داروی استرادیول والرات

کاربرد ، مقدار و روش مصرف ، عوارض جانبی و میزان مصرف | Estradiol Valerate

نام تجاری قرص استرادیول والرات

Delestrogen

کاربرد قرص استرادیول والرات

بهبود عوارض ناشی از یائسگی

اشکال دارویی قرص استرادیول والرات

محلول تزریقی، ژل موضعی و قرص

اطلاعات دارویی قرص استرادیول والرات

علائمی که در در دوران یائسگی بروز می کند ناشی از کمبود ترشح هورمونی به نام استروژن است، قرص استرادیول والرات با افزایش سطح این هورمون به کاهش علائم (مانند گرگرفتگی، خشکی واژن) در دوران یائسگی کمک می کند. قرص استرادیول والرات برای زنانی که به دلیل خاصی از جمله نارسایی اولیه تخمدان یا هیپوگنادیسم قادر به تولید مقدار کافی استروژن نیستند و مردانی که مبتلا به سرطان پروستات هستند هم تجویز می شود.مدت مصرف قرص استرادیول والرات معمولا چهار هفته است اما ممکن است در مواردی مانند ابتلا به سرطان پروستات مصرف این دارو تنها به مدت یک تا دو هفته توصیه شود.

دازوی استرادیول والرات
داروی استرادیول والرات

مقدار و روش مصرف قرص استرادیول والرات

  • قبل از شروع مصرف قرص استرادیول والرات حتما بروشور داخل جعبه را مطالعه فرمایید، این بروشور اطلاعات جامع و کاملی را درمورد قرص استرادیول والرات در اختیار شما قرار می دهد و شما را از عوارض جانبی احتمالی قرص استرادیول والرات مطلع می کند.
  • قرص استرادیول والرات را دقیقا همان گونه که پزشک تجویز کرده است مصرف کنید و مقدار داروی مصرفی را بدون مشورت با پزشک کم یا زیاد نکنید.

موارد منع مصرف قرص استرادیول والرات

  • به تاریخ انقضای قرص استرادیول والرات توجه کنید و اگر دارویی که در دست دارید تاریخ انقضایش تمام‌شده است،از آن مصرف نکنید.
  • هرگز قرص استرادیول والرات را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان توصیه نکنید.
  • تداخلات دارویی قرص استرادیول والرات را چک کنید و اگر در حال استفاده از دارویی دیگر هستید، با پزشک خود راجع به استفاده از آن مشورت نمایید.

مصرف قرص استرادیول والرات در دوران بارداری و شیردهی

هرگز در دوران بارداری و شیردهی، از قرص استرادیول والرات استفاده نکنید. قرص استرادیول والرات روی مقدار هورمون های زنانه تاثیر دارد و می تواند برای جنین و مادر خطر فرین باشد.

تاثیر قرص استرادیول والرات بر رانندگی و کار با ماشین آلات

مصرف قرص استرادیول والرات می تواند موجب سرگیجه و یا سردرد شود پس حتما قبل از اقدام به رانندگی و یا کار با ماشین آلات از هوشیاری خود اطمینان حاصل کنید.

تداخلات دارویی قرص استرادیول والرات

تداخل دارویی ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. یک لیست از تمام داروهایی (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و داروهای گیاهی) که استفاده می‌کنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید.

  • برخی از داروها با عملکرد قرص استرادیول والرات مداخله می‌کنند از جمله مهار کننده‌های آروماتاز (مانند آناستازول، لتروزول)، ترانگزامیک اسید (tranexamic acid)، تورمیفن (toremifene)، رالوکسیفن، اسپمیفن (ospemifene)، فولوسترانت (fulvestrant).
  • قرص استرادیول والرات ممکن است با برخی آزمایش‌ها مثل آزمایش متیراپون تداخل داشته باشد و بر نتایج این تست‌های آزمایشگاهی تاثیر بگذارد، بنابراین قبل از انجام هر آزمایشی، پزشک و یا پرستار خود را در جریان قرار دهید.

موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف قرص استرادیول والرات

بعضی دارو‌ها را نمی‌توان در بعضی از شرایط تجویز نمود و بعضی دارو‌ها نیز در صورتی که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد؛ بنابراین بهتر است که قبل از مصرف قرص استرادیول والرات ، پزشکتان از موارد زیر مطلع باشد

