داروی تیکلوپیدین | کاربرد ، مقدار و روش مصرف ، عوارض جانبی و میزان مصرف | Ticlopidine

نام تجاری

Ticlid

کاربرد

جلوگیری از لخته شدن خون مضر مشکلات عروقی

اشکال دارویی
ویال تزریقی

اطلاعات دارویی بمیپارین
داروی بمیپارین یک ضد انعقاد است که در دسته وسیعی از هپارین‌های با وزن مولکولی کم طبقه بندی می‌شود. در انسان ، به نظر می‌رسد که بمیپارین فعالیت ضد ترومبوتیکی دارد و در دوزهای درمانی، لخته سازی عمومی را خیلی طولانی نمی‌کند.
مقدار و روش درست مصرف بمیپارین

قبل از شروع درمان با این دارو، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات دارویی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید.
دوز و مقدار مصرف Bemiparin ، از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ دارو را دقیقاً همانطور که پزشک برایتان تجویز کرده است، استفاده نمایید.
این دارو زیر نظر پزشک به صورت زیر پوستی تزریق می‌شود.
دوز و دوره درمان با این دارو برای هر شخص بستگی به روند درمان، وزن بیمار دارد. دوز معمول درمانی این دارو ۱۲۵۰۰-۲۵۰۰ واحد است.
وضعیت بیمار و تعداد پلاکت‌های او در طول درمان و ۴-۳ روز بعد از دریافت دوز دارو، بررسی می‌شود تا پروسه درمان و تزریق بیمار تعیین گردد.

موارد منع مصرف بمیپارین

به تاریخ انقضای داروی بمیپارین توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام‌ شده است،از آن مصرف نکنید.
هرگز Bemiparin را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.
تداخل دارویی بمیپارین را چک کنید و اگر در حال استفاده از دارویی هستید که با این دارو تداخل دارد، با پزشک خود راجع به استفاده از داروهایتان مشورت نمایید.

مصرف بمیپارین در دوران بارداری و شیردهی
در دوران بارداری و شیردهی، نباید دارویی را خودسرانه و بدون مشورت با پزشک استفاده کنید. اگر در شرایط خاصی نیاز به این دارو داشته باشید، پزشک با انجام بررسی‌های دقیق برای شما Bemiparin را تجویز می‌کند.
تاثیر مصرف Bemiparin بر رانندگی
داروی Bemiparin می‌‎تواند باعث سرگیجه در شما شود، اگر این علائم را داشتید، از رانندگی و کار با ماشین آلات اجتناب نمایید.
 تداخل دارویی بمیپارین
ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. دوز دارو مصرفی خود را بدون مشورت با دکتر خود تغییر نداده و یا مصرف دارو را ترک نکنید. یک لیست از تمام داروهایی (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و داروهای گیاهی) که استفاده می‌کنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید.
برخی از داروهایی که ممکن است با داروی بمیپارین تداخل کنند، عبارتند از: هپارین، آسپرین، استامینوفن، دیگر داروهای ضد انعقاد خوراکی، داروهای ترومبولیتیک.
هشدار درباره مصرف بمیپارین 
بعضی دارو‌ها را نمی‌توان در بعضی از شرایط تجویز نمود و بعضی دارو‌ها نیز در صورتی که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد؛ بنابراین بهتر است که قبل از مصرف بمیپارین ، پزشکتان از موارد زیر مطلع باشد:

در صورتی‌ که باردار هستید و یا قصد باردار شدن دارید یا در صورتی‌ که به نوزاد خود شیر می‌دهید.
اگر هرگونه مشکل کلیوی دارید.
اگر بیماری دارید که ممکن است خطر خونریزی در شما را افزایش دهد و یا اینکه اگر در حال خونریزی هستید.
اگر پلاکت خون شما پایین است.
در صورتی که مشکل لخته شدن خون و یا خونریزی دارید.
اگر طی ۶ هفته گذشته هر نوع جراحی یا آسیب و یا اورژانس پزشکی دارید.
اگر در حال مصرف داروی خاصی هستید. این داروها شامل تمامی داروهای در دسترس است، چه برایتان تجویز شده است و چه بدون تجویز پزشک آن را مصرف می‌کنید نظیر داروهای گیاهی و داروهای مکمل.
اگر سابقه واکنش آلرژیک به داروی دیگری دارید.

عوارض مصرف بمیپارین
همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌ کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف این دارو، از بین می‌روند. در صورت بروز مستمر هر یک از عوارض می‌بایست به پزشک اطلاع داده شود:

خونریزی و کبودی
سرگیجه
واکنش‌های شدید حساسیتی (علائم حساسیت به دارو مانند راش پوستی و تنگی نفس)، سردرگمی یا ضعف: اگر این علائم را داشتید سریعا به پزشک مراجعه نمایید.

اگر شما هر علائم دیگری دارید که احساس می‌کنید به خاطر استفاده از Bemiparin می‌باشد، با پزشک خود مشورت کنید.
عوارض مصرف بیش از حد بمیپارین ( مسمومیت با Bemiparin )

این دارو زیر نظر پزشک و با محاسبات دقیق برای بیمار تزریق می‌شود، احتمال مسمومیت بسیار پایین است. اما اگر علائم شدیدی مانند خونریزی، کما، تنگی نفس ، غش و ضعف (از حال رفتن) داشتید، سریعاً به پزشک اطلاع دهید.

 هشدار درباره مصرف داروی Bemiparin

دارو را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه‌ دارید.

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا