن بدتر شد گرفت کیپ شد دوباره رفتم دکتر گفت کوشت سوراخ هست

بهزاد
بهزاد
1 سال قبل

سلام گوشم ترشح داره وخارش خیلی زیاد

خاطره
خاطره
1 سال قبل

آیا برای گوش قطره کلوتریمازول با قطره سیپلکس همزمان قابل استفاده است
تقریبا دوهفته کلوتریمازول برای عفونت گوش استفاده کردم پزشکم گفتن که فقط سه شب دیگر فقط شبها استفاده کنم و جایگزین قط ه سیپلکسو با قرصشو شروع کنم ولی متوجه نشدم آیا بعداز سه روز سیپلکسشو شروع کنم یا همزمان ؟
ممکنه راهنمایب کنید یا

سید ماشالله جلالی
سید ماشالله جلالی
1 سال قبل

سلام قطره کانازول ۱درصد اشتباهی تو چشم ریخته شده. برای سوزش و قرمزی چه باید کرد

مهدی جمالی
مهدی جمالی
1 سال قبل

سلام بعد از مصرف کانازول خیلی خارش پیدا کردم و برآمدگی هایی مثل کهیر روی پیوستم ایجاد شده آیا از عوارض این دارو میباشد

محمدرضا
محمدرضا
1 سال قبل

من دیشب پسرم را بخاطر گوشش جرم داشت ودرد درحاشیه بالای گوش ها داشت دکتر بهش قطره کلوتریمازول ناژو ۱درصد تجویز کرده هرچهارساعت ۶قطره تا دوهفته بعد ۴قطره الان که استفاده می کنه سوزش وسردرد شدید داره آیا قطره اشتباهی ندادند چون نوشته برا استعمال خارجی ممنونم راهنمایی کنید

ندا
ندا
پاسخ به  محمدرضا
1 سال قبل

نباید موقع زدن قطره دست به گوش بزنه و مواد رو به داخل انتقال بده همون‌جوری که ریختید بزارید بمونه بعد یک دقیقه سرش رو به سمت مخالف کنه تا خالی بشه در غیر این صورت مواد به داخل می‌ره و سرگیجه شدید میاره

محمدگوشم موقع قطره
محمدگوشم موقع قطره
پاسخ به  ندا
6 ماه قبل

سلام

سارا
سارا
1 سال قبل

سلام پسرم عفونت قاچی گوش گرفته و تبو لرز می کنه و رفتم دکتر بهش قطره کانازول داده و من خودم بهش آنتی بیوتیک بهش میدم به خاطر تبش اشکالی نداره
و چقدر طول می کشه تا خوب شه آخه خیلی درد داره

رها
رها
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
من حدود ی هفته ده روز درد شدید گوش داشتم دکتر رفتم گفت عفونت قارچی داره برام شستشو انجام دادن سرگیجه شدید گرفتم همونموقع دکتر گفتن احتمالا پرده گوشت اسیب دیده برام کوبیکس ۱۰۰ و قطره کلوتریمازول نوشتن گفتن استفاده کنم بعد برم چک کنم گوشمو دوباره ولی من الان ک میخوام داروهاشونو استفاده کنم همش سرگیجه دارم و فکر می‌کنم ک از قطره هستش اگ میشه لطفا راهنمایی کنید نمیدونم استفادشون کنم یا نه ممنون

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط رها
مهسا
مهسا
1 سال قبل

سلام ،من گوشم دچار قارچ شده وپزشک برام قطره کانازول هر۸ساعت والکل بوریکه۳% وکپسول سیپروفلاکساسین ۵۰۰ هر ۱۲ساعت تجویز کردن،من وقتی قطره هارو مخصوصا کنارول رو میریزم تا نیم ساعت واقعا عذاب شدید میکشم ،همون لحظه گلو درد شدید میگیرم واحساس تورم تولوزه هام میکنم علت چی میتونه باشه وچکار باید بکنم

مایا
مایا
2 سال قبل

سگ شیتزو مالیتز دارم و پزشک برای گوشش قطره موضعی کلوتریمازول را تجویز کرده است.قطره را جویده و یک سوراخ کرده و شاید کمی خورده باشد.لطفا بفرمایید مشکلی پیش میاد؟ممنون

منصور صدرایی
منصور صدرایی
پاسخ به  مایا
10 ماه قبل

چرا قطره کانال گوش را به درد میاورد ومیسوزانم

سورنا
سورنا
2 سال قبل

با سلام داروخانه بجای قطره کلوتریمازول محلول کلوتریمازول به من داده ومن چند روز هم استفاده کردم ازطرفی پرده گوشم هم مادر زادی سوراخ کوچکی دارد آیا استفاده از محلول کلوتریمازول که استفاده کردم عوارض داره درضمن پس از استفاده محلول کلوتریمازول خیلی گوشم درد می گرفت لطفا راهنمایی فرمایید