  • اگر سابقه بیماری قلبی و یا سکته مغزی دارید.
  • اگر فشار خون بالا دارید.
  • اگر سابقه خونریزی واژینال غیر معمول و یا بیناری در رحم مانند فیبروم، اندومتریوز و یا هیپرپلازی آندومتر (ضخیم شدن دیواره رحم) دارید.
  • اگر مبتلا به سرطان پستان و یا هر نوع توده در پستان هستید و یا اگر تا به حال اعضای نزدیک خانواده شما با سرطان پستان درگیر بوده اند.
  • اگر شما و یا یکی از اعضای نزدیک خانواده‌تان، با مشکل لخته خون در رگ‌های خونی‌ مواجه بوده اید.
  • اگر دچار هرگونه مشکل کبدی هستید.
  • اگر سابقه افسردگی دارید.
  • اگر باردار هستید و یا به نوزاد خود شیر می‌دهید.
  • اگر مبتلا به هایپر پرولاکتینمی (افزایش سطح پرولاکتین خون) هستید.
  • اگر خودتان و یا یکی از اعضای خانواده‌تان با مشکل چربی خون بالا مواجه است.
  • اگر در دوران بارداری خود با مشکلاتی مثل تاول پوستی، زردی، خارش شدید و یا حرکات عضلانی غیرارادی مواجه بوده اید.
  • اگر سابقه واکنش آلرژیک به دارویی را دارید.
  • اگر به هر نوع بیماری خاص دیگری نظیر دیابت، لوپوس یا بیماری التهاب روده مبتلا هستید.

ما توصیه می‌کنیم پیش از اقدام برای مصرف قرص استرادیول والرات با روانپزشک مشورت کنید.

وب‌سایت و یا اپلیکیشن پذیرش۲۴ توانسته است به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین؛ امکان مشاوره تلفنی، متنی و صوتی با بهترین پزشکان آنلاین متخصص زنان را فراهم کند.

عوارض قرص استرادیول والرات

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌ کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف قرص استرادیول والرات، از بین می‌روند. در‌ صورت بروز مستمر هریک از عوارض می‌بایست به پزشک اطلاع داده شود

  • احساس بیماری و تهوع: غذاهای ساده، کم چرب و بدون ادویه بخورید و سعی کنید دارو را بعد از مصرف غذا مصرف کنید.
  • سردرد: از پزشک خود بخواهید که یک مسکن مناسب برایتان تجویز کند و اگر دچار سردرد غیرعادی و طولانی مدت شدید، حتما به پزشک خود مراجعه کنید.
  • نفخ، تغییر وزن، حساسیت به لمس پستان، اسپاسم معده، نفخ، ورم، تغییر در میل جنسی، تغییر خلق و خو، اسپاسم پا: اگر این عوارض برایتان آزاردهنده شد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

نکته مهم: اگر دچار علائم زیر شدید، مصرف قرص استرادیول والرات را ادامه ندهید و سریعاً به پزشک مراجعه نمایید

  • درد ناگهانی قفسه سینه
  • خونریزی قاعدگی و یا لکه بینی
  • تنگی نفس ناگهانی (و یا سرفه خونی)
  • تورم یا درد پا
  • تغییر در بینایی
  • مشکل در تکلم
  • تعریق زیاد
  • سردرد غیرمنتظره شدید
  • زردی

اگر هر علائم دیگری دارید که احساس می‌کنید با استفاده از قرص استرادیول والرات مرتبط می‌باشد، با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف بیش از حد قرص استرادیول والرات (مسمومیت دارویی)

هرگز قرص استرادیول والرات را بیش از مقدار تجویز شده توسط پزشک خود، مصرف نکنید.

اگر احساس کردید که فردی دچار مسمومیت دارویی شده است و علائمی مانند تهوع شدید، خونریزی واژینال غیر معمول، تنگی نفس یا غش و ضعف (از حال رفتن) را در او دیدید، سریعاً با اورژانس تماس بگیرید.

شرایط نگهداری قرص استرادیول والرات

  • قرص استرادیول والرات را دور از دسترس کودکان نگهدارید.
  • قرص استرادیول والرات را در جای خنک، خشک و دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه‌دارید.

سوالات متداول درباره ی قرص استرادیول والرات

پاسخ سوالات از نظر و مورد تایید خانم دکتر زهرا بهرامی متخصص زنان زایمان می‌باشد.

قرص استرادیول والرات برای چیست؟

قرص استرادیول والرات نوعی استروژن ست که بشکل قرص و آمپول و ژل در دسترس میباشد. استروژن درمرحله فولیکولی از تخمک آزاد می‌شود و از هورمون‌های اصلی زنان میباشد که تاثیرات مهم و اساسی در باروری و سایر بافت‌های بدن دارد.
استروژن باعث رشد و تکامل اندام‌های جنسی و تنظیم سیکل های پریودی و ضخامت مناسب و عروق سازی آندومتر جهت آمادگی برای بارداری و نیز تقویت عضلات لوله رحم برای حرکت سلول تخم بطرف رحم و نیز تقویت عضلات رحم و گردن رحم می‌شود.
از طرفی ترشحات موکوسی مناسب برای فضای رحم و سرویکس (گردن رحم) ایجاد می‌کند که محیط برای اسپرم و سلول تخم مناسب باشد استروژن بر بافت‌های دیگر بدن از جمله پوست، پستان ها، سیستم قلبی عروقی، مغز، کبد، استخوان‌ها، حالات روحی و فکری تاثیر مثبت دارد.
استروژن بر بافت‌های دیگر بدن از جمله پوست، پستان ها، سیستم قلبی عروقی، مغز، کبد، استخوان‌ها، حالات روحی و فکری تاثیر مثبت دارد و کمبود آن باعث عوارض متعددی می‌شود از جمله کاهش قدرت باروری و افزایش سقط و زایمان زودرس، کاهش ترشحات مناسب رحمی وافزایش احتمال عفونت و کاهش لزج شدن واژن و مقاربت دردناک، دژنره شدن و تحلیل واژن و اندام تناسلی، پیری پوست و کاهش درخشش و شفافیت پوست، کاهش تنظیم سیستم وازوموتور و تعریق و گرگرفتگی، افزایش کلسترول و افزایش فشارخون و بیماری‌های قلبی عروقی، کاهش تراکم استخوان و افزایش پوکی استخوان، افزایش دپرسیون و دیمانس مغزی و نیز کاهش نشاط و احساس شادابی. لذا درموارد کمبود استروژن ها نیاز به هورمون درمانی و جایگزینی با هورمون‌های شیمیایی است.

قرص استرادیول والرات برای قبل بارداری؟

قرص استرادیول والرات درموارد نازایی و روش‌های آزمایشگاهی برای بارور شدن حتما نیاز ست که سطح استروژن خون رو بالا برده تا دیواره رحم به اندازه کافی رشد نموده و توانایی نگهداری جنین را داشته باشد.

عوارض قرص استرادیول والرات برای انتقال جنین؟

دراینموارد از قبل انتقال جنین از قرص استرادیول والرات استفاده می‌شود تا زمانیکه ضخامت آندومتر به ۸ میلی متر برسد و بعد درمان را ادامه می‌دهیم تا انتقال کامل جنین یا جنین‌هادکه دز درمان و مدت درمان بسته به بیمار متفاوت است.

عوارض آمپول استرادیول برای قطع پریود؟

گاهی ممکن ست حجم خونریزی زمان پریود بالا باشد و غیر قابل کنترل، دراینموارد نیز با درمان آمپول استرادیول والرات می‌توان کمک به ترمیم بافت آندومتر و کاهش خونریزی نمود.

قرص استرادیول والرات و لکه بینی؟

قرص استرادیول والرات زمانیکه میزان استروژن خون پایین میاد در طی سیکل لکه بینی بخصوص اوایل تا اواسط سیکل ایجاد می‌شود که برای درمان آن می‌توان از استرادیول استفاده نمود.

با توجه به وضعیت کنونی پاندمی ویروس کرونا، در صورت عدم تمایل به مراجعه حضوری می‌توانید با مراجعه به وب ‌سایت و یا اپلیکیشن پذیرش۲۴، به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین؛ از مشاوره تلفنی و متنی با مجرب‌ترین پزشکان آنلاین متخصص زنان، تلفنی و متنی مشاوره بگیرید.

توجه:

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز است. و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای مصرف کردن دارو و دانستن عوارض جانبی آن با توجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

ارتباط مستقیم با پزشک انلاین متخصص زنان زایمان

دکتر زهرا بهرامی

دکتر زهرا بهرامی کارشناس مامایی فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی کردستان و ارشد روانشناسی از دانشگاه کرج هستند. مشاوره و فعالیت ایشان در زمینه‌های مشاوره بلوغ، مشاوره بارداری، درمان بیماری‌های زنان، پاپ اسمیر، مراقبت‌های بارداری و زایمان فیزیولوژیک، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تنظیم خانواده، مشاوره تعیین جنسیت، مشاوره سکسولوژی و سکس درمانگر و… است.

۳.۳/۵ (۱۸ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
105 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1236
1236
2 ماه قبل

سلام من قرص استرادیول والرات را قطع کنم مشکل داره

سارا
سارا
3 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر ایا قرص استرادیل ۲میلیگرمی غده تیروئید بالا میرود یا نه

نفس محمدی
نفس محمدی
4 ماه قبل

سلام ،دختر من درد تخمدان داشت و خونریزی ،شنبه بردمش دکتر ،سونو داد،کیست داشت ،براش امپول استرادیول ،قرص اچ دی،ویتامین اپ تی وومن ،قرص سیدرال نوشته،شنبه و یکشنبه امپول زد ،از دیشب به شدت استفراغ کرده و گرگرفتگی شدید به همراه معده درد ،حالش اصلا خوب نیست،ایا احتمالش هست برای تزریق امپول باشه،لطفا راهنمایی کنید؟ممنون

راز
راز
پاسخ به  نفس محمدی
1 ماه قبل

سلام الان بهتره
آخه منم زدم الان ایجورم

بهار
بهار
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر ببخشید من ۴روز بعد از پریودیم میگذره دوباره پریود شدم آیا قرص استادیول میتونه باعث قطع شدن بشه

لیا
لیا
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید
قرص استرادیول دارم میخورم
بد پریودیم عقب افتاده ایا بخاطر همین قرص هس لطفن راهنمای کنید ممنون.