جعفری
جعفری
پاسخ به  سورنا
2 سال قبل

سلام من استفاده کردم اماخیلی طاقت فرسادرد گرفت وخیلی اذیت شدم باز هم ادامه بدهم

علی
علی
2 سال قبل

سلام هر دو گوشم شوره میزنه لطفا علت ودرمان انرا بفرماییدتشکر

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  علی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

کاربر
کاربر
2 سال قبل

سلام من گوشم قارچی بود رفتم دکتر ساکشن کرد سه تا قطره داد بریزم الان بعد دوهفته رفتم گفت خوب شده فقط دوتا قطره هات رو تا یه هفته دیگه بریز الان من نمیدونم از بین این سه تاکدوم منظورشون بوده اسم قطره ها :آفی تریمازول ،بتازونیت،سیپلکس
به نظر شما کدومش دیگه لازم نیست بندازم؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  کاربر
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

زینب مولائی
زینب مولائی
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
1 سال قبل

ُسلام قطره گوش کانازول۱درصد استفاده میکنم گوشم خیلی درد میکنه آیا استفاده بکنم یا نه

ریحانه
ریحانه
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
من از این قطره به تجویز دکتر استفاده میکنم، وقتی قطره رو میریزم گوشم کیپ کیپ میشه، و از اونجایی که خیلی غلیض هس بیرون نمیاد
طبیعیه؟ چیکار میتونم بکنم؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  ریحانه
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

مرضیه
مرضیه
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
1 سال قبل

من دوسه هفته ی هست که گوشم آب میاد وخارش دارد و التهاب پیدا کرده وجرم سیاه میاد حالا نمی دونم گوشم قارچ گرفته و باید شستشو بدم بهتر میشم وخیلی گیپ شده گوشم

پویا
پویا
2 سال قبل

سلام خسته نباشید هردو گوشم عفونت قارچی کرده دکتر بهم قطره نفازولین و سیپرو فلوکساسین و قطره کلوتریمازول داره اون قطره ها اذیت نداره ولی کلو تریمازول میریزم هم می سوزه هم درد خیلی شدید می گیره می خاستم بپرسم این درد عادی هستش

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  پویا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

خاوری هستم ممنون
خاوری هستم ممنون
پاسخ به  پویا
1 سال قبل

سلام برای گوشی که پرده گوش سوراخ هست مجازم از قطره کلوتریمازول استفاده کنم

حمید روحانی
حمید روحانی
پاسخ به  خاوری هستم ممنون
5 ماه قبل

سلام من هم پرده گوشم سوراخه و رفتم دکتر گفت که کمی عفونت قارچی داری ،قطره گوش کانازول ۱ درصد بهم داده ،ولی الان شک دارم که داروخانه بهم قطره داده ،یا محلول ،چطوری بفهمم

لیلا
لیلا
2 سال قبل

سلام
خسته نباشید روزتون بخیر
من مدتی هست که‌گوشم عفونت سیاه داره .مقدارش تقریبا زیاده .هیچ‌دردی ندارم .فقط کمی خارش داره.قبلا گاهی عفونت داشتم که البته زرد تیره رنگ بود و با سیپروفلوکساین خوب میشد .ممنون میشم راهنماییم کنید که از چه دارویی استفاده کنم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  لیلا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

ببخشید عفونت کوش با چه چیزی از بین میره

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

دوست عزیز برای تجویز دارو برای درمان عفونت گوش نیاز به معاینه حضوری هست

سام
سام
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من یه مدت گوش درد داشتم رفتم دکتر قطره داد فاید نداشت رفتم متخص گفت قارچ داره شست شو داد قطره هم داد بعد چند روز گوشام صدا نمیشنسدن دوباره رفتم متخصص قطره داد بعد یه مدت خوب شده در ضمن پرده یکی از گوشام اسیب دیده. اما حالا بعد یه مدت دوباره گوشم درد میکنه چکار باید بکنم لطفاً منو راهنمایی کنید با تشکر

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  سام
2 سال قبل

سلام پرده گوش آسیب دیدهنباید داخلش قطره کلوتریمازول استقاده کنید اگر گوشتون درد میکنه باید برید متخصص معاینه کنه شاید لازم باشه گوشتون ساکشن بشه و دارو ها عوض بشه

ممد
ممد
2 سال قبل

با سلام وققتون بخیر
دکتر قطره برام نوشته که برا درمان قارچه و یکی دیگه فک کنم بتامتازن را التحاب به دکتر هم گفتم که قبلا یکی از دکترا گفته پرده گوشت کمی سوراخه خیلی کوچیک من این قطره ای ک برا قارچ هست رو استفاده میکنم گوشم حس داغی میگیره ینی دیواره گوشم وقتی قطره وارد مجرای گوشم میشه حس داغی دارم
این علائم عادیه؟
باتشکر

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  ممد
2 سال قبل

سلام
مصرف قطره را قطع کنید و به متخصص مراجعه کنید .

رامی
رامی
2 سال قبل

در گوشی که پرده ان پاره شده چگونه قارچ وباکتریهای ان را بهبود بخشید

سهراب
سهراب
2 سال قبل

سلام به پزشکان عزیز، سوالم این بود که دکترربرای من کانازول تجویز کردن وهنگام استفاده دردوسوزش شدیدی داره،نکته اینه که من پارگی پرده گوش دارم آیا ازاین قطره میشه استفاده کرد؟باتشکر

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  سهراب
2 سال قبل

سلام
اگر پزشکی ک براتون تجویزش کردن درجریان پارگی پرده گوشتون نبودن خیر مصرف نکنید.

سعید
سعید
2 سال قبل

سلام خسته نباشید داخل گوش من اب رفته بود و درد داشتم و گوشم بم بود به پزشک مراجعه کردم گفت عفونت قارچی و برای من کانازول ۱ درصد تجویز کرد روزی سه قطره من پس از مصرف در لحظه ی اول درد شدیدی داشتم و پشت دیواره گلوم میسوخت میخواستم بدونم ایا این طبیعی !؟ یا به متخصص مراجعه کنم

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  سعید
2 سال قبل

سلام
به احتمال زیاد پرده گوشتون سوراخ هست، در مواردی که پرده گوش سوراخ هست مصرف کانازول ممنوع هست
حتما مصرف قطره رو قطع کنید و به متخصص مراجعه کنید .

چگینی
چگینی
پاسخ به  دکترگیلدا گیوه چی
2 سال قبل

سلام من پرده گوشم پاره هس اما کانازول رو بهم دادن بهشون هم گفتم پرده گوشم مشکل داره اما گفت تحمل کن دردشو. من هم نمیتونم تحمل کنم نریختم قطره رو تروخدا یه قرص یا یه قطره برای عفونت قارچی گوش بهم معرفی کنید بخرم

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  چگینی
2 سال قبل

سلام
مصرف قطره را قطع کنید چون باید قطره دیگری جایگزین بشه که در داروخانه های ایران نیست
به متخصص مراجعه کنید تا راه درمانی دیگری در پیش بگیرند و قطره های دیگری جایگزین شود .

چگینی
چگینی
پاسخ به  دکترگیلدا گیوه چی
2 سال قبل

قطره chloramphenicol و بتامتازون تاثیر داره برای قارچ گوش؟

چگینی
چگینی
پاسخ به  دکترگیلدا گیوه چی
2 سال قبل

من گوش راستم عفونت قارچی کرد و این دو قطره ک گفتم بتا و اون یکی رو داد دکترم ریختم خوب شد حالا گوش چپ هم قارچی عفونت داره قطره هارو ریختم دو سه روزی خوب شد دوباره با درد شروع شد دوباره رفتم دکتر گفت پرده گوشت پاره هس نمیشه راحت دارو داد و اینبار کرم ضد قارچ داد ک ب پنبه اغشته کنم وتا ۵ شب داخل گوشم بزارم تا صبح ک الان ۴ شب شده هیچ تاثیری نکرده دکترم هم دیگه رفت خارج کشور نیستش

سیدی
سیدی
2 سال قبل

سلا م خسته نباشید من مدتی است گوشم درد گرفتم و سرگیجه هم گرفتم البته دارو برای سرگیجه مصرف میکنم
این بعداز اینکه واکسن زدم برام پیش اومده میخواستم ببینم برای گوشم میتونم قطره استفاده کنم چه قطره میتونم استفاده کنم
الان اززمان واکسم ۲۳ روز گذشته ۹ شهریور دوز دوم رو باید بزنم ایا میتونم دوز دوم رو بزنم

مرضیه
مرضیه
2 سال قبل

سلام وقت بخیر من گوشم درد داشت توسط پزشک ویزیت شدم قطره کلوترومازول ۱%نوشته ،روی قطره نوشته فقط استعمال خارجی ،آیا میشه قطره را داخل گوش ریخت؟؟؟؟ممنون

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  مرضیه
2 سال قبل

سلام
مصرف در گوش خارجی‌مشکلی نداره

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشید گوش ر شدید داشتم دکتر قطره کانازول درصد برام نوشت از موقعی که استفاده میکنم داخل دماغم مور مور مسکنه و لو درد گرفتم ببشتر پشت سقف دهنم سوزش و درد داره انگار زخم شده میشه لطف کنید بگین ازقطره ست که استفاده میکنم ممنون میشم جوابو بدین

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام
بعیده بخاطر قطره باشه. ولی محض اطمینان مصرف قطره رو هم متوقف کنید.