رویا
رویا
پاسخ به  لیا
2 ماه قبل

رویا

سمیه
سمیه
10 ماه قبل

سلام من یادم رفته صبح بخورم الان هردو تا رو باهم بخورم یانه

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  سمیه
3 ماه قبل

من انتقال جنین دارم قرص استرادیوال مصرف میکنم نوبت صبح رو یادم رفته اگه ۴ تا باهم استفاده کنم مشکلی داره

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط فاطمه
مینا
مینا
10 ماه قبل

سلام امروز دکتر برام قرص استرادیول تجویز کرده و گفت روزانه ۲ تا ،من هر دورو باهم استفاده کردم درسته یا باید یکی صبح بخورم یکی شب لطفا راهنمایی کنید

مهدیه طالب
مهدیه طالب
1 سال قبل

سلام من امپول بزنم باعث میشه لخته ایجاد بشه
سه تا باید بزنم سه روز سه روز
۲۶ سالم اخه وقتی زدم حالتی بدی داشتم اونای دیگه رو بزنم یا نه

باقری
باقری
1 سال قبل

سلام من دارم یائسه می شم دکتربهم داده یادم رفته چه وقت از پریودی بخورم مثلاً اول پریودی بخورم؟

فرزانه
فرزانه
1 سال قبل

فکر نکنم کسی مشکلش مثل من باشه دقیقا ۳۳ روزه خونریزی شدید دارم هر دکتری میرم قرص میده خونم بند نمیاد از شدت خونریزی همش از حال میرم خون بدنم تموم شد خسته شدم

بابا
بابا
پاسخ به  فرزانه
1 سال قبل

راه حلش دست منه

میناااا
میناااا
پاسخ به  بابا
1 سال قبل

چیه رله حلش

مبینا
مبینا
پاسخ به  فرزانه
5 ماه قبل

به دکتر داخلی هم مراجعه کنید تا براساس هموگلوبین خون شاید نیاز ب دریافت خون داشته باشین.یا پلاکت خونتون پایینه..یا دکتر آنکولوژی زنان مراجعه کنید

مژگان
مژگان
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من از روز ۲۰ ام پریودیم شروع به خوردن استرادیول والرات کردم و بعد ۶ روز پریود شدم (برای باردار شدن و انجام آی وی اف ) آیا باید ادامه بدم مصرف رو یا نه؟

مینا
مینا
1 سال قبل

سلام خونریزی شدید داشتم اضافه وزن هم دارم پزشکم اتیلیل استرادیول ۰/۰۵ میلی‌گرم روزی یک عدد داده همراه بامدروکسی پروژسترون ۵ میلی گرم هر ۱۲ ساعت من اشتباهی بعد ۱۲ ساعت اتیلیل خوردم ومدروکسی رو نخوردم چیکار کنم مشکلی ایجاد میکنه ؟؟؟ دفعه بعدی چطور مصرف کنم

حمید
حمید
1 سال قبل

باسلام و درود فراوان
همسر من تو هفته ششم انتقال جنین هست و قرص استرادیول والرات مصرف می‌کنه الان یک روزه که به درد دست شدیدی مبتلا شده از کتف تا نوک انگشتان دست به نحوی که حتی نمیتونه از این درد بخوابه ممنون میشم اگر راهنمایی کنید
سپاس فراوان

زهرا کریمی
زهرا کریمی
1 سال قبل

سلام من ۳۲سالم هست و ده روزه که پربودم در طول ماه دوبار شدم و امروز به پزشک مراجعه کردم قرص ایسترادیول تجویز کردن آیا با خوردن این قرص پریودیم قطع میشود

گلکار
گلکار
پاسخ به  زهرا کریمی
9 ماه قبل

باسلام من خانم ۴۶ساله ای هستم که مدت ۷ساله خونریزی شدیددارم وباهیچ دارویی هم قطع نمیشه فقط فیبرم وزخامت رحمم خوب شده ولی درحال حاضر دکترا ازهمون سال اول تاحالا میگن بایدرحمتو دربیاری چکارکنم نوبت عمل دادند یه دکترمیگه لاپاراسکوپی میکنم یه دکتردیگه میگه چون بیست وچندسال قبل عمل افتادگی کردی نمیشه لاپاراسکپی کردبایدعمل بازانجام بدی به نظرشما چکارکنم؟

مهسا
مهسا
2 سال قبل

سلام ببخشید من امروز رفتم دکتر۱۲پریودیم بود دکتر بهم قرص استرادیول والرات داده بهم روش نوشته۲عدد بخورم حالا نمیدونم باهم بخورم یا یکی یکی بخورم؟؟لطفا کمکم کنین دسترسی ب دکترو ندارم

الناز
الناز
پاسخ به  مهسا
1 سال قبل

دوتا باهم باید بخورین من خودمم دارم میخورم هر ۱۲ ساعت دوتا باهم

رضایی
رضایی
پاسخ به  مهسا
1 سال قبل

باهم بخور مشکلی ندارد

هاجر وثوقی
هاجر وثوقی
2 سال قبل

سلام وعرض ادب بنده ۴۰سالمه و۸ماه هست جدا شدم از همسرم پریودهای من قبلا کاملا منڟم و۵روز بود ۲پریود اخیرم ۱روز بوده من چه باید بکنم نگران کننده هست؟تشکر میکنم وعذر خواهی که وقتتونو گرفتم.

هانیه
هانیه
2 سال قبل

سلام ببخشید ممکنه قرص استرادیول والرات
باعث عقب افتادن قاعدگی بشه؟

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط هانیه
فرحناز فراهی نیا
فرحناز فراهی نیا
پاسخ به  هانیه
2 ماه قبل

فرحناز فراهی نیا

فرحناز فراهی نیا
فرحناز فراهی نیا
پاسخ به  فرحناز فراهی نیا
2 ماه قبل

آیا قرص استرادپول باعث تاخیر پر بودی میشه

هانیه
هانیه
2 سال قبل

سلام ببخشید ممکنه قرص استرادیو والرت موجب عقب افتادن قاعدگی بشه

مهسا
مهسا
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر.من دیشب آی یو آی شدم.قبل اون هر روز دو قرص استرادیول والرات میخوردم.ولی یادم رفت از دکتر بپرسم بعد آی یو آی قطع کنم قرص رو یا ادامه بدم.به دکتر هم دسترسی ندارم.میشه بگین چیکار کنم؟اگه بخورم ضرر نداره؟

الناز
الناز
پاسخ به  مهسا
1 سال قبل

منم ای یو ای شدم ولی دکترم قطع نکرد هرروز ۲ تا میخورم ۱۲ ساعت و دوفامدهم هرروز ۲تا ۱۲ ساعت هست

ندا
ندا
پاسخ به  مهسا
1 سال قبل

نه باید ادامه بدید تا موقع آرمایش اگه مثبت شدی بازم ادامه بده خدا نکرده منفی شدی قطع میکنی پریود میشی میری پیش دکتر

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
من دوماه پریود نشدم و مراجعه به دکتر کردم برام ازمایش نوشت میگه تو ازمایش گفته یاسگی زودرس هست میخواستم بدونم میشه از امپول والرت استفاده کرد

دکتر راحله میرمجربیان
دکتر راحله میرمجربیان
عضو
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام وقت بخیرچند سالتونه؟ آیا دکتر براتون تجویز کرده یا بدون تجویز پزشک میخواین مصرف کنید؟

سپیده
سپیده
2 سال قبل

سلام من حدود چهار روز است قرص استرادیول دگتر برام تجویز کرده به خاطر نامنطم بودن پریودم در این ماه ولی از قرص دوم هر روز کمی خونریزب دارم خودشم قطع میشه باید چکار کنم سی وپنج سالمه ویه بچه دارم

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  سپیده
2 سال قبل

سلام
بهتره قرص ترکیبی استفاده کنید

بهاره
بهاره
2 سال قبل

قیمت قرص استرادیول

منظرامیری
منظرامیری
پاسخ به  بهاره
1 سال قبل

سلام

حدیث
حدیث
2 سال قبل

من دیابت وابسته به انسولین نوع یک دارم یعد مصرف افزایش قند خو داشتم باید چی کار کنم چون با رژیم شدید و تزدیق انسولین باز قند ۲۹۰ بود

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  حدیث
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

زهره خورشیدی
زهره خورشیدی
2 سال قبل

استرادیول ۲میلیگرم تجویزشده درمحل مااتینیل استرادیول ۰۵میلی موجودهست آیامیتوان جای گزین کردودوزمصرف چه میزان است،؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  زهره خورشیدی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

خانی
خانی
2 سال قبل

سلام من خون ریزی شدی دارم باتوصیه متخصص زنان ده روز پیش آمپول استرادیول تزریق کردم وقرص دوفامدمصرف میکنم روزی ۲تا. بعداز پنج روز دوباره خونریزی شروع شد به صورت لخته های خیلی زیاد. امروز دوباره دکترم یه امپول دیگه تجویز کرد زدم ولی قطع نشده از صبح تاحالا . چکارکنم؟؟ لطفا راهنماییم کنید. ازمایش تیروئد هم دادم همه چی خوب و سالم. من ۹ ماه پیش سزارین شدم. آزمایش بارداری هم منفیه. چه دارویی بخورم قطع بشه؟؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  خانی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