علی حاجی زاده
علی حاجی زاده
2 سال قبل

سلام من گوشم عفونت قارچی داره لطفاراهنماییم کنیدکه ازچه دارویی استفاده کنم

حمید نظری
حمید نظری
2 سال قبل

روزانه چند بار و هر دفعه چند قطره کلوتریمازول داخل گوش مصرف شود

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  حمید نظری
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
ذکر دلیل مصرف الزامیست.

علیزاده
علیزاده
2 سال قبل

سلام وقت بخیر. بعد از حمام داخل لاله گوشم حالت شوره چسبناک دیده میشه که با جدا کردن اون شوره ها هم ترشحی مثه آب داره و دور اون ناحیه کمی قرمز میشه بمحض خشک شدن باز هم اون شوره چسبنده ایجاد میشه متاسفانه توبخش هایی از پوست سرم هم اون شوره های چسبنده رو میبینم و همین اتفاق برا اون ناحیه های سر هم میوفته. هرکاری میکنم خوب نمیشن با اینکه هر روز استحمام میکنم اما اصلا بهبود نمیشن ، تشدید هم نمیشن اما خوب هم نمیشه اصلا. ممنون میشم راهنماییم کنین

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  علیزاده
2 سال قبل

با سلام

این علایم مربوط به بیماری اگزمای سبوره هست

لوسیون کلوتریزون هر شب یکمرتبه با گوش پاک کن به نپاحی درگیر لاله گوش استعمال گردد به مدت یکماه

همچنین روزی یکمرتبه به نواحی درگیر پوست سر استعمال گردد به مدت یکماه

افرا
افرا
2 سال قبل

آیابرای سننین یک ونیم استفاده میشود؟قطره ی کلوتریمازول

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  افرا
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
خیر قابل استفاده نیست.

زهرا محیط
زهرا محیط
3 سال قبل

سلام خسته نباشی مدت دو سه روز هست که گوش خارجی من بشدت عفونت کرده درد بسیار شدیدی دارم وگوشم ورم زیادی داره ک حتی قطره داخل گوشم نمیره دکتر متخصص هم در شهرمان نداریم لطفا منو راهنمایی کنید که چه دارویی استفاده کنم که بهتر بشوم ممنون

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  زهرا محیط
2 سال قبل

برای عفونت گوش حتما باید پزشک شمارو ویزیت کنن
اگر دسترسی حضوری ندارید میتونید از متخصصان پذیرش ۲۴ کمک بگیرید

زیار
زیار
3 سال قبل

سلام من کانازول یک درصدروطبق تجویزبرای گوشم استفاده میکنم ولی وقتی قطره واردگوش میشودلحظه ای دردشدیداحساس میکنم ، سه روزهرهشت ساعت ولی هربارتوامابادرداست

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  زیار
2 سال قبل

درد گوش در اثر استفاده از قطره تا حدودی طبیعیه ولی اگر خیلی شدیده باید پرده گوشتون توسط پزشک بررسی شه ک آسیب ندیده باشه

چگینی
چگینی
پاسخ به  دکتر ارمین محمدی لیر
2 سال قبل

سلام من پرده گوشم پاره شده الانم عفونت قارچی داره رزیدنت بیمارستان قطره کانازول داد بهم بریزم؟؟ ب خاطر درد قطره نریختم لطفا راهنمایی کنید من نمیتونم قطره بریزم برام عذاب اوره داروی خوراکی برای این درد بهم بگید ممنون

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط چگینی
دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  چگینی
2 سال قبل

سلام
مصرف قطره را قطع کنید و به متخصص مراجعه کنید .

معصومه
معصومه
پاسخ به  دکترگیلدا گیوه چی
2 سال قبل

سلام گوشم نزدیک چهل روز هست که عفونت کرده درد شدیدی دارم چند بار دکتر رفتم پرده گوشم اسیب دیده عفونت هم قارچی نمیتونم قطره استفاده کنم لطفا یه داروی خوراکی برام معرفی کنید

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  معصومه
2 سال قبل

سلام. شما باید معاینه شوید. امکان تجویز مجازی دارو نیست.

دکمه بازگشت به بالا