سارا
سارا
2 سال قبل

سلام وقت بخیر من تخمک هام ضعیف هستن دکتر بهم قرص استرادیول و لتروزول داده از شب هشتم روزی دوتا گفته بخورم امروز روز چهاردهمم هست یکم لکه بینی داشتم گفته روز پونزدهم برای سونو داخلی برم حالا با وجود لکه بینی خیلی میترسم آخه قصد بارداری دارم یعنی امکان بارداری این ماه هست برام؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  سارا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

خانم موسوی
خانم موسوی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من دکترم گفته این قرص رو صبح،ظهر و شب بخورم من فراموش کردم دو وعده رو بخورم مشکلی پیش نمیاد؟

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط خانم موسوی
پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  خانم موسوی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

فرزانه
فرزانه
2 سال قبل

سلام ببخشید از کجا میتونم این دارو را تهیه کنم۹

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  فرزانه
2 سال قبل

دوست عزیز باید به داروخانه مراجعه کنید و از مسئول داروخانه بپرسید که آیا داروی شما را دارند یا خیر

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام‌من انزیم کبدم بالا است میتونم قرص استرادیول والرات را بخورم

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

.باید پزشک معالجتون آزمایشتکن رو ببینن

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام وقت به خیر من از۸مهرپریودشدم خونریزیم قطع نمیشد تااواخرمهرسونودادم فیبروم دارم ویه پولیپ دهانه رحم که برداشته شد به مدت ۱ماقرص دوفاستون وامپول پروژسترون ۵۰۰هفته ای یه دونه زدم تاحالا۳تازدم هم زمان باخوردن دوفاستون پریود شدم دکترگفت قرص وامپول روکناربزارم خونریزی شدیدی داشتم تابامراجعه به یه پزشک دیگه دوتاامپول استردیول زدم خداروشکر خونریزیم خیلی خیلی کمه خواستم بپرسم این داروهاخوب بوده یاروش درمان اشتباهه؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

اشتباه یا درست بودنش رو پزشکتون با توجه به شرایط بیماریتون میدونن. طبق نظر پزشکتون عمل کنید

اسرا
اسرا
2 سال قبل

سلام دکتر‌برام قرص استرادیول تجویز کرده برای باردار شدن تخمکم ضعیفه گفته بودن از شب اول قاعدگی مصرف کنم فراموش کردم میشه از شب سوم استفاده کنم یا ماه دیگه اقدام کنم؟؟ لطفا پاسخ بدید

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  اسرا
2 سال قبل

از شب سوم استفاده کتید

نگار دانشور
نگار دانشور
2 سال قبل

سلام عزیزم من فیبرم داشتم عمل کردم گفتن یه توده ده سانتی داشتی باز بعد عمل خونریریی دارم و دکتر من رحمو درنیورده الان تکلیف من چی هست یه آمپول سه ماه خارجی زدم ده روز خوب بودم الان دوازده روزه خونریزی دارم

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  نگار دانشور
2 سال قبل

سلام
بهتره قرص مدروکسی پروژسترون ۵ میلی شبی دو عدد بمدت ۲۰ روز بخوری
برای ۳ تا ۶ ماه

لیلا
لیلا
2 سال قبل

سلام من یکشنبه انتقال جنین دارم امروز آزمایش پرولاکتین دادم ۳۱ بود امروز ۸روز دارم استرادیول مصرف میکنم .الان میتوانم برای کاهش پرولاکتین دارو مصرف کنم بش انتقال جنین سر موقع خودش انجام بدم مرسی

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  لیلا
2 سال قبل

سلام
کاهش پرولاکتین با چند روز دارو خوردن فایده نداره و یه دوره چند ماهه لازمه، پس الان خیلی موثر نیست.

سمیرا
سمیرا
2 سال قبل

سلام من هفته پنج بارداری بودم با قرص سقط کردم الان سه ماهه لکه بینی قهوه ای وسیاه دارم چیکارکنم خواهش میکنم راهنمایم کنید؟

دکتر شبنم مددی
دکتر شبنم مددی
پاسخ به  سمیرا
2 سال قبل

سلام
جهت بررسی از نظر وجود بقایای بارداری سونوگرافی از طریق واژن انجام شود.

الهه
الهه
2 سال قبل

سلام من آی یو آ انجام دادم احتمال اینکه باردار شده باشم هست از روز ای یو آ به مدت دوهفت از این قرص استفاده کردم خطری واسه جنین نداره؟

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  الهه
2 سال قبل

سلام
امکان بارداری بعد از آی یو آ بین ۲۰ تا ۳۰ درصد هست
داروهایی هم که بهتون میدن خطری برای جنین نداره چون توی دو هفته اول فعلا هنوز اندام های جنین شکل نگرفته .

رویا
رویا
2 سال قبل

سلام.۱۵ روز پیش دو عدد آمپول استرادیول والرات تزریق کردم اما هنوز محل تزریق کبودی و خارش داره.اقدامی لازمه انجام بدم؟

دکتر مهراد رکنی
دکتر مهراد رکنی
عضو
پاسخ به  رویا
2 سال قبل

سلام
خیر اگر آبسه و قرمزی نداره نیاز به اقدام خاصی نیست.

عشرت
عشرت
2 سال قبل

سلام من یک آمپول سه ماهه جلوگیری تزریق کردم که بعد از گذشت یک ماه خونریزی دارم چه کار کنم؟

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  عشرت
2 سال قبل

سلام
در برخی موارد با وجود آمپول لکه بینی و خونریزی ایجاد میشه
اشکال نداره بخصوص ماه اول امکان خونریزی هست
بعدا ممکنه بهش عادت کنید و این مشکل رو نداشته باشین

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام من دوماه یایسه شدم…بخاطر گرگرفتی دکتر قرص استروژن بهم داد …الان تموم شده و تقریبا ده روز خونریزی دارم…دکتر برام استرودیول امپولش تجویز کرده…ایا من هرماه باید اینو بزنم و چه پیشنهادی دارید

مهری امیدی
مهری امیدی
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

سلام ببخشید سه ماه پریود نشدم قبلاً علایم یایسگی زود رس داشتم الان چند ماهه خیلی گر گرفتگی و تعریق زیاد از سرو صورت دارم میشه راهنماییم کنید دوفا و استرادیول قبلاً مصرف کردم پ میشدم این سه ماه نه نشدم میشه راهنماییم کنید ممنونم

مرجان سلطانی
مرجان سلطانی
2 سال قبل

سلام من قرص استرادیولوالرات رو دکتر زنان بهم گفته از روز پنج پریودی برای درمان لکه بینی بعد از پریود مصرف کنم اما از دو روز پیش لکه بینی و خون کم دارم و امروز تله روز سوم دچار خونریزی شدم آیا دو روز گذشته هم جز خونریزی پریودم حساب میشه که قرص مصرف کنم یا خیر.خیلی ممنون و سپاسگزارم

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  مرجان سلطانی
2 سال قبل

سلام
بر اساس تقویم حساب کنید. با توجه به سیکل قبلیتون درنظر بگیرید که پریودتون از کی شروع شده

طیبه حیدری
طیبه حیدری
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من ۲ تیر آی وی اف کردم که جواب مثبت شده ولی مرکز ناباروری به من گفته تا ۱۰ هفته بعداز انتقال استرادیول مصرف کنم آیا واسه جنین مشکلی ایجاد میکنه؟

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  طیبه حیدری
2 سال قبل

سلام ممنون
خیر مشکلی ایجاد نمیکنه و باید میزان هورمونهاتون آنقدر باشه که جنین سقط نشه

فخر ابادی
فخر ابادی
پاسخ به  دکتر زهرا بهرامی
2 سال قبل

سلام من خونریزی شدید داشتم وقرص استرادیول ۲ برام دکتر تجویز کرد ایا امکان دارد زمانی که قرص استرادیول مصرف می کنم باردار بشم ؟

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  فخر ابادی
2 سال قبل

سلام
با هر رابطه جنسی احتمال بارداری هست مگر اینکه روش دقیق جلوگیری استفاده شود که این قرص به تنهایی نمیتونه مانع بارداری بشه

۰۹۱۱۶۴۳۲۱۵۷
۰۹۱۱۶۴۳۲۱۵۷
2 سال قبل

من ۸ روزه خونریزی دارم هرچقدم دارواستفاده میکنم بندنمیاد چکار کنم

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  ۰۹۱۱۶۴۳۲۱۵۷
2 سال قبل

سلام
مدت ۸ روز پریودی اشکال نداره اما اگر خونریزی شدیده باید سونو و بررسی انجام بشه، چه داروهایی خوردین که خوب نشدین.

لیلا مهران
لیلا مهران
2 سال قبل

این قرض رو بشدت نیاز دارم کسی میدونه کجا داره ؟؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  لیلا مهران
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
در سطح کشور کمیاب است.

مریم
مریم
پاسخ به  لیلا مهران
2 سال قبل

داروخانه کلینیک ناباروری ابن سینا تهران دارن

زهره
زهره
پاسخ به  لیلا مهران
2 سال قبل

تهران داره

عسل
عسل
پاسخ به  لیلا مهران
2 سال قبل

من دارم خواستین تماس بگیرید ۰۹۱۷۸۳۳۱۸۳۴

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام .خسته نباشید.تازه متوجه بارداری شدم و پیش دکتر رفتم سونو واژینال انجام داد و ساک بارداری مشاهده شد..الان قرص استرادیول والرات ۲ و شیاف پروژسترون و آسپرین داده دلیلش چیه ؟؟
آیا ضرر نداره واسم؟؟؟

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

سلام
قرص استرادیول رو لزومی نمیبینم ولی بقیه موارد ضرری ندارد .

منا
منا
2 سال قبل

سلام قرص استرادیول والرات ۲دکتر گفته بگیرم ولی میگردم پیدا نمیکنم تهرانو مشهدو اهوازو قم گشتم نبوده
میگن دیگه تولید نمیشه میشه بگید ازکجا میشه پیداکرد معرفی کنید ؟؟؟؟؟؟یامشابهش چی هست؟؟؟؟؟ ممنونم

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  منا
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
در سطح کشور کمیابه و جایگزینش رو باید پزشکتون بگه.

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  منا
2 سال قبل

کرمانشاه پارکینگ شهرداری داره

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  منا
2 سال قبل

کرمانشاه پارکینگ شهرداری

عسل
عسل
پاسخ به  منا
2 سال قبل

سلام من برا دوره ای وی اف استفاده کردم متاسفانه ناموفق بود قرص استرادیوا ۱و ۲ دارم خواستین اطلاع بدین

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  عسل
2 سال قبل

سلام
.سوال شفاف نیست.

رها
رها
پاسخ به  منا
2 سال قبل

سلام آلن خودم روز ۳دونه میخورم و همیشه هم از داروخانه دکتر بهاره حسن زاده ،مشهد احمداباد ۱ #همیشه موجوده

اکرم
اکرم
2 سال قبل

سلام.خسته نباشید محمدی هستم بعد ۱۴ سال بعد ۴بار ای وفی اف خوشبختاته مثبت شد و متاسفانه در ۲۰ هفتگی دهانه رحمم باز شد و دوقلو سقط شدن.چون بعد چند سال وبعد چندبار ای فی اف شدن حالا میخواستم بدونم کی اقدام برای ای وی اف مجدد کنم و چکار کنم که دوباره این اتفاق نیفته ممنون میشم راهنمایی کننین

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  اکرم
2 سال قبل

سلام
بعد از شش ماه میتونید اقدام کنید و بهتره در شانزده هفته سرکلاژ انجام بدید.

پریسا
پریسا
2 سال قبل

سلام من هفته نه بار داریم ivfکردم آلان قرص استرادیول ۲میلی ۳نوبت درروزمصرف می کنم دکترم اصلا توجهی نداره کسانی که بامن IVF کردن دارن قطع میکنن شهرستان مجبورم زیرنظر دکتردیگه باشم خیلی استرس ذارم لطفا کمکم کنید ممنون

دکتر ملیکا مهرپرور
پاسخ به  پریسا
2 سال قبل

سلام
باید از پزشک معالج خودتون بپرسید ولی معمولا بعد از ٨-٩ هفته کم کم قطعش میکنند و پروژسترون رو ادامه میدند.

سهیلا حسینزاده هاشمی
سهیلا حسینزاده هاشمی
2 سال قبل

سلام این قرص رو دکتر به خانومم داده داخل واژن بذاره درسته میشع یا فقط خوراکیه؟

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  سهیلا حسینزاده هاشمی
2 سال قبل

سلام
خوراکی است .

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  سهیلا حسینزاده هاشمی
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
استرادیول والرات ب صورت واژینال نیز قابل استفاده است.

مریم
مریم
2 سال قبل

درماه دوبار پریود می شوم چرا

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام ممکن است مشکل هورمونی یا کیست تخمدان داشته باشید

یاسمن
یاسمن
2 سال قبل

سلام خسته نباشید، هفته ی۴ بارداری هستم لکه بینی داشتم، سنودادم که گفتن هماتوم۳*۴دارم،پیش دکترم رفتم شیاف پروژسترون وقرص استرادیول نوشت، الان خیلی استرس دارم آخه میگن توبا داری نبایداسترادیول مصرف کرد ممنون میشم جواب بدید

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  یاسمن
2 سال قبل

فقط شیاف پروژسترون رو مصرف کنید و استراحت داشته باشین و مجدد سونو بدین

زهرا
زهرا
پاسخ به  دکتر زهرا بهرامی
1 سال قبل

سلام ۱۸روزه پریودشدم پاک نمیشم قبلش دکتربهم مدروکسی پروژسترون دادمصرف کردم بعدش دیگ پریودشدم پاک نمیشم سونوانجام دادم مشکلی نیست الان اتیسترون وقرص استرادیول والرات دکترداده ازدیروزمیخواستم ببینم پاک میشم بااین قرص یان

دکمه بازگشت به بالا